یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
اسکراب چیست و چه فوایدی دارد؟

اسکراب چیست و چه فوایدی دارد؟

اگر بخواهیم خیلی مفید و خلاصه بگوییم که اسکراب چیست؟ اسکراب یعنی؛ لایه‌بردار. پوست یکی از بافت‌های مهم و اساسی در بدن انسان است که دائما در حال تقسیم و بازسازی خود است. درواقع با تقسیم‌های پی‌درپی سلول‌ها؛ سلول‌های جوان‌تر با میزان بیشتری از کلاژن‌ها و پروتئین‌های ضروری در پوست ایجاد شده و جای سلول‌های پیر و مرده را می‌گیرند. اما اگر این سلول‌های مرده هرچند وقت به یک‌بار از سطح پوست پاکسازی نشوند، پس از مدتی ظاهر ضخیم و خشنی را روی صورت‌تان به وجود می‌آورند. همچنین لایه برداری پوست می تواند از بروز بسیاری از مشکلات دیگر پوستی، مثل ایجاد زگیل‌ و حساسیت‌های خشکی جلوگیری کرده و به فرآیند جایگزینی سلول‌ها کمک کند.

عوامل مختلفی مثل سلول‌های مرده پوست، استفاده از لوازم آرایشی، چربی‌های طبیعی بدن و گرد و غبار و آلودگی‌ها می‌توانند منافذ پوست شما را ببندند. کار اصلی اسکراب‌ها، از بین بردن همه این موارد و خصوصا پاکسازیسلول‌های مرده پوست است. همچنین ترکیب اسکراب، با افزایش جریان خون در زیر پوست و تخلیه غدد لنفاوی، باعث شفافیتپوست می‌شود. این ماده از پایه مایع با دانه‌های ریز یا پودری تشکیل شده که به هنگام ماساژ آن روی بدن یا صورت، سلول‌های مرده پوست را از سطح آن جدا می‌کند. در ادامه شما را با خواص اسکراب صورت آشنا می‌کنیم و به شما می‌گوییم که اسکراب صورت را چند بار در هفته استفاده کنیم.

نحوه استفاده از اسکراب

شکر ، نمک و پودر پوست گردو جزء اصلی‌ترین عناصر و مواد تشکیل دهنده اسکراب ها هستند. چون خاصیت زبری و سایندگی و در عین حال به اندازه کافی ملایم و طبیعی هستند تا به پوست آسیب نرسانند. انواع مختلفی از اسکراب های صورت و بدن؛ از شکل ژلی یا کرمی گرفته تا مدل‌های سفت و جامد در بازار موجود است و شما بر اساس نوع پوست و نیازهای زیبایی خود اسکراب مناسب و سازگار با پوست‌تان را تهیه کنید.اما از آنجایی که محصولات موجود در بازار، دارای مواد نگهدارنده یا بعضی از افزودنی‌های مجاز است؛ شما می‌توانید از اسکراب‌های دستساز طبیعی و خانگی، با استفاده از کم‌ترین مواد مورد نیاز استفاده کنید. به هنگام استفاده از اسکراب، آن را باحرکات دایره‌ای و منظمبر سطح پوست خود بزنید و از تاثیر شگفت‌انگیز و معجزه‌گر آن لذت ببرید.

شما باید استفاده از اسکراب را در برنامه‌های اصلی و روال همیشگی مراقبت‌های زیبایی از پوست خود قرار دهید چون داشتن پوست نرم ، صاف و سالم برای هر فردی ضروری است؛ اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. استفاده بیش از اندازه از اسکراب، می‌تواند پوست را دچار التهاب و آسیب کند؛. درست مانند سفیدآب که تا چند وقت پیش از آن برای لایه برداری پوست بدن در حین حمام کردن استفاده می‌شد. معقولانه‌ترین نحوه مصرف از اسکراب‌ها به اندازه 1 الی 2 بار در هفته؛ بر اساس نیاز و عادت پوست شما است و نه بیشتر! در صورت استفاده بیش از حد ممکن است دچار عوارض اسکراب صورت شوید.

فواید اسکراب برای پوست

اکنون که متوجه شدید اسکراب چیه در ادامه این مقاله از خاصیت اسکراب صورت برای‌تان می‌گوییم و شما را با چند مدل از انواع مختلف اسکراب ‌های دست‌ساز خانگی آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا در کم‌ترین زمانممکن و با استقاده از دم‌دست‌ترین مواد لازم، جادویی‌ترین اکسیرهای لایه‌بردار را برای خود بسازید. در این بخش همچنین به شما می‌گوییم که انجام اسکراب صورت چند بار در هفته لازم است. در واقع با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که هر چند وقت یکبار اسکراب صورت استفاده کنیم تا پوست خوبی داشته باشیم.

1- پاکسازی پوست از آلودگی و چربی‌ها

شستشو و لایه‌برداری، به شما پوستی تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار، روغن و عرق می‌دهد. در واقع ، محلول‌های شیر پاک‌کن ، مایع شستشوی صورت و خیلی از دیگر پاک‌کننده‌های صورت مثل دستمال‌های مرطوب نمی‌توانند تمام آلودگی‌ها و چربی‌ها را که در منافذ پوست شما جمع می شود، بیرون بکشند اما اسکراب این کار را با موفقیت انجام می‌دهد. این ماده مانندگیاه آلوورا برای پوست بسیار مفید می‌باشد.

پاکسازی پوست از آلودگی و چربی‌ها با اسکراب

• برای تهیه این اسکراب؛ 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای را با 1 قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و آن را به مدت 10 دقیقه با حرکت دورانی روی پوست خود بمالید. سپس مخلوط را با آب خنک یا ولرم بشویید هفته ای 2 بار از این اسکراب استفاده کنید تا تفاوت قبل و بعد پوست خود را ببینید. با این حال زمان استفاده از اسکراب صورت تا حد زیادی به شرایط پوست بستگی دارد.

2- پاکسازی پوست از سلول‌ های مرده و پوسته‌ ها

آیا صورت‌ شما خشن و خسته و همینطور پوسته‌پوسته به نظر می‌رسد؟ شرم آور است! این به وضوح نشان می‌دهد که شما آنطور که باید از پوست‌تان مراقبت نمی‌کنید. خوب است بدانید که، پوسته‌های صورت با گذشت زمان روی هم جمع می‌شوند و روی صورت لکه‌های خشکی ایجاد می‌کنند اما لایه‌برداری به شما در مقابله موثر با پوسته پوسته شدن و جلوگیری از انباشته شدن سلول‌های مرده کمک می‌کند.

کار اسکراب چیست

• برای تهیه این اسکراب، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق غذاخوری شکرمخلوط کنید و درنهایت به اندازه نوک قاشق چایخوری وانیل به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 10 ذقیقه با حرک دورانی روی پوستتان بچرخانید و بعد با آب سرد یا ولرم بشویید. روغن نارگیل اثر نرم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و در یک کلام می‌توان گفت معجزه آسا است.

3- از بین بردن لکه‌ های تیره و کمک به شفاف‌ سازی پوست

لایه‌برداری با اسکراب به ‌مراتب به از بین بردن لکه‌های تیره و زبر پوست، خصوصا در نواحی مچ پا، آرنج و زانوها کمک می‌کند و در واقع مانند ماسک خانگی برای پاکسازی، منجر به درخشش و شفافیت بیشتر پوست شما می شود.

ساخت اسکراب به روش ساده

• روش اول: 1 قاشق ماست را به 1 قاشق گردو خرد شده اضافه کنید.سپس آنرا به مدت 10 ذقیقه با حرک دورانی روی پوستتان ماساژ دهید و بعد با آب سرد یا ولرم بشویید. هفته ای 2 بار از این اسکراب، خصوصا در نواحی تیره بدن‌تان استفاده کنید تا به نتایج دلخواه‌ برسید.

• روش دوم: 4 قاشق غذاخوری برنج را به مدت دو ساعت در یک کاسه کوچک شیر خیس کنید. سپس آن را بکوبید یا درون غذاساز خرد کنید تا حسابی یک‌دست شود. این مخلوط را به مدت 10 ذقیقه با حرک دورانی روی پوستتان بچرخانید و بعد با آب سرد یا ولرم بشویید.

4- از بین بردن سلولیت پوست و جای زخم‌های آکنه یا اسکار

لایه برداری با استفاده از اسکراب‌ها، در طولانی مدت به از بین بردن جای زخم‌های آکنه و سلولیت پوست کمک می‌کند؛ اما نمی‌توانید تنها با یک یا دو بار مصرف توقع معجزه داشته باشید.

تهیه اسکراب در خانه

• روش اول: 2 قاشق غذاخوری شکر را با 2 قاشق غذاخوری قهوه مخلوط کنید. سپس به آن 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک کپسول ویتامین E اضافه کنید.این مخلوط را به مدت 10 ذقیقه با حرک دورانی روی پوستتان بچرخانید و بعد با آب سرد یا ولرم بشویید. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به مقابله با سلولیت کمک می کند در حالی که قند موجود در این مخلوط به عنوان اکسید کننده‌ای قوی است و تاثیر زیادی در خلاص شدن از شر سلول‌های مرده دارد. روغن زیتون موجود در این اسکراب در اعماق پوست شما نفوذ کرده و آن را آبرسانی و نرم می‌کند.

• روش دوم: 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق آب غذاخوری مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر درآید. سپس آن را به مدت 10 دقیقه با حرکات دورانی رو پوست‌تان؛ خصوصا در محل زخم‌های آکنه‌ای بچرخانید تا علائم زشت باقی مانده از آکنه را درمان کنید. سپس مخلوط را با آب سرد یا ولرم بشویید.

5- جلوگیری از رشد موهای زائد

رشد موهای زائد یک مشکل همیشگی است که همه ما با آن مواجه هستیم و لایه‌برداری راه حلی موثر برای جلوگیری از این مشکل است؛ چراکه لایه برداری، به مرور زمان، پیاز موهای زائد قدیمی را ضعیف‌تر کرده و مانع تشکیل پیازهای جدید می‌شود.

جلوگیری از رشد موهای زائد به کمک اسکراب

• برای تهیه این اسکراب، آب یک لیمو ترش تازه را بگیرید و 1 فنجان شکر به آن اضافه کنید. مقداری آب به آن اضافه کنید و آن را به مدت 10 دقیقه با حرکات دورانی روی پوست‌تان بچرخانید. در تهیه این اسکراب می‌توانید چند قطره روغن درخت چای یا روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید چون این مواد خاصیت نرم‌کننده و ضدعفونی کننده دارد. اگر از این اسکراب، 2 یا 3 روز بعد از اپیلاسیون استفاده کنید، در طولانی متوجه نتایج موثر آن و کم‌پشت شدن موهای زائد روی پوست‌تان می‌شوید.

6- کمک به بهبود کیفیت پوست

شستشو و لایه‌برداری منظم پوست، به شما در داشتن یک بافت پوستی بهبود یافته، تمیز و صافکمک می‌کند وبه دنبال آن؛ پوست صاف و سالم،کلید زیبایی بیشتر شما است.

تهیه اسکراب با نمک دریایی

• روش اول: 2 قاشق غذاخوری نمک دریایی را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس یک کپسول ویتامین E به آن اضافه کنید. مخلوط را به مدت 10 دقیقه با حرکات دورانی روی پوست‌تان بچرخانید و بعد با آب سرد یا ولرم بشویید. نمک دریایی سرشار از مواد معدنی و مواد دفع کننده سلول‌های مرده است و با بهبود گردش خون، به جوانتر و سالم ماندن پوست کمک می‌کند.

• روش دوم: 1 فنجان بادام زمینی را با 2 قاشق عسل و خامه شیر مخلوط کنید و سپس آن را به مدت 10 دقیقه به شکل دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. این اسکراب نه تنها پوست شما را بی عیب و نقص به نظر می‌رساند، بلکه باعث تغذیه بافت‌های زیرین و نرم‌تر شدن آن هم می‌شود.

معرفی چند نمونه اسکراب پرفروش

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از پربازخوردترین اسکراب‌های موجود در بازار و در رنج قیمت‌های متفاوت؛ از پایین‌قیمت گرفته تا محصولات تقریبا لوکس و گران‌قیمت آشنا کنیم. پس اگر به دنبال یک اسکراب خوب و متناسب با نوع پوست خود هستید، مطالب زیر را از دست ندهید. با خواندن توضیحات این بخش به خوبی متوجه می‌شوید که اسکراب صورت چیست و استفاده از اسکراب صورت چه فوایدی دارد.

1-کرم اسکراب پاک کننده از برند هیدرودرم

خریدکرم اسکراب پاک کننده هیدرودرم

کرم اسکراب هیدرودرم حاوی ترکیبات آلفا هیدروکسی و اسید سالیسیلسک است که ترشح غدد چربی پوست را کنترل میکند. همچنین آکنه و جوش باقی مانده بر سطح پوست را از بین برده و از تشکیل مجدد جوش‌های مزاحم جلوگیری می‌کند.از طرفی وجود عصاره هاماملیس، روغن جوانه گندم، ویتامین‌های E و دکسپانتنول موجود در آن به طور همزمان دو عمل لایه برداری و پاک‌کنندگی پوست را انجام داده و آن را ضد عفونی می‌کند.

این محصول جذاب منافذ پوستی را باز کرده با انجام عملیات آبرسانی، پوستتان را مرطوب می‌کند. هم‌چنین بدون باقی گذاشتن هرگونه براقیت بر روی پوست، جلوه‌ای درخشان و طبیعی به پوستتان می‌دهد. کرم اسکراب پاک‌کننده برای انواع پوست مختلط، خشک، معمولی و چرب مناسب است. این محصول جذاب در محفظه‌های پلاستیکی و با حجم 200 میلی به بازار عرضه می‌شود.

2-ژل اسکراب لیمو و آلوئه ورا از برند نوتروژینا

خریدژل اسکراب لیمو و آلوئه ورا نوتروژینا

این ژل لایه بردار قادر است بلافاصله پس از استفاده 77 درصد از سبوم (چربی) اضافی پوست را کاهش داده و تعادل طبیعی پوست را برقرار کند. با این کار درخشش ناشی از چربی های اضافی روی صورت برطرف شده و پوستتان جلوه ای مات و یکدست پیدا می کند؛ منافذ باز پوست نیز کوچکتر می شوند. ژل لایه بردار روزانه نوتروژینا حاوی عصاره لیمو است؛ ویتامین C موجود در لیمو به روشن شدن رنگ پوست کمک کرده و از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

همچنین باعث می شود پس از استفاده خنکی، تازگی و طراوت را روی پوستتان حس کنید.عصاره ی آلوئه ورا موجود نیز به نرم و مرطوب شدن پوست و کاهش التهاب کمک می کند. ژل لایه بردار نوتروژینا دارای تاییده آزمایشگاهی بوده و فاقد پارابن و برای پوست بی ضرر است. میکرو ذرات لایه بردار و اسید سالسیلیک به کار رفته در این محصول پوست را به شکل عمیقی تمیز کرده و آن را تصفیه می کند. همچنین منافذ باز پوست را بسته و از ترشح چربی های اضافی جلوگیری می کند.

3- ژلاسکراب درخت چای از برند بادی شاپ

خرید ژلاسکراب درخت چای بادی شاپ

اسکراب درخت چای بادی شاپ سرشار از آنتی اکسیدان است و مدتی پس از مصرف پوست شما شفاف‌تر می‌شود. این اسکراب بی‌نظیر با تعدیل چربی پوست، از براق شدن آن جلوگیری می کند. در ترکیبات این محصول از عصاره چای استفاده شده است. چای سبز موجود در این محصول به‌صورت دستچین از کوه‌های کنیا تهیه شده است. این محصول همچنین منافذ پوست صورت را به‌خوبی تمیز و کوچک می‌کند.

در اسکراب درخت چای بادی شاپ دانه‌های ریزی وجود دارد که برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه و زیرپوستی بسیار مؤثر هستند و منافد پوست صورت شما را کاملا پاکسازی می‌کنند. بعد از استفاده از اسکراب درخت چای بادی شاپ سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و سلول‌هایی سالم جایگزین آنها می‌شوند. این محصول احیا کننده پوست شماست و با چند بار استفاده از آن متوجه تغییرات شگفت‌انگیزی در پوست خود می‌شوید.

4-اسکراب صورت هلو از برند سودا

خریداسکراب صورت هلو از برند سودا

اسکراب صورت هلو سودا، محصولی ست کاملا گیاهی و ارگانیک و خیالتان را از مضرات مواد شیمیایی که هر روز به پوستتان می‌رسد راحت می‌کند. عصاره هلو در وجودش می‌جوشد و به کمک آن فایده‌های بسیاری برای پوستتان دارد.حاوی ویتامین A و C است و می‌تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم پوست مورد استفاده قرار بگیرد. این اسکراب قابل استفاده برای افراد با انواع پوست هاست.

اگر پوستی چرب، خشک، مختلط و یا معمولی دارید به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.اما به خاطر همان ملایمتش در لایه‌برداری استفاده از آن به افرادی با پوستهای حساس هم توصیه می‌شود، اسکراب پوستشان را تحریک نمی‌کند.اسکراب هلوی سودا با لایه‌برداری و تمیز کردن سطح پوست، سلول‌های مرده را از آن دور می‌کند، پوست نرم و لطیف می‌شود و حتی به نظر می‌رسد، روشن‌تر هم می‌شود.

5-پاک کننده 3 منظوره صاف اند نمیز از برند گارنیه

خریدپاک کننده 3 منظوره صاف اند نمیز گارنیه

پاک‌کننده Pure Active سه منظوره است؛ یعنی شما با خرید این محصول فرانسوی سه کارکرد زیر را به دست می‌آورید: اول اینکه؛فیس واش است و به عنوان لایه بردار قوی و ماسک لایه بردارخوب از آن استفاده می‌شود. دوم اینکه مخصوص پوست‌های چرب است و باعث شده که منافذ پوست بسته و آلودگی‌ها و چربی به پوست شما وارد نشود. و سوم؛ برای جلوگیری از جوش‌ها و از بین بردن جوش‌های سرسیاه استفاده می‌شود.

اگر پوست چربی دارید و از دست جوش‌های سرسیاه خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای شادابی پوست خود هستید، کافی است که پاک‌کننده سه منظوره Pure Active را برای چند دقیقه به صورت خود قرار داده و پوستی شفاف و شاداب پیدا کنید. پاک‌کننده 3 منظوره Pure Active مخصوص پوست‌های چرب و تا حدی آسیب دیده است که در حجم 150 میلی به بازار عرضه شده است و استفاده و حمل راحت در همه جا را برای شما ممکن می‌کند.

6-کرم پاک کننده و اسکراب صورت مردانه از برند آردن

خریدکرم پاک کننده و اسکراب صورت آردن

کرم پاک کننده آردن چربی ندارد و روی پوست اثری از براقی و چربی روی آن باقی نمی‌گذارد. این کرم پاک کننده، رطوبت رسانی به پوست را انجام می‌دهد و برای آقایان مناسب است. در شستشوی روزانه پوست این کرم به عنوان یک مکمل عمل می‌کند و هیچ گونه آسیبی به لایه محافظ پوست نمی‌زند. با مالیدن این اسکراب روی پوست صورت، لایه شاخی و فرسوده پوست برطرف می‌شود.

کرم پاک کننده و اسکراب صورت مردانه آردن برای انواع پوست مناسب است و عصاره گیاهی هاماملیس و آلانتوئین موجود در این کرم موجب برطرف شدن آکنه و جوش‌های سرسیاه پوست می‌گردد. کرم پاک کننده و اسکراب صورت مردانه آردن مرطوب کننده پوست است و در مقابل عوامل نامساعد محیطی مانند سرما، گرما، هوای خشک و آلودگی هوا یا نور خورشید از پوست محافظت می‌کند.

در این مقاله به سوال اسکراب چیستو اسکراب یعنی چی پاسخ دادیم و انواع مختلفی از اسکراب‌های مطرح موجود در بازار را به شما معرفی کردیم. اسکراب نوعی لایه برداری از پوست است که با استفاده از آن پوست شفاف تر شده و سموم و بافت های مرده پوست از بین می رود. پس در پاسخ به سوال کار اسکراب چیست باید به از بین بردن سلول های مرده پوست در اثر استفاده از مواد آرایشی، آلودگی های محیطی، چربی های اضافی و ... اشاره کنیم. با استفاده درست از اسراب پوست می توانید پوستی شفاف تر و جوان تر داشته باشید.

جهت خرید اسکرابپوست کافیست روی لینک کلیک کرده و نوع اسکراب متناسب با پوستتان را انتخاب کنید. در پایان مقاله امیدواریم که روش‌های گفته شده به اندازه کافی برای شمامفید و کارسازواقع شوند. اگر شما هم از این اسکراب‌های خانگی برای از بین بردن بافت‌های مردهو سموم اضافه از سطح پوست‌تان استفاده کردید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و حتما نظراتتان را برای ما ارسال کنید.

۱۴۲,۲۶۰
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
کار اصلی اسکراب چیست؟
پاسخ:

عوامل مختلفی مثل سلول‌های مرده پوست، استفاده از لوازم آرایشی، چربی‌های طبیعی بدن و گرد و غبار و آلودگی‌ها می‌توانند منافذ پوست شما را ببندند. کار اصلی اسکراب‌ها، از بین بردن همه این موارد و خصوصا پاکسازی سلول‌های مرده پوست است. همچنین ترکیب اسکراب، با افزایش جریان خون در زیر پوست و تخلیه غدد لنفاوی، باعث شفافیت پوست می‌شود.

اسکراب چیست؟
پاسخ:

اسکراب یعنی؛ لایه‌بردار. پوست یکی از بافت‌های مهم و اساسی در بدن انسان است که دائما در حال تقسیم و بازسازی خود است. درواقع با تقسیم‌های پی‌درپی سلول‌ها؛ سلول‌های جوان‌تر با میزان بیشتری از کلاژن‌ها و پروتئین‌های ضروری در پوست ایجاد شده و جای سلول‌های پیر و مرده را می‌گیرند.

اولین فایده اسکراب صورت چیست؟
پاسخ:

شستشو و لایه‌برداری، به شما پوستی تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار، روغن و عرق می‌دهد. در واقع ، محلول‌های شیر پاک‌کن ، مایع شستشوی صورت و خیلی از دیگر پاک‌کننده‌های صورت مثل دستمال‌های مرطوب نمی‌توانند تمام آلودگی‌ها و چربی‌ها را که در منافذ پوست شما جمع می شود، بیرون بکشند اما اسکراب این کار را با موفقیت انجام می‌دهد. این ماده مانند گیاه آلوورا برای پوست بسیار مفید می باشد

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۴۲,۲۶۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید