یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
درمان گیاهی عرق کردن زیاد و داروهای گیاهی برای عرق نکردن بدن

درمان گیاهی عرق کردن زیاد و داروهای گیاهی برای عرق نکردن بدن

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در گرمای تابستان و سرمای زمستان (به واسطه پوشیدن لباس‌های گرم)، عرق زیاد می‌کنید بهتر است که در مورد درمان گیاهی عرق کردن زیاد، اطلاعات خوب و کافی بدست آورید. امروز در مجله تخصصی ریحا سعی داریم با بررسی داروی گیاهی برای عرق نکردن بدن، درمان تعریق زیاد سر و صورت در طب سنتی، درمان عرق زیر بغل طب اسلامی و … به صورت کامل صحبت کنیم و اطلاعات کاملی در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم تا اگر در این زمینه تابحال مشکل داشتید، بتوانید آن را به خوبی مدیریت کنید.

قبل از درمان گیاهی عرق کردن زیاد، دلیل آن را بدانید!

عرق همان مکانیزمی است که بدن به دلایل مختلفی همچون تعدیل دما، دفع سموم، خروج مواد زائد و … انجام می‌دهد. ما انسان‌ها هنگامی که فعالیت بدنی زیادی داریم و یا در هوای گرم و مرطوب قرار می‌گیریم، عرق می‌کنیم! بدن در این زمان‌ها ناچار است که برای تعدیل دمای درونی بدن خود، غدد عرقی را در بدن فعال شده‌است را به کار اندازد!

اگر به صورت طبیعی عرق می‌کنید، نگران نباشید و باید بدانید که این موضوع کاملا ایده آل است، اما اگر به صورت همیشگی عرق زیادی می‌کنید، احتمالا باید به فکر راه حل و چاره ای باشید که شما را از بند این موضوع رها کند. البته اگر دلایلی مثل تنش‌های عصبی، وجود مشکل در ناحیه قلب، کلیه و دستگاه عصبی، مصرف برخی از داروهای خاص و … باعث این تعریق شدید شده‌است، بهتر است که قبل از هر اقدامی آن چالش‌ها و مشکلات را برطرف کنید.

دلیل عرق کردن زیاد

شاید شما هم این لحظه را تجربه کرده‌اید که عرق بسیار زیادی بر روی لباس شما شکل گرفته باشد که ناشی از فعالیت روزانه زیاد شماست و دعا می‌کردید که ای کاش، راه حلی مناسب برای آن پیدا می‌شد! دئورانت در واقع همان راه حلی است که شما آرزوی آن را داشتید.دئودورانت یعنی چه؟

چرا زیاد عرق می‌کنیم؟ نظر طب سنتی در این رابطه چیست؟

همه ما به خوبی می‌دانیم که بدن به واسطه آب زیاد خود می‌تواند با عرق کردن مشکل خود را برطرف کند. اگر شما فردی هستید که زیاد عرق می‌کند، شاید به واسطه فعالیت زیاد بدنی خود این مشکل را دارید. از دیدگاه طب سنتی این مسئله تنها زمانی قابل بررسی و حل کردن است که بتوان مزاج فرد و خصوصیات او را بررسی کرد.

بر اساس طب سنتی هر فرد با توجه به نوع مزاج خود دارای عرقی با مزه و بوی خاصی است. به عنوان مثال افرادی که دارای عرق ترش بویی هستند، مزاج بلغم آن‌ها غلبه دارد و یا افرادی که بوی عرق آن‌ها تند است، مزاج صفرا آن‌ها غلبه دارد. همچنین افرادی که عرق به شدت بدبویی دارند، دارای اختلاطاتی در بدن خود هستند که به واسطه برخی از بیماری‌ها و مشکلات بوجود آمده‌است.

درمان تعریق زیاد سر و صورت در طب سنتی به واسطه فعالیت زیاد تنها با استفاده از داروهای گیاهی نیست. بلکه بر اساس علم طبی قدیمی اگر بدن انسان تضعیف شود و نتواند غذاهای انسان را به خوبی هضم کند، شاهد این هستیم که مواد زائد از سیستم گوارش خارج نمی‌شوند و در این مواقع واکنش طبیعی بدن عرق کردن است تا این مواد مضر را از بدن خارج کند.

در واقع افرادی که بدن ضعیفی دارند به واسطه مشکلات هضم غذای خود شاید دچار مشکلات حادتری مثل ادرار و مدفوع غیر ارادی نیز بشوند. اگر مزاج بلغم و صفرای شما در بدن ترکیب شوند، احتمال بروز این اتفاقات نیز بیشتر است به همین واسطه توصیه می‌شود که از درمان گیاهی عرق کردن زیاد یا همان تعدیل سازی مزاج‌های بدن استفاده شود.

اگر شما به صورت شبانه تعریق می‌کنید، می‌توانید دلیل اصلی آن را در موارد زیر جستجو کنید:

تعریق زیاد در سر و صورت

یبوست، یکی از دلایل تعریق زیاد بدن

همانطور که می‌دانید، یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی در حال حاضر یبوست است. اگر بدن شما هم دچار یبوست شود، شاهد این هستیم که قادر به دفع مواد زائد آن نخواهید بود. افرادی دارای یبوست با توجه به افزایش رطوبت در بدن خود، عرق بیشتری می‌کنند که برای درمان آن باید اقدام به رفع یبوست کنند.

ضعف نیروی بدنی و تعریق شبانه

اگر در طولانی مدت دارای مشکلاتی نظیر استرس و نگرانی باشید، احتمالا باید بدانید که نیاز به رژیم غذایی سخت تری دارید. شما باید نیروی بدنی خود را به مرور زمان با استراحت کردن، دور کردن استرس از خود و … بدست آورید. بر اساس تحقیقات انجام شده تعریق زیاد به واسطه ضعف نیروی بدنی در انسان به واسطه مشکل ضعف جسمانی در ناحیه‌های خاصی از بدن مثل سر و گردن اتفاق می‌افتد. البته عرق شبانه، یکی از نشانه‌های اصلی استرس زیاد است.

قاعدگی در بانوان

یکی از دلایل شایع برای تعریق زیاد در بانوان، بهم خوردن تعادل هورمونی آن هاست. معمولا آن‌ها ابتدا دچار حالت گرگرفتی می‌شوند، سپس عرق می‌کنند. در این زمینه راه حل و درمانی که پیشنهاد می‌شود، استفاده از داروهای گیاهی است که می تواد به بانوان در این دوران کمک کند تا تعادل هورمونی خود را حفظ کنند.

عرق شدید پس از خوردن غذا

اگر شما هم به دلیل غذا خوردن، دچارتعریق می‌شوید، باید به شما بگوییم که معمولا به دو دلیل ممکن است این اتفاق برای شما بیفتد، دلیل اول مربوط به ضعف و ناتوانی معده شما در هضم غذاست. دلیل دوم هم که در میان افراد چاق شایع است، بالا بودن درصد چربی آن هاست. اگر در شب هنگام، شما دچار تعریق بعد غذا در هنگام خواب می‌شوید، مهم‌ترین دلیل آن پرخوری است که با رعایت تعادل غذایی می‌توانید از آن جلوگیری کنید.

درمان گیاهی عرق کردن زیاد کف دست در طب سنتی چیست؟

یکی از مشکلات بزرگ افراد بزرگسال، عرق کف دست است. اگر شما هم دچار این مشکل هستید، می‌توانید با دنبال کردن راه حل‌هایی در این زمینه مشکلات خود را حل کنید. برای حل این مشکل نیازی نیست که حتما هزینه‌های سنگینی انجام دهید. بر اساس طب سنتی داروی گیاهی برای عرق نکردن بدن و دست در این شرایط خاص این است که از غذاهای دارای طبع گرم و ادویه‌های زیاد پرهیز کنید.

اگر این راهکار برای شما جواب نداد، بهتر است که یونتوفورز را امتحان کنید. البته در کشور بلژیک از روش‌های دیگری برای این کار استفاده می‌شود که دست کاری برخی از عصب‌های بدنی است که شاید همیشه بهترین راه نباشد، اما موثر است. دانشمندان طی تحقیقات خود کشف کرده‌اند که استفاده از برخی گیاهان خاص به صورت خاصی می‌تواند باعث عرق کف دست، زیربغل یا به صورت کلی بدن شود. شما می‌توانید با شناسایی این گیاهان از خوردن آن‌ها اجتناب کنید تا مشکلتان برطرف شود.

نکات درمان تعریق زیاد سر و صورت در طب سنتی که باید به آن‌ها توجه کنید!

نکات درمان تعریق زیاد سر و صورت در طب سنتی

مشکلات شایعی مثل آکنه، شوره سر و چاقی از جمله دلایل مهمی هستند که باعث عرق کردن زیاد می‌شوند. درمان عرق زیر بغل طب اسلامی برای این دسته از افراد این است که ابتدا مشکلات خود را حل کنند سپس در صورت عدم درمان به فکر راه حل‌های دیگری باشند. در ادامه بهترین راهکارهای درمان گیاهی عرق کردن زیاد را به شما ارائه می‌کنیم که توصیه می‌شود حتما آن‌ها را امتحان کنید:

از خورد ن غذاهای صنعتی و فرآوری شده به شدت اجتناب کنید!

هنگامی که ما انسان‌ها غذاهای فرآوری شده میل می‌کنیم، باید بدانیم که مصرف آن‌ها باعث می‌شود که سلامتی ما به خطر بیفتد. در واقع مصرف غذاهای یخ زده، سرخ و بسته بندی شده نه تنها باعث می‌شود که مواد شیمایی میل کنیم، بلکه چربی خون ما را افزایش می‌دهند که نتیجه آن، تعریق زیاد است. پس برای درمان گیاهی عرق کردن زیاد از خوردن این نوع غذاها اجتناب کنید.

استفاده از محصولات بهداشتی ضد عرق

محصولات بهداشتی زیادی جهت جلوگیری از عرق وجود دارد خرید رول ضد تعریق ،استیک ضد تعریق و کرم ضد تعریق می تواند کمک زیادی در کنترل عرق بدن به شما کند.

کافئین مصرفی خود را کاهش دهید!

روش دیگری که می‌توانید برای درمان گیاهی برای عرق نکردن بدن استفاده کنید، کاهش مصرف کافئین مصرفی است. شما به واسطه مصرف شکلات و یا نوشیدن یک فنجان قهوه گرم کافئین خود را افزایش می‌دهید. مصرف کافئین به خودی خود باعث عرق کردن شما می‌شود پس اگر زیاد عرق می‌کنید، بهتر است که این ماده را فراموش کنید.

حمام گرم نکنید!

تعریق زیاد زیر بغل

همه ما در مورد فواید حمام کردن و مراقبت بدن برای خانم ها و آقایان شنیده‌ایم، اما باید بدانید که حمام گرم می‌تواند باعث تعریق زیاد بدن شود. اگر مشکل تعریق زیاد و غیر طبیعی دارید، می‌توانید از دوش آب سرد استفاده کنید. دوش آب سرد می‌تواند به شما کمک کند این مشکل خود را حل کنید.

آب زیاد نوشیدن، دلیل دیگری برای تعریق زیاد

دمای بدن با نوشیدن کم آب پایین نگه داشته می‌شود و از تعریق جلوگیری می‌کند، اما افرادی که به دلایل مختلف تصمیم می‌گیرند که آب زیاد بنوشند، باید بدانند که هیدراته بدن آن‌ها بالا می‌رود و در نتیجه زیاد عرق می‌کنند.

خوردن غذاهای تند، باعث عرق کردن می‌شود

هنگامی که شما یک غذای تند را مصرف می‌کنید، سیستم عصبی بدن شما تحریک می‌شود که نتیجه آن، سستی بدن و عرق کردن است. معمولا خوردن غذاهای تند که چاشنی آن‌ها فلفل سیاه یا قرمز زیادی است، باعث عرق کردن شما می‌شود.

تعریق زیاد  در بدن

الکل، سیگار و مواد مخدر را باید فراموش کنید

مواد مخدر، مصرف دخانیات مختلف مانند سیگار و قلیان و یا نوشیدن الکل، باعث می‌شود که گردش خون بدن شما دچار مشکل شود که نتیجه آن، تعریق زیاد بدن است. اگر تابحال از این موارد استفاده می‌کردید، می‌توانید با اجتناب از آن‌ها، مشکلات سیستم بدنی خود را به مرور زمان برطرف کنید.

یوگا کنید تا استرس شما از بین برود و عرق نکنید!

اگر عرق کردن شما به دلیل استرس زیادی است که دارید، می‌توانید یوگا را امتحان کنید. یوگا کمک می‌کند که استرس شما از بین برود و در نتیجه کمتر عرق کنید. یوگار در تحریک سیستم گوارشی شما هم موثر است و می‌تواند کمک کند که مشکلات سوهاضمه شما نیز برطرف شود.

درمان هایپرهیدروزیس در طب سنتی

در طب سنتی و اسلامی برای درمان زیاد عرق کردن بدن، لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که مصرف چه چیزهایی می توند به شما کمک کند. در ادامه لیستی از این موارد آماده کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا مشکل تعریق زیاد خود را حل کنید:

درمان هایپرهیدورزیس

  • گلاب: با خاصیت آرامش بخشی خود می‌تواند استرس شما را کاهش دهد و جلوی عرق کردن زیاد بدن را بگیرد.
  • دم کرده مریم گلی: اگر زیاد عرق می‌کنید، می‌توانید مریم گلی را دم کنید و آن را میل کنید. برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید از عسل استفاده کنید.
  • آب زرشک: ترکیب آن با عسل، می‌تواند در این زمینه معجزه کند و مشکل تعریق زیاد شما را از بین ببرد.
  • سرکه سیب: با مصرف روزانه آن می‌توانید از تعریق زیاد جلوگیری کنید و اگر آن را با شکم خالی مصرف کنید، می‌توانید چاقی را نیز درمان کند.
  • عرق کاسنی: اگر بلغمی مزاج هستید و می‌خواهید که سنگینی بدن و عرق زیاد را از بین ببرید، حتما به صورت روازنه این ترکیب را امتحان کنید.
  • رطب: برخلاف تصور عمومی مردم که تصور می‌کنند، رطب طبع گرمی دارد، شما می‌توانید از آن برای حل مشکلات مزاجی خود استفاده کنید.

شما چه راهکارهای دیگری بلد هستید؟ می‌توانید در بخش نظرات با دیگر افراد، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

۱۳۴,۶۹۷
محصولات مرتبط
رول ضد تعریق مایع سیلک پتال 24 ساعته زنانه شونSCHONامکان ارسال فوری
۹۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
۶۰ میل
رول ضد تعریق مایع پینک پرنسس 24 ساعته زنانه شونSCHONامکان ارسال فوری
۹۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
۶۰ میل
رول ضد تعریق مایع بلک فورست 24 ساعته مردانه شونSCHONامکان ارسال فوری
۸۵,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
۵۰ میل
رول ضد تعریق مایع اکسترا فالک ماندگاری بالا مردانه گارنیهGarnier تخفیف ویژه
۱۶۶,۰۰۰ تومان۱۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
رول ضد تعریق مایع دیپ فاقد الکل مردانه نیوآNiveaامکان ارسال فوری
۲۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
نویسنده :عرفان خجسته وهاب زاده

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا فرآیند عرق کردن اتفاق می افتد؟
پاسخ:

عرق همان مکانیزمی است که بدن به دلایل مختلفی همچون تعدیل دما، دفع سموم، خروج مواد زائد و … انجام می‌دهد. ما انسان‌ها هنگامی که فعالیت بدنی زیادی داریم و یا در هوای گرم و مرطوب قرار می‌گیریم، عرق می‌کنیم! بدن در این زمان‌ها ناچار است که برای تعدیل دمای درونی بدن خود، غدد عرقی را در بدن فعال شده‌است را به کار اندازد!

چه زمانی عرق کردن غیر طبیعی است؟
پاسخ:

اگر به صورت طبیعی عرق می‌کنید، نگران نباشید و باید بدانید که این موضوع کاملا ایده آل است، اما اگر به صورت همیشگی عرق زیادی می‌کنید، احتمالا باید به فکر راه حل و چاره ای باشید که شما را از بند این موضوع رها کند. البته اگر دلایلی مثل تنش‌های عصبی، وجود مشکل در ناحیه قلب، کلیه و دستگاه عصبی، مصرف برخی از داروهای خاص و … باعث این تعریق شدید شده‌است، بهتر است که قبل از هر اقدامی آن چالش‌ها و مشکلات را برطرف کنید.

از نظر طب سنتی چرا عرق می کنیم؟
پاسخ:

بر اساس طب سنتی هر فرد با توجه به نوع مزاج خود دارای عرقی با مزه و بوی خاصی است. به عنوان مثال افرادی که دارای عرق ترش بویی هستند، مزاج بلغم آن‌ها غلبه دارد و یا افرادی که بوی عرق آن‌ها تند است، مزاج صفرا آن‌ها غلبه دارد. همچنین افرادی که عرق به شدت بدبویی دارند، دارای اختلاطاتی در بدن خود هستند که به واسطه برخی از بیماری‌ها و مشکلات بوجود آمده‌است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۳۴,۶۹۷ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید