یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
به مناسبت یلدا چه عطری هدیه بدهیم؟

به مناسبت یلدا چه عطری هدیه بدهیم؟

در فرهنگ ایرانی‌، مناسبت‌های خاص و مهمی وجود دارد که مردم آن را جشن می‌گیرند و از چند وقت قبل برای آن تدارک می‌بینند و آماده می‌شوند تا در کنار یکدیگر خاطرات خوبی را رقم بزنند. یکی از این مناسب‌ها جشن باستانی یلدا است. از زمان باستان تا به امروز، بلندترین شب سال برای ایرانیان شب مهمی به حساب می‌آید و بیشتر مردم سعی می‌کنند تا شب یلدا را در کنار عزیزان خود به بهترین نحو جشن بگیرند.

فلسفه این آیین باستانی پیروزی نور بر تاریکی است؛ این که حتی در پایان طولانی‌ترین شب سال هم خورشید دوباره طلوع می‌کند و همه جا را روشنایی فرا می‌گیرد. در نقاط مختلف ایران، مردم با رسم‌های مختلفی به استقبال این شب می‌روند که یکی از آنها خرید هدیه است. آنها برای ابراز احترام و علاقه خود به یکدیگر برای هم کادو می‌خرند و برای تازه عروس‌ها، هدیه یلدایی عروس می‌برند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه‌ یلداییعطر و ادکلن است. در این مقاله به شما کمک می‌‌کنیم تا بدانید که برای هدیه یلدا چگونه باید عطر مناسبی را انتخاب کنید. پیش از شروع باید بگوییم که تخفیف ویژه یلدایی ریحا را از دست ندهید.

عطر برای هدیه یلدا

نکات مهم انتخاب عطر هدیه شب یلدا

عوامل زیادی در انتخاب عطر هدیه یلدا تاثیر دارند؛ مثل میزان بودجه شما، شکل و ظاهر شیشه و بسته‌بندی عطر، نام برند، کیفیت محصول، میزان ماندگاری و محبوبیت عطر. در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که هنگام خرید عطر برای هدیه شب یلدا حتما باید در نظر داشته باشید.

  • جنسیت: اولین موردی که برای خرید هدیه یلدایی عطر باید به آن توجه کنید، توجه به جنسیت طرف مقابل است. البته عطرهای یونیسکس شناخته شده‌ای هم هستند که برای هر دو گروه خانم‌ها و آقایان مناسب هستند.
  • سن: قطعا عطری که برای دختر یا پسر جوانی مناسب است، نمی‌تواند گزینه خوبی برای هدیه دادن به افراد مسن‌ باشد، پس یکی از موارد مهم برای انتخاب عطر، در نظر گرفتن سن و سال آن فرد و خرید عطری متناسب با گروه سنی او است.
  • سلیقه: هر شخصی سلیقه بویایی منحصربفردی دارد. اگر فردی که قصد خرید هدیه برای او را دارید به خوبی می‌شناسید و با او رفت و آمد دارید، می‌توانید از چند وقت قبل توجه کنید که معمولا از چه نوع عطرهایی استفاده می‌کند، عطر تند دوست دارد یا ملایم، عطرهای او بیشتر گرم هستند یا سرد، حتی می‌توانید از نزدیکان او بپرسید یا اگر با آن شخص خیلی صمیمی هستید، از خودش در این باره سوال کنید تا عطری را تهیه کنید که کاملا با سلیقه بویایی‌اش هماهنگی داشته باشد.اگر درباره سلیقه و عطرهای مورد علاقه آن شخص هیچ اطلاعی ندارید، می‌توانید عطرهای شناخته شده‌ای را تهیه کنید که در تمام دنیا محبوب و پرطرفدار هستند.یک راه دیگر برای انتخاب عطر مناسب برای هدیه شب یلدا این است که عطری را انتخاب کنید که نام یا شعار تبلیغاتی‌ آن به ویژگی‌های شخصیتی و روحیه فرد مورد نظرتان شبیه باشد.
  • شخصیت: ویژگی‌های شخصیتی فرد مورد نظر خود را برای انتخاب عطر در نظر بگیرید. می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی آن فرد را به کارشناسان فروش عطر بگویید تا محصولی متناسب با آن ویژگی‌هارا به شما پیشنهاد کنند. برای مثال برخی افراد اهل سفر و ماجراجویی هستند، برخی عاشق مطالعه و درونگرا هستند و بعضی دیگر عاشق رفت و آمد و دورهمی‌های دوستانه هستند. همچنین می‌توانید برای انتخاب ادکلن و عطر، شغل آن شخص را در نظر بگیرید و با توجه به محیط کاری‌اش، عطری را برای هدیه دادن به او انتخاب کنید.

عطر برای هدیه شب یلدا

بسته‌بندی مناسب هدیه یلدا

بعد از اینکه عطر مناسبی را برای هدیه شب یلدا انتخاب کردید، نوبت به کادوپیچی آن می‌رسد. به هیچ عنوان از این مرحله سرسری عبور نکنید، چون بسته‌بندی مناسب کادو، نشانه شخصیت شما و احترامتان برای طرف مقابل است. بهتر است برای کادو کردن عطر خریداری شده از روبان، کاغذ یا جعبه کادو‌هایی به رنگ سبز یا قرمز با تم یلدایی و آویزهای انار و هندوانه استفاده کنید. برای هدیه یلدایی عروس می‌توانید جعبه‌ای به رنگ سفید، صورتی، یاسی و یا کرم را انتخاب کنید و آن را با گل، مروارید و روبان تزیین کنید.

بسته بندی عطر هدیه

معرفی چند عطر گرم برای هدیه شب یلدا

عطرهای گرم، گزینه مناسبی برای استفاده در فصل‌های پاییز و زمستان هستند و به همین خاطر برای کادوی شب یلدا هم بسیار مناسب هستند. در ادامه چند عطر گرم و پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم:

1- ادو پرفیوم ورساچه کریستال نویر زنانه (Crystal Noir Eau de Parfum For Women Versace)

عطر ادکلن کریستال نویر از برند ورساچه، عطری کهربایی گلی و زنانه است. کریستال نویر در سال 2004 به بازار عرضه شد و سازنده آن آنتونی لی است. نت‌های اولیه این عطر گرم و شیرین، فلفل، زنجبیل و هل، نت‌های میانی نارگیل، گاردنیا، شکوفه پرتقال و گل صد تومانی و نت‌های پایانی چوب صندل، مشک و عنبر هستند. به گفته دوناتلا ورساچه، کریستال نویر، عصاره‌ای کمیاب، پر احساس و لطیف است. نت میانی این عطر به خاطر وجود گاردنیا، ترکیبی اسرارآمیز، شاداب، پراحساس، درخشان و لطیف دارد.

همچنین وجود کهربا و مشک در نت‌های پایانی، این رایحه را مرموز و سحرانگیز، پراحساس و متمایز می‌سازد.طبع گرم و شیرین و پخش بو و ماندگاری بالای این عطر، آن را به گزینه مناسبی برای شب‌های پاییز و زمستان تبدیل می‌کند. رایحه این عطر شادی آور و هیجان انگیز و بسیار مورد توجه زنان جوان است.

ادو پرفیوم ورساچه کریستال نویر

خرید عطر ورساچه کریستال نویر

2-ادو پرفیوم لانکوم لا ویسته بل له زنانه (La Vie Est Belle L Eau de Parfum for Women Lancome)

لا ویسته بل له، عطر جدیدی از لانکوم است که از پاییز 2012 به بازار عرضه شده است. نام این عطر به فرانسوی یعنی، زندگی زیباست. ایده این عطر بر محوریت زیبایی و سادگی طبیعی، رهایی از قراردادهای عرفی و انتخاب یک دیدگاه شخصی از شادی و خوشبختی بنا شده است. این عطر نوعی نگرش به زندگی است و از خوشی‌ها و لذت‌های کوچک در زندگی الهام گرفته شده است.

فرمول نهایی این عطر خوشبو، پس از سه سال آزمایش و تولید 5000 نسخه به دست آمده است. زنبق، عنصر اصلی این عطر است که شکوفه‌های پرتقال و یاس در نت‌های میانی آن را احاطه کرده‌اند. نت‌های آغازین، ترکیب میوه‌ای خوشایندی از انگور فرنگی سیاه و گلابی است و نت‌های پایانی آمیزه‌ای گرم، لذیذ و پودری از آکوردهای دانه تونکا، بادام سوخته، نعناع هندی و وانیل است. این عطر گرم و شیرین در روزهای سرد سال، عملکرد خیلی خوبی دارد.

ادو پرفیوم لانکوم لا ویسته بل له زنانه

خرید عطر لانکوم لاویسته بل له

3-ادو پرفیومورساچه اروس فلیم مردانه (Eros Flame Eau de Parfum For Men Versace)

اروس فلیم عطری مرکباتی و شیرین با ماندگاری طولانی است که می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای مردان جوان‌باشد. این عطر با ترکیب متعادلی از مرکبات تازه و نت‌های خامه‌ای تونکا، توجه بسیاری از مردان را به خود جلب می‌کند.این عطر مردانه ورساچه، رایحه تند و مرکباتی دارد و در سال 2018 به بازار معرفی شد.

اروس فلیم انتخاب خوبی برای مردانی در سنین بالاتر از 20 سال است و برای استفاده روزمره و باشگاه انتخاب خوبی به حساب می‌آید. این عطر ماندگاری بین 8 تا 10 ساعت و پخش بوی خیلی خوبی دارد. نت‌های اصلی آن نارنگی ماندارین، دانه تونکا و وانیل است و برای استفاده در روز و شب در فصل‌های بهار، پاییز، و زمستان کاملا مناسب است.

ادو پرفیوم ورساچه اروس فلیم مردانه

خرید عطر ورساچه اروس فلیم

4- ادو پرفیوم وانتدآزارو بای نایت مردانه (Wanted by Night Eau de Parfum For Men Azzaro)

وانتد بای نایت با نت نشاط آور نارنگی ماندارین و لیمو ترش و نت گرم و تند دارچین آغاز می‌شود. در ادامه، نت میوه ارس، ترکیب معطرتری را ایجاد می‌کند. در نهایت نت خوشایند و قوی تنباکو، ترکیبی هماهنگ، گرم و جذاب به این عطر می‌بخشد. این عطر شرقی تند که در سال 2018 به بازار عرضه شد، پخش بو و ماندگاری خیلی خوبی دارد و برای استفاده در شب‌های پاییز و زمستان، گزینه مناسبی خواهد بود.

ادو پرفیوم وانتد آزارو بای نایت مردانه

خرید عطر آزارو وانتد بای نایت

معرفی چند عطر مناسب برای هدیه یلدایی عروس

در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین، عطرهای عروس را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای شب چله برای هدیه دادن به تازه عروس خانواده، یکی از آنها را انتخاب کنید.

1- ادو پرفیوم ویکتور اند رولف فلاور بمب زنانه(FlowerBomb Eau de Parfum For Women Viktor & Rolf Viktor & Rolf)

دسته گلی خوش عطر و بو با نت‌های شاداب و شیرین ارمغان عطر فلاور بمب برای شما است. این عطر در سال 2005 و در دهمین سالگرد تاسیس برند ویکتور اند رولف به عنوان عطری شرقی معرفی شد. نت‌های ابتدایی با آکوردهای نشاط‌آور ترنج و چای سبز تمام وجودتان را به وجد می‌آورند. نت‌های میانی ترکیبی گلی و غنی از عصاره شیرین و خالص یاس رازقی، و نت‌های اغواکننده گل رز سنتیفولیا یا همان گل سرخ صدپر، فریزیا و ارکیده کاتالیا هستند.

در نت‌های پایانی مشک و نعناع هندی با رایحه شرقی خود شما را احاطه می‌کنند، و نت‌های ملایم و پودری به آرامی پوستتان را نوازش می‌کنند. فابین بارون شیشه این عطر را به صورت الماسی نارنجک شکل طراحی کرده است تا به ماهیت خود عطر اشاره کند، چرا که بسیار انفجاری، پیچیده و پر زرق و برق است. فلاور بمب به خاطر طبع معتدل خود، برای استفاده در تمام فصول سال و روز و شب مناسب است.

ویکتور اند رولف فلاور بمب زنانه

خرید عطر فلاور بمب

2- ادو پرفیوم شنل کوکو مادمازل زنانه (Coco Mademoiselle Eau de Parfum for Women Chanel)

عطر ادکلن شنل کوکو مادمازل، عطری گلی کهربایی و زنانه است. کوکو مادمازل در سال 2001 روانه بازار شد و سازنده این عطر ژاک پولژ است. نت‌های اولیه آن پرتقال، نارنگی ماندارین، ترنج، و نت های میانی رز ترکی، یاس، میموزا و یلانگ یلانگ هستند. نت‌های پایانی هم عبارتند از نعناع هندی، مشک سفید، وانیل، خس خس، دانه تونکا و صمغ جاوشیر. این عطر که از عطرهای محبوب و پرطرفدار در دنیا به حساب می‌آید، با رایحه دل‌انگیز خود، گزینه مناسبی برای خانم‌های شیکپوش و سخت‌پسند است تا با این عطر خاص در هر جمعی بدرخشند و متمایز باشند. کوکو مادمازل، بوی آشنا، شیرین و همه پسندی دارد و همین ویژگی‌ها، آن را به گزینه مناسبی برای هدیه یلدا تبدیل می‌کند.

ادو پرفیوم شنل کوکو مادمازل زنانه

خرید عطر کوکو مادمازل شنل

3-ادو پرفیوم گوچیفلورا زنانه (Flora Eau de Parfum for Women Gucci)

گوچی فلورا همانطور که از نامش مشخص است عطری گلدار است که در سال 2010 به بازار عرضه شد. فریدا جیانینی طراح این عطر است. این عطر رایحه‌ای قوی، عمیق، اغوا کننده و غنی دارد. نت‌های گلی فلورا حس جوانی و مثبت‌اندیشی را به هر شخصی تزریق می‌کنند. این عطر با بوی شیرین و معتدل خود، شما را به رویای بهشتی پر از گل دعوت می‌کند.

ادو پرفیوم فلورا گوچی با نت‌های آغازین آگرام در کنار گل صد تومانی زیبایی و شادابی خود را به رخ می‌کشد. در نت‌های میانی ترکیب معتدلی از روایح گل رز و اسمانتوس استشمام می‌شود، و نت‌های پایانی آمیزه‌ای از نعناع هندی و چوب صندل است. این عطر باوقار و بهشتی از آن عطرهایی است که تقریبا بیشتر خانم‌ها آن را می‌پسندند.

ادو پرفیوم گوچی فلورا زنانه

خرید عطر گوچی فلورا

4- الی ساب لی پارفوم زنانه (Elie Saab Le Parfum Eau de Parfum For Women Elie Saab)

عطر ادکلن الی ساب لی پارفوم، عطری شرقی گلدار است که در سال 2011 وارد بازار شد. سازنده این عطر فرانسیس کورکجیان است. این عطر معتدل زنانه، ترکیبچوبی گلدار شگفت‌انگیزی دارد. اولین عطر طراح مد لبنانی با نت‌های شکوفه پرتقال آغاز می‌شود. در نت میانی رایحه دل‌انگیز یاس رازقی و یاس اسپانیایی حضور دارد و نت‌های پایانی از سدر، نعناع هندی و آکورد عسل و گل رز تشکیل شده است. این عطر،شیشه ساده‌ای دارد که به سبک باروک طراحی شده است. این عطر سرشار از انرژی مثبت و شادی‌آور است.

الی ساب لی پارفوم زنانه

خرید عطر لی پارفوم الی ساب

در پایان این مقاله امیدواریم شما را به خوبی با عطرهای مناسب شب یلدا اشنا کرده باشیم. عطرها به خاطر استفاده زیاد و طولانی مدتی که دارند، هدیه‌هایی بسیار ارزشمند و خاطره‌انگیز برای مناسب‌های مختلف از جشن تولد تا شب یلدا هستند. عطر از آن دسته هدایایی است که سن و سال نمی‌شناسد و می‌توان برای شاد کردن اطرافیانمان در هرسنی که هستند، عطر مناسبی را خریداری کرد و به آنها هدیه داد.

با خرید عطر برای عزیزانمان به آنها یادآور می‌شویم که چقدر برایمان مهم هستند و آنها هم همیشه پس از استفاده به یاد ما خواهند افتاد. حتما به این موضوع توجه کنید که خرید عطر خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا از کیفیت و اصالت محصول خریداری شده مطمئن باشید. با اطمینان از اصل بودن محصول می‌توانید آن را با خیال راحت هدیه بدهید و لبخندی از رضایت را بر لب عزیزانتان بنشانید. حتما سری هم به صفحهتخفیف ویژه یلدایی ریحا بزنید شاید محصول مناسبی را با تخفیف ویژه برای هدیه شب یلدا پیدا کردید‍.

محصولات مرتبط
الکتریک چری ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۳۰,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوسیپ نایت ادو پرفیوم زنانه گریتیGritti 
۲۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ایزولا بلو پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۵۶,۳۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پلو رد پرفیوم مردانه رالف لورنRalph Lauren 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۲
تنوع
ماشومارو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه یونیک لاکچریUniquee Luxury 
۴۷,۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کمی پرفیوم زنانه مردانه زرجوفXerjoff 
۳۲,۵۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
1 میلیون رویال پرفیوم مردانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۸,۷۸۱,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
بوس الایو پرفیوم زنانه هوگو بوس - هوگو باسHugo Boss 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
لیدی میلیون رویال ادو پرفیوم زنانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۳,۷۶۵,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
نویسنده :نسیم زارع

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید