یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چطور یک آرایش تابستانی زیبا و بادوام داشته باشیم؟

چطور یک آرایش تابستانی زیبا و بادوام داشته باشیم؟

تغییر فصل مستلزم تغییر نوع آرایش است مخصوصا فصل تابستان که هوا بسیار گرم است. در فصل تابستان به علت افزایش گرما و تعریق پوست، میزان ماندگاری آرایش بر روی صورت کاهش پیدا می‌کند و آرایش بعد از گذشت چند ساعت بر روی پوست می‌ماسد. بعضی خانم‌ها در آرایش خود اشتباهاتی را انجام می‌دهند که به این اتفاق ناخوشایند دامن می‌زند و ماندگاری آرایش را کمتر می‌کند. در این فصل باید از ترفندها و تکنیک‌هایی استفاده شود تا ماندگاری آرایش را افزایش دهد.

نکات مهم قبل از آرایش در تابستان

نکات مهم قبل از آرایش در تابستان

در فصل تابستان بر اثر گرما پوست کمی شل می‌شود. برای جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست قبل از میکاپ، صورتتان را با آب خنک و سرد بشویید. زدن ضد آفتاب یکی از ضروریات در فصل تابستان است، سعی کنید قبل از اینکه پوستتان خشک شود از کرم ضد آفتاب مناسب و مخصوص پوست استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید و مستعد جوش زدن هستید از ضد آفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنید.

در زدن ضد آفتاب قناعت نکنید، ضد آفتاب باید به مقدار کافی و به اندازه یک بند انگشت زده شود تا کاملا پوست را آغشته کرده و خوب آن را بپوشاند. بهتر است در فصل تابستان، شب‌ها و قبل از خواب، از نرم‌کننده‌های با خاصیت لایه‌برداری استفاده کنید. هفته‌ای یک بار پیش از خواب از کرم لایه‌بردار استفاده کنید یا از کرم‌های مرطوب کننده‌ای که حاوی اسیدهایی با خاصیت لایه برداری ملایم هستند استفاده کنید.

بهترین آرایش تابستانی چگونه انجام می‌شود؟

بهترین آرایش تابستانی

با هوای خنک زمستان و بهار خداحافظی کنید و خودتان را برای فصل گرم تابستان و آرایش تابستانی آماده کنید. رنگ‌هایی که برای آرایش تابستانی انتخاب می‌کنید بهتر است ملایم، روشن و شاد باشند. این فصل نیازمند آرایش‌های ملایم با درخشندگی متوسط است تا لطافت و نشاط را به چهره شما بازگرداند. برای زیرسازی پوست در آرایش‌های تابستانی بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا پوستتان دچار خشکی نشود. در فصل تابستان که عرق کردن مانع ماندگاری لوازم آرایش می‌شود بهتر است بیشتر از لوازم‌ آرایش‌های ضد آب استفاده کنید. همچنین در این فصل از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای زیبایی پوست غافل نشوید

آرایش تابستانی چشم‌ها

آرایش تابستانی چشم‌ها

در فصل تابستان به علت افزایش تعریق بهتر است حدالمقدور از مداد و سایه‌های چرب استفاده نکنید و به جای آن‌ها از مدادهای خشک برای آرایش چشم‌ها کمک بگیرید. بعد از اینکه زیرسازی پلک را انجام دادید، سایه چشم را به شکل کشیده و به آرامی بر روی پلک‌ها بزنید. بهترین آرایش تابستانی برای چشم‌ها، آرایش اسموکی (دودی) است و به این صورت انجام می‌شود که سایه دودی مات را به شکل گربه‌ای بر روی پلک‌ها کشیده و با دقت فید می‌کنیم. در صورت آشنایی بیشتر با انواع سایه چشم می توانید مقاله "با بهترین سایه چشم و انواع آن آشنا شوید" را مطالعه نمایید.

در فصل گرم تابستان بهتر است از سایه‌های مایع که بسیار سریع جذب پوست می‌شوند و روی آن می‌نشینند استفاده کنید. سایه‌های چرب به خاطر روغنی بودن آن‌ها در فصل تابستان روی پلک‌های می‌ماسد و به هیچ عنوان استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود. همچنین استفاده از سایه‌های پودری روی پلک‌ها باعث ماندگاری بیشتر خط چشم می‌شود. استفاده از لوازم آرایش ضد آب در گرما، به خصوص در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است، نقش مهمی در زیبایی آرایش تابستانی‌تان دارد.

بعد از زدن سایه چشم به سراغ خط چشم بروید. بهتر است از خط‌ چشم‌های مشکی استفاده کنید و به صورت نازک و باریک بکشید. این نکته را در نظر داشته باشید که خط چشم‌های کبود و نازک برای زیر و روی چشم بسیار جذاب هستند و چهره را با روح و سرحال نشان می‌دهند. می‌توانید در تابستان از سایه چشم‌های خاکستری یا قهوه‌ای ملایم نیز استفاده کنید.

آرایش تابستانی لب‌ها

آرایش تابستانی لب‌ها

رنگ رژ لبی که برای فصل تابستان انتخاب می‌کنید بسیار با اهمیت است. پوسته پوسته شدن لب‌ها و سوزش آن بدترین خاطره‌ای است که می‌توانید از فصل تابستان به یاد داشته باشید. استفاده از برق لب یا رژ لب‌های براق باعث بازتاب نور خورشید روی لب‌ها می‌شود و احتمال سوختگی آن‌ها را بیشتر می‌کند. در این فصل بهتر است به جای استفاده از رژ لب به سراغ بالم لب بروید. بالم لب هم مات‌تر است و هم لب‌ها را نرم‌تر می‌کند و SPF به کار رفته در آن مانند یک ضد آفتاب از لب‌ها مراقبت می‌کند.

اگر علاقه‌مند به استفاده از رژ لب هستید، استفاده از رنگ‌هایی نزدیک و شبیه به رنگ پوست بسیار عالی است. رژ لب‌هایی به رنگ صورتی ملایم، گلبهی، کالباسی و هلویی تکمیل کننده آرایش در فصل تابستان هستند و با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. در مقاله "از آرایش لب و انواع رژ لب‌ها چه ‌می‌دانید؟" به طور کامل می توانید در مورد این موضوع بیشتر مطالعه نمایید.

در فصل تابستان که بر اثر گرمای زیاد لب‌ها به سرعت خشک می‌شوند از رژ لب‌های 24 ساعته استفاده نکنید و بهتر است از برق لب که تقویت کننده هم هست و روی لب‌ها ثابت می‌ماند، استفاده کنید. در صورت استفاده از رژ لب، رنگ‌های روشن را انتخاب کنید و برای پایداری بیشتر رژ بر روی لب، ابتدا روی لب ها پنکیک بزنید و بعد با مداد لبی که از نظر چربی نرمال باشد خط لب بکشید.

آرایش تابستانی گونه‌ها

آرایش تابستانی گونه‌ها

رژ گونه مناسب برای فصل تابستان نوع مایع آن است، زیرا رژ گونه‌های پودری در ترکیب با عرق پوست باعث ایجاد لکه‌های ناخوشایند بر روی صورت می‌شوند. رژ گونه زدن در تابستان باید کاملا سطحی، ملایم و محو انجام شود. استفاده از رنگ‌های هلویی، گلبهی، صورتی و ملایم تاثیر زیادی در جذابیت چهره دارد و سبب ایجاد رنگ طبیعی در صورت می‌شود. همچنین در فصل تابستان بهتر است از رژگونه‌های آجری و متمایل به نارنجی استفاده کنید و برای داشتن گونه‌های برجسته می‌توانید رژ گونه را کمی بالاتر از برجستگی روی گونه بزنید.

آرایش تابستانی پوست

آرایش تابستانی پوست

در فصل تابستان بهتر است از کرم‌هایی که با پوستتان سازگاری بیشتری دارد استفاده کنید. کرم‌های بدون چربی برای پوست‌های چرب و پرایمر، باعث جذب بهتر چربی طبیعی پوست می‌شود. بعد از آماده کردن پوست و انجام زیرسازی مناسب با کمک کرم و پرایمر، از کرم های ضد آفتاب پودری و رنگی به جای کرم پودرهای چرب استفاده کنید تا روی پوستتان، احساس سبکی داشته باشید.در فصل تابستان تا آنجا که می‌توانید از کرم پودر استفاده نکنید و در صورت لزوم فقط از نوع خشک آن برای پوستتان استفاده کنید.

داشتن یک میکاپ طبیعی و ملایم در فصل تابستان بسیار ضروری است، پس، از استفاده زیاد از لوازم آرایش در این فصل خودداری کنید. همچنین در فصل تابستان می‌توانید از کانسیلر برای گونه‌ها و بینی استفاده کنید تا پوستتان شفاف‌تر به نظر برسد. برای جلوگیری از خراب و کثیف شدن آرایش‌تان در فصل‌های گرم بهتر است از پدهای خشک که رطوبت اضافی پوست را جذب می‌کنند به صورت نقطه‌ای استفاده کنید. در گرمای شدید تابستان و با تعریق زیاد پوست، آرایش ماندگاری کمتری دارد، بنابراین بهتر است کمتر آرایش کنید و در فصل تابستان تنها به زدن مرطوب کننده، کانسیلر و ریمل اکتفا کنید.

آرایش تابستانی ابرو‌ها

آرایش تابستانی ابرو‌ها

در فصل تابستان به جای مداد ابرو از ژل ابرو بی‌رنگ استفاده کنید. به خاطر گرمای تابستان و تعریق زیاد پوست، آرایش ابرو ماندگاری زیادی ندارد و پس از چند ساعت کاملا از روی ابروها پاک می‌شود و ظاهر آرایش را کثیف و نامرتب نشان می‌دهد. در نتیجه بهتر است در این روزها که آرایش طبیعی مد روز است به جای کشیدن ابروهای غیر واقعی، ابروهای طبیعی خود را با کمک یک ژل ابروی بیرنگ و با کیفیت که پس از چند ثانیه کاملا خشک و تثبیت می‌شود فرم دهید و آن ها را زیباتر کنید. این روش آرایش ابرو همه پسند و بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

۱۳۱,۵۹۱
محصولات مرتبط
برق لب مایع براق آب‌رسان رول آن گلدن رزGolden Roseامکان ارسال فوری
۲۳۹,۰۰۰ تومان
03
03
orange
orange
banana
banana
+۲
تنوع
رژ لب مایع براق بدون پارابن لیپ اینجکشن تو فیسدToo Facedامکان ارسال فوری
۱,۰۶۰,۰۰۰ تومان
بی رنگ (شفاف)
بی رنگ (شفاف)
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا آرایش ها در فصل های مختلف متفاوت هستند؟
پاسخ:

تغییر فصل مستلزم تغییر نوع آرایش است مخصوصا فصل تابستان که هوا بسیار گرم است. در فصل تابستان به علت  افزایش گرما و تعریق پوست، میزان ماندگاری آرایش بر روی صورت کاهش پیدا می‌کند و آرایش بعد از گذشت چند ساعت بر روی پوست می‌ماسد. بعضی خانم‌ها در آرایش خود اشتباهاتی را انجام می‌دهند که به این اتفاق ناخوشایند دامن می‌زند و ماندگاری آرایش را کمتر می‌کند. در این فصل باید از ترفندها و تکنیک‌هایی استفاده شود تا ماندگاری آرایش را افزایش دهد. 

چرا استفاده از ضد آفتاب ضروری است؟
پاسخ:

در فصل تابستان بر اثر گرما پوست کمی شل می‌شود. برای جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست قبل از میکاپ، صورتتان را با آب خنک و سرد بشویید. زدن ضد آفتاب یکی از ضروریات در فصل تابستان است، سعی کنید قبل از اینکه پوستتان خشک شود از کرم ضد آفتاب مناسب و مخصوص پوست استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید و مستعد جوش زدن هستید از ضد آفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنید.

پایه آرایش در تابستان باید چگونه باشد؟
پاسخ:

با هوای خنک زمستان و بهار خداحافظی کنید و خودتان را برای فصل گرم تابستان و آرایش تابستانی آماده کنید. رنگ‌هایی که برای آرایش تابستانی انتخاب می‌کنید بهتر است ملایم، روشن و شاد باشند. این فصل نیازمند آرایش‌های ملایم با درخشندگی متوسط است تا لطافت و نشاط را به چهره شما بازگرداند. برای زیرسازی پوست در آرایش‌های تابستانی بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا پوستتان دچار خشکی نشود. در فصل تابستان که عرق کردن مانع ماندگاری لوازم آرایش می‌شود بهتر است بیشتر از لوازم‌ آرایش‌های ضد آب استفاده کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۳۱,۵۹۱ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید