یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عطر گرم چیست و عطر و ادکلن سرد چیست؟

عطر گرم چیست و عطر و ادکلن سرد چیست؟

همه ما می‌دانیم، که طبیعت بستر زندگی هر انسانی به شمار می‌رود و اغلب با توجه به تاثیراتی که طبیعت روی انسان‌ها می‌گذارد، زندگی آن‌ها دچار تغییرات مثبت یا منفی می‌شود. یکی از همین تغییرات مهم و تاثیراتی که طبیعت روی انسان دارد، درمان بیماری‌ها و ناراحتی‌های مختلف توسط طبیعت است.

واضح است، که طبیعت در بسیاری از مواقع به کمک و یاری انسان آمده و به داد او رسیده است. جدا از آن، طبیعت برای زیبایی و بهداشت جسمی و روحی انسان هم نقش موثری ایفا کرده است. یکی از نقش‌های طبیعت در این زمینه، رایحه خوش بوده است. گل‌ها، درختان، فصل‌ها، چوب‌ها وهزاران رایحه خوش دیگر در طبیعت وجود دارد، که باعث احساس خوب و حال خوب در افراد مختلف می‌شود.

طبیعت به خودی خود و بدون دخالت انسان، معمولا رایحه خوشی دارد و اگر بوی نامطبوعی در آن جریان دارد،‌ علت آن وجود دخالت‌های نادرست انسان است.جالب است بدانید، که تولید اکثر عطر و ادکلن‌های شناخته شده یا معمولی در دنیا، از همین طبیعت گرفته شده است. طبیعتی که هر قسمتش یک احساسی را به ما القا می‌کند. همان حسی که ما از بودن در طبیعت می‌گیریم، معمولا در عطرهای مختلف نیز وجود دارد.

به عبارتی با استشمام هر عطر گویی که در طبیعت حضور داشته‌ایم و با توجه به رایحه آن، حس و حالی خوش در ما پدیدار می‌شود. این حالات و احساسات، می‌تواند چیزی مانند سردی، گرمی، بی حسی، خوشحالی، آرامش، انرژی، سستی، فراموشی و تیزهوشی باشد. بهتر است، بگوییم، عطر و ادکلن‌ها در واقع غذای مغز به حساب می‌آیند و به راحتی بر روی رفتار ما اثر می‌گذارند.

بنابراین اگر با رایحه‌های مختلف عطر آشنا باشیم، می‌توانیم براساس اصول و قواعدی که وجود دارد، از آن‌ها استفاده کنیم.فراموش نکنید، که در صورت آشنا نبودن با قواعد مربوط به استفاده از عطرها و بهره نگرفتن از آن‌ها، حتی احتمال بروز عوارض مختلف ناشی از استفاده عطر، برای ما وجود خواهد داشت.

برای مثال، همان طوری که حتما شما هم شنیده‌اید، به بعضی از عطرها گرم و به بعضی دیگر سرد می‌گویند. اما استفاده از این اصطلاح برای عطرها به چه معنا است؟ اصلا عطر و ادکلن گرم چیست و عطر و ادکلن سرد چیست؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟ جالب است بدانید، استفاده از این کلمه در واقع به طبع عطرها اشاره دارد.

بله، درست فهمیده‌اید. عطرها هم درست مانند انسان‌ها طبع دارند. سردی و گرمی در مورد عطرها هم صدق می‌کند. در این مقاله قصد داریم، به نکات کاربردی و مهمی در رابطه با طبع عطرها بپردازیم و درباره گرم یا سرد بودن عطرها صحبت کنیم و بگوییم که عطر گرم چیست و تفاوت عطر گرم و سرد در کجاست.

همچنین تفاوت‌های موجود در بین عطرهای گرم و سرد را بررسی کنیم و رمز و رازهایی را درباره خوبی‌ها و بدی‌های گرمی و سردی عطرها، با شما در میان بگذاریم و بگوییم عطرهای گرم طب سنتی کدام است و عطر سرد کدام است. پس در ادامه همراه ما باشید.

طبع عطر به چه معنایی است؟

یکی از اصطلاحات عطر که حتما حین خرید با آن مواجه می‌شوید، طبع عطرها است. اما شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد، که واقعا طبع عطر چیست؟ یکی از یادگارهایی که طب سنتی برای ما به جای گذاشته، طبع شناسی است.

ما معمولا از طبع شناسی در غذا، خوراک و رفتارهای روزانه بهره می‌گیریم . جالب است، بدانید که عطرها هم مانند غذا طبع خاص خود را دارند. مثلا با استفاده از یک عطر به خصوص، حالت گرما به فردی دست می‌دهد، یا با استفاده از عطری دیگر، حالت سرما توسط یک فرد احساس می‌شود و او سردش می‌شود.

برای انتخاب و استفاده درست عطرها، باید به طبع و مزاج خود توجه کنید؛ چون با استشمام رایحه هر عطر، در بدن حالتی به‌وجود می‌اید که باعث بروز گرمی، سردی، انرژی یا بی‌حسی می‌شود. درواقع عطرها هم به‌نوعی غذای مغز محسوب می‌شوند و ما باید با آگاهی اولیه و طبق قواعد خاصی از آن‌ها استفاده کنیم تا برای‌مان هیچ‌گونه عوارضی نداشته باشند.

یک فرد گرم‌مزاج، با استشمام بوی عطر گرم؛ دچار سردرد می‌شود. ولی همین بوی گرم باعث آرامش فرد سرد مزاج می‌گردد. برعکس این حالت؛ وقتی‌که فرد سردمزاج، بوی ترشی و یا هر بوی سرد دیگری استشمام کند، شاهد بروز سردرد، سستی مغز و بی‌حوصلگی در او خواهیم بود.

از همین جهت لازم است طبع و مزاج عطرها را بشناسیم؛ مثلا رایحه گل محمدی، گل مریم، گل یاس، گرم و لطیف هستند ولی رایحه ادویه‌ای یا مشک خیلی زیاد گرم است. از طرفی رایحه خیلی از میوه‌ها، مرکبات، سرکه، آب‌لیمو و سایر ترشی‌ها سرد هستند و به‌مراتب اثرات سردی بخشی روی مغز می‌گذارند.

در نظر گرفتن تمام این مشکلات احتمالی با وجود نکات گفته شده؛ باعث شده تا خیلی از افراد به عطرهای معتدل با رایحه میانه‌رو روی آورند. در فرمولاسیون عطرهای معتدل، به‌نحوی از ترکیب عناصر اولیه سرد و گرم و در تعادل با یکدیگر استفاده می‌شود تا درنهایت رایحه‌ای ملایم‌تر را استشمام کنیم.

اینکه طبع خود را بشناسیم و از آن در خرید عطر استفاده کنیم، به ما کمک می‌کند تا علاوه بر لذت بردن از عطر، سلامت خود را نیز حفظ کنیم. عطرها یا دارای طبع گرم هستند و یا دارای طبع سرد. این موضوع می‌تواند باعث شود، که عطری برای استفاده در زمستان مناسب باشد، یا استفاده از آن در تابستان منطقی‌تر به نظر برسد.

از دیدگاهی دیگر، می‌توان گفت، که هم افراد گرمایی و هم افراد سرمایی، می‌توانند عطر مناسب خود را با توجه به همین موضوع انتخاب کنند. با توجه به همه این توضیحات، می‌توانیم عطرها را به دو دسته؛ عطرهای طبع گرم و عطرهایی با طبع سرد یا خنک تقسیم کنیم. البته توجه به این موضوع در خرید و انتخاب عطرها بسیار اهمیت دارد.

عطر و ادکلنگرم چیست؟

برای پاسخ به سوال عطر گرم چیست باید گفت، عطرهایی که در آن‌ها رایحه‌هایی همچون چوب صندل، ادویه‌های شرقی یا شکلات استفاده شده باشد، عطر و ادکلن گرم به حساب می‌آیند. این عطرها معمولا برای استفاده در فصل‌های سرد مناسب هستند. اغلب عطرهای گرم دارای ماندگاری بالاتری هستند.

این عطرها برای افراد گرم مزاج مناسب نیستند، چرا که با استشمام بوی آن‌ها، امکان دارد، فرد گرم مزاج دچار درد شدید در ناحیه سر شود یا اگر مبتلا به میگرن باشد، میگرن او با بوییدن یک رایحه گرم، عود کند.عطرهایی که دارای رایحه‌ای با نت‌های قالب چوب یا مشک هستند، در دسته عطرهای بسیار گرم جای می‌گیرند.

همچنین برخی از عطرهایی که در فرمولاسیون آن‌ها از نت‌های گلی شامل گل یاس، گل مریم یا گل محمدی استفاده شده است، عطرهای گرم و لطیف به شمار می‌روند.عطر زنانه مون گرلن و باکارات رژ 540 اکسترایت از دسته عطرهای یونیسکس، جزء محصولات پرفروش و شناخته شده‌ای با رایحه گرم هستند.

همچنین یکی از مثال‌های معروف و شناخته شده‌ایکه برای عطرهای گرم می‌توان به آن اشاره کرد، عطر مردانه ENCRE NOIRE از برند لالیک است. این عطر به دلیل دارا بودن نت‌های چوبی و نت مشک، عطری گرم و تلخ به شمار می‌رود و در گروه بویایی چوبی آروماتیک جای می‌گیرد.این‌جا سعی کردیم راجع‌به این عطرها بیشتر توضیح دهیم.

1-ادو تویلت لالیک انکر نویر مردانه

خرید عطرلالیک انکر نویر

عطر افسانه‌ای لالیک انکر نویر (Lalique Encre Noire) که در بین طرفداران لالیک، به لالیک مشکی هم معروف است، در سال 2006 معرفی و در بازار عرضه شد. تنها در مدت کوتاهی پس از معرفی این عطر، در هر محفلی از بوی خوش آن حرف می‌زدند و خیلی زود، همه علاقمندان به دنیای عطر و ادکلن، با بوی دل‌انگیز رایحه چوبی آروماتیک آن آشنا بودند.

شاید به جرات بتوان گفت، لالیک انکر نویر که تلفظ صحیح آن در زبان فرانسوی «انکخ نواغ» است، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین عطرهای تاریخ شناخته شده است. معنای نام این عطر در زبان فرانسوی، «جوهر سیاه» است. ناتالی لورسون (Nathalie Lorson)، زمانی که این عطر را برای کمپانی لالیک طراحی کرد، هیچ وقت تصور نمی‌کرد، که این ادوتویلت مردانه، تا این اندازه مورد توجه افراد مختلف قرار بگیرد.

ادوتویلت مردانه انکر نویر، برای استفاده توسط آقایانی مدرن و امروزی مناسب است، که عقاید و سلیقه خاصی دارند و با انگیزه به سمت هدف خود پیش می‌روند، تا طعم شیرین پیروزی را بچشند. حجم100 میلی لیتری، رایحه جذاب و ماندگار و قیمت قابل قبول این ادوتویلت مردانه باعث شده تا بسیاری از مردان جوان اهل لباس، از این محصول به عنوان عطر امضا استفاده کنند.

2-ادو پرفیوم مون گرلن زنانه

خرید عطرمون گرلن

در مارس سال 2017، کمپانی گرلن، یکی از بهترین عطرهای شرقی چوبی خود را به بازار معرفی و عرضه کرد. این ادوپرفیوم که توسط دو عطرساز معروف، یعنی تیه‌ری واسر (Thierry Wasser) و دلفاین ژلک (Delphine Jelk) طراحی شده بود، رایحه‌ای شرقی چوبی و خاص داشت. عطر زنانه و فوق‌العاده با نام مون گرلن عرضه شد و از سوی خانم‌های شیک‌پوش و علاقمند به برند گرلن، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

رایحهشرقی و چوبی مون گرلن (Mon Guerlain)، به تعریف امروزیِ زنانگی ادای احترام می‌کند و به منظور ادای احترام به روح قدرتمند، آزاد و جذاب زن امروزی ارائه شده است. این عطر نماد بانویی است زیبا، پراحساس، عاشق و در عین حال جدی و جاه‌طلب که از قرار گرفتن در چارچوب‌های اجباری بیزار است و محدودیت‌ها را به چالش می‌طلبد.

بیش از پنج نسل است، که شرکت گرلن به دنبال یافتن مواد اولیه ارزشمند، سراسر این کره خاکی را جستجو می‌کند. در این مسیر، از تلاش افراد فوق‌العاده‌ای در دستیابی به این مواد برای کاشت، برداشت و عصاره‌گیری استفاده شده است.ماندگاری عطر مون گرلن بسیار مناسب بوده و با توجه به طبع ملایم و طعم شیرین و کمی تلخی که دارد، برای استفاده در فصول سرد توصیه می‌شود.

3- پرفیوم میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت مردانه/زنانه

خرید عطرمیسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت

اولین عطر باکارات رژ به مناسبت دویست و پنجاهمين سالگرد تاسیس شرکت سازنده‌ کریستال‌هایِ لوکس باکارات، در سال 2015 توسط عطار مشهور فرانسیس کورکجان (Francis Kurkdjian) طراحی و در غلظت ادو پرفیوم به بازار عرضه شد. باکارات رژ به معنای کریستال قرمز و از مجموعه عطرهای فوق لوکس برند میسون فرانسیس کورکجان است که از ترکیب کریستال با طلا در دمای 540 درجه به‌دست می‌آید.

اما در سال 2017 نسخه جدیدتر این عطر به نام باکارات رژ 540 اکسترایت رونمایی شد. عطر یونیسکس باکارات رژ 540 اکسترایت این‌بار در غلظت پرفیوم طراحی شد و رایحه آن تحت تاثیر آکوردهای غالب بادام، کهربا و ادویه‌ای کمی گرم‌تر و شیرین‌تر شده است. نکته‌ جالب این است که؛ عطرهای باکارات رژ، در حال حاضر به جمع کلکسیون عطر 250 نفر از ثروتمندترین افراد کلکسیون دار دنیا پیوسته است.

قیمت بالای این محصولات به‌دلیل پروسه پیچیده‌ تولید و استفاده از طلا در آ‌ن‌ها است؛ اما مجموعه سمپل این عطرها یک انتخاب هوشمند برای اطمینان از رایحه و خریداری یک پکیج کامل است. به طور کلی عطر مردانه و زنانه‌ باکارات رژ 540 اکسترایت، دارای رایحه‌ای شرقی گل‌دار با ماندگاری فوق العاده بالایی است که به‌غیر از عناصر نامبرده شده، ردپای آکوردهای چوبی، حیوانی و چهرمغز نیز در آن به مشام می‌رسد.

ترکیب معتدل و شیرین این پرفیوم یونیسکس یک انتخاب بینظیر برای مصرف رسمی در مناسبت‌های خاص است و به‌یادماندنی‌ترین لحظات را برای شما خاطره‌انگیز می‌کند. باکارات رژ 540 اکسترایت مخصوص مردان و زنان مستقلی است که روی پای خود ایستاده‌اند و با اقتدار و توانمندی، در مسیر رفع نیازه‌های خود قدم برمی‌دارند. البته قطعا اثر نافذ عطر باکارات رژ 540 اکسترایت، قدرت درونی یک انسان اصیل را به آن‌ها یادآورد شده و در این مسیر به آن‌ها کمک می‌کند.

عطر و ادکلن سرد چیست؟

عطر و ادکلن سرد به عطرهایی گفته می‌شود، که حس تازگی و همچنین خنکی را به افراد منتقل کند. بوییدن انواع عطر سردباعث می‌شود، که طعم میوه‌هایی مانند هندوانه، خیار و سایر میوه‌های سرد را به خاطر بیاوریم.

در فصول گرم، بهتر است از عطرهایی با رایحه‌های سرد استفاده کنیم. استفاده از عطرهای سرد در فصل بهار نیز دل‌انگیز است و توصیه می‌شود. بهتر است برای فصل بهار دو عطر داشته باشیم، زیرا به این ترتیب، می‌توانیم یکی از آن‌ها را برای استفاده روزانه و دیگری را برای مهمانی‌ها و مراسم‌های خاص استفاده کنیم.

استفاده از رایحه‌های ترش و خنک در تابستان، سرمای دلپذیری را به ما یا حتی به اطرافیان‌مان منتقل می‌کند و باعث می‌شود، که ما به یک تعادل نسبی با محیط برسیم.به این نکته نیز توجه داشته باشید، که معمولا عطرها در هوای سرد از ماندگاری بیشتری برخوردار می‌شوند، زیرا دمای هوا پایین است و الکل موجود در عطر نیز دیرتر تبخیر می‌شود.

به این ترتیب، ممکن است، عطرهای سرد ما زودتر از عطرهای گرم‌مان تمام شوند. عطرهای سرد معمولا ماندگاری کمتری بر روی پوست دارند و به همین خاطر، در فصل‌های گرم، باید چند بار در روز مقداری از آن را بر روی پوست‌مان اسپری کنیم.

فراموش نکنید، که وجود بوی ترشی‌ها، سرکه، آب لیمو و رایحه‌های اسیدی در یک عطر، باعث سرد شدن آن عطر می‌شود. همچنین رایحه مواد شیمیایی مانند بنزین، نفت، استریل کننده‌ها، وایتکس و تینر تاثیرات سردی بخشی برای مغز دارند و استشمام مستمر آن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

از رایحه‌های عطرهای سرد می‌توان به ادوتویلتیونیسکس Cedro di Taormina از برند آکوا دی پارما اشاره کرد. عطرزنانه هالووین از برند جسوز دل پوزو و همینطور ادوتویلت ورساچه من او فرش مردانه نیز ازمحصولات پرطرفداری هستند که سالانه استقبال زیادی از آن‌ها در بازار جهانی می‌شود. در ادامه درباره این عطرها بیشتر توضیح می‌دهیم:

1-ادو تویلت آکوا دی پارما سدرا دی تئرمینا مردانه/زنانه

خرید عطرآکوا دی پارما سدرا دی تئرمینا

ادو تویلت سدرا دی تئرمینا محصول سال 2016 برند ایتالیایی آکوا دی پارما است که رایحه‌ای خنک و یونیسکس دارد. در فرمولاسیون این عطر پرطرفدار عناصر مرکباتب، ریحان ، برگ درخت نارنج، چوب سدر و صمغ لابدانوم پیشتازی می‌کنند تا رایحه‌ای چوبی آروماتیک و تلخ را خلق کنند. سموفونی بی‌نظیری از آکوردهای غالب ادویه‌ای، مرکباتی، چوبی و آروماتیک که قلب تپنده مردان و زنان عاطفی و پراحساس را به تسخیر خود در می‌آورد.

از نقاط قوت این محصول ایتالیایی، حجم 150 میلی لیتری آن است. قطعا این مقدار از اکسیر عطر به مدت یک تا دو سال پیاپی قابل استفاده روزمره خواهد بود. چراکه طبع خنک عطر سدرا دی تئرمینا فقط مناسب پوشیدن در شش ماه اول سال است و سردی نت‌های مرکباتی در روزهای سوزناک پاییزی یا زمستان می‌تواند آزاردهنده باشد. بسیاری از زوج‌های جوان از این عطر محبوب به عنوان یک رایحه مشترک در عشق بی‌پایان خود استفاده می‌کنند.

2-ادو تویلت ورساچه من او فرش مردانه

خرید عطرورساچه من او فرش

عطر من او فرش مردانه محصولی پرطرفدار از برند محبوب و مشهور ایتالیایی ورساچه است که درسال 2006 به دستان جادویی و باتجربه الیور کرسپ (Olivier Cresp)، با رایحه‌ای ملایم و سبکِ چوبی آبی (دریایی) طراحی و به بازار معرفی شد. رایحه‌ای جذاب برای مردانی با اعتماد به نفس که قدرتشان را در روح خود می‌بینند و توجه بسیاری به مُد دارند.

این ادو تویلت مردانه که الهام گرفته شده از بی قاعدگی، گستاخی و خود شیفتگی است دارای بوی تازگی، خنکی و پاکی می‌باشد و از سه طیف بویایی مرکباتی، چوبی و آروماتیک طراحی شده تا با هر لحظه‌ای که می گذرد لحظه‌های ناب تکرار نشدنی را برای شما خلق نماید. بخش اصلی رایحه عطر را آکوردهای ملموس مرکباتی تشکیل می‌دهند که بر روایح دیگر چیره شده و قلب اصیل عطر را می‌سازند.

من او فرش ورساچه برای استفادهِ روزمره مردان مستقل و خاص‌پسندی که توجه بسیاری به جهت گیری‌های مُد روز دارند، شدیدا پیشنهاد می‌شود ؛ همچنین طبع خنک رایحه عطر و پخش بوی مناسب و ماندگاری قابل قبول آن، بهترین انتخاب برای پوشیدن در روزهای آفتابی تابستان است و دنیایی از پر از هیجان و نشاط را برای شما به ارمغان می آورد.

3-ادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین زنانه

خرید عطرجسوز دل پوزو هالووین

ادو تویلت شرقی گل‌دار و زنانه‌ Halloween از برند اسپانیایی عطر و ادکلن Jesus Del Pozo در سال 1997 میلادی به کوشش عطرساز معروفی به نام مکس گاواری (Max Gavarry) طراحی و ساخته شد. این عطر برای زنانی که اعتماد به‌ نفس بالایی دارند و رفتارهای مرموز و عجیب‌ و غریبی از آن‌ها سر می‌زند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

همه اجزای این عطر با وجود رایحه خنک، شیرین و آکورد گل‌دار پودری‌اش آن‌قدر جذاب و دل‌انگیز است، که حتی فقط با نگاه کردن به شیشه‌ آن می‌توانید احساس شادی و نشاط فراوانی را به روح خود تزریق کنید.این عطر تلخ و خنک مردانه برای استفاده توسط افراد گرم مزاج بسیار مناسب است و با رایحه چوبی آروماتیکی که دارد، به تعادل روحی و عصبی انسان کمک می کند.

بوی شیرین و خنک این عطر زنانه، برای استفاده در فصل‌های خنکی همچون بهار و پاییز پیشنهاد شده و با توجه حجم 100 میلی لیتری و قیمت مناسبش،می‌تواند انتخاب هر روز شما در خیابان و حتی میهمانی‌ها باشد. این ادوتویلت زنانه مخصوص خانم‌های سحرآمیز و پیچیده است و رایحه‌ای رمانتیک، شیک، نرم و لطیف دارد.

طبع عطرها چه ارتباطی با مزاج انسان دارد؟

به این دلیل که بستر زندگی انسان همواره طبیعت بوده و انسان نیز همیشه از طبیعت تاثیر گرفته است، بنابراین در طب سنتی و اسلامی، صاحب نظران به طبیعت نگاه دقیقی دارند و با توجه به طبع هر چیز، میزان و نحوه استفاده یا عدم استفاده از آن را توصیه و بیان می‌کنند.

با استشمام رایحه هر عطر، حالت مشخصی در بدن پدید می‌آید، که باعث به وجود آمدن احساساتی مانند گرمی، سردی، انرژی، تنبلی، خوشحالی، خستگی، آرامش، رخوت، گوشه‌گیری، فراموشی یا هشیاری می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، عطرها و ادکلن‌ها غذای غیر مستقیم مغز به حساب می‌آیند و ما باید براساس اصول و قواعدی که یاد می‌گیریم، از غذای مناسب برای مغزمان بهره ببریم.

اگر از این قواعد استفاده نکنیم، عطرها می‌توانند باعث بروز عوارضی شدید و مداومی برای سلامت و روحیه ما بشوند. برای استفاده از عطرهای گرم یا سرد باید ابتدا با نوع مزاج خودمان آشنا شویم و با بدن‌مان آشتی کنیم. مثلا یک فرد گرم مزاج با استشمام بوی عطر گرم ممکن است، دچار سردرد شود. ولی همین بوی گرم ممکن است، باعث آرامش فردی سرد مزاج بشود.

پس خیلی اهمیت دارد، که برای انتخاب عطر نوع مزاج خودمان را نیز در نظر بگیریم. بر عکس این حالت وقتی فردی سرد مزاج بوی ترشی یا هر بوی سرد دیگری را استشمام می‌کند، ممکن است این رایحه باعث سردرد و سستی مغز و بی‌حوصلگی او بشود. از این رو لازم است، مزاج عطرها را بدانیم.

گفتیم که بوی سرکه، آب لیمو، رایحه‌های ترشبوهای اسیدیاز جمله رایحه‌های سرد حساب می‌آیند و استمرار در استشمام آن‌ها باعث بروز اختلال اعصاب یا حتی فراموشی در برخی از افراد خواهد شد. همچنین عنوان کردیم، عطر گل محمدی، گل مریم، گل یاس، عطر تیروز و سایر عطرهای گرم و لطیف می‌توانند باعث بروز سردرد شوند.

عطرهایی مانند بوی مشک و بوی چوب خیلی گرم هستند و استفاده از آن‌ها در تابستان، ممکن است اطرافیان را آزار دهد. البته نکته مهم دیگر در تاثیرگذاری طبع عطرها بر مزاج انسان، فصل مناسب برای استفاده از هر عطر است. بهتر است، که عطرهای گرم را در فصول سرد سال و مراسم شبانه استفاده کنیم و از عطرهای خنک برای درخشیدن در فصول گرم سالبهره بگیریم.

تفاوت عطر سرد و گرم چیست؟

معمولا بیشتر افراد تعریف ساده عطر گرم و سرد را می‌شناسند و می‌دانند عطرهایی که در ساختار رایحه‌ای آن‌ها از نت‌های شکلاتی، چوبی یا ادویه‌ای استفاده شده باشد، عطرهای گرم و عطرهایی که در آن‌ها از رایحه لیمو، نارنج یا هندوانه استفاده شده باشد، عطرهای سرد یا خنک نامیده می‌شوند.در استفاده از عطرهای گرم و سرد، باید به این نکته توجه داشت، که برای فصل های سرد می‌توان از رایحه‌های گرم و برای فصل‌های گرم می‌توان از رایحه‌های سرد استفاده کرد.

برای مثال در فصل تابستان بهتر است، از رایحه‌های خنک استفاده کنیم. این عطرها ممکن است، طعم‌هایی متفاوت و رو به تلخی یا شیرینی داشته باشند. بهتر است برای این فصل دو عطر تهیه کنیم، که برای مهمانی‌های دوستانه و مراسم رسمی یک عطر را استفاده نکنیم. مثلا شاید جالب باشد، اگر عطرهای سرد، خنک و سنگین، مانند تولیدات شرکت دیور یا ورساچه را در مهمانی‌ها استفاده کنیم.

همچنین در اواخر فصل تابستان که روزها کوتاه می‌شوند، کم کم رو به سردی می‌روند و سوز موجود در هوا هم خودی نشان می‌دهد، اگر به سراغ عطرهایی با ماندگاری بالاتر و گرمای بیشتر برویم، اصولی‌تر است.بدن در فصل‌های گرم سال، بیشتر عرق می‌کند و همین مساله باعث از بین رفتن زود به زود بوی عطرهای سرد و خنک می‌شود. برخلاف زمستان که رایحه عطرها برای خودشان حالا حالاها می‌ماند و اثرشان به این زودی‌ها از بین نمی‌رود.

بنابراین، اگر می‌خواهید از عطر خنک استفاده کنید،‌ از اسپری کردن مقدار بیشتری عطر بر روی پوست خود نگران نباشید. حتی برای مهمانی‌های تابستانی، بهتر است، عطر خنک خود را چندین بار در نقاط مختلف پوست‌تان اسپری کنید.اما اگر همین کار را با عطر گرم خود کنید، مطمئن باشید که همه دوستان‌تان از دور و بر شما پراکنده خواهند شد. زیرا عطرهای گرم ماندگاری و پخش بوی بیشتری دارند. بنابراین استفاده بیش از اندازه آن‌ها می‌تواند باعث اذیت شدنِ اطرافیان شما شود.

پس در مصرف عطرهای گرم و اسپری کردن آن‌ها روی پوست خود صرفه جویی کنید. با همه این توضیحات، فکر می‌کنید، طبع شما با کدام یک از طبع‌های رایحه‌ای هماهنگ‌تر و سازگارتر است؟

۲۶۰,۳۹۱
محصولات مرتبط
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۸۲۶,۰۰۰ تومان۱,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Loامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۶۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
مگنولیا ادو تویلت زنانه ایوروشهYves Rocherامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۰۶۴,۰۰۰ تومان۷۷۹,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۱۰
تنوع
ورساچه پور هوم ادو تویلت مردانه ورساچهVersaceامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۷,۰۷۷,۰۰۰ تومان۴,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersaceامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
سکری فایس فور هر ادو پرفیوم زنانه اجملAjmalامکان ارسال فوری
۹۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت زنانهDior 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
اکلت دی ارپج ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvinامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان۲,۷۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۷,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
ساوج - ساواج ادو تویلت مردانه دیورDiorامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۵,۱۷۳,۰۰۰ تومان۱۰,۷۹۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
اسپلندور بلک ادو پرفیوم مردانه سریسSerisامکان ارسال فوری
۷۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵ میل
مینیاتوری
دیور هوم اینتنس ادو پرفیوم مردانهDior تخفیف ویژه
۱۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان۱۱,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
الین ادو پرفیوم زنانه تیری موگلرThierry Mugler 
۱۳,۷۷۷,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر قدیم
۹۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۸
تنوع
بنتلی اینتنس ادو پرفیوم مردانهBentleyامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۲۲۱,۰۰۰ تومان۲,۴۷۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵میل عطر
+۱
تنوع
اونتوس ادو پرفیوم مردانه کریدCreed 
۵۷,۱۱۹,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۷
تنوع
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
طبع عطر به چه معنایی است؟
پاسخ:

ما معمولا از طبع شناسی در غذا، خوراک و رفتارهای روزانه بهره می‌گیریم . جالب است، بدانید که عطرها هم مانند غذا طبع خاص خود را دارند. مثلا با استفاده از یک عطر به خصوص، حالت گرما به فردی دست می‌دهد، یا با استفاده از عطری دیگر، حالت سرما توسط یک فرد احساس می‌شود و او سردش می‌شود.  برای انتخاب و استفاده درست عطرها، باید به طبع و مزاج خود توجه کنید؛ چون با استشمام رایحه هر عطر، در بدن حالتی به‌وجود می‌اید که باعث بروز گرمی، سردی، انرژی یا بی‌حسی می‌شود. درواقع عطرها هم به‌نوعی غذای مغز محسوب می‌شوند و ما باید با آگاهی اولیه و طبق قواعد خاصی از آن‌ها استفاده کنیم تا برای‌مان هیچ‌گونه عوارضی نداشته باشند.

عطر و ادکلن گرم چیست؟
پاسخ:

عطرهایی که در آن‌ها رایحه‌هایی همچون چوب صندل، ادویه‌های شرقی یا شکلات استفاده شده باشد، عطر و ادکلن گرم به حساب می‌آیند. این عطرها معمولا برای استفاده در فصل‌های سرد مناسب هستند. اغلب عطرهای گرم دارای ماندگاری بالاتری هستند.

عطر و ادکلن های گرم برای چه کسانی مناسب نیستند؟
پاسخ:

این عطرها برای افراد گرم مزاج مناسب نیستند، چرا که با استشمام بوی آن‌ها، امکان دارد، فرد گرم مزاج دچار درد شدید در ناحیه سر شود یا اگر مبتلا به میگرن باشد، میگرن او با بوییدن یک رایحه گرم، عود کند. عطرهایی که دارای رایحه‌ای با نت‌های قالب چوب یا مشک هستند، در دسته عطرهای بسیار گرم جای می‌گیرند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۶۰,۳۹۱ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
Fatemeh

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

سلام خیلی مفید بود حتی موقع خواندن هم تمام حس هوایی که از رایحه ی عطرها گفتید رو حس میکردم و حس خوبی به من داد، ضمنا خیلی زیبا و دلنشین نوشته بودید، مزاج من سرد شده و دکترم پیشنهاد دادن از عطر تی رز استفاده کنم خواستم در مورد این عطر هم توضیح بدهید ممنون🍃🌺🍃🌷🍃

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

سلام
خب این مطالب بی شک خیلی کارآمد بودن و خیلی لذت بخش بود خوندنش برای من.
اما کسی که طبع بدنش گرمه، توی زمستان باید چیکار کنه که اذیت نشه؟
می‌تونه عطر سرد رو استفاده کنه؟؟
و حتی بر عکسش، برای سرد مزاجا توی تابستان.

ریحا
دوست عزیز ریحا، انتخاب عطر کاملا سلیقه‌ای است و به شرایط و روحیات افراد بستگی دارد. هیچ محدودیتی برای استفاده از هیچ عطری در هیچ زمانی وجود ندارد و اگر روحیات یک فرد با رایحه عطرهای گرم هماهنگ‌تر است، می‌تواند در تابستان هم از این عطرها استفاده کند. البته عطرهای گرم هم درجه بندی دارند و این دسته افراد، برای آنکه باعث آزار اطرافیان خود نشوند، بهتر است مثلا در هوای گرم از عطرهای گرمی که ساختار ملایم‌تری دارند، استفاده کنند. این موضوع برای افرادی که به رایحه‌های سرد علاقه دارند نیز صدق می‌کند.
آریا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

میشه بگید طبع گواوا سرد است یا گرم؟

ریحا
طبع گواوا گرم است
آریا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

می خواستم بدونم چرا با بوی عطر سردرد میگیریم علتش چیه ؟

ریحا
ممکنه به بوی عطر حساسیت داشته باشین. بهتره با یه متخصص آلرژی مشورت کنین
آریا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

عطرهای گرم در طب سنتی چه مفهمومی داره ؟ یعنی عطرها هم مثل غذا دارای طبع هستند؟

ریحا
بله عطرها دارای سه طبع سرد، گرم و معتدل هستند که بستگی به فرمول ساختار رایحه‌شون داره.