یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
10 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر

10 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر

عطرهای دلربا و فریبنده علاوه بر اینکه تن و بدن شما را خوشبو می‌کنند، سبب افزایش حس اعتماد به نفس نیز می‌شوند. عطرهای عالی و فوق‌العاده می‌تواند اعتماد به نفس شما را درست قبل از جلسه‌های کاری بزرگ افزایش دهند و بوی بد را از بدن شما دور کنند. البته فواید استفاده منظم از عطرها و دئودورانت‌ها چیزی فراتر از افزایش اعتماد به نفس و ایجاد رایحه دل‌انگیز در سرتاسر وجودتان است. رایحه‌های گلی و میوه‌ای موجود در برخی عطرها استرس و اضطراب را از شما دور می‌کند و سبب تقویت روحیه می‌شود. همچنین روایح چوبی حس اعتماد به‌نفس و خودباوری را به مصرف‌کننده القا می‌کند.

مزایای استفاده از عطر

با این حال نقش روایح در حال درون انسان‌ها بسته به شرایط، موقعیت مکانی و حتی فصل متفاوت است. اگر دوست دارید با 10 مزیت شگفت‌انگیز استفاده از عطر آشنا شوید این مقاله مناسب شما است. برای آشنا شدن با این مزیت‌ها تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

1- خوشبو شدن بدن

بو گرفتن بدن انسان یک اتفاق کاملا طبیعی است و این بو در فصول گرم مانند تابستان و بهار افزایش پیدا می‌کند. داشتن فعالیت‌های بدنی سنگین و ورزش از جمله عواملی هستند که در نهایت منجر به بد بو شدن بدن انسان می‌شوند. از این رو خوشبو شدن بدن یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل برای استفاده از عطر می‌باشد. عطرها در طول تاریخ عمدتا برای خوشبو کردن بدن مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این کار به جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع بدن که معمولا به علت تعریق است کمک می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که در طول روز عطر و بوی خوبی داشته باشید. داشتن بدن خوشبو شوق و اشتیاق شما برای خروج از منزل و انجام کارهای مختلف را افزایش می‌دهد.

2- بهبود و تقویت خلق و خو

یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از عطرها، بهبود وضعیت خلق و خو است. عطرها به دلیل داشتن رایحه‌های متنوع به تقویت روحیه شما کمک می‌کنند. عطرها با رایحه‌های متنوع و دلپذیری که دارند دست شما را در انتخاب رایحه باز می‌گذارند و گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهند. وجود تنوع زیاد در برندهای مختلف عطر این امکان را به شما داده است که از عطری استفاده کنید که روحیه شما را منعکس کند تا اطرافیانتان خیلی بهتر با شما و روحیه‌ای که دارید آشنا شوند. هیچ تفاوتی ندارد که روحیه شما بازیگوش، جسور، شیطنت‌آمیز، آرام، ترسو و یا حتی محتاطانه باشد، در هر صورت عطرها انواع مختلفی از بوها را برای حالات مختلف ارائه می دهند. پس در خرید عطر دقت کنید و رایحه‌ای را انتخاب کنید و بپوشید که با خلق و خو و حال و هوای شما تناسب داشته باشد.

3- افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس موضوع بسیار مهمی است که شما را در انجام کارها و ارتباطات روزانه موفق می‌کند. داشتن اعتماد به نفس در برخورد با اطرافیان به شما این جسارت را می‌دهد که بتوانید نظر شخصی خود را بیان کنید و مطابق با آن عمل کنید. یکی از عواملی که به داشتن اعتماد به نفس و افزایش آن در فرد کمک می‌کند، داشتن بدن و لباس خوشبو است. ضرورت این موضوع در فصل تابستان چند برابر افزایش پیدا می‌کند. گاهی اوقات شما به یک قرار دوستانه و یا یک جلسه کاری بسیار مهم دعوت شده‌اید و احساس بوی عرق اعتماد به نفس شما را کاهش می‌دهد.

اما عطر خوشمی‌تواند درست همانند یک لباس زیبا اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و تضمین کند که روز خود را بدون احساس بوی بد بدن سپری خواهید کرد. استفاده از مقدار کمی عطر می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد و یک تحول بزرگ در شخصیت شما ایجاد کند. پیشنهاد ما به شما این است که رایحه‌ای را انتخاب کنید که با شخصیت درونی شما همخوانی داشته باشد و بتواند روحیه شما را برای مبارزه با همه مشکلاتی که در طول روز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید آماده کند.

4- افزایش جذابیت

داشتن احساس جذابیت یکی دیگر از مواردی که سبب افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌شود. حس بویایی یکی از مهم‌ترین حواس پنج گانه در انسان‌ها است. رایحه‌های موجود در عطرها از جمله عوامل مهم برای جذابیت افراد محسوب می‌شوند. گاهی اوقات، شما به سادگی جذب فردی می‌شود که از عطر خاصی استفاده کرده است. در واقع همین بوی خوش شما را مجذوب او کرده است و احتمالا اگر از هیچ عطری استفاده نکرده بود شما هم هیچ علاقه و تمایلی به او پیدا نمی‌کردید.

در واقع عطرها سرشار از فرمون هستند و همین ماده سبب جذب شدن شما به دیگران می‌شود. فرمون‌ها مواد شیمیایی خاصی هستند که به وسیله تمام جانوران و حیوانات تولید می‌شوند. وجود این ماده شیمیایی در ساختار عطرها سبب جلب توجه و تحریک جنس مخالف می‌شود. به گفته متخصصان صنعت عطر، بهتر است که از رایحه‌های گرم و نشاط‌آور مانند نعناع هندی، گل رز، وانیل، چوب سدر، ترنج یا چوب صندل استفاده کنید، زیرا این رایحه‌ها بوی نرم و حیوانی دارند و هنگامی که به دنبال آن حال و هوا هستید، شما را به شدت جذاب می‌کند.

5- آفرودیزیک (Aphrodisiac)

بسیاری از عطرها گاهی اوقات مانند یک غرایز جنسی طبیعی عمل می‌کنند. انواع خاصی از عطرها حاوی فرمون‌هایی هستند که خاصیت تقویت قوای جنسی دارند. همین ویژگی توضیح می‌دهد که چرا اغلب اوقات به دلیل استفاده از یک رایحه خاص جذب فرد می‌شویم.

6- تقویت سلامتی

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هیچ دلیل و مدرک علمی برای اثبات اثربخش بودن خواص عطر بر تقویت سلامت بدن انسان وجود ندارد. با این حال، عطرها با بهبود خلق و خو و افزایش اعتماد به نفس به شما کمک می‌کنند، که بتوانید خود را از استرس و سایر مسائل مربوط به اضطراب دور نگه دارد. در واقع شما می‌توانید از عطر مورد علاقه خود برای غلبه بر اضطراب استفاده کنید و روحیه خود را بهبود ببخشید.

7- ایجاد خاطرات شیرین

عطرها می توانند محرک مهم برای ایجاد خاطرات شاد باشند. افراد تمایل دارند که با استفاده از عطرهای خاص خود را در ذهن دیگران ماندگار کنند. بعنوان مثال اکثر زنانی که از عطر مادرشان استفاده می‌کنند این کار را برای زنده کردن خاطرات او انجام می‌دهند. برای اینکه بتوانید یاد و خاطره خود را در ذهن دیگران ماندگار کنید باید سعی کنید که هر بار به مسافرت و یا خرید می‌روید عطرهای جدید بخرید و آن‌ها را به خودتان بزنید. عطرهای مختلف شما را به یاد تعطیلات و خوشگذرانی می‌اندازند و به شما کمک می‌کنند که آن لحظات را دوباره زنده کنید.

8- رایحه درمانی

عطرها فواید آرامش بخشی و درمانی بسیار زیادی دارند. بعنوان مثال عطرهای مرکبات، گل‌ها و ادویه‌های زمستانی به آرامش ذهن و تسکین بدن کمک می‌کنند. این عطرها تضمین می‌کنند که سطح استرس شما قابل کنترل باشد و در شرایط بد روحی و روانی قرار نگیرید.

9- درمان مشکلات مربوط به کم‌خوابی و بی‌خوابی

کم‌خوابی مشکل بزرگی است که اکثر خانم‌ها و آقایان با آن روبرو هستند. خواب ناکافی بر خلق و خو و رفتار فرد تاثیرگذار است و او را فردی خسته و بی‌انگیزه نشان می‌دهد. یکی از مهم‌ترین اثرات درمانی استفاده از عطر این است که به شما کمک می‌کند تا شب‌ها بهتر و راحت‌تر بخوابید. عطرهایی که رایحه ملایم داشته باشند، به شما کمک کنند تا آرامش داشته باشید و از داشتن خوابی عمیق در طول شب لذت ببرید.

10- درمان سردردهای شدید

درمان سر دردهای شدید یکی سورپرایزها و فواید شگفت‌انگیز استفاده از عطر است. در واقع برخی از عطرها خواص درمانی دارند و می‌توانند مشکلات مربوط به میگرن و سردرد را درمان کنند. استفاده از عطر می‌تواند به شما در درمان سردردهای آزاردهنده میگرنی کمک کند. با این وجود، این مورد در مورد عطرهایی که حاوی اسانس های قوی هستند و سردرد را تشدید می‌کنند، صادق نیست.

یک عطر خوب نه تنها رایحه دل‌انگیزی را ارائه می‌دهد، بلکه روحیه شما را نیز بهبود می‌بخشد. استفاده از عطر فواید بسیار زیادی دارد. رایحه‌های مختلف می‌توانند اعتماد به نفس شما را افزایش دهند، شما را جذاب‌تر کنند، به عنوان یک ماده مقوی میل جنسی عمل کنند، سطح استرس شما را کنترل کنند و بی خوابی و سردرد را درمان کنند. با توجه به مزیت‌های شگفت‌انگیزی که برای استفاده از عطر برشمردیم، از همین امروز شروع به استفاده از عطر مورد علاقه خود کنید. اگر به عطرهایی که رایحه قوی دارند حساس هستید، می‌توانید با عطرهای سبک و ملایم شروع کنید.

محصولات مرتبط
نومید جاسمین نچرال اینتنس ادو پرفیوم زنانه کلوئه - کلوئیChloe 
۱۵,۶۵۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
رز پشن ادو پرفیوم زنانه جیمی چوJimmy Chooامکان ارسال فوری
۱,۲۵۳,۰۰۰ تومان
۴.۵ میل
مینیاتوری
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
+۲
تنوع
دیوری ویرا ادو پرفیوم زنانه مردانه دیورDior 
۴۱,۳۲۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۱.۲ میل
سمپل
+۴
تنوع
لیدی میلیون رویال ادو پرفیوم زنانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۳,۷۶۵,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
بولگاری من رین اسنس ادو پرفیوم مردانه بولگاریBvlgari 
۹,۳۹۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۶۰ میل
عطر
+۲
تنوع
ال اف می ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۷,۹۰۲,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
بوس الایو پرفیوم زنانه هوگو بوس - هوگو باسHugo Boss 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
عجایب دبی ادو پرفیوم زنانه مردانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۶۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
تاویل ادو پرفیوم زنانه مردانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۶۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سندس ادو پرفیوم زنانه مردانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۶۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
یارا توس ادو پرفیوم زنانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۳,۴۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ماسه ادو پرفیوم زنانه مردانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۶,۲۶۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ثروه گلد ادو پرفیوم زنانه لطافه پرفیومزLattafa Perfumes 
۶,۲۵۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
د ایکون ادو پرفیوم زنانه آنتونیو باندراسAntonio banderas 
۳,۷۴۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
توباکو هانی ادو پرفیوم زنانه مردانه گرلنGuerlain 
۷۱,۳۸۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۱
تنوع
فلورا گورجس مگنولیا ادو پرفیوم زنانه گوچیGucci 
۱۰,۷۴۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید