یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
راز مراقبت لب چیست؟

راز مراقبت لب چیست؟

پوست بدن انسان از سه لایه تشکیل شده است که شامل اپیدرم یا لایه بالایی پوست، درم یا لایه میانی پوست و هیپودرم یا لایه پایینی پوست می‌باشد. ضخامت لایه بالایی یا اپیدرم در ناحیه‌ی لب‌ها بسیار کم است، به همین دلیل لب‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند. هم چنین لب‌ها به دلیل نداشتن غدد چربی، خیلی زود خشک شده و ترک می‌‌خورند بنابراین نیازمند رسیدگی بیشتری هستند.

در فصولی مثل پاییز و زمستان، به ‌دلیل هوای سرد و باد پاییزی، لب‌ها بیشتر خشک شده و از آن‌جایی که لب‌ها در مقایسه با سایر اعضای بدن دارای لایه نازک‌تری هستند، رطوبت خود را خیلی سریع از دست می‌دهند. اکثر افراد تمایل به داشتن لب‌های برجسته دارند، لب‌های برجسته ممکن است زیبا به نظر برسند، اما حفظ سلامت لب‌ها و مراقبت لب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای حفظ رطوبت و زیبایی لب‌ها یک‌سری بایدها و نبایدها وجود دارد که در ادامه به آن ها می‌پردازیم و یاد می‌گیریم چگونه از لب‌ هایمان مراقبت کنیم. در صورتی هم که تمایل به برجسته سازی لب هایتان دارید توصیه میکنیم مقاله "آرایش لب کوچک و روش های برجسته‌سازی لب‌ها " را مطالعه نمایید.

روش‌ های مراقبت از لب

همه از داشتن لب‌های قرمز، روشن و نرم لذت می‌برند اما کمتر کسی به دنبال روش های مراقبت لب است. با رعایت نکات کوچک اما با اهمیت می‌توانید لب‌هایی نرم و زیبا داشته باشید.

آب فراوان بنوشید

یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی و ترک خوردن لب‌ها، نخوردن آب کافی است. نوشیدن آب کافی (معمولا هشت لیوان در طول روز) فواید بسیاری برای بدن و پوست و نقش موثری در شادابی لب‌ها دارد.

داشتن رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم برای مراقبت از لب

یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین و پروتئین، نه‌تنها برای پوست، بلکه برای مراقبت از لب‌ ها اهمیت ویژه‌ای دارد. مراقبت لب‌ ها مانند مراقبت از دیگر بخش‌های صورت نیازمند تغذیه صحیح است. شما می‌توانید با خوردن ویتامین‌ها و مواد مغذی، لب‌هایی زیبا و سالم داشته باشید. البته گاهی این کمبود‌ها از طریق مواد غذایی برطرف نمی‌شود و باید از مکمل‌ها نیز استفاده کنید.

خیس کردن لب‌ها ممنوع!

جلوگیری از خیس کردن لب‌هابرای مراقبت لب

لب‌ها لایه محافظتی ندارند، بنابراین هر بار که آن‌ها را با زبان‌مان خیس می‌کنیم یا پوست آن‌ها را بر حسب عادت یا استرس می‌کنیم به طور مستقیم در معرض آسیب قرار می‌گیرند. خیس کردن لب‌ها نمی‌تواند از خشک شدن آن‌ها جلوگیری کند و حتی باعث تشدید خشکی لب هم می‌شود. وقتی لب‌ها را با آب دهان تر می‌کنیم، برای چند لحظه مرطوب می‌شوند، اما وقتی بزاق دهان تبخیر شود، لب‌ها خشک‌تر شده و همچنین آنزیم‌های بزاق دهان به بافت لب آسیب می‌رسانند.

سیگار کشیدن ممنوع!

نکشیدن سیگار برای مراقبت از لب ها

دود سیگار و مواد شیمیایی سبب پیری زودرس پوست شده و به مرور باعث می‌شوند لب‌ها تیره یا چروک به نظر برسند. عادت سیگار کشیدن، به لب‌ها ظاهری کدر و بی‌رنگ می‌دهد. اگر به سلامتی پوست و لب‌هایتان اهمیت می‌دهید بهتر است این عادت را ترک کرده و با افراد سیگاری کمتر معاشرت کنید.

استفاده از محافظ لب

استفاده از محافظ لب طبیعی

پیش از استفاده از رژ لب، بهتر است برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ها، آن‌ها را با یک ماده‌ی محافظ بپوشانید. فراموش نکنید لب‌ها حساس هستند، حتی وقتی از بهترین محصولات آرایشی استفاده می‌کنید باز هم بهتر است از آن‌ها محافظت کنید. با استفاده از یک گوش پاک‌کن یا براش لب ، مقداری روغن نارگیل روی لب‌هایتان بمالید و اجازه دهید روغن به خوبی جذب پوست لب‌تان شود و سپس از رژ لب استفاده کنید. استفاده از بالم لب هم کمک بسزایی می کند برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله "بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ " را مطالعه نمایید.

لایه برداری لب‌ها

لایه برداری از لب‌ها برای مراقبت لب

پوست لب هم مانند پوست صورت نیازمند لایه‌برداری است. این کار را می‌توانید به‌راحتی و با ماسک خانگی نیز انجام دهید. شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب، یک مرطوب‌کننده یا روغن مناسب روی لب‌هایتان بمالید و صبح‌ با استفاده از یک مسواک نرم یا پارچه حوله‌ای ، پوست‌های خشک و مرده آن‌ها را جدا کنید. باید دقت داشته باشید که این کار را به آرامی و باحوصله انجام دهید تا از آسیب به لب‌ها خودداری کنید. در طول روز نیز می‌توانید این‌کار را انجام دهید.

یکی از ارزان‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌ها استفاده از شکر است. شکر لایه بردار خوبی برای لب‌هاست. به شرطی که در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. شکر، روغن بادام یا زیتون و عسل را مخلوط کنید و روی لب‌هایتان به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. روغن بادام، زیتون و عسل با خاصیت مرطوب‌کنندگی، طراوت و رطوبت لب‌ها را حفظ می‌کنند.

ماساژ لب

 ماساژ لب برای مراقبت از لب ها

ماساژ روزانه لب‌ها با استفاده از روغن‌های مغذی، باعث بهبود گردش خون و مراقبت از لب ‌ها شده و مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند. هم‌چنین برای ماساژ لب‌ها از ویتامین E نیز می‌توانید استفاده کنید. کپسول ویتامین E را شکاف داده و روغن آن‌را روی لب‌هایتان بمالید. ویتامین E گردش خون را بهبود بخشیده و به تولید سلول‌های جدید پوست و نرمی لب‌ها کمک به‌سزایی می‌کند.

لب‌ها را مرطوب کنید

افزایش رطوبت لب ها برای مراقبت از آنها

وقتی لب‌ها رطوبت خود را از دست می‌دهند، خیلی سریع خشک شده و ترک می‌خورند. روغن نارگیل، یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی و فوق‌العاده است که در درمان ترک لب‌هایی که در اثر سرما و خشکی هوا و حساسیت ایجاد شده، معجزه می‌کند. شما می‌توانید روغن نارگیل را چندبار در طول روز به لب‌های خود بمالید تا مرطوب بمانند. همچنین روغن زیتون نیز مرطوب‌کننده‌ی خوبی است.

نور خورشید دشمن لب‌ها

نور خورشید دشمن لب‌ها

لب‌ها به سادگی می‌سوزند. اکثر افراد فکر می‌کنند فقط برای پوست صورت باید از ضد آفتاب استفاده کرد و همیشه از لب‌ها غافل می‌شوند. ملانین بخش عمده‌ی پرتوهای فرا بنفش را جذب می‌کند اما متأسفانه پوست لب تقریبا هیچ ملانینی ندارد، در نتیجه لب‌ها زیر نور مستقیم خورشید باید همیشه با محصولی که SPF دارد مراقبت شوند.

هم چنین نور خورشید باعث پیرشدن لب‌ها می شود؛ همیشه از یک بالم لب با حداقل SPF15 یا ضد آفتاب مناسب لب استفاده کنید. کرم های ضدآفتاب لب‌هایتان را سالم و شاداب نگاه می‌دارند. هم چنین محافظت لب‌ها در برابر نور آفتاب، شما را از خطر ابتلا به سرطان پوست یا سایر بیماری‌های پوستی دور نگه می‌دارد.

ترمیم پوست لب

ترمیم پوست لب به کمک آلوئه ورا

لب‌ها در طول روز به علت هوای آلوده، باد، سرمای هوا و ... در معرض خشکی و ترک‌خوردگی هستند. همانطور که در قبل از فواید شگفت‌انگیز و خواص آلوئه ورا برای زیبایی پوست گفتیم. شما می‌توانید درد ناشی از ترک‌خوردگی و خشکی لب را به کمک آلوئه‌ورا درمان کنید. خاصیت تسکین دهنده و ترمیم کننده آلوئه ورا، به حفظ ظاهر لب‌ها کمک بسیاری می‌کند.هر روز مقدار کمی از ژل آلوئه‌ورا را روی لب‌تان بمالید. ژل آلوئه‌ورا، مزه‌ی خوشایندی ندارد اما به‌مرور با استفاده از آن تاثیر شگفت‌انگیزش روی لب‌ها را خواهید دید.

پاک کردن رژ لب

پاک کردن رژ لب برای مراقبت از لب ها

یکی از روش های مراقبت از لب پاک کردن آرایش قبل از خواب است. بر کسی پوشیده نیست که خوابیدن همراه با آرایش، برای پوست ضرر دارد و لب‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای مراقبت لب‌ ها پیش از رفتن به رختخواب، با پاک‌کننده‌ی آرایش، لب‌ها را تمیز کنید و سپس از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

شیدینگ لبیک روش زیبایی و نوعی تتو نیمه دائم است که به مدت یک تا دو سال رنگ و شکل طبیعی لب‌ها را بهتر می‌کند و ظاهر برجسته‌تر و زیباتری به لب‌ها می‌بخشد. در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه از لب‌ هایمان مراقبت کنیم. اگر مراقبت لب‌ ها را به طور مستمر انجام دهید، لب‌های شما دچار خشکی، زخم و ترک خوردگی نخواهد شد.

به یاد داشته باشید مراقبت لب نوعی اقدام پیشگیرانه است و با انجام روش‌های بالا، لب‌هایی زیبا خواهید داشت.ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با دو نمونه از خوش‌قیمت‌ترین و پرطرفدارترین بالم لب‌های آرایشی اورجینال موجود در فروشگاه ریحا، با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا آشنا کنیم. شما می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات، از طریق وب سایت ریحا اقدام نمایید تا همیشه لب‌هایی سالم و زیبا داشته باشد.

1- بالم لب رُسی وازلین

خریدبالم لب رُسی وازلین

بالم لب روسی وازلین دارای ترکیبات آبرسان و نرم کننده‌ای است که باعث ترمیم لب‌های خشک و آسیب دیده می‌شود و در نهایت حس نرمی و لطافت را به لب‌های فرد القا می‌کند. ناگفته نماند که در ترکیبات این بالم لب علاوه بر استفاده‌ی کنترل شده از مواد چربی زا، از خواص طبیعی روغن مقوی نارگیل نیز استفاده شده است. ما این بالم لب را به تمام کسانی که دچار خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌هایشان شده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

چربی‌های کنترل شده موجود در این محصول نه تنها باعث سنگینی و چسبندگی در لب‌ها نمی‌شود بلکه به زیبایی و درخشندگی لب‌ها نیز می‌افزاید. وجود رایحه‌ی خوش گل رز در این محصول از دیگر ویژگی‌های آن است. در کنار این موارد باید گفت که این مدل بالم لب حاوی رنگدانه‌های قرمز رنگ طبیعی و ملایمی بوده که فرد مصرف کننده با استفاده از آن می‌تواند هم پوست لب خود را چرب نگه دارد و هم رنگ طبیعی و زیبایی را به لب‌های خود ببخشد.

2- بالم لب ضد آفتاب هیدرودرم

خریدبالم لب ضد آفتاب هیدرودرم

آلوئه ورا موجود در فرمولاسیون این محصول جذاب باعث التیام بخشی زخم‌های ناشی از خشکی لب شده و پوست آسیب دیده لب را ترمیم می‌کند. از طرفی به دلیل وجود ویتامین E، ویتامین A و روغن جوجوبا در فرمولاسیون آن علاوه بر اثرات مرطوب کنندگی و نرم کنندگی در بهبود و افزایش الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست نقش مهمی دارد. این محصول جذاب ضد آب بوده در برابر شستشو مقاوم است. بنابراین حتی درروزهای گرم تابستان هم در اثر تعریق یا شستشو، به سختس از لب‌های شما پاک شده و ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد.

اگر شما هم به خشکی لب ها دچار هستید از بالم لب استفاده کنید. این محصول با SPF40، از پوست لب شما در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می‌کند. نکته جالب توجه در خصوص این بالم لب در بدون رنگ‌بودن ‌آن است که باعث می‌شود آقایان هم بتوانند از این محصول جذاب استفاده کنند. هم‌چنین سازگاری آن با انواع پوست مختلط، خشک، معمولی و چرب تایید شده است. این محصول جادویی در محفظه‌های جذاب پلاستیکی به بازار عرضه شده و به دلیل حجم کم در همه مکان‌ها قابل استفاده است.

3- بالم لب هندوانه نیوآ

خریدبالم لب هندوانه نیوآ

بالم لب مدل هندوانه نیوآ، ترکیبی فوق‌العاده برای لبان خشک و خسته شما است تا مواد مورد نیاز را به لب‌های شما برساند و سلول‌های مرده را از آن دور کند. این بالم شگفت‌انگیز از مواد گیاهی ساخته شده است و هیچ حس سنگینی و چسبندگی بر لبان شما به وجود نخواهد آورد. برند نیوآ این محصول را مطابق با انواع پوست مختلط، خشک، معمولی، چرب و حساس فرموله کرده تا بعد از استفاده بر لبان خود التهاب و سوزشی را حس نکنند.

این بالم لب با آب‌رسانی فوق‌العاده لبان شما مانع خشکی و ترک پوست لب می‌شود. همچنین این بالم لب به سرعت پس از استعمال بر لبان شما آب می‌شود و به مدت 24 ساعت، رنگ صورتی ملایم لبان‌تان را زیباتر به نمایش می‌گذارد. این محصول رایحه دوست داشتنی هندوانه دارد تا درکل روز سرشار از هیجان و نشاط شوید. در این بالم جادویی از روغن‌های معدنی استفاده نشده و از روغن‌های طبیعی ازجمله روغن جوجوبا استفاده شده تا آسیبی برای سلامتی شما نداشته باشد.

4- بالم لب توت فرنگی کامان

خریدبالم لب توت فرنگی کامان

بالم نرم و براق کننده لب توت فرنگی کامان برای افرادی که دارای لب‌های خشک و پوسته پوسته هستند، توصیه می‌شود. برای انجام مراقبت از لب‌ها، از بین بردن پوست خشک لب ضروری است. یکی از روش‌های مناسب برای مراقبت از لب‌ها، استفاده از بالم نرم و براق کننده لب توت فرنگی کامان است. با کمک این بالم لب رطوبت و نرمی به پوست بازمی‌گردد و زیبایی لب‌‌ها حفظ می‌شود. بالم لب کامان برای محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید، دارای فیلتر UV است.

بالم نرم و براق کننده لب توت فرنگی کامان دارای انواع ویتامین و روغن مفید برای محافظت از پوست و رطوبت رسانی به پوست است. از دیگر ویتامین‌ها و مواد مفید در این بالم لب، می‌توان به روغن آرگان و شی باتر اشاره کرد که منبعی از ویتامین E و اسید چرب اشباع شده هستند و موجب نرم شدن و براق شدن پوست لب می‌گردند. محصولات برند کامان با کنترل‌های کیفی پشت سرهم مورد آزمایش قرار گرفته و سپس به بازار روانه می‌شوند. محصولات این برند ایرانی، اکنون در بیشتر از 70 کشور جهان به فروش می‌رسند و دارای مجوز بهداشت و پروانه ساخت هستند.

5- بالم لب جامد کلارنس

خریدبالم لب جامد کلارنس

کلارنس اوایل بهار گذشته فرمولاسیون جدید مرطوب کننده لب خود با نام بالم لب جامد کلارنس را به بازار عرضه کرد. بالم‌های لب کلارنس به منظور مرطوب سازی، برجسته سازی و روشن سازی لب‌ها با رنگ و درخشش ملایم و ظاهری طبیعی طراحی شده‌اند و این کار را به خوبی انجام می‌دهند. این بالم‌ها در یک لوله پیچی باریک قرار دارند. این محصول حاوی عصاره انبه وحشی، کره شی، ویتامین E و عصاره گیاهی روغن سبوس برنج است.

این محصول دلپذیرترین بالم لب رنگی ای است که در حال حاظر می‌توانید خریداری کنید. در این محصول عطر وانیل شیرین نیز به مشام می‌رسد. این بالم‌های لب بسیار براق و شیشه ای هستند و رنگ مناسبی به لب‌ها اضافه می‌کنند. این محصول روی لب‌های حساس حس فوق العاده ای را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا احساس صافی و رطوبت خوبی را تجربه کنید. بالم لب کلارنس در مقایسه با محصولات همرده و ارژان‌تر خود، بسیار براق تر است و لب‌ها را مرطوب تر می‌کند.

6- بالم لب صدفی لبلو

خریدبالم لب صدفی لبلو

بالم لب صدفی لبلو با داشتن عصاره مروارید و ابریشم، لب‌ها را به مدت طولانی و تا 12 ساعت رطوبت رسانی می‌کند و علاوه بر نرم و لطیف کردن لب‌ها، جلوه زیبا و درخشانی هم به آن می‌بخشد. در واقع این محصول آرایشی‌بهداشتی، با خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی قوی خود، لب‌ها را به خوبی ترمیم و درمان می‌کند و درخشندگی مروارید مانندی به لب‌ها می‌بخشد.

بالم لب صدفی لبلو محصولی پربازده از مبدا کشور آلمان و مورد تایید متخصصان پوست است. فرمولاسیون غنی‌شده این بالم لب جذاب، حاوی عصاره صدف است و با حفظ نرمی و رطوبت لب‌ها، از خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها جلوگیری می‌کند. این بالم لب با خاصیت درخشان کنندگی خود، جلوه براق و جذابی همچون مروارید به لب‌ها می‌ دهد.

در پایان این مقاله، امیدواریم که مطالب گفته شده به قدر کافی برایتان مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید براساس ویژگی‌های منحصر به فرد پوست لب خود و طبق تمایل یا سلیقه‌تان ، اقدام به خرید بالم لب مورد علاقه‌تان از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات اشاره شده دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

۹۴,۶۶۰
محصولات مرتبط
بالم لب آبرسان براق شین اسکرین اولترا ویولتUltra Violetteامکان ارسال فوری
۲,۲۳۰,۰۰۰ تومان
flamingo
flamingo
بالم لب کرم بروله طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۵۹,۰۰۰ تومان۱۵۰,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب توت فرنگی براق مرطوب کننده نیوآNiveaامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲۲۵,۰۰۰ تومان۲۱۵,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب هلو براق آبرسان لبلوLabelloامکان ارسال فوری
۲۵۱,۸۸۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب هندوانه براق آبرسان لبلوLabelloامکان ارسال فوری
۲۳۶,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب عسل براق نرم کننده کامانComeon 
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
۳.۵ میل
بالم لب آلوئه ورا براق نرم کننده کامانComeon 
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
۳.۵ میل
بالم لب رزی لیپس طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب آلبالو براق نرم کننده کامانComeon 
۱۴۸,۰۰۰ تومان
۳.۵ میل
۴.۸ میل
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا پوست لب خشک می شود؟
پاسخ:

در فصولی مثل پاییز و زمستان، به ‌دلیل هوای سرد و باد پاییزی، لب‌ها بیشتر خشک شده و از آن‌جایی که لب‌ها در مقایسه با سایر اعضای بدن دارای لایه نازک‌تری هستند، رطوبت خود را خیلی سریع از دست می‌دهند. اکثر افراد تمایل به داشتن لب‌های برجسته دارند، لب‌های برجسته ممکن است زیبا به نظر برسند، اما حفظ سلامت لب‌ها و مراقبت لب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مهم ترین دلیل خشکی لب چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟
پاسخ:

یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی و ترک خوردن لب‌ها، نخوردن آب کافی است. نوشیدن آب کافی (معمولا هشت لیوان در طول روز) فواید بسیاری برای بدن و پوست و نقش موثری در شادابی لب‌ها دارد.

رژیم غذایی سالم چه تأثیری روی لب ها دارد؟
پاسخ:

یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین و پروتئین، نه‌تنها برای پوست، بلکه برای مراقبت از لب‌ ها اهمیت ویژه‌ای دارد. مراقبت لب‌ ها مانند مراقبت از دیگر بخش‌های صورت نیازمند تغذیه صحیح است. شما می‌توانید با خوردن ویتامین‌ها و مواد مغذی، لب‌هایی زیبا و سالم داشته باشید. البته گاهی این کمبود‌ها از طریق مواد غذایی برطرف نمی‌شود و باید از مکمل‌ها نیز استفاده کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۹۴,۶۶۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید