یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
خط بو چیست و کدام عطرها خط بو دارند؟

خط بو چیست و کدام عطرها خط بو دارند؟

حتما برای شما هم این اتفاق پیش آمده است، که پشت سر یک فرد در خیابان راه بروید و متوجه بوی عطر او در امتداد مسیری که از آنجا عبور کرده است، شوید. یا ممکن است، وارد آسانسوری شوید و با اینکه هیچ کس در آن موقع، در آسانسور حضور ندارد، رایحه خوش عطری منحصر به فرد، مشام‌تان را نوازش کند. به خصوص زمانی که قبل از شما، خانمی در آسانسور بوده باشد، که ادکلن زنانه با خط بوی بالا پوشیده باشد.

تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید، که چرا رایحه بعضی از عطرها، در محیط اطراف پخش می‌شوند و پس از گذشت مدت زمان زیادی باقی می‌ماند؟ پاسخ شما خط بو است. عطرهایی که خط بو دارند، رایحه‌شان در محیط وسیعی پخش می‌شود و با از گذشت زمان باز هم در محیط به مشام می‌رسد.

خط بوی عطر چیست؟

دنیای عطرسازی اصطلاحات مختلفی دارد، که برای بسیاری از ما ناآشنا است. یکی از این اصطلاح‌ها که اهمیت بسیار زیادی در خاص‌تر شدن رایحه یک عطر دارد، خط بو یا اصطلاحا سیاژ (Sillage) عطر است.خط بو یا همان سیاژ عطر، مانند بسیاری از دیگر اصطلاح‌‌های دنیای عطرسازی از زبان فرانسوی گرفته شده است. معنی سیاژ، بوی خوش عطری است، که در مسیر راه رفتن باقی می‌ماند.

برای روشن‌تر شدن معنی سیاژ اجازه بدهید، مثالی بزنیم. اگر به مسیر حرکت کشتی‌ها در اقیانوس نگاه کنید، متوجه می‌شوید، که امواج پشت سر کشتی تغییر می‌کنند. با وجود اینکه کشتی چندین گره دریایی جلوتر قرار دارد، امواج در پشت‌ کشتی با حالتی زیبا مسیر حرکت کشتی را نشان می‌دهند. به چنین حالتی در زبان فرانسوی، سیاژ می‌گویند.

همین مثال در دنیای عطر و ادکلن نیز وجود دارد. وقتی شخصی با بوی خوش از کنار ما رد می‌شود، اگر رایحه‌‌ای از عطر این فرد در هوا به مشام برسد، اصطلاحا و به قول عطرسازان حرفه‌ای،‌ ما سیاژ این عطر را استشمام می‌کنیم و لذت می‌بریم.

در نتیجه هر قدر که خط بوی عطر زنانه رایحه‌ای دلنشین‌تر داشته باشد، می‌توانیم بگوییم با عطر خوشبو و خاصی طرف هستیم. ناگفته نماند تراکم عطر و مقدارش نیز تأثیر مهمی در سیاژ یا خط بوی آن عطر دارد. البته زیاد بودن خط بوی عطر، آن را تند و زننده می‌کند.

خوب است بدانید که خط بوی عطر با ماندگاری آن متفاوت بوده و کاملا در مقابل یکدیگر هستند. برای این‌که عطر شما خط بوی بالایی داشته باشد باید از ماندگاری طولانی آن روی پوست‌تانصرف نظر کنید؛ چراکه خطبوی عطر رابطه مستقیمی با میزان تراکم آن دارد.

درواقع عطرهای خیلی خالص؛ با غلظت روغن بیشتر و الکل کمتر، ماندگاری خیلی زیادی روی پوست بدن دارند و درمقابل خط بوی آن‌ها کمتر است. اما عطرهایی با غلظت کم‌تر مثل ادوفرش یا ادوتویلت؛ با داشتن درصد بیشتری از الکل، خیلی ملموس‌تر در هوا پخش شده و رد عطر را در فضا باقی می‌گذارند.

همچنین از دیگر موارد مهم در میزان اثر خط بوی عطر، ماهیت عناصر به‌کار رفته در آن است. مثلا نت‌های مرکباتی و گلی خیلی زیاد قدرت پراکندگی با خطر بوی بالا دارنداما در مقابل؛ نت‌های چوبی و مشک بیشتر روی پوست می‌نشینند و درواقع ماندگاری آن‌ها زیاد است، نه خط بو!

اکنون می‌خواهیم بدانیم، که چگونه سیاژ عطر زنانه خوشبو را تشخیص دهیم. برای تشخیص میزان سیاژ عطر بهتر است مقداری از آن را داخل یک اتاق خالی با در و پنجره بسته اسپری کنید و از اتاق خارج شوید.

حدود 10 دقیقه بعد دوباره به اتاق بازگردید و مقدار ماندگاری عطر در هوا را امتحان کنید. اگر هنوز بوی تندی در هوا باقی مانده بود، این عطر با خط بوی زیاد تولید شده است، اما اگر بوی چندانی از آن به مشام نمی‌رسید، با عطری طرف هستید، که خط بوی کمی دارد.

چگونه خط بو عطر را کاهش یا افزایش دهیم؟

شاید با خودتان فکر کنید، که آیا روشی برای کاهش دادن یا افزایش خط بوی عطرها وجود دارد، یا نمی‌توان از هیچ روشی خط بوی عطرها را افزایش یا کاهش داد؟ یا از خودتان بپرسید: «عطری که خط بو بندازه خوبه؟» برای پاسخ به این سوال، باید به شما بگوییم، که این اتفاق کاملا بستگی به عطر شما دارد.

اگر عطر با کیفیتی داشته باشید، که خط بو هم دارد، در این صورت با اسپری کردن آن بر روی لباس، دستبند چرمی یا روسری پشمی، می‌توانید سیاژش را تقویت کنید و باعث افزایش خط بوی آن شوید. همچنین فراموش نکنید، عطرهایی که دارای نت‌های نعناع هندی، کارامل، وانیل، توت‌ها و ملون‌ها هستند، خط بوی بیشتری نسبت به سایر عطرها دارند. جالب است بدانید، که ادکلن زنانه با خط بوی بالا نیز اغلب دارای این نت‌ها است.

حالا اگر عطری داشتید که رایحه قوی و خط بوی تندی داشت و به مقدار زیادی از آن اسپری کردید، برای کاهش خط بوی آن یک راهکار وجود دارد. در چنین شرایطی،‌ برای کاهش خط بوی عطر خود، می‌توانید مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید، سپس با استفاده از آن، قسمتی که عطر را به آنجا اسپری کرده‌اید، پاک کنید.پنبه الکلی می‌تواند بوی تند عطر را متعادل و پراکنده کند و مانع ماندگار بیش از اندازه آن شود.

دو عطر معروف زنانه و مردانه با خط بوی زیاد

در بین برندهای معروف، عطرهایی طراحی می‌شوند، که خط بوی خوب و ماندگاری از خود بر جای می‌گذارند. در ادامه به معرفی دو عطر از عطرهای معروف زنانه و مردانه با خط بوی زیاد می‌پردازیم.

عطر مردانه آمواج اینترلود با رایحه ای گرم و شیرین

خرید عطرآمواج اینترلود

عطرآمواج یک برند عمانی است، که تلاش می‌کند تا عطرهای عربی را با سبک اروپایی ارائه دهد. یکی از خصوصیات عطرهای مردانه آمواج، پخش بوی بالا و انداختن خط بو است. در میان عطرهای این برند اینترلود جزادکلن هایی که خط بو دارند بحساب می آید.

این عطر مردانه در سال 2012 توسط عطرساز معروف، Pierre Negrin طراحی و به بازار عرضه شده است. عطر مردانه آمواج اینترلود، عطری گرم، شیرین و در عین حال تلخ و دودی است، که شروعی قدرتمند و پیچیده دارد.در عطر Interlude Man Amouage از رایحه‌های تلخ بخور با حسی دودی و رایحه کاملا مشخص فلفل استفاده شده است. این نت‌ها با گرما و شیرینی قدرتمندی از کهربا و صمغ‌ها مهار و متعادل می‌شوند.

با گذر زمان، رایحه بخور و فلفل آرام گرفته و همزمان عطر حالتی دارچینی، گرم، تلخ و شیرین پیدا می‌کند. این رایحه بسیار جذاب و دوست داشتنی است. عطر مردانه آمواج اینترلود خط بوی ماندگاری دارد و در واقع یک عطر برای هوای سرد است. آمواج اینترلود، یک عطر زمستانی مردانه به شمار می‌رود.

رایحه عودی و اسموکی این عطر مردانه، توجه همه اطرافیان را در یک مهمانی بزرگ و رسمی به‌ سوی شما منحرف خواهد کرد. طراحی و فرمولاسیون اینترلوده توسط عطرساز مشهور و برجسته پیر نگرین (Pierre Negrin) انجام شده است. عطر مردانه Interlude حس بی نظمی خاصی را پس از اولین اسپری در هوا به وجود می آورد. این در حالی است، که همزمان احساس تعادل و آرامش را با خود به ارمغان می آورد.

کریستوفر چونگ درباره این عطر گفته است: «من هر آنچه را که در رایحه‌ها می‌بینم کاملا حس می‌کنم. من همه رایحه‌ها را درک می‌کنم و از ساختارشان لذت می برم. عطر آمواج اینترلوده نیز برای من یکی از همان رایحه‌های لذت‌بخش است.»برای مشاهده قیمت عطر آمواج و مشخصات کامل عطرهای مردانه این برند، کلیک کنید.

عطر زنانه گرلن اینسولنس با رایحه گل دار میوه‌ای

خرید عطرگرلن اینسولنس

ادوپرفیوم Insolence در کمپانی مشهور و فرانسوی عطر گرلن تولید شده است. این عطر ادکلن زنانه با خط بوی بالا وپخش بوی فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی که دارد و با رایحه گل دار میوه‌ای عاشقانه‌اش، برای کسانی مناسب است، که به عطرهای گرم و شیرین علاقمند هستند. ادوپرفیوم Guerlain Insolence، رایحه‌ای فشرده‌تر، ماندگارتر، جادویی‌تر و منحصر به فردتر از ادوتویلت اینسولنس دارد و مخصوص خانم‌های عجیب و شیک‌پوش طراحی شده است.

شاهکار وصف‌ناپذیر اینعطرزنانه، توسط دو عطرساز شناخته شده به نام‌های موریس روسل (Maurice Roucel) و سالوین دالاکورته (Sylvaine Delacourte) با رایحه‌ای گرم و شیرین طراحی شده است.استفاده از این عطر برای میهمانی‌های شبانه و مجالس رسمی در فصل‌های پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود. برای مشاهده قیمت عطر گرلن و مشخصات کامل عطرهای زنانه و شیک این برند، کلیک کنید.

۲۶۷,۱۸۹
محصولات مرتبط
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۸۲۶,۰۰۰ تومان۱,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Lo تخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۶۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
مگنولیا ادو تویلت زنانه ایوروشهYves Rocherامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۰۶۴,۰۰۰ تومان۷۷۹,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
کلاسیک بلک ادو تویلت مردانه جگوارJaguarامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۳۸۶,۰۰۰ تومان۹۳۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۸ میل
سمپل
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۶۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۶
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۱۰
تنوع
ورساچه پور هوم ادو تویلت مردانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۷,۰۷۷,۰۰۰ تومان۴,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
کوکو مادمازل ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان۱۸,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
ماسک نویر رز فور هر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۰.۸ میل
سمپل
+۳
تنوع
سکری فایس فور هر ادو پرفیوم زنانه اجملAjmal 
۹۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت زنانهDior 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
اکلت دی ارپج ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvin تخفیف ویژه
۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان۲,۷۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۷,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
ساوج - ساواج ادو تویلت مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۵,۱۷۳,۰۰۰ تومان۱۰,۷۹۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
خط بوی عطر چیست؟
پاسخ:

دنیای عطرسازی اصطلاحات مختلفی دارد، که برای بسیاری از ما ناآشنا است. یکی از این اصطلاح‌ها که اهمیت بسیار زیادی در خاص‌تر شدن رایحه یک عطر دارد، خط بو یا اصطلاحا سیاژ (Sillage) عطر است. خط بو یا همان سیاژ عطر، مانند بسیاری از دیگر اصطلاح‌‌های دنیای عطرسازی از زبان فرانسوی گرفته شده است. معنی سیاژ، بوی خوش عطری است، که در مسیر راه رفتن باقی می‌ماند. 

چه عطرهای خط بوی قوی دارند؟
پاسخ:

درواقع عطرهای خیلی خالص؛ با غلظت روغن بیشتر و الکل کمتر، ماندگاری خیلی زیادی روی پوست بدن دارند و درمقابل خط بوی آن‌ها کمتر است. اما عطرهایی با غلظت کم‌تر مثل ادوفرش یا ادوتویلت؛ با داشتن درصد بیشتری از الکل، خیلی ملموس‌تر در هوا پخش شده و رد عطر را در فضا باقی می‌گذارند.

چگونه خط بوی یک عطر را افزایش دهیم؟
پاسخ:

اگر عطر با کیفیتی داشته باشید، که خط بو هم دارد، در این صورت با اسپری کردن آن بر روی لباس، دستبند چرمی یا روسری پشمی، می‌توانید سیاژش را تقویت کنید و باعث افزایش خط بوی آن شوید. همچنین فراموش نکنید، عطرهایی که دارای نت‌های نعناع هندی، کارامل، وانیل، توت‌ها و ملون‌ها هستند، خط بوی بیشتری نسبت به سایر عطرها دارند. جالب است بدانید، که ادکلن زنانه با خط بوی بالا نیز اغلب دارای این نت‌ها است.

چگونه خط بوی یک عطر را کاهش دهیم؟
پاسخ:

حالا اگر عطری داشتید که رایحه قوی و خط بوی تندی داشت و به مقدار زیادی از آن اسپری کردید، برای کاهش خط بوی آن یک راهکار وجود دارد. در چنین شرایطی،‌ برای کاهش خط بوی عطر خود، می‌توانید مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید، سپس با استفاده از آن، قسمتی که عطر را به آنجا اسپری کرده‌اید، پاک کنید. پنبه الکلی می‌تواند بوی تند عطر را متعادل و پراکنده کند و مانع ماندگار بیش از اندازه آن شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۶۷,۱۸۹ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
طاها فروهر

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

میشه چندتا ادکلن نسبتاً ملایم جذاب جوانپسند با قیمت مناسب پیشنهاد کنید🌺

امیر

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

آیا خط بو همان پخش بو هست؟

ریحا
به صورت عمومی، معمولا این دو عبارت به جای یکدیگر به کار می‌روند و به معنای دنباله‌دار بودن اثر رایحه یک عطر در یک محیط مشخص هستند، به طوری که سایر افراد از فاصله مشخصی،‌ متوجه رایحه عطر بشوند.
امیر

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

چه عطرهای دیگه‌ای این ویژگی رو دارن؟

ریحا
منظور شما کدام ویژگی است؟
زهره خادمی

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

خسته نباشید
ادکلن با خط بوی بالا حتما باید رایحه ای شیرین داشته باشه؟

زهره خادمی

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

من گرلن اینسولنس رو دارم بهترین ادکلن زنانه با خط بوی بالا هستش
پیشنهاد میکنم اگر دنبال عطر با خط بوی بالا هستین و عطرهای گرم میپسندین حتما امتحانش کنین

امیر
ممنون از مطلب مفیدتون خیلی خوب بود