یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آموزش سایه چشم و اصول سایه زدن با انواع سایه

آموزش سایه چشم و اصول سایه زدن با انواع سایه

سایه چشم یکی از ابزارهای آرایشی است که بر روی پلک‌ها و زیر ابرو استفاده می‌شود و جذابیت و زیبایی خاصی به چشم‌ها می‌دهد. افرادی که معمولا صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند و وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند می‌توانند به کمک سایه، مشکل پف چشم و بی‌ حالی اول صبح را به راحتی حل کنند.

البته به شرط آن که قبلا اصول سایه زدن چشم و نحوه سایه زدن چشم را آموزش دیده باشند. اگر دوست دارید بدانید این محصول آرایشی از چه زمانی شکل گرفته و از چه موادی تشکیل شده است و با آموزش سایه زدن چشم آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه شکل‌ گیری سایه چشم !

تاریخچه شکل‌ گیری سایه چشم!

اولین تاریخ ثبت شده برای استفاده از سایه چشم به 12 هزار سال قبل در مصر باستان بر می‌گردد. مصریان باستان از ماده‌ی معروفی به نام سرمه برای آرایش چشم‌هایشان استفاده می‌کردند که از سرب، اکسید مس، خاکستر و بادام سوخته تشکیل می‌شد. مصریان از سرمه فقط برای جنبه آرایشی آن استفاده نمی‌کردند، بلکه معتقد بودند این ماده دارای خواص درمانی بسیار زیادی هم هست و برای سلامتی و افزایش قوای چشم مفید است و همچنین از بروز انواع عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

خانواده‌های سلطنتی مصر از ابزار‌های آرایشی برای زیبایی و همچنین در مراسم مهم مذهبی برای افزایش اعتبار نزد خدایانشان استفاده می‌کردند. بسیاری از تمدن‌ها در طول تاریخ از انواع مختلف سایه چشم به عنوان بخشی از مد و مذهب‌شان استفاده می‌کردند.سایه چشم از زمانی که وارد یونان و روم شد دیگر ارزش معنوی خود را از دست داد و از آن فقط برای زیبایی استفاده می‌شد و دیگر محصول تجملاتی و گران‌قدر به حساب نمی‌آمد.

سایه چشم از چه موادی تشکیل شده است؟

مواد تشکیل دهنده سایه چشم

مواد تشکیل دهنده سایه چشم مانند دیگر لوازم آرایش همچون پنکک و پودرهای صورت از مواد شیمیایی تشکیل می‌شود که این مواد برای چشم‌ها بی‌ضرر هستند. از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده سایه چشم می‌توان به سیلیکات منیزیم (talc)، خرده‌های سنگ طلق (mica)،رنگدانه ها،magnesium، sericite و مواد نگه‌دارنده اشاره کرد که البته بیشتر سایه‌ها از سیلیکات منیزیم (talc) ساخته می‌شوند.

چند نکته مهم در استفاده از سایه چشم!

 استفاده از سایه چشم بطور اصولی

سایه چشم برای جذاب‌تر کردن چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایه چشم باعث عمق بخشیدن به نگاه، بهبود رنگ چشم‌ها و بزرگتر و زیباتر نشان دادن آنها می‌شود.

استفاده از سایه چشم و نحوه سایه زدن چشم بطور اصولی

رنگ‌های مختلف سایه چشم‌ تاثیر متفاوتی بر ریز یا درشت نشان دادن چشمانتان دارد. بعنوان مثال رنگ‌های تیره مانند سورمه‌ای، مشکی و قهوه ای باعث بزرگ‌تر دیده شدن عنبیه چشم می‌شوند. رنگ‌های روشن مانند صورتی، گلبهی و قهوه‌ای روشن برای آرایش‌های لایت و روزانه گزینه مناسبی هستند.

سایه‌های با رنگ‌ آبی، سبز و بنفش تیره برای خانم‌هایی که چشم‌های قهوه ای دارند بسیار جذاب هستند. افرادی با چشمان آبی هم بهتر است از مشتقات سایه نارنجی استفاده کنند، همچنین بهترین انتخاب برای چشم‌ سبزها، سایه‌های قهوه‌ای، سبز تیره و یاسی هستند.

اصول استفاده صحیح از سایه چشم و آموزش انواع سایه چشم

اصول استفاده صحیح از سایه چشم و آموزش انواع سایه چشم

سایه زدن به روش درست و اصولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که در بزرگ‌تر، کوچک‌تر و اندازه فاصله چشم‌ها از هم تاثیر بسزایی دارد. آنچه در گام اول و پیش از استفاده از سایه باید مد نظر قرار دهید این است که سایه چشم خود را به گونه ای بزنید که نگاه شما جلب توجه کند نه آرایش شما! در ادامه اصول سایه زدن صحیح را توضیح می‌دهیم.

قبل از استفاده از سایه چشم حتما صورت‌تان را تمیز بشویید و خشک کنید، سپس از کرم پودر یا کانسیلر برای زیرسازی استفاده کنید تا سطح پوست پلک کاملا صاف و بدون چین و چروک شود. نکته مهمی که در استفاده از سایه چشم باید به آن توجه کنید این است که از سایه رنگ تیره برای گوشه‌های خارجی پلک و از سایه رنگ روشن برای گوشه‌های داخلی پلک استفاده شود و برای طبیعی شدن آرایش رنگ‌های سایه چشم را به خوبی با هم ترکیب کنید.

پیشنهاد می‌شود رنگ پایه آرایش چشم را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا دوام رنگ بکار رفته افزایش پیدا کند و در آرایش‌تان خط نیفتد، همچنین سعی کنید برای پلک‌های پف‌دار از رنگ‌های مات استفاده کنید. استفاده بیش از حد از سایه چشم باعث افتاده تر شدن پلک‌ها و در نتیجه بالاتر نشان دادن سن می‌شود، به جای استفاده بیش از حد از سایه، از پرایمر استفاده کنید.در صورت آموزش بیشتر می توانید از فیلم های مربوط به آموزش در وب نیز استفاده نمایید.

آیا سایه چشم برای چشمان زیان‌آور است؟

حتما قبل از خوابیدن، آرایش چشمانتان از جمله سایه چشم را پاک کنید. زیرا ترکیبات موجود در این مواد آرایشی ممکن است باعث عفونت چشمان شوند. همچنین، حتما قبل از تجدید آرایش چشمان، آرایش قبلی را پاک کنید.

بهترین نوع سایه چشم

سایه چشم‌های کرمی به عنوان رنگ پایه سایه چشم‌های پودری یا به عنوان سایه تک رنگ بهترین کارآیی را دارند. سایه چشم‌های مایع هم رنگدهی خیلی خوبی دارند، اما استفاده از آنها سخت است و برای یک آرایش تمیز باید در نحوه سایه زدن چشم با سایه مایع مهارت داشت. سایه چشم‌های فشرده متداول‌ترین نوع سایه هستند، چرا که استفاده از آنها راحت است و با و با استفاده از آنها می‌توان آرایش چشم تمیزی داشت.

انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ پوست

سعید کنید در انتخاب رنگ انواع لوازم‌ های آرایشی برای خودتان قوانین زیادی قائل نشوید و فقط به رعایت یکسری نکات کلیدی و ساده بسنده کنید. یکی از این نکات مهم آموزش انواع سایه چشم متناسب بودن رنگ سایه چشم با رنگ پوست‌تان است.

رنگ پوست تیره

انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ پوست تیره

به افرادی که پوست تیره‌تری دارند پیشنهاد می‌شود از سایه با تناژ روشن‌تری نسبت به رنگ پوست خود استفاده کنند، همچنین استفاده از انواع سایه چشم شاین و انواع سایه چشم اکلیلی مانند سایه‌های طلایی و نقره‌ای هم برای این رنگ پوست مناسب است. اگر مایل به استفاده از سایه‌های با رنگ تیره هستید از خط چشم تیره نیز استفاده کنید.

سایه‌های قهوه‌ای براق برای این رنگ پوست بسیار جذاب هستند، ولی رنگ‌های آبی و سبز هم برای نمایان کردن و جلوه دادن به چشم‌ها پیشنهاد می‌شود. حواستان باشد که در استفاده از این رنگ‌ها زیاده‌روی نکنید.

رنگ پوست روشن

رنگ سایه متناسب با رنگ پوست روشن

خانم‌هایی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از سایه‌های کمی تیره‌تر استفاده کنند. انواع سایه چشم مدادی و انواع سایه چشم ساده برای این افراد مناسب‌تر است. نحوه استفاده و زدن سایه به این شکل باید باشد که از رنگ های تیره در گوشه خارجی پلک و از رنگ های روشن روی پلک و گوشه داخلی پلک استفاده کنند.

رنگ پوست مایل به زرد

رنگ سایه متناسب با رنگ پوست مایل به زرد

افرادی که پوست مایل به زرد دارند بهتر است از رنگ های آبی، خاکستری مایل به آبی، ارغوانی روشن و صورتی در وسط چشم و تنالیته تیره‌تر همان رنگ‌ها را در کناره‌های چشم استفاده کنند. همچنین بهتر است بالای استخوان چشم را با رنگ کرمی براق برجسته کنند. انواع سایه چشم لایت برای این افراد مناسب تر است.

رنگ پوست گندمی

رنگ سایه متناسب با رنگ پوست گندمی

اگر رنگ پوستتان گندمی است خوش شانس هستید و به راحتی می‌توانید از اکثر رنگ‌های سایه چشم و انواع سایه چشم جدید استفاده کنید. اگر برای روز آرایش می‌کنید بهتر است از تنالیته های روشن استفاده کنید، همچنین اگر موهای تیره دارید می‌توانید از رنگ‌های تیره مانند بنفش، سبز، ارغوانی و یا آبی به همراه خط چشم هم رنگ سایه نیز برای زیباتر شدن چشمانتان استفاده کنید.

رنگ پوست قهوه‌ای روشن

رنگ سایه متناسب با رنگ پوست قهوه ای روشن

افراد با رنگ پوست متمایل به قهوه‌ای روشن می‌توانند از سایه‌های قهوه‌ای براق برای زیباتر شدن چهره‌شان استفاده کنند. ولی اگر از رنگ‌های سبز، آبی و ارغوانی استفاده کنید، زیبایی و جذابیت چشمانتان چند برابر خواهد شد.

انتخاب رنگ سایه

در دنیای مدرن و پر زرق و برق لوازم آرایشی انواع مختلفی از سایه‌های چشم در بازار موجود است و این امر ممکن است شما را در انتخاب این ابزار آرایشی پرکاربرد دچار سردرگمی کند. به خصوص اگر به دنبال انواع سایه چشم عروس باشید.

نکته مهم هنگام خرید سایه چشم این است که، حتما مواد تشکیل دهنده وسیله آرایشی که قصد خرید آن را دارید، به دقت مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که در ساخت آن از سرب و مواد شیمیایی خطرناک که آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کند استفاده نشده باشد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با راه‌های انتخاب سایه چشم مناسب برای خود و اصول سایه زدن آشنا کنیم و امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را ببرید.ما در ادامه این مطلب قصد داریم چند نمونه از محبوب‌ترین سایه‌های آرایشی مطرح را با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید هر یک از این محصولات را با کلیک بر روی هایلایت خرید محصول از طریق وب سایت ریحا تهیه فرمایید.

1- سایه چشم و صورت مدل سیتی کیتس آربن لایت

خرید پالت سایه سیتی کیتس آربن لایت

سایه چشم و صورت مدل سیتی کیتس آربن لایت The City Kits Urban Light Eye Shadow Palette، افق نگاهتان را با رنگ‌های خارق‌العاده‌اش، به نمایی متحیرکننده تبدیل می‌کند. با استفاده از این محصول کاملا متوجه خواهید شد که دیگران با شوری بی‌نهایت جویای حضورتان خواهند بود. این محصول فرانسوی از بافتی پودری و ابریشمی تشکیل شده، رنگ‌های براق و ملایمی دارد. این خصوصیات جلوه طبیعی و بی‌نظیری به ارمغان ‌آورده، با انواع آرایش تناسب دارد.

پالت سیتی کیتس آربن لایت با داشتن 8 سایه چشم، 1 هایلایتر و 1 رژگونه، وسعت عملکرد فراوانی به شما می‌دهد و در نهایت شما هستید که انتخاب می‌کنید، چشم و گونه‌هایتان پررنگ یا مات، چطور طراحی شوند. بافت نرم و رنگ‌های ملایم آن به شما کمک می‌کند تا برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشید. بافت پودری این سایه و وجود پیگمنت‌های غنی به شما کمک می‌کند رنگ‌های درخشان‌تری خلق کرده و از این سایه حتی برای کشیدن خط چشم، گونه و مناطق دیگر نیز بتوانید استفاده کنید.

2- پالت سایه مدل نیو ند هدی بیوتی

خریدپالت سایهنیو ند هدی بیوتی

پالت سایه هدی بیوتی از جمله برندهای معتبر در بازار است که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود توانسته است سهم زیادی از بازار رقابتی را به خود اختصاص دهد. پالت سایه هدی بیوتی مدل نیو ند از 18 رنگ طبیعی و گرم شامل ارغوانی، صورتی، بنفش، طلایی، کرم، بژ اکر، مسی و ... تشکیل شده است. تنوع رنگی این پالت سایه به‌گونه‌ای است که نظر و سلیقه‌ی بسیاری از خانم‌ها را به خود جلب کرده است. یکی از ویژگی‌های مثبت پالت سایه هدی بیوتی، پیگمنت فوق‌العاده بالای آن است.

رنگ‌های این پالت در تناژ‌های خاص و منحصر به فرد شامل 7 رنگ شاین و 11 رنگ مات است. به گونه‌ای که می‌توانید هر نوع آرایش چشم مانند آرایش ملایم، آرایش شب، آرایش روزانه و ... را با آن انجام دهید. علاوه بر این شما می‌توانید از رنگ‌های این پالت یا به صورت تکی و یا ترکیبی استفاده کنید. این محصول ماندگاری بالایی بر روی پوست صورت شما دارد؛ بنابراین برای استفاده در مهمانی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

3- پالت سایه چشم سان ست فلورمار

خریدپالت سایه چشم سان ست فلورمار

پالت سایه چشم مدل سان ست فلورمار دارای ده رنگ جذاب و متنوع است که برای آرایش روزانه و یا آرایش شب عالی است. این پالت سایه همان طور که از نام آن پیداست از رنگ‌های غروب خورشید الهام گرفته اند. بافت این پالت سایه پودری بوده و رنگدانه‌های آن قوی هستند. در این پالت سایه 4 رنگ براق و متالیک و 6 رنگ مات وجود دارد که قابل ترکیب با یکدیگر هستند و یا می‌توان از آن‌ها به تنهایی استفاده نمود.

پالت سایه چشم مدل سان ست فلورمار دارای بافتی نرم و لطیف است و بدون ایجاد حساسیت در چشم‌ها یا پوست، چشم‌ها را زیباتر می‌سازد. در این پالت یک براش دسته بلند و دو سر تعبیه شده است که استفاده از آن را ساده و آسان ساخته است. از این پالت سایه چشم می‌توانید هم به صورت خشک و هم به صورت مرطوب استفاده کنید. برای ماندگارتر کردن آرایش چشم نیز می‌توانید قبل از زدن سایه از پرایمر آن استفاده نمایید.

4- سايه چشم چهار رنگ دراماتیک شون

خریدسايه چشمدراماتیک شون

سایه چشم مدل دراماتیک شون، از چهار طیف رنگی جذاب و خاص تشکیل شده است که زیبایی را به چشمان شما هدیه می‌دهد. این چهار طیف رنگی به قدری زیباست که نظر هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبت رنگ‌بندی موجود در سایه چشم شون، ترکیب رویایی آنها با یکدگیر است. به‌گونه‌ای که بعد از آرایش کردن، هیچ‌گونه رد و یا خطی بر روی پلک خود مشاهده نخواهید کرد. فرمولاسیون سايه چشم چهار رنگ شون مدل دراماتیک بر پایه‌ی ترکیبات گیاهی است.

این ویژگی باعث شده است تا به مزایای این محصول افزوده شود. روغن جوانه گندم موجود در این محصول آرایشی یک آبرسان قوی است و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و شادابی و طراوت را برای چشمان شما به ارمغان می‌آورد. این سایه چشم برخلاف سایر محصولات مشابه هیچ‌گونه خطی بر پشت پلک شما نمی‌اندازد. همچنین این محصول از تعریق پوست نیز جلوگیری می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید به مدت طولانی از این محصول استفاده کنید. به این دلیل که ماندگاری این سایه چشم بر روی پوست بالا بوده و نیاز به تمدید مجدد ندارد.

5- پالت سایه چشم مدل ویلد اینمال اینتگریتی رولوشن

خریدپالت سایه چشم ویلد اینمال اینتگریتی رولوشن

پالت سایه چشم رولوشن مدل وایلد انیمال اینتگریتی با رنگ‌دانه‌های غنی و پیگمنت قوی خود شما را شگفت زده خواهد کرد. این پالت بی‌نظیر از برند محبوب انگلیسی رولوشن دارای 18 رنگ متنوع، شیک و جذاب است که در دو نوع مات و براق ارائه شده‌اند. بافت نرم و لطیف این سایه‌ها که از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند، به شما این امکان را می‎دهد که به راحتی رنگ‌ها را پشت پلک خود محو کنید و یا با ترکیب رنگ‌ها باهم، رنگ‌های جدید خلق کنید.

این سایه بدون ریزش و چسبندگی تا مدت‌ها روی چشم شما باقی می‌ماند و از همین جهت برای استفاده روزانه و یا مصارف حرفه‌ای گزینه مناسبی می‌باشد. تقریبا تمام سایه‌های این پالت به رنگ‌های تیره‌ و پر جنب و جوش هستند و این رنگ‌های گرم و پرانرژی به خوبی با نام این پالت که "یکپارچگی حیوانات وحشی" است، هارمونی دارد. به طور کلی، این پالت wild animal integrity از رولوشن مملو از سایه‌های خیره‌کننده است و برای افرادی که عاشق آرایش چشم‌های رنگارنگ هستند، بسیار لذت بخش است.

6- سایه چشم کالر کوارتت کلارنس

خریدسایه چشم کالر کوارتت کلارنس

سایه چشم چهار رنگ کلارنس با بهره گیری از مواد اولیه باکیفیت تولید شده، متخصصان پوست آن را تایید می‌کنند و برای انواع پوست‌ها مناسب است. سایه چشم کالر کوارتت کلارنس با تعداد بالای رنگدانه، رنگهای درخشان و زیبایی دارد. این سایه کلارنس بافت نرم و روانی دارد که به خوبی روی پلکها مینشیند و پوشش مخملی و بالایی پشت پلکها ایجاد میکند. همچنین این سایه کلارنس دوام و ماندگاری بالایی دارد و انتخاب خوبی برای آرایش چشم طولانی مدت است.

این پالت سایه کلارنس رنگهای گرم و پاستلی جذاب و دوست داشتنی دارد و در رنگبندیهای متنوع، زیبا و کاربردی طراحی و تولید شده است که این رنگها به خوبی با یکدیگر ترکیب میشوند. هر پالت سایه چشم کالر کوارتت کلارنس Colour Quartet Eyeshadow Clarins با داشتن 4 رنگ درخشان و زیبا، هر آنچه را که برای داشتن نگاهی گیرا و بی‌نقص لازم است در اختیارتان قرار می‌دهد. بهتر است برس سایه را آرام و خیلی ملایم به روی پلک بزنید و سایه را پشت چشم پخش کنید.

7- پالت سایه چشم مدل مدرن دریمر نیکس

خریدپالت سایهمدرن دریمر نیکس

پالت سایه 40 رنگ رویای مدرن نیکس NYX Modern Dreamer Eyeshadow تنوعی بی نظیر از رنگ های تیره تا روشن، مات یا براق دارد، این رنگ ها برای آرایش روز و شب، مناسب هستند و ماندگاری طولانی مدتی دارند که ساعت ها با خیال راحت می‌توانید از آرایشتان لذت ببرید. بافت پالت نیکس، بسیار نرم و مخملی است که به راحتی محو می‌شود.

سایه نیکس با ترکیب رنگ کاملی که دارد شما را از پالتی دیگری بی نیاز می کند این پیشنهاد شگفت انگیز ما را از دست ندهید!!.. اگر به دنبال آرایشی زیبا و خیره کننده هستید پالت سایه رویای مدرن نیکس با رنگ های زیبایش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. به کمک پالت نیکس حتی اگر مبتدی هم باشید می‌توانید همانند یک میکاپ آرتیست آرایش کنید و رنگ های مختلف آن را با هم ترکیب کنید. سبک های مختلفی از آرایش را می‌توانید با این پالت سایه چشم انجام دهید.

در پایان این مقاله، امیدواریم تا با مطالب گفته شده، به خوبی با کاربرد سایه چشم و نحوه استفاده از آن آشنا شده باشید. به همین دلیل سعی کردیم تعدادی از پالت‌ سایه‌های پراستفاده را در انواع برندهای مطرح داخلی و خارجی با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با توجه به طیف رنگی سایه‌ها و همینطور طبق نیاز و سلیقه خود اقدام به خرید محصول مورد پسندتان از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا اقدام نمایید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات پرطرفدار دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

۱۵۴,۸۰۰
محصولات مرتبط
سایه چشم پودر طبیعی دبیDebbyامکان ارسال فوری
۱۵۳,۰۰۰ تومان
سایه چشم پودر مات کالیستاCallistaامکان ارسال فوری
۴۱۱,۰۰۰ تومان
۴ رنگ
سایه چشم پودر مات دو رنگ کالیستاCallistaامکان ارسال فوری
۳۴۴,۰۰۰ تومان
ES70
ES70
ES80
ES80
سایه چشم پودر براق تچ تریو دبوراDeborah 
۵۰۴,۰۰۰ تومان
شماره 06
شماره 06
×شماره 01
شماره 01
×شماره 02
شماره 02
+۳
تنوع
سایه چشم پودر براق دسرت دسک هدی بیوتیHuda Beauty تخفیف ویژه
۵,۰۸۲,۰۰۰ تومان۴,۷۳۷,۰۰۰ تومان
۱۸ رنگ
سایه چشم پودر براق لامور نارسNars 
۲,۰۷۷,۰۰۰ تومان
۱۲ رنگ
سایه چشم پودر براق نوتی نود هدی بیوتیHuda Beauty تخفیف ویژه
۶,۷۷۹,۰۰۰ تومان۶,۳۱۹,۰۰۰ تومان
۱۸ رنگ
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
سایه چشم چیست؟
پاسخ:

سایه چشم یکی از ابزارهای آرایشی است که بر روی پلک‌ها و زیر ابرو استفاده می‌شود و جذابیت و زیبایی خاصی به چشم‌ها می‌دهد. افرادی که معمولا صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند و وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند می‌توانند به کمک سایه، مشکل پف چشم و بی‌ حالی اول صبح را به راحتی حل کنند. البته به شرط آن که قبلا اصول سایه زدن چشم و نحوه سایه زدن چشم را آموزش دیده باشند.

سایه چشم از چه موادی تشکیل شده است؟
پاسخ:

مواد تشکیل دهنده سایه چشم مانند دیگر لوازم آرایش همچون پنکک و پودرهای صورت از مواد شیمیایی تشکیل می‌شود که این مواد برای چشم‌ها بی‌ضرر هستند. از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده سایه چشم می‌توان به سیلیکات منیزیم (talc)، خرده‌های سنگ طلق (mica)، رنگدانه ها، magnesium، sericite  و مواد نگه‌دارنده اشاره کرد که البته بیشتر سایه‌ها از سیلیکات منیزیم (talc) ساخته می‌شوند.

رنگ های مختلف سایه چه اثری روی چشم ها دارند؟
پاسخ:

رنگ‌های مختلف سایه چشم‌ تاثیر متفاوتی بر ریز یا درشت نشان دادن چشمانتان دارد. بعنوان مثال رنگ‌های تیره مانند سورمه‌ای، مشکی و قهوه ای باعث بزرگ‌تر دیده شدن عنبیه چشم می‌شوند. رنگ‌های روشن مانند صورتی، گلبهی و قهوه‌ای روشن برای آرایش‌های لایت و روزانه گزینه مناسبی هستند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۵۴,۸۰۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید