یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
هیالورونیک‌اسید، راه حلی برای تمام مشکلات پوستی شما!

هیالورونیک‌اسید، راه حلی برای تمام مشکلات پوستی شما!

اسیدهیالورونیک که با عنوان هیالورونان نیز شناخته می‌شود، یک ماده چسبناک و شفاف است که به طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود. این ماده به درمان مشکلات مربوط به پوستی کمک می‌کند. در واقع هیالورونیک‌اسید به عنوان امیدوارکننده‌ترین درمان ضدپیری برای مشکلات پوستی ظاهر شده است. چین و چروک‌های زودرس، پیری پوست، افتادگی پوست و خشکی و کم‌آبی بیش از حد پوست از جمله مواردی هستند که اعتماد به نفس انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و معمولا هم در اثر نداشتن روتین مراقبت از پوست صحیح و استرس ایجاد می‌شوند.

سلامت پوست ما مستقیما تحت تاثیر انتخاب‌های غذایی، الگوهای خواب، رژیم ورزشی و سلامت جسمی و عاطفی ما قرار دارد. ممکن است زمانی که به دنبال درمان مشکلات پوستی هستید، با اصطلاح «هیالورونیک‌اسید» همراه با انواع تئوری‌ها در مورد نحوه عملکرد آن و حتی چند توطئه برخورد کرده باشید.این مقاله از وبسایت ریحا به دنبال کمک به خوانندگان، برای مقابله با ماهیت قریب به اتفاق همه این اطلاعات متناقض است. بیشترین غلظت اسیدهیالورونیک موجود در بدن انسان، در پوست، چشم‌ها و بافت‌های همبند یافت می‌شود. وظیفه اصلی این ماده حفظ آب و مرطوب و نگه‌داشتن بافت‌های بدن به طور مناسب و مداوم در کنار یکدیگر است. اسیدهیالورونیک که به عنوان HA نیز شناخته می‌شود، یک گلیکوزامینوگلیکان آنیونی بدون سولفات است که در بافت‌های همبند، اپیتلیال و عصبی پراکنده می‌شود.

اسیدهیالورونیک با وجود اینکه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ولی برای بدن انسان بسیار مفید است. اسیدهیالورونیک که معمولا به شکل ژل‌ و سرم‌های هیالورونیک به دست آید، ممکن است در صورت لزوم به صورت موضعی استفاده شود. افزایش سن یکی از دلایلی است که سبب می‌شود میزان تولید هیالورونیک‌اسید در بدن کاهش پیدا کند و زمانی که هیالورونیک‌اسید به میزان کافی در بدن وجود نداشته باشد باید کمبود آن را از طریق محصولات مراقبت از پوست جبران کرد. برای دستیابی به پوستی مرطوب، شاداب و سالم، اسیدهیالورونیک باید مستقیما به لایه‌های پوست تزریق شود.

اسیدهیالورونیک چیست؟

اسید هیالورونیک (HA) یک نوع گلیکوزامینوگلیکان است و یک زنجیره طولانی از مولکول های قند می‌باشد که به حفظ ساختار و هیدراتاسیون بافت‌ها کمک می‌کند. اسید هیالورونیک بیشتر به دلیل توانایی جذب و نگهداری آن شناخته شده است. در واقع، یک مولکول HA می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود، آب را در خودش نگه دارد. همین ویژگی اسیدهیالورونیک، آن را به یک مرطوب‌کننده طبیعی و عالی تبدیل کرده است. استفاده از اسیدهیالورونیک در محصولات مراقبت از پوست و پرکننده‌های پوستی به دلیل توانایی آن در بازگرداندن رطوبت و چاق شدن پوست و در نتیجه ظاهری جوان‌تر و درخشان‌تر، محبوب شده است.

اسید هیالورونیک در چه چیزهایی وجود دارد؟

علاوه بر استفاده موضعی، اسید هیالورونیک در فیلرهای تزریقی نیز برای بازگرداندن حجم و پری صورت استفاده می‌شود. از این پرکننده‌ها می‌توان برای حجیم کردن پوست، کاهش چین و چروک و خطوط ریز و بهبود بافت کلی پوست و آبرسانی استفاده کرد. اسیدهیالورونیک در قطره‌های چشمی نیز استفاده می‌شود، به این دلیل که می‌تواند به روان‌سازی و مرطوب کردن چشم‌ها به ویژه در موارد سندرم چشم خشک کمک کند. 7 خوراکی سالم که می‌توان هیالورونیک‌اسید مورد نیاز بدن را از طریق آن‌ها دریافت کرد شامل آب قلم، آبگوشت استخوان، پرتقال، توفو (غذایی است که از فرایند بستن شیر سویا تهیه می‌شود)، کلم پیچ، بادام، سیب‌زمینی شیرین و ادامام (نوعی سویای نارس) می‌باشد.

اثر ضدپیری هیالورونیک‌ اسید

اسید هیالورونیک با اتصال به مولکول‌های آب و نگه داشتن آن‌ها در پوست به هیدراته شدن پوست کمک می‌کند و در نتیجه پوست را حجیم و صاف نشان می‌دهد. اسیدهیالورونیک علاوه بر خاصیت آبرسانی به تحریک تولید کلاژن در پوست نیز کمک می‌کند. کلاژن پروتئینی است که به پوست ساختار می‌دهد. متاسفانه با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می‌یابد و منجر به از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست می‌شود. اسیدهیالورونیک با تحریک تولید کلاژن می‌تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند. اسیدهیالورونیک همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر عوامل استرس‌زای محیطی و کاهش علائم پیری کمک کند. این خواص همچنین به ایجاد پوستی سالم و درخشان کمک می‌کنند.

اسید هیالورونیک چگونه به سلامت پوست شما کمک می‌کند؟

دستیابی به پوستی نرم‌تر و شاداب‌تر یکی از مزایای استفاده از اسیدهیالورونیک است. تقریبا نیمی از اسیدهیالورونیک موجود در بدن در پوست ذخیره می‌شود و به پوست این امکان را می‌دهد با حفظ حداکثر مقدار آب، هیدراتاسیون خود را حفظ کند. اما مقدار اسیدهیالورونیک ثابت نیست و به طور قابل توجهی توسط متغیرهایی از جمله اشعه ماوراء‌بنفش، پیری طبیعی، آلودگی و دود سیگار و قلیان تغییر می‌کند و کاهش می‌یابد. با مصرف مکمل‌های حاوی اسیدهیالورونیک می‌توانید مقادیر را تنظیم کنید و کاهش بیشتر را متوقف کنید. این کار می‌تواند به جلوگیری از خشکی پوست و حفظ درجه بالایی از هیدراتاسیون پوست کمک کند.

زمانی که پوست آب و رطوبت کافی را در اختیار داشته باشد، حتی با افزایش سن نیز صاف و بدون چروک باقی می‌ماند و جوان و شاداب به نظر می‌رسد. استفاده از ژل‌ها و سرم‌ها و مصرف مکمل‌ها یا انجام روش‌های بازسازی، همگی می‌توانند میزان هیالورونیک‌اسید را در بدن شما افزایش دهند.یکی از مبتکرانه‌ترین روش‌های درمانی برای زافزایش اسیدهیالورونیک، ژل پروفیلو است. این ژل غلظت بسیار بالایی از اسیدهیالورونیک را ارائه می‌دهد و نیاز پوست شما را برطرف می‌کند. این یک درمان بسیار قوی برای مقابله با مشکلات ضد پیری به طور موفقیت آمیز و طبیعی است. از آنجایی که با افزایش سن، سطوح HA کاهش پیدا می‌کند، مصرف بیشتر اسیدهیالورونیک برای افزایش نرمی پوست و جلوگیری از افتادگی آن ضروری است.

غلظت اسیدهیالورونیک باید بین 50 تا 1000 کیلودالتون باقی بماند.یکی از معتبرترین تحقیقات در مورد این موضوع بیان می‌کند که مقادیر کمتر از آن سبب بروز التهاب می‌شود و مقادیر بالاتر از آن محدوده نیز بی‌فایده و غیرکاربردی است. اکثر متخصصان زیبایی پیشنهاد کرده‌اند که حفظ میزان هیالورونیک‌اسید در سطح 500 کیلودالتون باعث تسهیل نفوذ و جذب بهتر ماده توسط پوست می‌شود.عبارت "پوست مرطوب" صرفا به این معنی است که پوست رطوبت کافی برای حفظ لطافت و سلامت خود را داشته باشد.

رطوبت کافی، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و از افتادگی و شل شدن آن جلوگیری می‌کند. برای اطلاع دقیق‌تر شما باید بگوییم کمبود اسیدهیالورونیک که جزء کلاژن، الاستین و چربی است و یکی از موثرترین مرطوب‌کننده‌ها است، عامل افتادگی پوست صورت می‌باشد. بعد از گذشت زمان و افزایش سن شما می‌توانید از لوسیون‌ها و لوازم آرایشی غنی از اسیدهیالورونیک برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که این محصولات آرایشی مراقبت از پوست را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید و قبل از استفاده از هر محصولی از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آیا واقعا استفاده از اسیدهیالورونیک عوارض جانبی دارد؟

از نظر ما این سوال که آیا واقعا استفاده از اسیدهیالورونیک عوارض جانبی دارد یا خیر کمی طعنه‌آمیز است. بدن انسان بدون دستکاری و در حالت عادی مقداری اسیدهیالورونیک تولید می‌کند. اسیدهیالورونیک به خودی خود هیچ خطر یا عوارض جانبی برای سلامتی ندارد، اما باید در مورد محصول یا روش مصرفی که انتخاب می‌کنید محتاط باشید. اگر از دوز توصیه شده برخی از ژل‌ها، سرم‌ها و مکمل‌ها استفاده نکنید، پوست یا بدن شما می‌تواند نسبت به سایر مواد شیمیایی واکنش نشان دهد. اگر به برخی از ترکیبات آلرژی دارید یا پوست‌تان یک واکنش نامطلوب نشان می‌دهد، باید در هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست بیشتر محتاط باشید. در ادامه شما را با چند نمونه از محصولات شناخته شده حاوی اسید هیالورونیک و موجود در بازار آشنا می‌کنیم.

1- کرم واتر بمب هیالورونیک اسید و کلاژن کامان

 واتربمب هیالورونیک اسید و کلاژن

خرید واتربمب هیالورونیک اسید و کلاژن کامان

کرم بمبآبرسانحاویهیالورونیکاسید و کلاژنکاماندارای عصاره آناناس است و برای استحکام و قوام دادن بهبافت‌هایپوست، سفت شدن پوست و ممانعت از به وجود آمدن چین و چروک انتخابی عالی است. با استفاده از این بمبآبرسان، خاصیت ارتجاعی پوست حفظمی‌شود. همچنین بافت این کرم بسیار سبک بوده و به راحتی جذبمی‌گردد. بعد از استفاده از این کرم بمبآبرساناحساس سنگینی یا چربی روی پوست نخواهید داشت و پوست شما به طور عمیقآبرسانیو رطوبت رسانیمی‌شود.

کرم بمبآبرسانحاویهیالورونیکاسید و کلاژنکامانبا وجود کلاژن وهیالورونیکاسید در ترکیبات آن موجبآبرسانیو رطوبت رسانی پوستمی‌شودو به بازسازی و ترمیم پوست کمکمی‌کند. این کرم از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیریمی‌کندو بهجوانسازیپوستمی‌انجامد. برای افرادی که دچار خشکی ودهیدراتهشدن پوستشده‌اندبمبآبرسانکامانبهترین انتخاب است زیرا علائم پیری را کمرنگ کرده و پوست دست و صورت راآبرسانیو رطوبت رسانیمی‌کند.

2-کرم واتربمب هیالورونیک اسید و ویتامین سی کامان

واتربمب هیالورونیک اسید و ویتامین سی

خرید واتربمب هیالورونیک اسید و ویتامین سی کامان

کرم بمب آبرسان کامان حاوی هیالونیک اسید و ویتامین C دارای ویژگی روشن کنندگی و ترمیم کنندگی پوست است. همچنین خاصیت کنترل کنندگی چربی پوست را نیز دارد. به دلیل طراحی پمپی شکل این محصول، استفاده از آن بسیار آسان بوده و به صرفه نیز است. اسانس‌های به کار رفته در کرم بمب آبرسان کامان، رایحه‌ای مطبوع و دلنشین به آن داده و بعد از استفاده از آن احساس خوشایندی خواهید داشت. استفاده از کرم بمب آبرسان کامان بسیار آسان است.

واتر بمب آبرسان کامان دارای مقادیر زیادی هیالورونیک اسید است که همین موضوع باعث می‌شود رطوبت از دست رفته به پوست شما بازگردد و از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری شود.همچنین این کرم سبک و قابل استفاده در تمام نقاط پوست است. قیمت کرم بمب آبرسان کامان، مقرون به صرفه است که باعث می‌شود همه افراد بتوانند به شکل مداوم از این کرم استفاده کنند که همین امر به اثرگذاری بهتر این محصول منجر می‌شود. بعد از استفاده از کرم بمب آبرسان کامان، احساس لطافت و نرمی شگفت انگیزی روی پوستتان خواهید داشت.

3-کرم ضد لک ویتامین سی 23% و هیالورونیک اسید 2% اوردینری

ضد لک ویتامین سی و هیالورونیک اسید

خریدضد لک ویتامین سی و هیالورونیک اسید اوردینری

کرم ویتامین سی اوردینری حاوی 23 درصد ویتامین سی (آسکوربیک اسید) خالص و 2 درصد هیالورونیک اسید است که پوست را روشن می کند و اثار پیری را کاهش میدهد. این مقدار ویتامین سی در میان محصولات پوستی نادر است و عدم وجود آب در این محصول باعث شده است که آن را پایدار و مقاوم به اکسید شدن سازد. فرمولاسیون این محصول فاقد سیلیکون است که منجر به جذب بیشتر ویتامین سی توسط پوست می شود.

جالب است بدانید اوردینری یک محصول دیگر حاوی ویتامین سی دارد که پایه سیلیکونی دارد (The Ordinay Vitamin C Suspension 30% in Silicone). و این پایه سیلیکونی با وجود پایداری و مقاوم بودنش با ویتامین سی تداخل دارد و در جذبش تاثیر گذار است و همچنین وجود سیلیکون ممکن است که احساس سنگینی بر پوست بوجود آورد و باعث جوش شود. برای همین خود کمپانی برند اوردینری هم استفاده از کرم ویتامین سی 23% + هیالورونیک 2% اوردینری که فاقد سیلیکون است را بیشتر توصیه کرده است.

4-سرم آبرسان هیالورونیک اسید 2% و B5 اوردینری

سرم هیالورونیک اسید و ب پنج اوردینری

خرید سرم هیالورونیک اسید و B5 اوردینری

سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری یک محصول آبرسان حاوی هیالورونیک اسید خالص است. این سرم با فرمولاسیون پیشرفته از هیالورونیک اسید با سه اندازه مولکولی (کوچک‌ و‌ متوسط و برزرگ) استفاده نموده تا با نفوذ بیشتر و عمقی، تمام لایه‌های پوست را آبرسانی کند. سرم اوردینری با تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست، باعث نرم و شاداب شدن آن می‌شود. از طرفی وجود ویتامین B5 در ترکیبات این محصول نیز به افزایش جذب بیشتر هیالورونیک اسید کمک می‌کند. از دیگر ترکیبات به‌کار رفته در فرمولاسیون این محصول، می‌توان به ویتامین B5 اشاره کرد. همانطور که می‌دانید B5 یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویتامین‌ها در مقابله با پیری و بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست است.

وجود این ویتامین در کنار هیالورونیک اسید از چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کرده و باعث اثربخشی بیشتر و بهتر محصول بر روی پوست خواهد شد. همچنین به ترمیم و بازسازی پوست کمک کردهو باعث افزایش انعطاف پذیری و بهبود کیفیت پوست خواهد شد. سرم هیالورونیک اوردینری دارای بافتی بسیار سبک و فاقد چربی بوده و سریع جذب پوست خواهد شد؛ به همین دلیل باعث ایجاد جوش و آکنه نمی‌شود. سرم اوردینری برای انواع پوست مناسب و قابل استفاده بوده؛ خصوصا برای پوست‌های خشک و دهیدراته که با آبرسانی عمیق باعث لطافت و رفع کم آبی پوست می‌شود. این سرم فاقد مواد مضر از جمله پارابن، الکل، سولفات، سیلیکون و گلوتن است و کاملا وگان است.

5-سرم آبرسان هیالورونیک اسید هیدرو بوست نوتروژینا

سرم هیالورونیک اسید هیدرو بوست نوتروژینا

خرید سرم هیالورونیک اسید هیدرو بوست نوتروژینا

سرم آبرسان هیدرا بوست نوتروژینا با دارا بودن ترکیباتی همچون هیالورونیک اسید و ویتامین E ، آبرسانی و مرطوب کنندگی قوی را برای پوست انجام داده و با آبرسانی عمیق پوست را شاداب و سرزنده میکند. هدف این سرم بازگرداندن شادابی به پوست خست، کدر و دهیدراته است. و به علت دارا بودن بافتی ژلی ، بسیار سبک و زود جذبی که دارد، قابلیت استفاده برای انواع پوست را داشته و باعث جوش و بسته شدن منافذ نخواهد شد. سرم رطوبت رسان مولتی ویتامین نوتروژینا به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی، پوست را احیا کرده و به خوبی آثار پیری و خطوط ریز صورت را محو و ظاهر شدن علائم را به تعویق میندازد.

سرم صورت نوتروژینا دارای هیالورونیک اسید است که همین امر ماندگاری رطوبت رسانی را تا 24 افزایش داده و سبب از بین رفتن، تیرگی، خستگی و چروک‌های پوست می‌شود. این سرم محصولی بی‌نظیر برای مراقبت از پوست‌های خشک بوده که با آبرسانی عمیق پوشت، انعطاف پذیری آن را بالاتر می‌برد. این مرطوب کننده در آزمایشگاه های بین المللی از نظر بالینی تست شده و مورد تایید درماتولوژیست‌ها واقع شده است. در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده به قدر کافی برایتان مفید بوده باشد. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید، ضمن دسترسی به صفحه معرفی و اطلاعات محصول، در صورت تمایل برای خرید اینترنتی اقدام نمایید.

محصولات مرتبط
ژل کرم مرطوب کننده هیالورونیک اسید پوست چرب اریکهErikehامکان ارسال فوری
۶۰۶,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
ریمل ابرو لیفتینگ ژل اسید هیالورونیک کوزسkosasامکان ارسال فوری
۲,۶۴۵,۰۰۰ تومان
بی رنگ
بی رنگ
مایع ضد آفتاب اسید هیالورونیک فلویید پروتکشن SPF 30 لیراکLieracامکان ارسال فوری
۳,۶۸۰,۰۰۰ تومان
بدون رنگ
بدون رنگ
رژ لب جامد براق اسید هیالورونیک ماراکوجا جویسی تارتtarteامکان ارسال فوری
۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
white peach
white peach
lotus
lotus
primrose
primrose
+۴
تنوع
پودر فیکساتور آرایش هیالورونیک اسید مینی بای تریby terryامکان ارسال فوری
۶۰۹,۰۰۰ تومان
بی رنگ
بی رنگ
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید