یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید شگفت‌ انگیز و خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست

فواید شگفت‌ انگیز و خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست

خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست بر هیپکس پوشیده نیست. گیاه آلوئه‌ورا با نام علمی (Aloe vera) یکی از از گیاهان دارویی پرکاربرد در جهان به حساب می‌آید. اگر برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا را برش بدهید، ماده شگفت‌انگیز و ژل مانند درون آن را مشاهده خواهید کرد که برای مراقبت پوست بسیار مفید است.

نام این گیاه پرخاصیت بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی و مراقبت پوست و مو مطرح می‌شود، در حالی که این گیاه، معجزه‌های درمانی بیشماری هم دارد. گیاه آلوئه‌ورا، صبر زرد هم نامیده می‌شود که علاوه بر بحث زیبایی و نکات مراقبت از پوست برای درمان بواسیر و رفع مشکلات دهان و دندان نیز کاربرد دارد.

ماده درون این گیاه به دلیل خواص فوق العاده و بسیاری که دارد، برای درمان انواع بیماری های پوستی، جراحت، اگزما، تاول، گزیدگی و انواع سوختگی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاه آلوئه‌ورا بیشتر در مناطق آفریقا رشد می کند، و در حقیقت بیش از یک نوع گیاه آلوئه‌ورا در جهان وجود دارد، که تا به امروز حدود 420 گونه مختلف آن در جهان شناخته شده است.

رایج ترین شکل این گیاه که برای درمان بیماری‌های پوستی هم از آن استفاده می شود، و یک نوع خاص از این گیاه است، باربادنیس میلر نامیده می‌شود.در گذشته‌های دور و در زمان مصر باستان، مردم برای درمان آفتاب سوختگی، بریدگی‌های جزئی و ساییدگی پوست از گیاه آلوئه‌ورا استفاده می کردند.

در حال حاضر، در طب سنتی از ژل درون این گیاه برای درمان موارد گوناگون استفاده می شود و به راحتی می توانید برگ‌های این گیاه را از عطاری خریداری کنید.اگر زمان و حوصله کافی برای جدا کردن ژل درون برگ‌های آن را ندارید، می توانید ژل آماده آلوئه‌ورا را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای بهبودی کامل مشکلات پوستی، ژل‌های آماده گیاه آلوئه‌ورا، مانند ژل درون برگ‌های این گیاه تاثیر ندارند و کارامد نیستند. این موضوع به این دلیل است که خود ژل آلوئه‌ورا دارای عناصر مرطوب کننده برای محافظت و بهبود پوست است.شاید برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که آیا استفاده از این گیاه برای پوست بی‌خطر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که معمولا این گیاه برای انواع پوست چرب، خشک، نرمال و حساس بی خطر است و به درمان انواع مشکلات پوستی کمک می کند و نگرانی از بابت استفاده از این گیاه برای پوست وجود ندارد، ولی افرادی که پوست حساسی دارند بهتر است قبل از استفاده از آن، نکات مراقبت از پوست را رعایت کنند و آن را روی قسمتی از پوست‌شان تست کنند.

همان طور که اکثر شما با این گیاه پر خاصیت آشنا هستید و شاید هم از آن استفاده می کنید، بد نیست که در مورد فواید این گیاه برای درمان بیماری‌های مختلف بیشتر بدانید، پس برای آشنایی با خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

با 10 خاصیت آلوئه‌ورا برای پوست آشنا شوید!

همان طور که در متن بالا گفتیم، ژل درون گیاه آلوئه‌ورا به دلیل خاصیت ضد میکروبی‌اش، در درمان انواع بیماری های پوستی کاربرد دارد. در واقع شما می‌توانید با استفاده از گیاه آلوئه‌ورا پوست خود را بدون هزینه در خانه درمان کنید. ما در این مقاله شما را با 10 خاصیت گیاه آلوئه‌ورا و نکات مراقبت از پوست با آلوئه وراآشنا می‌کنیم که دانستن فواید این گیاه می‌توانیدبرای شما مفید باشد.

درمان آفتاب سوختگی

در فصل تابستان به علت دما بالا هوا و آفتاب داغ و سوزان، معمولا دچار آفتاب سوختگی می‌شویم، که باعث سوزش و دردناک شدن بعضی از قسمت‌های پوست می‌شود. ژل آلوئه‌ورا، به دلیل خاصیت ضد التهابی و درمانی که دارد، تاثیر بسزایی در بهبود این آفتاب سوختگی‌ها دارد.

می‌توانید ماده داخل این گیاه را برای چند دقیقه روی محل آفتاب سوختگی قرار دهید، تا از شر سوزش و قرمزی آزار دهنده آن راحت شوید. اما این نکته را در نظر داشته باشد که هرگز از استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی پوست صورت، حتی در روزهای بارانی هم غافل نشوید.

درمان سوختگی

زمانی که پوست شما بر اثر سوختگی دچار قرمزی و سوزش می شود، می توانید به جای پماد سوختگی از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید. این گیاه به خاطرخواص ضد التهابی و تسکین دهنده خوبی که دارد، برای رفع سوزش و قرمزی ناشی از سوختگی مفید است. می توانید ژل موجود در این گیاه را 3 الی 4 بار در روز روی محل سوختگی بزنید و از خواص فوق العاده و معجزه آسا این گیاه بهره‌مند شوید.

درمان ساییدگی پوست

زمانی که چانه، پیشانی و یا قسمتی از پوست بدن شما به جایی کشیده می شود، احساس درد و سوزش می کنید. در این مواقع بهترین راه کار خانگی برای مراقبت پوست و رفع درد و سوزش آن استفاده از گیاه آلوئه‌ورا است.

ژل آلوئه‌ورا را می‌توانید روی محل سوزش و درد بمالید و بگذارید برای چند دقیقه روی محل باقی بماند، سپس محل ساییده شده را آب شستشو دهید.

این کار را 3 بار در روز انجام دهید، تا محل سوختگی تسکین یابد و بافت آسیب دیده ترمیم شود.

درمان بریدگی

اگر عادت دارید برای بریدگی‎‌های سطحی پوست از پماد و چسب زخم استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از راهکارهای خانگی و بدون هزینه به جای استفاده از پماد است. برای این کار می‌توانید، ژل آلوئه‌ورا را امتحان کنید، ژل این گیاه به دلیل ساختار مولکولی که دارد، می‌تواند به بهبود زخم کمک کند.

همچنین استفاده از گیاه آلوئه‌ورا برای ترمیم بریدگی پوست می‌تواند، با تقویت کلاژن سازی و مبارزه با باکتری ها عفونت زخم را به حداقل برساند.

درمان خشکی پوست

ژل آلوئه‌ورا به راحتی جذب پوست می‌شود و برای پوست‌های نرمال تاثیر فوق العاده دارد. می توانید ژل درون برگ‌های این گیاه را با کمک چاقو جدا کنید و به طور مستقیم روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه پوست صورت را با آب شستشو دهید.

بعد از استفاده از ژل آلوئه‌ورا، احساس لطافت، نرمی و شفافیت خاصی در پوستتان ایجاد می‌شود.

ژل گیاه آلوئه‌ورا به دلیل خاصیت آبرسانی قوی که دارد می‌تواند برای کسانی که پوست خشک دارند و از پوسته پوسته شدن، خشکی و ترک خوردگی پوست خود عذاب می کشند هم، مفید باشد.

در واقع ژل درون آلوئه‌ورا به مرطوب شدن و مرطوب ماندن پوست، برای یک مدت طولانی کمک می کند. افرادی که عادت به استفاده از کرم مرطوب کننده دارند، می‌توانند بعد از حمام از این گیاه استفاده کنند و در واقع این ژل را با کرم‌های مرطوب کننده جایگزین کنند، تا شاهد نرمی و مرطوب شدن پوست خود شوند.

درمان یخ زدگی

یخ زدگی که یک وضعیت جدی و اضطراری است، نیاز به درمان فوری دارد. زمانی که به پزشک دسترسی ندارید، می توانید از ژل آلوئه‌ورا برای درمان سریع یخ زدگی استفاده کنید.

در گذشته و زمان‌های قدیم که دسترسی به دکتر مانند امروز آسان نبود، مردم از این گیاه برای درمان فوری یخزدگی استفاده می کردند.

درمان زخم های سرد

زخم‌های سرد مانند تبخال، برخلاف زخم های سرطانی، عموما در قسمت‌های بیرونی دهان ایجاد می شوند که تاثیر زیادی در شکل ظاهری افراد دارند.

ژل آلوئه‌ورا به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی که دارد، می تواند به درمان ویروس و تبخال که در نتیجه بروز بیماری‌هایی مانند سرما خوردگی ایجاد می‌شوند، کمک زیادی کند.

برای درمان تبخال و ویروس می توانیدماده درون این گیاه را روزانه 2 بار روی محل آسیب دیده بمالید تا زمانی که زخم از بین برود.

درمان بیماری اگزما

بیماری اگزما یک بیماری شایع است که باعث خشک شدن و خارش پوست می شود و به صورت یک زخم خشک روی پوست ظاهر می شود.

به همین دلیل، بسیاری از افراد مبتلا به بیماری اگزما، به دنبال کرم‌های مرطوب کننده برای بهبود محل زخم هستند که البته این کرم‌ها دارای مواد افزودنی شیمیایی هستند که خود آن‌ها، برای زخم خیلی مناسب نیستند.

شما می توانیدبه جای این کرم‌ها از گیاه طبیعی آلوئه‌ورا، که داروی گیاهی خالص و بدون مواد افزودنی است، برای تسکین بیماری اگزما استفاده کنید.

این گیاه به دلیل اثر مرطوب کنندگی که دارد، می‌تواند به کاهش خشک شدن پوست و خارش ناشی از اگزما کمک کند.

همچنین گیاه آلوئه‌ورا می تواند تا حدودی بیماری درماتیت سبورئیک (التهاب پوستی) را تسکین دهد. معمولا بیماری درماتیت سبورئیک، به صورت روغنی و در پوست سر ظاهر می شود.

برای درمان این بیماری باید ژل آلوئه‌ورا را روی پوست سر بمالید تا سبب کاهش خارش و التهاب پوست سر شود.

حتی این گیاه می تواند قسمت‌هایی از صورت و پشت گوش که دچار خشکی شده اند، را نیز تحت تاثیر قرار دهد و به سرعت بهبود ببخشد.

درمان پسوریازیس

بیماری پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی شبیه به بیماری اگزما است. ولی نسبت به اگزما کمی شدیدتر است و عوارض ناشی از این بیماری، زخم‌های خشک همراه با خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن است.

افراد مبتلا به پسوریازیس برای درمان این بیماری، بیش تر از داروهای ضد التهاب استفاده می کنند که پیشنهاد می‌شود به جای این داروها از ژل آلوئه‌ورا، که باعث کاهش التهاب و خارش ناشی از پسوریازیس می‌شود استفاده کنید. برای بهبودی کامل می‌توانید این گیاه را روزی دو بار روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

درمان آکنه‌های پوستی

با توجه به اثر ضد التهابی ژل آلوئه‌ورا، ماده درون این گیاه می تواند به درمان آکنه‌های پوستی، مانند جوش‌های چرکی و گرهک (برآمدگی‌های بزرگ و ملتهب) کمک زیادی کند.

برای درمان آکنه می توانید روزانه 3 بار، ژل آلوئه‌ورا را با یک مقدار پنبه، روی محل مورد نظر بمالید، بعد از گذشت چند روز، تاثیر این گیاه را در کاهش التهاب آکنه‌ها مشاهده خواهید کرد.

از دیگر فواید این گیاه می توان به کاهش درد آرتروز، درمان مشکلات قاعدگی، کاهش سطح قند خون، کاهش فشار خون، دفع سنگ کلیه، کاهش کلسترول و... اشاره کرد.

تا به اینجای مقاله با فواید بسیار زیاد گیاه آلوئه‌ورا آشنا شدید. حال شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا این گیاه عوارضی هم برای پوست دارد؟ برای دانستن جواب این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

عوارض جانبی گیاه آلوئه‌ورا برای پوست!

با اینکه گیاه آلوئه‌ورا یک منبع طبیعی و بسیار مفید برای درمان انواع بیماری‌های پوستی است، ولی ممکن است برایتان دردسر ساز هم بشود. در واقع شواهد کافی برای ثابت کردن بی ضرر بودن گیاه آلوئه‌ورا در درمان برخی از بیماری ها وجود ندارد.

البته ناگفته نماند که استفاده از این گیاه برای پوست به احتمال زیاد بی‌خطر است و تا کنون هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر مضر بودن این گیاه برای پوست به دست نیامده است.

یک توجیح اساسی برای بی‌ضرر بودن گیاه آلوئه‌ورا آن است که، سازمان غذا و دارو هم از محصولاتی که مواد تشکیل دهنده آن ها از ژل آلوئه‌ورا می‌باشد، حمایت می‌کند.

به طوری که احتمال دارد حتی برای درمان سوختگی‌های شدید و یا سایر زخم‌ها، توصیه این سازمان، استفاده از ژل آلوئه‌ورا باشد.

در حقیقت، در یک منبع معتبر این مدرک وجود دارد، که گیاه آلوئه‌ورا به صورت طبیعی می ‌تواند در بهبود زخم های عمیق مربوط به جراحی، تا حد زیادی کمک کننده باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید، در صورتی که آلوئه‌ورا آلوده باشد، به هیچ عنوان نباید برای موارد زیبایی و درمانی از آن استفاده شود.

ماده درون گیاه آلوئه‌ورا دارای خواص ضد مکیروبی است و لایه محافظ این گیاه می‌تواند روند بهبود بیماری را تسریع ببخشد و همچنین از عفونت زخم پیشگیری کند.

اگر دوست دارید با انواع ماسک‌های گیاه آلوئه‌ورا آشنا شوید، در ادامه مقاله طرز تهیه چند نوع ماسک عالی را به شما آموزش می دهیم، پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه 5 ماسک خانگی با استفاده از گیاه آلوئه‌ورا

در ابتدا و برای شروع مقداری از ژل را به پوست خود بزنید تا از بابت حساسیت‌های پوستی نسبت به این گیاه خیالتان راحت شود.

اگر بعد از استفاده از آن، پوستتان دچار خارش و قرمزی شد، یعنی پوست شما به این ژل حساس است و باید بلافاصله پوستتان را با آب خنک بشویید.

ماسک صورت آلوئه‌ورا با عسل و دارچین

آلوئه‌ورا دارای خواص آنتی باکتریال است و در کنترل و کاهش باکتری های ایجاد کننده آکنه موثر است. همچنین عسل و دارچین نیز، خاصیت مشابه را دارند. با ترکیب این 3 ماده با هم، پوستی صاف، شفاف و بدون آکنه را تجربه خواهید کرد.

طرز تهیه

ابتدا یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا را، با دو قاشق غذا خوری عسل خالص و 4/1 قاشق غذا خوری دارچین کاملا با هم مخلوط کنید.

سپس اجازه دهید ترکیب این مواد به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست صورتتان بماند. بعد با آب ولرم صورتتان را بشویید و سپس خشک کنید و در آخر از داشتن پوستی صاف و بدون آکنه لذت ببرید.

ماسک آلوئه‌ورا با لیمو ترش

ماسک صورت آلوئه‌ورا و لیمو ترش پوست صورت شما را شفاف و تقویت می کند، منافذ باز پوست را می بندد و همچنین برخی از باکتری‌های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد.

منابع معتبر حاکی از این است که، اسیدهای موجود در میوه‌ها، مانند لیمو ترش خاصیت پاک کنندگی و موثری در درمان انواع آکنه دارد.

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک، 4/1 قاشق چایخوری آب لیمو تازه را با 2 قاشق غذا خوری آلوئه‌ورا با هم مخلوط کنید. ولی اگر می خواهید مقدار زیادی از این ماسک را تهیه کنید، مقدار بیشتری آب لیمو به ترکیب اضافه کنید، سپس این ترکیب را 10 تا 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید، سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک آلوئه‌ورا با روغن چای

از آنجایی که روغن چای یک ماده ضد باکتریایی است و خاصیت ضد آکنه دارد، مخلوط کردن روغن چای با ژل آلوئه‌ورا پتانسیل درمانی این ماسک را بالا می برد.

روغن چای بسیار قوی و اسیدی است و نمی توان آن را به طور مستقیم برای پوست صورت استفاده کرد.

طرز تهیه

در ماسک آلوئه‌ورا با روغن چای، ژل آلوئه‌ورا بعنوان ماده پایه محسوب می‌شود. برای تهیه ماسک باید در ابتدا یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا و 2 یا 3 قطره روغن چای را کاملا با هم مخلوط کنید.

سپس این ترکیب را حدود 1 تا 5 دیقه روی پوست صورت خود بگذارید. بعد از گذشت این مدت زمان پوست صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. با استفاده از این ماسک آکنه بر روی پوست کمتر شده و پوست صورت براق‌تر به نظر می‌آید.

ماسک آلوئه‌ورا با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از مواد مغذی برای پوست است و آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا، محافظت می کند.

همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی باکتریال دارد، که باعث نرم و مرطوب شدن پوست می شود. روغن زیتون به خاطر چربی طبیعی که دارد برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است.

طرز تهیه

یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا را، با نصف قاشق غذا خوری روغن زیتون با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی پوست صورت بگذارید و اجازه دهید این ترکیب حدود 5 تا 10 دقیقه روی پوست صورت بماند، سپس با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

این ماسک را می توانید هفته ای 1 یا 2 بار روی پوستتان استفاده کنید. با استفاده مداوم از این ماسک، بعد از مدتی پوست صورت کمی مرطوب و درخشان‌تر می شود.

ماسک آلوئه‌ورا با موز

ترکیب آلوئه‌ورا و موز بعنوان یک درمان تغذیه‌ای عمیق برای پوست عمل می کند. محتوای چربی غنی در موز باعث آبرسانی و رطوبت بیشتر پوست می شود و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می کند.

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا را، با 3 یا 4 قطعه کوچک موز له شده کاملا مخلوط کنید. ترکیب حاصل باید حدود 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند تا خاصیت آن جذب پوست شود، سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید. بعد از خشک کردن صورت بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان پوست استفاده کنید. این ماسک را می توانید 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.

در این مقاله در موردخواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست و تاثیر آن صحبت کردیم و طرز تهیه 5 ماسک خانگی با گیاه آلوئه ورا را برای‌تان توضیح دادیم. امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را ببرید.

۱۴۱,۴۷۵
محصولات مرتبط
ماسک ذغال و یخ پیل آف سوداSevda 
۹۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک سه کاره زغال فعال گارنیهGarnier 
۴۵۷,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۵۰ میل
ماسک صورت ورقه ای تمشک دیگنیتیDignity 
۲۲,۰۰۰ تومان
۲۵ گرم
۵۰ گرم
۲۰ گرم
ماسک صورت حاوی کلاژن دیگنیتیDignity 
۲۲,۰۰۰ تومان
۲۵ گرم
۲۰ گرم
ماسک صورت عصاره زردچوبه انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره شکلات تلخ انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره جینسینگ انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره آرگان انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره زعفران انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره کیوی انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره خیار انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۱۲,۰۰۰ تومان۸۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک سالیسیلیک اسید 2% اوردینریOrdinary 
۲,۲۸۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
ماسک صورت درخت چای دیگنیتیDignity 
۳۰,۰۰۰ تومان
۲۵ گرم
۵۰ گرم
۲۰ گرم
ماسک رویال صورت و دور چشم اورلنOrlane 
۵,۵۷۹,۰۰۰ تومان
۱۱۰ میل
ماسک کلاژن صورت ام 2 بیوتیM2 beaute 
۵,۵۱۵,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
نویسنده :معصومه معدن‌دار

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
گیاه آلوئه ورا چیست و چه خواصی دارد؟
پاسخ:

خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست بر هیپکس پوشیده نیست. گیاه آلوئه‌ورا با نام علمی (Aloe vera) یکی از از گیاهان دارویی پرکاربرد در جهان به حساب می‌آید. اگر برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا را برش بدهید، ماده شگفت‌انگیز و ژل مانند درون آن را مشاهده خواهید کرد که برای مراقبت پوست بسیار مفید است. نام این گیاه پرخاصیت بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی و مراقبت پوست و مو مطرح می‌شود، در حالی که این گیاه، معجزه‌های درمانی بیشماری هم دارد. گیاه آلوئه‌ورا، صبر زرد هم نامیده می‌شود که علاوه بر بحث زیبایی و نکات مراقبت از پوست برای درمان بواسیر و رفع مشکلات دهان و دندان نیز کاربرد دارد.

آیا آلوئه ورا در درمان آفتاب سوختگی کاربرد دارد؟
پاسخ:

 در فصل تابستان به علت دما بالا هوا و آفتاب داغ و سوزان، معمولا دچار آفتاب سوختگی می‌شویم، که باعث سوزش و دردناک شدن بعضی از قسمت‌های پوست می‌شود. ژل آلوئه‌ورا، به دلیل خاصیت ضد التهابی و درمانی که دارد، تاثیر بسزایی در بهبود این آفتاب سوختگی‌ها دارد. 

برای درمان خشکی پوست با آلوئه ورا چه کنیم؟
پاسخ:

ژل آلوئه‌ورا به راحتی جذب پوست می‌شود و برای پوست‌های نرمال تاثیر فوق العاده دارد. می توانید ژل درون برگ‌های این گیاه را با کمک چاقو جدا کنید و به طور مستقیم روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه پوست صورت را با آب  شستشو دهید. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۴۱,۴۷۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید