یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
با شرکت ‌های عطرسازی مادر آشنا شوید

با شرکت ‌های عطرسازی مادر آشنا شوید

افراد بسیار زیادی در جهان زندگی می‌کنند، که هر سال بخش زیادی از درآمد خود را برای خرید عطرهای معروف از شرکت های عطرسازی معتبر صرف می‌کنند. به این ترتیب، می‌توان گفت که امروزه صنعت عطرسازی رونق زیادی پیدا کرده و هر شرکت عطرسازی معتبری، تبدیل به یکی از به پولدارترین شرکت‌های تولید کننده در جهان تبدیل شده است. براساس اطلاعاتی که از آمارهای مختلف به دست آمده است، در حال حاضر میانگین درآمد اعلام شده توسط این این شرکت‌ها 27 میلیون دلار بوده است.

با توجه به این اطلاعات، می‌توان فهمید که بازار جهانی عطر به طور چشمگیری افزایش داشته است. آن طور که در مراجع رسمی اعلام شده، بازار جهانی عطر تا سال 2018 به ارزش 45/6 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش نتیجه حضور بازارهای نوظهور و محصولات نوآورانه‌ای است که در شرکت‌های بزرگ عطرسازی تولید می‌شود.

امروزه، تقاضای افراد برای خرید محصولاتی بر پایه جوانه و عطرهای گیاهان گلدار، به صورت عجیب و غریبی رو به رشد است و در بازار عطر و ادکلن گسترش یافته است.

فرمول های عطر امروزی، بسیار پیچیده و دقیق طراحی می‌شود و شرکت‌هایی که تولید کننده عطر و ادکلن هستند، انواع عطرهای خود را در ابعاد وسیع تولید می‌کنند. البته جالب است بدانید، که برندهای معروف، اسانس روغنی عطرهای خود را مستقیما تولید نمی‌کنند، بلکه برای طراحی فرمول عطرهای‌شان، اسانس‌های روغنی معطر مورد نظرشان را به شرکت‌های بزرگ و تخصصی تولید کننده عطر و ادکلن سفارش می‌دهند.

مثلا، شاید زمانی که شما درصدد خرید انواع عطر مردانه هستید، به سراغ یک برند خاص بروید و تاکید داشته باشید، که عطرهای این برند فوق‌العاده هستند، اما شاید از این موضوع آگاهی نداشته باشید، که اسانس‌های معطر تشکیل دهنده عطرهای محبوب شما، در یک شرکت عطرسازی مادر تولید شده‌اند و تولید آن‌ها برای برند عرضه کننده عطر دردسری ایجاد نمی‌کند.

در ادامه این مقاله، قصد داریم به معرفی شرکت‌های عطرسازی مادر بپردازیم و توضیح دهیم، که این کمپانی‌ها، چگونه در ایجاد فرمولاسیون عطرهای محبوب نقش دارند. پس در ادامه همراه ما باشید.

شرکت عطرسازی لورآل (L'Oreal)

کمپانی عطرساز لورآل، یک شرکت بزرگ و شناخته شده در حوزه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در فرانسه است. محل اصلی این شرکت معروف در ناحیه کمون کلیشی فرانسه واقع شده و دفتر مرکزی آن در پاریس قرار گرفته است.کمپانی عطرساز لورآل یکی از موفق ترین و بهترین شرکت های عطرسازی فرانسه بشمار می آید.

برند L’Oreal به عنوان بزرگ‌ترین برند لوازم آرایشی، بهداشتی و زیبایی در دنیا شناخته می‌شود. تخصص‌های اصلی برند لورآل، تولید لوازم آرایشی و تولید اسانس‌های مختلف عطر است. سایر فعالیت‌های این شرکت مادر نیز کاملا در حوزه زیبایی و سلامت قرار گرفته است.

برندهای مختلف تولید کننده عطر و ادکلن به عنوان شرکت‌های مهم و پر کاری از زیرمجموعه لورآل شناخته می‌شوند. در واقع بسیاری از عطرهای عرضه شده توسط برندهای مهم و شناخته شده، توسط کمپانی مادر L’Oreal تولید می‌شوند.

از جمله برندهایی که عطرهای‌شان توسط لورآل تولید می‌شود، می‌توان به عطرها و ادکلن‌های رالف لورن (Ralph Lauren)، ویکتور اند رلف (Victor and Rolf)، دیزل (Diesel)، لانکوم (Lancome)، ایوسن لورن (Yves Saint Laurent) و جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) اشاره کرد.

شرکت عطرسازی استی لادر (Estee Lauder)

شرکت آمریکایی استی لادر یک کمپانی صنعتی و تجاری بزرگ و معتبر در حوزه لوازم عطر مردانه و عطر زنانه لاکچری است. این شرکت در شاخه‌های مختلفی از جمله آرایش، مراقبت از پوست، مراقبت از مو و تولید عطر و ادکلن فعالیت می‌کند.

کمپانی بزرگ آمریکایی Estee Lauder، شامل برند‌های بسیار بزرگ و مهمی از عطرها و ادکلن‌ها است. در واقع استی لادر با برندهایی همکاری می‌کند، که هر کدام از آن‌ها به تنهایی از غول‌های مد و فشن محسوب می‌شوند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان از عطرهای مختلف استی لادر (Estee Lauder)، تام فرد (Tom Ford)، تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger)، دونا کاران (Donna karan)، کلینیک (Clinique) و آرامیس (Aramis) اشاره نام برد.

شرکت عطرسازی اودا (Aveda)

شرکت عطرسازی اودا در سال 1978 تاسیس شد. شعبه اصلی این شرکت در مینه سوتای ایالات متحده آمریکا واقع شده است. اودا با تولید محصولاتی که با توجه به خواص گیاه شناسی و با کیفیت بسیار بالا طراحی می‌شوند، بسیاری از علاقمندان به دنیای عطر و ادکلن را شیفته خود کرده است.

جالب است بدانید، که این شرکت طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی را نیز تولید می‌کند. یکی از اهداف بزرگ شرکت Aveda، انتقال احساس زیبایی و جذابیت به افراد مختلف با عرضه محصولات خلاقانه است.

شرکت عطرسازی شنل (Chanel)

وقتی حرف عطر و شرکت‌های عطرسازی به میان می‌آید، نمی‌توان شرکت بزرگ شنل را نادیده گرفت و نام آن را بر زبان نیاورد. شرکت chanel یک شرکت خصوصی فرانسوی است، که اولین بار توسط طراح مد معروف، مادمازل کوکو شنل تاسیس شد.

جالب است بدانید این شرکت دارای 310 فروشگاه و حدود هزار و 270 کارمند در سراسر جهان است. درآمد سالانه برند شنل به طور میانگین حدود دو میلیار دلار برآورد شده است. این برند معروف فرانسوی علاوه خط تولید عطرهای خود را به صورت اختصاصی دارد.

برند شنل، علاوه بر اینکه، خطر تولید اختصاصی عطرهای خود را به صورت تخصصی دارد، در سایر حوزه‌های مرتبط با مد و زیبایی، مانند محصولات پوستی، لباس، کیف، کفش و لوازم آرایشی فعالیت می‌کند.

شرکت عطرسازی جیونچی (Givenchy)

جیوانچی از برترین کمپانی‌های مد فرانسوی است و یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های عطرسازی دنیا به شمار می‌رود. از زمان گذشته تا کنون ستارگان و سلبریتی‌های معروف و بزرگی همچون آدری هپبورن، الیزابت تیلور و گریس کلی با این کمپانی همکاری کرده‌اند.

جیونچی به عنوان یک کمپانی تولید کننده عطر شناخته می‌شود و علاوه بر تولید عطر و ادکلن، در عرضه پوشاک و لوازم آرایشی نیز شهرت جهانی دارد. برند Givenchy در سال 1952 توسط طراح مدی به نام هوبرت گندیچی تاسیس شد. موسس این برند، قبل از اینکه جیونچی را افتتاح کند، در سال 1995 بازنشسته شده بود.

شرکت عطرسازی پوییگ (Puig)

کمپانی پوییگ یکی از شرکت‌های مادر و عظیم اسپانیایی در زمینه مد، فشن و تولید عطر و ادکلن است. پوییگ از سال 1914 توسط آنتونی پوییگ در کاتالونیای بارسلونا پایه‌گذاری شد و مدیریت شرکت پس از او، به صورت وراثتی به پسرانش انتقال پیدا کرد. پسران پوییگ نقش پررنگی در توسعه این برند ایفا کرده‌اند.

گستره فعالیت‌های این کمپانی بسیار وسیع و در مقیاس بین المللی است. آمارهای ارائه شده، نشان داده‌اند که درآمد این کمپانی در سال 2015 معادل یک میلیارد و 600 میلیون یورو بوده است.

کمپانی Puig نیز همانند بسیاری از برند‌های معروف مد و فشن که در تولید عطر و ادکلن نیز دست دارند، وارد این حوزه جذاب شده است و از تولید عطرهای معروف دنیا حمایت می‌کند.

از برند‌های عطر و ادکلنی که زیرمجموعه کمپانی Puig هستند، می‌توان به برندهای آنتونیو پوییگ (Antonio Puig)، ژان پل گوتیر (Jean Paul Gultier)، نینا ریچی (Nina Ricci)، زارا (Zara)، پرادا (Prada)، ولنتینو (Valentino)، پاکو رابان (Paco Rabanne)، بنتون (Benetton)، آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) و کارولینا هررا (Carolina Herrera) اشاره کرد.

شرکت عطرسازی الیزابت آردن (Elizabeth Arden)

شرکت عطرسازی الیزابت آردن، یکی از کمپانی‌های بزرگ تولید محصولات زیبایی، آرایش و مراقبت از پوست در تمام کشورهای دنیا به شمار می‌رود. کمپانی الیزابت آردن، که هم اکنون در شهر میامی واقع در ایالت فلوریدای آمریکا قرار گرفته است، تاریخچه بلندی دارد و تا کنون مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده است.

برندهای مهمی در صنعت عطر و ادکلن، به عنوان زیر مجموعه این کمپانی مادر در حوزه عطرسازی فعالیت می‌کنند و بسیاری از این برندها، شامل عطرهای سلبریتی مربوط به اشخاص معروف در سینما، موسیقی و هنرهای نمایشی هستند.

برندهایی که برای تولید عطرهای خود با مجموعه بزرگ الیزابت آردن همکاری می‌کنند، شامل برندهای بریتنی اسپیرز (Britney Spears)، کریستینا آگوئیلرا (Christina Aguilera)، هیلاری داف (Hillary Duff)، جنیفر آنیستون (Jennifer Anniston)، جاستین بیبر (Justin Bieber)، ماریا کری (Mariah Carey)، نیکی میناژ (Nicki Minaj)، تیلور سوییفت (Taylor Swift) و آشر (Usher) می‌شود.

علاوه بر این‌ها، از برندهای غیر سلبریتی نیز، کمپانی‌هایی مانند جان وارواتوس (John Varvatos) و جوسی کوتوره (Juicy Couture) نیز برای تولید محصولات خود با برند آردن همکاری می‌کنند.

شرکت عطرسازی کوتی (Coty)

شاید بتوان گفت، که بزرگ‌ترین کمپانی مادر برای تولید عطر و ادکلن های خوشبو، شرکت آمریکایی کوتی (Coty) است. در حال حاضر کمپانی کوتی، به عنوان شرکتی شناخته شده، در کشور آمریکا قرار گرفته، اما اساس و بنیاد آن در پاریس پایه گذاری شده است. در حال حاضر مدیریت این شرکت، از دفتر رسمی آن واقع در شهر نیویورک صورت می‌گیرد.

این کمپانی با بیش از 50 برند عطر، به عنوان زیر مجموعه‌های خود همکاری می‌کند. از مهم‌ترین و معروف‌ترین برندهای عطری که با شرکت کوتی همکاری دارند، می‌توان به برندهای آدیداس (Adidas)، بیانس (Beyonce)،کلوین کلاین (Calvin Klein)، سلن دیون (Celine Dion)، شوپارد (Chopard)، کوتی (Coty)، دیویدف (Davidoff)، گوچی (Gucci)، هوگو باس (Hugo Boss)، جنیفر لوپز (Jennifer lopez)، جوپ (Joop)، کیتی پری (katy perry)، مارک جاکوبز (Marc jacobs)، ناتیکا (Nautica) و روبرتو کاوالی (Roberto cavalli) اشاره کرد.

شرکت عطرسازی لکاست (Lacoste)

Lacoste نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های عطرسازی دنیا شناخته می‌شود. لکاست در واقع یک خانه مد فرانسوی است، که به خاطر تولید عطرها، لباس‌ها، کفش‌ها و ساعت‌هایش شناخته می‌شود. این شرکت در سال 1933 توسط رنه لکاست Rene Lacoste و آندره ژیلر تاسیس شد.

این دو موسس برای اولین بار تی‌شرت های تنیس خود را با لوگوی سبز رنگی به شکل تمساح تولید کردند. پیراهن تنیس لکاست یکی از اصلی‌ترین لباس‌های تنیس و به شکل یقه دار بوده، که نخستین بار در اوایل دهه 1980 توسط این شرکت تولیده شده و امروز نیز بهترین بخش مربوط به فروش این کمپانی را به خود اختصاص داده است.

Lacoste for Men اولین عطری است، که این برند در سال 1984 در شرکت خودش تولید و به بازار عرضه کرد. از آن زمان تا به امروز، لکاست مجموعه‌ای از عطرها را برای مردان و زنان تولید کرده است، که بسیاری از آن‌ها دارای رایحه‌ای ورزشی هستند و با لوگوی تمساح عرضه می‌شوند. عطرهای برند لکاست معمولا رایحه‌ای خنک و ورزشی دارند و ورزشکاران زیادی در دنیا، به استفاده از عطرهای خوشبوی این برند علاقمند هستند.

۲۳۶,۰۵۲
محصولات مرتبط
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۸۲۶,۰۰۰ تومان۱,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Loامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۶۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
مگنولیا ادو تویلت زنانه ایوروشهYves Rocherامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۰۶۴,۰۰۰ تومان۷۷۹,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
کلاسیک بلک ادو تویلت مردانه جگوارJaguarامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۳۸۶,۰۰۰ تومان۹۳۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۸ میل
سمپل
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۶۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۶
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۱۰
تنوع
ورساچه پور هوم ادو تویلت مردانه ورساچهVersaceامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۷,۰۷۷,۰۰۰ تومان۴,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersaceامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
کوکو مادمازل ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان۱۸,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
ماسک نویر رز فور هر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۰.۸ میل
سمپل
+۳
تنوع
سکری فایس فور هر ادو پرفیوم زنانه اجملAjmalامکان ارسال فوری
۹۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت زنانهDior 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
اکلت دی ارپج ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvinامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان۲,۷۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۷,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
ساوج - ساواج ادو تویلت مردانه دیورDiorامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۵,۱۷۳,۰۰۰ تومان۱۰,۷۹۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آیا برند لورئال یک برند مادر محسوب می شود؟
پاسخ:

برند L’Oreal به عنوان بزرگ‌ترین برند لوازم آرایشی، بهداشتی و زیبایی در دنیا شناخته می‌شود. تخصص‌های اصلی برند لورآل، تولید لوازم آرایشی و تولید اسانس‌های مختلف عطر است. سایر فعالیت‌های این شرکت مادر نیز کاملا در حوزه زیبایی و سلامت قرار گرفته است. برندهای مختلف تولید کننده عطر و ادکلن به عنوان شرکت‌های مهم و پر کاری از زیرمجموعه لورآل شناخته می‌شوند. در واقع بسیاری از عطرهای عرضه شده توسط برندهای مهم و شناخته شده، توسط کمپانی مادر L’Oreal تولید می‌شوند.

شرکت استی لادر در چه زمینه ای فعال است؟
پاسخ:

شرکت آمریکایی استی لادر یک کمپانی صنعتی و تجاری بزرگ و معتبر در حوزه لوازم عطر مردانه و عطر زنانه لاکچری است. این شرکت در شاخه‌های مختلفی از جمله آرایش، مراقبت از پوست، مراقبت از مو و تولید عطر و ادکلن فعالیت می‌کند.

آیا شرکت شنل نیز جزء شرکت های مادر در عطرسازی محسوب می شود؟
پاسخ:

وقتی حرف عطر و شرکت‌های عطرسازی به میان می‌آید، نمی‌توان شرکت بزرگ شنل را نادیده گرفت و نام آن را بر زبان نیاورد. شرکت chanel یک شرکت خصوصی فرانسوی است، که اولین بار توسط طراح مد معروف، مادمازل کوکو شنل تاسیس شد. جالب است بدانید این شرکت دارای 310 فروشگاه و حدود هزار و 270 کارمند در سراسر جهان است. درآمد سالانه برند شنل به طور میانگین حدود دو میلیار دلار برآورد شده است. این برند معروف فرانسوی علاوه خط تولید عطرهای خود را به صورت اختصاصی دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۳۶,۰۵۲ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید