یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
ماسک مو چیست و آیا باید حتما از آن استفاده کنیم؟ 

ماسک مو چیست و آیا باید حتما از آن استفاده کنیم؟ 

وقتی کسی راجع‌ به ماسک مو صحبت می‌کند معمولا چند ماسک موی طبیعی را معرفی می‌کند؛ اما خیلی کم پیش می‌آید که توضیح دهند چه ماسک مویی برای چه نوع مویی مناسب است. اگر شما هم راجع‌به این موضوع اطلاعاتی ندارید و فقط می‌توانید یک توضیح کوچک در جواب سوال ماسک مو چیست و طرز استفاده بدهید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید جواب این سوال را پیدا کنید، می‌توانید طرز استفاده از ماسک مو را یاد بگیرید و با چندین ماسک موی طبیعی آشنا شوید.

ماسک مو چیست؟کاربرد ماسک مو

ماسک مو یک ترمیم کننده‌ی فوق‌العاده است که به طرز عجیبی موهای شما را تقویت می‌کند. مواد معذی‌ای که در این ترمیم کننده‌ی مو وجود دارند موهای شما را از حالت آسیب‌دیدگی خارج کرده و طراوت خاصی را به موهای‌تان می‌بخشند. موها اگر هیچ مشکلی هم نداشته باشند، گاهی نیاز دارند به طور اساسی تغذیه شوند و تغییر کنند. ماسک مو به راحتی توانایی انجام این کار را برای موهای‌تان دارد.

ماسک مو در واقع چیزی است که حال و هوای موهای شما را بهتر می‌کند، حالا فرقی نمی‌کند که این ماسک مو در کارخانه ساخته شده باشد یا در خانه به‌ وسیله‌ی مواد طبیعی و گیاهی. هر چه باشد می‌تواند کار خودش که تقویت موها است را به درستی انجام دهد. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت، که ممکن است بعضی از ماسک های مو کیفیت بالاتری را نسبت به بقیه‌ی انواع داشته باشند؛ در این حالت باید ماسک‌های مو با کیفیت را بشناسید و استفاده از آنها را در برنامه‌ی خودتان بچینید.

«کرم مو چیست»سوالی است که معمولا جوان‌ها آن‌ را نمی‌پرسند و بیشتر مخصوص کسانی است که دوره‌جوانی را گذرانده‌اند، زیرا این روزها دیگر همه‌ی دخترهای جوان برای مراقبت از پوست و موی خود از وسایل آرایشی و بهداشتی مختلفی استفاده می کنند.

مواد تشکیل دهنده‌ی ماسک مو

ماسک مو چیست

برای انتخاب یک ماسک موی با کیفیت باید به مواد تشکیل دهنده‌ی ماسک های مو توجه کنید. ماسک‌هایی که دارای روغن‌هایِ طبیعی، مانند روغن‌های بادام، زیتون، جوجوبا و آووکادو باشند جزو ماسک‌های با کیفیت به حساب می‌آیند.

همچنین ماسک‌های خانگی‌ که بالاترین کیفیت را دارند و بیشترین تاثیر و لطافت را به موهایتان هدیه می‌کنند، ماسک‌ موهایی هستند که ماده‌پایه‌آن‌ها شامل عسل، ماست، موز یا زرده‌تخم مرغ باشند؛ اگر خودتان در حال درست کردن یک ماسک موی طبیعی برای موهایتان هستید، حواستان باشد که زرده و سفیده‌تخم مرغ را حتما جدا کنید، زیرا سفیده‌تخم مرغ خاصیتی دارد که باعث خشک شدن موهایتان می‌شود.

ماسک‌های موجود در بازار چگونه هستند؟

در بازار می‌توان ماسک‌ موهای متناسب با هر مدل مویی را پیدا کرد. اگر موهای تشک و شکننده‌ای دارید، ماسک موی مناسب موهای‌تان در بازار وجود دارد. و اگر موهای نرم و لطیفی دارید هم می‌توانید یک ماسک مو برای خودتان انتخاب کنید. یا اگر موهای رنگ شده‌ای دارید باز هم یک ماسک موی قوی برای تقویت موهایتان وجود دارد. پس فقط کافی است نوع موهایتان را بشناسید و به بازار مراجعه کرده و ماسک موی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

کاربرد ماسک مو

طرز استفاده از ماسک مو

برای استفاده از ماسک مو برای تقویت موهایتان کافی است بعد از انتخاب کردن یک ماسک موی مناسب با موهایتان، بعد از اینکه با استفاده از شامپو به شستشوی موهایتان پرداختید، ساقه‌های موهایتان را به ماسک مو آغشته کرده و خوب ماساژ دهید. یادتان باشد حتما به این نکته توجه کنید که ماسک مو به کل موهایتان برسد. بعد از گذشت 10 یا 20 دقیقه می‌توانید به شستن موهایتان بپردازید.‌ بعد از آبکشی موهایتان با استفاده از حوله آنها را خشک کنید؛ در هنگام خشک کردن موها حواستان باشد که موهایتان را به هیچ وجه در داخل حوله نکشید. اجازه دهید موهایتان به آرامی خشک شود. یا می‌توانید از یک پارچه‌ی مناسب که مطمئن هستید بافت آن به موهایتان هیچ آسیبی نمی‌زند استفاده کنید.

فاصله‌زمانی استفاده از ماسک مو باید چقدر باشد؟

تعداد دفعات استفاده از ماسک مو در ماه، به جنس موهایتان بستگی دارد. معمولا همه‌ی انواع موها در فصل‌های مختلف و آب‌ و هواهای مختلف، یک بار در هفته مناسب هستند. اما اگر شما جزو افرادی هستید که بسیار از اتو مو یا وسایل حرارتی دیگر استفاده می‌کنید، بهتر است بیشتر از یکبار در هفته، از ماسک مو استفاده کنید.

معایب ماسک مو

ماسک مو با وجود همه‌خوبی‌هایی که دارد، ممکن است زمانی برای موهایتان مضر باشد. ماسک مو زمانی برای موهایتان ضرر دارد که استفاده از آن‌‌ را کنترل نکنید و تا می‌توانید از آن استفاده کنید.

آیا ماسک مو باعث ریزش مو میشود؟ایا ماسک مو باعث ریزش میشود؟استفاده‌مداوم از ماسک مو باعث می‌شود در طولانی مدت دچار ریزش موی شوید یا موهایتان بسیار حساس و شکننده شوند. در واقع استفاده‌مداوم از ماسک مو باعث می‌شود موها به آن عادت کنند؛ مانند استفاده از یک قرص است که اگر زیاد از آن استفاده کنید به آن عادت می‌کنید و دیگر نمی‌توانید آن‌ را کنار بگذارید.

معایب ماسک مو

معرفیِ چند ماسک موی فوق‌ العاده

ماسک مو وضعیت پریشان موهای شما را سامان می‌دهد و سلامتی موهایتان را تضمین می‌کند. چند نمونه از ماسک موهای طبیعی یا خانگیِ فوق‌العاده عبارت‌اند از:

  • ماسک سرکه‌ی سیب
  • ماسک شیر نارگیل مخصوص موهایی خشک
  • ماسک روغن نارگیل و عسل
  • ماسکِ پروتئینِ موز
  • ماسک آووکادو مخصوص موهای مرطوب
  • ماسک آبلیمو و تخم مرغ
  • ماسک عسل و ماست
  • ماسک نشاسته‌ی ذرت
  • ماسک برگ حنا و روغن خردل
  • ماسکِ سیب‌ زمینی
  • ماسک پیاز
  • ماسک نعنا و تخم مرغ
  • ماسک روغن نارگیل
  • ماسک آلوورا
  • ماسک دارچین، عسل و روغن زیتون
  • ماسک روغن آرگان
  • محلول جوش شیرین و قرص آسپرین در شامپو

در ادامه این مطلب شما را با تعدادی از مطرح‌ترین ماسک موهای موجود در بازار آشنا می‌کنیم:

1- ماسک احیا کننده مو گلیس مدل فیبر تراپی

ماسک احیا کننده مو گلیس

خرید ماسک احیا کننده مو گلیس مدل فیبر تراپی

استفاده از ماسک احیا کننده کننده مو گلیس مدل فیبر تراپی (Fiber Therapy) با تقویت موها باعث می‌شود که در مقابل آسیب‌های مختلف شیمیایی و فیزیکی روزانه به خوبی مقاوم شوند. طبق گفته مصرف کنندگان این محصول بی‌نظیر، با تنها چند بار استفاده از این محصول تأثیر فوق‌العاه آن روی موهایتان کاملا مشخص می‌شود. در واقع فقط با چند بار مصرف به میزان بسیار زیادی از آسیب‌های موهای شما کاسته می‌شود.

ماسک احیا کننده موی گلیس حاوی کراتین هیدرولیز شده و پانتول ترمیم کننده است. وجود فیبر در ماسک احیا کننده موی گلیس باعث می‌شود که بافت موها به خوبی در برابر آسیب‌های بیرونی حفظ شود و این محافظت به صورت طولانی مدت و بسیار ریشه‌ای انجام می‌شود. از طرفی فرمولاسیون ویژه امگاپلکس نیز سبب درمان عمقی موهای آسیب دیده شما می‌شود. به علاوه کراتین موجود در این محصول موها را نرم می‌کند و استحکام موها را افزایش می‌دهد.

2- ماسک مو السیو مدل دریم لانگ برای موهای آسیب دیده

 ماسک مو السیو مدل دریم

خرید ماسک مو السیو مدل دریم لانگ ماسک مو دریم لانگ Dream Long السیو لورال با تقویت موهای بلند، وضعیتشان را بهبود می‌بخشد. کراتین مایع در فرمولاسیون این ماسک، تارهای مو را تقویت، ترمیم و آبرسانی می‌کند. روغن کرچک موجود در ترکیب آن نیز از ریزش، شکنندگی و وز موها جلوگیری می‌کند. همچنین این ماسک مو از موها در مقابل حرارت سشوار، اتوی مو و .. محافظت می‌کند. ماسک موهای بلند دریم لانگ السیو لورال با داشتن ویتامین‌های مختلف و بافت سبک خود، بافت موهای بلند و آسیب دیده را ترمیم و بازسازی می‌کند و به آنها استحکام می‌بخشد و در عین حال، با خواص نرم کنندگی خود لطافت را برای موها به ارمغان می‌آورد. با استفاده از این محصول، طول عمر موهای بلند افزایش می‌یابد.

3- ماسک مو حاوی آرگان و کرن بری مدل اولترا دوکس

ماسک مو حاوی آرگان

خرید ماسک مو حاوی آرگان و کرن بری مدل اولترا دوکس

ماسک موی مناسب موهای رنگ شده اولترا دوکس حاوی آرگان و کرن بری است. اکسیر آرگان غنی‌شده از اُمگا 6 و ویتامین E است و بسیاری از آن به عنوان «کیمیای معجزه‌آسا» یاد می‌کنند. روغن آرگان شوره سر را از بین برده و درمان موثری برای ریزش مو است. هم‌چنین به دلیل عطر میوه‌های موجود در ماسک مو اولترا دوکس و رایحه دلنشین آن‌ها، حس خوب و دلپذیری را برای شما فراهم می‌کند.

کربن بری استفاده شده در ترکیبات این ماسک موی معرکه سرشار از خواص طبیعی، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب، اُمگا 3، 6 و 9 است. کربن بری با ایجاد لطافت بر موها مانع خشک‌ شدن آن شده و شانه کردن را راحت می‌کند. این ماسک موی جذاب برای موهای رنگ و مش کرده مناسب است و باعث می‌شود که رنگ مو تازگیِ تناژ خود را برای مدت طولانی حفظ کند. هم‌چنین خشکی موها که به دلیل استفاده از رنگ مو به وجود آمده را به طور کامل از بین برده و درخشش خیره‌کننده‌ای را به موهایتان می‌دهد.

4- ماسک موی حاوی عصاره جينسينگ و كراتين شون

ماسک موی حاوی عصاره جينسينگ

خرید ماسک موی حاوی عصاره جينسينگ و كراتين شون

ماسک موی حاوی عصاره جينسينگ و كراتين شون دارای عصاره گیاهی است که برای موهای ضعیف و آسیب دیده عرضه شده است. ریشه گیاه جینسینگ دارای پروتئین زیادی است که باعث کاهش صدمات به موها خواهد شد. گیاه جینسینگ در طب گیاهی دارای فواید ضد استرس است که این امر رابطه مستقیمی با سلامت مو دارد. زمانی که استرس افراد کاهش پیدا کند، ریزش مو نیز کم خواهد شد.

فولیکول‌های موجود در ترکیب این محصول گیاهی برای تقویت موهای آسیب دیده بسیار مفید است. ماسک موی حاوی عصاره جينسينگ و كراتين شون با تغذیه عمیق ریشه مو و ایجاد یک لایه مناسب پروتئینی بر روی پوست سر باعث جلوگیری از شکنندگی موها می‌شود. اگر بخواهید از پیری زودرس موی خود جلوگیری کنید بهتر است این محصول گیاهی را در برنامه خرید خود قرار دهید.

5- ماسک مو ضد ریزش 3 دقیقه ای پنتن

ماسک مو ضد ریزش 3 دقیقه ای

خرید ماسک مو ضد ریزش 3 دقیقه ای پنتن

ماسک موی ضد ریزش 3 دقیقه ای پنتن؛ تنها در عرض 3 دقیقه از موخوره و وزی موها جلوگیری کرده و همچنین باعث تقویت موهای شما در برابر ریزش موی ناشی از آسیب حالت دهنده‌‌ها و حرارت ‌‌می‌شود. این ماسک مو؛ موهای شکننده را به موهایی سالم، براق و قوی مبدل ‌‌می‌سازد و حاوی پرو ویتامین‌‌هایی است که باعث تغذیه و ترمیم موها ‌‌می‌شود.همچنین چربی پوست سر را تنظیم ‌‌می‌کند. ماسک موی ضد ریزش 3 دقیقه ای پنتن؛ باعث ‌‌می‌شود تا موها راحت تر حالت بگیرند و آن‌‌ها را چرب ن‌‌می‌کند و مناسب افرادی است که به موهای خود اهمیت ویژه ای ‌‌می‌دهند.

ماسک‌های طبیعی‌ که به شما معرفی کردیم را نمی‌توان برای انواع موها استفاده کرد. یعنی بهتر است ابتدا نوع موی خود را بشناسید و سپس با کسب اطلاعات بیشتر یکی از این ماسک‌های با کیفیت و فوق‌العاده را برای ترمیم و تقویت موهایتان انتخاب کنید.حالا که به طور کامل متوجه شدید ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد، به راحتی می‌توانید یک ماسک موی متناسب با موهایتان انتخاب کنید و به استفاده از آن بپردازید.

اگر شما هم موهایی شکننده و به اصطلاح وزی دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله "سرم مو چیست" را مطالعه کنید تا در مورد ویژگی آن آشنا شوید.

مطمئنا به زودی تاثیر طراوت آن‌را بر موهایتان احساس خواهید کرد. نکته‌ای که لازم به تذکر و یادآوری است، این است که مراقب باشید استفاده از ماسک مو به صورت مداوم، موهایتان را به استفاده از ماسک مو معتاد نکند، زیرا ممکن است در آینده مجبور شوید، مسائل ناخوشایندی مانند ریزش و حساسیت مو را تجربه کنید.

۷,۰۹۵
محصولات مرتبط
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوسیپ نایت ادو پرفیوم زنانه گریتیGritti 
۲۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
مای وی پرفیوم زنانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۹,۸۰۱,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
گایدنس - گویدانس ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouageامکان ارسال فوری
۱۸,۸۴۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
سرچ ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۲,۲۹۳,۰۰۰ تومان۱۵,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
لینیج ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage 
۱۵,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
والایا ادو پرفیوم زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۸,۱۸۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
فور هر فوراور ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۱,۵۳۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
الکتریک چری ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۳۰,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
کنت استاپ لاوینگ یو ادو پرفیوم زنانه بای کیلیانBy Kilian 
۳۶,۲۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
دبی ادو پرفیوم زنانه مردانه ترند پرفومز - پرفیومزTrend Perfumes 
۸,۲۶۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :ماهور سهیلی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
ماسک مو چیست؟
پاسخ:

ماسک مو یک ترمیم کننده‌ی فوق‌العاده است که به طرز عجیبی  موهای شما را تقویت می‌کند. مواد معذی‌ای که در این ترمیم کننده‌ی مو وجود دارند موهای شما را از حالت آسیب‌دیدگی خارج کرده و طراوت خاصی را به موهای‌تان می‌بخشند.

چه ترکیباتی بهتر است در ماسک مو وجود داشته باشند؟
پاسخ:

برای انتخاب  یک ماسک موی با کیفیت باید به مواد تشکیل دهنده‌ی ماسک های مو توجه کنید. ماسک‌هایی که دارای روغن‌هایِ طبیعی، مانند روغن‌های بادام، زیتون، جوجوبا و آووکادو باشند جزو ماسک‌های با کیفیت به حساب می‌آیند. 

فاصله‌ زمانی استفاده از ماسک مو باید چقدر باشد؟
پاسخ:

تعداد دفعات استفاده از ماسک مو در ماه، به جنس موهایتان بستگی دارد. معمولا همه‌ی انواع موها در فصل‌های مختلف و آب‌ و هواهای مختلف، یک بار در هفته مناسب هستند. اما اگر شما جزو افرادی هستید که بسیار از اتو مو یا وسایل حرارتی دیگر استفاده می‌کنید، بهتر است بیشتر از یکبار در هفته، از ماسک مو استفاده کنید. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۷,۰۹۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
سارا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

بهترین برند ماسک مو شما چی پیشنهاد می کنید؟