یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نکات و ترفندهای مراقبت از مو در زمستان

نکات و ترفندهای مراقبت از مو در زمستان

بادهای سرد زمستانی می‌تواند بر سطح رطوبت موهای ما تأثیر بگذارند. هوای خشک و سرد رطوبت موها را از بین می‌برد و احتمال آسیب را تا چند برابر افزایش می‌دهد. راب اسمیت، دانشمند ارشد مراقبت از مو دایسون، چند نکته و ترفند برای سلامت مو به اشتراک گذاشته است تا در روتین‌های روزمره و همچنین مراقبت از مو در زمستان‌ های سخت استفاده شود. آسیب‌های مکانیکی شایع‌ترین شکل آسیب موها هستند. تعدادی از عللی که می‌تواند منجر به آسیب فیزیکی شود عبارت است از برس کشیدن اشتباه، خشک کردن با حوله و کشیدن انگشت در میان موها. اگر می‌خواهید موهایتان را با حوله خشک کنید باید آن‌ها را به آرامی در یک حوله بپیچید و بگذارید به طور طبیعی خشک شوند. از حوله فقط برای گرفتن آب اضافی موها استفاده کنید و آن را برای مدت طولانی روی سرتان قرار ندهید. این کار از آسیب مکانیکی موها جلوگیری می‌کند.

روتین صحیح مراقبت از مو در زمستان

مراقبت از مو در فصل زمستان

مراقبت از مو در زمستان و به‌طور کلی در فصل‌های سرد از اهمیت زیادی برخوردار است. برای آشنا شدن با روتین صحیح مراقبت از مو در زمستان همراه ما باشید.

1- استفاده از نرم‌کننده بعد از هر بار شستشو

نرم‌کننده‌ها از بهترین محصولاتی هستند که می‌توانید برای موهای خود استفاده کنید. در واقع نرم‌کننده‌‌ها قادر هستند که سطح موها را بپوشانند و از آن‌ها مراقبت کنند. بعد از استفاده از نرم‌کننده، شانه‌پذیری موها بهبود پیدا می‌کند و پف و وزی مو به حداقل می‌رسد. ترکیبات به کار رفته در نرم‌کننده‌ها موها را ترمیم نمی‌کند، اما به کاهش علائم آسیب در آینده کمک می‌کند.

2- استفاده از شانه دندان درشت برای شانه کردن موها

شانه کردن موها شاید به ظاهر کار ساده و پیش پا افتاده‌ای به نظر برسد ولی همین کار ساده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از شانه‌های دندانه پهن و درشت برای کاهش اصطکاک و آسیب مکانیکی زمانی که موهای شما خیس و بسیار ضعیف است، به خوبی کار می‌کند.

3- برس زدن از نوک ساقه مو

یک تکنیک خوب برای برس کشیدن موها این است که از انتهای موهایتان شانه زدن را شروع کنید تا گره‌ها را از بین ببرید. شروع از ریشه فقط گره‌ها را بیشتر سفت می‌کند و ریزش مو را افزایش می‌دهد.

4- استفاده از شامپوهای ملایم‌تر

موهای چرب و روغنی معمولا ناشی از تجمع چربی و سبوم در فولیکول‌های موها است. شاید به این موضوع فکر کنید که نباید زیاد موها را شست ولی باید این را بدانید که شستن مکرر و منظم موها همیشه هم لزوما بد نیست. شستشو موها سبب می‌شود که باقی‌مانده‌های ناخوشایند مانند سبوم، حالت‌دهنده‌های مو، سلول‌های مرده پوست، عرق و آلاینده‌های محیطی به خوبی از بین بروند و کار اکسیژن‌رسانی به نحو بهتری انجام شود. اگر عادت دارید که هر روز موهای خود را بشویید، باید سعی کنید که از شامپوهای ملایم‌تری برای این کار استفاده کنید. کوکامیدوپروپیل بتائین یکی از مواد تشکیل‌دهنده شامپوها است که می‌تواند فرمولاسیون شامپو را متعادل و ملایم کند و تحریک پوست سر را کاهش دهد. اگر برای شستن موهای سرتان از شامپوی ملایم‌تر یا مرطوب‌کننده استفاده کنید، موهایتان بدون نیاز به مرحله اضافی در حالت خوبی باقی خواهد ماند.

5- استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی

اسپری مو، چسب مو و موس از جمله حالت‌دهنده‌های مو هستند که موهای شما را به حالت دلخواه در می‌آورند. این محصولات معمولا موها را سنگین‌تر می‌کنند و تارهای مو را به یکدیگر می‌چسبانند. از این رو موها قادر به حرکت و جابجایی نیستند. از آن‌جایی که حالت‌دهنده‌ها معمولا سبب آسیب به پوست و ساقه مو می‌شوند بهتر است روغن‌های طبیعی و گیاهی را جایگزین آن‌ها کنید. این روغن‌ها با ایجاد یک لایه و سد محکم روی سطح مو، از موهای شما در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کنند. با وجود اینکه روغن‌های گیاهی فواید بسیار زیادی برای سلامت موها دارند ولی در استفاده از آن‌ها نباید زیاده‌روی کرد. استفاده زیاد از روغن، موها را چرب و چسبناک می‌کند و با احتیاج به شستشو بیشتر موها، سبب آسیب به مو می‌شود.

نکات مراقبت از مو در زمستان و روزهای سرد سال

نکات مراقبت از مو برای فصول سرد سال

زمستان فصل خطرناکی برای پوست و موی شما است، از این رو باید با نکات مهم مراقبت از پوست و مو آشنا باشید. با ورود به فصل پاییز به تدریج هوا خشک و سر می‌شود و به دنبال آن آب و رطوبت موجود در پوست و مو کاهش پیدا می‌کند. این مقاله به طور تخصصی برای مراقبت از موها در فصل زمستان تهیه شده است. اگر شما هم موهای سرتان در فصل زمستان خشک و وز می‌شود حتما تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

1- از بیرون رفتن از خانه با موهای خیس خودداری کنید

موها زمانی که خیس می‌شوند در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارند و باید با احتیاط بیشتری با آن‌ها رفتار کرد. علت ضعیف شدن موها بعد از خیس شدن این است که پیوندهایی که به ساختار مو استحکام می‌بخشند توسط آب مختل می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود که آسیب دیدن مو خیلی سریع‌تر از زمانی که خشک است اتفاق بیفتد. اگر برای خشک کردن موها از سشوار استفاده می‌کنید باید مراقب باشید که آن را روی حرارت کم و از فاصله زیاد روی موها بگیرید. با استفاده از سشوار علاوه بر خشک کردن موها می‌توانید حالت‌ آن‌ها را هم زیباتر کنید. نحوه خشک کردن موها در فصل زمستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پس از رها کردن موهایتان در حالت ضعیف برای مدت طولانی جلوگیری کنید.

2- کمتر شامپو بزنید

در طول ماه‌های سرد سال، پوست سرتان خشک‌تر، ملتهب‌تر و شوره‌دارتر می‌شود. در این شرایط شامپو زدن به پوست سر می‌تواند روغن‌های طبیعی مو را از بین ببرد و وضعیت پوست سر را وخیم‌تر کند. در واقع هرچقدر در طول زمستان موها را کمتر بشویید رطوبت و چربی مورد نیاز آن‌ها بهتر حفظ می‌شود. بنابراین استفاده از شامپوی ملایم‌تر یا کاهش دفعات شستشو می‌تواند به جلوگیری از خشکی و التهاب پوست سر کمک کند.

3- جلوگیری از خشکی زیاد پوست سر

در فصول سرد سال که هوا خشک‌تر می‌شود بهتر است از یک مرطوب‌کننده در فضای خانه استفاده کنید. این کار می‌تواند به حفظ سطوح بالاتر رطوبت روی پوست سر شما کمک کند. همچنین، یک روغن با کیفیت و خوب را در نظر بگیرید که بعد از شامپو به پوست سر خود بمالید تا احساس رطوبت بیشتری را روی پوست سرتان داشته باشید.

4- جلوگیری از الکتریسیته ساکن

الکتریسیته ساکن نیز می‌تواند در فصول سرد سال مانند زمستان و پاییز افزایش پیدا کند. هرچه رطوبت موجود در هوا کمتر باشد، موها رطوبت بیشتری را از دست می‌دهند و خشک‌تر می‌شوند. هرچه خشکی موها بیشتر باشد، وزی و بدحالتی آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. خشک کردن بیش از حد موها نیز می‌تواند منجر به افزایش موخوره و الکتریسیته ساکن شود. برای کمک به کنترل استاتیک و موخوره، از استفاده از برس پلاستیکی که می‌تواند باعث تجمع استاتیک شود، خودداری کنید و از سشوار با جریان هوای کنترل‌شده و یونیزر استفاده کنید. در ادامه شما را با چند نمونه از محصولات پرفروش و پراستفاده در فصل زمستان آشنا می‌کنیم.

1- شامپو مو تقویت کننده روغن آرگان رینوزیت

شامپو مو تقویت کننده روغن آرگان رینوزیت خریدشامپو مو روغن آرگان رینوزیت

شامپو رینوزیت به دلیل دارا بودن روغن آرگان، به موهای شما حالتی ابریشمی و براق می‌بخشد.روغن آرگان موجود در این شامپو سرشار از ویتامین ای و اسیدهای چرب است؛ بنابراین شامپو روغن آرگان رینوزیت به صورت یک تقویت‌کننده عمل می‌کند. به طوری که استفاده از آن برای تغذیه پوست و تقویت ریشه موها بسیار موثر است؛ بنابراین استفاده مکرر از آن باعث می‌شود تا موها از استحکام و درخشندگی بالایی برخوردار باشند. علاوه بر این خشکی و شکنندگی مو را از بین می‌برد و جلوی آسیب به مو را به خوبی می‌گیرد. این شامپو دارای خاصیت نرم‌کنندگی نیز است؛ بنابراین استفاده از آن باعث نرمی و درخشان شدن موهای شما می‌شود. روغن آرگان موجود در این شامپو خاصیت جادویی دارد. به طوری که بعد از استفاده از این شامپو، موهای آسیب‌دیده و یا وز شده شما به خوبی ترمیم می‌شوند.از دیگر ویژگی‌های مثبت این شامپو این است که می‌توانید دیگر با نرم‌کننده‌ها و حالت‌دهنده‌های مو خداحافظی کنید. به این دلیل که روغن آرگان موجود در این شامپو کمک می‌کند تا موهای شما زیباتر از قبل به نظر برسند.

2- شامپو مو تقویت کننده موهای خشک اینسایت

شامپو مو تقویت کننده موهای خشک اینسایت خرید شامپو تقویت کننده اینسایت

شامپو موهای خشک اینسایتبا ساختاری سرشار از ترکیبات و عصاره های گیاهی و طبیعی به خوبی قادر به ترمیم و بازسازی موهای خشک و دهیدراته می باشد. این شامپو به واسطه عصاره جو دو سر، خاصیت تغذیه کنندگی، ترمیم کنندگی و نرم کنندگی قوی برای تارهای مو داشته و موهای نازک و آسیب دیده ناشی از خشکی را احیا می نماید.شامپو موهای خشک اینسایتبا نفوذ مویرگی ترکیبات و ویتامین های موثر به کار رفته در ساختار خود به اجزای سازنده تارهای مو، خاصیت حجم دهندگی و نرم کنندگی فوق العاده برای تارهای مو دارد. استفاده از کمپلکس تغذیه کننده در ساختارشامپو موهای خشک اینسایت، سبب تقویت عمقی موهای خشک و آسیب دیده شده و لطافت از دست رفته به تارهای مو باز می گردد. این کمپلکس حاوی روغن نارگیل، کره ایلیپ و روغن بادا شیرین بوده و قادر به تامین تمامی عناصر مورد نیاز سلولهای سازنده ریشه موها و تمام اجزای تارهای مو می باشد. با استفاده ازشامپو موهای خشک اینسایتموهای خشک و دهیدراته انرژی لازم برای ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده را بازیافته و شادابی بینظیری بر روی تارهای مو ایجاد می شود.

3- روغن موی سر آووکادو اینکتو

روغن موی سر آووکادو اینکتو خریدروغن موی سر آووکادو اینکتو

روغن مغذی موی سرآووکادو بیشتر از همه به کسانی توصیه می‌‌شود که پوستی ملتهب در کف سردارند یا موهایشان بیش‌ از اندازه کم‌پشت شده است. روغن آووکادو فرمولاسیون سبکی داشته و درنتیجه به‌راحتی جذب موها و پوست کف سر می‌شود. این روغن جادویی می‌تواند آب و رطوبت را در خود نگه‌دارد و به آب‌رسانی موها کمک کند. از خواص دیگر این روغن SPF موجود در آن است که دارای فاکتور‌های حفاظتی در برابر نور آفتاب بوده و تا حدی از موها در مقابل ضررهای ناشی از اشعه فرابنفش نور خورشید محافظت کند. روغن موی سر آووکادو سرشار از ویتامین‌های 6A ،D ،E ،6B، آمینو و فولیک اسید می‌باشد. مواردی که نام بردیم هر موی سالمی به آن‌ها نیاز دارد و به تقویت و رشد آن کمک می‌کند. شما می‌‌توانید از روغن موی سر آووکادو اینکتو برای نرم کردن عمقی موی خود یا به‌عنوان ماسک مو استفاده کنید. بهترین نتیجه استفاده از روغن موی آووکادو زمانی به دست می‌‌آید که از این روغن به همراه دیگر روغن‌‌های مغذی مثل روغن‌زیتون استفاده کنید.

4- ماسک مو گلت پنتن

ماسک مو گلت پنتن خریدماسک مو گلت پنتن

این محصول با رساندن مواد مغذی کافی به ریشه مو‌های شما مانع از ریزش آن‌ها یا ریزش پوسته‌های سر می‌شود. یکی از موادی که در میان ترکیبات موجود در محصول ماسک مو مدل جلت پنتن دیده می‌شود، ماده کراتین است. این ماده ساختار اصلی مو‌های شما را تشکیل می‌دهد و صحت و سلامت آن نشان دهنده سلامت کلی مو‌ها می‌باشد.اگر کراتین مو دچار تخریب شود مو‌ها ساختمان خود را از دست می‌دهند و اصطلاحا در چنین حالتی گفته می‌شود مو‌ها وز شده اند. برند پنتن که تولید کننده این محصول می‌باشد، یک شرکت معتبر و در سطح استاندارد‌های جهانی است. کیفیت ماسک مو مدل جلت پنتن به نحوی ست که تمام کسانی که از ان استفاده نموده اند اعلام کرده اند که از اثرات و ویژگی‌های آن رضایت کامل داشته اند.بنابراین شما نیز با خیالی آسوده می‌توانید از این محصول برای احیای مو‌های خود استفاده کنید. قیمت این محصول را می‌توانید در قسمت فروشگاه اینترنتی مشاهده کنید و در صورت تمایل به راحتی اقدام به خرید کنید.

5- ماسک مو عصاره آووکادو شون

ماسک مو عصاره آووکادو شون خریدماسک مو عصاره آووکادو شون

ماسک موی حاوی عصاره آووکادو شون یک محصول از برند شون است که برای آبرسانی و ترمیم موهای شکننده مناسب است. همان طور که از نام این محصول پیداست، وجود عصاره آووکادو در ترکیب این ماسک مو، باعث رطوبت رسانی به موی سر خواهد شد. استفاده از این ماسک مو باعث می‌شود تا تمام ویتامین‌های مورد نیاز مو به شکل مناسب تامین شوند.ماسک موی حاوی عصاره آووکادو شون به دلیل داشتن ترکیبات منحصر به فرد باعث آبرسانی عمیق به موهای سر خواهد شد. کسانی که از سشوار به صورت مرتب استفاده می‌کنند بهتر است این ماسک مو را مدنظر داشته باشند؛ چرا که بهره‌مندی از این ماسک، باعث ایجاد مقاومت مو در برابر موخوره و عوامل آسیب رسان می‌شود. از ترکیبات به کار رفته در این ماسک می‌توان به ویتامین آ، ب، سی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان اشاره کرد. وجود مواد مغذی فراوان نظیر امگا-9 در این ماسک مو باعث ایجاد آنتی اکسیدان‌های فراوان در سر خواهد شد که این امر برای جلوگیری از رادیکال‌های آزاد موجود در سر مؤثر است. آووکادو یک ترکیب کلیدی برای آبرسانی پوست سر است که به دلیل داشتن خواص زیاد باعث تنظیم PH مو‌ها شده و از موی سر در مقابل عوامل آسیب رسان مراقبت خواهد کرد. همان‌طور که متوجه شدید فصل زمستان نه برای پوست خوب است و نه برای موها، از این رو فصل زمستان فصل پرچالشی برای هر فرد خواهد بود. ما در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از پرفروش‌ترین محصولات مراقبت از مو در فصل زمستان را به شما معرفی کنیم.با کلیک بر روی گزینه خرید، امکان دسترسی مستقیم به صفحه معرفی محصولات پیشنهادی در وبسایت ریحا را برای شما ممکن است. در ضمن خوشحال می‌شویم از تجربیات و نظرات خود درباره عطرهای معرفی شده در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بگویید. با ثبت نظر شما سایر کاربران ریحا نیز می‌توانند از نقاط ضعف و قوت محصولات معرفی شده مطلع شوند.

محصولات مرتبط
شامپو مو ضد ریزش ماینوکسیدیل لافاررLafarrerr 
۵۲۵,۹۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۱۵۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده تخم مرغ عسل واتيکاVatika 
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۲۰۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده بوتانیک نارگیل و آلوئه ورا ترزمهTresemmeامکان ارسال فوری
۴۳۲,۰۰۰ تومان
۷۰۰ میل
۶۵۰ میل
۶۰۰ میل
+۱
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید