یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
لیست کامل وسایل کاشت و طراحی ناخن

لیست کامل وسایل کاشت و طراحی ناخن

لیست وسایل کاشت و طراحی ناخن را معمولاً مدرس به کارآموز خود می‌دهد. اما آیا خرید تمام این وسایل ضروری هستند؟ خرید چه وسایلی برای کاشت و طراحی ناخن الزامی است؟ قبل از خرید لازم است این وسایل را بشناسید و کارکرد هر کدام را بدانید. اگر تفاوت جنس اصل و تقلبی وسایل کاشت و طراحی ناخن را ندانید چگونه می‌توانید از میان آنها بهترین را انتخاب کنید؟ در ادامه این مقاله قصد داریم راه حل‌هایی برای این مسائل ارائه بدهیم. همچنین شما را با لیست کامل وسایل کاشت و طراحی ناخن آشنا خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید چند دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله کنید.

لیست کامل وسایل کاشت ناخن

لازم است بدانید که وسایل کاشت ناخن به دو دسته کلی ابزار و مواد تقسیم بندی می‌شود. باید آنها را به خوبی بشناسید تا بتوانید یک ناخن‌کار حرفه‌ای یا طراح ناخن با مشتری‌های فراوان شوید! در ادامه لیست کامل این وسایل را برایتان معرفی می‌کنیم:

ناخن‌گیر حرفه‌ای

ناخن‌گیر از جمله ابزار و وسایل لازم و ضروری برای ناخن‌کارها به حساب می‌آید. قبل از آنکه کار کاشت ناخن را انجام دهند سطح ناخن را آماده می‌کنند. ممکن است آن را کوتاه کرده و کوتیکول‌ها را بگیرند. در زندگی روزمره شاید ناخن‌گیر دست و پا چندان تفاوتی با یکدیگر نداشته باشند اما در حرفه کاشت ناخن، ناخن‌گیر دست و پا با یکدیگر متفاوت هستند.

سوهان دستی

سوهان دستی

حتماً همگی سوهان دستی را دیده‌اید و با آن آشنایی دارید. در حرفه ناخن، سوهان دستی اهمیت زیادی دارد. انتخاب یک سوهان دستی حرفه‌ای سبب افزایش کیفیت نهایی کار می‌شود. سوهان‌ها بسته به جنس، نرمی یا سختی به انواع متفاوتی تقسیم بندی می‌شوند. می‌توانید از سوهان‌های سمباده‌ای استفاده کنید. این سوهان‌های چند طرفه در هر طرف، درجه زبری مخصوص به خود را دارند!

سوهان برقی

از دیگر وسایل ضروری برای ناخن‌کارها می‌توانیم به سوهان برقی اشاره کنیم. از آن‌جایی که سوهان دستی نمی‌تواند ناخن‌های کاشته شده را صیقل دهد استفاده از سوهان برقی در این مرحله لازم است. سوهان‌های برقی نیز انواع متفاوتی دارند. همچنین ممکن است دارای سرهای مختلفی باشند. هر کدام از این سرسوهان‌ها برای مرحله خاصی از کاشت ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بافر

شاید نام بافر مانند سوهان ناخن خیلی برایتان آشنا نباشد اما لازم است بدانید که بافر هم از جمله ابزار مورد نیاز در حرفه کاشت ناخن است. بافر، سطح صدف ناخن را نرم می‌کند. ناخن‌کارها برای آنکه بهتر پرایمر روی سطح ناخن بچسبد از بافر استفاده می‌کنند. بافرها از لحاظ ظاهر شبیه سوهان‌های دستی هستند، اما درجه سختی آنها ممکن است متفاوت باشد.

پوشر یا عقب زن

یکی از مراحل کاشت ناخن برداشتن کوتیکول است. کوتیکول‌ها سلول‌های مرده پوست روی ناخن هستند. برای افزایش کیفیت کاشت ناخن باید کوتیکول‌ها به طور کامل عقب بروند. هنگامی که کوتیکول‌ها عقب می‌روند سطح ناخن نیز گسترده‌تر خواهد شد و طراح یا متخصص کاشت ناخن می‌تواند کار خود را در سطح گسترده‌تری انجام دهد. در این صورت نتیجه کار، زیباتر خواهد شد. پوشر یا عقب زن وسیله‌ای است که برای عقب زدن کوتیکول آن را به کار می‌برند. پوشرها ممکن است چوبی یا فلزی باشند.

نیپر

نیپر نیپر ظاهری شبیه به قیچی دارد اما نوک آن با قیچی متفاوت است. اگر بعد از آنکه از پوشر استفاده کردید کوتیکول یا پوست اضافه در کنار ناخن باقی ماند می‌توانید با نیپر آنها را جدا کنید. نیپر و عقب زن را در مرحله مانیکور به کار می‌برند. استفاده از نیپر به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد؛ چرا که نوک آن تیز بوده و ممکن است گوشت یا پوست اطراف ناخن را بکند و زخمی کند.

قیچی

قطعاً قیچی که برای فرایند کاشت ناخن به کار می‌رود از قیچی مورد استفاده برای برخی از کارهای روزمره متفاوت است. قیچی ناخن را برای دورگیری کوتیکول و جداکردن پوست‌های مرده به کار می‌برند. این محصولات، سر نازکی داشته و نسبت به ضربه حساس هستند. بدین ترتیب در استفاده از آنها باید دقت کافی داشته باشید.

پد و مایع کلینزر

در مراحل کاشت ناخن باید سطح ناخن را از چربی و رطوبت پاک کنند. برای این کار از پد کلینزر استفاده می‌کنند. این پد نوعی دستمال بدون پرز است. کلینزر می‌تواند سطح ناخن را برای موادگذاری یا لاک ژل آماده کند. پد کلینزر باید به مایع مخصوص کلینزر آغشته شده باشد.

فرچه یا برس ناخن

بعد از سوهان کشی ریزه‌هایی روی ناخن به چشم می‌خورد. برای تمیز کردن سطح ناخن و پاک کردن این ریزه‌های ناخن، فرچه یا برس کوچکی را به کار می‌برند. البته برخی از ناخن‌کارها از این برس برای پاک شدن زیر ناخن‌ها هم استفاده می‌کنند.

تیپ ناخن

تیپ ناخن

کاشت ناخن روش‌های متفاوتی دارد. بعد از آنکه زیرسازی انجام شد در یکی از روش‌ها از تیپ پلاستیکی روی ناخن برای گذاشتن مواد و بلندتر شدن یا حالت گرفتن قد ناخن استفاده می‌کنند. تیپ را روی ناخن می‌چسبانند. تیپ‌ها در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند. ناخن‌کار با توجه به سلیقه و سایز مورد نظر مشتری، تیپ‌ها را کوتاه می‌کند.

چسب ناخن و کاتر

از چسب ناخن برای چسباندن تیپ یا وسایل طراحی استفاده می‌کنند. درست است که تیپ‌ها ظاهری شبیه به ناخن دارند اما نمی‌توان آنها را با استفاده از ابزاری مانند ناخن‌گیر یک شکل و یک فرم کرد. به همین دلیل از ابزار دیگری مانند کاتر برای کوتاه کردن تیپ استفاده می‌کنند. کاترها مانند ناخن‌گیر می‌مانند اما جایگاه مخصوصی دارند که تیپ، کاملاً در آن قرار گرفته و برش زده می‌شود.

فرمر

فزمر در کاشت ناخن با مواد دیگر از تیپ استفاده نمی‌کنند. ناخن‌کارها برای بلند شدن ناخن، فرمر را به کار می‌برند. فرمر نوعی برچسب است که آن را زیر ناخن قرار داده و روی آنها موادگذاری می‌کنند. بعد از موادگذاری، فرمر را از زیر ناخن بیرون می‌آورند.

گوده و پمپ استون

در یکی از مراحل ناخن، لیکوئید و پودر کاشت با یکدیگر ترکیب می‌شوند. برای ترکیب آنها از ظرف مخصوصی به نام گوده استفاده می‌کنند. گوده‌ها ممکن است سرامیکی، شیشه‌ای یا پلاستیکی باشند. معمولاً ناخن‌کارها از نوع پلاستیکی آن استفاده نمی‌کنند! لیکوئید را هم در ظرفی دردار دارای پمپ می‌ریزند. پمپ مانع از پریدن و آلودگی لیکوئید می‌شود.

قلم کاشت

قلم کاشت ناخن با استفاده از یک قلم یا براش مواد را روی ناخن پخش می‌کنند و به مواد شکل می‌دهند. قلم کاشت ویژگی‌های به خصوصی دارد. باید ناخن‌کارها با استفاده از آن، مواد را به صورت یک دست پخش کنند.‌ این قلم‌ها در سایزها و شکل‌های متفاوتی تولید می‌شوند. همچنین هر کدام از آنها کاربرد به خصوصی دارند. به طور مثال: قلم کاشت ژل با قلم کاشت پودر متفاوت است.

قلم‌شور

اشتباه نکنید منظور ما قلم نمکی نیست! برای تمیز کردن قلم‌ها ابزار مخصوصی وجود دارد که به آن قلم‌شور می‌گویند. قلم‌شور محلولی است که ذرات و مواد بین موهای قلم را جدا می‌کند. این محلول سبب افزایش عمر قلم یا براش می‌شود.

دستگاه UV

دستگاه یووی

احتمالاً این دستگاه را می‌شناسید. دستگاه‌های UV انواع متفاوتی دارند که برای خشک کردن لاک به کار می‌روند. اگر بنا باشد لاک‌های زده شده روی ناخن‌های کاشت در هوای آزاد خشک شوند باید مشتری یک روز منتظر بماند تا لاک‌هایش خشک شوند! برخی از لاک ژل‌ها اصلاً در هوای آزاد خشک نمی‌شوند. به همین دلیل ناخن‌کارها از این دستگاه برای صرفه‌جویی در زمان استفاده می‌کنند. این دستگاه می‌تواند لاک روی ناخن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خشک کند. علاوه بر دستگاه UV دستگاه LED هم برای خشک شدن لاک‌ها به کار می‌رود. دستگاه‌های LED مقاوم‌تر هستند و برای مدت زمان طولانی‌تری کار می‌کنند. به همین خاطر قیمت بالاتری دارند. امروزه دستگاه‌هایی تولید شدند که علاوه بر نور UV دارای نور LED هم هستند. بسته به نوع نیاز خود می‌توانید دستگاه UV یا LED یا دستگاه‌های جدید دوکاره را خریداری کنید.

مواد کاشت و ضد قارچ

ضدقارچ ضد قارچ موادی است که برای جلوگیری از قارچ زدن ناخن و از بین رفتن آلودگی‌های سطح ناخن آن را به کار می‌برند. مواد کاشت هم به موادی گفته می‌شود که برای کاشت ناخن از آن استفاده می‌کنند. مواد کاشت و ضد قارچ از جمله مواد اصلی در فرایند کاشت ناخن هستند.

پرایمر و بیس کت

پرایمر می‌تواند رطوبت و چربی سطح ناخن را تا حد زیادی پاک کند. استفاده از آن باعث می‌شود تا لاک ژل یا پودر به خوبی روی ناخن‌ها قرار بگیرد. البته پرایمر می‌تواند به ماندگاری لاک ژل یا پودر روی سطح ناخن کمک کند و استفاده از آن دوام کار را افزایش خواهد داد.لایه‌ای که میان بستر ناخن و مواد یا لاک ژل قرار می‌گیرد بیس کت نام دارد. بیس کت‌ها انواع متفاوتی دارند. برای لاک ژل از بیس کت ژل و برای لاک‌های معمولی از بیس کت معمولی استفاده می‌کنند.

تاپ کت

برای آنکه ناخن‌ها دوام و ماندگاری خوبی داشته باشند و لاک‌ها به زیباترین شکل ممکن روی ناخن خودنمایی کنند از تاپ کت استفاده می‌شود. اگر تاپ کت را به کار نبرند ممکن است لاک روی ناخن پریده یا بریده بریده شود. همچنین احتمال پاک شدن آن نیز وجود خواهد داشت. بدین ترتیب تاپ کت از جمله وسایل ضروری در فرایند کاشت ناخن است. این محصول در دو نوع براق و مات وجود دارد. اگر مشتری تمایل داشته باشد که لاک روی ناخن او براق نباشد باید تاپ کت مات روی لاک او زده شود.

لیکوئید

لیکوئید را با پودر کاشت ترکیب می‌کنند تا ماده کاشت جهت موادگذاری آماده شود. اگر مبتدی هستید بهتر است لیکوئیدی انتخاب کنید که دیر خشک می‌شود. در این صورت زمان کافی برای فرم‌دهی به مواد خواهید داشت. لازم است بدانید که پودرهای دیپ را با لیکوئید ترکیب نمی‌کنند و استفاده از آنها بسیار آسان‌تر است.

پودر کاشت

یکی از وسایل ضروری که معمولاً مدرسان به کارآموزان کاشت ناخن می‌گویند که حتماً خریداری کنند پودر کاشت است. پودرهای کاشت در رنگ‌های متفاوتی موجود هستند و هر کدام برای کاربرد خاصی تولید می‌شوند. پودرها به دو دسته ترکیب با لیکوئید سالنی و پودر دیپ بدون لیکوئید تقسیم بندی می‌شوند.پودر کاشت سفید را برای کاور کردن کامل ناخن به کار می‌برند. در کاشت فرنچ دائم، کاشت گریم و طراحی گل برجسته هم از آن استفاده می‌کنند. در کاشت بیبی بومر یا کاور کامل ناخن گاهی پودر کاشت هلویی را به کار می‌برند. البته این محصول با رنگ‌های دیگر نیز در بازار موجود است.پودر دیپینگ که قبلاً هم به آن اشاره کردیم با لیکوئید ترکیب نمی‌شود. بعد از استفاده از بیس کت، مشتری انگشت خود را در قوطی پودر دیپینگ فرو می‌برد و در دستگاه، ناخن‌هایش را خشک می‌کند. پودر دیپینگ بسیار متنوع است. در رنگ‌های گوناگون و مدل‌های متفاوت اکلیلی، حرارتی یا نئون تولید می‌شود.

لاک ژل

همه افرادی که به کاشت و طراحی ناخن مشغول هستند رنگ‌های متفاوت لاک ژل را در وسایل خود دارند. لاک ژل با لاک‌های معمولی فرق می‌کند. دوام بسیار بالایی دارد و حتماً باید با دستگاه UV خشک شود. این لاک را روی ناخن طبیعی یا پودر کاشت نیز به کار می‌برند. از آن‌جایی که کاربرد این محصول بسیار گسترده است شرکت‌های تولید کننده آنها تنوع بسیار زیادی به این محصول داده‌اند. از جمله آنها می‌توانیم به لاک ژل مگنتی، اکلیل‌دار، دیسکو، نئون، تیتانیوم و حرارتی اشاره کنیم.

پاک کننده کوتیکول و روغن کوتیکول

این محصول می‌تواند کمک کننده‌ای برای عقب زن یا نیپر باشد. کوتیکول ریموور نوعی محلول است که کوتیکول‌ها را نرم می‌کند. با نرم شدن کوتیکول‌ها عقب زدن آنها بسیار ساده‌تر خواهد شد. برای آنکه کوتیکول‌های دست، نرم و مرطوب شود روغن کوتیکول را به کار می‌برند. البته این روغن در آخرین مرحله از کاشت به کار می‌رود و می‌تواند ناخن‌ها را تا حد زیادی تقویت کند.

پلی ژل و باندر ژل

همان‌طور که پیش از این گفتیم و احتمالاً خودتان هم می‌دانید کاشت ناخن به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. یک مدل از کاشت که در آن لیکوئید استفاده نمی‌شود و ژل را مستقیماً روی ناخن طبیعی یا فرمر و تیپ می‌گذارند، پلی ژل نام دارد. متخصصان ناخن می‌گویند که این روش در مقایسه با پودر ژل، روش سالم‌تری است و موجب سلامتی بیشتر ناخن خواهد شد. لازم است بدانید که مواد و وسایل کاشت ناخن ژلی با مواد و لوازم کاشت ناخن پودری متفاوت است.قبل از آنکه پلی ژل را به کار ببرند از باندرژل استفاده می‌کنند. باندرژل چسبندگی کار را زیاد می‌کند. برای آنکه بیشتر با باندر ژل آشنا شوید می‌توانیم بگوییم که شباهت آن به پرایمر زیاد است. در واقع نوعی پرایمر برای کاشت ژل به حساب می‌آید. باندرژل باید در دستگاه UV خشک شود.

لیست کامل لوازم طراحی ناخن

لوازم طراحی ناخن وسایلی که تا اینجا شرح دادیم برای کاشت ناخن لازم و ضروری هستند. اما اگر می‌خواهید در حیطه طراحی ناخن هم فعالیت کنید لازم است مواد و وسایل دیگری را علاوه بر مواد و وسایل بالا داشته باشید. در ادامه این لوازم را معرفی خواهیم کرد:

قلم‌های طراحی

قلم طراحی ممکن است مشتری هر طرحی را برای ناخن‌هایش از شما بخواهد. برای آنکه بتوانید طرح‌های متفاوت را روی ناخن‌های مشتری طراحی کنید لازم است قلم‌های متفاوت طراحی را داشته باشید. برای این کار، قلم‌های مخصوصی تولید می‌شوند. به طور مثال: برای نقطه گذاری قلم داتینگ را به کار می‌برند یا برای طرح‌های سه بعدی از قلم‌های سه بعدی استفاده می‌کنند و برای طرح‌های آبرنگی قلم کارتریج‌دار آبرنگی را به کار می‌برند. به همین ترتیب قلم‌های متنوع بسیار زیادی برای طراحی وجود دارند که لازم است برخی از آنها را خریداری کنید.

پودرهای طراحی و دیزاین

پودرهای طراحی انواع متفاوتی دارند. از جمله آنها می‌توانیم به کروم اشاره کنیم. این پودر را برای آینه‌ای کردن ناخن به کار می‌برند. علاوه بر آن، پودرهای دیگری مانند پودر شاتر کروم نیز وجود دارند. این محصول دارای دانه‌های درشت‌تری نسبت به پودر کروم است. پودر داستر، پودر شوگر و پولکی نیز وجود دارند. پودر شوگر پودری است که دانه‌های برجسته‌ای در آن جای می‌گیرد. این دانه‌های برجسته می‌توانند سطحی مخملی را برای ناخن به وجود بیاورند. برای استفاده از پودر شوگر تمام مراحل لاک ژل انجام می‌شود. در استفاده از این پودر نباید تاپ کت نهایی را خشک کنید. پودر شوگر را باید روی خیسی تاپ کت اعمال کنید. در انتها ناخن‌ها را داخل دستگاه UV قرار بدهید تا خشک شود. به همین ترتیب پودرهای دیگر ناخن نیز برای طراحی به کار می‌روند.

لنز و استیکر

احتمالاً تا به حال این دو محصول را دیده باشید. برخی از آنها را برای تزیین ناخن‌های معمولی نیز به کار می‌برند. اگر وقت کافی برای کشیدن طرح‌های متفاوت روی ناخن ندارید استفاده از استیکر و لنز می‌تواند به شما کمک ‌کند. آنها به راحتی روی ناخن می‌چسبند. از جمله لنزهای متفاوت موجود در بازار می‌توانیم به لنز ناخن طرح گل اشاره کنیم.

مهر و شابلون فلزی

برای آنکه طرح‌های شابلون فلزی را انتقال بدهند از مهر ناخن استفاده می‌کنند. ورقه‌هایی که طرح‌های متفاوتی برای تزیین ناخن روی آن قرار دارد شابلون‌های فلزی نامیده می‌شود. مهر ناخن را با لاک معمولی و استمپینگ ژل به کار می‌برند.

استیکر ناخن و نوار طراحی

استیکر ناخن را ممکن است تا به حال به کار برده باشید. معمولاً دختران دبیرستانی علاقه بسیاری به استفاده از این استیکرها دارند. آنها برچسب‌های ناخن را روی لاک یا روی ناخن‌های طبیعی می‌چسبانند. اما این محصول را امروزه در طراحی ناخن هم به کار می‌برند. استیکرهای ناخن بسیار متنوع و گسترده هستند. آن‌ها را برای ناخن معمولی یا ناخن‌های کاشته شده نیز استفاده می‌کنند.نوار طراحی نیز از جمله وسایل طراحی ناخن به حساب می‌آید. این نوار منعطف را در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت تولید می‌کنند. نوار طراحی استفاده آسانی دارد. تنها باید نوار را با استفاده از رطوبت لاک ژل، خیس کرده و سپس روی آن تاپ کت بزنید.

قالب سه بعدی

قالب سه بعدی ناخن گاهی اوقات کشیدن برخی از طرح‌های سه بعدی بسیار سخت می‌شود. در این شرایط از قالب‌های سه بعدی استفاده می‌کنند. قالب‌های سه بعدی سیلیکونی با استفاده از لاک ژل یا ترکیب پودر کاشت و اکریلیک می‌توانند شکل‌های جالبی را به وجود بیاورند. بعد از آنکه شکل‌های سه بعدی خشک شد باید آنها را از قالب‌های سیلیکونی بیرون آورده و روی ناخن بچسبانید. برخی از این قالب‌ها کار طراحان ناخن را ساده می‌کنند. همچنین در زمان مشتری نیز صرفه‌جویی می‌شود.

فویل ناخن

فویل ناخن

فویل‌های ناخن در رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند. فویل‌ها را به وسیله چسب فویل یا ژل فویل می‌چسبانند. با استفاده از ورقه‌های فویل می‌توانید طرح‌های متنوعی را ایجاد کنید. طرح فویل‌ها روی ناخن، چاپ شده و در نهایت پلاستیک آن به کار نمی‌آید. فویل‌های ناخن بر اساس اندازه و متر در قیمت‌های متفاوتی موجود هستند.

ورق طلا و نگین ناخن

ورقه‌های طلا همان‌طور که از اسم آنها پیداست ظاهری شبیه به ورقه‌های واقعی طلا را به وجود می‌آورند. این ورقه‌های طلایی رنگ، شکننده هستند و می‌توانند به ذرات ریزتر تقسیم بندی شوند. می‌توانید آنها را با لاک‌های متفاوت از جمله لاک ژل ترکیب کنید. این ورقه‌های پرکاربرد علاوه بر رنگ طلایی در رنگ نقره‌ای و مسی هم موجود هستند. نگین ناخن هم از جمله ابزار و وسایل طراحی ناخن به حساب می‌آید که در رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شود. استفاده از نگین‌ها خیلی سخت نیست. با استفاده از قلم مخصوصی به نام پیک آپ می‌توانید آنها را از داخل ظرف بردارید. به نگین ناخن، نگین‌های سواروسکی نیز می‌گویند.

خاویار و پولک ناخن

پولک ناخن خاویار ناخن مهره‌های ریزی است که شباهت بسیاری به خاویار دارد. این مهره‌ها را روی خیسی تاپکت می‌گذارند. اگر هم امکان افتادن آن وجود داشته باشد مهره‌ها را با چسب ناخن روی ناخن‌ها می‌چسبانند. پولک ناخن نیز ظاهری پولک مانند و براق دارد. آنها را می‌توانید با پودر کروم هم به کار ببرید. ترکیب پودر هولوگرام و پولکی ناخن می‌تواند بافت پودر مانندی را به نمایش بگذارد. از این بافت پودر مانند در کاشت فول گلس و استند گلس استفاده می‌کنند.

گل خشک و دیزاین‌های فلزی

گل خشک از جمله مواد پرکاربرد برای طراحی ناخن است که می‌توانید آن را با پودر کاشت ترکیب کنید. البته برخی از لاک ژل‌ها خودشان دارای گل خشک هستند. اما ناخن‌کارها می‌گویند ترکیب دستی گل خشک می‌تواند نتیجه کار را بهتر کند.دیزاین‌های فلزی و یا سیلیکونی مانند زنجیر و اشکال ریز فلزی از جمله وسایل دیگر تزیینی هستند که برای طراحی ناخن به کار می‌روند. برای چسباندن آنها روی ناخن حتماً باید از چسب ناخن استفاده کنید. اما انتظار ماندگاری طولانی آنها را نداشته باشید.

پودر داستر و پودر شاتر کروم

پودر داستر

یکی دیگر از پودرهایی که برای طراحی ناخن به کار می‌برند پودر داستر است. این پودر، ظاهر تقریباً برجسته‌ای را به ناخن‌ها می‌دهد. دانه‌های آن از کروم ناخن درشت‌تر است. می‌توانید پودرهای متفاوت طراحی ناخن را با یکدیگر ترکیب کنید تا طرح‌های گوناگونی را به وجود بیاورید. پودر شاتر کروم هم از ورقه‌های ریزی تشکیل شده است. این ورقه‌ها جلوه‌ای کرومی دارند. پودر شاتر کروم را برای دیزاین‌های استند گلس استفاده می‌کنند.

اسپایدر ژل یا همان ژل عنکبوتی و ژل آدامسی

اسپایدر ژل حرفه‌ای‌ترها این ژل‌ها را در وسایل طراحی ناخن خود دارند. اسپایدر ژل نوعی ژل با کشسانی بسیار زیاد است. مانند تار عنکبوت می‌ماند و با استفاده از آن می‌توان خط و خطوطی را روی ناخن به صورت نامنظم یا منظم ایجاد کرد. با استفاده از قلم طراحی ترجیحاً قلم داتینگ می‌توانید اسپایدر ژل را به کار ببرید. این ژل هم حتماً باید در UV خشک شود. ژل آدامسی غلظت زیادی دارد. با استفاده از آن می‌توانید طرح‌های گوناگونی را روی ناخن کاشته شده ایجاد کنید. ژل آدامسی نیز مانند ژل عنکبوتی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. از ژل آدامسی برای ترمیم ناخن شکسته هم استفاده می‌کنند. ژل‌های آدامسی در رنگ‌های متنوعی موجود هستند.

بیلدر ژل و بلومینگ ژل

برای آنکه ناخن‌ها ضخیم شوند و قد آنها بلندتر شود از بیلدر ژل استفاده می‌کنند. البته این تنها کاربرد بیلدر ژل نیست. برای آنکه دیزاین‌های شیشه‌ای و آکواریومی روی ناخن ایجاد کنند آن را به کار می‌برند.بلومینگ ژل را برای طراحی‌های خیس به کار می‌برند. با استفاده از آن طرح‌های آبرنگی را روی ناخن ایجاد می‌کنند. این محصول می‌تواند رنگ‌های متفاوت لاک ژل را در خودش پخش کند و ظاهر خاصی را برای ناخن به وجود بیاورد.

لاک ژل چشم گربه‌ای و مگنت ناخن

مگنت ناخن

لاک ژل چشم گربه‌ای دارای براده‌های آهن است. با استفاده از مگنت در لاک ژل چشم گربه‌ای طرح‌های کهکشانی به وجود می‌آورند! مگنت هم برای طرح دادن به لاک ژل کهکشانی به کار می‌رود. بعضی از مگنت‌ها دو سر هستند و می‌توانند طرح‌های متفاوت دایره‌ای یا خطی را روی ناخن ایجاد کنند.

پالت رنگ و برچسب فرنچ

برای آنکه بتوانید رنگ‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید باید پالت رنگ داشته باشید. پالت‌ها ممکن است از جنس فلزی یا رزین باشند. البته جنس‌های متفاوت دیگری هم از آنها در بازار موجود است. پالت‌ها در شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند. پالت انگشتری از جمله پالت‌های پرکاربرد است که آن را در انگشت می‌پوشند. دقت کنید که رنگ پالت باید باید سفید باشد تا متوجه رنگ نهایی بشوید.برای آنکه فرنچ، منظم و تمیز باشد از برچسب فرنچ استفاده می‌کنند. برچسب‌ها می‌توانند طرح‌های متفاوتی را روی ناخن ایجاد کنند. ممکن است آنها را به صورت مورب یا صاف روی ناخن بچسبانند سپس روی آن را لاک زده و در نهایت چسب را بلند کنند. برای آنکه سر ناخن‌ها رنگ سفیدتر یا متفاوت‌تری داشته باشد از این چسب استفاده می‌کنند.

قلم استونی

اگر تازه کار هستید و ممکن است هنگام لاک زدن کمی لاک‌ها به کناره‌های ناخن زده شوند بهتر است قلم استونی را خریداری کنید. این قلم را برای پاک کردن لاک از اطراف ناخن به کار می‌برند. داخل محفظه قلم استون، استون می‌ریزند. به همین دلیل این محصول نمی‌تواند لاک ژل را پاک کند! اگر کناره‌های ناخن، لاک ژل ریختید باید با خلال دندان و استون صددرصد آن را پاک کنید.

لوازم طراحی ناخن

در این مقاله ابزار و وسایل مورد نیاز برای طراحی و کاشت ناخن را به طور کامل معرفی کردیم. حال دیگر می‌دانید که هر ابزاری چه کارایی دارد و خرید آن لازم است یا خیر! البته در ارتباط با کاشت ناخن بهتر است تمام وسایلی که معرفی کردیم را خریداری کنید چرا که هر کدام از آنها قطعاً به کارتان می‌آید.

۲۵,۸۳۷
نویسنده :زهرا خدادادی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۵,۸۳۷ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید