یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید یخ برای پوست صورت چیست؟

فواید یخ برای پوست صورت چیست؟

همه خانم‌ها ذاتا به دنبال راه‌های ساده و کم هزینه برای حفظ و نگه‌داری زیبایی پوست و مو خود هستند و از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌کنند، ولی راهی که ما به شما پیشنهاد می‌ دهیم استفاده از یخ است. استفاده از یخ تاثیر بسیار زیادی بر جوان سازی و زیبایی پوست دارد و همچنین سبب تغییر در بافت و سلامت پوست می‌ شود.

حتما شما هم بارها و بارها توصیه رایج در مورد نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز را شنیده‌اید، ولی شاید باور نکنید که قالب‌های کوچک یخ نیز به همان اندازه می‌توانند برای پوست مفید باشند!مالیدن روزانه این قالب‌های کوچک و خنک یخ تاثیر شگفت انگیزی بر پوست صورت دارد و به مرور زمان متوجه تاثیرات آن بر روی پوست‌تان خواهید شد.

فواید یخ برای زیباییپوست صورت چیست؟

سلاح نهایی تمام مشکلات پوستی و زیبایی شما، در فریزرتان است! مهم نیست چه پوستی دارید، فقط این نکته را در نظر داشته باشید که یک قالب یخ می‌تواند روی صورت‌تان معجزه کند. در ادامه مقاله به معرفی برخی از فواید یخ برای صورت می‌پردازیم.

کاهش چربی پوست

کاهش چربی پوست به کمک یخ

چربی ملایم پوست کمک بسیاری به مرطوب نگه داشتن پوست صورت می‌کند و همچنین باعث پیشگیری از چروک شدن پوست می‌شود. ولی چربی بیش از حد آزار دهنده است و موجب بروز آکنه و جوش روی پوست می‌شود.

استفاده از قالب‌های کوچک یخ روی صورت، می‌تواند به کاهش تولید چربی کمک کند. این کاهش چربی به خاطر این است که مالیدن قالب‌های یخی، منافذ تولید کننده چربی را کوچک‌تر می‌کند، فعالیت سلول‌های چربی داخل پوست را کنترل می‌کند و در نتیجه آن، چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهد و مانند الوئه ورا سبب افزایش شادابی پوست می‌شود.

برای استفاده از یخ جهت کاهش چربی پوست، می‌توانید مقداری یخ را در پلاستیک قرار دهید و تا زمان ذوب شدن آن بر روی پوست خود بمالید. با کم شدن چربی پوست، پوست صورت تمیزتر به نظر می‌رسد و آرایش مدت زمان بیشتری روی پوست دوام می‌آورد.

درخشان شدن پوست

فواید یخ برای صورت اگر از پوست تیره و کدر خود خسته شده‌اید از فواید یخ برای زیبایی پوست غافل نشوید و حتما آنرا امتحان کنید. استفاده از یخ باعث احیا پوست و افزایش گردش خون می‌شود، که در نتیجه آن رنگ پوست روشن‌تر به نظر می‌آید.استفاده از یخ بر روی صورت کمک می‌کند، تا رگ‌های خونی مسدود شده، که مانع از عبور جریان خون به پوست می‌شوند، کاهش یابند و درنتیجه پوست سرزنده و درخشان به نظر برسد.

کاهش چین‌ و چروک

فواید یخ برای پوست

افزایش سن و ایجاد چین و چروک روی پوست اجتناب ناپذیر است و ناگزیر اتفاق می‌افتد، اما می‌توان با افزایش رطوبت رسانی به پوست و هیدراته کردن آن، روند بروز چین و چروک را کندتر کرد. استفاده از یخ، نه تنها به کاهش و بهبود چین و چروک پوست کمک می‌کند، بلکه از بوجود آمدن خطوط جدید نیز جلوگیری می‌کند.

کاهش و پاک سازی منافذ باز پوست

کاهش و پاک سازی منافذ باز پوست با کمک یخ

منافذ باز پوست محلی برای خروج چربی و عرق است که به سم زدایی و پاک سازی پوست کم بزرگی می‌کند. تجمع آلودگی‌ها و چربی پوست باعث بسته شدن این منافذ می‌شود که در نتیجه آن پوست صورت خسته و پیر به نظر خواهد رسید و همچنین سبب بروز جوش و آکنه می‌شود. مالیدن تکه‌های یخ روی پوست صورت بعد از شستشو و یا استفاده از ماسک خانگی برای پاکسازی ، به کوچک کردن منافذ باز کمک می‌کند. ماساژ صورت با یخ باعث می‌شود تا کثیفی و آلودگی از منافذ بیرون بیاید و صورت تمیز و شفاف شود.

درمان آکنه و جوش

فواید مالیدن یخ به صورت

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، استفاده از یخ روی پوست صورت چربی پوست را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد و تاثیر شگفت انگیزی در درمان آکنه و رفع قرمزی، تورم و لکه های پوستی ناشی از آکنه دارد. برای درمان سریع و به هنگام جوش، توصیه می‌شود به محض ظاهر شدن جوش کوچک روی پوست، هر شب روی آن یخ بگذارید تا از قرمزی و بزرگ شدن آن جلوگیری کند.

لایه‌ برداری پوست

لایه‌برداری پوست با استفاده از یخ

لایه برداری یکی دیگر از فواید یخ برای پوست صورت است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید یک روش کاملا طبیعی و خانگی را با تمام محصولات لایه‌بردار صنعتی جایگزین ‌کنید. برای استفاده از یخ بعنوان لایه بردار پوست باید از یخ شیر استفاده کنید، نه یخ آب. شیر دارای اسید لاکتیک است که سلول‌های مرده‌ پوست را از بین می‌برد و تازگی و سرزندگی را برای پوست به همراه می‌آورد.

از بین بردن تیرگی زیر چشم

فواید یخ برای لب استفاده منظم و روزانه از یخ بر روی پوست صورت می‌تواند، به از بین بردن تیرگی‌های زیر چشم کمک کند. کاری که باید انجام دهید این است که مقداری گلاب را بجوشانید و با آب خیار مخلوط کنید. این ترکیب را درون قالب یخ قرار داده و بگذارید تا یخ بزند، سپس اطراف چشمتان را با این قالب‌های یخی ماساژ دهید. انتظار نداشته باشید که یک شبه نتیجه بگیرید اما مطمئن باشید با استفاده منظم، از نتیجه شگفت‌انگیز آن متعجب خواهید شد.

رفع خستگی و پف زیر چشم

یخ برای صورت

تجمع بیش ‌از حد مایعات در زیر چشم سبب ورم آن می‌شود که با یک قالب یخ قابل درمان است. سرما خاصیت ضد تورمی دارد و برای از بین بردن پف چشم و رفع خستگی آن مفید است.برای این کار یک قالب یخ بردارید و آن را به صورت دایره‌‌ای از گوشه داخلی چشم به سمت ابرو حرکت دهید، این کار به کاهش تورم و پف زیر چشم کمک می‌کند.

درمان گرمازدگی

استفاده از یخ برای درمان گرمازدگی

از دیگر فواید یخ می‌توان به درمان گرمازدگی اشاره کرد. اگر پوست حساسی دارید، حتما با درد ناشی از گرمازدگی پوست آشنا هستید. یخ به راحتی می‌تواند درد، سوزش و خارش پوست را بهبود ببخشد.

کاهش التهاب ناشی از اصلاح صورت

کاهش التهاب ناشی از اصلاح صورت به کمک یخ

درد ناشی از اصلاح صورت را نمی‌توان انکار کرد، اما دیگر نیازی نیست نگران درد آن باشید چرا که با استفاده از یک قالب یخ، به راحتی می‌توانید محل درد را بی‌حس کنید و التهاب ناشی از کشیده شدن پوست را کاهش دهید.

آرایشی بی‌نقص و ماندگار

استفاده از یخ برای آرایشی بی‌نقص و ماندگار

استفاده از یخ یک ترفند آرایشی برای ماندگار کردن بلند مدت آرایش است و آرایشگران سال‌ها است که از این ترفند استفاده می‌کنند. برای این کار بهتر است قبل از استفاده از کرم پایه، با یک قالب یخ، صورتتان را ماساژ دهید. با استفاده از این روش، آرایشی بی‌نقص و ماندگار خواهید داشت.

بهبود ترک لب

بهبود ترک لب با استفاده از یخ

استفاده از یخ کمک بزرگی به نرم کردن و رفع خشکی لب می‌کند، زیرا یخ اثر آرام‌بخشی دارد، التهاب و درد را از بین می برد و به حفظ رطوبت و درخشندگی لب‌ها کمک می‌کند. هم چنین فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست و لب‌های خود را مرطوب نگه دارید.

بهبود گردش خون

کمک به بهبود گردش خون با استفاده از یخ

استفاده از یخ و سرما باعث افزایش گردش خون در پوست شده و پوست را خوش رنگ و لعاب نگه ‌می‌دارد. کافی است قالب‌های یخ را داخل حوله یا کیسه پلاستیکی قرار دهید و به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید. از فشار دادن زیاد یخ بر روی پوست و مالش آن در ناحیه اطراف چشم خودداری کنید.

درمان عرق سوز شدن و آفتاب سوختگی

درمان عرق سوز شدن و آفتاب سوختگی به کمک یخ

اگر شرایط کاری‌تان به گونه‌ای است که ساعات زیادی بیرون از خانه و در برابر آفتاب هستید، نگران آفتاب سوختگی نباشید. با استفاده از یک تکه یخ به راحتی می‌توانید، درد و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین دهید. قالب‌های یخی آلوئه‌ورا برای درمان قرمزی و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی، بسیار مفید است.

یخ یک درمان سریع، طبیعی و خانگی برای عرق سوز شدن پوست است. فقط کافی است قطعات یخ را در یک حوله پنبه ای بپیچید و برای درمان درد و التهاب روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

فواید یخ برای پوست

اگر فقط 2 دقیقه وقت بگذارید و صورت خود را با یخ ماساژ دهید، رطوبت پوست‌تان افزایش پیدا می‌کند و روشن و درخشان‌تر می‌شود. ممکن است بعد از ماساژ با یخ، پوست دچار قرمزی شود که در این صورت از مالش یخ، بیش از 5 دقیقه بر روی پوست خودداری کنید. همچنین ماساژ یخ روی پوست، ممکن است مویرگ‌های ظریف زیر پوست را دچار پارگی کند، بنابر این توصیه می‌شود قبل از استفاده، یخ را داخل حوله کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار دهید.

ضرر یخ برای پوست

بسیاری از افراد از ضرر یخ برای پوست آگاهی ندارند. گاهی اوقات ممکن است بعد از یخ درمانی و ماساژ یخ، پوست‌تان دچار التهاب و قرمزی شود. در این صورت بهتر است بیش از 5 دقیقه از ماساژ یخ استفاده نکنید. در بعضی مواقع قرار دادن مستقیم قالب‌های یخ بر روی پوست سبب پارگی مویرگ‌ های زیر پوستی می‌شود. برای این منظور بهتر است قطعات یخ را داخل کیسه پلاستیکی و یا دستمال قرار دهید و بعد آن را روی پوست‌تان قرار دهید. پیشنهاد می‌شود برای تهیه قالب‌های یخی از آب معدنی به جای آب معمولی استفاده کنید.

استفاده از یخ برای صورت در روتین پوستی روزانه

به طور خلاصه احتمالا شما نیز تاکنون درباره اهمیت و تاثیرات استفاده از یخ برای داشتن پوستی شاداب و سالم شنیده‌ اید، اما به طور کامل با نحوه استفاده و فواید مالیدن یخ به صورت برای حفظ سلامت پوست، آشنا نباشید. از زمان‌ های دور تاکنون، بانوان زیبا رو و ملکه‌ ها تکه‌های یخ را روی صورت و گردن خود ماساژ می‌داده و با این کار جوانی و شادابی پوست خود را تقویت می‌ کرده‌ اند.

اصلی‌ترین خاصیت یخ برای پوست عبارت استاز کمک به بستن منافذ پوست، درخشندگی بیشتر، کنترل چربی، جلوگیری از پیری و بروز چین و چروک، برطرف کردن لک‌ها و .... برخی دیگر از فواید یخ برای پوست شامل از بین بردن جوش، جای جوش و آکنه و همچنین رفع پف چشم است.

جالب است بدانید که این تنها خواص یخ برای پوست نیست و شما می‌توانید یخ را روی لب‌های خود بمالید و از تاثیرات شگفت انگیز آن بهرمند شوید. فواید یخ برای لب نیز شامل کاهش التهابات، برطرف کردن خشکی و آبرسانی پوست لب‌هاست. بنابراین بهتر است تا ماساژ پوست با یخ (یخ معمولی یا یخ شیر) را در روتین پوستی روزانه خود جای دهید تا شادبی و طراوت را در پوست خود جاودانه کنید.

۱۴۹,۴۷۸
محصولات مرتبط
اسپری آب معدنی اوریاژUriage 
۸۱۵,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۵۰ میل
موس آبرسان دیلی دفنس انواع پوست اوی تکنولوژیEvy technologyامکان ارسال فوری
۳,۱۲۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
اصلی ترین خاصیت یخ برای پوست چیست؟
پاسخ:

اصلی‌ترین خاصیت یخ برای پوست عبارت است از کمک به بستن منافذ پوست، درخشندگی بیشتر، کنترل چربی، جلوگیری از پیری و بروز چین و چروک، برطرف کردن لک‌ها و .... برخی دیگر از فواید یخ برای پوست شامل از بین بردن جوش، جای جوش و آکنه و همچنین رفع پف چشم است.

چطور آرایشی بدون نقص و ماندگار داشته باشیم؟
پاسخ:

استفاده از یخ یک ترفند آرایشی برای ماندگار کردن بلند مدت آرایش است و آرایشگران سال‌ها است که از این ترفند استفاده می‌کنند. برای این کار بهتر است قبل از استفاده از کرم پایه، با یک قالب یخ، صورتتان را ماساژ دهید. با استفاده از این روش، آرایشی بی‌نقص و ماندگار خواهید داشت.

چطور استفاده از یخ باعث کنترل چربی پوست می گردد؟
پاسخ:

چربی ملایم پوست کمک بسیاری به مرطوب نگه داشتن پوست صورت می‌کند و همچنین باعث پیشگیری از چروک شدن پوست می‌شود. ولی چربی بیش از حد آزار دهنده است و موجب بروز آکنه و جوش روی پوست می‌شود.  استفاده از قالب‌های کوچک یخ روی صورت، می‌تواند به کاهش تولید چربی کمک کند. این کاهش چربی به خاطر این است که مالیدن قالب‌های یخی، منافذ تولید کننده چربی را کوچک‌تر می‌کند، فعالیت سلول‌های چربی داخل پوست را کنترل می‌کند و در نتیجه آن، چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهد و مانند الوئه ورا سبب افزایش شادابی پوست می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۴۹,۴۷۸ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید