یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
طرز استفاده از ژل مو چگونه است؟

طرز استفاده از ژل مو چگونه است؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که از مدل موهایمان خسته می‌شویم و سعی می‌کنیم حالت آن‌ها را تغییر دهیم. ژل مو یکی از لوازم آرایشی و بهداشتی است که خانم‌ها و آقایان برای حالت دادن به موهایشان از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از ژل مو می‌توانید، مدل مو مورد نظرتان را برای مدت زمان طولانی روی سرتان تثبیت کنید. وظیقه اصلی ژل مو متصل کردن تارهای مو به یکدیگر است که سبب افزایش حجم مو نیز می‌شود.

تا قبل از تولید ژل، برای حالت دادن به موها، از پارافین و فرآورده‌های طبیعی مانند کتیرا و روغن بادام تلخ استفاده می‌شد. اما امروزه، ژل‌ها در انواع و اقسام مختلف و با قدرت حالت‌دهندگی متفاوت در بازار موجود هستند. انواع ملایم و معمولی ژل، برای منعطف کردن و یا خاباندن موها رو یکدیگر استفاده می‌شود. در حالی که نوع قوی‌تر آن برای ایجاد فرم‌های خاص روی موها کاربرد دارد.

داشتن موهای خوش‌حالت و مرتب، نشانه آراستگی و خوش‌تیپ بودن شخص است، پس باید مراقبت و نگه‌داری از موها همیشه در اولویت قرار بگیرد. اکثر افراد برای نشان‌دادن این زیبایی و آراستگی، از لوازمی مانند ژل مو استفاده می‌کنند. معیار سنجش کیفیت ژل مو، معمولا بر اساس غلظت مواد و قدرت خوب نگه‌داشتن مو می‌باشد. رنگ و بوی ژل مو اهمیت زیادی در کیفیت آن ندارد. در ادامه مقاله به طرز استفاده از ژل مو و انواع آن می‌پردازیم.

ژل مو به چند دسته تقسیم بندی می‌شود؟

تمام محصولات حالت‌دهنده مو، از نظر شیمیایی، پلیمر‌های حل شده در حلال مایع هستند. در حال حاظر ژل‌های مو به دو دسته ژل‌های روغنی یا میکرو ژل‌ها و ژل‌های پلیمری یا ژل‌های حقیقی تقسیم بندی می‌شوند.

ژل مو‌ روغنی یا میکرو ژل (Micro gels)

ژل مو‌ روغنی یا میکرو ژل (Micro gels) ژل‌های روغنی که با نام میکرو ژل هم نام برده می‌شوند، به صورت امولسیون‌های شفاف روغن در آب هستند. قطرات روغن موجود در آب آنقدر کوچک است، که امولسیون کاملا شفاف به نظر می‌رسد. این نوع از ژل‌ها بیشتر برای ایجاد درخشندگی و باز کردن گره مو‌ها در هنگام برس کشیدن کاربرد دارد.

ژل مو‌ پلیمری یا حقیقی (True gels)

ژل مو‌ پلیمری یا حقیقی (True gels)

ژل‌های پلیمری یا حقیقی، در واقع مخلوطی از آب، یک عامل حالت‌دهنده و یک پلیمر تثبیت‌کننده حالت مو با وزن مولکولی بالا هستند. زمانیکه این مواد بر روی موها قرار می‌گیرد، تارهای مو با مخلوط آب و پلیمر کاملا پوشانده می‌شوند. بعد از گذشت مدتی، آب از روی موها تبخیر می‌شود و فقط یک لایه نازک از پلیمر بر روی موها باقی می‌ماند. پلیمر باقی مانده بر روی موها باید یک پوشش سبک، قابل انعطاف و شفاف روی موها برجای بگذارد و سبب درخشندگی و براق شدن آن‌ها شود. همچنین به خوبی گره‌های مو و الکتریسیته ساکن آن را تا حد زیادی کاهش دهد و یا از بین ببرد.

چگونه به موها ژل بزنیم

طرز استفاده از ژل مو در پاسخ به این سوال که چگونه به موها ژل بزنیم باید بگوییم که استفاده از ژل مو کار سخت و پیچیده‌ای نیست. موها معمولا به دو روش به یکدیگر متصل می‌شوند. یکی از این روش‌ها اتصال جانبی (جوش خطی) است و دیگری اتصال نقطه‌ای (جوش نقطه). در روش اتصال جانبی، موها به صورت طولی به هم می‌چسبند و در اتصال نقطه‌ای، تارهای مو در یک نقطه همدیگر را قطع می‌کنند.

لوازم حالت دهنده مو، مانند ژل مو باید به گونه‌ای طراحی و استفاده شود که اتصال تارهای مو، بیشتر به صورت جانبی انجام شود. اتصال تارهای مو به روش جانبی، علاوه بر حجم دادن بیشتر به موها، حالت ملایم‌تر و طبیعی‌تری به آن‌ها می‌دهد. همچنین این نوع اتصال سبب آسیب کمتر به کوتیکول مو می‌شود. طرز استفاده از ژل مو به این صورت است که در ابتدا باید موها را با آب و شامپو مناسب شست‌وشو دهید.

سپس آب اضافی موها را با کمک حوله (با روش گذاشتن و برداشتن) و به آرامی بگیرید. اگر هنگام استفاده از ژل، موها چرب و کثیف باشند، تاثیر ژل کم می‌شود و علاوه بر آن موها دچار موخوره می‌شوند. پس برای حفظ سلامت موها بهتر است پیش از استفاده از ژل حتما موهایتان را بشویید. بعد از اینکه موها کمی خشک شد مقداری از ژل را بر روی دست‌تان بزنید و سپس به طور یکنواخت بر روی موها پخش کنید.

طرز استفاده از ژل مو

این کار را به گونه‌ای انجام دهید که یک لایه نازک از ژل، روی تار موها را کاملا بپوشاند. سپس به آرامی و با حوصله گره موها را باز کنید و آن‌ها را شانه کنید. مقدار ژلی که بر می‌دارید بستگی به ضخامت و بلندی موها دارد. از طرفی هم، هر چه مقدار ژل استفاده شده کم باشد، موها شل‌تر خواهند ایستاد. البته حواس‌تان باشد که مصرف زیاد ژل هم موجب کدر شدن موها و ایجاد شوره سر می‌شود. ماده ژل نسبت به موس، سفت‌تر و غلیظ‌تر است و به همین دلیل انعطاف‌پذیری موها را کم می‌کند.

در نتیجه برای مدل موهایی که نیاز به انعطاف‌پذیری دارند از ژل مو استفاده نکنید. طرز استفاده از ژل مو و روشی که برای زدن آن انتخاب می‌کنید، با توجه به مدلی که برای موها‌یتان در نظر دارید، متفاوت است. اگر می‌خواهید موهایتان را فر کنید باید با کمک نوک انگشتانتان، فر دلخواه را به موها بدهید. همچنین برای صاف کردن نیز باید رشته‌های مو را بین دو دست قرار داده و دست‌ها را در حالتی‌که فشار کمی روی موها اعمال می‌کنید، به سمت پائین بکشید.

براي موهای صاف و بدون حالت می‌توانید از شانه استفاده کنید. برای اینکه حالت بیشتری به موها بدهید، می‌توانید موها را به صورت دسته‌ای بین انگشتانتان بگیرید و در هم بپیچید. اگر دوست دارید موهایتان حالت فر و مجعد داشته باشد، سرتان را به سمت پائین نگه دارید و بعد ژل را به موها بزنید.

بایدها و نبایدها در استفاده از ژل مو

بایدها و نبایدها در استفاده از ژل مو استفاده بیش از حد از ژل مو، ممکن است در دراز مدت سبب ایجاد اختلال در رشد موها بشود. همچنین منافذ پوست سر اگر به هر دلیل مسدود شوند، باعث آسیب جدی به ریشه مو و بسته شدن منافذ پوست می‌شود.

اگر همیشه از ژل مو و به مقدار زیاد استفاده می‌کنید، این کار ممکن است باعث ریزش موهایتان بشود. اگر برای حالت دادن به موها از ژل باکیفیت و مناسب استفاده کنید ریزش مو به حداقل می‌رسد و مشکلی برای موهایتان پیش نخواهد آمد.

ریزش موها بیش از آنکه به استفاده از ژل مربوط باشد، به نحوه استفاده از آن مربوط است. مراقب باشید که هنگام شستشو، ژل‌ها کاملا شسته شوند و روی مو باقی نمانند. همچنین خوابیدن با موهای ژل زده نیز باعث آسیب به مو می‌شود.

زمانی از استفاده از ژل مو به نتیجه مطلوب می‌رسید، که ژل را بر روی موهای تمیز و مرطوبی که با حوله خشک شده است بزنید. استفاده از ژل، روی موهای خیس، حالت‌دهی آن‌ها را از بین می‌برد. برای زدن ژل از هر دو دست‌تان استفاده کنید تا ژل به نحو بهتری روی موها پخش شود. به خاطر داشته باشید که ژل را باید بر روی ساقه مو بزنید و نه روی پوست سر.

بعضی از ژل‌ها حاوی مقدار زیادی الکل هستند که باعث خشکی پوست سر و موها می‌شود. تا جایی که ممکن است از ژل‌های کم الکل و یا بدون الکل استفاده کنید تا ساقه موها دچار شکستگی نشود.

عوارض استفاده از ژل مو

عوارض استفاده از ژل مو معمولا ژل مو از طریق پوست سر جذب نمی‌شود و به ریشه موها آسیب وارد نمی‌کند. ولی اگر برای مدت طولانی و در حجم زیاد از آن استفاده شود، به دلیل وجود مواد شیمیایی که در ساخت آن‌ها استفاده شده است، ممکن است به ساقه و ریشه مو آسیب بزند. استفاده زیاد و طولانی مدت از ژل مو موجب موخوره و شکننده شده موها و از بین رفتن درخشندگی طبیعی آن‌ها می‌شود.

تماس هر ماده شیمیایی با پوست سر، موجب بروز حساسیت و آسیب به پوست می‌شود. به همین دلیل باید تا حد امکان از مالیدن ژل به پوست سر جلوگیری شود. در حالت طبیعی، استفاده از ژل مو تاثیری در ریزش موها ندارد و اکثر این ریزش‌ها به دلایل ارثی است. اما از آنجا که ژل مو باعث چسبیدن تارهای مو به یکدیگر و خشک شدن موها می‌شود، در صورتیکه بعد از استفاده از ژل، موها شانه شود، تعداد زیادی از تارهای مو می‌ریزد و ریشه مو سست می‌شود.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم چند نمونه از محبوب‌ترین ژل موهای مطرح؛ شامل انواع مدل‌های داخلی و خارجی موجود در فروشگاه ریحا را با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا به شما معرفی کنیم. شما با شناختن این محصولات می‌توانید بهترین‌ کالاهای اورجینال موجود در بازار را بشناسید؛ همچنین می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات از طریق وب سایت ریحا اقدام نمایید .

1- ژل مو مدل مکس پاور ماسیما فورزا تافت

خریدژل مو مدل مکس پاور ماسیما فورزا تافت

ژل مو مکس پاور تافت شوارتسکف ژل موی مکس پاور تافت دارای قدرت بسیار بالا در حالت دهی و نگهداری مو در تمامی شرایط آب و هوایی است. این ژل دارای رنکینگ 8 در قدرت نگه داری حالت مو است. این محصول موها را خشک نمی‌کند و باعث چسبندگی تارهای مو بهم نمی‌شود و به راحتی از روی مو شسته می‌شود همچنین استفاده از این ژل یکی از قوی‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ماندگاری حالت دلخواه بر روی موها است.

ژل مو مکس پاور تافت یک ژل رطوبترسان است و حاوی پرو ویتامین B5 پانتنول بوده که برای انواع مو مناسب است. این محصول موهای شما را تا مدت بسیار طولانی به فرم اولیه نگاه می‌دارد و در طول روز نیاز به تمدید ندارد. زدن ژل روی موهای کثیف و چرب نمی‌تواند اثربخشی مناسبی روی موهای شما ایجاد کند پس قبل از اینکه اقدام به زدن ژل کنید بهتر است استحمام کنید تا همه چربی‌ها و آلودگی‌ها از موی شما پاک شود و ژل کارآیی خود را به خوبی نشان دهد.

2- ژل موی مرطوب وایت فیکس مای

خریدژل موی مرطوب وایت فیکس مای

ژل موی مرطوب مدل وایت فیکس مای با توجه به تأثیری که روی زیبایی مو دارد، طرفداران زیادی دارد. ژل‌های موی خیس و مرطوب، سبب درخشان شدن و براق شدن موها می‌شوند و حالتی خیس مانند به مو می‌دهند. با استفاده از ژل موی مرطوب مای زیبایی موهایتان چندبرابر می‌شود و اعتماد به نفس ویژه‌ای به فرد می‌بخشد. ژل موی مرطوب مدل وایت فیکس مای برای استفاده روزانه مناسب بوده و به دلیل داشتن عصاره آلوئه ورا و ویتامین B5 خواص رطوبت رسانی و نرم کنندگی موها را داشته و از خاکستری شدن موها پیشگیری می‌کند.

همچنین در این محصول از الکل استفاده نشده است و سبب تضمین سلامت موهایتان می‌گردد. استفاده از ژل موی مرطوب مدل وایت فیکس مای سبب سفیدک زدن روی موها نمی‌شود و شاهد پوسته پوسته شدن روی مو نیز نخواهید بود. برند مای به دلیل تولید محصولات با کیفیت توانسته است نظر مشتریان را جلب نماید و محصولاتی متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان ارائه نماید. محصولات تولید شده توسط برند مای علاوه بر کیفیت بالا دارای قیمتی مناسب نیز هستند.

3- ژل مو استودیو لاین ایندس تراکتیبل لورئال

خرید ژل مو استودیو لاین ایندس تراکتیبل لورئال

ژل موی ایندس تراکتیبل اورال با دوام و ماندگاری طولانی بسیار قوی، تثبیت‌کننده حالت موها است، از وز شدن موها جلوگیری کرده و به سرعت روی موها خشک می‌شود. ژل مو سری استودیو مدل ایندس تراکتیبل اورال مناسب افرادیست که موهای بی حالت و بد فرم دارند. ژل مو اورال بدون چسبندگی و با ماندگاری 48 ساعته موها را در طول این ساعات خوش حالت نگه داشته و بسیار مقاوم و سبک است.

ژل مو سری استودیو مدل ایندس تراکتیبل اورال برای آرایش مو در مدل‌های مختلف و خاص مناسب است. این ژل مو از برند محبوب و قدیمی اورآل حالت موها را برای مدت طولانی بدون آسیب به آن نگه‌می‌دارد. ویژگی مهم این ژل مو ترکیبات غنی از ویتامین و فاقد مواد مضر است. به این ترتیب با استفاده از این ژل مو نه تنها به موها آسیب وارد نمی‌شود بلکه موجب تقویت موها به وسیله مولتی ویتامین موجود در ترکیبات آن نیز می‌شود.

4- ژل موی قوی تافت پاور شوارتزکف

خریدژل موی قوی تافت پاور شوارتزکف

این محصول حاوی کافئین بوده که مانع از ریزش مو می‌شود. فولیکول مو در درون غلاف محافظی قرار داشته که این غلاف مانعی برای نفوذ مولکول‌های آب‌رسان مثل کافئین نبوده و بنابراین کافئین می‌تواند از طریق غلاف مو جذب و نفوذ پیدا کند. نتیجه نفوذ کافئین در فولیکول مو باعث رشد مجدد مو شده و گردش خون را در سر افزایش می‌دهد. از طرفی وجود روغن کرچک و پانتنول موجود در آن به ضخیم‌شدن مو کمک کرده و ضمن تامین رطوبت کافی در مو، باعث ایجاد درخشش خیره‌‌کننده می‌شود.

هم‌چنین نقش بسیار زیادی در حالت‌دهی مو داشته و مدل موهایتان را تا 48 ساعت به شکل اولیه نگهداری می‌کند. این ژل مو نه تنها موهای بی‌حالتان را فرم داده، بلکه باعث تقویت موهایتان شده و لطافت فوق‌العاده‌ای را به آن‌ها هدیه می‌دهد. ژل مو پاور برای انواع مو خانم‌ها و آقایان مناسب بوده و در محفظه‌های جذاب با حجم 150 میلی به بازار عرضه می‌شود. هم‌چنین قابلیت حمل به هر مکانی را داشته و در هر موقعیتی استفاده می‌شود.

5- ژل موی وت لوک هربال سینره

خرید ژل موی وت لوک هربال سینره

این ژل مو فاقد الکل است به همین دلیل موها بر اثر استفاده آن ریزش پیدا نمی‌کنند. ژل موی سینره حالت موهای شما را در هر شرایط آب و هوایی برای مدت 24 ساعت ثابت نگه‌می‌دارد. این ژل به موهایتان حالت خیسی می‌دهد تا جذابیت شما بیشتر شود. ژل موی ویتامینه سینره دارای خاصیت ضد الکتریسیته است. این خاصیت باعث از بین رفتن الکتریسیته بین موها و بد فرمی آن می‌شود. این محصول رطوبت موها را به خوبی حفظ می‌کند. ساختار فرمولی این ژل درکنار حفظ فرم مو باعث تقویت آن می‌شود. از مزیت‌های دیگر این ژل این است که روی موها سفیدک یا شوره نمی‌زند.

همچنین با این ژل خانم‌ها و آقایان می‌توانند موهایشان را به هر حالتی درآورند. علاوه بر این موهای حالت گرفته درخشندگی زیبایی در کنار رایحه خوب پیدا می‌کنند. همچنین کتیرا خاصیت ضد موخوره دارد. کتیرا به داخل کوتیکول ساقه مو نفوذ می‌کند و مانع موخوره مو می‌شود. ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) از ویتامین‌های مهم گروه ب حساب می‌شود. این ویتامین نقش مهمی در سلامت موها دارد. کار تغذیه کردن موها را انجام می‌دهد. علاوه بر این ویتامین ب5 باعث بهتر شدن گردش خون و خون‌رسانی به مو می‌شود.

6- ژل موی حالت دهنده قوی استرانگ فیکس مای

خریدژل موی حالت دهنده قوی استرانگ فیکس مای

ژل موی حالت دهنده قوی مدل استرانگ فیکس مای برای حالت دهی به موها و زیباتر کردن آنها تولید شده است. زیبایی موها زمانی دیده می‌شود که مراقبت و رسیدگی از آنها انجام شود. موها و خوش حالت بودن آنها، تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارند. یکی از محصولاتی که برای خوش حالت کردن موها می‌توانید از آنها استفاده کنید، ژل‌های مو هستند. ژل موی حالت دهنده قوی مدل استرانگ فیکس مای توسط برند مطرح مای طراحی شده است و دارای ویتامین B5 و عصاره آلوئه ورا است.

برند مای یکی از مطرح‌ترین برندهای تولید محصولات بهداشتی و آرایشی در کشور عزیزمان ایران است که به دلیل کیفیت مناسب محصولات در کنار قیمت مناسب، توانسته نیاز و سلیقه مشتریان را برآورده سازد. ژل موی حالت دهنده قوی مدل استرانگ فیکس مای یکی از محصولات بهداشتی مای است که مطابق با نیاز مشتریان تولید شده است. فرمولاسیون به کار رفته در ژل موی مای برای مراقبت از موها مفید بوده و به رشد موها کمک می‌کند. ویتامین B5 موجود در این ژل مو سبب پیشگیری از خاکستری شدن موها می‌گردد و سلامتی را به موها هدیه می‌دهد.

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین ژل موها؛ در مجموعه‌ای از انواع برندهای خارجی و داخلی بازار پرداختیم و به یک سوال کلی که ژل مو چیست؟؛ پاسخ دادیم. امیدواریم تا با معرفی طیف وسیعی از انواع محصولات مرتبط، شما را با محبوبترین و پرفروش‌ترین کالاهای اورجینال موجود در فروشگاه اینترنتی ریحا آشنا کرده باشیم.شما می‌توانید با توجه به نوع یا شرایط موس سر خود و طبق سلیقه و نیاز‌تان، اقدام به خرید محصول مورد نظر از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات پرکاربرد دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

۱۵۴,۲۶۸
محصولات مرتبط
ژل موی مرطوب وایت فیکس مایMy 
۵۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل موی وت لوک هربال سینرهCinere 
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل موی قوی تافت پاور شوارتزکفSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۲۵۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل مو سوپر آیسر مالوچسکاMallochesca 
۱۰۷,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ژل واکس کریستالCrystal 
۱۱۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
ژل مو مات و نامرتب لورئالLoreal 
۳۴۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل مو حالت دهنده جی فورس شوارتزکفSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۷۲۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل مو تقویت کننده نوتریپلنیش آوداaveda 
۴,۵۸۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۴۰ میل
ژل مو حالت دهنده اولترا استرانگ 06 آگیواAgivaامکان ارسال فوری
۱۲۱,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
ژل مو چیست؟
پاسخ:

ژل مو یکی از لوازم آرایشی و بهداشتی است که خانم‌ها و آقایان برای حالت دادن به موهایشان از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از ژل مو می‌توانید، مدل مو مورد نظرتان را برای مدت زمان طولانی روی سرتان تثبیت کنید. وظیقه اصلی ژل مو متصل کردن تارهای مو به یکدیگر است که سبب افزایش حجم مو نیز می‌شود. 

ژل مو چه کاربردی دارد؟
پاسخ:

داشتن موهای خوش‌حالت و مرتب، نشانه آراستگی و خوش‌تیپ بودن شخص است، پس باید مراقبت و نگه‌داری از موها همیشه در اولویت قرار بگیرد. اکثر افراد برای نشان‌دادن این زیبایی و آراستگی، از لوازمی مانند ژل مو استفاده می‌کنند. معیار سنجش کیفیت ژل مو، معمولا بر اساس غلظت مواد و قدرت خوب نگه‌داشتن مو می‌باشد. رنگ و بوی ژل مو اهمیت زیادی در کیفیت آن ندارد.

ژل مو‌ پلیمری یا حقیقی چیست و چه کاربردی دارد؟
پاسخ:

ژل‌های پلیمری یا حقیقی، در واقع مخلوطی از آب، یک عامل حالت‌دهنده و یک پلیمر تثبیت‌کننده حالت مو با وزن مولکولی بالا هستند. زمانیکه این مواد بر روی موها قرار می‌گیرد، تارهای مو با مخلوط آب و پلیمر کاملا پوشانده می‌شوند. بعد از گذشت مدتی، آب از روی موها تبخیر می‌شود و فقط یک لایه نازک از پلیمر بر روی موها باقی می‌ماند. پلیمر باقی مانده بر روی موها باید یک پوشش سبک، قابل انعطاف و شفاف روی موها برجای بگذارد و سبب درخشندگی و براق شدن آن‌ها شود. همچنین به خوبی گره‌های مو و الکتریسیته ساکن آن را تا حد زیادی کاهش دهد و یا از بین ببرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۵۴,۲۶۸ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید