یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
مقدار صحیح استفاده از هر محصول مراقبت از پوست

مقدار صحیح استفاده از هر محصول مراقبت از پوست

خیلی از افراد در این فکر هستند که از محصولات مراقبت از پوست به چه میزان استفاده کنند و از آن‌جایی که تنوع این محصولات بالا است ممکن است دچار سر در گمی شوند. در کنار پاک کننده‌ها، تونرها، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های ضدآفتاب، بسیاری از افراد از سرم‌ها، کرم‌های دور چشم، روغن‌های صورت و ماسک نیز استفاده می‌کنند.

سوالی که در این زمینه پیش می‌آید این است که چقدر از این محصولات برای مراقبت از پوست کافی و مناسب است. در ادامه شما را با برخی از این محصولات و مقدار مناسب استفاده از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

محصولات مراقبت از پوست و مقدار مناسب استفاده از آن‌ها

محصولات مراقبتی و تقویت پوست به گونه‌ای عمل می‌کنند که شرایط پوست را بهبود ببخشند. این محصولات باید طبق دستورالعمل نوشته شده روی آن‌ها استفاده شوند ولی ما به طور کلی مقدار حدودی مورد نیاز هر محصول برای پوست را به شما آموزش می‌دهیم. با استفاده از این محصولات به روش و مقدار صحیح می‌توانید پوستی شاداب و سالم داشته باشید.

1- پاک کننده

محصولات مراقبت از پوست

پوست صورت، در مقایسه با بدن، ناحیه بسیار کوچک‌تری از پوست است. به این ترتیب، اشباع بیش از حد آن با محصولات پاک‌کننده و مراقبتی هیچ فایده‌ای ندارد و در واقع انجام این کار بیهوده است و به کارایی توانایی تمیز کردن محصول نمی‌افزاید.

با در نظر گرفتن این موضوع یک پمپ (در صورت استفاده از محصول پاک کننده پمپی) یا به اندازه یک سکه (برای سایر پاک‌کننده‌ها) پاک‌کننده صورت برای پاکسازی کامل صورت کافی است.

انتخاب این مقدار به این دلیل است که وقتی محصول شوینده با آب مخلوط می‌شود، معمولاً کف می‌کنند و مقدار آن افزایش پیدا می‌کند. این مقدار شوینده برای شستن پوست صورت از پیشانی تا چانه و همچنین روی گردن و بینی مناسب است.

به گفته متخصصان پوست، بهترین راه برای استفاده از پاک‌کننده این است که با پوست مرطوب شروع کنید، یا آب ولرم را با پاک‌کننده به دست‌هایتان بمالید تا کف مناسبی ایجاد شود. پس از مالیدن کف به صورت، با حرکات رو به بالا شوینده را روی صورت بمالید.

مراقبت از پوست

حین شستشو صورت از اعمال زیاد شوینده روی پوست نازک اطراف چشم اجتناب کنید مگر اینکه پاک کننده برای چشم نیز مناسب باشد. همچنین سعی کنید برای شستشو صورت از آب تمیز و خنک استفاده کنید و دوباره به سمت بالا حرکت کنید.

انجام این کار به سفت شدن منافذ و افزایش جریان خون در پوست صورت کمک می‌کند. هنگامی که پوست تقریبا خشک شده است، صورت خود را مالش ندهید زیرا این کار احتمال ایجاد خطوط و چین و چروک‌ها را افزایش می‌دهد.

2- تونرها، اسانس‌ها و سایر مایعات

وقتی نوبت به استفاده از تونر، میسلارواتر و اسانس‌ها می‌رسد، بسیاری از مردم از پدهای نامناسب برای زدن محصول استفاده می‌کنند که در این صورت مقدار زیادی از محصول را هدر می‌دهند. به این ترتیب، توصیه می‌شود که برای زدن تونرها و اسانس‌ها مستقیماً از انگشت دست خود استفاده کنید.

حین زدن این محصولات سعی کنید از زدن آن‌ها روی ناحیه اطراف چشم خودداری کنید. برای این کار از هر دو دست استفاده کنید تا محصول به طور یکنواخت روی تمام قسمت‌های پوست پخش شود. علاوه بر نواحی اطراف چشم از زدن تونر روی پوست اطراف لب‌ها نیز خودداری کنید. پوست این نواحی به دلیل حساسیت زیادی که دارد به سرعت تحریک می‌شود.

مقدار تونر استفاده شده روی پوست فقط باید به اندازه‌ای باشد که صورت شما را نم‌دار کند. مقدار مناسب تونر باید به طور مؤثر برای «مناطق مشکل‌دار» مانند T-Zone استفاده شود. با این حال، اگر پوست خشک یا مختلط دارید، ممکن است نیازی به استفاده از تونر نداشته باشید، زیرا می‌تواند پوست شما را بیشتر خشک و حساس کند.

در مورد میسلارواتر که برای از بین بردن کثیفی و آلودگی از روی پوست طراحی شده است بهترین روش در واقع استفاده از پد مناسب آغشته شده به محصول است. با این حال، اگر میسلارواتر جزء اصلی برنامه‌های روزمره شما است، ارزش آن را دارد که به تعداد دفعات بیشتر استفاده ارتقا دهید. مراقبت باشید که استفاده از پدهای پنبه‌ای نامناسب چندین بار در طول روز می‌تواند بسیار هدردهنده محصول باشد.

3- سرم

سرم یک محصول نسبتا قوی است و مقدار کمی از آن کافی و مناسب است. به این ترتیب، برای پوشاندن کل صورت، گردن و سینه به اندازه یک سکه سرم کافی است. اگر عادت به پخش کردن سرم روی کف دست را ندارید چند قطره از آن کافی است تا در تمام قسمت‌های پوست صورت پراکنده شود.

سرم پوستی

همچنین می‌توانید سرم را به صورت نقطه‌ای روی نقاط خاصی از پوست که می‌خواهید اعمال کنید. سرم را به آرامی روی قسمت‌های صورت که قصد دارید بزنید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب آن شود.

4- کرم دور چشم

اطراف چشم ناحیه کوچکی است ولی به سرعت پیر و چروکیده می‌شود. از این رو استفاده صحیح از کرم دور چشم می‌تواند به نتایج قوی ضد پیری منجر شود. به گفته متخصصان پوست، مقداری از کرم دور چشم به اندازه یک نخود برای دور هر دو چشم کافی است.

توجه داشته باشید که برخلاف تصور رایج، کرم دور چشم فقط برای زیر چشم نیست، بلکه برای بالای چشم و اطراف آن نیز استفاده می‌شود. علاوه بر مقدار صحیح کرم دور چشم عدم وارد کردن فشار نیز اصل دیگری است که باید به آن توجه کنید.

کرم دور چشم

برای زدن کرم دور چشم سعی کنید از انگشت حلقه خود استفاده کنید. انگشت حلقه شما فشار کمتری را نسبت به انگشت اشاره به ناحیه ظریف اطراف چشم وارد می‌کند. این کار احتمال کشیدگی پوست و ایجاد چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.

5- مرطوب کننده

به طور کلی، یک تا دو میلی‌گرم مرطوب کننده در هر سانتی‌متر مربع از پوست (یا یک عروسک به اندازه نیکل) برای آبرسانی به پوست کافی است. با این حال گفته می‌شود، نوع پوست شما نقش مهمی در تعیین میزان کافی مرطوب‌کننده دارد.

به عنوان مثال برای پوست متعادل تا مختلط، مقداری از مرطوب کننده به اندازه یک نخود برای پوست شما به خوبی کار می‌کند. اگر پوست بیش از حد خشک دارید، ممکن است کمی بیشتر از یک نخود برای افزایش رطوبت پوست نیاز داشته باشید.

با این حال مهم نیست که چقدر مرطوب کننده استفاده می‌کنید، مهم نحوه استفاده از آن است. برای استفاده از مرطوب‌کننده صبر کنید تا پوست شما پس از استفاده از سرم کاملاً خشک شود. وقتی زمان استفاده از مرطوب‌کننده‌تان فرا رسید، آن را به صورت دایره‌های ملایم به سمت بالا در تمام صورت ماساژ دهید. این کار به تقویت گردش خون و ایجاد ظاهر برجسته‌ کمک می‌کند.

6- ضد آفتاب

صرف نظر از زمان سال، دما یا هر چند وقت یک بار که قصد بیرون رفتن از خانه را دارید، استفاده از کرم ضد آفتاب مهم است، زیرا می‌تواند به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش سرگردان که می‌توانند از پنجره‌ها و حتی ابری‌ترین آسمان‌ها بتابد، کمک کند.

شما نمی‌توانید فقط به مرطوب کننده حاوی SPF خود اعتماد کنید. بیشتر مردم فقط 25 تا 50 درصد از مقدار توصیه شده ضدآفتاب را استفاده می‌کنند. دستورالعمل‌ صحیح استفاده از کرم ضدآفتاب عبارت است از تقریباً دو میلی‌گرم از محصول در هر سانتی‌متر مربع از پوست یا به عبارت دیگر دو انگشت کامل کرم ضدآفتاب برای پوست صورت.

ضدآفتاب 7- روغن‌های صورت

روغن‌ها نیز مانند سرم‌ها، نباید به مقدار خیلی زیاد استفاده شوند. در بیشتر مواقع، دو تا سه قطره روغن برای پوشاندن کل صورت شما کافی است. متخصصان پوست توصیه می‌کنم فقط شب‌ها از روغن‌های صورت استفاده کنید تا مطمئن شوید که با ضدآفتاب روزانه‌تان تداخل نداشته باشند. روغن‌های صورت با استفاده از آن‌ها بعد از مرطوب کننده می‌توانند به تمام مزایای آبرسانی کرم یا کرم ژلی که استفاده می‌کنید کمک کنند.

8- ماسک

ماسک‌ها برای اینکه بتوانند تاثیر خود را بگذارند به محصول کمی بیشتری نیاز دارند. بر خلاف سایر محصولات مراقبت از پوست، هیچ مقدار مشخصی برای استفاده از ماسک وجود ندارد، زیرا معمولاً بر اساس محصول خاص متفاوت است.

به همین دلیل است که متخصصان پوست توصیه می‌کند ماسک‌ها را طبق دستورالعمل توصیه شده استفاده کنید تا موثرتر باشند. به عنوان یک قانون کلی، مقدار محصولی که برای ماسک استفاده می‌کنید فقط باید یک لایه‌ نازک روی سطح صورت را بپوشاند.

در این مقاله در مورد محصولات مراقبت از پوست و مقدار صحیح استفاده از آن‌ها صحبت کردیم. در پایان امیدواریم که این مقاله به اندازه کافی برای شما مفید بوده باشد و از خواندن آن نهایت استفاده را برده باشید. اگر نظری در این مورد دارید خوشحال می‌شویم تا آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید