یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
مراقبت‌ های مهم پس از ریموو ژلیش ناخن

مراقبت‌ های مهم پس از ریموو ژلیش ناخن

با گذشت زمان و مدرن شدن جوامع، بشر توانست به پیشرفت‌های چشمگیری در تمام امور از پزشکی گرفته تا زیبایی دست پیدا کند. امروزه ترندهای جدید زیبایی و آرایش را در همه جای دنیا می‌توان پیدا کرد و یکی از این ترندها در زمینه زیبایی استفاده از ژلیش ناخن است. ژلیش ناخن نسبت به لاک‌های معمولی مزایای بیشتری دارد و در بین خانم‌ها بسیار محبوب شده است. انجام کارهای مربوط به زیبایی ناخن به حدی گسترش پیدا کرده است که یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های سالن‌های آرایشی را به خود اختصاص داده است.

انجام ژلیش و کاشت ناخن، زیبایی دست‌های شما را چند برابر افزایش می‌دهد و سبب افزایش اعتماد به نفس در شخص می‌شود.لازم به ذکر است که ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش، با کاشت ناخن به روش ژل کاملا متفاوت است. ژلیش ناخن به استفاده از لاک‌های مختلف برای رنگ کردن و طراحی ناخن‌ها محدود می‌شود و هیچ تغییری در فرم و بلندی ناخن‌ها ایجاد نمی‌کند. در واقع با استفاده از لاک ژلیش، ناخن ظاهر طبیعی خود را حفظ می‌کند.

گرچه ژلیش ناخن زیبا به‌نظر می‌رسد ولی در درازمدت می‌تواند سلامت ناخن‌ها را به خطر بیندازد. جنس ناخن از کراتین است و ژلیش باعث می‌شود چند لایه سفت و سخت روی سطح ناخن را بپوشاند. در نتیجه برداشتن این چند لایه ژل، موجب نازک شدن، لایه لایه شدن و ترک خوردن صدف ناخن می‌شود. زمانی که پایه ناخن آسیب ببیند، رشد ناخن‌ها با مشکل مواجه می‌شود، به همین دلیل برای تقویت و بازسازی آن‌ها نیاز است تا یکسری نکات را رعایت کنید. در این مقاله به‌طور اختصاصی به ریموو ژلیش از روی ناخن پرداخته‌ایم و راه‌های مراقبت از ناخن بعد از ریموو ژلیش را به شما معرفی کرده‌ایم.

مراقبت‌های بعد از ریموو ژلیش از روی ناخن

از نشانه‌های داشتن ناخن‌ سالم باید به سطح صاف و یکدست، بدون فرورفتگی و برآمدگی و متصل به پوست اشاره کرد. رنگ ناخن‌ها در حالت طبیعی باید صورتی روشن مایل به سفید باشد و هیچ لک و زائده‌ای روی آن وجود نداشته باشد. عدم سلامتی ناخن‌ها نیز معمولا با زردی، ایجاد لک و جدا شدن ناخن از پوست همراه است.

از عواملی که باعث آسیب به ناخن‌ها می‌شود می‌توان به انجام کارهای زیبایی مانند ژلیش، کاشت، استفاده از لاک‌های نامرغوب و بی‌کیفیت و همین‌طور ریموو ژل و کاشت اشاره کرد. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بعد از ریموو ژلیش از روی ناخن، شاهد ضعیف شدن آن‌ها بوده‌اید. در ادامه به معرفی چند روش برای تقویت و رشد ناخن‌های آسیب‌دیده اشاره می‌کنیم. ناخن‌ها را همیشه مرطوب نگه‌دارید

بعد از ریموو ژلیش، ناخن‌ها بسیار حساس، خشک و شکننده خواهند شد، از این رو نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند. برای بازگرداندن رطوبت از دست رفته، بهتر است روی سطح ناخن‌ها را مرتب با مرطوب‌کننده ناخن بپوشانید. افزایش رطوبت به ترمیم و بازسازی ناخن‌ها کمک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان کوتاه‌تری ناخن‌هایتان را به حالت طبیعی بازگردانید. همچنین بهتر است بعد از تماس ناخن‌ها با آب، از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید، زیرا این کار به هیدراته شدن ناخن و افزایش استحکام آن کمک می‌کند.

ناخن‌ها را هفته‌ای یک بار در شیر گرم بخیسانید

شیر به تقویت ناخن‌ و کوتیکول اطراف آن کمک می‌کند. توصیه می‌شود برای تقویت و ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده آن‌ها را به مدت 10 الی 15 دقیقه در شیر گرم فرو ببرید. این کار تاثیر زیادی در افزایش نرمی و لطافت ناخن‌های شما دارد. ناخن‌ها مواد مغذی موجود در شیر را جذب می‌کنند و به‌تدریج سفت و محکم می‌شوند. علاوه بر شیر استفاده از روغن‌های گیاهی مانند زیتون، نارگیل، جوجوبا و اووکادو نیز به نرمی و لطافت ناخن‌های شما کمک می‌کند. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن را در آب ریخته و انگشت‌تان را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن ماساژ دهید. این کار به تقویت ناخن و کوتیکول اطراف آن کمک می‌کند.

به‌طور مرتب ناخن‌ها را سوهان‌کشی کنید

ناخن‌های نامرتب، بلند و تیز با یک برخورد کوچک می‌شکنند و آسیب می‌بینند. بهتر است بعد از ریموو ژلیش از روی ناخن‌ها، آن‌ها را کوتاه و به خوبی سوهان‌کشی و مرتب کنید. با صاف شدن گوشه‌های تیز ناخن علاوه بر اینکه از شکستن آن‌ها جلوگیری کرده‌اید، به مرور زمان، فرم ناخن نیز تغییر می‌کند و زیباتر می‌شود.

از محلول یا کرم تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید

استفاده از محلول و کرم‌های تقویت‌کننده به حفظ سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند. این محصولات علاوه بر مرطوب کردن ناخن، کوتیکول اطراف آن را نیز ترمیم می‌کند و از دهیدراته شدن آن جلوگیری می‌کند. حتی اگر کار ریموو ژلیش را انجام نداده باشید، باز هم محلول و کرم تقویت‌کننده برای ناخن‌ها مفید است و سبب استحکام آن‌ها می‌شود.

از دستکش کراتینه استفاده کنید

ناخن‌ها بعد از ریموو ژلیش آسیب‌پذیرتر می‌شوند و نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند. درمان با روش کراتینه فقط مختص به مو نیست و از این روش برای تقویت ناخن نیز استفاده می‌شود. دستکش کراتینه یکی از چیزهایی است که نیاز به مواد مغذی برای ترمیم آسیب‌دیدگی‌های ناخن را به‌خوبی تامین می‌کند. کراتین یک پروتئین طبیعی است و با استفاده از دستکش کراتین، مواد مغذی به‌طور مستقم در دسترس ناخن‌ها قرار می‌گیرد.

ناخن‌هایتان را تا زمانی که آسیب‌پذیر است کوتاه نگه‌دارید

ناخن‌ها بعد از ریموو ژلیش نازک‌تر و حساس‌تر از حالت طبیعی می‌شوند و هرچه قدشان بلندتر شود این حساسیت بیشتر می‌شود. ناخن‌های بلند بیش از ناخن‌های کوتاه در معرض شستن قرار دارد. به همین دلیل سعی کنید تا زمانی که ناخن‌ها بهبودی کامل را پیدا نکرده‌اند از بلند کردن آن‌ها خودداری کنید.

تا جایی که امکان دارد از صابون و محصولات شوینده قوی استفاده نکنید

زمانی که ناخن‌هایتان آسیب‌پذیر است، قرار دادن آن‌ها در معرض آب را به حداقل برسانید. همچنین از صابون‌ها و شوینده‌هایی که باعث خشکی ناخن‌ها می‌شود استفاده نکنید، زیرا این محصولات باعث ضعیف شدن و تحریک بیشتر ناخن‌ها می‌شود. در این شرایط بهتر است از شوینده‌های فومی و حاوی نرم‌کننده برای شستن دست‌ها استفاده کنید. سعی کنید برای انجام کارهایی مانند گردگیری و شستشو حتما از دستکش استفاده کنید تا ناخن‌ها آسیب کمتری ببینند و تماس کمتری با آب داشته باشند.

استفاده از انواع ویتامین‌ها را در برنامه روزانه قرار دهید

یکی از راحت‌ترین راه‌های مراقبت از ناخن‌ها تامین ویتامین و مواد مورد نیاز آن‌ها است. مکمل‌های غذایی و ویتامین‌های حاوی بیوتین و زینک دوست‌دار و مراقب ناخن‌ها هستند و کمک می‌کنند تا هرچه سریعتر وضعیت ناخن‌ها بهبود پیدا کند. به همین دلیل استفاده روزانه، از انواع ویتامین‌ها را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار دهید. ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین‌های گروه ب، آهن، منیزیم، روی و... از جمله ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت ناخن‌ها محسوب می‌شوند.

آب کافی بنوشید

نوشیدن آب نه تنها به داشتن پوست زیبا و شفاف کمک می‌کند بلکه برای سلامت موها و ناخن‌ها نیز مفید است. کم‌آبی ناخن‌ها سبب بروز مشکلاتی از جمله شکنندگی و خورد شدن آن‌ها می‌شود. نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز سلامت ناخن‌ها و کوتیکول را تضمین می‌کند.

همان‌طور که گفته شد ژلیش نسبت به لاک معمولی ماندگاری و دوام بیشتری دارد و به همین دلیل مورد توجه اکثر خانم‌ها قرار گرفته است. زمانی‌که از ژلیش خسته می‌شوید، دوست دارید آن را از روی ناخن‌هایتان ریموو کنید. همین کار اگر با انجام مراقبت‌های لازم انجام نشود آسیب زیادی به ناخن و کوتیکول اطراف آن وارد می‌کند. در این مقاله چند راهکار برای مراقبت از ناخن بعد از ریموو ژلیش را به شما ارائه دادیم. در ادامه چند محصول که به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند را نیز به شما معرفی می‌کنیم. تمامی این محصولات را می‌توانید از وبسایت ریحا تهیه کنید.

1- کرم دست و ناخن روغن زیتون نئودرم

خرید کرم دست و ناخن روغن زیتون نئودرم

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به سلامت پوست‌تان اهمیت می‌دهید، قطعا از سلامت ناخن‌هایتان غافل نمی‌شوید. انجام بعضی کارها مانند کاشت و ژلیش ناخن تا حد زیادی به ناخن‌ها و پوست اطراف آن آسیب می‌زند. همچنین ریموو کردن آن‌ها نیز موجب وارد کردن صدمه به ناخن‌ها می‌شود. کرم دست و ناخن روغن زیتون نئودرم یکی از محصولاتی است که سبب نرم و لطیف شدن پوست اطراف ناخن‌ها می‌شود. این محصول ساخت کشور ایران است و با داشتن انواع ویتامین‌ها مانند E و B5، برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است.

ویتامین E موجود در این محصول با دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی به مبارزه با رادیکال‌های آزاد پرداخته و از آسیب به پوست و ناخن جلوگیری می‌کند. همچنین این ویتامین ناخن‌ها را به خوبی تقویت می‌کند و باعث افزایش انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شود. با کمک این کرم مشکل شکستن و خرد شدن ناخن‌ها به حداقل می‌رسد و ناخن‌ها به‌طور منظم و طبیعی رشد می‌کنند. ویتامین B5 موجود در کرم دست و ناخن روغن زیتون نئودرم نیز سبب رطوبت‌رسانی به دست و ناخن‌ها می‌شود و با خاصیت لایه‌برداری که دارد از بروز پیری زودرس و ایجاد چین و چروک‌روی سطح پوست جلوگیری می‌کند. این ویتامین در رفع اختلالات پوستی مانند اگزما نیز موثر عمل می‌کند. هر زمان احساس کردیم پوست‌تان خشک و ناخن‌هایتان شکننده شده‌اند مقدار مناسبی از کرم را برداشته و روی دست‌تان ماساژ دهید.

2- روغن تقویت‌کننده اطراف ناخن نوباراکس

خرید روغن تقویت‌کننده اطراف ناخن نوباراکس

یکی از عارضه‌های شایع در ناخن‌ها، پوسته پوسته شدن آن‌ها و پوست اطراف‌شان است و این اتفاق نه‌تنها ظاهر ناخن‌ها را زشت و خجالت‌آور می‌کند بلکه دردسرهای دیگری نیز به همراه دارد. پوسته پوسته شدن ناخن و پوست اطراف آن، معمولا به دلیل خشکی پوست و کمبود ویتامین‌ها اتفاق می‌افتد و در اکثر موارد به راحتی قابل درمان است. روغن تقویت‌کننده اطراف ناخن نوباراکس یک راه موثر برای درمان این مشکل است. این روغن با نرم و مرطوب کردن پوست اطراف ناخن‌ها، آن‌ها را تقویت کرده و از ریش ریش شدن پوست جلوگیری می‌کند. با استفاده از این روغن پوست برای انجام کار ترمیم و ریموو مواد از روی ناخن آماده می‌شود و در نتیجه آسیب کمتری به پوست وارد می‌شود.

3- تقویت‌کننده کراتینه ناخن ریوال د یانگ

خرید تقویت‌کننده کراتینه ناخن ریوال د یانگ

برند ریوال د یانگ یک برند چندملیتی آلمانی است که محصولات متنوع و بی‌نظیری در زمینه لوازم آرایش تولید کرده است. تقویت‌کننده کراتینه ناخن ریوال د یانگ یکی از محصولات تولیدی این برند است که برای محکم کردن ناخن کاربرد دارد و برای مراقبت از ناخن‌ها از آن استفاده می‌شود. این محصول حاوی کراتین و بهبوددهنده ساختار ناخن می‌باشد. از تقویت‌کننده کراتینه ناخن ریوال د یانگ بعنوان پوشش محافظ برای لایه زیرین لاک نیز استفاده می‌شود تا ماندگاری لاک افزایش پیدا کند. همچنین این محصول از تغییر رنگ ناخن و بدرنگ شدن آن جلوگیری می‌کند و سبب حفظ سلامت آن‌ها می‌شود.

4- روغن تقویت‌کننده و استحکام‌بخش ناخن اکسپرت ایج آردن

خریدروغن تقویت‌کننده ناخن اکسپرت ایج آردن

داشتن ناخن‌های بلند، سالم، محکم و شاداب نیاز به مراقبت دارد. روغن تقویت‌کننده و استحکام‌بخش ناخن اکسپرت ایج آردن علاوه بر تقویت کردن ناخن‌ها به سفت و محکم شدن آن‌ها نیز کمک می‌کند. این روغن با تامین رطوبت مورد نیاز ناخن و کوتیکول اطراف آن کار تغذیه‌رسانی را انجام می‌دهد و در افزایش میزان رشد ناخن‌ها موثر است. از ترکیبات به‌کار رفته در روغن تقویت‌کننده و استحکام‌بخش ناخن اکسپرت ایج آردن می‌توان به روغن بادام، روغن زیتون، روغن جوجوبا، روغن جوانه گندم و ویتامین E اشاره کرد.

این ترکیبات با افزایش رطوبت مورد نیاز پوست و ناخن از خشک شدن، آسیب‌دیدن و شکستن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن برای تمام افراد مخصوصا آن‌هایی که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارند مناسب است. شب‌ها، پیش از رفتن به رختخواب با کمک برس مقداری از این روغن را برداشته و روی ناخن و پوست اطراف آن بزنید و ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. با استفاده مداوم از این روغن زیبایی ناخن‌‌ها و دست‌هایتان چند برابر می‌شود.

5-کرم تغذیه‌کننده و تقویت‌کننده ناخن‌های خشک و حساس نئودرم

خریدکرمتقویت‌کننده ناخن‌های خشک و حساس نئودرم

تامین آب و رطوبت مورد نیاز ناخن‌ها، از خشکی و شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. کرم تغذیه‌کننده و تقویت‌کننده ناخن‌های خشک و حساس نئودرم حاوی کراتین، روغن جوجوبا، ویتامین Eو ویتامین Aاست و سبب پیشگیری از شکستگی ناخن‌ها می‌شود. همچنین این ویتامین‌ها و ترکیبات به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی، از اثر مخرب رادیکال‌های آزاد بر روی پوست و ناخن جلوگیری می‌کنند. ویتامین‌ها و مواد طبیعی استفاده شده در ساخت این محصول به حفظ سلامتی و استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند و سبب افزایش لطافت و نرمی ناخن و پوست (کوتیکول) اطراف آن می‌شود.

در ترکیبات این کرم از کراتین هیدرولیز شده استفاده شده است و غنی از اسیدآمینه سیستین می‌باشد. این اسیدآمینه یکی از ترکیبات ضروری در ساختمان پوست و ناخن است. لاکتیک‌اسید نیز یکی دیگر از مواد استفاده شده در این کرم است که با لایه‌برداری ملایم، سطح ناخن‌ها را شفاف و یکدست می‌کند. همچنین روغن جوجوبا به‌کار رفته در کرم تغذیه‌کننده و تقویت‌کننده ناخن‌های خشک و حساس نئودرم از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن کوتیکول و پوست اطراف ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. امیدواریم تا با معرفی تک‌تک این محصولات، شما را با بهترین محصولات مراقبتی و تقویتی موجود در بازار برای تقویت و رشد بهتر ناخن‌ها آشنا کرده باشیم. شما می‌توانیدطبق سلیقه‌ یا نیازتان، اقدام به خرید محصول مورد نظر از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این کالاهای اشاره شده دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

۱۰,۱۱۹
محصولات مرتبط
محلول تقویت کننده ناخن اس آی ایزدینIsdin تخفیف ویژه
۱,۱۴۷,۰۰۰ تومان۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان
۲.۵ میل
ترمیم کننده ناخن رینوال اینتنس نئودرمNeuderm تخفیف ویژه
۱۴۰,۰۰۰ تومان۱۳۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
سفت کننده ناخن گلدن رزGolden Rose 
۳۳۹,۰۰۰ تومان
۱۱ میل
لاک ناخن تقویت کننده انوی کالر او پی آیO p i 
۳,۴۳۹,۰۰۰ تومان
NT223 - Pink to Envy
NT223 - Pink to Envy
NT221 - Samoan Sand
NT221 - Samoan Sand
NT220 - Hawaiian Orchid
NT220 - Hawaiian Orchid
+۱
تنوع
لاک محکم کننده ناخنP2 
ناموجود
۹ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۰,۱۱۹ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید