یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
8 عادت اشتباه که ناخن های شما را از بین می برد

8 عادت اشتباه که ناخن های شما را از بین می برد

اگر شما هم از ان دسته افرادی هستید که یقین دارید ناخن‌ها در زیباتر به نظر رسیدن دست‌ها و در کل استایل‌تان نقش موثری دارند، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ناخن‌های شما از لایه‌هایی از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده‌اند و به عنوان محافظ برای انگشتان دست و پا عمل می‌کنند. کراتین که سلول های مو و پوست شما را نیز می سازد، از ناخن ها در برابر آسیب محافظت می کند.

اما شکافتن، پوسته شدن یا شکستن ناخن ها که خیلی هم غیرمعمول نیست و طبق دانشکده پزشکی هاروارد، 27 درصد از زنان دارای ناخن های شکننده هستند؛ واقعیتی تلخ و البته دردناک است. این مسئله می تواند نتیجه یک بیماری زمینه ای یا سایر عوامل خارجی باشد. اما نگران نباشید ما اینجا هستیم تا جزئیات دقیقی را که به شما کمک می‌کند ناخن‌هایتان را تقویت کنید و دوباره سالم و فوق‌العاده به نظر برسد، به شما اطلاع دهیم.

1- از جویدن ناخن‌های‌تان اجتناب کنید

جویدن ناخن جزو یکی از عادت‌های بدی است که معمولا در نتیجه اضطراب یا تنش بیش از حد در کودکان و بسیار از بزرگسالان سر می‌زند. این عادت جدا از نمای بد ناخن‌ها، سبب انتقال باکتری‌ها از دست‌ها به دهان شده و روی انگشتانتان زخم ایجاد می‌کند؛ که در همه موارد خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.

یکی از روش‌های خوب این است که ناخن های خود را مانیکور کنید. اگر ناخن‌های‌تان رنگی باشد، جویدن آن باعث مخدوش شدن مانیکورتان شده و از ناخن‌تان محافظت می‌شود. همچنین طعم مانیکور در کاهش این عادت کمک می‌کند.

2- از کوتاه کردن بیش از حد کوتیکول ناخن‌ها دست بردارید

کوتیکول یا قاعده ناخن، همان پوست بسیار نازک دور تا دور ناخن است که دائما در حال رشد بوده و به عنوان محفاظی برای ناخن‌ها در برابر نفوذ باکتری‌ها و قارچ‌ها عمل می‌کند. زمانی که کوتیکول را می‌برید و یا کوتاه می‎کنید، ناخن‌ها آسیب پذیر شده و به خوبی رشد نمی‌کنند. در نتیجه نرم تر از حد معمول شده و ممکن است ظاهری گود پیدا کنند. برای سلامت ناخن‌هایتان بهتر است دست از این کار کشیده و فقط در زمان‌های خاصی آ که می‌خواهید ناخن‌تان بلندتر دیده شود، این کار را انجام دهید.

3- مرطوب نکردن مداوم دست‌ها و ناخن‌ها

خشکی شدید دست‌ها منجر به ناخن‌های خشک شده که خیلی راحت می‌شکنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها همراه داشتن یک کرم مرطوب کننده مرغوب و مناسب با پوست دست‌تان است. با تکرار این کار متوجه خواهید شد که ناخن‌ها ماندگاری بیشتری پیدا خواهند کرد. در دراز مدت، این یک محافظ محافظ در برابر خشکسالی و اشتباهات ایجاد می کند.

اگر پوستی خشک دارید به دنبال لوسیون‌های مرطوب کننده‌ای باشید که حاوی لانولین یا آلفا هیدروکسی اسید هستند. همچنین می‌توانید نرم کننده‌های ناخن غنی از لانولین را خریداری و استفاده کنید. حتما بعد از شستن دست‌ها را مرطوب کرده و هنگام استفاده از لوسیون یا کرم، آن را مستقیما روی ناخن‌های خود مالیده و ماساژ دهید. این عمل را قبل خواب، برای طول شب نیز تکرار کنید.

4- استفاده نکردن از دستکش هنگام کار

قرار گرفتن بیش از حد ناخن‌ها در معرض آب باعث تورم آنها می شود به‌طوری که این کار را خیلی راحت‌تر از لایه برداری لاک ناخن می‌کند. بدون شک، امکان پرهیز از تماس با آب وجود ندارد، اما می‌توان میزان آن را به حداقل رساند. آب بیش از اندازه ناخن‌ها را ضعیف و سلول‌های ناخن را شکننده ، ضربه می زند و به سرعت منقبض می شود. پس از استحمام، روغن جوجوبا را باید روی ناخن ها قرار داد و در ماشین ظرفشویی از دستکش استفاده کرد. تماس بیش از حد با آب می تواند موجب ضعف و شکنندگی سلول‌های ناخن شود. استفاده از دستکش هنگام شستشوی ظروف و تماس نداشتن با مایع ظرف شویی و شوینده‌ها یکی از بزرگ‌ترین لطف‌هایی است که می‌توانید به ناخن و پوست دست‌هایتان بکنید. حتی بیرون نگه داشتن دست‌ها هنگامی که در وان حمام نشسته‌اید می‌تواند میزان تماس ناخن‌ها با آب را کاهش داده در نتیجه به استحکام آن کمک شایانی می‌کند.

5- رژیم غذایی ضعیف

اگر ناخن‌های شما دچار ضعف شده و در عین حال در مصرف فست فود زیاده روی می‌کنید، بهتر است تجدیدی نظری در این رابطه داشته باشید. ناخن‌ها به‌صورت عمده از یک پروتئین به نام کراتین ساخته شده‌اند، همان پروتئینی که در پوست و موهایمان نیز یافت می‌شود. اگر غذای سالم بخورید به طبع وضعیت ناخن‌های شما نیز تغییر می‌کند.

مصرف مقدار زیادی شکر بدون توجه به تعداد دفعات استفاده از مانیکور، ناخن‌ها را ضعیف می‌کند. ننوشیدن آب کافی، استفاده نکردن از سبزیجات تازه در هر وعده غذایی، فقر پروتئین تاثیر بسیار مخربی بر شکا و شمایل ناخن‌هایتان دارد. دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متنوع با مواد معدنی عالی، می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت و قدرت ناخن‌ها داشته باشد.

6- استفاده کردن از ناخن‌های به‌جای ابزار آلات

ناخن‌ها سطوح نازکی در بدن شما هستند که اصلا ابزار مناسبی برای بلند کردن اجسام سفت و سخت نیستند. با این حال، هنوز برخی بر این باورند که باز کردن قوطی‌های نوشابه با ناخن یا کشیدن زیپ امری طبیعی است.

استفاده از ناخن‌ها به عنوان یک ابزار می‌تواند باعث شکستگی یا ترک خوردگی آنها شود که این شرایط نیز به تضعیف ناخن‌ها منجر خواهد شد. به جای استفاده از نوک انگشتان و ناخن بهتر است برای انجام این کارها از کف دست و بالشتک‌های انگشتان استفاده کنید و یا از یک گیره کاغذ برای دسترسی به یک فضای کوچک استفاده کنید.

7- استفاده مداوم و زود به زود از خدمات کاشت ناخن و ژل پولیش

استفاده مداوم از لاک ناخن، ژل یا آکریلیک می‌تواند به صدف ناخن‌های شما آسیب برساند و باعث لایه برداری آنها شود که باعث لایه لایه شدن، شکستن، نرم شدن و ایجاذ شکاف‌هایی بر روی صدف می‌شود. بر اساس نظر بنیاد سرطان پوست، اشعه فرابنفش که در سالن‌های زیبایی برای خشک کردن لاک ژل از آنها استفاده می‌شود نیز مرتبط بوده و باعث خشکی ناخن و پیری زودرس می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود 20 دقیقه قبل از مراجعه به سالن زیبایی ناخن از ضد آفتاب مناسب استفاده شود، تا میزان خسارات ناشی از اشعه را به حداقل برساند. همچنین توصیه می شود که فواصل زمانی میان ژل پولیش ناخن‌های‌تان را افزایش دهید چرا که استفاده مکرر از دستگاه‌های یو وی می‌تواند امکان بروز لکه‌های پوستی را نیز افزایش دهد. از طرف دیگر، در نظر گرفتن فاصله میان ژل پولیش طولانی دوماهه می‌تواند به رطوبت و اکسیژن رسانی بهتر به ریشه های ناخن کمک کند و باعث شود تا بدن بافت ناخن را بهتر ترمیم کند.

8- استفاده نکردن از ویتامین ها و مکمل ها

بیوتین بیوتین نوعی ویتامین ب است که به جذب کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌های مفید کمک کرده و به عنوان یک ویتامینن ضروری برای تولید کراتین محسوب می‌شود. در نتیجه با توجه به جنس و ساختار ناخن، مصرف مکمل بیوتین برای رشد ناخن‌های نازک و شکننده مفید است. طبق گزارش موسسه لینوس پائولینگ در دانشگاه اورگان، مکمل‌های ب7 برای درمان و رشد ناخن های شکننده موثرند. بهتر است برای ترمیم ناخن‌های شکننده با پزشک‌تان مشورت کنید تا با انجام آزمایش‌های مربوطه، برای دستور و میزان استفاده این ویتامین ضروری شما را هدایت کند.

آهن همانطور که می‌دانید، جنس اصلی ناخن‌ها از ماده کراتینی است و موادی مانند کلسیم، مس، منگنز،‌ روی و آهن نیز از مواد تشکیل‌دهنده ناخن هستند. بنابراین پوسته پوسته شدن، شکستگی و نرم شدن ناخن‌ها زمانی رخ می دهد که بدن آهن کافی دریافت نمی‌کند، که منجر به کاهش سطح گلبول‌های قرمز خون می‌شود. در این صورت بهتر است با مشورت با پزشک‌تان و انجام آزمایش‌های مربوطه سطح فریتین شما را اندازه گیری کرده تا در صورت پایین بودن آن برای‌تان مکمل تجویز کند.

مراقبت از ناخن‌ها

ما در ادامه این مطلب قصد داریم چند نمونه از مطرح‌ترین و پرطرفدارترین محصولات مراقبتی از ناخن‌ها فروشگاه ریحا را، با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا به شما معرفی کنیم تا بهترین‌ کالاهای اورجینال موجود در بازار را بشناسید. شما می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات، از طریق وب سایت ریحا اقدام نمایید .

1- ست مانیکور مدل 12 تیکه

خریدست مانیکور مدل 12 تیکه

ست مانیکور یک محصول آرایشی و کاربردی است که به عنوان یک هدیه مخصوص برای کسانی است که آنها را دوست دارید. با استفاده از ابزارهای موجود در این ست می‌توانید ناخن‌های خود را جلا داده و زیبایی ناخن‌ها را افزایش دهید. زمانی که بخواهید یک ست هیجان انگیز ناخن خریداری کنید باید به ویژگی‌های آن توجه داشته باشید. ست مانیکور 12 تکه مانند نامش، 12 وسیله کاربردی است که برای مانیکور کردن ناخن کاربردی است.

این ست دارای یک عدد ناخن‌گیر کوچک مخصوص دست است که به خانم‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند طراحی ناخن خود را به بهترین شکل انجام دهند. وجود یک ناخن گیر بزرگ برای پا باعث می‌شود تا ناخن‌های پای خود را در کمترین زمان جذاب کنید. از دیگر لوازم موجود در این ست می‌توان به موچین انبری، سوهان ناخن، گوشت گیر، قیچی سر منحنی، ابزار تمیز کردن گوشت و پوسته‌های دور ناخن و غیره اشاره کرد.

2- لاک جلوگیری از جویدن ناخن هیدرودرم

خرید لاک جلوگیری از جویدن ناخن هیدرودرم

این محصول جذاب حاوی عصاره سیر و کاکتوس است که طعم و بوی نامطلوبی در دهان ایجاد کرده و باعث تقویت و استحکام ناخن‌ها هم می‌شود. از طرفی بنزوات دناتونيوم موجود در فرمولاسیون آن باعث شده که در هنگام تماس با دهان، تلخی نسبتا شديدی ايجاد ‌نمايد و مانع از جویدن و مکیدن ناخن و انگشت شود. این محلول جلوگیری از جویدن ناخن با فرمولاسیون کاملا شفاف می‌تواند به تنهایی یا بر روی لاک ناخن مورد استفاده قرار گیرد.

لاک جلوگیری از جویدن ناخن در محفظه‌های جذاب با حجم هشت میل در بازار عرضه شده و قابل استفاده در هر مکانی است. ابتدا سطح ناخن‌ها را کاملا تمیز و خشک نمایید. سپس به مقدار کافی از فرآورده را از طریق برس بر روی تمام سطح ناخن و پوست اطراف آن بمالید. مصرف را مجددا به روش قبلی تکرار نموده و اجازه دهید تا محلول کاملا خشک گردد. مصرف این فرآورده را یک روز در میان ادامه داده تا عادت جویدن ناخن یا مکیدن انگشت متوقف گردد.

3- محلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم

خریدحلول استحکام بخش ناخن هیدرودرم

ناخن‌ها به دلیل عواملی چون شستشو با مواد شوینده‌ی شیمیایی در معرض هوای سرد بودن، استفاده از لاک به صورت مداوم، آسیب‌پذیر و شکننده می‌شوند. شرکت هیدرودرم مانند سایر محصولات مراقبتی خود اقدام به تولید محلول استحکام بخش ناخن کرده است. این محلول 8 میلی لیتری حاوی عصاره‌ی سیر است که به جهت داشتن مقادیر زیادی سولفور علاوه برافزایش مقاومت و استحکام نقش بسزایی دارد.

همچنین عصاره سیر بدر حفظ و تامین رطوبت مورد نیاز ناخن‌ها نیز موثر است. این محلول که به کمک برس داخل شیشه به سطح ناخن مالیده می‌شود دارای عصاره آلوئه ورا، کالاندولا و بابونه است که در جهت سرعت بخشیدن به جذب اکسیژن، التیام دهنده التهابات پوستی و بیماری ‌های پوست اطراف ناخن موثر است؛ با خرید این محصول می‌توان از آن در زیر لاک هم استفاده کرد و تداخلی در درمان پیش نمی‌آید.

4- روغن تقویت کننده ناخن اکسپرت ایج آردن

خریدروغن تقویت کننده ناخن اکسپرت ایج آردن

روغن تقویت کننده و استحکام بخش ناخن اکسپرت ایج آردن برای سفت‌شدن و محکم شدن ناخن‌ها تولید شده است. روغن تقویت کننده ناخن آردن به تأمین رطوبت مورد نیاز ناخن و کوتیکول اطراف ناخن کمک کرده و تغذیه کننده ناخن است. این روغن همچنین در رشد سریع‌تر ناخن‌ها تأثیرگذار است.

از ترکیبات مؤثر روغن تقویت کننده و استحکام بخش اکسپرت ایج آردن می‌توان به ویتامینE، روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن جوجوبا و روغن جوانه گندم اشاره کرد. این ترکیبات مانع از خشک شدن، آسیب دیدن و شکستن ناخن‌ها می‌شوند. با استفاده از روغن تقویت کننده ناخن آردن، ناخن‌ها نرم و مرطوب شده و زیبایی دست‌ها و ناخن‌ها دوچندان می‌گردد.

5- لاک ناخن پیر رنه

خرید لاک ناخن پیر رنه

لاک ناخن برند پیر رنه برای تمام خانم‌هایی که نسبت به انتخاب رنگ لاک حساس هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. رنگ‌بندی متنوع و شیک این محصول آرایشی، نظر هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند. مواد مرغوب به کار رفته در این محصول در کنار فناوری به روز Expert Gel باعث شده است تا این لاک ناخن به دست‌های شما آسیبی وارد نکند. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی لاک ناخن پیر رنه، تنوع رنگی جذاب و دوست‌داشتنی آن است؛ بنابراین بعد از دیدن رنگ‌های متنوع این محصول، حتما یکی را انتخاب خواهید کرد.

علاوه بر این رنگ‌بندی این محصول بسیار زیبا است؛ بنابراین شما می‌توانید به تنهایی نیز از آن استفاده کنید. رنگ لاک ناخن این برند از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است؛ بنابراین با شستن و یا ضربه به راحتی از بین نخواهد رفت. این ویژگی باعث شده است تا به محبوبیت این محصول اضافه شود. استفاده آسان از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر برای لاک ناخن کمپانی پیر رنه است. برس پهن این محصول به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید لاک را بر روی ناخن‌های خود بزنید.

6- لاک خشک کن سریع ذبی

ovdnلاک خشک کن سریع ذبی

لاک خشک کن سریع دبی یکی دیگر از محصولات آرایش ناخن است که به سبب ویتامینه بودن، در کنار خاصیت خشک کنندگی سریع لاک ناخن‌ها، باعث تقویت بافت ناخن و محافظت از آن می‌شود. این محلول با سر قطره چکانی خود، پوشش دهی بالایی روی ناخن‌ها دارد و باعث می‌شود لاک ناخن به ناخن‌های شما بچسبد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. این لاک خشک کن، به عنوان یک محافظ نامرئی عمل کرده و باعث درخشش ناخن‌هایتان می‌شود و از لک شدن، رنگ پریدگی یا زرد شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

هنگام استفاده از لاک به مدت طولانی ممکن است با پوسته پوسته شدن، کمرنگ شدن و حتی کدر شدن آن مواجه شویم اما این محلول نه تنها باعث افزایش عمر لاک می‌‌شود بلکه شاهد این اثرات بر روی ناخن‌ها نیز نخواهید بود. این محصول رنگ لاک را تثبیت می‌کند و با اثر براق کننده ‌ای که دارد از کدر شدن لاک جلوگیری می‌کند. فرمولاسیون استفاده شده در این محلول نیز با اثر خشک کنندگی سریع لاک و ماندگاری بالا، زیبایی ناخن‌‌هایتان را دو چندان می‌کند. در پایان این مقاله، امیدواریم تا با مطالب گفته شده و معرفی این محصولات، شما را با بهترین تولیدات مراقبت از ناخن موجود در بازار آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید براساس ویژگی‌های منحصر به فرد پوست و ناخن خود و طبق سلیقه‌تان ، اقدام به خرید محصول مورد نیازتان از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات پرطرفدار دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

محصولات مرتبط
ترمیم کننده ناخن رینوال اینتنس نئودرمNeuderm تخفیف ویژه
۱۴۰,۰۰۰ تومان۱۳۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
لاک جلوگیری از جویدن ناخن ماوالاMavalaامکان ارسال فوری
۸۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰ میل
محلول کالر فیکس ماوالاMavalaامکان ارسال فوری
۱,۶۹۲,۰۰۰ تومان
۵ میل
۱۰ میل
سفت کننده ناخن گلدن رزGolden Rose 
۳۳۹,۰۰۰ تومان
۱۱ میل
محلول تقویت کننده ناخن اس آی ایزدینIsdin تخفیف ویژه
۱,۱۴۷,۰۰۰ تومان۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان
۲.۵ میل
محلول تقویت ناخن ساینتیفیک نیل هاردنر ماوالاMavala تخفیف ویژه
۱,۰۳۵,۰۰۰ تومان۹۹۰,۰۰۰ تومان
۵ میل
تقویت ناخن دورسی لانگ میبلینMaybellineامکان ارسال فوری
۸۶۳,۰۰۰ تومان
بی رنگ
بی رنگ
نویسنده :سارا قادری

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چطور عادت جویدن ناخن های خود را کنار بگذاریم؟
پاسخ:

یکی از روش‌های خوب این است که ناخن های خود را مانیکور کنید. اگر ناخن‌های‌تان رنگی باشد، جویدن آن باعث مخدوش شدن مانیکورتان شده و از ناخن‌تان محافظت می‌شود. همچنین طعم مانیکور در کاهش این عادت کمک می‌کند.

چرا نباید کوتیکول های ناخن را بیش از حد کوتاه کنیم؟
پاسخ:

کوتیکول یا قاعده ناخن، همان پوست بسیار نازک دور تا دور ناخن است که دائما در حال رشد بوده و به عنوان محفاظی برای ناخن‌ها در برابر نفوذ باکتری‌ها و قارچ‌ها عمل می‌کند. زمانی که کوتیکول را می‌برید و یا کوتاه می‎کنید، ناخن‌ها آسیب پذیر شده و به خوبی رشد نمی‌کنند. در نتیجه نرم تر از حد معمول شده و ممکن است ظاهری گود پیدا کنند. برای سلامت ناخن‌هایتان بهتر است دست از این کار کشیده و فقط در زمان‌های خاصی آ که می‌خواهید ناخن‌تان بلندتر دیده شود، این کار را انجام دهید.

چرا باید دست ها و ناخن های خود را به طور مداوم مرطوب کنیم؟
پاسخ:

خشکی شدید دست‌ها منجر به ناخن‌های خشک شده که خیلی راحت می‌شکنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها همراه داشتن یک کرم مرطوب کننده مرغوب و مناسب با پوست دست‌تان است. با تکرار این کار متوجه خواهید شد که ناخن‌ها ماندگاری بیشتری پیدا خواهند کرد. در دراز مدت، این یک محافظ محافظ در برابر خشکسالی و اشتباهات ایجاد می کند.

چرا باید موقع انجام کارهای منزل از دستکش استفاده کنیم؟
پاسخ:

قرار گرفتن بیش از حد ناخن‌ها در معرض آب باعث تورم آنها می شود به‌طوری که این کار را خیلی راحت‌تر از لایه برداری لاک ناخن می‌کند. بدون شک، امکان پرهیز از تماس با آب وجود ندارد، اما می‌توان میزان آن را به حداقل رساند. آب بیش از اندازه ناخن‌ها را ضعیف و سلول‌های ناخن را شکننده ، ضربه می زند و به سرعت منقبض می شود. پس از استحمام، روغن جوجوبا را باید روی ناخن ها قرار داد و در ماشین ظرفشویی از دستکش استفاده کرد. تماس بیش از حد با آب می تواند موجب ضعف و شکنندگی سلول‌های ناخن شود. استفاده از دستکش هنگام شستشوی ظروف و تماس نداشتن با مایع ظرف شویی و شوینده‌ها یکی از بزرگ‌ترین لطف‌هایی است که می‌توانید به ناخن و پوست دست‌هایتان بکنید. حتی بیرون نگه داشتن دست‌ها هنگامی که در وان حمام نشسته‌اید می‌تواند میزان تماس ناخن‌ها با آب را کاهش داده در نتیجه به استحکام آن کمک شایانی می‌کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید