یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
دکلره کردن مو در چند قدم: بی‌ رنگ کننده مو را چطور استفاده کنیم؟

دکلره کردن مو در چند قدم: بی‌ رنگ کننده مو را چطور استفاده کنیم؟

دکلره کردن مو یعنی چه؟ از وجنات این کلمه مشخص است که با این عمل قرار است پیگمنت های رنگی مو از ساختمانش جدا شود، این پروسه عملیاتی شیمیایی ست و موها را برای پذیرفتن رنگدانه‌های جدید آماده می‌کند.بیشتر زمانی این کار انجام می‌شود که موها کاملا تیره هستند و فرد دوست دارد که پایه مو را به رنگی بسیار روشن‌تر از موی طبیعی خودش برساند.

دکلره کردن موها و آموزش دکلراسیون مو نیاز به تجربه و ظرافت زیادی دارد، در صورتی که به درستی انجام نشود نه تنها نتیجه رضایت بخشی نخواهد داشت بلکه آسیب بسیار جدی به پوست سر و کیفیت و حجم موها خواهد رساند. دکلره کردن مو ها با روشن کننده سه صفرو یا رنگ موی سه صفر و همین طور پودر دکلره انجام می پذیرد.

آموزش دکلره کردن مو

دو راه بیشتر ندارید:

راه اول، که بسیار امن و راحت است: سالن زیبایی معتبری پیدا کنید و از تجربه و کفایت متخصص دکلره مطمئن شوید. باید اطمینان حاصل کنید که متخصص از مواد بی‌رنگ کننده مو با کیفیت از برندی شناخته شده استفاده می‌کند. بهتر است تاریخ انقضا و استریل بودن مواد و لوازم را چک کنید و دقت کنید که متخصص از دستکش استفاده کند تا هنگام تماس مستقیم با پوست شما آلودگی انتقال پیدا نکند.

متخصصینی که سلامت موی مخاطب برایشان مهم است و حرفه‌ای عمل می‌کنند در صورت درخواست نا به جای مشتری برای رساندن موها به پایه‌ای بسیار روشن و یا درخواست دکلره موهایی که قبلا رنگی بسیار تیره روی آنها گذاشته شده و یا در حال حاضر وضعیت سلامت خوبی ندارند، ابتدا سعی می‌کنند عوارض جانبی و مشکلاتی که عمل بی‌رنگ کردن موها برایشان در پی خواهد داشت را برایشان توضیح دهند. اگر با اصرار مجدد او مواجه شوند از انجام عمل دکلره به هر بهایی سر باز خواهند زد.

راه دوم اینست که دست‌تان را به زانوی خودتان بگیرید، خوب یاد بگیرید و تحقیق کنید و با احتیاط شروع به روشن‌سازی موهایتان کنید.

انواع روش ها برای دکلره کردن موی سر

راه دوم راه شماست: موهایتان را خودتان دکلره کنید.

اگر اولین بار است که دست به روشن‌سازی موهایتان می‌زنید، در ابتدا باید بدانید به چه لوازمی نیاز دارید و بعد انواع روشن کننده‌ها را بشناسید، قدم بعدی دستور العمل دکلره است و در نهایت نکاتی که باید خوب به آنها دقت کنید تا آسیبی به خودتان نزنید.

برای بی‌رنگ کردن موها به چه لوازمی نیاز دارید؟

اکسیدان، ماده رنگ بر (پودر و یا کرم دکلره)، کرم محافظ پوست، کاسه رنگ، اپلیکاتور، شانه، پیشبند مخصوص رنگ از لوازمی هستند که به آنها نیاز پیدا می‌کنید. و بعد هم باید آموزش دکلراسیون مو را پشت سربگذارید.

انواع پودرهای دکلره

پودر‌های دکلره متفاوتی از برندهای متفاوت در بازار پیدا می‌شوند، برای خرید بی رنگ کننده مو یا دکلرهابتدا به تاریخ انقضای آنها دقت کنید و بعد با توجه به شرایطتتان یکی از سه نوع زیر را خریداری کنید.

پودر دکلره آبی: قویترین پودر دکلره، پودر آبی است که برای افرادی که موهای کاملا مشکی دارند و قصد روشن کردن کامل موهای خود را دارند مناسب است. در استفاده از این پودر باید بسیار دقت کنید، در داخل فویل این پودر داغ می‌شود و باعث سوختگی خواهد شد، بهتر است برای هایلایت کردن از این پودر استفاده نشود.

پودر دکلره سفید: این پودر قدرت کمتری نسبت به پودر بنفش دارد، برای هایلایت و استفاده در فویل هم مناسب است.

پودر دکلره بنفش: پودر بنفش ضعیف‌ترین پودر دکلره است، افرادی که پوست حساسی دارند از این پودر استفاده می‌کنند، برای دکلره کردن موهای صورت و بدن هم از این پودر استفاده می‌شود. د رواقع م یتوان گفت که پودر دکلره بنفش همان بی رنگ کننده موی بدن است.

انواع پودرهای دکلره

اکسیدان یاری رسان پودر دکلره

نوبتی هم که باشد نوبت اکسیدان این همراه پشت پرده پودر دکلره است، علاقمندان به شیمی می‌دانند که هر فعالیت شیمیایی نیاز به کاتالیزور دارد تا روند فعالیت را ساده‌تر و سریعتر پیش ببرد، به طور کلی سه مدل اکسیدان وجود دارد که تفاوت آنها در میزان اثرگذاریشان است و با درصدهای 6، 9 و 12 درصد مشخص می‌شود. از قدرت اعداد پیداست که اکسیدان 6 درصد بیشتر برای صورت و بدن و یا موهای بسیار حساس و آسیب دیده استفاده می‌شود. اکسیدان 9 درصد قدرت متوسطی دارد و اکسیدان 12 در صد برای موهای شبق رنگ و ضخیم و قوی که بسیارسخت روشن می‌شوند کاربرد دارد. حتی گاهی اوقات از این اکسیدان به عنوان بی رنگ کننده مو بدون دکلره استفاده می شود.برای آشنایی بیشتر با اکسیدان میتوانید مقاله "اکسیدان مو (hair oxidant) چیست؟ بهترین انواع اکسیدان + مشخصات " را مطالعه کنید.

موهایتان تا همین پایه باز شده است، یعنی چه؟

آموزش روشن کردن موی سر یواش یواش دارد کامل می شود. وقتی مو را دکلره می‌کنید، تا میزانی که قدرت داشته باشد روشن می‌شود و به پایه خاصی می‌رسد، هر کدام از این پایه‌ها نامی و شماره‌ای دارند و بر اساس آنها می‌توانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. سعی کنید صدای بدنتان را بشنوید و به آن احترام بگذارید، اگر به روشن‌سازی بیش از حد اصرار کنید معلوم نیست چه بلایی سر پوست و مویتان می‌آید. بعضی از افراد هم برای اینکه رنگ مویشان بیشتر رنگ باز کند و رنگ موی نهایی روشن تر شود، ریختن پودر دکلره در رنگ مو را امتحان می کنند که باز هم نیاز به تجربه و تبحر دارد و اگر تازه کار هستید بهتر است این کار را انجام ندهید.

1. قرمز

2. قرمز نارنجی

3. نارنجی قرمز

4. نارنجی

اگر موهایتان به این چهار رنگ برسد، یعنی در حد ضعیفی رنگ باز کرده و بیش از این تاب مقاومت ندارد، قهوه‌ای متوسط (پایه‌ی چهار) بلوطی، مسی، آکاژو، فندقی تیره و قهوه‌ای صدفی را می‌توانید به عنوان رنگ مورد نظرتان در این پایه‌ها انتخاب کنید.

5. نارنجی زرد

6. زرد نارنجی

7. زرد نارنجی کم رنگ

موهایتان به یکی از این سه رنگ درآمد؟ یعنی به طور متوسط دکلره شده است. رنگ‌های آکاژو، قهوه‌ای روشن، بلوند تیره، رنگ‌های خاکستری پایه‌ی پنج و شش روی موهایتان خوب می‌نشینند.

8. زرد

9. زرد روشن

10. پلاتینه تا سفید

اگر به این رنگ‌ها برسید، یعنی موهایتان تا به اینجا تحمل کرده‌اند و کامل دکلره شده‌اند شما می‌توانید بلوند روشن، بلوند طلایی، بلوند خاکستری و بلوند زیتونی را امتحان کنید.

تئوری بس است

واحدهای تئوری دکلره کردن مو را پشت سر گذاشتید، دیگر وقت عمل است، شروع کنید.

قدم اول اینست که ابتدا برای اینکه پوست صورت آسیب نبیند، با کرمی اطراف صورت را خوب چرب کنید. در نظر داشته باشید مراقبت از پوست صورت همانطور که در مقاله "عوارض استفاده مداوم و طولانی مدت از تجهیزات آرایش " گفته ایم بسیار اهمیت داردسعی کنید موهایتان را روزی دکلره کنید که از شامپو استفاده نکرده باشید.

یک پیمانه را با 120 میلی لیتر اکسیدان مخلوط کنید، دقت داشته باشید این میزان به حجم موهای شما بستگی دارد.

دو آینه داشته باشید تا بتواند تمام قسمتهای سرتان را ببینید. موهایتان را از فرق باز کنید و هر دسته مو را به دو قسمت تقسیم کنید به طوری که د رنهاست چهار دسته مو داشته باشید و با گیره هر دسته را محکم کنید.

از پشت سر و دسته عقبی شروع کنید،‌بخش های کوچکی از مو جدا کنید و با فاصله یک سانتی متر از ریشه موها را به مواد آغشته سازید. به همین ترتیب پیش بروید تا همه موها به مواد آغشته شوند.

وقت استراحت موهاست

موها تا همین جا هم کلی زحمت کشیده‌اند، به محض اینکه ریشه‌ها به پایه دکلره رسیدند، موها را با آب ولرم خوب بشویید، وجود موها را کاملا از مواد دکلره پاک کنید، می‌توانید از شامپو و نرم کننده هم استفاده کنید. آب موها را با حوله بگیرید و برای سی دقیقه به موها استراحت دهید.

مراقبت نکردن از موها به آنها آسیب می‌زند و باعث می‌شود درمان کردن این آسیب‌ها هم دشوار باشند و زمان زیادی برای ترمیم آنها صرف شود. راهکارمراقبت از مو را یاد بگیرید تا موهایتان همیشه سالم و خوش فرم باشد.

وقت خوش رنگ آمیزی

در این مرحله با توحه به اینکه موها دکلره شده‌اند ده دقیقه کافیست تا رنگ به خوبی روی موها بنشیند، رنگ را با اکسیدان مخلوط کنید و به موها بزنید، اگر با ده دقیقه کارتان راه نیفتاد دیگر پانزده دقیقه حتما کافی خواهد بود، موها را خوب بشویید.

هشدار

یادتان باشد مانند استفاده از هر ماده شیمیایی دیگری بر روی پوست ابتدا مایه دکلره را روی قسمتی از موهایتان بگذارید اگر حساسیت نداشتید ادامه دهید. همچنین از پودری استفاده کنید دارای ویژگی های مناسب و سازگار با موی سر شما باشد.

در حین انجام دکلره هم همواره موها را چک کنید، اگر موها کش آمد و حالت قطعه قطعه شد سریع مواد را از روی موها بشویید.

سعی کنید تا مدتی پس از دکلره به استخر نروید و بدانید موی دکلره شده حساس و ضعیف است بیشتر هوایش را داشته باشید، در معرض مستقیم نور خورشید قرارش ندهید. با اتوی مو و سشوار شکنجه‌اش ندهید.

بی رنگ کننده موی صورت طبیعی

گاهی اوقات همین مواد طبیعی موجود در خانه می توانند مانند بهترین بی رنگ کننده مو بدون دکلره عمل کنند. آبلیمو زردچوبه دو ماده طبیعی هستند که در این مورد کاربرد دارند. آبلیمو هم به تنهایی میتواند با پنیه هر روز روی صورت مالیده شود تا به مرور موها را روشن تر کند و هم می تواند در ترکیب با زردچوبه خمیری بسازد و بر روی پوست قرار بگیرد.

روش استفاده از کرم بی رنگ کننده موی سر

کرم بی رنگ کننده مو در مقایسه با بی رنگ کردن مو با پودر دکلره آسیب کمتری به موها می زند. برای استفاده از این کرم بهتر است آن را با کسیدان 9 درصد و با نسبت یک به یک مخلوط کنید و روی ساقه مو قرار دهید. جهت به پایه رساندن ریشه ها نیز کافیست کرم بی رنگ کننده مو را با اکسیدان 6 درصد مخلوط کنید و روی ریشه مو قرار دهید.

چه کار کنیم تا دکلره عوارض کمتری داشته باشد؟

یک بار دیگر متن را از ابتدا بخوانید و به تمام نکات از انتخاب متخصص، مواد و روش عمل کنید. از همه مهم‌تر اینکه در انجام این عمل افراط نکنید، حداکثر سالی دو بار دکلره جان موهایتان را به اندازه کافی می‌گیرد، دیوانه‌شان نکنید.

سخن آخر

در این مقاله روش دکلره کردن موی سرو بی رنگ کردن مو را بیان کردیم. همچنین پس از مطالعه این مقاله حتما نحوه دکلره مو و روش کلره کردن مو را فرا گرفته اید. اما اگر باز هم نسبت به انجام دکلره شک دارید و مردد هستید که می توانید خودتان دکلره مو را انجام دهید یا نه؛ بهتر است به افراد با تجربه و متخصص در زمینه رنگ مو مراجعه کنید. موی دکلره شده و رنگ روشن زیباست اما مسلما موهای سالم و تیره نسبت به موهای روشن و سوخته زیباتر است.

۱۴۹,۲۰۰
محصولات مرتبط
پودر دکلره بنفشAtousa Royal 
۴۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰۰ گرم
پودر دکلره آبی بیولBiol 
۳۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰۰ گرم
۵۰ گرم
پودر دکلره بدون گرد و غبار دیلنزوdilenzoامکان ارسال فوری
۷۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰۰ گرم
پودر دکلره بلو پرفکت لاینPerfect Line 
۱,۲۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰۰ گرم
پودر دکلره وایولت پرفکت لاینPerfect Line 
۱,۲۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰۰ گرم
ساشه پودر دکلرهAtousa Royal تخفیف ویژه
ناموجود
×بنفش
بنفش
×سفید
سفید
پودر دکلره استیلSteel 
ناموجود
۵۰۰ میل
نویسنده :فرزانه مجتهد

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
دکلره کردن مو چیست؟
پاسخ:

این پروسه عملیاتی شیمیایی ست و موها را برای پذیرفتن رنگدانه‌های جدید آماده می‌کند.  بیشتر زمانی این کار انجام می‌شود که موها کاملا تیره هستند و فرد دوست دارد که پایه مو را به رنگی بسیار روشن‌تر از موی طبیعی خودش برساند.

چطور باید موهایمان را دکلره کنیم؟
پاسخ:

دکلره کردن موها و آموزش دکلراسیون مو نیاز به تجربه و ظرافت زیادی دارد، در صورتی که به درستی انجام نشود نه تنها نتیجه رضایت بخشی نخواهد داشت بلکه آسیب بسیار جدی به پوست سر و کیفیت و حجم موها خواهد رساند. دکلره کردن مو ها با روشن کننده سه صفر و یا رنگ موی سه صفر و همین طور پودر دکلره انجام می پذیرد.

برای بی‌رنگ کردن موها به چه لوازمی نیاز دارید؟
پاسخ:

اکسیدان، ماده رنگ بر (پودر و یا کرم دکلره)، کرم محافظ پوست، کاسه رنگ، اپلیکاتور، شانه، پیشبند مخصوص رنگ از لوازمی هستند که به آنها نیاز پیدا می‌کنید. و بعد هم باید آموزش دکلراسیون مو را پشت سر بگذارید.

بهترین بی رنگ کننده موی صورت طبیعی چیست؟
پاسخ:

گاهی اوقات همین مواد طبیعی موجود در خانه می توانند مانند بهترین بی رنگ کننده مو بدون دکلره عمل کنند. آبلیمو زردچوبه دو ماده طبیعی هستند که در این مورد کاربرد دارند. آبلیمو هم به تنهایی می تواند با پنیه هر روز روی صورت مالیده شود تا به مرور موها را روشن تر کند و هم می تواند در ترکیب با زردچوبه خمیری بسازد و بر روی پوست قرار بگیرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۴۹,۲۰۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید