یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
مدل‌های ترند کوتاه کردن مو سال 2023 برای خانم‌ها و آقایان

مدل‌های ترند کوتاه کردن مو سال 2023 برای خانم‌ها و آقایان

بسیاری از افراد در شروع سال جدید به دنبال ایجاد تغییراتی در ظاهر و سبک زندگی خود هستند. برخی با شروع سال نو ورزش کردن را استارت می‌زنند و برخی دیگر شروع به رژیم گرفتن یا مصرف غذاهای سالم می‌کنند. برای برخی اما تغییرات ظاهری محبوب‌تر است و در نتیجه این افراد ترجیح می‌دهند که در سال جدید مدل یا رنگ موی خود را تغییر دهند. تغییر در مدل مو باعث ایجاد تغییر شگرفی در ظاهر و استایل فرد می‌شود و به همین دلیل هر سال در روزهای منتهی به سال نو شاهد شلوغی بیش از حد آرایشگاه‌ها هستیم.

در سال 2022 و قبل از آن با وجود پاندمی کووید و گذران بیشتر اوقات در خانه، افراد کمتر به دنبال کوتاه کردن موهای خود یا امتحان کردن مدل‌های جدید بودند. اما در سال 2023 و پس از سال‌ها شاهد گرایش افراد به ظاهر آراسته‌تر و استفاده از مدل موهای زیبا و راحت هستیم. به گفته بسیاری از آرایشگرها در این سال ما شاهد تغییرات وسیع‌تری در مدل موی افراد هستیم. در این بخش می‌خواهیم به بررسی مدل‌های ترند کوتاه کردن مو در 2023 بپردازیم.

مدل‌های ترند کوتاه کردن مو در 2023 برای خانم‌ها

مدل‌های ترند کوتاه کردن مو برای خانم‌ها در سال 2023 متنوع و جذاب هستند. در اینجا برخی از مدل‌های محبوب و جدید را معرفی می‌کنیم.

مدل لایه‌ای حجم‌دار یا Textured Layers

این مدل ترند کوتاه کردن مو در 2023 گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که موهای نازک یا کم حجم دارند. در این مدل وجود لایه‌ها و بافت‌های زیاد که از اواسط ساقه مو شروع می‌شوند و تا انتها ادامه پیدا می‌کنند، باعث می‌شود که حجم موها بیشتر نشان داده شود.

مدل موی Wispy Bangs

برای افرادی که موهای فر دارند این مدل ترند کوتاه کردن مو در 2023 یکی از بهترین انتخاب هاست. در این مدل از لایه بندی‌های خاصی برای افزایش جلوه طبیعی موها استفاده می‌شود. علاوه بر آن چتری‌های کم حجمی که در این مدل به کار می‌رود چهره را شاداب کرده و تغییری شگرف را در فرد ایجاد می‌کند. بنابراین افرادی که به دنبال یک تغییر واضح در مدل موهای خود هستند می‌توانند این مدل را امتحان کنند.

مدل شگی یا Shag

به گفته بسیاری از آرایشگران، در سال 2023 ما شاهد انواع مدل‌های شگ هستیم. این مدل مو در انواع مختلف مجدداً به یکی از گزینه‌های ترند کوتاه کردن مو در 2023 تبدیل شده است. مدل شگ کلاسیک گزینه ای عالی برای افرادی است که موهای فر دارند. این مدل مو شور و شادابی جوانی را به چهره فرد بازمی گرداند و از طرفی نیازی به استایل کردن زیادی ندارد. از آنجا که پایه مدل شگی بر حالت دار بودن موهاست،

برش‌ها به گونه ای داده می‌شود که حالت مو را به صورت غالب نشان دهد و بنابراین حتی در صورت خشک شدن موها بدون استفاده از سشوار نیز این مدل زیبایی خاص خود را خواهد داشت. افرادی که موهای بلند دارند نیز می‌توانند از انواع شگ های بلند استفاده کنند و برای تقویت جلوه موهای خود از موس‌های مناسب برای حالت دهی استفاده کنند. مدل موی شگ ظاهری شیک و مدرن به فرد می‌دهد. شما می‌توانید انتخاب کنید که شگی کوتاه را امتحان کنید یا شگی بلند، در هر صورت مطمیئن باشید که از انتخاب این مدل پشیمان نخواهید شد.

مدل باب نرم یا Soft Curved Bob

امسال سالی است که مدل‌های لباس سال‌های گذشته هالیوود مجدداً ترند شده است و این مساله در مورد مدل‌های کوتاهی مو نیز صادق است. در میان مدل‌های ترند کوتاه کردن مو در 2023 گاهی شاهد مدل‌هایی هستیم که ما را به یاد سال‌های گذشته و ستارگان جذاب هالیوود می‌اندازند. یکی از این مدل‌ها، مدل موی باب نرم است که در واقع برداشتی آزاد از مدل باب کلاسیک است با این تفاوت که در آن انتهای مو یک انحنای بسیار جذاب و دلربا به سمت صورت فرد دارد.

مدل بلانت ترقوه یا Blunt Collarbone Cut

در این مدل قد مو به اندازه ای تنظیم می‌شود که انتهای آن با محل استخوان ترقوه برخورد کند و دلیل نام گذاری آن نیز به همین مساله بازمی گردد. بی شک مدل‌هایی که در آنها قد مو تا محل استخوان ترقوه می‌رسد را می‌توان در دسته جذاب‌ترین مدل‌های ترند کوتاه کردن مو در 2023 نام برد.

مدل موی پروانه‌ای

مدل موی پروانه ای گاهی اوقات ممکن است با مدل‌های دهه نود اشتباه گرفته شود اما این مدل‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در مدل موی پروانه ای فرق سر ممکن است وسط یا کج باشد و موها به صورت لایه ای برش می‌خورند. لایه‌ها در این مدل از اطراف صورت شروع شده و در قسمت پایینی بلندتر می‌شوند. بسته به انتخاب فرد می‌توان لایه‌های پایینی را طوری در نظر گرفت که کمی از لایه‌های بالایی مشخص‌تر باشند، یا اینکه برش‌ها طوری باشند که هیچ مرز مشخصی بین لایه‌ها قابل مشاهده نبوده و موها مانند یک آبشار به صورت خیلی ملایم از بالا به پایین بلندتر شوند. مدل موی پروانه ای که یکی از موارد ترند کوتاه کردن مو در 2023 است، حجم قابل توجهی به مو می‌دهد و بنابراین می‌تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که به دنبال پرتر نشان دادن موهای خود هستند.

مدل باب کلاسیک دهه 90 یا Cheekbone-Grazing 90s Bob

در این مدل مو از برش‌های تیز و کاملاً واضح برای ایجاد تغییر در چهره فرد استفاده می‌شود و همین امر آن را به یک مدل محبوب بین افراد جسور تبدیل کرده است.

مدل باب مینی بلانت یا Mini Blunt Bob

استفاده از برش‌های تیز در مدل باب به این معنی نیست که در صورت انتخاب این مدل بافت مو محجور خواهد شد. در مدل باب مینی بلانت انحنایی که در راستای چانه به موها داده می‌شود می‌تواند یک برش جذاب برای افراد جسوری باشد که نمی‌خواهند بافت موی زیبای خود را فدای یک مدل موی خاص کنند. در این مدل که ترند کوتاه کردن مو در 2023 است تمرکز به صورت همزمان روی بافت مو و برش‌های خاص مدل باب است.

مدل موی Blunt Textured Cut

در این مدل با استفاده از بافت دادن به مو و ایجاد کمی انحنا در انتهای مو، موها حجیم‌تر نشان داده می‌شوند. همین مساله موجب شده که این مدل برای افرادی با موهای کم حجم انتخابی بی نقص باشد.

مدل‌های ترند کوتاه کردن مو در 2023 برای آقایان

مدل‌های موی فراوانی برای آقایان وجود دارد و از همین رو انتخاب بین آنها می‌تواند به یک چالش واقعی تبدیل شود. برای اینکه انتخاب مدل مو را برای آقایان ساده‌تر کنیم در این بخش تعدادی از محبوب‌ترین ترندهای کوتاه کردن مو در 2023 را گردآوری کرده ایم تا بتواند به عنوان راهنمایی برای افراد عمل کند.

مدل موی شانه شده به عقب یا Comb Back

یکی از دلایلی که این مدل مو را به یکی از مدل‌های ترند کوتاه کردن مو در 2023 تبدیل کرده است امکان استایل بی دردسر و در عین حال جذابیت فوق العاده بالای آن است. با داشتن این مدل مو تنها کاری که باید بکنید این است که با استفاده از یک برس یا شانه مناسب موهای خود را کمی به سمت عقب شانه کرده و آن را فیکس کنید. نکته این مدل مو این است که موی جلوی سر کمی بلندتر از سایر نقاط باشد تا استایل کردن آن ساده‌تر شود. این مدل مو می‌تواند برای محیط‌های رسمی و غیررسمی مناسب باشد و افراد با انواع بافت‌های مو می‌توانند این مدل را برای کوتاهی موی خود انتخاب نمایند.

مدل موی Buzz Cut

مدل موی Buzz یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو در میان افراد پرمشغله ای است که دوست دارند ظاهری تمیز با حال و هوای مردانه داشته باشند. این مدل مو باعث می‌شود که گونه‌ها و خطوط فک برجسته به نظر برسند و از همین رو در میان افراد نظامی، ورزشکاران و مربیان تناسب اندام بسیار شناخته شده است. این مدل نیازی به استایل دادن نداشته و بدون هیج زحمتی ظاهری عالی و شیک به فرد می‌دهد.

مدل موی Crew Cut Fade

مدل کرو کات یکی از انتخاب‌های مناسب و کلاسیک است. در این مدل که یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در لیست ترند کوتاه کردن مو در 2023 است موهای نیمه پایینی سر برش خورده اند اما قد موهای نیمه بالایی می‌تواند به انتخاب فرد متفاوت باشد. فرقی نمی‌کند که شما انتخاب کنید که موهای نیمه بالایی بلند باشد یا کوتاه، در هر صورت مدل کرو کات پتانسیل‌های جذاب فراوانی دارد.

مدل موی نیم کاسه ای یا Medium Bowl Cut

این مدل در واقع یکی از اصلی‌ترین مدل‌های مو برای طول موی متوسط است و به همین دلیل در لیست ترند کوتاه کردن مو در 2023 جای گرفته است. اگرچه این مدل در نظر برخی افراد ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد، اما در واقع مدلی محبوب بوده و بسیاری از افراد آن را به عنوان یکی از مدل‌های مو که به جذابیت فرد می‌افزاید می‌شناسند. در کوتاه کردن مو به این مدل باید دقت شود که موهای بالای سر کمی بلندتر از موهای طرفین صورت باشند و در عین حال با موهای پشت سر در یک خط مستقیم قرار گیرند.

نقشه کلی این مدل تا حدودی مشابه کرو کات است، موهای نیمه پایینی کوتاه و نیمه بالایی بلندتر. اما این مدل ترند کوتاه کردن مو در 2023 یک تفاوت اساسی با کرو کات دارد و آن هم این است که در این مدل کوتاهی موهای نیمه پایینی بیشتر از مدل کرو کات است به حدی که پوست سر در ناحیه نزدیک به گردن تقریباً بدون مو است. علاوه بر آن موهای نیمه بالایی بافت‌های تیز دارند.

مدل موی بهم ریخته

مدل موی بهم ریخته موجب می‌شود که ظاهر فرد به طور هوشمندانه ای نامرتب نشان داده شده و در نهایت فرد با ویژگی‌هایی نظیر مردانگی و جذابیت به یاد آورده شود. همین امر موجب شده که این مدل به سرعت بین مردها محبوب شده و به یکی از مدل‌های ترند کوتاه کردن مو در 2023 تبدیل شود. این مدل مو برای افرادی که می‌خواهند ظاهری جذاب داشته باشند و در عین حال علاقه ای به صرف وقت زیاد برای استایل کردن موهای خود ندارند بسیار مناسب است. علاوه بر آن در این مدل کوتاهی مو برش‌ها به گونه ای زده می‌شود که فرد می‌تواند با کمی صرف وقت یک ظاهر حرفه ای برای شرکت در جلسات اداری داشته باشد.

مدل موی Classic Side Part

مدل‌های موی کلاسیک مردانه هیچگاه انتخاب اشتباهی نخواهند بود. این مدل موها در مقیاس جهانی محبوب بوده و برای تمامی محیط‌ها و موقعیت‌ها مناسب هستند. علاوه بر این مدل‌های کلاسیک هرگز محبوبیت خود را از دست نمی‌دهند و انتخابی مناسب برای تمامی انواع موها هستند. مدل موی کلاسیک مردانه مدلی است که تمیزی، ظرافت و شیک بودن را به دیگران القا می‌کند.

مدل موی کوییف یا Quiff

این مدل یکی از جذاب‌ترین مدل‌های مو برای مردانی است که می‌خواهند ظاهری مدرن داشته باشند. در این مدل مرتب بودن در مقابل کمی نامرتبی قرار می‌گیرد و این ترکیب یک سبک مدرن برای محیط‌های نیمه حرفه ای است. این مدل جزئیات زیادی دارد که فرد می‌تواند بر حسب سلیقه و همچنین فرم صورت و استایل خود آنها را انتخاب کرده و ظاهری منحصر به فرد برای خود ایجاد کند.

مدل موی کراپ فرانسوی یا French Crop

کراپ فرانسوی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مردانی است که خواهان استایلی مردانه و در عین حال کم زحمت هستند. در برش این مدل موهای پشت بسیار کوتاه بوده و با شیب ملایمی به موهای کناره‌ها و بالای سر با طول 2.5 تا 4 سانتی متر می‌رسد. این مدل ترند کوتاه کردن مو در 2023 برای انواع بافت‌های مو مناسب بوده و ظاهری زیبا در عین حال کمی خشن به فرد می‌دهد. برای شرکت در جلسات اداری می‌توانید موها را به سمت پهلو شانه بزنید و در صورتی که به یک قرار دورهمی با دوستانتان می‌روید می‌توانید تنها با استفاده از انگشتان دست خود موها را به سمت جلو حالت دهید. این مدل جزو یکی از پرکاربردترین مدل‌ها بوده و برای آقایان در تمامی سنین مناسب است.

امیدواریم که مطال گفته شده در این مقاله برایتان مفید بوده و با انواع مدل‌های موی ترند روز آشنا شده باشید. با الهام از این مدل‌های پیشمهادی می‌توانید مد موی شیک، آراسته و جدیدی برای خود انتخاب کنید.در سال 2023 و پس از سال‌ها شاهد گرایش افراد به ظاهر آراسته‌تر و استفاده از مدل موهای زیبا و راحت هستیم. به گفته بسیاری از آرایشگرها در این سال ما شاهد تغییرات وسیع‌تری در مدل موی افراد هستیم. اگرچه بهترین زمان برای روی آوردن به مدل موی جدید در شروع سال جدید است، اما در 2023 هیچگاه برای تغییر مدل مو و استقبال از مدل موی جدید دیر نیست.

محصولات مرتبط
اسپری موهای رنگ شده نیواNivea 
۴۵۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو مدل الترا 4 تافتSchwarzkopf 
۴۳۷,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو مدل النت استرانگ هولد لورالLoreal 
۶۷۹,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۲۵۰ میل
۷۵ میل
اسپری مو ولوم کر نیوآNivea 
۴۰۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو حجم دهنده کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو آنتی فریز کاسپینCaspian 
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو بیوتی سیلکBEAUTY SILK 
۲۶۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو اکسترا فورته کلیونCliven 
۴۷۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
چسب مو مگا هلد کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۵۰۰ میل
۲۵۰ میل
اسپری کراتین مو کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو کلاسیک 3 تافتSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۲۹۳,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو لاک پرفکت اندینگ جی اچ دیGhd 
۲,۱۸۵,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۷۵ میل
نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید