یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
پاسخ به 12 سوال پرتکرار در رابطه با عطرها

پاسخ به 12 سوال پرتکرار در رابطه با عطرها

عطر برای قرن‌ها بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ بشر بوده و حواس ما را مجذوب خود کرده است و اثری پاک نشدنی در خاطرات ما بر جای گذاشته است. از دسته گل‌های معطر مصر باستان تا رایحه‌های طراح امروزی، عطر تکامل یافته و از زمان و مرزها فراتر رفته است. در این مقاله، 12واقعیت عطر ها که باید بدانید را برای شما شرح می‌‎دهیم. بنابراین اگر به دنیای جذاب عطر و داشتن معلومات درباره عطر علاقه دارید در ادامه همراه ما باشید.

حقایقی در مورد عطر

کلمه عطر در واقع از دنیای لاتین "per fumum" می‌آید که به معنای واقعی کلمه "از طریق دود" ترجمه می‌شود و رومی‌ها و اعراب هنر ساخت و پوشیدن عطر را 2500 سال پیش اصلاح کردند. امپراتور نرون جشن‌های مجللی را با روغن گل رز و یاس که از میان فواره‌ها می‌ریخت و در هوا پخش می‌شد برگزار می‌کرد. روش عربی بخور که برای خوشبو کردن لباس و محیط، عود و چوب‌های گرانبها را می‌سوزانند نیز امروزه برجسته شده است.حقایق عطر ها بسیار زیاد است و معمولا تمام افراد از این حقایق اطلاع ندارند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با 13 واقعیت در مورد عطر آشنا کنیم.

حقایقی در مورد عطر

1. اولین عطر چه بود؟

ما در واقع نمی‌دانیم که اولین عطر چه بود؛ اما می‌دانیم که اولین شیمیدان ثبت شده جهان که یک عطرساز نیز بود، زنی به نام تاپوتی است. او در حدود 1200 سال قبل از میلاد در بین النهرین بابل زندگی می‌کرد. گفته می‌شود که او روش‌هایی را برای تکنیک‌های استخراج بو ابداع و ثبت کرده که پایه‌ای برای ساخت عطر امروزی است. سابقه اولین "کارخانه" واقعی که به تولید روغن‌های معطر اختصاص یافته به 4000 سال قبل در جزیره قبرس باز می‌گردد. مصری‌ها اولین کسانی بودند که 3000 سال پیش عطر را واقعاً بخشی از فرهنگ خود کردند و ظروف سنگی و شیشه‌ای را برای نگهداری روغن‌های معطر و مرهم گرانبهای خود اختراع کردند.

2. آیا عطر می‌تواند یک ماده مقوی جنسی باشد؟

عطر بدون شک می‌تواند احساس سکسی را در کاربر ایجاد کند. در واقع عطرهایی با موادی وجود دارند که به داشتن خواص تقویت کننده قوای جنسی معروف هستند و بوی آن‌ها می‌تواند جذابیت آنی و واکنش‌های حسی شهودی را ایجاد کند. گفته می‌شود که ترکیباتی مانند گل یاس، گل یلانگ یلانگ، وانیل و زنجبیل دارای خواص تقویت کننده جنسی هستند. حتی کلئوپاترا نیز از کیفیت قوی گل یاس اطلاع داشت و از قدرت این رایحه برای اغوای مارک آنتونی استفاده کرد.

عطر یک ماده مقوی جنسی

3. چرا بوی عطر در طول روز تغییر می‌کند؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا بوی عطر در طول روز تغییر می‌کند؟ این تغییر معمولا به خاطر نت‌های بالایی، قلبی و پایه در یک عطر است. هنگام ایجاد یک عطر، ترکیب شیمیایی پوست و مواد خام مورد استفاده باعث می‌شود که عطر در طول زمان تکامل پیدا کند. این نکته را باید بدانید که هر عطر ترکیبی بسیار پیچیده از نت‌های بالایی، نت‌های قلبی و نت‌های پایه است.

نت‌های بالایی لطیف‌ترین نت‌ها هستند و معمولاً ماندگاری زیادی ندارند. نت‌های قلبی معمولا نت‌های گیاهی، گلی و ادویه‌ای هستند که ماندگاری بیشتری نسبت به نت‌های بالایی دارند، اما می‌توانید طولانی‌ترین رایحه عطر را در نت‌های پایه حس کنید. نت‌های پایه معمولا از چوب، عنبر و مشک تشکیل می‌شوند.

4. آیا عطر تاریخ انقضا دارد؟

ترکیب یک عطر ممکن است در طول زمان تغییر کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود عطر خود را در عرض 3 تا 5 سال استفاده کنید. پس از باز شدن بطری و تماس با هوا (با باز کردن بطری یا اسپری کردن دستگاه اتمایزر) باید عطر در سه سال اول استفاده و تمام شود. هر چه عطر قدیمی‌تر می‌شود، بوی آن متفاوت‌تر می‌شود، برای مثال یک ادو تویلت ممکن است تنها پس از چند سال بوی الکل بدهد. هرچه غلظت عطر بیشتر باشد، احتمال ماندگاری طولانی‌تری در بطری و همچنین روی پوست شما افزایش پیدا می‌کند. معمولاً عطرهایی با نت پایه سنگین‌تر (شرقی) بیشترین ماندگاری را دارند.

تاریخ انقضا عطر

5. چگونه عطر را نگهداری کنیم؟

عوامل خاصی وجود دارد که باید هنگام نگهداری عطر به خاطر بسپارید. رطوبت، نور خورشید و تغییرات دما در طول زمان بر کیفیت عطر شما تأثیر می‌گذارند. بنابراین، برای ماندگاری طولانی‌تر عطرتان، مطمئن شوید که آن را به صورت عمودی در مکانی تاریک که تحت تأثیر رطوبت یا تغییرات شدید دما قرار نگیرد، نگهداری کنید. با توجه به این توضیح، بنابراین محیط حمام یا ماشین واقعا برای نگهداری عطر ایده‌آل نیستند.

6. تفاوت ادو پرفیوم و پرفیوم چیست؟

دسته‌بندی‌های مختلفی در عطرسازی برای انواع عطر با غلظت معین وجود دارد. غلظت به مقدار روغن خالص موجود در یک عطر اشاره دارد. به عنوان مثال، ادو تویلت دارای غلظت عطر حدود 10٪ است در حالی که Eau de Parfum 15٪ است. عطرهایی که به عنوان Parfum واقعی طبقه‌بندی می‌شوند دارای غلظت بیش از 20٪ هستند. هر چه این غلظت بیشتر باشد، ماندگاری روی پوست بیشتر است، به این معنی که ماندگاری یک عطر بیشتر از یک ادو پرفیوم روی پوست شما است. می‌توان انتظار داشت که یک پرفیوم 8 تا 12 ساعت روی پوست دوام داشته باشد در حالی که یک ادو پرفیوم ممکن است فقط حدود 6 ساعت دوام داشته باشد.

تفاوت ادو پرفیوم و پرفیوم

7. آیا عطر تقویت کننده خلق و خو است؟

عطر قطعا یک محرک احساس خوب است که می‌تواند شما را آرام کند، خلق و خو را بهبود ببخشد، احساس جذابیت را در شما ایجاد کند و به عنوان یک تقویت کننده اعتماد به نفس عمل کند. عطر همچنین به عنوان تداعی کننده خاطرات خاصی شناخته شده است. داشتن حافظه عطر می‌تواند بسیار خاص باشد زیرا به یادآوری چیزهایی که واقعاً می‌خواهید به خاطر بسپارید کمک می‌کند. همچنین گفته می‌شود که عطر دارای رایحه مرکبات شما را پرانرژی و شاداب می‌کند. بنابراین اگر احساس کسالت و بی‌حالی می‌کنید به سراغ عطرهای مرکباتی بروید.

8. چرا عطر روی پوست بوی متفاوتی دارد؟

هر فردی PH پوست متفاوتی دارد و همچنین سبک زندگی متفاوتی (ورزش، رژیم غذایی، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و غیره) دارد. این عوامل می‌تواند تأثیراتی بر روی بوی عطر شما در مقایسه با دیگران یا روی کارت‌های معطر روی پوست شما داشته باشد. اگر متوجه شدید که بوی عطر شما متفاوت از قبل است، به این معنی نیست که عطر به طور خودکار از بین رفته یا فرمول عطر تغییر کرده است. تغییر در رایحه عطر می‌تواند به این معنی باشد که شما ممکن است سبک زندگی خود را تغییر داده‌اید.

تفاوت بوی عطر روی پوست

9. تفاوت بین بطری اسپلش و اتومایزر چیست؟

بیشتر عطرها اتمیزر هستند که در اصل یک پمپ اسپری هستند. بطری اسپلش پمپ اسپری ندارد و لزوماً روی بطری اپلیکاتور ندارد. بطری‌های اسپلش معمولا برای افترشیو استفاده می‌شود. روغن‌های عطر خالص نیز ممکن است در بطری‌های کریستالی ارائه شوند که پمپ اسپری ندارند اما دارای یک اپلیکاتور هستند که اجازه می‌دهد عطر را روی پوست بمالید و بپاشید.

10. چگونه عطر بزنیم؟

عطر با گرمای بدن فعال می‌شود به همین دلیل باید عطر را روی پوست خود و مخصوصا در نقاط اصلی نبض‌دار، داخل مچ دست، روی گردن، پشت گوش، آرنج و پشت زانوها بزنید. نکته بسیار مهم این است که بعد از زدن عطر، مچ دست‌های خود را به هم مالش ندهید؛ زیرا این کار باعث تغییر مولکول‌های عطر و ایجاد بوی متفاوت در عطر می‌شود. مالش دست‌ها به یکدیگر اشتباه رایجی است که اکثر افراد انجام می‌دهند.

واقعیت عطر ها

شما همچنین می‌توانید عطر را به موهای خود بزنید زیرا ماندگاری بیشتری دارد و بوی آن را بیشتر پخش می‌کند زیرا دائما در حال حرکت هستند. لطفا از اسپری مستقیم عطر روی موهای خود خودداری کنید زیرا الکل موجود در آن می‌تواند موها را خشک کند. برای این منظور، قبل از برس زدن موهایتان عطر را روی برس اسپری کنید سپس روی موها بکشید.

11. آیا عطرها وگان هستند؟

بسیاری از عطرها حاوی ترکیباتی از حیوانات هستند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که یک عطر 100٪ گیاهی است، توصیه می‌شود قبل از خرید عطر مشخصات آن را به دقت بررسی کنید. عطرهای Clive Christian بر روی حیوانات آزمایش نمی‌شوند و اکثر عطرهای ما دارای گواهی مناسب برای گیاهخواران هستند. برخی از عطرهای ما که برای گیاهخواران مناسب نیستند حاوی موم طبیعی زنبور عسل و عسل مطلق هستند که به طور پایدار از جنوب فرانسه به عنوان دو محصول صنعت عسل تهیه می‌شود.

12. عطر یونیسکس چیست؟

به طور کلی همه عطرها یونیسکس هستند. هیچ قانون مکتوبی وجود ندارد که بگوید رایحه شیرین و گلی برای زنان و عطرهای چوبی عمیق برای مردان است. این تعیین جنسیت به خود صاحب عطر بستگی دارد که تصمیم بگیرد چگونه می‌خواهد بوی عطر خود را به کمد لباس شخصی خود اضافه کند. در واقع زنان زیادی وجود دارند که از عطرهایی استفاده می‌کنند که به عنوان مردانه طبقه‌بندی می‌شوند و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد.

حقایق عطر ها

در پایان باید بدانید که عطر دارای تاریخچه‌ای غنی، هنری پیچیده است و قدرت غیرقابل انکاری در برانگیختن احساسات و خاطرات دارد. درک حقایق در مورد عطر، از منشأ آن گرفته تا کاربرد و نگهداری آن، می‌تواند قدردانی شما را از این دنیای رایحه جذاب را افزایش دهد. چه یک فرد با تجربه در زمینه عطر باشید و چه کسی که به تازگی به عطرها علاقه پیدا کرده است، این 12 واقعیت بدون شک ارتباط شما را با این جنبه جاودانه و مسحورکننده فرهنگ انسانی عمیق‌تر می‌کند. این حقایق عطر ها واقعیت عطر را روشن می‌کند و در شناخت عطرها به شما کمک می‌کند.

منبع:clivechristian

محصولات مرتبط
سرچ ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۲,۲۹۳,۰۰۰ تومان۱۵,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
لینیج ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage 
۱۵,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
گایدنس - گویدانس ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouageامکان ارسال فوری
۱۸,۸۴۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
الکتریک چری ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۳۰,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
فور هر فوراور ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۱,۵۳۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
والایا ادو پرفیوم زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۸,۱۸۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
کنت استاپ لاوینگ یو ادو پرفیوم زنانه بای کیلیانBy Kilian 
۳۶,۲۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
مای وی پرفیوم زنانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۹,۸۰۱,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
سونیک فلاور ادو پرفیوم زنانه مردانه روم 1015Room 1015 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وای اینتنس ادو پرفیوم مردانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL 
۷,۸۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سادوناسو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه ناسوماتوNasomatto 
۱۰,۸۵۱,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید