یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
6 دستورالعمل تهیه ماسک خانگی آووکادو برای بهبود وضعیت مو

6 دستورالعمل تهیه ماسک خانگی آووکادو برای بهبود وضعیت مو

آووکادو میوه‌ای است که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. این میوه از خانواده Lauraceae است که شامل دارچین و لورل نیز می‌شود. درختان آووکادو همیشه سبز هستند و می‌توانند تا ارتفاع 20 متر (65 فوت) رشد کنند. نام علمی آووکادو Persea americana است.

آووکادو با یک دانه بزرگ گرد یا گلابی شکل در مرکز و گوشتی کرمی و کره‌ای که دور دانه را احاطه کرده است، ظاهری منحصر به فرد دارد. پوست بیرونی می‌تواند از نظر بافت و رنگ متفاوت باشد. رنگ پوست این میوه از سبز تا سیاه متغییر است.

آووکادو به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این میوه سرشار از چربی‌های سالم، به ویژه چربی‌های تک غیراشباع است که می‌تواند به بهبود سطح کلسترول و ارتقای سلامت قلب کمک کند. آووکادو همچنین حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K، ویتامین E، ویتامین C، پتاسیم و فولات است. آووکادو معمولا در آشپزی استفاده می‌شود و در غذاهای مختلف به کار می‌رود.

آووکادو یا به شکل له شده مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا اینکه آن را تکه تکه می‌کنند و به انواع سالادها و ساندویچ‌ها اضافه می‌کنند. این میوه همچنین به عنوان یک طعم‌دهنده روی نان تست و یا در ترکیب اسموتی‌ها برای بافت خامه‌ای که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این مصرف خوراکی، روغن آووکادو استخراج شده از میوه، برای پخت و پز و به عنوان یک ماده آرایشی نیز استفاده می‌شود. آووکادو به دلیل محبوبیت و فواید تغذیه‌ای آن، شهرت جهانی پیدا کرده است و مردم در بسیاری از غذاها و فرهنگ‌های مختلف از آن لذت می‌برند.

آووکادو حاوی چه ویتامین‌هایی است؟

آووکادو حاوی چه ویتامین‌هایی است

آووکادو میوه‌ای سرشار از مواد مغذی است که انواع ویتامین‌ها را ارائه می‌کند. در این قسمت می‌خواهیم ویتامین‌های اصلی موجود در آووکادو را مورد بررسی قرار دهیم.

1- ویتامین K

آووکادو منبع خوبی از ویتامین K است که برای جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت استخوان‌ها مهم است.

2- ویتامین C

آووکادو حاوی ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از عملکرد سیستم ایمنی، سنتز کلاژن و جذب آهن پشتیبانی می‌کند.

3- ویتامین E

آووکادو سرشار از ویتامین E است. این ویتامین که یک آنتی‌اکسیدان است به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کند و سبب حمایت از سلامت پوست می‌شود.

4- ویتامین B5 (اسیدپانتوتنیک)

آووکادو ویتامین B5 مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این ویتامین نقش مهمی در متابولیسم انرژی و تولید هورمون‌ها و کلسترول دارد.

5- ویتامین B6

آووکادو حاوی ویتامین B6 است که در رشد مغز، عملکرد سیستم ایمنی و تولید هموگلوبین نقش دارد.

6- فولات (ویتامین B9)

ویتامین B9

آووکادو منبع خوبی از فولات است که برای سنتز DNA، تقسیم سلولی و رشد مناسب جنین در دوران بارداری ضروری است.توجه به این نکته مهم است که محتوای ویتامین خاص ممکن است بسته به اندازه و رسیده بودن آووکادو متفاوت باشد. علاوه بر این، آووکادو همچنین مواد معدنی مختلف، فیبر غذایی، چربی‌های سالم و سایر ترکیبات مفید را فراهم می‌کند.

ماسک مو آووکادو چیست؟

ماسک مو آووکادو نوعی ماسک است که از میوه آووکادو ساخته می‌شود. این میوه‌ مقوی به‌ خاطر فواید بی‌شمار سلامتی و مشخصات غذایی غنی‌اش شناخته شده است. ماسک‌های آووکادو به دلیل خواص مغذی آووکادو که می‌توانند به بهبود ظاهر و سلامت موها کمک کنند، معمولاً در روتین‌های مراقبت از مو استفاده می‌شود.

برای تهیه ماسک آووکادو، معمولا از آووکادوهای رسیده استفاده می‌شود و آن‌ها را له می‌کنند تا به شکل خمیر تبدیل شود. ماسک‌های تهیه شده با آووکادو بعد از اینکه مدت کوتاهی روی موها باقی بمانند تاثیر خود را می‌گذارند و مواد مغذی موجود در آن‌ها جذب می‌شود.

میوه آووکادو به این دلیل که حاوی چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 است از محبوبیت زیادی برخوردار شده است و بعد از استفاده می‌تواند به مرطوب کردن و آبرسانی پوست کمک کند. آووکادو همچنین حاوی ویتامین‌های E و C است و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و ممکن است از پوست و موی شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

علاوه بر این، آووکادو اثر تسکین دهندگی و آرام‌بخشی بر روی پوست دارد و همین ویژگی آن را برای انواع پوست‌های حساس یا خشک مناسب می‌کند. به طور کلی، ماسک آووکادو یک درمان مراقبت از پوست و موی طبیعی و مغذی است که می‌تواند به بهبود آبرسانی، کشسانی و ظاهر کلی پوست و همین‌طور انعطاف‌پذیری موها کمک کند.

طرز تهیه 6 ماسک خانگی با کمک میوه آووکادو

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم میوه آووکادو کاملا مقوی و سرشار از انواع ویتامین‌ها است. این میوه در ساخت انواع ماسک‌موها و ماسک‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب بهبود وضعیت آن‌ها می‌شود. برای آشنا شدن با طرز تهیه 6 ماسک خانگی با استفاده از میوه آووکادو در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

1- ماسک مرطوب‌کننده مو آووکادو

ماسک خانگی آووکادو

تهیه ماسک آووکادو خانگی یک راه عالی برای مرطوب کردن و تغذیه پوست و موی شما است. آووکادو حاوی روغن‌ها و ویتامین‌های طبیعی است که می‌تواند به آبرسانی و جوان‌سازی پوست کمک کند. برای ایجاد یک ماسک آووکادوی خانگی برای مرطوب کردن پوست سر و موها، به چند ماده و ابزار ساده نیاز دارید.

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم و مواد مغذی است که می‌تواند هم پوست سر و هم موها را تغذیه و آبرسانی کند. اگر پوست سر و موهای خشک دارید می‌توانید از ماسک آووکادو، روغن نارگیل و زرده تخم‌مرغ استفاده کنید. ثابت شده است که زرده تخم‌مرغ برخلاف سفیده آن باعث افزایش رشد مو می‌شود.

برای تهیه این ماسک، تخم‌مرغ را خود به هم بریزید، یک قاشق روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و آووکادوی ریز و له شده را به مخلوط اضافه کنید. پس از آماده شدن ماسک، آن را روی تمام قسمت‌های سرتان بزنید و با حوله بپوشانید. بهتر است این ماسک روی موهای خشک استفاده شود. اجازه دهید این ماسک به مدت 10 تا 20 دقیقه روی سرتان باقی بماند. بعد از گذشت این مدت زمان سرتان را با شامپو بشویید و خشک کنید. بعد از چند بار استفاده متوجه نرمی و لطافت موهای سرتان خواهید شد. علاوه بر این ماسک، یک ماسک دیگر هم وجود دارد که می‌توانید برای مرطوب کردن موهای خود از آن استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک به 1 عدد آووکادوی رسیده، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری عسل (اختیاری) و چند قطره اسانس (مانند اسطوخودوس یا رزماری) برای خوشبو کردن ماسک احتیاج دارید. اضافه کردن اسانس کاملا اختیاری است و می‌توانید از آن صرف نظر کنید.

برای شروع باید یک عدد آووکادوی رسیده را از وسط نصف کنید و هسته آن را در بیاورید. گوشت میوه را در یک کاسه بریزید و با استفاده از چنگال آن را کاملا له کنید یا آن را در مخلوط‌کن بریزید تا به قوام یکدست و کرمی برسید. در ادامه روغن زیتون را به آووکادوی له شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. روغن زیتون به رطوبت رسانی بیشتر پوست سر و موها کمک می‌کند.

در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را هم به مخلوط اضافه کنید. عسل دارای خواص مرطوب کنندگی طبیعی است و می‎تواند رطوبت مو را جذب و حفظ کند. برای خوشبو کردن ماسک می‌توانید چند قطره روغن اسانس به آن اضافه کنید. اسانس‌های اسطوخودوس و رزماری به دلیل خواص تغذیه‌کنندگی مو شناخته شده‌اند. در آخر همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

این ماسک را روی موهای تمیز و کمی مرطوب استفاده کنید. ماسک مرطوب‌کننده آووکادو را روی تمام قسمت‌های پوست سر و موها بزنید و روی نوک موها تمرکز بیشتری داشته باشید. هنگامی که پوست سر و موهای شما کاملا با ماسک پوشانده شد، به آرامی پوست سر خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید.

این کار به تحریک جریان خون و ارتقای سلامت کلی پوست سر کمک می‌کند. برای اثرگذاری بهتر باید سرتان را با کلاه بپوشانید تا با ایجاد یک محیط گرم، تاثیر ماسک افزایش پیدا کند. اجازه دهید ماسک حدود 20 تا 30 دقیقه روی پوست سر و موها باقی بماند تا مواد مغذی به پوست سر و موهای شما نفوذ کند.

پس از مدت زمان تعیین شده، موهای خود را کاملا با آب ولرم آبکشی کنید تا تمام آثار ماسک از بین برود. کار را با شامپو و نرم کننده معمولی خود به پایان برسانید تا مطمئن شوید که تمام باقی مانده مواد از روی سرتان شسته شده باشد. در نهایت آب موها را با کمک حوله بگیرید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

استفاده از لوازم حرارتی برای خشک کردن موها، سبب آسیب به آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید از این ماسک آووکادو یک بار در هفته یا در صورت نیاز برای تامین آبرسانی و تغذیه عمیق پوست سر و موهای خود استفاده کنید. در نهایت از مزایای طبیعی موهای مرطوب و سالم لذت ببرید!

2- ماسک افزایش رشد مو آووکادو

آووکادو یک میوه مغذی است و حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفیدی است که می‌تواند به رشد مو و بهبود سلامت کلی موهای شما کمک کند. آووکادوی رسیده غنی از ویتامین B است و در ترکیب با روغن رزماری به یک ماسک مو مقوی و محرک رشد فولیکول مو تبدیل می‌شود.

برای تهیه این ماسک باید آووکادو له شده را با یک قاشق غذاخوری روغن رزماری، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و زرده تخم‌مرغ ترکیب کنید. روغن رزماری این قابلیت را دارد که موهای آسیب‌دیده را ترمیم کند. زرده تخم‌مرغ نیز برای تقویت رشد مو کاربرد دارد. این ماسک را روی موهای خشک یا مرطوب بمالید و برای مدت 10 تا 20 دقیقه سرتان را بپوشانید.

در انتها شامپو بزنید و از لطافت موهای سرتان لذت ببرید. علاوه بر این ماسک، ماسک‌های دیگری نیز وجود دارند که سبب افزایش رشد مو می‌شوند. برای تهیه یک نوع ماسک دیگر به یک عدد آووکادوی رسیده، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (اختیاری) و 5 تا 10 قطره اسانس (مانند اسطوخودوس یا رزماری) که اختیاری است احتیاج دارید.

آووکادو را از وسط نصف کنید، هسته آن را در بیاورید و گوشت میوه را کاملا له کنید. اگر دوست دارید آووکادو حالت کرمی و خمیری داشته باشد می‌توانید از مخلوط‌کن استفاده کنید. روغن‌ها و عسل را به آووکادو اضافه کنید و ماسک را به خوبی هم بزنید.

روغن نارگیل موجود در این ماسک مو به مرطوب کردن موها کمک می‌کند، عسل سبب درخشندگی و نرمی موها می‌شود، روغن زیتون پوست سر را تغذیه می‌کند و روغن‌های اسانس نیز می‌توانند رشد مو را تحریک کنند. قبل از استفاده از ماسک، مطمئن شوید که موهایتان کمی مرطوب است. می‌توانید مقداری آب روی موهای خود اسپری کنید و یا با یک حوله خیس آن‌ها را مرطوب کنید.

ماسک آووکادو را روی تمام قسمت‌های سر، از ریشه تا نوک موها بزنید و به آرامی ماساژ دهید. برای رفع خشکی موها، روی قسمت نوک مو تمرکز بیشتری داشته باشید. ماساژ دادن این ماسک روی پوست سر، سبب بهبود گردش خون و تقویت رشد موها می‌شود.

بعد از زدن ماسک، موها را با یک کلاه مناسب بپوشانید تا سرتان به خوبی گرم شود. گرمای کافی به ماسک اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری به مو و پوست سر شما نفوذ کند. اجازه دهید ماسک حدود 30 دقیقه تا یک ساعت روی پوست سرتان بماند تا مواد مغذی جادویی خود را اعمال کنند. در نهایت موهایتان را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

ممکن است لازم باشد موهای را شامپو بزنید تا باقی مانده ماسک از روی سرتان پاک شود. در صورت تمایل می‌توانید از نرم کننده مو نیز استفاده کنید. می توانید از این ماسک آووکادو یک بار در هفته یا در صورت نیاز برای تقویت رشد مو و بهبود وضعیت موهای خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که حتما باید پیگیر و صبور باشید، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج قابل توجهی مشاهده کنید.

3- ماسک براق کننده مو آووکادو

ماسک براق کننده مو آووکادو

اگر علاقه ای به استفاده مستقیم آووکادو روی موهای خود ندارید، می‌توانید به جای آن از ماسک روغن آووکادو استفاده کنید. ساختار مولکولی روغن آووکادو به آن اجازه می دهد تا به ساقه مو نفوذ کند و مو را مرطوب کند. روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب است که تار مو را از داخل به بیرون تغذیه می‌کنند.

استفاده مداوم از این روغن، موها را تقویت می‌کند، درخشندگی آن‌ها را بیشتر می‌کند و باعث افزایش رشد مو می‌شود. اگر هم دوست دارید خودتان یک ماسک خانگی آووکادو برای براق و درخشان کردن موهای سرتان بسازید پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن آووکادو، روغن زیتون، عسل و زرده تخم‌مرغ است.

تمام این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کاملا یکدست و کرمی شود. وقتی ماسک آماده شد، مخلوط را روی موهای خشک از ریشه تا انتها بمالید. با یک کلاه پلاستیکی سرتان را بپوشانید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند. در نهایت موهای خود را بشویید و حالت دهید.

برای تهیه ماسک آووکادوی خانگی برای موهای درخشان، به یک عدد آووکادوی رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. این ماسک نیز همانند دیگر ماسک‌ها باید روی تمام قسمت‌های سر یعنی از ریشه تا نوک موها زده شود.

ماسک را روی پوست سر خود ماساژ دهید و مطمئن شوید که تمام تارهای با ماسک پوشیده شده باشند. از آن‌جایی که آووکادو حساسیت‌زا نیست، هیچ آسیبی به پوست و موی سر شما وارد نمی‌کند. بعد از گذشت مدت زمان 30 دقیقه سرتان را شامپو بزنید و تمام مواد ماسک را از لای موها خارج کنید.

آووکادو به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد شناخته شده است، در حالی که عسل و روغن زیتون باعث تغذیه و درخشندگی بیشتر موها می‌شوند. استفاده منظم از این ماسک آووکادوی خانگی می‌تواند به بهبود وضعیت کلی و درخشندگی موهای شما کمک کند.

4- ماسک حالت‌دهنده مو آووکادو

ماسک حالت‌ دهنده مو آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن چربی‌های سالم و مواد مغذی که مو را تغذیه و مرطوب می‌کند، به یک نرم کننده طبیعی برای مو تبدیل شده است. اگر موهای شما نیاز به یک درمان فوق العاده نرم‌کننده و حالت‌دهنده احتیاج دارد، پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک آووکادو، روغن نارگیل و ماست است.

در روش اول، آووکادو را با روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیر یکدستی تهیه شود. این ماسک را برای مدت زمان 20 تا 30 دقیقه روی سرتان قرار دهید و سپس شامپو بزنید. این ماسک حالت‌دهنده ساده، فواید آووکادو را با فواید روغن نارگیل ترکیب می‌کند.

روغن نارگیل دارای ساختار مولکولی است که به آن اجازه می‌دهد به ساقه مو نفوذ کند و رطوبت موها را افزایش دهد. این روغن همچنین از ریزش پروتئین در رشته‌های مو جلوگیری می‌کند و به قوی نگه داشتن ساقه مو کمک می‌کند.

علاوه بر این ماسک یک ماسک دیگر هم وجود دارد که برای حالت دادن به موها استفاده می‌شود. در ادامه شما را با نحوه درست کردن و استفاده از این ماسک قدرتمند آشنا می‌کنیم. برای تهیه این ماسک به یک عدد آووکادوی رسیده، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن آرگان نیز استفاده کنید) و یک قاشق غذاخوری عسل یا ماست ساده احتیاج دارید.

برای تهیه این ماسک می‌توانید از مواد موجود در آشپزخانه استفاده کنید. آووکادوی رسیده را برش دهید و گوشت آن را در یک کاسه بردارید. آن را با چنگال له کنید یا آن را در غذاساز مخلوط کنید تا به قوام یکدست و بدون گلوله برسید. روغن زیتون (یا روغن دلخواه‌تان) را به آووکادوی له شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اگر می‌خواهید از عسل یا ماست استفاده کنید، آن را نیز به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

قبل از استفاده از ماسک، مطمئن شوید که موهایتان تمیز و مرطوب باشد. می‌توانید موهای خود را از قبل شامپو بزنید و کمی با حوله خشک کنید. موهای خود را به قسمت‌های قابل کنترل تقسیم کنید تا از توزیع یکنواخت ماسک آووکادو روی موهای خود اطمینان داشته باشید. با استفاده از انگشتان دست یا برس مو، ماسک آووکادو را روی موهای خود بمالید.

این کار را از ریشه شروع کنید و تا انتها به سمت پایین حرکت کنید. مطمئن شوید که تمام رشته‌های مو و پوست سر خود را کاملاً با ماسک پوشانده باشید. هنگامی که موهایتان کاملا پوشیده شد، ماسک را به آرامی با نوک انگشتان خود به مدت چند دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. این کار به تحریک گردش خون کمک می‌کند و باعث سلامت پوست سر می‌شود.

پس از استفاده از ماسک، موهای خود را با کلاه بپوشانید یا آن‌ها را در یک حوله گرم بپیچید. گرما به ماسک اجازه می‌دهد تا به عمق ساقه مو نفوذ کند. ماسک آووکادو را حدود 30 دقیقه تا یک ساعت روی موهایتان بگذارید تا مواد مغذی جادویی خود را اعمال کنند، همچنین می‌توانید آن را برای یک درمان فشرده یک شبه روی سر بگذارید.

در نهایت موهای خود را با آب ولرم بشویید تا ماسک کاملا پاک شود. بعد از خشک کردن موها، می‌توانید آن‌ها را هرطور که دوست دارید حالت دهید. این ماسک آووکادو به موهای شما رطوبت، درخشندگی و جذابیت بیشتری می‌بخشد و حالت دادن به آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. به یاد داشته باشید که باقیمانده ماسک آووکادو را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و ظرف یک یا دو روز از آن استفاده کنید. در نهایت از موهای زیبا و تغذیه شده خود لذت ببرید!

5- ماسک مغذی پوست سر آووکادو

ماسک  مغذی پوست سر آووکادو

ایجاد یک ماسک خانگی آووکادو برای تغذیه پوست سر، یک راه ساده و موثر برای تقویت رشد موی سالم و تغذیه پوست سر است. از آن‌جایی که آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، می‌تواند به مرطوب کردن و تغذیه پوست سر شما کمک کند. برای تهیه ماسک مغذی آووکادو به نصف فنجان بلغور جو دوسر و آووکادو احتیاج دارید.

در ابتدا بلغور جو را با نصف آووکادو تازه مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. بهتر است که این ماسک مو را روی موهای تمیز و بدون چربی بزنید. بنابراین اگر سرتان تمیز نیست حمام کنید و بعد از گرفتن آب اضافی موها، این ماسک را روی سر قرار دهید. اگر هم موهایتان تمیز است فقط ساقه مو و پوست سر را کمی مرطوب کنید.

این کار باعث جذب بهتر مواد مغذی موجود در ماسک به ساقه مو می‌شود. بعد از قرار دادن ماسک آووکادو روی موها، سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه روی موها باقی بماند.

سپس سرتان را آبکشی کنید و موها را به حالت دلخواه در بیاورید. ماسک دیگری که به تغذیه و تقویت پوست و موهای سر کمک می‌کند، ماسک آووکادو و روغن زیتون است. این ماسک قدرتمند را همانند دیگر ماسک‌های مو تهیه کنید و برای مدت زمان 30 دقیقه روی سرتان بگذارید. روغن زیتون به تقویت خاصیت مرطوب‌کنندگی ماسک می‌افزاید و تغذیه اضافی برای پوست سر را فراهم می‌کند.

در صورت تمایل، می‌توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را برای ماسک اضافه کنید تا خوشبو و معطر شود. روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس یا رزماری نه تنها بوی مطبوعی دارند بلکه فواید بیشتری برای پوست سر نیز دارند.

برای تحریک گردش خون و جذب مواد مغذی موجود در ماسک باید آن را روی پوست سر خود با حرکات دورانی ماساژ دهید. این درمان ماسک آووکادو را یک بار در هفته یا به میزان دلخواه تکرار کنید تا پوست سر تغذیه شده و سالمی داشته باشید.

6- ماسک ترمیم‌کننده مو آسیب‌دیده آووکادو

آیا یک دسته موز دارید که در شرف خراب شدن هستند؟ نگران نباشید، با موزهای خیلی رسیده و نرم شده می‌توانید یک ماسک ترمیم‌کننده آسیب مو بسازید. نصف یک موز بسیار رسیده، یک تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف آووکادو را بردارید و با مقداری آب مخلوط کنید.

هنگامی که به یک قوام یکدست رسیدید، ماسک موی شما آماده است. این ماسک را به شکل یکنواخت روی موها و پوست سرتان بزنید و با کلاه مناسب بپوشانید. اجازه دهید که ماسک برای مدت زمان 30 دقیقه روی سرتان باقی بماند.

در نهایت از آب گرم برای شستشوی ماسک از روی موها استفاده کنید و با یک شامپوی مرطوب کننده ادامه دهید. فرآیند شامپو زدن را دو تا سه بار تکرار کنید تا زمانی که تمام ماسک آووکادو از روی موها پاک شود. آووکادو به دلیل محتوای بالای چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی، یک ماده فوق العاده برای تغذیه و ترمیم موهای آسیب دیده است.

محصولات حاوی آووکادو

استفاده از این ماسک آووکادو خانگی یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار می‌تواند به ترمیم و بهبود موهای آسیب دیده کمک کند و آن‌ها را نرم، مرطوب و سالم جلوه دهد. در کنار ماسک‌های خانگی محصولات دیگری هم وجود دارند که حاوی آووکادو هستند. در ادامه شما را با این محصولات آشنا می‌کنیم.

1- ماسک مو عصاره آووکادو شون

ماسک مو عصاره آووکادو شون

خریدماسک مو عصاره آووکادو شون

ماسک موی حاوی عصاره آووکادو شون یک محصول از برند شون است که برای آبرسانی و ترمیم موهای شکننده مناسب است. همان طور که از نام این محصول پیداست، وجود عصاره آووکادو در ترکیب این ماسک مو، باعث رطوبت رسانی به موی سر خواهد شد. استفاده از این ماسک مو باعث می‌شود تا تمام ویتامین‌های مورد نیاز مو به شکل مناسب تامین شوند.

کسانی که از سشوار به صورت مرتب استفاده می‌کنند بهتر است این ماسک مو را مدنظر داشته باشند؛ چرا که بهره‌مندی از این ماسک، باعث ایجاد مقاومت مو در برابر موخوره و عوامل آسیب رسان می‌شود.

ماسک موی حاوی عصاره آووکادو شون به دلیل داشتن ترکیبات منحصر به فرد باعث آبرسانی عمیق به موهای سر خواهد شد. از ترکیبات به کار رفته در این ماسک می‌توان به ویتامین آ، ب، سی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان اشاره کرد.

وجود مواد مغذی فراوان نظیر امگا-9 در این ماسک مو باعث ایجاد آنتی اکسیدان‌های فراوان در سر خواهد شد که این امر برای جلوگیری از رادیکال‌های آزاد موجود در سر مؤثر است.آووکادو یک ترکیب کلیدی برای آبرسانی پوست سر است که به دلیل داشتن خواص زیاد باعث تنظیم PH مو‌ها شده و از موی سر در مقابل عوامل آسیب رسان مراقبت خواهد کرد.

آووکادو علاوه بر محافظت از موی سر می‌تواند باعث نرمی و لطافت مو شود. کسانی که به دنبال یک ترکیب گیاهی فوق العاده مفید برای موهای سر هستند و قصد دارند تا ریشه‌ی مو را تقویت کنند می‌توانند خرید این محصول را در نظر داشته باشند.

2- شامپو مو مرطوب کننده آووکادو شون

شامپو مو مرطوب کننده آووکادو شون

خریدشامپو مو مرطوب کننده آووکادو شون

برخی از شامپوها در کنار پاک‌کنندگی موی سر، خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز دارند. در واقع این شامپوها به نوعی رطوبت را به موهای شما می‌رسانند و ضمن مراقبت از موها، از خشک شدن آنها نیز جلوگیری می‌کنند. اگر موهای شما نیز خشک است و می‌خواهید که رطوبت موی سر شما زیاد شود، شامپو مرطوب کننده آووکادو شون مناسب برای موهای خشک را به شما توصیه می‌کنیم.

یکی از معضلات افراد دارای موهای خشک، عدم وجود رطوبت کافی در پوست سر است. به این دلیل که سر این افراد برخلاف موهای معمولی قادر به تولید چربی نیست. در نتیجه پوست سر نمی‌تواند رطوبت را درون موها نگهداری کند.در چنین شرایطی باید از شامپوهای مرطوب‌ کننده استفاده کنند تا از طریق تغذیه و رطوبت‌رسانی مو، موهای آنها شادابی و طراوت خود را حفظ کند.

اگر شما هم به دنبال یک شامپوی مرطوب کننده باکیفیت هستید، خرید شامپوی مرطوب کننده شون با عصاره آووکادو، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای کسانی است که دارای موهای خشک هستند. عصاره آووکادو موجود در این شامپو سرشار از ویتامین‌های A، B، C است و باعث تقویت موها می‌شود.

علاوه بر این این محصول از موها در برابر رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌کند.شامپو مرطوب کننده آووکادو شون مناسب برای موهای خشک خاصیت رطوبت‌رسانی به مو را دارد. در نتیجه بعد از استفاده از این محصول، شادابی و طراوت به موهای شما باز می‌گردد. به خصوص اگر موهای شما خشک و شکننده است، با استفاده از این شامپو موهای شما جانی دوباره خواهد گرفت.از دیگر ویژگی‌های مثبت شامپوی مرطوب‌ کننده شون، تنظیم PH مو است؛ بنابراین دیگر گره‌خوردگی در موهای خود نخواهید دید.

3- نرم کننده موی قوی و آبرسان آووکادو موهای خشک و آسیب دیده شون

نرم کننده موی قوی و آبرسان آووکادو موهای خشک و آسیب دیده شون

خریدنرم کننده موی قوی و آبرسان آووکادو موهای خشک و آسیب دیده شون

شامپو برای از بین بردن آلودگی‌های موی سر مفید است و استفاده از یک نرم کننده مناسب باعث تقویت موهای سر خواهد شد. نرم کننده موی قوی و آبرسان آووکادو شون مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده است که با قیمت مناسب از برند شون تولید و روانه بازار شده است.

این محصول با توجه به ترکیبات گیاهی که دارد برای محافظت از موهای خشک و آسیب دیده به عنوان بهترین انتخاب شناخته می‌شود. اگر موهای شکننده و آسیب پذیر دارید بهتر است تا پایان با معرفی این محصول همراه ما باشید.نرم کننده موی قوی و آبرسان آووکادو شون مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده است و باعث مرطوب شدن موهای سر خواهد شد.

ترکیب استفاده شده در این نرم کننده به گونه‌ای است که می‌تواند مواد مغذی موها را تامین کند. اگر بخواهید از فولیکول‌های موی سر خود مراقبت کنید و در صورت نیاز از خشک شدن موها جلوگیری کنید بهتر است نگاهی به ویژگی‌های کلیدی این محصول داشته باشید.

عصاره آووکادو به کار رفته در این محصول باعث آبرسانی پوست سر شده و ترکیبات گیاهی موجود در این نرم کننده، باعث جلوگیری از آسیب‌های محیطی خواهد شد. نرم کننده موی قوی و آبرسان آووکادو شون مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده دارای ویتامین‌های آ، ب، سی، دی و ای است که باعث جذب بیشتر فولیکول‌های مو می‌شود.

4- روغن موی سر آووکادو اینکتو

روغن موی سر آووکادو اینکتو

خریدروغن موی سر آووکادو اینکتو

روغن مغذی موی سرآووکادو بیشتر از همه به کسانی توصیه می‌‌شود که پوستی ملتهب در کف سردارند یا موهایشان بیش‌ از اندازه کم‌پشت شده است. روغن آووکادو فرمولاسیون سبکی داشته و درنتیجه به‌راحتی جذب موها و پوست کف سر می‌شود. این روغن جادویی می‌تواند آب و رطوبت را در خود نگه‌دارد و به آب‌رسانی موها کمک کند.

از خواص دیگر این روغن SPF موجود در آن است که دارای فاکتور‌های حفاظتی در برابر نور آفتاب بوده و تا حدی از موها در مقابل ضررهای ناشی از اشعه فرابنفش نور خورشید محافظت کند. روغن موی سر آووکادو سرشار از ویتامین‌های 6A ،D ،E ،6B، آمینو و فولیک اسید است. مواردی که نام بردیم هر موی سالمی به آن‌ها نیاز دارد و به تقویت و رشد آن کمک می‌کند.

شما می‌‌توانید از روغن موی سر آووکادو اینکتو برای نرم کردن عمقی موی خود یا به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید. بهترین نتیجه استفاده از روغن موی آووکادو زمانی به دست می‌‌آید که از این روغن به همراه دیگر روغن‌‌های مغذی مثل روغن‌زیتون استفاده کنید.

5- ماسک مو مغذی آووکادو اینکتو

ماسک مو مغذی آووکادو اینکتو

خریدماسک مو مغذی آووکادو اینکتو

با ماسک موی آووکادو به موهای خود بهترین درمان مغذی را بدهید. غنی شده با روغن آووکادو آلی ، این یک روش درمانی مناسب برای رفع موهای آسیب دیده است و به موهای شما احساس نرمی، لطافت و تغذیه مو را هدیه می‌دهد.

قابل توجه است که بدانید نگهداری از مو‌ها بسیار مهم است؛ زیرا مراقبت‌های نادرست از مو منجر به ایجاد خشکی مو‌ می‌شوند. خشکی مو موخوره، وزی و شکنندگی مو را به دنبال دارد. ماسک مو آووکادو اینکتو تغذیه کننده و تقویت کننده موی در برابر آسیب دیدگی است که برای برای حفظ سلامت موها بسیار مناسب است.

این ماسک در یک محفظه‌ی کاسه‌‌ای در اندازه 300ml تولید شده که تا 94% از مواد طبیعی بهره می‌برد. ماسک مو‌ آووکادو سر شار از اسید‌های چرب امگا 3، آمینه ضروری، روغن‌های طبیعی که باعث آبرسانی طولانی مدت و عمیق مو می‌شوند. این ماسک حاوی انواع ویتامین‌ها از جمله B2 ،D ،E ،A و مواد معدنی یعنی آهن و مس است. بیوتین موجود در این ماسک مو‌ها را تحریک کرده و به رشد مو‌های جدید کمک می‌کند.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید