یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روغن کانولا چیست و چه فایده ای برای مو دارد؟

روغن کانولا چیست و چه فایده ای برای مو دارد؟

اگر می‌خواهید کاملا طبیعی باشید و از هیچ ماده شیمیایی برای سلامت موهایتان استفاده نکنید، به احتمال خیلی زیاد یکی از بزرگترین چالش‌های شما، یافتن محصولات مناسب است. در این شرایط تنها چیزی که به ذهن می‌رسد استفاده از روغن‌های طبیعی است. روغن نعناع، روغن زیتون و روغن درخت چای و روغن کانولا از جمله روغن‌های تحسین‌برانگیز و مورد تایید متخصصان در حوزه مراقبت از مو هستند. روغن کانولا یکی از روغن‌های گیاهی پرکاربرد است که موها را قوی و سالم نگه می‌دارد. اگرچه روغن کانولا به عنوان یک روغن پخت و پز مشهور است، اما فواید بسیاری برای سلامتی و زیبایی دارد. اگر می‌خواهید با روغن کانولا و فواید آن آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روغن کانولا چیست؟

روغن کانولا همان‌طور که از نامش مشخص است از دانه کانولا (نوعی دانه کلزا که دارای اسیداروسیک کم است) استخراج می‌شود. این گیاه عمدتا در مناطق دشتی غرب کانادا رشد می‌کند. اگرچه این روغن یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین روغن‌های گیاهی برای پخت و پز است؛ اما فواید زیبایی و سلامتی متعددی نیز دارد و می‌توان آن را روی مو، پوست و ناخن‌ها برای مرطوب کردن و تقویت آن‌ها استفاده کرد. روغن کانولا حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. این ویتامین یک ماده فعال است که به عنوان یک راه حل قابل اعتماد برای بسیاری از مشکلات مراقبت از مو مورد استقبال قرار گرفته است. با وجود این، روغن کانولا می‌‌تواند موهای کدر را احیا کند، فولیکول‌های مو را ترمیم کند و گردش خون را در پوست سر بهبود ببخشد. برای اینکه بفهمیم چه چیزی روغن کانولا را تا این حد برای مو مفید می‌کند همراه ما باشید.

فواید روغن کانولا برای مو

کمی فکرتان را آزاد کنید و این تصور را نداشته باشید که روغن کانولا فقط برای داخل آشپزخانه کاربرد دارد. در واقع این روغن یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود سلامت موهای شما است. این روغن دارای فواید قابل توجهی است و مرطوب کردن موهای شما با استفاده از آن می‌تواند به بهبود همه جانبه منجر شود.

1- افزایش رشد مو

روغن کانولا به لطف محتوای اسیدهای چرب موجود در آن، فواید بسیار زیادی برای مو و پوست سر دارد. این روغن حاوی درصد بالایی از اسیداولئیک (60٪) و اسیدلینولئیک (20٪) است. لینولئیک‌اسید موجود در روغن کانولا بافت سبکی دارد و برای مرطوب کردن پوست سر و تحریک رشد مو عالی است.

2- نرم و مرطوب کردن موها

موها برای شکوفا شدن و رسیدن به بهترین حالت، به تعادل رطوبت و پروتئین نیاز دارند. رطوبت کافی سبب حفظ خاصیت ارتجاعی موها می‌شود و در نبود آن، موها خشک، شکننده و در معرض خطر شکستن قرار می‌گیرند. نرمی و لطافت موها بسیار بااهمیت است و زمانی آن را درک خواهید کرد که بخواهید موهایتان را شانه کنید، حالت دهید و یا با دست‌تان آن را لمس کنید. خوشبختانه روغن کانولا می‌تواند این رطوبت مورد نیاز را فراهم کند.

3- جلوگیری از شوره سر

روغن کانولا دارای ترکیباتی است که می‌تواند در درمان و پیشگیری از شوره سر و مشکلات مرتبط با آن مفید باشد. شوره سر شدید می‌تواند باعث شود که فرد پوست سر خود را آنقدر خراش دهد تا به آن آسیب برساند. شوره همچنین باعث التهاب مکرر در فولیکول‌های مو می‌شود و همین اتفاق می‌تواند رشد موها را کاهش دهد و یا حتی آن را متوقف کند. این روغن همچنین دارای خواص ضدالتهابی و همین ویژگی جلو ایجاد شوره را می‌گیرد.

4- کاهش ریزش مو

روغن کانولا حاوی ویتامین E است و مصرف ویتامین E و همچنین استفاده موضعی از آن، می‌تواند استرس اکسیداتیو روی پوست سر را به حداقل برساند. در این صورت موها رشد بهتری را تجربه می‌کنند. روغن کانولا علاوه بر کاهش ریزش مو، برای جوانسازی موها نیز کاربرد دارد. در واقع ویتامین E یکی از ضروری‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها برای رشد موی سالم است، زیرا ریزش مو را به حداقل می‌رساند.

5- محافظت از مو در برابر اشعه ماورابنفش خورشید

بسیاری از ما آسیب‌های ناشی از نور خورشید را به پوست ربط می‌دهیم، اما موها نیز می‌توانند توسط اشعه ماوراء‌بنفش خورشید آسیب ببینند. موها نیز همانند پوست، اگر در برابر تابش نور خورشید قرار بگیرند آسیب می‌بینند و دچار مشکلات فراوانی می‌شوند. اگرچه روغنی که به طور طبیعی توسط پوست سر ساخته می‌شود می‌تواند از موها در برابر نور خورشید محافظت کند، اما روغن کانولا ممکن است برای محافظت بیشتر در برابر اشعه ماوراء‌بنفش خورشید مفید باشد.

6- افزایش درخشندگی موها

اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع 85 درصد از محتوای چربی مو را تشکیل می‌دهند. لیپیدها نیز مسئول افزایش درخشندگی و برق موها هستند. از آن‌جایی که روغن کانولا حاوی این دو ترکیب است می‌تواند موخوره را کاهش دهد و برق و درخشندگی لازم را روی موها ایجاد کند.

7- درمان خشکی مو

از آن‌جایی که روغن کانولا یک ماده آبرسان است، می‌تواند آسیب‌های ناشی از خشکی زیاد را ترمیم کند. این روغن همچنین می‌تواند از موهای شما در برابر عوامل خارجی مانند آلودگی و شرایط آب و هوایی خشک نیز محافظت کند. در واقع درمان‌های روغنی بهترین روش برای آبرسانی به تارهای مو و پوست سر هستند. از آن‌جایی که روغن می‌تواند آب را دفع کند، استفاده از روغن روی موهای خشک اثر بیشتری دارد. روغن‌ها به دلیل سنگینی و حجمی که به موها اضافه می‌کنند شستشو و آبکشی را سخت می‌کنند، پس اگر موهای چرب و روغنی دارید از روغن دیگری استفاده نکنید.

ملاحظات نوع مو

روغن کانولا به طور کلی روی اکثر انواع موها خوب کار می‌کند، اما برای بهره مندی از مزایای کامل آن، درک تخلخل موهای شما می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع درمان موثر باشد. تخلخل موهای شما بر چگونگی عبور روغن و رطوبت از کوتیکول‌های شما تاثیر می‌گذارد. برای موهای کم تخلخل، روغن‌های سبک بهترین گزینه است. از آن‌جایی که روغن کانولا سبک وزن است، برای موهای کم تخلخل عالی است، به این دلیل که آن را سنگین نمی‌کند. روغن کانولا همچنین ممکن است برای موهای با تخلخل بالا نیز مفید باشد، زیرا این نوع موها ممکن است که خشک باشند.

این روغن برای کسانی که می‌خواهند از روغن کانولا برای احیای موهای خشک و آسیب‌دیده استفاده کنند، ارزش امتحان کردن را دارد. روغن درمانی ممکن است فواید بسیار زیادی برای موهای خشک داشته باشد، اما اگر پوست سر شما چرب و حساس است بهتر است از استفاده از روغن کانولا روی موهای خود اجتناب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که سلامت پوست سر و سلامت مو دو چیز کاملا متفاوت است و نباید با هم اشتباه گرفته شوند. برخی پزشکان بر این عقیده هستند که اگر پوست حساس و واکنش‌پذیری دارید، از تماس روغن کانولا با پوست سرتان خودداری کنید.

این روغن نیز مانند هر روغن دیگری ممکن است سبب ایجاد التهاب روی پوست سر شود. از این رو بهتر است قبل از اینکه روغن را روی تمام قسمت‌های سرتان بمالید مقدار کمی از آن را روی یک قسمت کوچک از پوست تست کنید. بعد از گذشت مدت زمان 24 ساعت اگر پوست‌تان سالم بود و هیج واکنشی روی آن اتفاق نیفتاده بود به احتمال زیاد این روغن برای شما بی‌خطر است. روغن کانولا این قابلیت را دارد که با دیگر روغن‌ها ترکیب شود، اما اگر می‌خواهید آن را به تنهایی استفاده کنید باید مراقب چربی زیاد موهای سرتان باشید. این روغن را به مقدار خیلی کم استفاده کنید به این دلیل که چربی بیش از حد می‌تواند منافذ روی پوست سر شما را مسدود کند و مانع از رشد طبیعی فولیکول‌های مو شود.

نحوه استفاده از روغن کانولا برای مو

راه‌های مختلفی برای تجربه مزایای روغن کانولا وجود دارد. بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که از روغن کانولا به‌عنوان یک درمان پیش از پوسیدگی استفاده کنید. استفاده مداوم از این روغن به بهبود گردش خون و جوانسازی سلولی کمک می کند. برای آشنایی با روش‌های استفاده از روغن کانولا همراه ما باشید.

1- به عنوان درمان قبل از شامپو

برای رشد بیشتر موها، روغن کانولا را با روغن رزماری یا علف لیمو مخلوط کنید و قبل از شامپو کردن، حدود 20 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید.

2- به عنوان ماسک مو

برای افزایش سطح رطوبت موهایتان، روغن کانولا را با روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید. برای تاثیرگذاری بهتر به شما توصیه می‌کنیم، این ماسک را به مدت 30 دقیقه قبل از شامپو زدن موها، روی پوست و موی سر خود نگه دارید.

3- به عنوان درمان مو

اگر می‌خواهید از خواص درمانی روغن کانولا استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که بسته به طول موهایتان از یک تا دو قاشق غذاخوری روغن کانولا برای اشباع نوک و پوست سر استفاده کنید. موهایتان را با این روغن ماساژ دهید، سپس از یک حوله گرم یا کلاه برای پوشاندن موهای سرتان استفاده کنید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا روغن به خوبی جذب ساقه مو و پوست سر شود. همچنین می‌توانید از یک شانه دندان پهن استفاده کنید تا روغن به طور یکنواخت در بین تمام تارهای مو پخش شود و سپس آن را کاملا آبکشی کنید. اگر موهای شما ضخیم و بلند است، شاید لازم باشد از مقدار روغن بیشتری استفاده کنید.

4- به عنوان حالت‌دهنده

برای کمک به مبارزه با مشکلات موهای خشک، روغن کانولا را با آب گرم مخلوط کنید و به شکل اسپری روی موهای خود بپاشید. این روغن رقیق شده را روی موها قرار دهید تا رطوبت بیشتری به موها منتقل کند و جلوی آسیب آن‌ها را بگیرد.

در پایان، امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. هنگام انتخاب روغن کانولا مناسب برای موهای خود، مهم است که به دنبال روغنی باشید که خالص، تصفیه شده یا با پرس سرد باشد. ما همچنین استفاده از روغن چند منظوره را به شما توصیه می‌کنیم. روغن کانولا به طور کلی سبک وزن است، بنابراین نباید موها را سنگین کند. اگر بعد از استفاده متوجه شدید که موهای شما سنگین شده است، ممکن است این روغن برای موهای شما مناسب نباشد.

محصولات مرتبط
روغن مو آرگان بوستر کامانComeon 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۷۰ میل
۷۵ میل
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی سر آووکادو اینکتوinecto 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی رز کراستاسkerastaseامکان ارسال فوری
۵,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی عسل گیسوGisouامکان ارسال فوری
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۰ میل
روغن مو آرگان فنمنFENMANامکان ارسال فوری
۴۷۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
روغن مو ترمیم کننده سری پرو وی پنتنPanteneامکان ارسال فوری
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو هالی روتز فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
+۱
تنوع
روغن مو آبرسان سان نوکسnuxe 
۲,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو تقویت کننده ماهامن تی ام فیبل اند مینFable and Maneامکان ارسال فوری
۴,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۵۵ میل
۵ میل
۱۴.۴ میل
روغن مو تقویت کننده هولیروتس فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید