یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نقش روغن مونوی در براق کردن و تغذیه مو

نقش روغن مونوی در براق کردن و تغذیه مو

روغن های مو فواید بسیار زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به براق کردن مو، افزایش شفافیت و تقویت ساقه مو اشاره کرد. اگر از طرفداران روغن نارگیل و تأثیرات آن بر روی موها هستید، ممکن است روغن مونوی نیز برای شما جالب باشد. به گفته دکتر آزاده شیرازی، روغن مونوی، دارویی با قدمت قرن‌ها است که از خیساندن گلبرگ‌های گاردنیا تاهیتی در روغن نارگیل به دست می‌آید.

روغن مونوی یک روغن عطر محسوب می‌شود، از این رو برای معطر کردن، مرطوب کردن، تغذیه و درخشندگی موها استفاده می‌شود. روغن نارگیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 سالم، ویتامین E و خواص مرطوب‌کنندگی و آبرسانی فواید زیادی برای پوست و موی سر دارد. از جمله این فواید می‌توان به ترمیم موهای آسیب دیده، افزایش استحکام و تغذیه موها و همین‌طور افزایش سلامت کلی پوست سر اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با روغن مونوی و فواید بیشمار آن، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 روغن مونوی برای براق کردن موها

فواید روغن مونوی برای موها

فواید روغن مونوی بسیار شبیه به روغن نارگیل است، به دلیل اینکه نسخه اصلاح شده روغن نارگیل است. متخصصان روغن‌های گیاهی بر این عقیده هستند که، اکثر مردم روغن مونوی را به این دلیل که رطوبت پوست سر را به شدت افزایش می‌دهند و آلودگی را از روی پوست و مو پاک می‌کند، بیشتر از روغن نارگیل دوست دارند.

فواید روغن مونوی برای موها

1- بازیابی رطوبت پوست سر و ساقه مو

مطالعات نشان می‌دهد که روغن مونوی به راحتی به ساقه مو نفوذ می‌کند و با افزایش رطوبت موها، از موهای شما در برابر آسیب‌های ناشی از خشکی و شکستگی محافظت می‌کند. این روغن همچنین سبب تقویت ساقه مو می‌شود.

2- کاهش موخوره

خواص آبرسانی موجود در روغن مونوی باعث وز کمتر و درخشندگی بیشتر موها می‌شود. این روغن با تاثیر زیادی که بر روی موها دارد می‌تواند باعث افزایش شادابی و درخشش موهای سالم شود.

3- تقویت سلامت مو

فواید روغن مونوی از روغن نارگیل ناشی می‌شود. در حالی که روغن نارگیل از نظر فنی منجر به رشد مستقیم مو نمی‌شود، فواید روغن نارگیل و مونوی می‌تواند به موهای قوی‌تر و سالم‌تر منجر شود و بنابراین در نهایت به رشد مو کمک ‌کند. به گفته متخصصان پوست و مو، روغن مونوی یک سد محکم در برابر آلودگی موها ایجاد می‌کند و از این طریق سبب افزایش سلامت موها می‌شود. این روغن موها را تقویت و تغذیه می‌کند و باعث افزایش شادابی و هیدراته شدن پوست سر و تارهای مو می‌شود.

ملاحظات نوع مو با روغن مونوی

موهای خشک و آسیب‌دیده معمولا بیشترین نتیجه را از مصرف روغن مونوی می‌گیرند. این روغن به دو شکل قابل استفاده است. یکی به عنوان روغن درمانی زمانی که می‌خواهید موهای خود را هیدراته کنید و دیگری به عنوان درمان پوست سر برای افرادی که دچار خارش پوست سر و خشکی زیاد هستند. این روغن به خصوص برای استفاده در فصل زمستان کاربرد دارد. در حالی که روغن مونوی معمولاً برای اکثر انواع موها ایمن در نظر گرفته می‌شود، مهم است توجه داشته باشید که برخی از انواع مو باید از استفاده از این روغن اجتناب کنند.

ملاحظات نوع مو با روغن مونوی

این روغن به این دلیل که دارای عطر است ممکن است برای افراد با پوست حساس، سبب ایجاد حساسیت و التهاب شود. این روغن همچنین ممکن است شرایط پوستی مانند درماتیت سبورئیک، شوره سر یا فولیکولیت و جوش‌های پوست سر را تشدید کند. در حالی که تصور می‌شود اثرات این روغن مشابه روغن نارگیل است، اگر حساسیت خاص پوستی ندارید با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. مانند هر محصول جایگزین دیگری پیش از استفاده از این روغن باید تست حساسیت را انجام دهید.

نحوه استفاده از روغن مونوی برای مو

قبل از اینکه دقیقاً نحوه استفاده از روغن مونوی برای مو را بدانید، متخصصان پوست خاطرنشان می‌کنند که مهم است بدانید چقدر باید از روغن مو استفاده کنید. روغن مو معمولا بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود مگر اینکه از نوع عطری باشد. استفاده مداوم از این نوع روغن‌ها می‌تواند منجر به ایجاد واکنش‌های آلرژیک در طول زمان شود. متخصصان پوست همچنین توصیه می‌کنند که هفته‌ای یک یا دو بار از روغن مو استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این کار موها را به خوبی مرطوب و ابریشمی می‌کند و جلو ایجاد موخوره را می‌گیرد.

نحوه استفاده از روغن مونوی برای مو

در پایان این مقاله امیدواریم نکات گفته شده درباره روغن مونوی ونقش آن در براق کردن و تغذیه موها برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. در رابطه با استفاده از روغن مونوی بهتر است که از مالیدن آن به ریشه مو خودداری کنید. روغن‌های مو بهتر است فقط به انتهای ساقه مو مالیده شوند، زیرا پوست سر ما به طور طبیعی چربی مورد نیاز خود را تولید می‌کند. زدن روغن اضافی به پوست سر می‌تواند بیماری‌های پوستی مانند درماتیت سبورئیک و فولیکولیت را تشدید کند.

محصولات مرتبط
روغن مو آرگان بوستر کامانComeon 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۷۰ میل
۷۵ میل
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی سر آووکادو اینکتوinecto 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی رز کراستاسkerastaseامکان ارسال فوری
۵,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی عسل گیسوGisouامکان ارسال فوری
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۰ میل
روغن مو آرگان فنمنFENMANامکان ارسال فوری
۴۷۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
روغن مو ترمیم کننده سری پرو وی پنتنPanteneامکان ارسال فوری
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو هالی روتز فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
+۱
تنوع
روغن مو آبرسان سان نوکسnuxe 
۲,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو تقویت کننده ماهامن تی ام فیبل اند مینFable and Maneامکان ارسال فوری
۴,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۵۵ میل
۵ میل
۱۴.۴ میل
روغن مو تقویت کننده هولیروتس فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید