یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بهترین روش برای درمان عرق سوز شدن چیست؟ 

بهترین روش برای درمان عرق سوز شدن چیست؟ 

اگر تا به حال در یک روز داغ تابستانی دچار بثورات خارش‌دار شده باشید، ممکن است این بثورات همان عرق سوز یا راش گرمایی باشند. عرق سوز چیز ناخوشایندی است و ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. بیایید به علل عرق سوز (عرق سوز) و چگونگی درمان آن با کمک روش‌های خانگی، آرایشی و دارویی بپردازیم.

عرق سوز شدن پشت گردن

عرق سوز چیست؟

عرق سوز یک مشکل پوستی است که در نتیجه مسدود شدن مجاری عرق و به دام افتادن عرق در زیر پوست به وجود می‌آید. عرق سوز که عموما به عنوان راش گرمایی نیز معروف است، از نظر پزشکی به نام میلیاریا شناخته می‌شود، به خصوص در طول تابستان و زمانی که آب و هوای داغ و مرطوب، شرایط را تشدید می‌کند بسیار رایج می‌شود.

رایج‌ترین علائم عرق سوز عبارت هستند از:

  • بثورات قرمز یا نواحی التهابی پوست
  • سوزش
  • جوش‌های قرمز کوچک
  • تاول
  • توده‌های قرمز
  • احساس خارش
  • پوست زبر و تیغ دار

عرق سوز نوع بسیار رایجی از بیماری‌های گرمایی است که سالانه بیش از 200 هزار نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل در نوزادان، بچه‌ها و بزرگسالان رخ می دهد. دیگر بیماری‌های مرتبط با گرما عبارت هستند از غش در اثر گرما، گرمازدگی و گرفتگی عضلانی ناشی از گرما.عرق سوز معمولا توسط خود بیمار تشخیص داده می شود و با استفاده از داروهای موضعی و درمان‌های خانگی توسط خود او نیز قابل درمان می‌باشد.

نحوه تشخیص عرق سوز

عرق سوز معمولا با یک معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود. این مشکل پوستی، در نوزادان تازه متولد شده عموما به صورت بثورات توده‌ای قرمز بر روی صورت، گردن و بدن دیده می‌شود. بچه‌ها و بزرگسالان نیز معمولا عرق سوز را به صورت بثوراتی روی بالاتنه خود دارند.این نوع راش ممکن است مثل کاغذ سنباده، زبر و خشن باشد.

انواع خفیف‌تر، با توده‌ها و تاول‌هایی پر شده از مایع مشخص می‌شوند و انواع شدیدتر آن، ممکن است با توده‌های قرمز، احساس خارش و زبری پوست و توده‌های چرکی همراه باشند.زمانی که عمیق‌ترین لایه‌های پوست تحت تاثیر قرار می گیرند، توده‌های بزرگی به وجود می آیند که بافت زیر پوست را نیز درگیر می‌کنند. نوزادان بیشترین آسیب پذیری را دارند زیرا مجاری عرق آنها هنوز رشد نیافته اند.

اما عرق سوز در بزرگسالان هم بروز می‌کند و اغلب در محل‌هایی که لباس‌های تنگ باعث ایجاد اصطکاک می‌شوند، مثل چین‌های پوست، زیر بغل، چین آرنج، یا در ناحیه کشاله ران دیده می‌شود. عرق سوز می تواند ناشی از قرار گرفتن در معرض اقلیم‌های گرم و مرطوب و پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان، ورزش شدید، گرمای بیش از حد، اضافه وزن و حتی بیماری‌های تب دار یا نیازمند به استراحت مطلق طولانی و بعضی از داروهای روان گردان خاص باشد.

ممکن است پزشک یا متخصص پوست برای کمک به تائید تشخیص، سوالات زیر را از بیمار بپرسد:

  • چه مدت است که این علائم را دارید؟
  • آیا گرما باعث بدتر شدن علائمتان می‌شود؟
  • معمولا چه وقت‌هایی دچار این نوع راش‌های پوستی می‌شوید؟

 پیشگیری از عرق سوز شدن

شاید شما هم این لحظه را تجربه کرده‌اید که عرق بسیار زیادی بر روی لباس شما شکل گرفته باشد که ناشی از فعالیت روزانه زیاد شماست و دعا می‌کردید که ای کاش، راه حلی مناسب برای آن پیدا می‌شد! دئورانت در واقع همان راه حلی است که شما آرزوی آن را داشتید.دئودورانت یعنی چه؟

پیشگیری از عرق سوز شدن

وقتی فهمیدید دچار عرق سوز شده‌اید، قدم بعدی، درمان صحیح آن می‌باشد‌. اگر عرق سوز بیشتر از چند روز طول بکشد، شاید وقت آن باشد که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. بیشتر موارد عرق سوز با انجام موارد زیر به خودی خود بهبود پیدا می‌کنند:

  • هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. برای خرید کرم ضد آفتاب از سایت ما بازدید کنید
  • پوست خود را با دوش یا حمام آب سرد خنک کنید.
  • با جو دو سر حمام کنید یا داخل وان، بکینگ پودر بریزید.
  • البسه گشاد و پنبه‌ای بپوشید تا به خنک نگه داشتن پوست کمک کند.
  • از درمان‌های موضعی مثل لوسیون کالامین یا استروئیدهای موضعی استفاده کنید.
  • از صابون‌ها و کلینزرهای قوی و لوسیون‌ها و محصولات آرایشی معطر استفاده نکنید.
  • از مالیدن بعضی پمادهای خاص و وازلین به پوست اجتناب کنید.

راش‌های گرمایی ممکن است به فولیکولیت تبدیل شود که در این صورت، فولیکول مو متورم و عفونی خواهد شد.همچنین عرق سوز ممکن است به یک عفونت پوستی جدی‌تر مثل سلولیت تبدیل گردد. این بیماری مزمن نیست. وقتی اتفاق می‌افتد با موفقیت درمان می‌شود و گاهی نیز می‌توان از آن پیشگیری کرد. اگر می‌دانید که مستعد عرق سوز هستید و قرار است در معرض هوای گرم باشید،

در اینجا نکاتی را توضیح داده‌ایم تا به کمک آن، آمادگی این وضعیت را پیدا کنید:

  • به محض خروج از گرما، پوست خود را با آب تمیز سرد بشویید.
  • از زدن کرم‌ها، پمادها یا کرم‌های ضد آفتاب‌ حاوی روغن‌های معدنی و نفت یا دیگر ترکیبات آن که می‌توانند منفافذ را مسدود کنند اجتناب کنید. به دنبال محصولات غیر کومدون زا باشید.
  • هیدراته بمانید و در عین حال از نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار اجتناب کنید.

 درمان قطعی عرق سوز

درمان قطعی عرق سوز با داروهای موضعی

داروهای عرق سوز به طور معمول در چند گروه قرار می گیرند:

  • کرم‌های موضعی
  • محلول‌های بدون نسخه

اسم پماد عرق سوز چیست؟

هیدروکورتیزون موضعی

کرم‌های موضعی حاوی هیدروکورتیزون به درمان التهاب کمک می‌کنند و به همین دلیل برای درمان عرق سوز مناسب هستند. کرم‌های هیدروکورتیزون را می‌توان چندین بار در طول روز روی ناحیه آسیب دیده مالید و جزء پماد برای عرق سوز شدن هستند.بیشتر این نوع کرم‌ها بدون نسخه هستند مثل هیدروکورتیزون 1 درصد. استفاده از استروئیدهای قدرتی با نسخه، بدون نظر پزشک پیشنهاد نمی‌گردد.

درمان‌های بدون نسخه

لوسیون‌های بدون نسخه مثل لوسیون کالامین، حمام با جو دوسر، یا مرطوب کننده‌های فاقد چربی غیر معطر می‌توانند به تسکین قرمزی و خارش ناشی از عرق سوز کمک کنند. این محصولات در اکثر داروخانه‌ها در دسترس می‌باشند.

درمان قطعی عرق سوز با مصرف دارو

داروی واحدی برای عرق سوز وجود ندارد که برای همه بهتر باشد‌. بهترین دارو برای شما به علائم فردی، سابقه پزشکی، داروهای فعلی که مصرف می‌کنید و پاسخ شما به درمان بستگی دارد. در اینجا تعدادی از رایج‌ترین داروهای عرق سوز را برای درمان عرق سوز شدن گردن و دیگر نواحی بدن معرفی می‌کنیم:

بهترین داروها برای عرق سوز شدن
نام دارو کلاس دارو نحوه مصرف دوز استاندارد عوارض جانبی شایع
کرم هیدروکورتیزون1 درصد (هیدروکورتیزون با ماکسیمم قدرت در بین هیدروکورتیزون های بدون نسخه) کورتیکواستروئید موضعی طبق دستور روی بسته به صورت موضعی استعمال شود سوختگی ، خارش ، آکنه
کالامین ضد خارش موضعی طبق دستور روی بسته به صورت موضعی استعمال شود سوختگی ، خارش ، آکنه

دوز این داروها بر اساس شرایط پزشکی فرد، پاسخ به درمان، سن و وزن او توسط پزشک تعیین می‌شود.

عرق سوز شدن و مشکلات پوستی

آنتی هیستامین‌ها

در صورتی که دچار بثورات راش گرمایی شدید، برای جلوگیری از ترک پوستی خود‌، به مواردی غیر از درمان‌های موضعی نیاز خواهید داشت. آنتی هیستامین‌ها جزء این موارد هستند‌، که برای واکنش‌های آلرژیک به کار گرفته می‌شوند. حتما قبل از استفاده از آن‌ها‌، ابتدا با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

قرص‌های پیریتون و فکسوفنادین از جمله آنتی هیستامین‌های موثر در این زمینه هستند. فکسوفنادین به طور خاص برای قبل، حین و بعد از تعطیلات ساحلی تجویز می‌شود که به شما کمک می‌کند که از بروز بثورات گرمایی جلوگیری کنید. نهایتا در این باره با پزشک عمومی ‌خود صحبت کنید و ببینید بهترین گزینه برای شخص شما چیست.

عوارض جانبی شایع داروهای عرق سوز چیست؟

داروهای عرق سوز می‌توانند برخی از عوارض جانبی زیر را ایجاد کنند:

  • آکنه
  • خارش پوست
  • پوست سوزان
  • قرمزی پوست

هر چند نادر است اما بعضی افراد به داروهای عرق سوز واکنش آلرژیک نشان می دهند که می‌تواند باعث تنفس دشوار، کهیر و تورم صورت یا گلو شود. اگر می‌دانید که دچار واکنش آلرژیک شده‌اید، باید از مشاوره فوری پزشکی کمک بگیرید. این لیست عوارض جانبی، کامل نیست. برای داشتن لیست کاملی از پیشامدهای ناخوشایند احتمالی و تداخلات دارویی با پزشک خود یا یک فرد متخصص دیگر صحبت کنید.

کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از عرق سوز شدن

انواع عرق سوز

میلیاریا روبرا

میلیاریا روبرا شایع‌ترین نوع عرق سوز است. این نوع عرق سوز، خارش‌دار، زبر و تیغ‌دار و به شکل توده‌های کوچکی در زیر پوست (معمولا قرمز رنگ) به وضوح قابل مشاهده است، مخصوصا در جایی که لباس به آنجا مالیده می‌شود.

میلیاریا کریستیلینا

این نوع عرق سوز، کمترین خارش را داشته و لکه‌های کوچک و روشنی روی پوست ایجاد می‌کند. آنها معمولا ظرف چند روز تقریبا به سرعت ناپدید شده و از بین می‌روند.

میلیاریا پروفاندا

میلیاریا پروفاندا معمولا فقط در مکان‌هایی با آب و هوای داغ پیدا می‌شود. معمولا افرادی که میلیاریا روبرا داشته اند، دچار این نوع عرق سوز می‌شوند. علائم آن عبارت هستند از توده‌های بزرگ‌تر، اما با خارش خیلی کم. با این حال، اگر بثورات، نواحی بزرگی از پوست را درگیر کنند، افراد مبتلا به این عارضه ممکن است دچار تب و گرمازدگی شوند.

درمان خانگی عرق سوز

برخی درمان‌های خانگی در درمان عرق سوز موثر هستند. در اینجا برخی از کارهایی که می‌توان به آسانی در منزل انجام داد را توضیح داده‌ایم:

 درمان خانگی عرق سوز 

آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا بخاطر خواص تسکین دهندگی، خنک کنندگی، ضد التهاب و ضد عفونی کنندگی آن معروف است. اگر در منزل خود گیاه آلوئه‌ورا دارید، می‌توانید یک برگ از آن را شکافته و ژل آن را مستقیما روی پوست خود بمالید. اگر آن را در منزل ندارید، می‌توانید خیلی راحت ژل آلوه‌ورارا از هر فروشگاهی خریداری کنید. برای آشنایی بیشتر با خواص این گیاه مقاله "فواید شگفت‌انگیز و خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست " را مطالعه نمایید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد به خنک کردن پوست و توقف هر گونه خارشی کمک می‌کند. کمپرس سرد باید داخل یک حوله یا یک کاور محافظ پیچیده شود تا پوست از دمای سرد کمپرس نسوزد.

استفاده از جو دوسر برای افتاب سوختگی

حمام جو دوسر

گرفتن یک حمام خنک به همراه جو دوسر می‌تواند به تسکین خارش کمک کند. جو دوسر دارای خواص ضد خارش و ضد التهاب است که آن را برای عرق سوز عالی می‌کند. افزودن یک یا دو پیمانه جو دوسر به آب سرد حمام به بهبود سریع‌تر عرق سوز کمک می‌کند.

درمان قطعی عرق سوز با بکینگ پودر

درمان قطعی عرق سوز با بکینگ پودر

2 قاشق غذاخوری بکینگ پودر

  • 1 کاسه آب
  • لیف یا حوله کوچک

1- یک محلول ملایم از بکینگ پودر با مقداری آب سرد درست کنید. 2- یک لیف یا حوله کوچک، نرم و تمیز را در محلول فرو برده و آن را به آرامی روی قسمت‌های آسیب دیده پوست بمالید تا عرق سوز شما التیام پیدا کند. 3- قبل از آبکشی آن، اجازه دهید محلول چند دقیقه‌ای روی محل بماند.

این کار را 1 تا 2 بار در روز انجام دهید. خواص ضد باکتریایی بکینگ پودر یا جوش شیرین به پیشگیری از عفونت‌ها در قسمت‌های آسیب دیده کمک می‌کند و در عین حال، پوست را تسکین می‌دهد.

درمان قطعی عرق سوز با سیب زمینی خام

سیب زمینی خام

سیب زمینی را برش بزنید و برش‌های آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. برش‌های سیب زمینی را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی محل مورد نظر قرار دهید. محل را با آب سرد آبکشی کنید. همچنین می‌توانید با برش‌های سیب زمینی بر روی نواحی آسیب دیده به صورت ملایم، ضربه‌ بزنید. این کار را هر روز انجام دهید. این کار، احساس سوزش و خارش را تسکین می‌دهد زیرا سیب زمینی برای پوست، اثر تسکین دهنده دارد. همچنین سیب زمینی نرم کننده هم هست.

رفع عرق سوختگی با هندوانه

هندوانه

مقداری از هندوانه را برداشته، دانه‌های آن را خارج کرده و آن را له کنید. تفاله آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی عرق سوز قرار دهید. آن را با آب ساده بشویید. همچنین می‌توانید یک لیوان هندوانه له شده را سر بکشید تا با هیدراته کردن پوست خود، از درون التیام پیدا کنید. این کار را روزی یک بار انجام دهید.خنکی میوه، پوست تحریک شده را تسکین داده و سر حال می‌آورد. همچنین هندوانه حاوی آنتی اکسیدان است که اثرات ضد پیری روی پوست دارد.

درمان قطعی عرق سوز با تکه های یخ

تکه‌های یخ

2 تا 3 قطعه یخ را داخل حوله قرار داده و آن را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده بگذارید. تا جایی که می‌توانید حوله را روی محل مورد نظر نگه دارید. همچنین می‌توانید قطعات یخ را در مقداری آب قرار داده و اجازه دهید که ذوب شوند. یک پارچه نرم را در این آب یخ فرو ببرید و آن را روی پوست ناحیه آسیب دیده به طور آرام و ضربه‌ای بزنید. هر زمان که احساس خارش یا سوزش داشتید، این کار را تکرار کنید‌. خنکی یخ، پوست را التیام بخشیده و قرمزی و سوزش آن را کاهش می‌دهد. از محاسن ببشتر یخ در مقاله "فواید یخ برای پوست صورت " مطلع شوید

درمان آفتاب سوختگی با اب لیمو

آب لیمو

یک لیموی تازه را داخل یک لیوان آب بفشارید. می‌توانید آن را با عسل شیرین کرده و آن را بنوشید. روزی 3 تا 4 لیوان از آن بنوشید. وجود آنتی اکسیدان‌های قوی در لیمو ترش به تسریع روند التیام راش‌های گرمایی کمک می‌کند. شما متوجه این موضوع می‌شوید که ظرف حدودا 14 روز عرق سوز شما کاملا از بین خواهد رفت.

درمان آرایشی

حمام گرفتن در وان با یولاف یا جوی دوسر

طبق نظر متخصصان زیبایی‌، برای رفع خارش و التهاب پوست می‌توان از بلغور جو دوسر کلوئیدی مخصوص وان حمام استفاده کرد. از آنجا که استفاده از جو دوسر طبیعی همیشه امکان پذیر نیست‌، این محصول درمانی در کیسه‌های کوچک آماده ای به بازار ارائه شده است. جوی دوسر‌، حاوی یک عصاره گیاهی فعال است که تحریک و التهاب پوست را تسکین می‌بخشد و آن را به یک درمان ایده آل برای خارش و قرمزی پوست مبدل ساخته است. برای تجربه یک خواب راحت شبانه‌، بهتر است قبل از خواب از این محصول استفاده نمایید.

خواص جو دو سر برای آفتاب سوختگی

پودرها

میلیاریا یا "راش گرمایی"، که به آن عرق سوز شدن یا عرق سوز نیز گفته می‌شود، به دلیل مسدود شدن مجاری تعریق ایجاد می‌شود و باعث می‌شود که عرق وارد پوست شده و ایجاد التهاب کند. حفظ درجه حرارت (خنکی) و خشکی پوست برای جلوگیری از بثورات و درمان آن‌ها بسیار مهم است. برای این کار می‌توانید از پودر استفاده کنید‌، هرچند که برخی از این برندها‌، از جمله: پودر خنک سازی راش گرمایی با برندSnake تنها در تایلند و فراتر از آن مشاهده می‌شود، با این حال این راه حل هوشمندانه ای برای پوست‌های حساس نیست.

باید با توجه به ترکیبات محصول در مورد آن قضاوت کرد‌، زیرا هرچند که تالک و کائولن مواد بسیار خوبی برای جذب سبوم و ناخالصی‌های اضافی هستند‌، با این حال، من‌، هم به دلیل رایحه و هم به سبب محتوای کافور و منتول (جوهر نعنا) آن‌ها‌، مخالف این محصولات هستم. زیرا مملو از آلرژن هستند که همه آن‌ها می‌توانند حساسیت پوستی ایجاد کنند.

با توجه به اینکه من به عطر حساسیت دارم و معتقدم که نباید جایی در محصولات مراقبت از پوست، پودرها یا موارد دیگر داشته باشد، من این محصول را امتحان نمی‌کنم‌، حتی اگر بررسی‌های آنلاین‌، حاکی از موثر بودن آن باشند. اگر به روغن‌های ضروری حساسیت زیادی نداشته باشید‌، می‌توانید از پودرهای بدنی استفاده کنید.

کرم یا لوسیون کالامین 

کرم یا لوسیون کالامین

می‌توان از این محصول برای برطرف کردن بثورات و تحریکات ناشی از آفتاب استفاده کرد. کالامین تسکین دهنده‌، همراه با کرم هیدراته ی مرطوب کننده، باعث کاهش قرمزی، التهاب و خارش پوست می‌شوند. همیشه در خانه و بیرون، از آن استفاده کنید و به شدت توصیه می‌کنیم که همواره آن را به همراه داشته باشید (به خصوص هنگامی ‌که در یک روز آفتابی از خانه خارج می‌شوید).

اسپری‌های آب برای درمان آفتاب سوختگی

اسپری‌های آب

آب تازه و خنک‌، تسکین دهنده فوری درد و ناراحتی‌های ناشی از خارش راش گرمایی است. اگرچه ممکن است صرف هزینه برای اسپری‌های آب مسخره به نظر برسد‌، اما اگر در جایی هستید که دسترسی به شیر آب ندارید به همراه داشتن آن ضروری است. البته بهتر است بدانید که این محصول غنی از سیلیس و مواد معدنی است و از این رو‌، بهتر از آب ساده عمل می‌کند. برخی از برندهای این محصول‌، حاوی آلانتوئین هستند که تسکین دهنده پوست و ضد التهاب اند و علاوه بر آن‌، عاری از عطر و رایحه می‌باشند.

 درمان عرق سوز شدن با صابون آنتی باکتریال

درمان عرق سوز شدن با صابون آنتی باکتریال (ضد باکتری)

این صابون‌ها ارزش یک بار امتحان کردن را دارند- به شرطی که پوست خیلی حساسی نداشته نباشید. چراکه حتی حساس ترین گزینه در این محدوده‌، حاوی عطر و رایحه است. به علاوه، اگر پوست تان خراشی از قبل داشته باشد‌، شستن بدن با چنین صابونی توصیه نمی‌شود. در کل بهتر است از این صابون‌ها در هوای گرم و مرطوب استفاده کنید.

به هر حال‌، صابون‌های آنتی باکتریال تاثیر کیت‌های کامل ضد راش گرمایی را ندارند‌، با این حال، اگر اثر بخشی خوبی در شما داشت، به طور حتم مصرف آن را ادامه دهید- البته بعد از آن همه اسکراب، حتما از پوست خود با کالامین و یک کرم غیر کومدون ‌زا مراقبت کنید.

برنزه کننده‌ها

بسیاری از مبتلایان به راش گرمایی ادعا می‌کنند که کاربرد کرم‌ها، روغن‌ها و مکمل‌های تسریع پیشبرنزه کننده بدن می‌توانند به دفع بثورات کمک کنند، اما با توجه به اینکه هدف آن‌ها افزایش سطح ملانین (رنگدانه پوست)‌، به منظور آماده سازی پوست برای اشعه خورشید است مطمئن نیستیم که این امر در مورد بثورات گرماییکه ناشی از تجمع عرق و مسدود شدن منافذ پوستی است- موثر باشد.

با این حال، آن‌ها در مبتلایان به PLE به خوبی عمل کنند. هرچند که کرم‌ها، صابون‌ها و داروها بسیار موثرند.اما آنچه پوستتان نیاز دارد این است که آن را خنک نگه دارید. لباس‌های گشاد، نخی، کلاه‌ها و چترهای آفتاب گیر بهترین دوستان شما در هوای گرم هستند که هیچ کرم ضد آفتاب یا لوسیونی نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند.

 درمان جای عرق سوز

درمان جای عرق سوز

برای درمان جای عرق سوز می‌توانید از آبلیمو و شکر استفاده کنید. کافی ست کمی آبلیمو را روی محل مورد نظر مالیده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. حال کافی است مقداری شکر را روی آن مالیده و ماساژ دهید. این درمان را باید به مدت 14 روز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. یکی دیگر از روش‌های درمان جای عرق سوز استفاده از خاصیت سفیدکنندگی آب سیب زمینی است.این درمان را نیز باید به مدت 15 روز انجام دهید.

 رفع تیرگی جای عرق سوز با روش‌های پزشکی

رفع تیرگی جای عرق سوز با روش‌های پزشکی

افراد زیادی برای رفع تیرگی جای عرق سوز از لیزر درمانی استفاده می‌کنند. امروزه برای از بین بردن تیرگی پوست از لیزر و ماوراء بنفش استفاده می‌کنند که نتیجه بخش هم بوده است. از معایب این روش می‌توان به گران بودن آن اشاره کرد و اینکه در برخی از افراد ایجاد حساسیت می‌کند.

یکی از راه‌های دیگر رفع تیرگی جای عرق سوز، استفاده از نیتروژن مایع یا همان جراحی منجمد سازی می‌باشد. این روش باعث مرگ سلول‌های سطح پوست می‌شود و در نتیجه پوست، شروع به ساخت سلول‌های جدید می‌کند. از معایب این روش نیز میتوان به گران بودن آن اشاره کرد.

اگر به دنبال روش‌های ارزان تر هستید، می‌توانید میکرودرم ابریژن و لایه برداری با مواد شیمیایی را امتحان کنید اما اگر می‌خواهید نه تنها به رفع تیرگی جای عرق سوز پرداخته بلکه عرق کردن زیاد را نیز درمان کنید بوتاکس کردن گزینه بهتری است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به روش های درمان عرق سوز شدن بپردازیم. انواع درمان عرق سوزاز درمان خانگی عرق سوز گرفته تا درمان قطعی عرق سوز شدن در این مقاله بررسی شد. بنابراین اگر مشکل عرق سوز شدن دارید و به دنبال رفع عرق سوز و درمان عرق سوز هستند، کافیست به روش های اشاره شده در این مقاله عمل کنید.

۱۲۸,۷۱۵
محصولات مرتبط
اسپری آب ترمال اونAvene 
۷۹۱,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۱۵۰ میل
۵۰ میل
اسپری آب معدنی اوریاژUriage 
۸۱۵,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۵۰ میل
اسپری آبرسان صورت مویسچر سرج کلینیکClinique تخفیف ویژه
۵۸۷,۰۰۰ تومان۳۹۵,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
نویسنده :فرزانه پاشایی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
عرق سوز چیست؟
پاسخ:

عرق سوز یک مشکل پوستی است که در نتیجه مسدود شدن مجاری عرق و به دام افتادن عرق در زیر پوست به وجود می‌آید. عرق سوز که عموما به عنوان راش گرمایی نیز معروف است، از نظر پزشکی به نام میلیاریا شناخته می‌شود، به خصوص در طول تابستان و زمانی که آب و هوای داغ و مرطوب، شرایط را تشدید می‌کند بسیار رایج می‌شود. 

چطور عرق سوز شدن را تشخیص دهیم؟
پاسخ:

عرق سوز معمولا با یک معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود. این مشکل پوستی، در نوزادان تازه متولد شده عموما به صورت بثورات توده‌ای قرمز بر روی صورت، گردن و بدن دیده می‌شود. بچه‌ها و بزرگسالان نیز معمولا عرق سوز را به صورت بثوراتی روی بالاتنه خود دارند.  این نوع راش ممکن است مثل کاغذ سنباده، زبر و خشن باشد. انواع خفیف‌تر، با توده‌ها و تاول‌هایی پر شده از مایع مشخص می‌شوند و انواع شدیدتر آن، ممکن است با توده‌های قرمز، احساس خارش و زبری پوست و توده‌های چرکی همراه باشند. 

چگونه از عرق سوز شدن پیشگیری کنیم؟
پاسخ:

هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. پوست خود را با دوش یا حمام آب سرد خنک کنید. با جو دو سر حمام کنید یا داخل وان، بکینگ پودر بریزید. البسه گشاد و پنبه‌ای بپوشید تا به خنک نگه داشتن پوست کمک کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۲۸,۷۱۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید