یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
برندسازی با استفاده از بازاریابی رایحه

برندسازی با استفاده از بازاریابی رایحه

برندهای تجاری و لوکس در زمینه scent marketing (تبلیغات از طریق رایحه) در کنار صدا و تصویر، تحقیقات و فعالیت های زیادی انجام داده اند. با توجه به فعالیت‌هایی که تا کنون در این زمینه انجام شده است، انتظار می‌رود که افراد در زمینه برندسازی شخصی نیز از این تکنیک بهتر استفاده کنند.

معمولا استشمام رایحه‌ای آشنا نزدیکان، باعث می‌شود که بسیار سریع‌تر از شنیدن صدا یا مشاهده یک تصویر، خاطرات را به یاد آوریم. رایحه‌های نوستالژیک، معمولا احساس خوبی را در وجود افراد ایجاد می‌کنند، به همین دلیل، شرکت‌های بزرگ دنیا از همین حس خوب بهره می‌برند و scent marketing را یکی از پایه‌های محکم در تبلیغات نوین و جدید به حساب می‌آورند.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه پترزبورگ نشان می‌دهد، که افراد در 95 درصد از مواقع، به کمک حس بویایى مى‌توانند خاطرات مرتبط با رایحه را به سرعت و بدون مشاهده یا شنیدن به خاطر آورند.

با توجه به اینکه برخی از روش‌های تبلیغاتی کارایی گذشته را ندارند و در ذهن مخاطبان تکراری، خسته‌کننده و بدون جذابیت جلوه می‌کنند، متخصصان بازاریابی به دنبال استفاده از تکنیک‌های جدید و موثری هستند. آن‌ها سعی دارند، با استفاده از این تکنیک‌ها، بتوانند حواس مختلف انسان را درگیر و با این تکنیک، توجه بیشتر مخاطبین را جلب کنند.

امروزه تکنیک‌های تبلیغات رایحه‌ای با بودجه‌ای کمتر و کارایی چند برابر بیشتر نسبت به سایر روش‌ها مورد استفاده می‌گیرند و تاثیر گذاری بیشتری دارند. مثلا در حال حاضر، بسیاری از بانک‌های معتبر دنیا برای جلب توجه مشتریان خود، روش رایحه افشانی را در پیش گرفته‌اند، به طوری که هر بانکی، رایحه خاص خود را دارد.

استفاده از رایحه افشانی توسط بانک‌های معتبر دنیا

استفاده از رایحه‌ای مطبوع، تاثیر شگفت‌انگیزی بر وفادارسازی مشتریان می‌گذارد، به طوری که بانک‌های معتبر دنیا در زمان افتتاح حساب، سالروز تولد مشتریان یا سالگرد ازدواجشان، عطر سازمانی خود را به آن‌ها هدیه می‌دهند.

این سازمان‌ها در کنار انتخاب لوگوی سازمانی، لباس یک دست و سایر نمادهای هویت سازمانی، از رایحه‌ای خاص به‌ عنوان عطر سازمانی استفاده می‌کنند و با تقدیم این عطر به مشتریان، رایحه سازمانی خود را در تمام بازارهای هدف منتشر و به این شکل وسعت عمل و دامنه مشتریان خود را مشخص می‌کنند.

بدون شک، عطر و رایحه سازمانی می‌تواند مشتریان را به گذراندن زمان بیشتر در اماکن و شعب مختلف دعوت کند. همچنین می‌تواند فضایی آرامش‌بخش برای مشتریان مضطرب، ایجاد کند و محیطی گرم، ساده و دوستانه بسازد.

در این روش، مشتریان شادتر و برند ماندگارتر خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از بانک‌ها در آمریکا، اروپا و برخی از کشورهای عربی، در زمان افتتاح حساب جاری، افتتاح حساب‌های خانوادگی، تاریخ تولد یا سالگرد ازدواج مشتریان اعتباری، عطر سازمانی خود را به آن‌ها هدیه می‌دهند.

از جمله بانک‌های پیشرو در استفاده از رایحه برای برندسازی و scent marketing می‌توان به بانک‌های Ocean Bank ،Helm Bank ،National Australia Bank ،Bank Leumi و China Merchant’s Bank اشاره کرد.

۲۴۱,۸۱۴
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا بانک های معتبر دنیا از رایحه افشانی استفاده می کنند؟
پاسخ:

استفاده از رایحه‌ای مطبوع، تاثیر شگفت‌انگیزی بر وفادارسازی مشتریان می‌گذارد، به طوری که بانک‌های معتبر دنیا در زمان افتتاح حساب، سالروز تولد مشتریان یا سالگرد ازدواجشان، عطر سازمانی خود را به آن‌ها هدیه می‌دهند.  این سازمان‌ها در کنار انتخاب لوگوی سازمانی، لباس یک دست و سایر نمادهای هویت سازمانی، از رایحه‌ای خاص به‌ عنوان عطر سازمانی استفاده می‌کنند و با تقدیم این عطر به مشتریان، رایحه سازمانی خود را در تمام بازارهای هدف منتشر و به این شکل وسعت عمل و دامنه مشتریان خود را مشخص می‌کنند.

عطر و رایحه سازمانی چه اثراتی دارد؟
پاسخ:

عطر و رایحه سازمانی می‌تواند مشتریان را به گذراندن زمان بیشتر در اماکن و شعب مختلف دعوت کند. همچنین می‌تواند فضایی آرامش‌بخش برای مشتریان مضطرب، ایجاد کند و محیطی گرم، ساده و دوستانه بسازد. 

روش scent marketing (تبلیغات از طریق رایحه) چه تأثیری دارد؟
پاسخ:

در این روش، مشتریان شادتر و برند ماندگارتر خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از بانک‌ها در آمریکا، اروپا و برخی از کشورهای عربی، در زمان افتتاح حساب جاری، افتتاح حساب‌های خانوادگی، تاریخ تولد یا سالگرد ازدواج مشتریان اعتباری، عطر سازمانی خود را به آن‌ها هدیه می‌دهند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۱,۸۱۴ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید