یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روغن آلو چیست و چه کاربردی برای پوست و مو دارد؟

روغن آلو چیست و چه کاربردی برای پوست و مو دارد؟

اسیدهای چرب، پلی‌فنول‌ها و ویتامین‌های گروه B همگی کلید واژه‌هایی در صنعت مراقبت از پوست هستند و در واقع یک میوه قدرتمند وجود دارد که همه آن‌ها را در خود جای داده است. روغن آلو سرشار از فیبر، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم و منیزیم است و علاوه بر شکل خوراکی به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، بسیاری از غلظت‌های روغن آلو سرشار از اسیدهای چرب ضروری و پلی فنول‌ها هستند و بنابراین می‌توانند آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز پوست و مو را تامین کنند.

در حالت کلی روغن آلو اغلب در اکسیرهایی یافت می‌شود که حاوی روغن هسته انار و روغن خولان دریایی هستند. این روغن‌ها معمولا سبک وزن و غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و به هیچ عنوان سبب مسدود شدن منافذ پوست نمی‌شوند. با استفاده مداوم از روغن آلو، پوستی صاف، شاداب و سرحال خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید از روغن آلو به عنوان یک روش درمانی برای موهای سرتان نیز استفاده کنید. بافت سبک این روغن، آن را برای استفاده روزانه بدون اشباع بیش از حد ساقه مو ایده‌آل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با فواید روغن آلو تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

روغن آلو چیست؟

روغن آلو یک ماده مرطوب‌کننده و ضدالتهاب است که پوست را روشن و حجیم می‌کند. این روغن همچنین از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و سبب ترمیم سلولی، تولید سبوم و بهبود بافت پوست می‌شود. روغن آلو به دلیل فواید بیشماری که دارد به تنهایی به عنوان یک اکسیر زیبایی به بازار عرضه می‌شود، اما به عنوان یک ماده نرم‌کننده در برخی از مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌ها نیز یافت می‌شود.

یک نوع خاص از آلو که آلو کاکادو (نوعی آلو بومی کشور استرالیا) نام دارد؛ در سال 2019 سروصدای زیادی را در دنیای مراقبت از پوست به پا کرد. این میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و عمدتا برای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقدار ویتامین سی موجود در آلو کاکادو 50 برابر بیشتر از ویتامین سی موجود در پرتقال است. روغن این میوه علاوه بر پوست برای مو نیز کاربرد دارد.

فواید روغن آلو برای پوست

فواید روغن آلو برای پوست

روغن آلو یک روغن بسیار سبک وزن است و فواید بسیار زیادی برای سلامت پوست دارد. فواید موجود در این روغن آن را به یک درمان روزانه غنی از مواد مغذی برای پوست تبدیل کرده است. این روغن قابلیت استفاده شدن در زیر کرم‌ها و سرم‌های سنگین‌تر را دارد. خواستگاه این گیاه به فرهنگ‌های آسیایی، به ویژه سرزمین اصلی جنوبی چین، جایی که گیاه آلو در آنجا منشأ گرفته است، می‌رسد. بیش از 2000 سال است که از عصاره گیاه آلو یا پرونوس موم در طب سنتی چینی، ژاپنی و کره‌ای استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با فواید بی‌نظیر روغن آلو برای پوست همراه ما باشید.

1- آبرسانی

روغن آلو به عنوان یک اکسیر آبرسان شناخته می‌شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و 9، ویتامین A و ویتامین E است و با خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای که دارد سبب حجیم شدن بافت پوست می‌شود.

2- ضدالتهابی

روغن آلو سرشار از پلی‌فنول است. این روغن به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد از پوست شما در برابر آسیب‌ رادیکال‌های آزاد ناشی از UV خورشید محافظت می‌کند. تحقیقاتی که روی این میوه و خواص آن انجام شده است نشان می‌دهد که عصاره آلو نتایج مثبتی را به عنوان یک درمان ضد‌سرطان نیز نشان داده است. ویتامین E موجود در روغن آلو نیز به دلیل تحریکات جزئی، باعث بهبودی التهابات شدید پوستی می‌شود.

3- افزایش گردش خون سلولی

با توجه به غلظت بالای ویتامین A موجود در روغن آلو، می‌توانید انتظار داشته باشید که این روغن به کاهش چین و چروک‌ها، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش گردش خون سلولی پوست کمک کند. در واقع این نوع روغن‌ها سبب ایجاد پوستی صاف‌تر و یکدست‌تر می‌شوند.

افزایش گردش خون سلولی با روغن آلو

4- محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل استرس‌زای محیطی

از آنجایی که روغن آلو سرشار از آنتی‌اکسیدان است، نقش مهمی در ایجاد پوست درخشان، شفاف، هیدراته و سالم ایفا می‌کند. از آن‌جایی که روغن آلو توان محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل استرس‌زای محیطی را دارد، می‌توانید از این روغن، انتظار کاهش لکه‌های قهوه‌ای را هم داشته باشید. روغن آلو همچنین حاوی مقدار خیلی زیادی ویتامین C است که یکی از اثبات‌شده‌ترین ویتامین‌ها برای درمان‌ بیماری‌های پوستی است. ویتامین C دارای خواص ترمیمی است و می‌تواند پوست را در سطح سلولی آن ترمیم کند.

5- تنظیم تولید سبوم (چربی)

روغن آلو به عنوان یک درمان ضدآکنه یا مرطوب کننده برای افرادی که پوست چرب یا آکنه‌ای دارند، تنظیم کننده تولید سبوم است. از آن‌جایی که روغن آلو سرشار از اسیداولئیک و اسیدلینولئیک است به خوبی این وظیفه را انجام می‌دهد. اسیداولئیک با تنظیم تولید چربی، سبب جوانسازی پوست می‌شود و با جلوگیری از تولید سبوم اضافی، آکنه‌های پوستی را کاهش می‌دهد. این اسید همچنین با فعال کردن تولید روغن طبیعی اضافی، به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند.

اسیدلینولئیک نیز از تجمع بیش از حد سلول‌های مرده پوست جلوگیری می‌کند و مانع از مسدود شدن منافذ باز پوست می‌شود. اسیدلینولئیک که یک اسید چرب ضروری است، گردش سلولی سالم پوست را تشویق می‌کند و مانع از مسدود شدن فولیکول‌های مو می‌شود.

ملاحظات نوع پوست با روغن آلو

اگر پوست واکنشی یا حساس دارید، بهتر است که قبل از استفاده از هر ماده جدیدی آن را روی یک قسمت کوچک از پوست خود تست کنید. اگر پوست حساسی دارید، باید از روغن آلو به مقدار خیلی کم استفاده کنید. اگر روی این ناحیه از پوست هرگونه قرمزی یا سوزش، بثورات پوستی یا خارش رخ داد، فورا مصرف آن را قطع کنید. اگر پوست معمولی دارید بهتر است که این روغن را روی پوست تمیز و خشک بمالید و اجازه دهید قبل از استفاده از هر محصول دیگری کاملا جذب شود.

روغن  آلو برای پوست

همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را به مرطوب کننده مورد علاقه خود اضافه کنید و زمانی که پوست مرطوب است برای جذب بیشتر استفاده کنید. روغن آلو به این دلیل که مقدار ترشح سبوم را تنظیم می‌کند، نه تنها غیرکومدون‌زا است، بلکه می‌تواند برای پوست‌های آکنه‌ای و مستعد جوش نیز مفید باشد.این روغن به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند معجزه می‌کند. یک قانون کلی که وجود دارد این است که افراد با پوست چرب نباید از روغن استفاده کنند، ولی روغن آلو از این قائده مستثنا است.

این روغن نه تنها برای پوست‌های چرب مضر نیست بلکه فواید بسیار زیادی هم دارد. در آخر نوبت به پوست‌های خشک می‌رسد. روغن آلو به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C و A، برای پوست‌های بالغ نتایج قابل مشاهده‌ای ایجاد می‌کند. این روغن سبب افزایش گردش سلولی در پوست‌های خشک می‌شود و ظاهر آن‌ها را سالم‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن آلو با استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کنند و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. ویتامین آ موجود در این روغن نیز سبب تحریک تولید کلاژن و افزایش شادابی و جوانی پوست صورت می‌شود.

آیا می‌توان از روغن آلو برای موها استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از روغن آلو برای موها استفاده کرد یا نه، پاسخ مثبت است. روغن آلو به دلیل خواص آبرسانی فراوانی که دارد، یک انتخاب عالی برای مو و همچنین پوست است. افرادی که موهای رنگ شده یا خشک دارند به طور ویژه از مزایای این روغن بهره‌مند می‌شوند. روغن آلو را می‌توانید بعد از حمام و در حالی که موهایتان هنوز کمی مرطوب است، به عنوان درمانی برای تقویت و مرطوب کردن رشته‌های تحت فشار استفاده کنید. پس این روغن به دلیل فواید شگفت‌انگیزی که دارد هم برای مو و هم برای پوست قابل استفاده است.

روغن آلو برای مو

روغن آلو در مقابل روغن آرگان

روغن آلو به دلیل فواید زیادی که دارد اغلب با یکی دیگر از روغن‌های مراقبت از پوست مقایسه می‌شود و این روغن چیزی نیست جز روغن آرگان. علت مقایسه این دو روغن با یکدیگر فواید مشابه آن‌ها با هم است. روغن آرگان همانند روغن آلو سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است و خاصیت ضدالتهابی و مرطوب کنندگی فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو دارد. انتخاب میان این دو روغن یک انتخاب کاملا شخصی است ولی آزمایشات بالینی نشان داده است که روغن آلو حتی بیشتر از آرگان دارای آنتی‌اکسیدان است.

روغن آلو در مقابل روغن آرگان

در پایان این مقاله امیدواریم شما را با جنبه‌های مختلف و مزایای استفاده از روغن آلو برای پوست آشنا کرده باشیم. این روغن را می‌توان دو بار در روز، یک بار صبح‌ها زیر آرایش و یک بار عصرها به عنوان بخشی از روتین پوست شبانه استفاده کرد. روغن آلو به دلیل بافت سبکی که دارد، به خوبی با سرم‌ها و مرطوب کننده‌هایی که به دلیل خاصیت آبرسانی معروف هستند، جفت می‌شود.اکثر متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که این روغن را پس از شامپو کردن و حالت دادن موها، به انتهای ساقه موهای مرطوب بزنید تا از موهای شما در برابر آسیب حرارتی ناشی از ابزارهای حالت دهنده و سشوار محافظت کند.

محصولات مرتبط
روغن بدن المیسElemis 
۶,۵۸۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن بدن لوندر فارماسیFarmasi 
۴۴۹,۰۰۰ تومان
۲۲۵ میل
روغن بدن سوپرفود المیسElemis 
۷,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
روغن بدن مرین المیسElemis 
۱۱,۴۷۲,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
روغن بدن رز المیسElemis 
۱۱,۴۷۲,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
روغن بدن پرودیجیوکس نوکسnuxe 
۱,۲۶۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
روغن بدن پرودیجیوس نوکسnuxe 
۳,۵۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
روغن صورت له اینتمپورل جیونچیGivenchy 
۱۶,۵۰۳,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
روغن بدن اسکین تراپی اربورینErborian 
۵,۷۳۹,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
۱۰ میل
روغن بدن جاردین پالانکا بایجاBAÏJA 
۱,۹۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
روغن بدن دیور سولار دیورDior 
۸,۳۳۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
روغن بدن میس دیور دیورDior 
۷,۳۳۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن صورت آرگان کرویدواتKruidvat 
۶۸۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
روغن بدن پرودیجیوس اور نوکسnuxe 
۵,۲۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن بدن پرودیجیوس نرولی نوکسnuxe 
۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن بدن پرودیجیوس فلورال نوکسnuxe 
۳,۲۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
روغن بدن ارگانیک نویکس نوکسnuxe 
۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
روغن صورت ویتامین سی پیکسیpixi 
۳,۶۲۵,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
روغن بدن دیواین آنتی پودسantipodes 
۳,۹۱۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
۱۰ میل
روغن بدن فرنگی پانی مونوی المیسElemis 
۶,۲۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید