یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
5 ماسک خانگی برای پاکسازی پوست‌ های چرب

5 ماسک خانگی برای پاکسازی پوست‌ های چرب

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از پوست چرب و روغنی و آکنه‌های سرسفید آن رنج‌ می‌برید؟ اگر چنین است باید بدانید که نگهداری و حفظ سلامتی چنین پوست‌هایی کمی دشوار و پیچیده است و راه‌ چاره‌های مخصوص به خود را دارد.

پوست چرب غالباً در اثر تغییرات هورمونی ایجاد می شود‌، به همین دلیل اغلب در دوران بلوغ بیشتر به‌وجود می‌آید. افزایش سطح آندروژن در طی این سنین، باعث افزایش تولید چربی می شود اما گاهی به محض پایان بلوغ از بین می‌رود و درمقابل این پوست چرب برای همیشه در بعضی از افراد می‌ماند.

ظهور پوست چرب گاهی می‌تواند ژنتیکی باشد و به‌هنگام قاعدگی ماهانه خانم‌ها یا شرایط پراسترس، سریعا بروز کند. خیلی از مواقع مواردی ناچیز و به نظر بی‌اهمیت؛ مثل حرف زدن طولانی مدت با تلفن همراه یا آرایش کردن سنگین با استفاده از کرم‌های خیلی چرب، می‌تواند باعث چرب شدن پوست در طولانی مدت شود. همچنین یکی ازعوارض استفاده مداوم و طولانی مدت از تجهیزات آرایش نیز ایجاد پوست چرب می باشد.

روغن موجود در پوست چرب، بیشتر از پوست‌های خشک باعث جذب ذرات گرد و غبار و آلودگی‌ها شده که در نهایت؛ منجر به ایجاد آکنه‌های پوستی می‌شود. از دیگر مضرات پوست‌های چرب این است که؛ ساختار روغنی می‌تواند باعث بسته شدن منافذ سطح پوست شود که همین موضوع هم به‌مراتب میزان آکنه و حساسیت‌های پوستی صورت را بیشتر می‌کند. از طرفی پوست‌های چرب، درخشش و براقی خاصی را در سطح خود دارند که با وجود طبیعی بودن، کمی زننده است و جلوه خوبی ندارد.

اگر شما از دسته افرادی هستید که پوست چرب دارید، لازم است بلااستثنا روزی یک بار صورت خود را به کمک شوینده‌های مخصوص بشویید. خصوصا اگر آرایش داشته باشید، بدون هیچ شک و گمانی، باید صورت خود را از آرایش پاک کنید و بعد بخوابید؛ چون در غیر این‌صورت به احتمال زیاد فردای آن روز با چهره‌ای پر از حساسیت و آکنه روبه‌رو می‌شوید.

ایجاد جوش و اکنه بر روی پوست

بنابراین قبل از هرچیزی بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید و درخصوص شرایط پوستی و عادات و حساسیت‌های غذایی خود به او بگویید؛ تا درنهایت او بهترین شوینده را به شما معرفی کند ولی تا جایی که می‌توانید از استعمال پمادها و استفاده مواد شیمیایی دارویی و سنتتیک خودداری کنید.

اگرچه که برخی از داروهای شیمیایی می‌تواند باعث کاهش چربی سطح پوست شما شود، اما تحقیقات ثابت کرده که استفاده مکرر و دائمی از آن‌ها، می‌تواند صدمه بیشتری به پوست شما وارد کند. استفاده طولانی مدت از داروهای شیمیایی، باعث فعالیت بیش از حد غدد زیرپوستی و درنتیجه ترشح مجدد چربی در آینده دورتر می‌شوند. طوری که؛ گویا درمان شما بی‌فایده بوده و دوباره روز از نو و روزی از نو!

پس چاره چیست؟ چگونه می‌توانیم یک درمان همیشگی برای پوست چرب خود داشته باشیم؟

بهترین و کارسازترین راه پیشنهادی، استفاده از انواع ماسک‌های خانگی و یا اسکراب است. گاهی می‌توان با ابتدایی‌ترین و دم‌دست‌ترین مواد اولیه، بهترین مواد درمانی را ساخت که مانند یک اکسیر جادویی و معجزه‌گر روی پوست‌تان عمل می‌کنند. این ماسک‌های دست‌ساز، در عین سبک و طبیعی بودن، با استفاده از ساده‌ترین دستورالعمل‌ها و حداقل مواد لازم ساخته می‌شوند و بدون شک در دراز مدت به پوست شما آسیب نرسانده و یا موجب مشکلات بعدی نمی‌شوند.

در ادامه این مقاله شما را با 5 ماسک پاکسازی پوست چرب خانگی و دست‌ساز آشنا می‌کنیم تا به کمک آن‌ها، ساده‌ترین روش‌ها را برای مراقبت دائمی از پوست خود به‌کار بگیرید. پس با ما همراه باشید.

1- ماسک صورت پوست چرب لیمو ترش و ماست

ماسک صورت پوست چرب لیمو ترش و ماست

لیمو از اسید سیتریک تشکیل شده است که می تواند به خنثی کردن و کنترل ترشح طبیعی روغن پوست کمک کند. در حالی که ماست از اسید لاکتیک تشکیل شده است و به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می‌کند. به‌طور کلی این ماسک می‌تواند به از بین بردن چربی اضافه و سلول‌های مرده پوست که عامل اصلی ایجاد آکنه هستند، کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای یک بار از این ماسک صورت پوست چرب استفاده کنید.

  • برای درست کردن این ماسک به 2 قاشق غذاخوری ماست مخلوط شده با 1 قاشق چای‌خوری آب لیمو احتیاج دارید. این مخلوط را با یک برس صورت یا به کمک انگشت‌تان روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت 10-5 دقیقه روی پوست‌تان بماند. درنهایت ماسک را با آب گرم بشویید و سپس مقداری کرم مرطوب کننده بدون روغن روی صورت‌ خود بزنید.

2- ماسک پاکسازی پوست چربخاک رس قهوه‌ای و خیار

ماسک پاکسازی پوست چرب خاک رس قهوه‌ای و خیار

مولتانی میتی (Multani Mitti) یا خاک رس قهوه‌ای ، نوعی خاک است که از دیرباز برای درمان منافذ بزرگ پوست و آکنه استفاده می‌شود. خیار دارای خواص جذب‌کنندگی و ویتامین C است. به این ترتیب خیار می تواند به سفت شدن منافذ پوست کمک کرده و سموم ، گردوغبار و سلول‌های مرده پوست را نیز از بین ببرد. ماسک ترکیبی از خیار و خاک رس قهوه‌ای، خاصیت جذب چربی اضافه پوست داشته و لایه برداری می کند.

به علاوه اسکار، لکه و آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه خورشید را برطرف می‌کند. این ماسک به غیر از چربی‌زدایی و از بین بردن آلودگی‌ها ، می‌تواند باعث افزایش گردش خون در لایه‌های زیرین پوست صورت‌تان شود. در نتیجه بهتر است، از آن حدود دو یا سه بار در طول هفته استفاده کنید.

  • برای درست کردن این ماسک به دو قاشق غذاخوری خاک رس قهوه‌ای خیس شده در آب به مدت نیم ساعت نیاز دارید. سپس به آن 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری آب خیار اضافه کنید. همچنین برای جلوگیری از خشکی یا غلظت بیش از حد مخلوط، می‌توانید به آن شیر اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط دست‌ساز ماسک به مدت 20-15 دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب سرد یا ولرم بشویید.

3- ماسک صورت پوست چرب سفید تخم مرغ

ماسک صورت پوست چرب سفید تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به عنوان یک پاک کننده قوی برای منافذ صورت عمل می‌کند. این ماده به ظاهر ابتدایی و ساده، همزمان با تمیز کردن و چربی زدایی از درون منافذ، باعث کوچک‌تر شدن آن‌ها نیز می‌شود و در عین حال آلودگی‌های اضافی سطح پوست را هم از بین می‌برد.

ترکیب سفیده تخم مرغ با ماست، یکی دیگر از موثرترین پاک کننده‌های پوست چرب است که می‌توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. بهتر است از این ماسک، هفته‌ای یک بار برای پاکسازی پوست چرب یا بستن منافذ صورت‌تان خود استفاده کنید.

  • برای تهیه این ماسک، به مقداری سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری ماست احتیاج دارید. ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده در یک کاسه جدا کنید و 1 قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه توده، مخلوط را صاف کنید و سپس آن را روی صورت خود بزنید. اجازه دهید تا ماسک، سخت و خشک شود و درنهایت آن را با آب ولرم بشویید.

4- ماسک پاکسازی پوست چرب جو و آووکادو

ماسک پاکسازی پوست چرب جو و آووکادو

جو یکی از اصلی‌ترین عناصر روزمره است که به عنوان یک جاذب عالی برای چربی‌های اضافی و سموم پوست عمل کرده و درنهایت روغن موجود در سطح پوست را کاهش می‌دهد. همچنین آووکادو سرشار از چربی‌های اساسی و آنتی اکسیدان‌ها است.

مخلوط آووکادو در کنار جو، شفافیت و سلامت پوست را حفظ می‌کند و همزمان چربی‌های ضروری و مهمی را برای پوست فراهم می‌کند که وجود آن‌ها سطح پوست را به‌مراتب لطیف‌تر و شاداب‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم هفته ای یک بار از این ماسک برای تغذیه پوست صورت‌تان استفاده کنید.

  • برای تهیه این ماسک خانگی، به نصف فنجان جو و نصف یک آواکادو رسیده نیاز دارید. ابتدا جوها را در آب خیس کنید تا نرم شود و سپس آووکادو را درون یک کاسه کاملا خرد و له کنید. بعد از 5 دقیقه، جوهای خیس شده را به پوره آواکادو اضافه کرده و آن‌ها را باهم خوب مخلوط کنید. فرصت دهید تا ماسک به مدت 15-10 دقیقه روی پوست‌تان بماند و درنهایت آن را با آب خنک بشویید.

5- ماسک پاکسازی پوست چرب پودر پوست پرتقال

ماسک پاکسازی پوست چرب پودر پوست پرتقال

پودر پوست پرتقال یکی دیگر از مواد ضروری و معجزه‌آسایی است که برای پوست، فوق‌العاده مفید و مغذی می‌باشد. اگر پودر پوست پرتقال را در عطاری‌ها یا بخش ادویه‌فروشی فروشگاه‌های بزرگ پیدا نکردید؛ می‌توانید مقداری پوست پرتقال را با دستگاه میوه‌خشک‌کن یا زیر نور آفتاب خشک کنید و سپس آن را بکوبید تا خرد شود.

چه آن را بخرید و چه خودتان تهیه‌اش کنید، پودر پوست پرتقال یک پاک کننده و تونر عالی است که گردش خون را در لایه‌های زیرین پوست تشدید کرده و سرشار از ویتامین هایی است که باعث تقویت پوست و سلامت آن می‌شوند. از طرفی ماسک پوست پرتقال خانگی، منافذ مسدود شده پوست را باز و تمیز می‌کند. این ماسک می تواند چهره‌ای درخشان و صاف، اما بدون روغن را برای شما بسازد پس برای یک‌بار هم که شده آن را امتحان کنید.

  • برای تهیه این ماسک دست‌ساز؛ به پودر پوست پرتقال، مقداری آب، شیر یا کشک اضافه کنید. سپس ماسک را به مدت 15-10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید.

در پایان مقاله امیدواریم که روش‌های گفته شده برای تهیه ماسک صورت پوست چرب به اندازه کافی برای شما کارساز و مفید واقع شوند. اگر شما هم از این ماسک‌های خانگی برای از بین بردن چربی‌ها و سموم اضافه از سطح پوست‌تان استفاده کردید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و حتما نظراتتان را برای ما ارسال کنید.

۱۴۸,۱۸۵
محصولات مرتبط
ماسک ذغال و یخ پیل آف سوداSevda 
۹۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک سه کاره زغال فعال گارنیهGarnier 
۴۵۷,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۵۰ میل
ماسک صورت ورقه ای تمشک دیگنیتیDignity 
۲۲,۰۰۰ تومان
۲۵ گرم
۵۰ گرم
۲۰ گرم
ماسک صورت حاوی کلاژن دیگنیتیDignity 
۲۲,۰۰۰ تومان
۲۵ گرم
۲۰ گرم
ماسک صورت عصاره زردچوبه انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره شکلات تلخ انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره جینسینگ انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره آرگان انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره زعفران انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره کیوی انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوری
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک صورت عصاره خیار انواع پوست سوداSevdaامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۱۲,۰۰۰ تومان۸۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
ماسک سالیسیلیک اسید 2% اوردینریOrdinary 
۲,۲۸۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
ماسک صورت درخت چای دیگنیتیDignity 
۳۰,۰۰۰ تومان
۲۵ گرم
۵۰ گرم
۲۰ گرم
ماسک رویال صورت و دور چشم اورلنOrlane 
۵,۵۷۹,۰۰۰ تومان
۱۱۰ میل
ماسک کلاژن صورت ام 2 بیوتیM2 beaute 
۵,۵۱۵,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
نویسنده :سارا قادری

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
بهترین راه برای پاکسازی پوست چرب چیست؟
پاسخ:

بهترین و کارسازترین راه پیشنهادی، استفاده از انواع ماسک‌های خانگی و یا اسکراب است. گاهی می‌توان با ابتدایی‌ترین و دم‌دست‌ترین مواد اولیه، بهترین مواد درمانی را ساخت که مانند یک اکسیر جادویی و معجزه‌گر روی پوست‌تان عمل می‌کنند. این ماسک‌های دست‌ساز، در عین سبک و طبیعی بودن، با استفاده از ساده‌ترین دستورالعمل‌ها و حداقل مواد لازم ساخته می‌شوند و بدون شک در دراز مدت به پوست شما آسیب نرسانده و یا موجب مشکلات بعدی نمی‌شوند.

ماسک لیمو چه خواصی برای پوست چرب دارد؟
پاسخ:

لیمو از اسید سیتریک تشکیل شده است که می تواند به خنثی کردن و کنترل ترشح طبیعی روغن پوست کمک کند. در حالی که ماست از اسید لاکتیک تشکیل شده است و به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می‌کند. به‌طور کلی این ماسک می‌تواند به از بین بردن چربی اضافه و سلول‌های مرده پوست که عامل اصلی ایجاد آکنه هستند، کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای یک بار از این ماسک صورت پوست چرب استفاده کنید.

چگونه یک ماسک خانگی برای پاکسازی و کنترل چربی پوست بسازیم؟
پاسخ:

برای درست کردن این ماسک به دو قاشق غذاخوری خاک رس قهوه‌ای خیس شده در آب به مدت نیم ساعت نیاز دارید. سپس به آن 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری آب خیار اضافه کنید. همچنین برای جلوگیری از خشکی یا غلظت بیش از حد مخلوط، می‌توانید به آن شیر اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط دست‌ساز ماسک به مدت 20-15 دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب سرد یا ولرم بشویید. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۴۸,۱۸۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید