یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
صفر تا صد مراحل شیدینگ لب و مزایا و عوارض آن

صفر تا صد مراحل شیدینگ لب و مزایا و عوارض آن

لب‌ها تاثیر بسیار بالایی در زیبایی چهره دارند. بعضی از بانوان علیرغم استفاده از انواع لوازم آرایش و ترفندهای زیبایی، از اندازه و ظاهر لبان خود راضی نیستند. بنابراین آنها سعی می‌کنند از روش‌های دیگری برای تغیر شکل لب‌های خود استفاده کنند. یکی از این روش‌ های زیبا سازی لب‌ ها، شیدینگ لب یا سایه گذری لب است که مزایا و عوارض خود را دارد.

بسیاری از خانم‌ها با تزریق رنگدانه معدنی ضد آلرژی سعی می‌نمایند تا سطح پوستی لب‌های خود را تغییر دهند. این کار که به شیدینگ لب معروف است می‌تواند تا حدود زیادی خانم‌ها را به نتیجه مطلوب برساند. عکس قبل و بعد شیدینگ لب نشان می‌دهد که این شیوه تا حدود زیادی در بسیاری از خانم‌ها رضایت بخش بوده است. رنگدانه‌های تزریق شده بر روی لب با عمق کمتری به نسبت رنگدانه‌های اصلی لب به داخل پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد یک تغییر محسوس بر روی لب‌ها می‌شود.

تفاوت شیدینگ لب و رژ لب در میزان ماندگاری آن است. شیدینگ لببا هدف قرینه سازی لب و از بین بردن سفیدی‌های موجود بر روی لب انجام می‌شود. کسانی که به دنبال اصلاح لب‌های خود هستند و تا حدودی می‌خواهند برجستگی لب‌ها را افزایش دهند، می‌توانند از این شیوه استفاده کنند. تنوع زیاد شیدینگ لب باعث شده است تا خانم‌ها تنها محدود به انتخاب چند رنگ نباشند و با توجه به نیاز و سلیقه خود بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند.

یکی از موضوعات کلیدی در استفاده از این روش مدت زمان ماندگاری آن است. شاید بتوان گفت که بسته به نوع پوست و جنس مواد استفاده شده بر روی لب‌ها این مقدار دچار تغییر می‌شود. کسانی که دارای پوست چرب هستند ترجیح می‌دهند تا از این روش برای افزایش جذابیت لب‌های خود استفاده کنند. اگر بخواهید از شیدینگ لب برای افزایش جذابیت چهره خود استفاده کنید، باید اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید. ماندگاری این شیوه به کیفیت محصولی است که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد.

در حقیقت شیدینگ لب یک روش زیبایی و نوعی تتو نیمه دائم است که به مدت یک تا دو سال رنگ و شکل طبیعی لب‌ها را بهتر می‌کند و ظاهر برجسته‌تر و زیباتری به لب‌ها می‌بخشد. متخصصان زیبایی برای اصلاح خط و رنگ لب‌ها روی آن رنگدانه‌هایی را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص به روش نقطه‌ایی تزریق می‌کنند. نتیجه کار رنگی مشابه رنگ طبیعی لب‌هایتان ولی پر رنگ‌تر و زیباتر است. اگر مشتاق هستید که درباره شیدینگ لب اطلاعات بیشتری بدست آورید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شیدینگ لب

مزایای شیدینگ لب

زمان لازم برای انجام شیدینگ لب با توجه به خواسته مشتری بین یک تا یک و نیم ساعت است. امروزه متخصصان برای شیدینگ لب از رنگ‌های ارگانیک و لوازم جدید و دیجیتال استفاده می‌کنند. نتیجه شیدینگ لب بر خلاف استفاده از فیلرها، ظاهر طبیعی‌تر و لب‌های برجسته و زیبا‌تر است. در ادامه تعدادی از مزایای شیدینگ لب را بیان می‌کنیم.

اصلاح خط لب و بر طرف کردن نواقص آن

با استفاده از شیدینگ لب می‌توان برای مدت زیادی نواقص خط لب را برطرف و ظاهر آن را بهتر کرد. بهبود رنگ لب با استفاده از شیدینگ لب می‌توان لب‌هایی به رنگ دلخواه داشت. رنگ ‌های شیدینگ لب متنوع هستند.

بهبود شکل لب، برجسته سازی و قرینه‌ سازی

یکی از مهمترین مزایای شیدینگ لب برجسته و قرینه نشان دادن لب‌ها با استفاده از تکنیک سایه زدن است. اگر بدنبال راه های دیگر برای برجسته سازی هستید پیشنهاد میکنیم مقاله "آرایش لب کوچک و روش های برجسته‌سازی لب‌ها " را مطالعه نمایید.

آراستگی همیشگی و صرفه جویی در وقت و هزینه

یکی دیگر از دلایل استفاده از این روش بین بانوان این است که شاید نتوان در تمام طول روز آرایش لب تمیز و خوبی داشت، پس آرایش دائم لب و استفاده از روش‌هایی می‌تواند گزینه خوبی برای نداشتن این دغدغه و حتی صرفه جویی در وقت باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای شیدینگ لب

برای انجام شیدینگ لب می‌توان از رنگ‌های مختلف استفاده کرد و ظاهر زیباتری به لب‌ها بخشید. شما باید قبل از شیدینگ لب رنگ‌های مختلف رژ لب را امتحان کنید تا ببیند که چه رنگی بیشتر از همه متناسب چهره و رنگ پوستتان است. می‌توانید رنگ رژ لب یا عکس از رنگ مورد نظر را با خودتان به سالن زیبایی ببرید تا متخصص زیبایی دقیقا بداند که چه رنگی می‌خواهید.

معمولا رنگ‌های طبیعی و ملایم مانند شیدینگ لب کالباسی بهترین رنگ های شیدینگ لب هستند. حتما در انتخاب رنگهای شیدینگ لب دقت کنید چرا که پس از اتمام کار پاک کردن یا تغیر آن بسیار دشوار است.

انتخاب رنگ مناسب برای شیدینگ لب

رنگ مناسب شیدینگ لب برای پوست‌های روشن

رنگ‌های قرمز، مرجانی، صورتی، گلبهی و سرخابی مناسب بانوانی با پوست روشن است و رنگ‌های قهوه‌ای و تیره اصلا مناسب آنها نیست.

رنگ مناسب شیدینگ لب برای پوست‌های متوسط و گندمی

رنگ‌های رزی، بنفش، صورتی و هلویی مناسب بانوانی با رنگ پوست متوسط است. شیدینگ لب کالباسی ظاهر طبیعی و زیبایی به این رنگ پوست می‌‌دهد.

رنگ مناسب شیدینگ لب برای پوست‌ های تیره

طیف رنگ‌های قهوه‌ ای و بنفش، کاراملی و جگری، رنگهای شیدینگ لب مناسب بانوانی با پوست تیره است.

نکاتی که باید برای انجام شیدینگ لب در نظر بگیرید

برای اینکه از انجام این روش زیبایی بهترین نتیجه را بگیرید، حتما تمام نکات زیر را مد نظر خود قرار دهید، چرا که در صورت عدم توجه به این نکات ممکن است وقت و هزینه زیادی را صرف کنید و ظاهر زیباتری هم بدست نیاورید.

مراجعه به سالن‌ های زیبایی استاندارد

حتما برای انجام شیدینگ لب به سالن زیبایی بروید که مجوز بهداشتی و تخصص این کار را دارند تا دچار مشکل نشوید و سلامتی خود را به خطر نیاندازید.

مراجعه به متخصص شیدینگ لب

برای اینکه لب‌ ها رنگ و شکل طبیعی داشته باشد، این کار باید توسط متخصص باتجربه انجام شود.

کیفیت رنگ تزریقی

حتما رنگی که برای شیدینگ لب و تزریق استفاده می‌شود باید استاندارد و باکیفیت باشد، در ترکیب آنها از مواد شیمیایی خطرناک استفاده نشده باشد و تاریخ گذشته هم نباشد تا منجر به عفونت و حساسیت نشود.

عوارض شیدینگ لب

مانند بسیاری از روش‌های زیبایی تهاجمی، شیدینگ لب عوارض دارد. بهتر است که ابتدا با خطرات و عوارض شیدینگ لب آشنا شوید و بعد درباره انجام دادن آن تصمیم بگیرید.

درد

شیدینگ لب هم از جمله روش‌ها زیبایی است که انجام آن کمی درد دارد. البته میزان درد در هر فردی متفاوت است و در دوران قاعدگی بانوان، درد آن بیشتر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که تحمل درد پایینی دارید انجام این روش به شما توصیه نمی‌شود و بهتر است ازرژ لب و سایر لوازم آرایش لب برای زیباتر کردن لب‌ها استفاده کنید.

قبل از حضور برای شیدینگ لب به شما توصیه می‌شود که از روز قبل، ایبوپروفن، روغن ماهی و ویتامین ای را مصرف نکنید تا احتمال کبودی و خونریزی را کاهش دهد. به خاطر بافت لب‌ها،در صورت استفاده از مواد بی‌حسی اثر این مواد بیشتر می‌شود و احساس درد کمتر خواهد بود.

خشکی لب

پس از شیدینگ لب، لب‌ها بسیار خشک می‌شوند و لازم است که برای مرطوب کردنشان به طور مرتب از بالم لب استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این محصول مقاله "بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ " را مطالعه نمایید.

عفونت و حساسیت

در صورتیکه شیدینگ لب در سالن‌های زیبایی غیر مجاز انجام شود، در مراحل انجام آن نکات بهداشتی رعایت نشود و یا از رنگ‌های غیر استاندارد یا وسایل آلوده برای تزریق استفاده شود، شیدینگ لب عوارض جدی برایتان خواهد داشت و منجر به بروز عفونت‌ها و حساسیت شدید خواهد شد. همچنین در صورت داشتن هر کدام از موارد زیر قبل از انجام شیدینگ لب با پزشک متخصص مشورت کنید: مشکلات پوستی،بیماری حاد،تبخال،مصرف دارو، داشتن آرایش دائم

مدت زمان بهبودی شیدینگ لب

4 تا 5 روز طول می‌کشد که لب‌ها بهبود پیدا کنند. اگر مراسم خاص و مهمی در پیش دارید، بهتر است که یک تا دوهفته زودتر شیدنگ لب را انجام دهید تا لب‌ها زودتر بهبود بیابند و حالت طبیعی و زیبایی داشته باشند.

ترمیم شیدینگ لب

گاهی اوقات پس از اولین جلسه شیدینگ لب، قسمتی از لب‌ها زبرتر می‌شود که این شرایط باعث تیرگی و کدر شدن آن ناحیه می‌شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد اصلا نگران نشوید و پس از چند ماه به یک جلسه ترمیمی بروید.

ماندگاری شیدینگ لب

از انجام شیدینگ لب انتظار نتایج فوق العاده نداشته باشید. اگر به دنبال خط لب یا رنگ ثابتی روی لب‌ هایتان هستید این روش مناسب شما نیست. این روش تنها تا دو درجه رنگ لب‌ ها را تغییر می‌دهد. هر چه پوست فرد چرب‌تر باشد، کمبود آهن داشته باشد یا از محصولات لایه بردار پوست استفاده کند، رنگدانه‌ هایی که تزریق شده‌اند زودتر از بین می‌روند.

نور خورشید و سیگار کشیدن هم در از بین بردن این رنگدانه‌ها موثر است. شیدینگ لب بین یک تا سه سال ماندگاری دارد و بهتر است پس از دو سال به فکر ترمیم آن بود.

ماندگاری شیدینگ لب

هزینه شیدینگ لب

هزینه شیدینگ لب کم نیست. همانند سایر روش‌های زیبایی کمتر تهاجمی، در شیدینگ لب هم نتیجه نهایی به میزان هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بستگی دارد. اگر با مرکزی مواجه شدید که قیمت مناسبی را پیشنهاد می‌دهد، هوشیار باشید که آیا شرایط خوبی دارد و نکات بهداشتی را رعایت می‌ کند، چرا که برای استفاده از این روش نمی‌توان ریسک کرد.

شیدینگ لب به روش فیکانتور

یکی از روش‌های شیدینگ لب، فیکانتور لب است که علاوه بر لب برای ابروها و خط چشم هم کاربرد دارد. در ادامه درباره شیدینگ لب به روش فیکانتور توضیحاتی ارائه می‌کنیم. روش فیکانتور توسط آکادمی فی ایجاد شده است و با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن انجام می‌شود. برای انجام فیکانتور لب مانند سایر روش‌های زیبایی اول از همه نظر و علاقه مشتری مد نظر قرار می‌گیرد. این روش حتما باید زیر نظر متخصصان زیبایی و مشورت با آنها انجام شود.

اگر فیکانتور لب به طور اصولی انجام شود، قطعا نتیجه رضایتبخشی بدست خواهد آمد. در روش فیکانتور با استفاده از نسبت طلایی، سعی می‌ شود که لب‌ ها حالت طبیعی و متناسب با اجزای صورت داشته باشند. در این روش برای قرینه‌ سازی لب‌‌ ها از یک اپلیکیشن استفاده می‌ شود. افردی که قصد انجام شیدینگ لب به روش فیکانتور را دارند باید از آکادمی فی مدرک داشته باشند. اسم افرادی که این مدرک را دریافت می‌کنند در سایت اصلی آکادمی فی ثبت می‌ شود.

سخن آخر

شیدینگ لب یکی از تکنیک‌های زیباتر ساختن لب‌ها است. روش شدینگ لب نسبت به دیگر روش‌های زیباسازی لب‌ها طبیعی تر بوده و عوارض کمتری دارد. عوارض شیدینگ لب اگر در مرکزی استاندارد و با کیفیت انجام شود به حداقل می‌رسد. در این مقاله شیدینگ لب و مزایا و عوارض انجام این تکنیک برای زیبا ساختن لب‌ها را بیان کردیم. معمولا لب‌ها و زیباتر شدن آن‌ها تأثیر زیادی روی چهره هر فرد دارند و استفاده از آرایشی که بدون نقص باشد و در طول روز ثابت بماند کار سختی است.

به همین دلیل امروزه استفاده از آرایش‌های دائم رواج یافته است. شیدینگ لب یا سایه گذاری لب‌ها سبب زیبایی و طبیعی دیده شدن لب‌ها می‌گردد. همچنین اگر شیدینگ لب متناسب با رنگ پوست انتخاب شود، تأثیر آن چندین برابر خواهد شد. معمولا بیشتر خانم‌ها علاثه به شیدینگ لب کالباسی دارند زیرا طبیعی‌تر است و به همه افراد با هر نوع رنگ پوستی می‌آید.با استفاده از شیدینگ لب می‌توانید فرم لب‌ها را تصحیح کنید و نقص‌های آن را برطرف نمایید.

شیدینگ لب همچنین به اصلاح رنگ لب کمک می‌کند. در انتها با شیدینگ لب می‌توانید لب‌ها را حجیم‌تر نشان دهید و آنها را قرینه سازید. می‌توانید پس از بررسی عکس شیدینگ لب در مراکز و سالن‌های زیبایی مختلف نسبت به انتخاب مرکز مناسب اقدام نمایید. دز ضمن ماندگاری شیدینگ لب همان طور که ذکر کردیم بسته به عوامل مختلف بین یک تا سه سال است و پس از آن باید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید. پس این روش اصلا دائمی نیست.

۱۶۴,۹۲۰
محصولات مرتبط
رژ لب مدادی مات یوبهYube 
۲۹۰,۰۰۰ تومان
L02
L02
L12
L12
L16
L16
+۹
تنوع
رژ لب مدادی مات دوسهdoucce تخفیف ویژه
۷۹۳,۰۰۰ تومان۷۱۲,۰۰۰ تومان
406
406
407
407
404
404
+۷
تنوع
رژ لب مدادی مات رز براون کاپرا نیوKapra Newامکان ارسال فوری
۴۰۹,۰۰۰ تومان
524
524
532
532
533
533
+۱۸
تنوع
رژ لب ماژیکی طبیعی 2 در 1 دبیDebbyامکان ارسال فوری
۱۳۵,۰۰۰ تومان
1
1
×3
3
رژ لب مدادی کالر درام میبلینMaybellineامکان ارسال فوری
۱,۲۴۱,۰۰۰ تومان
red
red
×pink
pink
×nude
nude
رژ لب مدادی ولوت مات نارسNars 
۳,۶۸۰,۰۰۰ تومان
DolceVita (2.4g)
DolceVita (2.4g)
Red Square (2.4g)
Red Square (2.4g)
Cruella (2.4g)
Cruella (2.4g)
+۷
تنوع
رژ لب مدادی مات کالرشو میبلینMaybellineامکان ارسال فوری
۱,۳۸۲,۰۰۰ تومان
525
525
×405
405
رژ لب مدادی مات جامبو آوریلavril 
۶۳۳,۰۰۰ تومان
true red
true red
Violin
Violin
Pink Sand
Pink Sand
+۱۴
تنوع
رژ لب مدادی مات ولوت د پنسل بورژوآBourjois 
۱,۵۲۴,۰۰۰ تومان
0
01 nudifull
01 nudifull
03 in mauve again
03 in mauve again
+۲
تنوع
نویسنده :نسیم زارع

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
شیدینگ لب چیست؟
پاسخ:

شیدینگ لب یک روش زیبایی و نوعی تتو نیمه دائم است که به مدت یک تا دو سال رنگ و شکل طبیعی لب‌ها را بهتر می‌کند و ظاهر برجسته‌تر و زیباتری به لب‌ها می‌بخشد. متخصصان زیبایی برای اصلاح خط و رنگ لب‌ها روی آن رنگدانه‌هایی را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص به روش نقطه‌ایی تزریق می‌کنند. نتیجه کار رنگی مشابه رنگ طبیعی لب‌هایتان ولی پر رنگ‌تر و زیباتر است.

اصلی ترین مزیت شیدینگ لب چیست؟
پاسخ:

یکی از دلایل استفاده از این روش بین بانوان این است که شاید نتوان در تمام طول روز آرایش لب تمیز و خوبی داشت، پس آرایش دائم لب و استفاده از روش‌هایی می‌تواند گزینه خوبی برای نداشتن این دغدغه و حتی صرفه جویی در وقت باشد.

تفاوت شیدینگ لب و رژ لب چیست؟
پاسخ:

تفاوت شیدینگ لب و رژ لب در میزان ماندگاری آن است. شیدینگ لب با هدف قرینه سازی لب و از بین بردن سفیدی‌های موجود بر روی لب انجام می‌شود. کسانی که به دنبال اصلاح لب‌های خود هستند و تا حدودی می‌خواهند برجستگی لب‌ها را افزایش دهند، می‌توانند از این شیوه استفاده کنند. تنوع زیاد شیدینگ لب باعث شده است تا خانم‌ها تنها محدود به انتخاب چند رنگ نباشند و با توجه به نیاز و سلیقه خود بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۶۴,۹۲۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
ماریا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

سلام من بیست و پنج روز پیش شیدینگ لب انجام دادم، اما قسمت هایی از لبهام دچار لکه‌های تیره شدن، به ارایشگرم که اطلاع دادم گفت دچار هایپرپیگمنت شدی و نباید دیگه ترمیم اول رو انجام بدی باید بذاری پاک بشه، اما باید چکار کنم از شر این لکه‌های تیره راحت بشم؟ هرچی رژ تیره و پررنگ استفاده میکنم بازم دورنگ بودن لبام کاملا مشخصه

ریحا
دوست عزیز ریحا سلام
بهتری است برای رفع این مشکل با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید.
موفق و سلامت باشید