یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

بالم لب چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

بادهای شدیدا سرد و رطوبت پاییزی که ما را در ورود به سال جدید همراهی می‌کنند، برای پوست ما خشکی بیش از حد به ارمغان می‌آورند و لازم نیست به لب‌های خشکی زده و چاک خورده هم اشاره کنم. اگر نمی‌دانید فواید استفاده از بالم لب چیست و اینکه چرا باید یکی از آنها را همیشه در جیب یا کیف خودتان داشته باشید، امروز قرار است در مورد آن یاد بگیرید! از پس زمستان و گام‌های آخر آن بر آیید و با لب‌هایی سالم، نرم و بوسیدنی به استقبال بهار بروید.

بالم لب چیست؟

یکی از کاربردی ترین محصولات آرایشی که طرفداران زیادی هم دارد، بالم لب است. بالم در اصل یک موم یا پمادی هست که نه تنها باعث آبرسانی به پوست می‌شود بلکه آن را مرطوب و نرم نگه می‌دارد. چربی حاصله از بالم لب از خشکی پوست لب جلوگیری می‌کند و ترک‌های گوشه لب را درمان می‌کند. این چربی به لب‌های شما، هیچ احساس سنگینی و چسبندگی نمی‌دهد و در اصل باعث حفظ بیشتر زیبایی و سلامت لب‌هایتان می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که خشکی لب به چه علت ایجاد می‌شود؟ چرا در پاییز و زمستان اولین عارضه پوستی ایجاد شده برای اکثر افراد، خشکی و ترک خوردگی لب است؟ علت آن این است که لب‌ها بر عکس پوست دیگر اندام‌ها، غده عرق ندارند و در نتیجه سطح پوست لب اصلا عرق نمی‌کند و مرطوب نمی‌شود. با کمک بالم‌ها می‌توانید رطوبت و چربی مورد نیاز پوست لبتان را تامین کنید.

بالم لب چیست

مواد تشکیل دهنده بالم‌ها

بسته به مارک و برند بالم لبی که انتخاب می‌کنید، مواد تشکیل دهنده متفاوتی را شاهد خواهید بود. اما نمیتوان گفت که همه بالم‌های لب خوب و باکیفیت دارای این مواد اصلی هستند:

• لانولین که یک نرم کننده و مرطوب کننده است

• وازلین

• موم زنبور عسل

• پارافین

• روغن دانه آفتابگردان

• روغن نارگیل

اکثر سازندگان بالم‌های لب این مواد را نیز به ترکیب اصلی محصول خود اضافه می‌کنند که نه تنها ویتامین‌های مورد نیاز لب را تامین می‌کنند بلکه از پیری و چین و چروک زودرس لب پیشگیری می‌کند:

• Q10

• ویتامین C

• ویتامین E

• هیالورونیک اسید

• کلاژن

• دی پالمیتول هیدروکسی پرولین

انواع بالم لب

انواع بالم لب

بالم لب در انواع مختلفی در دسترس است و این که از کدام نوع استفاده می‌کنید به خودتان بستگی دارد. رایج ترین نوع بالم‌های لب، نوع لوله‌ای آن است.

• لوله ای: برای بالم‌های لوله‌ای، از گرداننده‌ای که در انتهای لوله قرار دارد استفاده کنید تا بالم لب را از لبه لوله بالا بیاورید. بهتر است نیم سانتی متر (یا تنها کمی بیشتر) بالم را بیرون بیاورید.

• ژله ای: بالم‌های ژله‌ای در یک حفره کوچک در نوک رژ لب مانند اپلیکاتور قرار می‌گیرند. مقدار کمی بالم (کمتر از یک نخود فرنگی) پوشانندگی کافی را فراهم می‌کند.

• مایع: بالم‌های مایع اغلب با یک اپلیکاتور doe foot همراه هستند. این اپلیکاتور به سر بالم لب متصل است. می‌توانید بالم لب را با کمک سر اسفنجی اپلیکاتور استفاده کنید.

ویژگی‌های بالم خوب

• در ترکیبات آن، ویتامین‌های مورد نیاز لب نیز وجود داشته باشد

• SPF داشته باشد تا توانایی محافظت از لب‌ها در برابر اشعه‌های مضر خورشید را داشته باشد

• در ساختار آن، آنتی اکسیدان باشد که بافت آسیب دیده لب را درمان کند

• اسانس تحریک کننده نداشته باشد زیرا در لب‌های دارای ترک، ایجاد سوزش و درد می‌کند

• طبیعی باشد

ویژگی‌های بالم خوب

فواید بالم لب

بالم باید در لیست ضروریات آرایشی هر کسی باشد و فرقی نمی‌کند چه به رطوبت بیشتر، مواد مغذی، یک رنگ نسبی روی لب نیاز دارید یا یک محافظ لب. در ادامه به بررسی فواید بالم لب می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت چرا لازم است از این محصول آرایشی استفاده کنیم.

لب‌های نرم و انعطاف پذیر

همگی می‌دانیم که وقتی لب‌ها خشک هستند، معمولا باریک ‌تر دیده شده و خطوط آن، 100 درصد بیشتر مشخص می‌شوند. مرطوب نگه داشتن لب‌ها کمک می‌کند برجسته ‌تر جلوه کنند. این کار همچنین ترک‌های لب را نرم می‌کند. بالم لب کلید حفظ جوانی و نرمی لب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است.

حفاظت از سلول‌های پوستی جدید

وقتی می‌خوابید، دمای لب‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین می‌توانند هرگونه مواد زائد و سلول‌های مرده پوست را دور بریزند و سلول‌های پوستی جدید تولید کنند. این کار باعث می‌شود لب‌ها در طول شب رطوبت از دست دهند.

بنابراین استفاده از این محصول در شب، فواید فوق العاده ‌ای دارد. استفاده از بالم قبل از خواب، لب‌ها را عالی و مرطوب نگه می‌دارد، این کار همزمان با خارج شدن سموم از لب‌ها انجام می‌گیرد و در عین حال سلول‌های پوستی که تازه تولید می‌شوند را نیز محافظت می‌کند.

رنگ بخشیدن به لب‌ها از مهمترین فواید بالم لب

بعضی از بالم‌های لب، جدا از مرطوب کننده بودن، مقدار خیلی کمی رنگ هم دارند. این بالم لب‌ها برای روزهایی که می‌خواهید بدون نیاز به رژ زدن کمی دلرباتر شوید عالی هستند‌. قبل از خرید میزان مرطوب کنندگی و شدت رنگ آن را بررسی کنید.

از ایجاد ترک‌های روی لب جلوگیری می‌کند

یکی از بهترین فواید سلامتی استفاده از بالم لب این است که جلوی دردهای حاصل از لب‌های خشکه زده را می‌گیرد. وقتی تمام رطوبت و رمق لب‌ها گرفته شود، معمولا شروع به پوسته پوسته شدن می‌کنند تا جایی که ممکن است خونریزی کنند و این دردناک است!... استفاده از بالم از ایجاد این درد وحشتناک در شما جلوگیری می‌کند.

می‌تواند باعث شود رژ لب شما بهتر به نظر برسد

در بین فواید بسیاری که استفاده از بالم لب دارد، زدن آن زیر رژ لب باعث می‌شود بتوانید رژ لب را راحت روی لب بکشید. اگر می‌خواهید رژ مات بزنید، فقط یک لایه نازک از بالم را روی لب بکشید و قبل از کشیدن رژ لب، اجازه دهید که بالم خشک شود. جهت آشنایی بیشتر با آن که " چگونه رژ لب مایع بزنیم؟ " مقاله فوق را مطالعه نمایید.

استفاده از SPF در بالم لب

زدن کرم ضد آفتاب به پوست صورت، از پوست صورت در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند اما برای محافظت پوست لب چه کنیم؟ خبر خوش این است که اکثر بالم‌های لب از مقداری SPFتشکیل شده اند که شما را به خواسته تان می‌رساند و از پیری زودرس پوست لب جلوگیری می‌کنند.

حجیم کردن لب با بالم

افرادی که لب‌های باریکی و به دنبال بهترین راه برای آرایش لب باریک هستند با زدن بالم لب می‌توانند به حجیم تر نشان داده شدن لب‌هایشان کمک کنند. این روش نسبت به روش‌های دیگر حجیم کردن لب مثل تزریق فیلر و ژل، نه تنها طبیعی تر و ارزان تر است بلکه سلامتی شما را به مخاطره نمی‌اندازد. سعی کنید برای مشاهده بهترین نتیجه بهترین بالم لب حجم دهنده را خریداری کنید.

کاربرد و استفاده‌های بالم لب

کاربرد بالم لب

• خیلی از مشکلات دیگر نیز هستند که با بالم لب می‌توان آنها را حل کرد.

• حفظ رطوبت دور بینی در دوندگان

• دوندگان از بالم لب برای دور بینی خود استفاده می‌کنند تا جلوی خشکی و ترک خوردن آن ناحیه را بگیرند.

• افزایش ماندگاری آرایش

همانطور که در مقاله " آموزش سایه چشم و اصول سایه زدن با انواع سایه " گفتیم. اگر می‌خواهید ماندگاری سایه چشمتان را بیشتر کنید، ابتدا کمی از بالم را روی پلک خود بزنید و سپسسایه بزنید. در اصل بالم حکم پرایمر را بازی می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که از بالم لب بی رنگ برای این کار استفاده کنید تا رنگ سایه تان را تغییر ندهد.

جلوگیری از بهم ریختن ابروها

اگر ابروهای پری دارید و هر چند ساعت یکبار مجبورید آنها را صاف کنید می‌توانید برای جلوگیری از بهم ریختن آنها، کمی بالم لب زده و با برس به ابروها فرم دهید.

برجسته تر نشان دادن گونه‌ها

اگر کمی از بالم را روی گونه‌های خود بزنید، رنگ کم رنگی به پوست گونه می‌دهد و باعث برجسته تر جلوه دادن آنها می‌شود. برای مشاهده بهترین نتیجه حتما بهترین بالم لب حجم دهنده را انتخاب کنید.

جلوگیری از تاول زدن پا

اگر مجبورید کفش مجلسی برای یک مهمانی بپوشید که احساس می‌کنید کمی پایتان را می‌زند، کافی است برای پیشگیری از تاول زدن پا و کاهش فشار ناشی از کفش، اطراف پا و پاشنه خود را کمی بالم بزنید.

تهیه بالم لب خانگی

چگونه یک بالم لب خانگی درست کنیم؟

اگر به بالم‌های موجود در بازار حساسیت دارید ولی از خشکی لب رنج می‌برید پیشنهاد می‌کنم یک بالم لب خانگی درست کنید. خیلی راحت و با کمترین هزینه می‌توانید این کار را انجام دهید. ابتدا 4 قاشق چایخوری قرص موم، 1 قاشق چایخوری عسل مایع خام، 2 قاشق چایخوری روغن دانه آفتابگردان، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق چایخوری کره انبه ارگانیک تهیه کنید.

موم، عسل و روغن را در ظرفی ریخته و روی حرارت خیلی کم قرار دهید تا کم کم آب شود. سپس ظرف را کنار بگذارید و با همزن آنقدر بهم بزنید تا عسل به خوبی با بقیه مواد مخلوط شده و دمای مخلوط کاهش پیدا کند و سرد شود. حال کافی است مواد را داخل ظرف بالم ریخته و 2 ساعت به آن استراحت دهید تا خودش را بگیرد و به حالت جامد در بیاید. دقت کنید این بالم خانگی را فقط به مدت 6 ماه می‌توانید نگه دارید.

طرز استفاده از بالم لب

چگونه از بالم لب استفاده کنیم؟

نحوه استفاده با اپلیکاتور

1- بالم لب را روی لب‌هایتان بزنید:

• برای مرطوب نگه داشتن لب‌ها بهتر است از یک لایه نازک و هموار بالم روی لب‌ها (و حتی اطراف لب‌ها) استفاده کنید تا مانع از خشک شدن این نواحی شوید. حتی اگر از چند لایه بالم لب استفاده کنید هم مشکل خاصی پیش نمی‌آید. اگر از چندین لایه بالم استفاده کنید ممکن است اطراف دهان تان کمی براق تر به نظر برسد.

• بالم های ژله‌ای مثل بالم لب‌های لوله‌ای قابل جمع شدن نیستند. پس در ابتدا مقدار کمی از بالم را بردارید و تنها اگر نیاز بود از لایه‌های بیشتری استفاده کنید، تا مانع از هدر رفتن بالم لب شوید.

• اگر رژ لب می‌زنید، اول از بالم روی لب‌هایتان استفاده کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند، سپس از رژ لب استفاده کنید. این کار به مواد مرطوب کننده موجود در بالم اجازه می‌دهد که بهتر جادوی خود را روی لب‌هایتان نشان دهند.

2- لب‌هایتان را به هم بمالید تا بالم لب اضافی را پخش کنید:

لب‌هایتان را در دهان تان مخفی کنید. این کار به پخش کردن بالم به قسمت‌های اطراف دهان که خشک هستند کمک می‌کند.

• اگر بالم لب تان رنگ دارد هنگام پخش کردن و استفاده از آن احتیاط کنید. اگر هنگام پخش کردن آن بی احتیاط باشید، بالم لب رنگی از گوشه‌های لب‌هایتان بیرون می‌زند که ظاهر خوشایندی به صورت تان نمی‌دهد.

استفاده از بالم لب با انگشت‌هایتان

استفاده از بالم لب با انگشت‌هایتان

1- دست‌هایتان را بشویید:

از آب و صابون برا شستن دست‌ها استفاده کنید و اگر بیرون هستید از ژل آنتی باکتریال استفاده کنید. بهتر است قبل از لمس کردن لب‌ها (یا سایر قسمت‌های حساس بدن) ابتدا دستان تان را به خوبی بشویید. اگر بدون شستن دست‌ها از انگشت برای پخش کردن بالم لب استفاده کنید احتمال انتشار عفونت و میکروب‌ها به دهان بالا می‌رود.

• روش درست شستشوی دست‌ها شامل مالیدن کف دست‌ها، پشت دست‌ها، هر یک از انگشتان شست، بین انگشتان و زیر ناخن‌های انگشتان به مدت 15 ثانیه است.

2- از انگشت تان برای بالم لب زدن استفاده کنید:

از انگشت اشاره تان استفاده کنید، اول مقداری بالم روی قسمت وسطی لب پایین بزنید، سپس آن را به سمت گوشه‌ها امتداد دهید. از مقدار کمی بالم استفاده کنید و به طور منظم آن را روی لب‌ها پخش کنید. در صورت لزوم از بالم لب بیشتری استفاده کنید. بالم‌هایی که مخصوص استفاده با انگشت هستند ژل مانندند.

می‌توانید اپلیکاتور بالم را به طور جداگانه خریداری کنید. اگر نمی‌خواهید از انگشت تان استفاده کنید از این اپلیکاتورها استفاده کنید و آن را در بالم لب بزنید. این اپلیکاتورها را می‌توان به راحتی تمیز کرد و هنگام استفاده کمتر از انگشت‌ها کثیف می‌شوند. پس زمان‌هایی که نمی‌توانید دستان تان را بشویید این اپلیکاتورها می‌توانند خیلی مفید باشند.

وقتی بیمار هستید از انگشت تان برای پخش کردن بالم لب استفاده نکنید، مسلما نمی‌خواهید که بالم تان را آلوده کنید. به جای این کار یک بالم لب جداگانه خریداری کنید و تنها زمان‌هایی که بیمار هستید از آن استفاده کنید. استفاده از بالم آلوده شده (حتی زمانی که از اپلیکاتور استفاده می‌کنید) خطر انتشار میکروب‌ها را در پی دارد.

3- از بالم لب روی سایر قسمت‌های خشک هم استفاده کنید (اختیاری):

از بالم می‌توان روی سایر قسمت‌های خشک صورت هم استفاده کرد. از انگشت تان استفاده کنید و مقدار کمی بالم لب روی بینی، گونه‌ها و سایر قسمت‌های خشک صورت بمالید.

• قسمت‌هایی که معمولا خشک می‌شوند شامل زیر بینی و گونه‌ها هستند. این خشکی معمولا در طول فصل‌های سرد و زمان‌هایی که باد می وزد بیشتر است.

نکات مهم در استفاده از بالم لب

نکات مهم در استفاده از بالم لب

1- از مصرف بالم‌های حاوی مواد مضر بپرهیزید:

موادی که در رنگ‌ها و رایحه‌های مصنوعی استفاده می‌شوند می‌توانند سبب سوزش و خشکی شوند. از مصرف بالم‌های حاوی این مواد بپرهیزید تا مانع از آسیب بیشتر به لب‌هایتان شوید و در آینده مجبور به استفاده غیرضروری از بالم لب نشوید.

• منتول، کافور و فنول لب‌ها را خنک می‌کنند اما می‌توانند منجر به خشکی لب‌ها شوند.

• رنگ‌ها و رایحه‌های مصنوعی نیز می‌توانند باعث سوزش لب‌ها شوند.

• برخی از مواد به مرطوب کردن لب‌ها کمک می‌کنند اما، بسته به واکنش فرد نسبت به این مواد، ممکن است باعث سوزش لب‌ها شوند. این مواد عبارتند از سالیسیلیک اسید و ویتامین E.

2- دنبال بالم لب‌های حاوی مواد مرطوب کننده و محافظت کننده بگردید:

مواد اولیه‌ای همچون موم عسل و سرامید به حفظ رطوبت لب‌ها کمک می‌کنند. سایر موادی که به حفظ رطوبت لب‌ها کمک می‌کنند شامل دایمتیکون و ضدآفتاب هستند. دایمتیکون به پیشگیری از خشک شدن لب‌ها و افزایش طول عمر محصول کمک می‌کند.

• بالم لبی انتخاب کنید که حاوی SPF باشد. این بالم‌ها مانع از آفتاب سوختگی لب‌ها، خشکی و ترک خوردن لب‌ها می‌شوند. برای دریافت بهترین نتیجه دنبال بالم لبی با SPF 15 یا بالاتر بگردید.

3- بالم های قدیمی را دور بیندازید:

بالم‌های قدیمی می‌توانند خشک شوند و خاصیت مرطوب کنندگی خود را از دست بدهند. اگر بالم لب قدیمی را در نواحی تاریک و مرطوب نگهداری کنید باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌توانند در آن‌ رشد کنند؛ پس حتما قبل از استفاده تاریخ انقضای آن را چک کنید.

• برخی از بالم لب‌ها در بسته بندی‌های حاوی چندین بالم لب در دسترسند، در صورت تمایل می‌توانید برای خرید این بالم ها اقدام کنید.

4- اگر به بالم لب نیازی ندارید از آن استفاده نکنید:

استفاده از بالم لب می‌تواند تبدیل به عادت شود. استفاده بیش از حد از بالم می‌تواند منجر به خشکی بیشتر لب‌ها شود. فقط در صورت لزوم (در ماه‌های سرد زمستان یا فصل‌های خشک) از بالم لب استفاده کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید تا ببینید که آیا به استفاده از بالم معتاد شده‌اید یا نه:

• آیا به طور مکرر از بالم استفاده می‌کنید؟

• آیا هزینه زیادی برای خرید بالم صرف می‌کنید؟

• آیا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید نمی‌توانید روی بقیه فعالیت‌ها تمرکز کنید؟

• آیا دیگران درباره استفاده مکرر شما از بالم نظر می‌دهند؟

هنگام استفاده از بالم، یک آینه همراه داشته باشید خصوصا اگر بالم لب حاوی رنگ است. مواد اضافی را می‌توانید با انگشت تان پاک کنید اما اول مطمئن شوید که دست تان تمیز است. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به سوال بالم لب چیست یا بالم لب چیه پاسخ بدهیم. همچنین کاربرد بالم لب را نیز توضیح دادیم

در ادامه این مقاله ما قصد داریم چند نمونه از پرطرفدارترین بالم لب‌های موجود در فروشگاه ریحا با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا را به شما معرفی کنیم. مسلما اگر تاکنون از این محصول استفاده نکرده اید باید آن را به لیست خرید لوازم آرایشی تان اضافه کنید. برای خرید بالم لب نیز می توانید از طریق فروشگاه ریحا محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

1- بالم لب آلوئه ورا کامان

خریدبالم لب آلوئه ورا کامان

بالم نرم و براق کننده لب آلوئه ورا کامان از محصولات کاربردی و پر استفاده برای اعضای خانواده بوده که به دلیل بی رنگ بودن آن برای آقایان نیز انتخابی مناسب است. آلوئه ورا دارای خواص آبرسانی و تقویت کنندگی فوق‌العاده‌ای است که باعث می‌شود لب‌ها تقویت شوند و از به وجود آمدن ترک یا خشکی در لب جلوگیری‌ می‌نماید. آلوئه ورا همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین E است که برای آبرسانی و تغذیه لب و ویتامین رسانی به لب عملکردی عالی دارد.

بالم نرم و براق کننده لب آلوئه ورا دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تأثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. همچنین این بالم لب دارای SPF15 است که برای مقابله با مضرات اشعه ماورابنفش خورشید عالی است. با استفاده از بالم نرم و براق کننده لب آلوئه ورا کامان در فصول سرد سال از خشک شدن لب‌ها جلوگیری کنید. این بالم لب برای افرادی که دارای پوستی حساس هستند نیز به دلیل نداشتن مواد حساسیت زا و شیمیایی توصیه می‌شود.

2- بالم لب سیلک هدی بیوتی

خریدبالم لب سیلک هدی بیوتی

بالم ابریشم اولین درمان لب هدی بیوتی است. این محصول با ساختار نرم و ابریشمی خود باعث راحتی و آبرسانی شدید به لب ها می شود و ظاهری براق مانند براق دارد. فرمولاسیون این نوع بالم لب از برند مطرح فوق لوکس و پرطرفدار هدی بیوتی، با مواد فعال غنی شده است که خطوط ریز را صاف می کند و به لطف عوامل مرطوب کننده اثری حجیم می دهد.

سایه ظریف صورتی‌رنگ آن برای همه رنگ های پوست مناسب است!.. می توانید از آن به تنهایی یا در کنار خط لب یا رژ لب مایع مورد علاقه خود استفاده کنید تا آبرسانی و درخشندگی شدیدی به آن اضافه کنید. یک بالم مایع فوق العاده راحت که به لطف اثر مرطوب کنندگی لب ها را صاف و حجیم می کند!

3- بالم لب مردانه آردن

خریدبالم لب مردانه آردن

بالم لب مردانه آردن به محافظت از لب‌ها می‌پردازد. زمانی که آب سطح لب از بین می‌رود و رطوبت آن کمتر می‌شود، پوست لب نیاز بیشتری به رطوبت دارد. بعد از تابش نور خورشید و یا خشکی هوا نیاز به رطوبت در لب‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. به خاطر داشته باشید لب‌ها بیشتر از بقیه پوست در معرض خطرات و مشکلات ناشی از تابش نور خورشید هستند. بنابراین باید از محصولی استفاده کنید که هم رطوبت لب‌ها را تأمین کند و هم از لب‌ها در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت نماید.

بالم لب مردانه آردن سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای لب مانند عصاره آلوئه ورا، ویتامین E و C , N و دکسپانتنول است که موجب تغذیه و تقویت لب‌ها می‌گردند. این محصول وظیفه رطوبت رسانی و آبرسانی لب به علاوه محافظت از آن در مقابل اشعه‌های خورشید را دارد. همچنین برخلاف لوازم آرایشی که سریعا روی لب‌ها حساسیت ایجاد می‌کنند، بالم لب آردن حساسیت زا نیست و از بروز خشکی در لب‌ها نیز پیشگیری می‌کند. با استفاده از این محصول ترک خوردگی لب‌ها خیلی سریع از بین می‌رود.

4- بالم لب ویتامین E بادی شاپ

خریدبالم لب ویتامین E بادی شاپ

بالم لب ویتامین ای بادی شاپ با توجه به فرمولاسیون خاصی که دارد در هر شرایط آب و هوایی می تواند از سلامت و زیبایی لب های شما مراقبت کند و پس از استفاده از آن، می‌توانید برای همیشه با لب های خشک و پوسته پوسته خداحافظی کنید. بالم لب ویتامین ای Body Shop، حالت چرب و روغنی نداشته و با داشتن مقادیر کمی SPF (ضد آفتاب) در مقابل اشعه های آفتاب نیز از لب ها محافظت می کند. قابل حمل بودن این محصول از دیگر دلایل محبوبیت آن است.

فرمولاسیون غنی این محصول پرطرفدار حاوی ویتامین E، روغن زیتون، روغن نارگیل بوده که باعث جلوگیری از خشک شدن لب ها در شرایط سرد و خشک هوا می‌شود. این بالم لب با از بین بردن سلول های مرده پوست لب و محافظت از پوست لب در برابر نور خورشید، در طولانی مدت موجب کاهش علائم پیری پوست لب شده و به نوعی احیا و ترمیم بافت بافت لب است. همچنین از آنجایی که فاقد الکل، پارابن و آمونیاک می‌باشد، برای انواع پوست به ویژه پوست های خشک قابل استفاده است.

5- بالم لب روسی وازلین

خریدبالم لب روسی وازلین

این بالم لب یکی از با کیفیت‌ترین محصولات مراقبتی و آرایشی برند وازلین است که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است. در واقع شما می‌توانید با استفاده از این محصول مراقبتی علاوه بر حفظ زیبایی و سلامت لب‌های خود از بروز خشکی و بلند شدن پوست لب‌هایتان جلوگیری کنید. این محصول کاربردی دارای ترکیبات آبرسان و نرم کننده‌ای است که باعث ترمیم لب‌های خشک و آسیب دیده می‌شود و در نهایت حس نرمی و لطافت را به لب‌های فرد القا می‌کند.

ناگفته نماند که در ترکیبات این بالم لب علاوه بر استفاده‌ی کنترل شده از مواد چربی زا، از خواص طبیعی روغن مقوی نارگیل نیز استفاده شده است. چربی‌های کنترل شده موجود در این محصول نه تنها باعث سنگینی و چسبندگی در لب‌ها نمی‌شود بلکه به زیبایی و درخشندگی لب‌ها نیز می‌افزاید. وجود رایحه‌ی خوش گل رز در این محصول از دیگر ویژگی‌های آن است. در کنار این موارد باید گفت که این مدل بالم لب حاوی رنگدانه‌های قرمز رنگ طبیعی و ملایمی بوده که فرد مصرف کننده با استفاده از آن می‌تواند هم پوست لب خود را چرب نگه دارد و هم رنگ طبیعی و زیبایی را به لب‌های خود ببخشد.

6- بالم لب محافظ آفتاب مای

خریدبالم لب محافظ آفتاب مای

بالم لب محافظ آفتاب مای دارای روغن‌های معدنی و گیاهی است که به محافظت از لب‌ها در شرایط نامساعد آب و هوایی کمک کرده و سبب تغذیه و تقویت لب‌ها می‌شوند. این بالم لب آبرسانی و رطوبت رسانی به لب‌ها را انجام داده و سبب ترمیم و تقویت سد حفاظتی پوست می‌شود. همچنین بالم لب مای از خشکی لب‌ها پیشگیری کرده و احساس کشیدگی در لب‌ها را التیام می‌بخشد. خشکی پوست لب در اثر عوامل مختلفی مانند استفاده از برخی داروها، آب و هوا، شرایط محیطی و ... ایجاد می‌شود. این خشکی سبب به وجود آمدن قرمزی، التهاب، خارش و احساس کشیدگی در پوست می‌گردد.

همچنین خشکی لب، ظاهری نامناسب و خشن به لب می‌دهد. استفاده از بالم لب محافظ آفتاب مای سبب محافظت از لب‌ها در هر نوع شرایط آب و هوایی و محیطی می گردد. همچنین در مقابل عوامل تحریک کننده خارجی از پوست لب مراقبت می‌شود. بالم لب محافظ آفتاب مای سبب نرم و مرطوب شدن لب‌ها می‌شود که اینکار توسط روغن‌های گیاهی و معدنی موجود در آن انجام می‌شود. این بالم لب همانطور که از نام آن پیداست دارای SPF جهت محافظت از پوست لب در مقابل آفتاب است.

7- بالم لب توت فرنگی لبلو

خریدبالم لب توت فرنگی لبلو

یکی از پر طرفدارترین و باکیفیت ترین محصولات مراقبت از لب متعلق به برند Labello است. واژه لابلو از ترکیب دو کلمه لاتین labium به معنی لب و bellum به معنی زیبا ساخته شده است. در تولید محصولات لابلو علاوه بر عصاره دانه انگور و گلیسیرین از تکنولوژی HYDRA IQ هم استفاده شده است که موجب محافظت و آبرسانی عمیق لب‌ها می‌شود. بالم لب لابلو مدل Strawberry Shine با داشتن عصاره و رایحه توت‌فرنگی، علاوه بر اینکه بسیار خوشبو است، لب‌ها را تغذیه و رطوبت رسانی هم می‌کند.

همچنین این محصول حاوی SPF10 است و از لب‌ها در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب به خوبی محافظت می‌کند. بالم لب توت فرنگی لابلو، رایحه ملایم و خوشایند توت فرنگی و رنگ قرمز براق با جلوهای زیبا به لب ها می دهد. اگر به رنگ های ملایم علاقه دارید، این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای رژ لب باشد. شی باتر و روغن جوجوبای موجود در ترکیب این محصول، ضمن تغذیه، آبرسانی و محافظت از لب‌ها، به مراقبت، ترمیم و بازسازی لب‌های خشک، حساس و آسیب دیده هم کمک می‌کنند.

در پایان این مقاله، امیدواریم نکات گفته شده مفید بوده باشد و با معرفی این محصولات، با بهترین بالم لب‌های مجود در بازار آشنا شده باشید. شما می‌توانید براساس ویژگی‌های منحصر به فرد پوست لب خود یا طبق برند مد نظرتان، اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر دیدگاه خاصی درباره استفاده از هرکدام از این موارد معرفی شده پرطرفدار دارید، حتما از تجربیات‌ خود برای ما بگویید و نظرتان را برای ما ثبت کنید.

۱۱۳,۰۸۸
محصولات مرتبط
بالم لب آبرسان براق شین اسکرین اولترا ویولتUltra Violetteامکان ارسال فوری
۲,۲۳۰,۰۰۰ تومان
flamingo
flamingo
بالم لب رزی لیپس طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب کرم بروله طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۵۹,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب توت فرنگی براق مرطوب کننده نیوآNiveaامکان ارسال فوری
۲۲۵,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب براق کاکائو باتر وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۳۶,۰۰۰ تومان
۷ گرم
بالم لب موز طبیعی مرطوب کننده ساویزSavizامکان ارسال فوری
۶۳,۵۰۰ تومان
۴.۵ گرم
بالم لب سیب طبیعی مرطوب کننده ساویزSavizامکان ارسال فوری
۶۳,۵۰۰ تومان
۴.۵ گرم
نویسنده :فرزانه پاشایی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
بالم لب چیست؟
پاسخ:

یکی از کاربردی ترین محصولات آرایشی که طرفداران زیادی هم دارد، بالم لب است. بالم در اصل یک موم یا پمادی هست که نه تنها باعث آبرسانی به پوست می‌شود بلکه آن را مرطوب و نرم نگه می‌دارد.

مواد تشکیل دهنده بالم های لب چیست؟
پاسخ:

بسته به مارک و برند بالم لبی که انتخاب می‌کنید، مواد تشکیل دهنده متفاوتی را شاهد خواهید بود. اما نمیتوان گفت که همه بالم‌های لب خوب و باکیفیت دارای این مواد اصلی هستند: لانولین که یک نرم کننده و مرطوب کننده است وازلین موم زنبور عسل پارافین روغن دانه آفتابگردان  روغن نارگیل

بالم لب ژله ای چیست؟
پاسخ:

بالم‌های ژله‌ای در یک حفره کوچک در نوک رژ لب مانند اپلیکاتور قرار می‌گیرند. مقدار کمی بالم (کمتر از یک نخود فرنگی) پوشانندگی کافی را فراهم می‌کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۱۳,۰۸۸ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید