یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
4 ترکیب مراقبت از پوست سازگار با یکدیگر که از آن بی‌خبرید!

4 ترکیب مراقبت از پوست سازگار با یکدیگر که از آن بی‌خبرید!

همان‌طور که برخی از خوردنی‌ها به خوبی با هم جور می‌شوند، همین امر در مورد ترکیبات مراقبت از پوست نیز صادق است. دلیل این اتفاق هم این است که یک عنصر ممکن است کمبود دیگری را جبران کند، دقیقا رابطه‌ای که در مورد ویتامین C و ویتامین E وجود دارد. علاوه بر این ترکیبات، سایر مواد حتی می‌توانند اثربخشی همتایان خود را افزایش دهند.

اگر در مورد ترکیبات مختلف مراقبت از پوست که بهتر با هم کار می‌کنند کنجکاو هستید، در این مقاله همراه ما باشید. این زوج‌های قدرت اثر یکدیگر را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند که از روتین مراقبت از پوست خود نتیجه بهتری بگیرید.

ترکیبات مراقبت از پوست سازگار با یکدیگر

در چشم‌انداز همیشه در حال تکامل محصولات مراقبت از پوست، یافتن ترکیبات مناسبی از مواد که بتوانند به خوبی با یکدیگر جفت شوند کمی سخت و دشوار است. در ادامه به دنیای زوج‌های قدرتمند مراقبت از پوست می‌پردازیم و چهار تا از آن‌ها را بررسی می‌کنیم که به طور شگفت‌انگیزی برای ارائه نتایج بهینه برای پوست درخشان و سالم کار می‌کنند.

1. ویتامین C و SPF

همان‌طور که اکثر افراد می‌دانند و بارها در مورد آن گفته‌ایم، تمام افراد باید در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. اگر خطر ابتلا به سرطان پوست برای متقاعد کردن شما کافی نیست، باید بدانید که تا 70 درصد از علائم قابل مشاهده پیری در نتیجه آسیب نور خورشید است.

ویتامین C و SPF

گاهی اوقات شما بهترین کار ممکن را برای پوست خود انجام می‌دهید، اما با این حال راهی بهتر برای افزایش سطح محافظت از پوست شما وجود دارد. به گفته متخصصان پوست، جفت کردن SPF مورد علاقه شما با یک سرم آنتی‌اکسیدانی ویتامین C می‌تواند محافظت بهتری در برابر تابش نور خورشید به شما بدهد.

ضد آفتاب و ویتامین C در کنار یکدیگر از پوست شما در برابر آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش و رادیکال‌های آزاد که ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ دهد، محافظت می‌کنند. بنابراین ترکیب این دو ماده با یکدیگر فوق‌العاده پرکاربرد و اثرگذار است.

2. ویتامین C و ویتامین E

ویتامین C و ویتامین E ابرقهرمانان مراقبت از پوست هستند که به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قوی خود شناخته شده‌اند. ویتامین C یا اسیداسکوربیک به دلیل توانایی آن در روشن کردن پوست، تحریک تولید کلاژن و دفع رادیکال‌های آزاد مورد احترام است. از سوی دیگر، ویتامین E به شکل توکوفرول، رطوبت‌رسانی عمیق، کاهش التهاب و تقویت مکانیسم‌های دفاعی طبیعی پوست را فراهم می‌کند.

هنگامی که این دو آنتی‌اکسیدان به یکدیگر متصل می‌شوند، یک سپر قدرتمند در برابر متجاوزان محیطی ایجاد می‌کنند. ویتامین C به بازسازی ویتامین E کمک می‌کند و قابلیت‌های محافظتی آن را تقویت می‌کند. ترکیب آن‌ها با هم نیز با استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کند، رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و منجر به یکنواختی رنگ پوست می‌شود.

ویتامین C و ویتامین E

با وجود اینکه ویتامین C، یک ویتامین فوق‌العاده مؤثر است، اما همچنان یک عنصر فوق‌العاده ناپایدار است. احتمالاً شنیده‌اید که ویتامین C یک عامل اکسیدکننده یا عامل رایج تحریک پوست است. این عوامل همگی ریشه در بی‌ثباتی ویتامین C دارند که با افزودن ویتامین E به آن می‌توان این بی‌ثباتی را به شدت بهبود بخشید.

همه ما می‌دانیم که ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان عالی است، اما ویتامین E نیز همینطور است. به همین دلیل است که ویتامین C و ویتامین E را در بسیاری از فرمول‌ها با هم جفت می‌کنند. بنابر این توضیحات ویتامین C و ویتامین E نیز یک جفت قدرتمند مراقبت از پوست محسوب می‌شوند. از این رو به دنبال سرم‌ها یا مرطوب‌کننده‌هایی باشید که این ترکیبات قدرتمند را برای داشتن پوستی درخشان و انعطاف‌پذیر ترکیب می‌کنند.

3. رتینول و پپتید

رتینول یک مشتق ویتامین A است که به تنظیم گردش سلولی و افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند. در همین حال، پپتیدها زمانی که به صورت موضعی استفاده ‌شوند به ارائه سیگنال به بدن برای تولید کلاژن بیشتر کمک می‌کنند. از آنجایی که هر دو ماده به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کنند، وقتی با هم استفاده می‌شوند ترکیبی قدرتمند هستند.

به گفته متخصصان، پپتیدها همچنین به بهبود تحمل رتینول نیز کمک می‌کنند. معمولاً برای کاربران جدید هنگام شروع استفاده از رتینول، خشکی، قرمزی و تحریک عمومی پوست احساس می‌شود و استفاده از محصولی مانند کرم پپتیدی مرطوب کننده می‌تواند این عوارض جانبی ناخواسته را کاهش دهد.

4. سرامیدها و هیالورونیک اسید

احتمالاً تا به حال، در مورد قدرت آبرسانی اسید هیالورونیک شنیده‌اید. اسید هیالورونیک یک ماده آبرسان است که می‌تواند 1000 برابر وزن خود آب را نگه دارد، بنابراین به طور طبیعی در صدها سرم و مرطوب کننده یافت می‌شود.

سرامیدها و هیالورونیک اسید

از سوی دیگر، سرامیدها یک عنصر کمتر شناخته شده هستند، اما باز هم در مورد مرطوب کردن پوست و محافظت از سد پوستی بسیار مهم هستند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که یک سرم اسید هیالورونیک را در زیر یک مرطوب کننده حاوی سرامیدها قرار دهید تا رطوبت را مسدود کرده و سد پوستی را تقویت کند.

در پایان باید بگوییم که در دنیای وسیع و غالباً پیچیده مراقبت از پوست، درک هم‌افزایی بین اجزای خاص کلید باز کردن پتانسیل کامل روتین مراقبت از پوست است. این چهار زوج قدرتمند مراقبت از پوست که در این مقاله به شما معرفی کردیم، جادویی را به نمایش می‌گذارند که به خوبی روی پوست قابل مشاهده است.

چه خطوط ریز پوست را هدف قرار دهید، چه با لکه‌های تیره پوست مبارزه کنید، یا به دنبال داشتن پوستی روشن و درخشان باشید، ترکیب این دوتایی‌ها در روتین مراقبت از پوست می‌توانند چهره جدید از روتین پوستی را به نمایش بگذارند. به یاد داشته باشید، برای مشاهده نتیجه استفاده از این ترکیبات، لازم است که صبوری کنید و اجازه دهید این ترکیبات کار خود را به درستی انجام دهند.

منبع: byrdie

محصولات مرتبط
ماسک ذغال و یخ پیل آف سوداSevda 
۹۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید