یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نکات و ترفندهای طلایی برای آرایش مجلسی که نمی‌دانید

نکات و ترفندهای طلایی برای آرایش مجلسی که نمی‌دانید

میکاپ کردن برای اکثر خانم‌ها کاری لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است که حس اعتماد به نفس را به آن‌ها منتقل می‌کند. میکاپ‌های روزانه معمولا شامل استفاده از رژ لب، ریمل و گاهی اوقات هم کرم پودر است تا چهره را سرحال و باطراوت نشان دهد.

در کنار آرایش‌های روزانه و معمولی نوعی آرایش هم وجود دارد که کاملا مجلسی است و برای مراسم و مناسبت‌های خاص کاربرد دارد. آرایش مجلسی به نوعی از تکنیک‌های آرایش اطلاق می‌شود که هدف آن ایجاد ظاهری بی‌عیب و نقص و کاملا شیک و مجلسی است. میکاپ مجلسی مکمل لباس‌های رسمی است که ظاهر فرد را شیک و خاص نشان می‌دهد.

آرایش چشم مجلسی

آرایش چشم مجلسی به فرآیندی گفته می‌شود که ظاهر چشم‌ها را بهتر می‌کند. این نوع آرایش معمولاً شامل استفاده از محصولات و تکنیک‌های مختلف آرایشی برای ایجاد ظاهری دلخواه است. در ادامه شما را با راهنمای گام به گام آرایش چشم مجلسی آشنا می‌کنیم.

برای شروع آرایش چشم مجلسی باید با چشم‌های تمیز و مرطوب شروع کنید. این کار به ایجاد یک بوم صاف برای آرایش کمک می‌کند. در ادامه یک پرایمر سایه چشم مناسب یا یک لایه زیرسازی روشن یا کانسیلر مناسب را روی پلک‌ها بزنید. استفاده از پرایمر سایه چشم به یکدست شدن رنگ پوست پلک کمک می‌کند و پایه‌ای برای چسبیدن سایه به چشم ایجاد می‌کند.

آرایش چشم مجلسی

بعد از زیرسازی مناسب پوست پلک، یک پالت سایه چشم با رنگ‌هایی را انتخاب کنید که ظاهر مورد نظر شما را تکمیل کنند. با یک سایه خنثی که کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت دارد شروع کنید و آن را به عنوان رنگ پایه روی تمام پوست پلک بمالید.

برای پنهان کردن چین و چروک‌های چشم از سایه کمی تیره‌تر استفاده کنید. آن را به گوشه بیرونی چشم بمالید و با استفاده از یک براش مناسب آن را به سمت مرکز پلک بکشید. این تکنیک به چشم‌های شما عمق و بعد می‌بخشد. مراقب باشید که سایه تیره را خیلی به گوشه داخلی چشم نزدیک نکنید و آن را به سمت بیرون بکشید.

در صورت تمایل، یک سایه چشم براق یا متالیک را در مرکز پلک یا گوشه داخلی قرار دهید تا درخشندگی و هایلایت بیشتری به پلک شما اضافه کند. از یک براش کوچک و زاویه‌دار و یک سایه چشم تیره برای ایجاد یک خط چشم نرم در امتداد خط مژه بالایی استفاده کنید. از گوشه بیرونی شروع کنید و با حرکت به سمت گوشه داخلی چسم به تدریج ضخامت آن را کاهش دهید.

آرایش چشم برای مشخص کردن استخوان ابرو از یک سایه روشن‌تر یا یک هایلایتر براق برای برجسته‌سازی استخوان ابرو استفاده کنید. این هایلایتر یا سایه روشن را دقیقا زیر ابرو و روی استخوان آن بزنید. در نهایت بعد از اتمام سایه و خط چشم، به سراغ مژه‌ها بروید. مژه‌های خود را با کمک فر مژه حالت دهید و به مژه‌های بالا و پایین ریمل بزنید.

برس ریمل را از ریشه تا نوک مژه‌ها حرکت دهید تا از پوشاندن و بلند شدن یکنواخت تارهای مژه اطمینان حاصل کنید. در صورت تمایل، می‌توانید مژه مصنوعی را نیز برای درام بیشتر روی مژه‌ها قرار دهید. مژه مصنوعی را متناسب با شکل چشم خود کوتاه کنید، چسب مژه را در امتداد آن بمالید و با احتیاط تا حد امکان نزدیک به خط رویش مژه طبیعی خود بچسبانید.

در نهایت، هرگونه کثیفی یا لکه را با استفاده از یک گو‌ش پاک‌کن تمیز پاک کنید. به یاد داشته باشید، این مراحل یک دستورالعمل کلی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس ترجیحات شخصی خود و آرایش چشم خاصی که می‌خواهید بدست آورید، تغییر دهید. تمرین و آزمایش به شما کمک می‌کند تا تکنیک آرایش چشم مجلسی خود را کامل کنید.

آرایش لب مجلسی

آرایش لب مجلسی

آرایش لب مجلسی به فرآیند استفاده از رژ لب یا سایر محصولات لب به صورت دقیق و کاملاً مشخص اشاره دارد. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای دستیابی به آرایش لب مجلسی آورده شده است.

1- آماده‌سازی لب‌ها

به آرامی لب‌های خود را با یک اسکراب لب یا یک مسواک نرم لایه‌برداری کنید تا هرگونه پوست مرده را از بین ببرید و یک بوم صاف برای رژ لب ایجاد کنید. بعد از اتمام کار لایه‌برداری، برای مرطوب کردن لب‌ها، از یک بالم لب آبرسان استفاده کنید.

2- استفاده از پرایمر لب

اگر می‌خواهید رژ لب‌تان ماندگاری بیشتری داشته باشد و سرزنده‌تر به نظر برسد، از پرایمر لب استفاده کنید. استفاده از پرایمر لب به ایجاد یک پایه صاف و یکدست برای اعمال رژ لب کمک می‌کند.

3- کشیدن خط لب‌

برای کشیدن خط لب، باید خط لبی را انتخاب کنید که با رنگ رژ لب شما مطابقت داشته باشد یا کمی تیره‌تر از آن باشد. با ترسیم فرم طبیعی لب و پیروی از خطوط طبیعی لب‌های خود شروع کنید. اگر می‌خواهید شکل لب‌هایتان را بهتر کنید، می‌توانید کمی روی لب‌هایتان خط بکشید و مراقب باشید ظاهر طبیعی خود را از دست ندهید. وقتی خطوط لب‌هایتان را مشخص کردید، تمام ناحیه لب را با خط لب پر کنید. این کار به ایجاد یک پایه قوی برای افزایش ماندگاری رژ لب کمک می‌کند.

4- زدن رژ لب

بعد از کشیدن خط لب زمان زدن رژ لب است. سایه رژ لب مورد نظر خود را انتخاب کنید و با استفاده از براش مناسب یا مستقیماً خود رژ را به طور یکنواخت روی لب‌هایتان بمالید. زدن رژ لب را از مرکز لب‌هایتان شروع کنید و به سمت گوشه‌ها حرکت دهید. مراقب باشید که رژ لب از خط لبی که کشیده‌اید خارج نشود.

آرایش لب

5- تکرار رژ لب

پس از لایه اولیه رژ لب، لب‌های خود را با دستمال کاغذی پاک کنید تا رنگ اضافی از روی آن پاک شود. این کار به تنظیم رنگ و افزایش طول عمر رژ کمک می‌کند. سپس یک لایه دیگر از رژ لب را روی پوست لب‌ها بزنید تا ظاهری زیباتر و یکدست‌تر داشته باشید.

6- پاکسازی پوست اطراف لب

برای دستیابی به ظاهری تمیز و مجلسی، یک گوش‌ پاک‌کن تمیز را به محلول پاک کننده آرایش آغشته کنید و تمام رنگ‌های اضافی را از روی پوست اطراف لب‌ها پاک کنید. این مرحله به مشخص کردن شکل لب و ایجاد خطوط تمیز کمک می‌کند.

7- زدن برق لب (اختیاری)

اگر رژ لب‌های براق را ترجیح می‌دهید، می‌توانید براق کننده لب را روی رژ لب خود بزنید. این مرحله به لب‌های شما درخشندگی و بعد خاصی می‌بخشد. برق لب را به آرامی در مرکز لب‌های خود بمالید و آن‌ها را به هم فشار دهید تا محصول به طور یکنواخت روی تمام پوست لب پخش شود.

به خاطر داشته باشید که محصولات لب را متناسب با ترجیحات خودتان انتخاب کنید تا از چهره نهایی‌تان لذت ببرید. برای استفاده از رژ لب می‌توانید از رنگ‌های مات یا براق استفاده کنید. علاوه بر این، فراموش نکنید که هنگام انتخاب رنگ رژ لب، رنگ و ته رنگ پوست خود را در نظر داشته باشید تا ظاهری شیک و مجلسی داشته باشید.

آرایش پوست مجلسی

آرایش پوست مجلسی

وقتی صحبت از دستیابی به پوستی صاف و بی‌عیب و نقص می‌شود، تکنیک‌ها و محصولات آرایشی مختلفی وجود دارند که در این امر به شما کمک می‌کنند. برای آشنا شدن با مراحل مختلف آرایش برای دستیابی به آرایش پوست مجلسی همراه ما باشید.

1- آماده سازی پوست

با پاک کردن و مرطوب کردن پوست خود شروع کنید تا یک پایه صاف و تمیز را ایجاد کنید. این مرحله به آبرسانی پوست و ارائه یک بوم مناسب برای آرایش کمک می‌کند.

2- استفاده از پرایمر

بعد از مرطوب کردن پوست، از پرایمر آرایشی استفاده کنید. پرایمرها سطح صافی را برای فونداسیون ایجاد می‌کنند و می‌توانند ظاهر منافذ و خطوط ریز را به حداقل برسانند.

3- زدن کرم پودر

بعد از پرایمر نوبت به کرم پودر می‌رسد. کرم پودری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد و آن را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. بسته به ترجیح خود می‌توانید از براش، اسفنج یا انگشتان دست برای این کار استفاده کنید.

4- استفاده از کانسیلر

کانسیلر در این مرحله از یک کانسیلر برای پوشاندن هرگونه لکه، حلقه‌های تیره یا جوش و قرمزی استفاده کنید. کانسیلر را به مقدار کم روی پوست بمالید و آن را به خوبی با کرم پودر ترکیب کنید تا ظاهری یکدست و زیبا داشته باشد.

5- فیکس کردن آرایش

برای اینکه زدن کرم پودر و کانسیلر خود را تمام کردید، از یک پودر فیکس با رنگ مناسب برای تثبیت کردن آرایش استفاده کنید. این کار به جلوگیری از درخشندگی و افزایش ماندگاری آرایش شما کمک می‌کند.

6- زدن رژگونه، برنزر و هایلایتر

در آخرین مرحله نوبت به استفاده از رژگونه، برنزر و هایلایتر می‌رسد. با استفاده از رژگونه، برنزه کننده و هایلایتر به برجسته کردن نقاط قوت صورت کمک کنید و بعد و عمق بیشتری را به آن ببخشید.

به یاد داشته باشید، تکنیک‌ها و روندهای آرایشی می‌توانند در طول زمان تغییر کنند، بنابراین ممکن است آرایش مجلسی که امروز از آن یاد می‌کنیم با آرایش مجلسی چند سال بعد متفاوت باشد. بنابراین همیشه صنعت مد و زیبایی را دنبال کنید تا به بهترین نحو خودتان را میکاپ کنید.

آرایش ابرو مجلسی

آرایش مجلسی ابرو معمولاً به فرآیند استفاده از محصولات مختلف برای تقویت و فرم دادن به ابروها اشاره دارد. در ادامه یک راهنمای گام به گام برای داشتن یک آرایش ابرو مجلسی را به شما ارائه می‌دهیم. در ابتدا کارتان را با ابروهای تمیز و مرتب شروع کنید.

آرایش ابرو مجلسی

از یک شانه ابرو یا برس ریمل برای شانه کردن و فرم دادن ابروهای خود استفاده کنید. هر قسمت ابرو را در جهت خواب آن برس بکشید. سعی کنید شکل مورد نظر برای ابروهای خود را مشخص کنید. برای این منظور می‌توانید از ویژگی‌های صورت و فرم طبیعی ابروهای خود به عنوان راهنما استفاده کنید.

بعد از مرتب کردن ابروها، با استفاده از مداد ابرو یا سایه ابرو، نواحی نازک یا کم مو را به شکل طبیعی پر کنید. بهتر است سایه ابرویی را انتخاب کنید که با رنگ موی طبیعی یا رنگ مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. برای حفظ ظاهر طبیعی ابروها، از کشیدن خطوط پررنگ و کشیده خودداری کنید.

آرایش مجلسی علاوه بر مداد و سایه ابرو، ژل‌ها و ریمل‌های ابرو نیز دیگر محصولاتی هستند که برای بهتر کردن ظاهر ابروها استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرند. ژل و یا ریمل ابرو را از قسمت زیرین موها تا نوک ساقه ابرو بکشید تا موهای ابرو کاملا یکدست و زیبا شود.

این محصولات سبب فرم‌دهی مناسب به ابروها می‌شود. ریمل ابرو علاوه بر اینکه ظاهر موها را خوش فرم می‌کند سبب پرپشت شدن آن‌ها نیز می‌شود. استفاده از ژل ابرو، سبب تثبیت شدن شکل موها می‌شود و حالت آن فقط بعد از شستشو تغییر می‌کند. مراقب باشید که محصولات حالت‌دهنده را حتما در جهت خواب ابروها بکشید، در غیر این صورت، ابروهای بدفرم و نامناسب خواهید داشت.

اگر مداد و ریمل از روی ابروها تکان خورد و پوست‌تان را کثیف کرد از کانسیلر یا پاک‌کننده آرایش برای تمیز کردن آن ناحیه استفاده کنید. استفاده از کانسیلر به برجسته کردن استخوان زیر ابروها نیز کمک می‌کند.

محصولات آرایشی پرکاربرد برای میکاپ مجلسی

داشتن میکاپ مجلسی و شیک مستلزم داشتن لوازم آرایشی باکیفیت است. در ادامه شما را با تعدادی لوازم آرایشی ضروری آشنا می‌کنیم.

1- رژ لب مایع مات 8 ساعته رژ آلور اینک شنل - چنل

رژ لب مایع مات 8 ساعته رژ آلور اینک شنل - چنل

رژ لب مایع مات، برای همه لب‌ها از جمله خشک، معمولی و چرب مناسب است و از همه لحاظ به نیاز تمامی خانم‌ها با سلایق و خصوصیات ظاهری و پوستی مختلف پاسخ می‌دهد رژ لب مایع مات این آمالفی کیکو میلانو ، بافتی خامه‌ای و روان که غنی از پیگمنت و رنگدانه است، دارند. این رژ فقط با یک حرکت بر روی پوست، رنگ مورد نظر را ایجاد کرده و پس از خشک شدن، جلوه‌ای بسیار ماندگار و مات را روی لب‌ها ایجاد می‌کنند.

خانم‌های خوش ظاهر، به دلیل کم‌رنگ و یا پاک شدن رژ لب خود در مهمانی‌ها، مراسمات و جلسات مهم، مجبور به تجدید رژ لب خود، به روش‎‎های مختلف می‌شوند که این رژ لب مایع مات این آمالفی کیکو میلانوبا ماندگاری طولانی باعث می‌شود تا هشت ساعت نیاز به تمدید آرایش لب خود نداشته باشید. گابریل کوکو شنل (Coco Chanel) پایه گذار برند شنل، کار خود را از صفر شروع کرد و به تدریج برند خود را به یکی از موفق ترین برندهای تولید محصولات لوکس در دنیا تبدیل کرد.رژ لب ALLURE INK FUSION شنل دارای فرمولاسیون منحصربفردی بوده که در برابر آب مقاوم است و غنی شده با مواد ارگانیک است. رژ لب مایع شنل ساختار بسیار ظریف داشته و در نتیجه لب‌هایی مات بدون عیب و نقص را برایتان به ارمغان می‌آورد. اپلیکاتور این رژ به گونه ای طراحی شده که کاربرد دقیق و اثری یکنواخت دارد.

2- کرم پودر مات دابل ویر استی لودر

کرم پودر مات دابل ویر استی لودر

خریدکرم پودر مات دابل ویر استی لودر

شرکت استی لودر که یکی از بهترین برندهای آرایشی در آمریکا است، کرم پودر دابل ویر را به شما خانم‌های باسلیقه که به زیبایی و ماندگاری آرایش صورتتان اهمیت می‌دهید، معرفی و پیشنهاد می‌کند.این کرم پودر جادویی با فرمولاسیون بسیار دقیق، پوششی خوبی بر صورتتان داشته و بدون چربی و حس سنگینی بر پوستتان قرار می‌گیرد. هم‌چنین در طول روز باعث ایجاد حس سنگینی نشده و در برابر تعریق تا حدودی مقاومت خود را از دست نمی‌دهد.

اگر شما هم به دلیل داشتن پوستی چرب، صورتتان به محض استفاده از کرم پودر براق و درخشان شده و غیر طبیعی به نظر می‌رسد، پیشنهاد می‌کنیم که از کرم پودر دابل ویر استفاده کنید. این کرم پودر فوق‌العاده فاقد چربی و روغن بوده و باعث نمایی مات و زیبا بر صورتتان می‌شود.

از طرفی بهترین ویژگی این محصول در فاقد بو و اسانس بودن آن است؛ زیرا منافذ پوست را اذیت نکرده و به هیچ عنوان باعث حساسیت نمی‌شود؛ به همین دلیل برای خانم‌هایی که پوست چرب داشته و یا از لنز استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است. هم‌چنین ماندگاری مناسبی داشته و آرایشتان را تا 15 ساعت به همان زیبایی اولیه نگهداری کرده و به هیچ عنوان ظاهر خود را از دست نمی‌دهد.

3- رژ گونه مولتی کالر

رژ گونه مولتی کالر

خریدرژ گونه مولتی کالر

شرکت کالیستا که یکی از بهترین برندهای آرایشی در ایران است، رژ گونه مولتی کالر را برای شما خانم‌های باسلیقه و حساس که به جذابیت صورتتان اهمیت می‌دهید، تولید کرده است.این محصول بی‌نظیر بافتی نرم و مخملی بسیار سبکی داشته و بدون ایجاد هرگونه سنگینی بر پوستتان می‌خوابد. هم‌چنین به راحتی بر روی صورتتان پخش شده و زیبایی خیره‌کننده‌ای را به چهره‌تان هدیه می‌دهد.

اگر شما هم می‌خواهید صورتتان مانند نور مهتاب براق و درخشان شود، از رژ گونه مولتی کالر استفاده کنید. این محصول ساختاری با ترکیبی از چند رنگ مختلف داشته و ضمن برجسته‌سازی گونه، صورتتان را براق و درخشان می‌کند.

این محصول جادویی به منظور جذابیت بخشیدن به گونه‌های بانوان استفاده شده و برای انواع پوست مختلط، خشک، معمولی و چرب مناسب است. این محصول به صورت پودری در محفظه‌های پلاستیکی جذاب به همراه آینه مخصوص، به بازار عرضه شده و به دلیل استفاده آسان برای استفاده در مسافرت هم توصیه می‌شود.

4- کرم کانتورینگ 2 رنگ

کرم کانتورینگ 2 رنگ

خریدکرم کانتورینگ 2 رنگ

اگر شما هم به دنبال یک هایلایتر و کانتور باکیفیت هستید تا به کمک آن بتوانید یک آرایش منحصر به فردی داشته باشید، هایلایتر و کانتور برند پیر رنه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به کمک این محصول آرایشی می‌توانید قسمت‌های مختلف صورت مانند گونه‌ها و لب‌ها را برجسته کنید و یا بینی خود را کوچکتر و باریک‌تر کنید.

علاوه بر این می‌توانید عیوب صورت خود را به خوبی بپوشانید.این هایلایتر و کانتور به صورت پودری است؛ بنابراین برای زمانی که می‌خواهید یک آرایش طبیعی داشته باشید بسیار مناسب است. چرا که باعث می‌شود تا ظاهر شما کمی با همیشه متفاوت شود. در واقع این نوع هایلایتر و کانتور برای کسانی که نمی‌خواهند آرایش صورتشان جلب توجه کند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

در کنار هایلایتر، این محصول دارای کانتور نیز است که به کمک آن می‌توانید عیوب صورت خود را به خوبی بپوشانید. رنگ این کانتور چند درجه تیره‌تر از قسمت هایلایتر آن است. به کمک کانتور این محصول می‌توانید برخی قسمت‌های صورت خودتان را کوچکتر کنید. برای این منظور بهتر است این قسمت‌ها را تیره کنید. در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از هایلایتر که روشن است، نقاط قوت صورت خودتان را بیشتر کنید.

5- ژلی مرطوب کننده سوتینگ کلیر پوست مختلط نوتروژینا

ژلی مرطوب کننده سوتینگ کلیر پوست مختلط نوتروژینا

خریدژلی مرطوب کننده سوتینگ کلیر پوست مختلط نوتروژینا

ژل آبرسان صورت سوتینگ کلیر نوتروژینا به شکل عمقی منافذ پوست را آبرسانی نموده و بسیار غلیظ و به صرفه است. ژل آبرسان نوتروژینا دارای زردچوبه بوده که خواص آنتی اکسیدانی و التیام دهندگی فوق العاده ای دارد. این گیاه همچنین ضد التهاب و ضد باکتری بوده و خواص آن برای پوست نیز فوق العاده زیاد است.

این گیاه قدرتمند از آنتی اکسیدان های قوی بوده که انتخابی مناسب برای پوست های مستعد لک و آکنه محسوب می شود.ژل آبرسان صورت سوتینگ کلیر نوتروژینا به دلیل وجود گیاه زردچوبه در آن خواص ضد التهابی داشته و به کمتر شدن لکه ها و قرمزی پوست کمک شایانی می کند.

این ژل آبرسان همچنین با وجود عصاره های قدرتمند خود قادر است بیماری هایی مانند پسوریازیس و اگزما را نیز درمان نماید.از دیگر خواص قدرتمند زردچوبه موجود در ژل نوتروژینا می توان به اثرات ضد آکنه آن اشاره کرد.

این اثرات سبب شده اند ژل آبرسان صورت سوتینگ کلیر نوتروژینا به یک ضد جوش عالی نیز در کنار خواص رطوبت رسانی خود تبدیل شود. این ژل می تواند رشد و گسترش باکتری ها روی پوست را متوقف کند و مانع از عملکرد آنها شود.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید