یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تفاوت عطر تلخ و شیرین چیست؟

تفاوت عطر تلخ و شیرین چیست؟

اگر اهل عطر خریدن باشید، حتما تا به حال، بارها و بارها اصطلاح عطر تلخ یا عطر شیرین را شنیده‌اید. این اصطلاح در واقع به رایحه قالب هر عطر اشاره دارد. دسته‌بندی عطرها، به دو دسته تلخ و شیرین، دسته‌بندی جدیدی نیست. اما در واقعیت، تفاوت عطر تلخ و شیرین چیست؟

دنیای عطرها، اسرار پیچیده‌ای دارند و پشت پرده تمام این اسرار، رایحه‌هایی است، که ترکیب آن‌ها به مشام ما می‌رسد. همه رایحه‌های مختلف، ترکیبی هنرمندانه از تلفیق علمی نت‌های متفاوت براساس سلیقه و خلاقیت عطرسازان است.

در دنیای عطر و عطرسازی، اصطلاحات فراوانی وجود دارد. یکی از آن اصطلاحات، ساختار رایحه است. هر عطر، رایحه به خصوصی دارد. البته یک عطر ممکن است از ترکیب چند رایحه به طور همزمان یا متداول تشکیل شده باشد.

هر رایحه چند بخش شامل طعم رایحه، طبع رایحه و گروه بویایی رایحه دارد. در این مقاله قصد داریم، شما را با طعم رایحه‌ها آشنا کنیم. در دنیای عطرها، متداول‌ترین و شناخته شده‌ترین طعم برای رایحه‌‌شان، رایحه تلخ و رایحه شیرین است.

البته در طعم رایحه‌ها، رایحه ترش نیز شناخته شده است، اما برای دسته بندی عطرها، دو رایحه تلخ و شیرین، که در مقابل یکدیگر نیز قرار گرفته‌اند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در این مقاله، درباره تفاوت طعم شیرین و تلخ در رایحه عطرها صحبت می‌کنیم و شما را با جذاب‌ترین ویژگی‌های هر عطر آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه همراه ما باشید.

چرخه رایحه‌ها چیست و چه کاربردی دارد؟

عطرها با توجه به چرخه رایحه‌ها که در زبان انگلیسی اصطلاحا به آن Fragrance wheel گفته می‌شود، طبقه بندی شده‌اند. چرخه رایحه‌ها در واقع ساده‌ترین روش نام گذاری و طبقه بندی عطرها به شمار می‌رود.استفاده از این چرخه برای دسته بندی عطرها در سال 1983 توسط مایکل ادوارد متخصص عطر بریتانیایی اختراع شد. در این چرخه، عطرها در دسته‌های مختلفی مانند چوبی، شرقی، چرمی، گل‌دار، میوه‌ای، مرکبات، آروماتیک و چایپر قرار می‌گیرند.

نت‌های عطرها نیز، که یک عنصر مهم برای تولید ساختار رایحه‌ای در فرمول هر عطر است، در این چرخه جای گرفته اند. نت‌های عطر در واقع اجزایی هستند، که وقتی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، پس از تماس با پوست رایحه عطر را نشان می‌دهند.نت‌ها در همه عطرها به سه دسته نت ابتدایی یا آغازین، نت میانی و نت پایانی یا پایه تقسیم می‌شوند.

نت چیست و چه نقشی در طعم رایحه‌ها دارد؟

نت‌ها در واقع مواد تشکیل دهنده عطرها هستند. هر کدام از این موادی که در نت‌های عطر استفاده می‌شود، از مولکول‌هایی ساخته شده است که ویژگی‌های خاصی دارند. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، همه عطرها حتی ساده‌ترینِ آن‌ها حداقل از 3 دسته نت تشکیل شده‌اند. ترکیبات این سه دسته نت، باعث می‌شود که عطرها منحصر به فرد شوند.

نت ابتدایی یا بالایی درواقع قسمتی از عطر است، که بلافاصله پس از تماس مایع عطر با پوست احساس می‌شود. مواد تشکیل دهنده این نت‌ها درواقع ملکول‌هایی هستند که به سرعت تبخیر می‌شوند و شما می‌توانید رایحه آن‌ها را حس کنید.نت‌های ابتدایی در فروش عطرها بسیار تأثیرگذار هستند، زیرا اولین رایحه‌ای که خریدار پس از تست عطر در مشام خود دریافت می‌کند، نت ابتدایی عطر است.

در نت ابتدایی از رایحه‌هایی همچون ریحان، اکالیپتوس، ترنج، کجوت، دارچین، مریم گلی، گریپ فروت، لیمو، نارنگی، گشنیز، نعناع، آویشن و سایر نت‌های تند و گیاهی مشابه استفاده می‌شود. نت میانی زمانی درک می‌شود، که نت ابتدایی شروع به ناپدید شدن می‌کند. نت‌های قرار گرفته در نت میانی به همراه عطر پایه در واقع بوی اصلی را تشکیل می‌دهند و باعث می‌شوند بوی تند و ابتدایی عطر، اندکی تعدیل شود.

این نت‌ها اندکی دل‌پذیرتر هستند و ممکن است، پس از دو دقیقه تا یک ساعت از رایحه عطر به مشام برسند. رایحه‌هایی که در نت‌های میانی استفاده می‌شوند، اغلب رایحه‌های کاج، هل، اسطوخودوس، رزماری، سرو کوهی، بابونه، مرزنجوش، جوز و حتی فلفل سیاه هستند. نت‌های پایانی یا پایه، نیز، نت‌هایی هستند، که به عطر عمق می‌بخشند و بوی آن‌ها را طولانی‌تر می‌کنند.

نت‌های پایانی زمانی ظاهر می‌شوند، که نت‌های میانی کم کم ناپدید خواهند شد و می‌توانند تا دو ساعت طول بکشند.ملکول‌های مواد تشکیل دهنده نت‌های پایانی بسیار آهسته از بین می‌روند و بوی آن‌ها قوی و ماندگار است. در این میان برای نت‌های پایه از رایحه‌های صمغ، کندر، گل رز، وانیل، زنجبیل، گل میخک، چوب سدر و سایر رایحه‌های مشابه استفاده می‌شود.

اکنون که با نت‌های هر عطر آشنا شدید، بهتر است بدانید عطرها رایحه‌های مختلفی دارند که در این نت‌ها جای می‌گیرند. یک عطر ممکن است یک رایحه خاص و یا ترکیبی از چند رایحه متناسب با هم داشته باشد.به طور کلی نت‌های عطر باعث می‌شود که رایحه آن عطر، طبع و طعم متفاوتی بگیرد. رایحه هر عطر می‌تواند در گروه‌های بویایی مختلفی مانند خوراکی، گل‌دار، طبیعی و سایر مواردی از این دست قرار گیرد.

علاوه بر این‌ها، هر عطر می‌تواند دارای طبع گرم یا سرد و طعم تلخ یا شیرین باشد. اکنون که با ساختار کلی عطر آشنا شدیم، به سراغ تفاوت طعم عطر می‌رویم و تفاوت‌های میان طعم تلخ و شیرین رایحه را در عطرها توضیح می‌دهیم.

رایحه تلخ یا عطر تلخچیست؟

امروزه یکی از محبوب‌ترین طعم عطرها در دسته بندی رایحه‌های تلخ قرار می‌گیرند. البته منظور ما از عطر تلخ، همان مزه تلخی نیست، بلکه احساس طعم تلخی است، که در مشام ایجاد می‌کنند.به طور کلی رایحه‌های تلخ اصولاً از برخی گیاهان، ادویه‌های تند و ریشه درختان به دست می‌آیند. این عطرها سنگین هستند و بیشتر در مکان‌های رسمی و برای مردان استفاده می‌شوند.

در پاسخ به سوال این که ادکلن تلخ چیست؟ باید بگوییم این رایحه‌ها بسیار جذاب و دلنشین هستند و می‌توانند نت‌هایی نظیر چوب سوخته، قهوه، نعناع، میخک، دارچین و موارد مشابه داشته باشند. در واقع در عطرهای تلخ، این رایحه‌ها به نسبت‌های مشخص با یکدیگر مخلوط شده‌اند و یک عطر منحصر به فرد به وجود آورده‌اند.

البته عطرهای تلخ تنها مخصوص مردان نیست، امروزه عطرهای زنانه‌ای با طعم تلخ نیز وجود دارند که می‌توانند بسیار جذاب و دل‌نشین به نظر برسند. این نکته را در نظر داشته باشید، که عطرهای تلخ سنگین هستند و بهتر است از آن‌ها در فصل زمستان و پاییز استفاده شود.

همچنین اگر یک عطر با طعم تلخ را می‌پسندید، می‌توانید از آن به عنوان امضا و در تمام فصول استفاده کنید. اگر تا به حال از عطرهای تلخ نیز استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم، که از عطر تلخی استفاده کنید، که دارای طبع خنک باشد. به این ترتیب، آسان‌تر می‌توانید مشام خود را با عطرهای دارای طعم تلخ وفق دهید. در ادامه شما را با چندنمونه از پرفروشترین عطرهای تلخ موجود در بازار آشنا می‌کنیم؛

1-ادو تویلت لالیک انکر نویر مردانه (Lalique Encre Noire)

خرید عطرلالیک انکر نویر

عطر افسانه‌ای لالیک انکر نویر (Lalique Encre Noire) که در بین طرفداران لالیک، به لالیک مشکی هم معروف است، در سال 2006 معرفی و در بازار عرضه شد. تنها در مدت کوتاهی پس از معرفی این عطر، در هر محفلی از بوی خوش آن حرف می‌زدند و خیلی زود، همه علاقمندان به دنیای عطر و ادکلن، با بوی دل‌انگیز رایحه چوبی آروماتیک آن آشنا بودند.

شاید به جرات بتوان گفت، لالیک انکر نویر که تلفظ صحیح آن در زبان فرانسوی «انکخ نواغ» است، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین عطرهای تاریخ شناخته شده است. معنای نام این عطر در زبان فرانسوی، «جوهر سیاه» است. ناتالی لورسون (Nathalie Lorson)، زمانی که این عطر را برای کمپانی لالیک طراحی کرد، هیچ وقت تصور نمی‌کرد، که این ادوتویلت مردانه، تا این اندازه مورد توجه افراد مختلف قرار بگیرد.

ادوتویلت مردانه انکر نویر، برای استفاده توسط آقایانی مدرن و امروزی مناسب است، که عقاید و سلیقه خاصی دارند و با انگیزه به سمت هدف خود پیش می‌روند، تا طعمپیروزی را بچشند.رایحه‌ Encre Noire، شبیه به چوب تلخ و مقواي غبار گرفته است و احساس قدم زدن در جنگل چوبی معطر، تاریک و تلفیقی از عطر کلاسیک و مدرن را تداعی می‌کند.

این ادو تویلت، بویی مانند رایحه چوب سوخته دارد و خط نت‌های آن، حتی وقتی از محیطی که در آن هستید، خارج می‌شوید، همچنان حس می‌شود. وقتی این لالیک محبوب و معروف را روی پوست و یا محل نبض خود اسپری کنید، بوی چوب سرو شما را به خلسه‌ای عمیق فرو خواهد برد.

پس از مدتی، نت‌های میانی این عطر، جای نت ابتدایی آن را می‌گیرد. وجود نت‌ خس خس، به عنوان نت اصلی این ادوتویلت، نوعی هماهنگی و هارمونی معنوی در ذهن صاحب خود ایجاد می‌کند و اعتماد به نفس فرد را نیز بالاتر می‌برد.پس از گذشت مدت زمانی طولانی، رایحه دلپذیر مشک با ترکیب چوب کشمیر، رسالت اصلی این عطر تلخ و گرم را تکمیل می‌کند و آرامشی عمیق را با خود به همراه می‌آورد.

2-پرفیوم تق د هرمسمردانه (Terre d Hermes Perfume)

خریدپرفیوم تق د هرمس

پرفیوم مردانه چوبی مدیترانه‌ای Terre d Hermes در سال 2009 به بازار معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه که رایحه‌ای معتدل، ترش و تلخ دارد، از زمان رونمایی تا به امروز، یکی از خاص‌ترین، ماندگارترین و شیک‌ترین عطرهای چهار فصل مردانه به حساب می‌آید.

رایحه این عطر معتدل مردانه سرشار از حس طراوت و زندگی برای آقایان است و فریبندگی، جذابیت و تک بودن رایحه نسبتا خنکی که دارد، آن را برای همیشه محبوب و خاطره‌انگیز کرده است. فرمولاسیون فوق‌العاده منحصر به فرد این عطر مردانه از برند لوکس عطر و ادکلن Hermes توسط عطرسازی به نام ژان کلود النا (Jean-Claude Ellena) طراحی شده است.

عطر ماندگار و فوق‌العاده مردانه Terre d'Hermes در مدت زمان کوتاهی توانست به عنوان عطری محبوب، مورد استقبال همه سلیقه‌هایی که به دنبال محصولی عالی، ماندگارو بسیار شیک بودند قرار بگیرد.این عطر از خانواده‌ی بویایی سرخس‌ها است و به همین دلیل برای استفاده‌ روزانه در چهار فصل سال به خصوص فصل‌های بهار و تابستان مناسب به نظر می‌رسد.

اگر طرفدار رایحه‌های چوبی هستید، پرفیوم Terre De Hermes گزینه‌ای است، که به راحتی نمی‌توانید از کنار آن عبور کنید. این عطر معتدل مردانه استعاره‌ای از سه مولفه زمین، خاک و ریشه است که روح آسمان را به زمین پیوند می‌زند و آقایان را با وقار و جوان جلوه می‌دهد.

پس از اسپری کردن مقداری از عطر هرمس Terre d بر روی پوست و محل نبض‌تان، به سرعت رایحه‌ای ترش و مرکباتی از ترکیب نت‌های گریپ فروت و پرتقال به مشام شما خواهد رسید. این ترکیب ترش و مرکباتی، شادی و هیجانی فوق‌العاده‌ای را در وجود شما ایجاد خواهد کرد.

پس از مدتی، نت‌ میانی به آرامی جای نت‌های آغازین و اولیه را می‌گیرند. تک نت‌ میانی ترکیبی آرامش‌ بخش‌ و تلخ با ته مایه‌ای از بوی خاک است.قسمت میانی رایحه این عطر ترش مردانه از تک نت سنگ چخماق تشکیل شده است. این ترکیب با بوی خاکی و تلخ خود، آرامش و تمرکز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ادامه و با گذشت زمان، نت‌های سبز و چوبی پایانی از راه می‌رسند و جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. این نت‌ها ترکیبی چوبی و جذاب از خزه درخت بلوط، نت چوبی و صمغ بنزوئن است.ترکیب پایانی این عطر ترش مردانه، حسن ختامی خوب برای به اوج رساندن احساس آرامش و آسودگی خیال در ذهن و قلب شما است و به شخصیت شما آسودگی بیشتری می‌بخشد.

3-ادو پرفیوم گرلن کوییر اینتنس مردانه/زنانه (Guerlain Cuir Intense)

خرید عطرگرلن کوییر اینتنس

یکی از شناخته شده‌ترین عطرهای نسل جدید برند گرلن که در سال 2019 رونمایی و عرضه شد، ادوپرفیوم کوییر اینتنس است. این ادوپرفیوم تلخ، گرم و چرمی، بسیار شیک و باوقار است. هر چند که این عطر، یک ادوپرفیوم زنانه-مردانه به حساب می‌آید، اما رایحه آن بیشتر مطابق با روحیه و سلیقه آقایان است. طراح آن، عطاری سوییسی به نام Thierry Wasser است، که از سال 2008، به عنوان سازنده عطر در کمپانی گرلن فعالیت می‌کند.

شیشه قهوه‌ای شکلاتی رنگ ادوپرفیوم کوییر اینتنس، یادآور چرم‌های طبیعی خوش‌رنگ برای انسان است و درب طلایی رنگ آن نیزدر کنار این قهوه‌ای شکلاتی شیشه‌اش، باعث ایجاد یک هارمونی زیبا و تجلی دهنده حس تلخی و گرم شده است. این عطر با حجم 125 میلی‌لیتری‌اش، می‌تواند برای مدتی طولانی، همراه روزهای شیک‌پوشی شما باشد.

استفاده از ترکیب‌های چوبی و تلخ در کنار نت‌های گلی، باعث شده است، که جنسیت مشخصی برای این عطر تعریف نشود. اکسیر حرفه‌ای عطربا نت‌های خاص و آغازین خود، شروعی قدرتمند دارد. رایحه تلخ و جذاب کوییر اینتنس با نت‌های اسمانتوس و گل یلانگ یلانگ آغاز می‌شود. این رایحه مقتدر، در میانه راه و نقطه اوج خود به نت‌های دودی و گرمِ چرم و مشک می‌رسد.

نت‌های انتهایی Cuir Intense گرلن، دارای طیفی چوبی بوده و از ترکیب بی‌نظیر از رایحه گیاه تنباکو، چوب صندل و چوب سدر تشکیل شده است. این عطر از گرلن، گرمایی شیرین و متعادل از مشک و رایحه‌های گلی ضعیفی در پس زمینه خود را دارد. این ادوپرفیوم با گذر زمان حس تلخی، چرمی و دودی خود را از دست می‌دهد و به مرور گرم‌تر و شیرین‌تر می‌شود.

4-ادو پرفیوم تیری موگلر انجل موس زنانه (Thierry Mugler Angel Muse)

خرید عطرتیری موگلر انجل موس

ادوپرفیوم آنجل موس یکی دیگر از پربازخوردترین عطرهای زیر مجموعه آنجل از کمپانی تیری موگلر است که پس از اولین عطر خوشمزه آنجل که به شکل ک ستاره بود، رونمایی شد. طعم خوشمزه این عطر جدید نیز چیزی کمتر نسخه اولیه آن عمل نگرد و با شاهکار خود در سال 2016، بار دیگر افتخاری تحسین‌ برانگیز را به نام تیری موگلر ثبت کرد.

آنجل موس یا آنجل میوز، در لغت به معنی الهه شعر و موسیقی است و با رایحه شرقی وانیل خود، بال‌های فرشته گون و شیرین خود را در آغوش صمیمی شما جای می‌دهد. از اصلی‌ترین روایح این عطر زنانه می‌توان به نت‌های اشتها آور فندق و خامه اشاره کرد؛ اما آنچه که آن را نسبت به نسخه قبلی آنجل متمایز می‌کند، بوی ملموس خس‌خس است که به شکل ظریفی در فرمولاسیون هنرمندانه آن به‌کار رفته است.

به طور کلی آنچه که از این اکسیر شاداب به مشام می‌رسد، تلخ و گرم است و برای استفاده در روزهای یخبندان زمستانی و همینطور شب‌های سوزناک پاییزی، مناسب است. آغوش گرم این فرشته شعر و موسیقی، تحمل سرما را درست در حالی که پنبه‌های سفید برف را زیر پاهای‌تان احساس می‌کنید، برای‌تان راحت‌تر کرده و یک مامن مطمئن و آرام را برای شما به ارمغان می‌آورد.

با شروع اولین اسپری از این ادوپرفیوم زنانه بر روی نواحی مچ دست، پشت گوش و گردن‌تان، با ترکیبی دوست‌داتنی و نافذ از روایح گریپ فروت و دانه فلفل صورتی مواجه می‌شوید. بوی تازه و شیرین این نت‌ها از همان اولین لحظات، حسی سرشار از آرامش، رویا پردازی و وابستگی به زیبایی‌های زندگی در دنیای رنگین اطراف‌تان را در وجود شما سرازیر می‌کند.

کمی بعد نت‌های اولیه ناپدید شده و جای خود را برای نمایان شدن نت‌های میانی خالی می‌کنند. در لایه‌های میانی عطر Angel Muse ، دسری خوشمزه از فندق و خامه در میان یک باغ پر از گل‌های رز را نوش جان می‌کنید. طراوت و شیرینی وجودی این روایح خوشمزه حس شادابی به ترکیب نت‌های اولیه می‌دهند. استشمام رایحه این تلفیق دوست‌داشتنی، در تقدیر سرزندگی و حال خوب و در عین حال دوست‌داشتن و دوست داشته شدن سر خم می‌کنند.

و اما درنهایت نت‌های پایانی برای ماندگاری هرچه بیشتر این عطر زنانه به‌جای روایح میانی ظاهر می‌شوند. در عناصر پایانی ادوچرفیوم آنجل موس، با ترکیبی متفاوت‌تر از نت‌های اولیه و میانی شامل؛ نعناع هندی و خس‌خس برخود می‌کنید. ترکیب این نت‌ها به نوبه خود در پخش بوی قابل قبول عطر نیز تاثیر زیادی داشته و با استشمام آن‌ها حسی سرشار از شوروحال سرزندگی و انرژی مثبت فراوان در وجود شما زنده می‌شود.

5-ادو پرفیوم کرید اونتوس زنانه (Creed Aventus for Women)

خرید عطرکرید اونتوس زنانه

پس از موفقیت و محبوبیت چشمگیر عطر افسانه ای و پرفروش کرید اونتوس مردانه، برند لوکس و سلطنتی Creed تصمیم گرفت که نسخه زنانه این عطر موفق را به دنیای عطر و ادکلن معرفی کند.عطر Creed Aventus زنانه در ژوئن سال 2016 به بازار عرضه شد. کرید با این عطر زنانه، بار دیگر موفقیت‌های خود را در دنیای عطرهای زنانه با رایحه‌ای میوه‌ای و باطراوت تکرار کرد.

این ادوپرفیوم مدیترانه‌ای میوه‌ای، رایحه‌ای تلخ و شیرین دارد و برای استفاده در روزهای پر کار، شلوغ و مهم بسیار مناسب به نظر می‌رسد. خط بوی عطردر عین داشتن شباهت با نسخه مردانه‌اش، لطافت و ظرافت زنی محکم و مستقل را در خود جای داده است.کرید اونتوس زنانه برای آن دسته از خانم‌هایی طراحی شده، که می‌خواهند در لحظات ابتدایی هر برخورد و ارتباطی، تاثیری فراموش نشدنی، بر آدم‌های اطراف خود بگذارند.

عطر زنانه Aventus الهام گرفته شده از روحیه قوی‌ترین زنان تاریخ در خانواده‌های سلطنتی و رویاگرا است. این ادوپرفیوم همچنین با روحیه زنان هنرمند و نویسنده‌ای که از مشتریان برند قدیمی کرید بوده اند نیز می‌تواند بسیار مناسب باشد.البته رایحه کرید اونتوس زنانه، همه خانم‌های قدرتمند، قوی و مدرن امروزی را نیز تجلیل می‌کند.

رایحه ابتدایی ادوپرفیوم اونتوس زنانه از برند فرانسوی عطر و ادکلن Creed با بوی شاداب، ترش و شیرین و با طراوت ترنج و لیمو ترش زرد، سیب و گل بنفشه آغاز می‌شود و با حضور نعناع هندی و دانه‌های فلفل صورتی در کنار سایر نت‌های اولیه، رایحه‌ای تند و تیز، کمی تلخ و گیاهی ایجاد می‌کند.با حضور نت‌های بالسامیک چوبی مشک، گل رز، چوب صندل و صمغ استیراک، حس و حال شاداب عطر شکل پیدا می‌کند.

حس و حال شاداب عطرانگیزه و انرژی فراوانی در وجود افراد به جریان در می‌آورد. در ادامه رایحه پایانیبا وجود نت‌های میوه‌ای، شیرین و آبداری همچون هلو، انگور فرنگی سیاه در کنار کهربا، گل یلانگ یلانگ و گل یاس بنفش رایحه عطر شیرین‌تر و رویایی‌تر می‌شود و حال و هوایی لطیف و زنانه از جنس گل‌ها و وایح پودریبه ترکیب تلخ و شیرین عطر اضافه می‌کند.

رایحه شیرین چیست؟

برای تولید عطرهایی که دارای طعم شیرین در ساختار رایحه خود هستند، از موادی استفاده شده است، که طعم شیرینی دارند. در واقع در این عطرها از اسانس‌های گوناگونی استفاده شده است، که رایحه آن‌ها به سمت شیرینی است.اگر دوست دارید با اطرافیان خود احساس صمیمیت بیشتری داشته باشید، یا در جمعی قرار گرفته‌اید، که با همه صمیمی است، می‌توانید از عطرهای شیرین استفاده کنید.

این عطرها بر خلاف عطرهای تلخ که برای مکان‌های رسمی مناسب‌تر هستند، برای استفاده در جمع‌های صمیمی، دوستانه و خانوادگی مناسب‌تر به نظر می‌رسند.بنابراین اگر در مجالس صمیمی حضور دارید و دیگران شما را به عنوان فرد خونگرمی می‌شناسند، می‌توانید از عطرهای شیرین استفاده کنید. معمولا استفاده از طعم شیرین در بهترین عطرهای زنانه و مردانه بسیار رایج است.

عطرهای شیرین می‌توانندهم برای شما و هم برای اطرافیان‌تان بسیار آرامش‌بخش و دل‌انگیز باشند. البته به یاد داشته باشید،‌ که تنها در عطرهای زنانه از رایحه‌های شیرین استفاده نمی‌شود، بلکه امروزه عطرهای مردانه‌ای از برندهای معروف در بازار موجود است، که دارای رایحه‌ای شیرین هستند. استفاده از این عطرها توسط آقایان، معمولا نشان دهنده یک مرد جذاب، خون گرم، شاد و صمیمی است.

در پاسخ به سوال این که ادکلن شیرین چیست؟ برای نمونه، یکی از رایحه‌هایی که طعم شیرینی دارد، رایحه کارامل است. چوب نیز به عنوان نمونه‌ای دیگر از رایحه‌های شیرین به شمار می‌رود، که بیشتر در عطرهای کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.اغلب گل‌ها نیز دارای طعم شیرینی در رایحه عطرها هستند. البته از گل‌هایی با رایحه شیرین، بیشتر در عطرهای زنانه استفاده می‌شود.

همچنین نت‌ها گلی شیرین، در تولید عطرهایی به کار می‌روند، که برای افراد استرسی مناسب هستند. رایحه این دسته از عطرها باعث ایجاد احساسی آرامش‌بخش در انسان می‌شوند.در ادامه به چند مورد از پرفروشترین عطرهای شیرین موجود در بازار اشاره می‌کنیم؛

1-ادو پرفیوم لانکوم لانویت ترزور زنانه (Lancome La Nuit Tresor)

خرید عطرلانکوم لانویت ترزور

عطر لانویت ترزور- ترسور ل نویت لانکوم در فوریه سال 2015 توسط کمپانی لانکوم معرفی و به بازار عرضه شد. این ادوپرفیوم در واقع نسخه به روزشده‌ای از ادوپرفیوم ترزور قبلی است، که در سال 1999 معرفی و عرضه شده بود.ادوپرفیوم فوق‌العاده دلنشین لانویت ترزور- ترسور ل نویت، توسط دو عطار و طراح عطر به نام‌های خانم آماندین ماری و آقای کریستوف رینود طراحی و ساخته شد.

ماری، عطرسازی خلاق و پر جنب و جوشی است، که عطرهای او، آثار هنری بی نظیری هستند. رینود نیز یک عطار باتجربه و طراح عطرهای برجسته بسیاری است. رایحه‌ این ادوپرفیوم از برند لانکوم، بسیار دلفریب و مسحور کننده است. با اولین اسپری از این عطر، بوی خوش میوه‌های گلابی، نارنگی و ترنج به سرعت در فضای اطراف شما پخش می‌شود. این ترکیب میوه‌ای، شادابی و نشاط عجیبی را در ابتدای کار به روح شما تزریق می‌کند.

پس از مدتی این رایحه‌ها جای خود را به نت‌های اصلی می‌دهد. نت‌های اصلی شامل میوه‌ گل ساعتی، توت‌فرنگی، گل ارکیده و رز سیاه هستند. این نت‌های میانی، عامل اصلی دلفریبی ومسحورکنندگی ادوپرفیوم لانویت ترزور- ترسورل نویت است. شیرینی منتشر شده از این مخلوط طبیعی همان عامل محرک و انرژی‌بخشی است، که در اغلب عطرهای برند لانکوم جریان دارد.

بعد از گذشت زمانی اندک، به وضوح متوجه تغییر نت‌های میوه‌ای و میانی این ادوپرفیوم می‌شوید. نت‌های میانی، جای خود را به نت‌های پایانی می‌دهند و دلفریبی عطر را با حفظ شیرینی، تندی و گرمای دل‌انگیزی به پایان می‌رسانند. نت‌های پایانی و عاشقانه این عطر، از ترکیب گیاه جادویی پاتچولی، پاپیروس، میوه‌ سرخالو، پرالین، وانیل، کارامل، قهوه، کومارین و گیاه شیرین بیان ساخته می‌شوند. این عطر با رایحه گرم جز محبوترین های برند لانکوم می باشد.

2- ادو پرفیوم کلیون کلاین ایفوریازنانه (Calvin Klein Euphoria)

خرید عطرکلیون کلاین ایفوریازنانه

یکی از پرطرفدارترین عطرهای زنانه از برند آمریکایی کلوین کلاین، ادوپرفیوم ترش و شیرین و ملایم ایفوریا است. این عطر، از زمان معرفی و عرضه خود در سال 2005 تاکنون، یکی ازپرفروش‌ترین ادوپرفیوم‌های برند CK به شمار می‌رود. برند مشهور و پرآوازه کلوین کلاین، پس از معرفی عطر بسیار جذاب ایفوریای زنانه، توانست خیل عظیمی از زنان را در سراسر جهان به سوی خود بکشاند.

این عطر مرموز و عجیب، زنان را به شادی و لذت بردن از زندگی دعوت می‌کند.هدف از طراحی و توسعه این عطر در برند کلوین کلاین، نهادینه‌سازی روحیه شادی در زنان است. عطر ایفوریا، ادوپرفیومی شرقی گل‌دار با رایحه گیاهانی است، که می‌تواند هر زنی را خوشحال و هر مردی را جذب کند.

این عطر، توسط سه عطرساز مشهور به نام‌های «دومینیک روپیون» (Dominique Ropion)، کارلوس بنیم (Carlos Benaim) و لوک دانگ (Loc Dong) طراحی شده است. کمپانی کلوین کلاین، ایفوریای زنانه را برای آن دسته از زنان خاصی طراحی کرده است، که از یکنواختی رایحه عطرها خسته شده‌اند و به دنبال تغییری شگرف در استایل خود هستند.

حس شیرینی موجود در ادوپرفیوم زنانه ایفوریا تداعی کننده لطافت و زنانگی است. عطر ایفوریا از برند کلوین کلاین، برای استفاده توسط زنان در هر بازه سنی مناسب است. با وجود اینکه رایحه این عطر، خاص و شیرین است، اما چینش رایحه‌هایش آزار دهنده نیستند. به همین دلیل، ایفوریا به عنوان یک ادوپرفیوم زنانه روزمره در همه فصول قابل استفاده است.

ساختار عطرهای زنانه، معمولا به سبکی است، که در اولین نت‌ها بیشترین تاثیرگذاری را از خود نشان دهد. پس از استشمام عطر ایفوریا، این احساس برای‌تان به وجود می‌آید، که در یک سرزمین دورافتاده اما زیبا در حال قدم زدن هستید. رایحه نت‌های میوه‌ایی اولیه، ترکیبی ترش و شیرین از رایحه انار، خرمالو، نت‌های سبز، هلو، رازبری و پشن فروت است.

در نت‌های میانی عطر ایفوریا، به رایحه‌ای گلی و جذاب می‌رسید، که احساس قدم زدن در باغ‌های گل را برای‌ تان تداعی می‌کند. جذابیت عطر ایفوریا با وجود نت‌های میانی حاصل از ترکیب گل ارکیده، گل لوتوس و گل چامپاکا بیشتر می‌شود.برای اینکه ساختار رایحه‌ای ادوپرفیوم ایفوریا، کمی به تعادل برسد، در نت پایانی، به ترکیبی دل‌انگیز و آرامش‌بخش از نت‌های، کهربا، وانیل، گل بنفشه، نعناع هندی و چوب ماهون عطر می‌رسید.

3-ادو پرفیوم میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 مردانه/زنانه (Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540)

خرید عطرمیسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540

باکارات رژ به معنای کریستال قرمز و از مجموعه عطرهای فوق لوکس برند میسون فرانسیس کورکجان است که از ترکیب کریستال با طلا در دمای 540 درجه به‌دست می‌آید. این محصول به مناسبت دویست و پنجاهمين سالگرد تاسیس شرکت سازنده‌ی کریستال‌هایِ لوکس باکارات، در سال 2015 توسط عطار مشهور فرانسیس کورکجان (Francis Kurkdjian) خلق و به بازار عرضه شد.

فرانسیس کورکجان در مورد این عطر می‌گوید: «با طراحی این عطر تمایل به خلق رایحه‌ای با ساختار بسیارغلیظ و متراکم داشته‌ام». قیمت بالای این محصولات به‌دلیل پروسه پیچیده‌ تولید و استفاده از طلا در آ‌ن‌ها است؛ اما مجموعه سمپل این عطرها یک انتخاب هوشمند برای اطمینان از رایحه و خریداری یک پکیج کامل است. نکته‌ی جالب این است که؛ باکارات رژ، در حال حاضر به جمع کلکسیون عطر 250 نفر از ثروتمندترین افراد کلکسیون دار دنیا پیوسته است.

در فرمولاسیون حرفه‌ای و بسیار ظریف این عطر شرقی گل‌دار، زعفران و سپس روایح عنبر درختی و عنبر را عرض اندام کرده و در نهایت آکوردهای غالب چوبی با عناصر درخت نراد و چوب سدر تکمیل کننده‌ی این هرم بویایی می‌شوند. به طور کلی عطر مردانه و زنانه‌ی باکارات رژ 540 ، دارای رایحه‌ای شیرین و معتدل از گروه بویایی و دارای ماندگاری فوق العاده بالایی است که یک انتخاب بینظیری برای مصرف رسمی در شب‌های سرد سال می‌باشد.

باکارات رژ 540 مخصوص زنان و مردان مستقل و پرفعالیتی است که روی پای خود ایستاده‌اند و تمام خواسته‌های خود را بدون هیچگونه کمکی از طرف دیگران برآورده می‌کنند. اقتدار و توانمندی عجیبی که در وجود این افراد یکه‌تاز رخنه کرده، باعث می‌شود تا آن‌ها در رفع نیازه‌های خود هیچ ترسی نداشته باشند. دقیقا مانند هاله‌ای از عطر نافذ باکارات رژ که اطراف آن‌ها را احاطه کرده و قدرت درونی یک انسان اصیل را به آن‌ها یادآورد می‌شود.

با اسپری کردن مقدار کمی از باکارات رژ 540 بر روی نواحی پشت گوش، گردن‌ و مچ دستان‌تان، رایحه‌ای گل‌دار و شیرین از گل‌های زعفران و گل یاسمن سفید به مشامتان می‌خورد. استشمام رایحه این تلفیق شیرین، در تقدیر حال خوب و سرزندگی مطلق سر خم کرده و به دنبال آن حس تعلق خاطر به زیبایی‌های زندگی را در وجود شما زنده می‌کند.

پس از مدت زمان کوتاهی نت‌های اولیه محو شده و نت‌های میانی به‌جای آن‌ها جایگزین می‌شوند. در لایه‌های میانی این ادوپرفیوم مردانه و زنانه، با همنشینی سازگار نت‌های عنبر درختی و عنبر روبه‌رو می‌شوید. ترکیب هماهنگ این نت‌ها با ظرافت و تامل خاصی کنار یکدیگر چیده شده‌اند و با اثر نافذ خود، حسی سرشار از استقلال و قدرت متکی بودن به خودتان را در وجود توانمند شما سرازیر می‌کند.

و در نهایت نت‌های پایانی این عطر یونیسکس با ظاهر شدن به‌جای روایح میانی، به دوام هرچه بیشتر آن کمک می‌کنند. در عناصر پایانی، با اصلی‌ترین نت‌های‌ تشکیل دهنده؛ شامل درخت نراد و چوب سدر برخود می‌کنیم. رایحه این نت‌‌ها به نوبه خود در پخش بوی عطر تاثیر بسیاری داشته و تا مدت‌ها روی پوست و لباس‌تان می‌مانند. همچنین با استشمام این نت‌ها در پایه هرم بویایی عطر، حسی سرشار از جسارت مطلبق و اعتماد به‌نفس به شما منتقل می‌شود.

4-ادو تویلت ورساچه اروس مردانه (Versace Eros)

خرید عطرورساچه اروس

برند ورساچه ادوتویلت مردانه خود را، که در سال 2012 به بازار معرفی و عرضه کرد، با الهام گرفتن از خدای یونان باستان تولید کرده است. نام این ادوتویلت اروس (Eros) است و نام آن از نام خدای عشق در اساطیر یونان باستان گرفته شده است. الهام گرفتن از خدای عشقِ یونان باستان، از سال‌ها قبل، توسط طراح بزرگ ورساچه، یعنی جیانی ورساچه (Gianni Versace) در این برند آغاز شد.

جیانی، از زمانی که خانه‌ مد خودش را تاسیس کرد، تصمیم گرفت، لوگویی از الهه مدوزا را طراحی کند و این لوگو را بر روی محصولات خود قرار دهد. این ذهنیت، تا به امروز در برند ورساچه ادامه داشته و برای عطر اروس نیز تکرار شده است.عطر اروس، نماد مردی زیبا، جوان و قدرتمند است، که شمایلی از او در پوستر تبلیغاتی این عطر به زیبایی خودنمایی می‌کند.

این عطر، ادوتویلتی نسبتاً سنگین، کلاسیک، تنومند و در عین حال جذاب است و قابلیت جلب رضایت دو گروه از عطربازان، یعنی دوست داران محصولات گروه شرقی و عاشقان گروه چوبی را دارد. ادوتویلت اروس، رایحه‌ای شیرین و معتدل دارد. البته اعتدال آن بیشتر رو به خنکی است و برای استفاده در تمام طول سال مناسب است.

طراحی و فرمولاسیون این عطر توسط عطرساز مشهور آرلین گویچارد (Aurelien Guichard) انجام شده است. کمپین تبلیغاتی این عطر نیز با حضور مدل معروف جهان، یعنی برین شیمانسکی (Brian Shimansky) سروصدای فراوانی ایجاد کرد و باعث افزایش محبوبیت و فروش ادوتویلت مردانه اروس در دنیا شد.

در این عطر نباید در انتظار رایحه‌ای بسیار مدرن باشیم. نت‌های ابتدایی این رایحه این عطر، کشش خوبی را در دوست داران عطرهای چوبی (Wood) ایجاد می‌کند. با اسپری کردن ورساچه Eros بر روی پوست خود یا محل نبض‌تان، رایحه خنک نعناع، سیب سبز و لیموترش زرد را استشمام خواهید کرد. این ترکیب مرکباتی گیاهی، بسیار شیرین، شادی و طراوت‌بخش است.

در ادامه و با سپری شدن زمان، متوجه جابه جایی نت‌های آغازی و میانی خواهید شد. در این مرحله رایحه اروس تغییر رویه می‌دهد و شما را به سوی عطرهای شرقی می‌کشاند. نت‌های میانی به آرامی جای نت‌های آغازی را می‌گیرند. این نت‌ها از ترکیب دانه‌ی تونکا، گل شمعدانی و عنبر مصنوعی آمبروکسان تشکیل می‌شوند. پس از استشمام بوی این نت‌ها احساس شادی و هیجان بیشتری در وجودتان بروز خواهد کرد.

رایحه اروس در مرحله پایانی، به سمت تلخی و شیرینی می‌رود و پس از مدتی، با کمی دقت، متوجه بوی وانیل، خزه درخت بلوط، خس خس و چوب سدر خواهید شد. این ترکیب چوبی و شیرین، آرامش و تعادل روحی زیادی را به شما منتقل می‌کند. رایحه این عطر، علاوه بر ایجاد احساس شادی، هیجان، سرخوشی و در عین حال آرامش، دارای پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی است و برای استفاده روزانه، رضایت هر مرد مقتدری را جلب می‌کند.

5- ادو تویلت مونت بلنک لجند مردانه (Mont Blanc Legend)

خرید عطرمونت بلنک لجند

عطر مردانه‌ی لِجِند از برند فرانسوی مونت بلنک یا مون بلان، در سال 2011 میلادی به دستان عطرسازی به نام الیور پچوکس (Olivier Pescheux) خلق و رونمایی شد. عطری پر انرژی، فراموش نشدنی و احساس برانگیز با رایحه‌ای تازه و سرتاسر تضاد که در غلظت ادوتویلت روانه‌ بازار شد و تا به امروز بسیار محبوب است.

رایحه‌لِجِند با الهام از پاکی برای مردان شجاع، قدرتمند و مظهر هیجان و اعتبار ساخته شده و تا به امروز یکی از موفق‌ترین ادوتویلت مردانه‌ تاریخ است. لجندز در همان سال تولید توانست در دسته محصولات پرفروش دنیای عطر قرار گیرد. این موفقیت چشمگیر استارتی برای تولید محصولات دیگری از همین خانواده بود.

لِجِند مونت بلنک با رایحه‌ی معتدل، شیرین و جوان پسندش در دسته‌ی گروه بویایی آروماتیک فوژه قرار می‌گیرد که انرژی، جنب و جوش، قدرت و آرامش را به همراه خود می آورد در واقع لجند حس برانگیزش تضادها را کنار یکدیگر نگه داشته و استایلی نو را برای مردان جوان و خا‌پسند به ارمغان آورده است.

عطر لِجِند پخش بوی و ماندگاری مناسبی دارد و انتخاب بسیار خوبی برای مصرف روزانه با تیپ اسپورت و بیرونی در فصل بهار و پاییز می‌باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به شرایط اقلیمی مختلف در نقاط متفاوت جهان و تفاوت فرهنگ‌ها و آداب و رسوم، تقسیم بندی رایحه‌ها به لحاظ زمان و مکان، سن و فصول مناسب جهت استفاده قطعی نیست.

وقتی مقداری از اکسیر دوست‌داشتنی این عطر مردانه را روی محل نبض گردن و مچ دست‌ها یا لباس‌تان پاف می‌کنید، اجرایی بی‌نظیر از هنرنمایی نت‌های ترنج، گیاه شاهپسند لیمویی، اسطوخدوس و آناناس را استشمام می‌کنید. با بوییدن رایحه تیز و نافذ این نت‌ها از همان لحظات اول شما را به باور خودمختاری و قدرت مطلق می‌رساند تا به کمک آن توانایی شاد زندگی کردن و امیدوار بودن را داشته باشید.

پس از مدتی نت‌های اولیه کمرنگ و ناپدید شده و جای خود را برای عرض اندام نت‌های میانی خالی می‌کنند. در قلب هرم بویایی این عطر مردانه معروف، تلفیقی هیجان انگیز از روایح گلی-میوه‌ای سیب، میوه‌های خشک، گل رز و گل شمعدانی در کنار خزه درخت بلوط قرار گرفته است. به کمک این ترکیب دل‌فریب و متفاوت، احساس استقلال زیادی کرده و حسی سرشار از جدیت، جسارت و یکه‌تازی مردانه را به شما منتقل می‌شود.

همگام با بازی نت‌ها، کم‌کم نت‌های پایانی می‌شوند تا در آخرین لحظات جای نت‌های میانی را پر کنند. خط بوی اصیل این عطر مردانه در روایح پایانی با نقش‌نمایی عتاصر متفاوت دانه تونکا و چوب صندل شکل می‌گیرد. شیرین و تندی نهفته دراین تلفیق، شما را به فردی مسئولیت‌پذیر تبدیل کرده و با استشمام آن شما خودتان را سرزنده‌تر از همیشه می‌بینید. رایحه مونت بلنک لجند، در مجموع خطی بوده و تغییرات زیادی ندارد؛ فقط با گذر زمان تنها کمی شیرین‌تر می‌شود..

امیدواریم این اطلاعات راهنمای خوبی برای تشخیص عطرهای شیرین از تلخ بوده باشد. شما می‌توانید با کلیک روی هایلایت اسم محصول مورد علاقه‌تان، آن را در فروشگاه ریحا جستجو کرده و از طریق سفارش آنلاین خریداری کنید. همچنین پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم نکته‌‌ سودمندی در مورد انواع عطرهای تلخ و شیریندارید در قسمت نظرات برای ما و دیگر مخاطبان ریحا به اشتراک بگذارید.

۲۵۷,۸۸۵
محصولات مرتبط
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۸۲۶,۰۰۰ تومان۱,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Lo تخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۶۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
مگنولیا ادو تویلت زنانه ایوروشهYves Rocherامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۰۶۴,۰۰۰ تومان۷۷۹,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کلاسیک بلک ادو تویلت مردانه جگوارJaguarامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۳۸۶,۰۰۰ تومان۹۳۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۸ میل
سمپل
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۵,۱۰۸,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۰۰ میل
عطر
+۱
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۴
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۱
تنوع
کوکو مادمازل ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان۱۸,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۳
تنوع
ماسک نویر رز فور هر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۰.۸ میل
سمپل
سکری فایس فور هر ادو پرفیوم زنانه اجملAjmal 
۹۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت زنانهDior 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
اکلت دی ارپج ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvin تخفیف ویژه
۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان۲,۷۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۷,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
ساوج - ساواج ادو تویلت مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۵,۱۷۳,۰۰۰ تومان۱۰,۷۹۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
تق هرمس - تغ دی هغمس پرفیوم مردانهHermes تخفیف ویژه
۱۱,۵۴۱,۰۰۰ تومان۹,۰۵۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرخه رایحه‌ها چیست و چه کاربردی دارد؟
پاسخ:

عطرها با توجه به چرخه رایحه‌ها که در زبان انگلیسی اصطلاحا به آن Fragrance wheel گفته می‌شود، طبقه بندی شده‌اند. چرخه رایحه‌ها در واقع ساده‌ترین روش نام گذاری و طبقه بندی عطرها به شمار می‌رود. استفاده از این چرخه برای دسته بندی عطرها در سال 1983 توسط مایکل ادوارد متخصص عطر بریتانیایی اختراع شد. در این چرخه، عطرها در دسته‌های مختلفی مانند چوبی، شرقی، چرمی، گل‌دار، میوه‌ای، مرکبات، آروماتیک و چایپر قرار می‌گیرند.

نت های عطر چند دسته هستند؟
پاسخ:

نت‌های عطر در واقع اجزایی هستند، که وقتی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، پس از تماس با پوست رایحه عطر را نشان می‌دهند. نت‌ها در همه عطرها به سه دسته نت ابتدایی یا آغازین، نت میانی و نت پایانی یا پایه تقسیم می‌شوند.

نت ابتدایی چیست و چه نقشی در طعم رایحه‌ها دارد؟
پاسخ:

نت ابتدایی یا بالایی درواقع قسمتی از عطر است، که بلافاصله پس از تماس مایع عطر با پوست احساس می‌شود. مواد تشکیل دهنده این نت‌ها درواقع ملکول‌هایی هستند که به سرعت تبخیر می‌شوند و شما می‌توانید رایحه آن‌ها را حس کنید. نت‌های ابتدایی در فروش عطرها بسیار تأثیرگذار هستند، زیرا اولین رایحه‌ای که خریدار پس از تست عطر در مشام خود دریافت می‌کند، نت ابتدایی عطر است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۵۷,۸۸۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید