یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بیژن پاکزاد، صاحب برند گران قیمت بیژن (Bijan)

بیژن پاکزاد، صاحب برند گران قیمت بیژن (Bijan)

بیژن پاکزاد در سال 1976 گران‌ترین بوتیک دنیا، یعنی خانه مد بیژن را در بورلی‌ هیلز لس آنجلس آمریکا افتتاح کرد. برند بیژن (Bijan)یکی از لوکس‌ترین برندهای دنیا به شمار می‌رود. بیژن پاکزاد درسال 1940 درتهران به دنیا آمد. پدر وی یک کارخانه دار ثروتمند بود، که او را برای تحصیل در رشته طراحی به سوئیس و ایتالیا فرستاد.

بیژن به مدت هفت سال در شهر فلورانس ایتالیا به طراحی لباس مشغول شد، سپس به آمریکا مهاجرت کرد و درشهر لس آنجلس اولین فروشگاه لباس خود را درسال 1970 افتتاح کرد. مورد جالب توجه درباره فروشگاه او این بود، که بازدید از فروشگاهش تنها با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیربود.

برند بیژن، پس از مدت زمان کوتاهی تبدیل به یکی از معروف‌ترین برندهای طراحی لباس و لوازم زینتی مردانه شد. خانه‌ مد بیژن که توسط بیژن پاکزاد و داریوش(دار) محبوبی، شریک تجاری و دوست قدیمی او افتتاح شده بود، در واقع یک امپراتوری بر مبنای ارائه محصولات لوکس و باکیفیت به حساب می‌آمد.

مدتی گذشت و این برند مورد توجه بسیاری از افراد مشهور قرار گرفت. در سال 1987 و با ارائه عطرهای بیژن، این برند به اوج شهرت خود رسید. برند بیژن در طول فعالیت‌های خود توانسته است جوایز زیادی از جمله جایزه‌ی مراسم FIFI Awards را کسب کند.

این مراسم هر سال توسط بنیاد عطر برگزار می‌شود و از دستاوردهای خلاقانه‌ صنعت عطر قدردانی می‌کند. همچنین جالب است، بدانید که مجموعه عطرهای بیژن از جمله پرفروش‌‌ترین عطرها در بسیاری از فروشگاه‌های بین‌المللی است.

بیژن در زمان فعالیت خود، برای افراد مشهوری همچون جرج بوش، باراک اوباما، ولادیمیرپوتین، بسیاری از رئیس جمهورهای کشورهای مختلف و ستارگان هالیوود از جمله ال پاچینو، تام کروز، آنتونی هاپکینز و سایر افراد شناخته شده، لباس طراحی کرد.

برند بیژن کار خود را از کجا آغاز کرد؟

بیژن پاکزاد اولین فعالیت کاری خودش را با راه‌اندازی یک فروشگاه لباس زنانه در تهران با نام Pink Panther یا پلنگ صورتی آغاز کرد. ایده طراحی لباس‌های مردانه زمانی به ذهنش رسید که مشاهده کرد، تعداد زیادی از مردان با موقعیت اجتماعی بسیار خوب، لباس‌های واقعا مناسبی به تن نمی‌کردند.

پس از این اتفاق و مهاجرت بیژن به آمریکا در سال 1973، او توانست اولین بوتیک خود را در سال 1976 در بورلی‌ هیلز لس آنجلس افتتاح کند. بوتیک بیژن فوق‌العاده بزرگ و زیبا بود و به سبک مدیترانه‌ای طراحی و ساخته شده بود. بوتیک بیژن عنوان گران‌ ترین فروشگاه دنیا را از آن خود کرد. این بوتیک تنها فروشگاه در خیابان رودیو درایو است، که مشتریانش تنها با تعیین وقت قبلی می‌توانند وارد آن شوند.

بیژن دوست نداشت مانند بسیاری از برندها، میلیون‌ها مشتری داشته باشد، بلکه ترجیح می‌داد مشتری‌های خاص و وفادار را به سمت برند خود جذب کند. در طراحی دکور این فروشگاه از فرش‌های ایرانی به ارزش 500 هزار دلار و لوستر 75 هزار دلاری معروفی استفاده شده است. رنگ زرد آفتابی دیوارهای بوتیک نیز در واقع امضای بیژن به حساب می‌آید.

بیژن در سال 1984 دومین بوتیک خود را در خیابان پنجم نیویورک افتتاح و به گفته‌ خودش 10 میلیون دلار برای طراحی آن هزینه کرد. بیژن پاکزاد علاوه بر طراحی لباس، عطر و زیورآلات، در طراحی صنایع دیگری نیز فعالیت داشت. از جمله این صنایع، می‌توان به طراحی اسلحه کلت کمری با طلای 24 عیار و روکش چرمی اشاره کرد.

او همچنین یک نوار را از جنس الماس و به ارزش 20 میلیون دلار، برای آرایش موی یک بازیگر معروف، به منظور حضور در کمپین معرفی عطر طراحی کرد. شرکت ماشین‌سازی رولز رویس نیز در سال 2010 اعلام کرد، که برای طراحی تعداد محدودی از خودروهای کوپه خود با قیمت 1 میلیون دلار با بیژن پاکزاد همکاری کرده است.

عطرهای بیژن پاکزاد، بی‌نظیر و معروف

داستان تولید عطرهای بیژن از سال 1981 و با تولید اولین عطر مردانه‌ او آغاز شد. او برای اینکه به رایحه مورد نظر خود برسد، 98 ماده اولیه استثنائی را با هم ترکیب کرد. او همچنین به دنبال یک کارخانه معروف کریستال‌‌سازی بود، تا بتواند برای عطرهای خود شیشه‌های بی‌نظیری درست کند. بیژن در سال 1986 خط تولید عطرهای مردانه و زنانه خود را افتتاح کرد.

عطرهای او جوایز زیادی از جمله جایزه بین‌المللی بهترین بسته‌بندی و موفق‌ترین عطر را کسب کردند. او همچنین برای راه‌اندازی یکی از خط‌های تولید عطر خود، با مایکل جردن بسکتبالیست معروف دنیا همکاری کرد. این عطر در سال 1999 نامزد دریافت جایزه بنیاد عطر شد. در حال حاضر 14 رایحه بی‌همتا از عطرهای مردانه و زنانه بیژن در بازار به فروش می‌رسد.

در ادامه، می‌توانید بخشی از متن مصاحبه بیژن را درباره عطرهایش بخوانید:

سال‌‌‌‌‌‌های زیادی طول کشید تا من عطری را طراحی کنم که متفاوت باشد، حتی طرح شیشه آن ٨٠٠ بار پیش‌نویسی و بالاخره مورد قبول من واقع شد. من عطر زنانه نمی‌خواستم، مخصوصا که لباس‌‌‌‌‌‌های من همگی مردانه هستند، از همین رو با زنان بسیاری مصاحبه کردم، تا بدانم چه بویی را برای آقایان می‌پسندند و نهایتا موفق شدم.

در سال ١٩٨٨عطر مردانه بیژن را تولید کردم و جایزه اسکار نیویورک را برای بهترین عطر به دست آوردم. البته بعدها عطر زنانه هم تولید کردم و به پاس قدردانی از زنانی که همواره حامی من بوده‌اند، آن عطر را به خانم‌ها تقدیم کردم.

۲۴۲,۵۸۱
محصولات مرتبط
بیژن وی آی پی - بیژن وی آی پی ادو تویلت زنانهBijan 
۹,۲۸۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نود ادو تویلت مردانهBijan 
۳,۸۸۸,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نود ادو تویلت زنانهBijan 
۹,۱۹۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیژن بلک ادو تویلت مردانهBijan 
۳۳,۶۵۱,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیژن استایل ادو تویلت مردانهBijan 
۳,۹۵۱,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیژن استایل ادو تویلت زنانهBijan 
۷,۹۹۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیژن ادو تویلت مردانهBijanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۷۷۰,۰۰۰ تومان۱,۶۹۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیژن ادو تویلت زنانهBijan 
۲,۹۷۷,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیژن بلک ادو تویلت زنانهBijan 
ناموجود
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دی ان ای 2004 ادو تویلت مردانه بیژنBijan 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دی ان ای ادو پرفیوم زنانه بیژنBijan 
ناموجود
۵۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
دی ان ای ادو تویلت مردانه بیژنBijan 
ناموجود
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیژن ویکد ادو تویلت زنانهBijan 
ناموجود
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
بیژن پاکزاد کیست؟
پاسخ:

بیژن پاکزاد در سال 1976 گران‌ترین بوتیک دنیا، یعنی خانه مد بیژن را در بورلی‌ هیلز لس آنجلس آمریکا افتتاح کرد. برند بیژن (Bijan) یکی از لوکس‌ترین برندهای دنیا به شمار می‌رود. بیژن پاکزاد درسال 1940 درتهران به دنیا آمد. پدر وی یک کارخانه دار ثروتمند بود، که او را برای تحصیل در رشته طراحی به سوئیس و ایتالیا فرستاد. 

برند بیژن کار خود را از کجا آغاز کرد؟
پاسخ:

بیژن پاکزاد اولین فعالیت کاری خودش را با راه‌اندازی یک فروشگاه لباس زنانه در تهران با نام Pink Panther یا پلنگ صورتی آغاز کرد. ایده طراحی لباس‌های مردانه زمانی به ذهنش رسید که مشاهده کرد، تعداد زیادی از مردان با موقعیت اجتماعی بسیار خوب، لباس‌های واقعا مناسبی به تن نمی‌کردند. 

عطرهای بیژن پاکزاد چه ویژگی هایی دارند؟
پاسخ:

داستان تولید عطرهای بیژن از سال 1981 و با تولید اولین عطر مردانه‌ او آغاز شد. او برای اینکه به رایحه مورد نظر خود برسد، 98 ماده اولیه استثنائی را با هم ترکیب کرد. او همچنین به دنبال یک کارخانه معروف کریستال‌‌سازی بود، تا بتواند برای عطرهای خود شیشه‌های بی‌نظیری درست کند. بیژن در سال 1986 خط تولید عطرهای مردانه و زنانه خود را افتتاح کرد. عطرهای او جوایز زیادی از جمله جایزه بین‌المللی بهترین بسته‌بندی و موفق‌ترین عطر را کسب کردند. او همچنین برای راه‌اندازی یکی از خط‌های تولید عطر خود، با مایکل جردن بسکتبالیست معروف دنیا همکاری کرد. این عطر در سال 1999 نامزد دریافت جایزه بنیاد عطر شد. در حال حاضر 14 رایحه بی‌همتا از عطرهای مردانه و زنانه بیژن در بازار به فروش می‌رسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۲,۵۸۱ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید