یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بهترین عطرها برای جلب اعتماد دیگران

بهترین عطرها برای جلب اعتماد دیگران

آیا می‌خواهید اعتماد دیگران را به دست آورید؟ پس چرا رایحه اسطوخودوس را امتحان نمی‌کنید؟ یک مطالعه جدید که در مجله Frontiers Psychology منتشر شد نشان داد که رایحه آرام بخش اسطوخودوس (بر خلاف رایحه‌های شورانگیزتر مثل نعناع) می‌تواند حس اعتماد را تقویت کند. مدت‌هاست که دانشمندان به این حقیقت دست یافته اند که برخی از ترکیبات معطر می‌توانند روی سلامت شناختی یا روان شناختی افراد تاثیر بگذارند.

اما این اولین بار است که توانسته اند ارتباط مستقیمی بین یک بوی خاص و ایجاد حس اعتماد در دیگران را پیدا می‌کنند. مغز انسان می‌تواند تک تک مولکول‌های بو را تشخیص دهد. و تنها یک رایحه و بوی جزئی می‌تواند خاطرات مبهم دوران کودکی را برای ما زنده کند. همه این ها نمونه‌های قدرتمندی از تاثیرات رایحه‌ها بر زندگی ما هستند. اما اگر عطرهای خاص بتوانند نحوه درک و تعامل ما با دیگران را نیز تغییر دهند چه؟

برای ارزیابی تاثیر رایحه اسطوخودوس روی ایجاد حس اعتماد، محققان از 90 شرکت کننده خواستند که یک آزمایش با نام «بازی اعتماد» را انجام دهند. طی این آزمایش 30 نفر در اتاقی با رایحه اسطوخودوس، 30 نفر در اتاقی با رایحه نعناع و 30 نفر در اتاقی بدون رایحه قرار گرفتند. به افراد شرکت کننده گفته شد که این مطالعه برای بررسی فرآیندهای تصمیم گیری طراحی شده و هیچ کس از وجود رایحه‌ها خبر نداشت. به شرکت کنندگانی که «اعتمادکنندگان» تلقی می‌شدند، کمی پول داده می‌شد که می‌توانستند آن را نزد خود نگه دارند یا (به طور جزئی یا کامل) به «معتمد» بدهند.

با چه روایحی جلب اعتماد کنیم؟

قبل از انتقال پول، به اعتمادکنندگان گفته شد که مبلغی که می‌دهند قرار است سه برابر شود ولی تصمیم گیری با معتمد است که چه مقدار از آن پول سه برابر شده را به اعتمادکننده پس بدهد. بنابراین، در این آزمایش، مقدار پول منتقل شده معیار اعتماد بین دو فرد بود. پس از این آزمایش، دانشمندان دریافتند که در اتاق اسطوخودوس، اعتمادکنندگان به طور قابل توجهی پول بیشتری را به معتمد منتقل می‌کنند تا در اتاق‌های نعناع یا اتاق کنترل.

مطالعاتی که در گذشته انجام شدند نشان دادند که رایحه اسطوخودوس وضعیت ذهنی بهتری را ایجاد می‌کند. اما این اولین مطالعه ای است که اسطوخودوس را به طور مستقیم با اعتماد بین فردی مرتبط می‌کند. نویسندگان این مطالعه گمان می‌کنند که رابطه بین «اسطوخودوس» و «اعتماد» توسط فرآیندی کنترل می‌شود که مشابه فرآیندی است که در طول "تفکر واگرا" از مغز می‌گذرد. اگر به دنبال بهترین عطرهای زنانه و مردانه برای جلب اعتماد هستید، در اینجا به لیستی از بهترین این عطرها اشاره کرده ایم:

1- ادوپرفیوم شنل کوکو مادمازل زنانه (Chanel Coco Mademoiselle)

ادو پرفیوم کوکو مادمازل زنانه شنل

خرید عطر کوکو مادمازل زنانه شنل

عطر شنل کوکو مادمازل رایحه ای کهربایی تازه، شگفت انگیز و متمایز دارد و نماد زنی پرجنب و جوش، مستقل و دوست داشتنی است. این عطر سرشار از نت‌های گلی، مرکباتی و چوبی است که باعث می‌شود حس اعتماد در طرف مقابل به وجود بیاید. این عطر ماندگاری عالی ای دارد و انتخابی مناسب برای هر 4 فصل است. شنل کوکو مادمازل از محبوبیت زیادی در میان زنان سرتاسر جهان برخوردار است و کمک می‌کند در هر مجلسی که هستید بدرخشید. به همین علت است که جزو بهترین و پرطرفدارترین عطرهای زنانه دنیا است.

2- ادوپرفیوم دیور جادور زنانه (Dior J'adore)

 جادور ابسولو ادو پرفیوم زنانه دیور

خرید عطر دیور جادور

آیا دنبال عطری زنانه با رایحه متمایز، شیرین و در عین حال ملایم هستید؟ عطر دیور جادور بهترین انتخاب برای شماست. این عطر که در سال 1999 عرضه شد، هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. دیور جادور گزینه‌ای مناسب برای زنانی است که می‌خواهند شیک و باکلاس به نظر برسند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این عطر این است که فقط با یکبار استفاده، آنچنان تحت تاثیر بوی شگفت انگیز آن قرار می‌گیرید که دیگر نمی‌توانید آن را با عطر دیگری جایگزین کنید.

محتویات این عطر به رنگ طلایی هستند و این محتویات در کنار بسته بندی خاص، باعث جذاب‌تر شدن این عطر شده‌اند. نت‌های اولیه این عطر میوه‌ای هستند و ترکیبی از پرتقال ماندارین، نارنج، گلابی و هلو هستند. بعد از آن نت‌های میانی گل‌هایی همچون گل مریم، ارکیده، بنفشه و زنبق دره را حس می‌کنید و در نهایت بوی خوش وانیل و چوب سدر به مشامتان می‌رسد. عطر دیور جادور انتخابی عالی برای مناسبت‌های خاص است.

3- ادوپرفیوم تام فورد بلک ارکید زنانه (Tom Ford Black Orchid)

ادو پرفیوم لک ارکید زنانه تام فورد

خرید عطر تام فورد بلک ارکید

تام فورد بلک ارکید در دسته عطرهای محبوب و پرطرفدار قرار دارد و دارای شهرت جهانی است. ترکیب موفقیت آمیز نت‌های گلی، چوبی و مشک در این عطر باعث شده که جذابیت آن دوچندان شود. این عطر برای زنانی مناسب است که شخصیت مستحکم و مستقلی دارند و می‌خواهند همیشه خوشبو و شیک باشند. این محصول در سال 2006 عرضه شد و توانست لقب یکی از بهترین عطرهای جهان را کسب کند. تام فورد بلک ارکید ابتدا با بوی خوشایند یاسمن فرانسوی همراه است و بعد از مدتی، بوی چوب و عود عربی از آن به مشام می‌رسد. اگر چه بلک ارکید انتخابی عالی برای تمام فصول است اما بهترین فصل برای استفاده از آن، زمستان است.

4- ادوپرفیوم گوچی بلوم زنانه (Gucci Bloom)

خرید گوچی بلوم اینتنس ادو پرفیوم زنانه گوچی

خرید عطر گوچی بلوم

عطر گوچی بلوم یکی از موفق‌ترین عطرهای زنانه کمپانی گوچی است که نشان دهنده حس زیبایی، زنانگی، طراوت و شادابی است. بلوم به معنای شکوفه است و پس از استفاده از این عطر، حس می‌کنید که در باغی پر از شکوفه در حال راه رفتن هستید. رایحه این عطر گلی، خنک است و انتخابی عالی برای بهار و تابستان در نظر گرفته می‌شود. تلفیقی عالی از گل‌های گوناگون باعث شده جذابیت این عطر بیشتر شود. اصلی‌ترین روایح این عطر شامل گل مریم، گل یاس و نیلوفر هستند که به خوبی می‌توانند باعث جلب اعتماد شوند.

4- ادوپرفیوم ایوسن لورن بلک اپیوم زنانه (Yves Saint Laurent Black Opium)

 بلک اوپیوم الیسیت گرین ادو پرفیوم زنانه ایوسن لورن

خرید عطر ایوسن لورن بلک اوپیوم

عطر زنانه ایو سن لورن بلک اپیوم با رایحه تلخ و جذابی که دارد انتخابی عالی برای شب‌های سرد پاییز و زمستان است. اصلی‌ترین ترکیبات این عطر شامل قهوه، گل یاس، گلابی، وانیل، نعناع هندی و سدر هستند. از ویژگی‌های متمایز این عطر می‌توان به قابلیت پخش شدن و ماندگاری عالی آن اشاره کرد. اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس، زیبا و جذاب به نظر برسید، عطر زنانه ایو سن لورن بلک اپیوم بهترین انتخاب برای شماست. این عطر همچنین یکی از بهترین عطرها برای جلب اعتماد در نظر گرفته می‌شود.

5- پرفیوم بلو د شنل مردانه (Chanel Bleu de Chanel)

 بلو د شنل پارفوم مردانه شنل

خرید عطر بلو د شنل

اگر می‌خواهید همیشه متمایز و خاص به نظر برسید، عطر شنل بلو د شنل یک انتخاب عالی است. این عطر مردانه با رایحه‌های مرکبات و چوبی، حس اعتماد به نفس را در شما به وجود می‌آورد و کمک می‌کند مورد اعتماد به نظر برسید. ماندگاری این عطر خیلی بالاست و همین موضوع باعث شده که برای مهمانی‌ها مناسب باشد. شنل بلو د شنل برای مردانی مناسب است که شخصیت آزاد، مستقل، سرزنده و بانشاط دارند. طبع این عطر خنک است و بهترین فصل استفاده از آن، بهار است.

6- پرفیوم دیور سویج مردانه (Dior Sauvage)

ساوج پارفوم پرفیوم مردانه دیور

خریدساوج پارفوم پرفیوم مردانه دیور

عطر دیور ساواج همیشه انتخاب مردان خوش سلیقه بوده است. این عطر سلطنتی رایحه تلخ و جذابی دارد و یک گزینه عالی برای تمام فصل‌ها در نظر گرفته می‌شود. برخی از روایح خوشبوی استفاده شده در این عطر شامل ترنج، فلفل، اسطوخودوس، شمعدانی، خس خس و سدر هستند. تلفیق هنرمندانه این روایح در عطر دیور ساواج باعث خاص شدن رایحه آن شده است. از آنجایی که دیور ساواج هر آنچه که از یک عطر خوب انتظار می‌رود را دارد یک گزینه عالی برای هدیه دادن در نظر گرفته می‌شود.

7- ادوپرفیوم تام فورد اود وود مردانه (Tom Ford Oud Wood)

 عود وود ادو پرفیوم مردانه/زنانه تام فورد

خرید عطر تام فورد عود وود

یکی از محصولات پرطرفدار، خاص و شگفت انگیز برند تام فورد عطر تام فورد عود وود است که تمرکز اصلی آن روی چوب صندل و عود است. این عطر نماد مردهای باجذبه، پرقدرت و با اعتماد به نفس است. عطر تام فورد عود وود در سال 2007 به بازار عرضه شد و از همان زمان مورد توجه مردان قرار گرفت. ترکیب روایح این عطر به نحوی است که باعث ایجاد حس اعتماد می‌شود.

8- ادوپرفیوم کرید اونتوس مردانه (Creed Aventus)

 اونتوس ادو پرفیوم مردانه کرید

خریداونتوس ادو پرفیوم مردانه کرید

ترکیب روایح عطر مردانه کرید اونتوس به نحوی است که در عین تضاد، هماهنگی بسیار جالبی با هم دارند. اصلی‌ترین روایح استفاده شده در این عطر جذاب شامل ترنج، سیب، آناناس، رز، نعناع هندی، یاس، مشک، وانیل و عنبر هستند. این عطر رایحه شیک و کلاسیکی دارد و باعث جلب اعتماد می‌شود. علاوه بر این، قابلیت پخش بو و ماندگاری این عطر نیز عالی است.

9- ادوپرفیوم جورجیو ارمانی آکوا دی جیو (Giorgio Armani Acqua di Gio)

 آکوا دی جیو ادو پرفیوم مردانه جورجیو آرمانی

خریدآکوا دی جیو ادو پرفیوم مردانه جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی آکوا دی جیو یک عطر مردانه خنک و عالی برای روزهای گرم تابستان است. این عطر تلفیقی هنرمندانه از نت‌های ترنج، پرتقال ماندارین، لیموترش، رز، بنفشه، رزماری، هلو، مشک، کهربا، نعناع و سدر است. این عطر رایحه آرامش بخشی دارد که باعث ایجاد حس اعتماد می‌شود. جورجیو آرمانی آکوا دی جیو جزو قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین عطرها است و در سال 1996 عرضه شد. در پایان امیدواریم که نکات گفته شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

تفکر واگرا یک استراتژی خلاقانه است که شامل تداعی ناگهانی یک سری ایده‌ها و راه حل‌ها است که منجر به شکستن چارچوب ذهنی و ایجاد تفکر فراگیرتری می‌شود. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که تفکر واگرا باعث تقویت اعتماد بین فردی نیز می‌شود. البته هنوز به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است و محققان هنوز روی این که گیرنده‌های بویایی شرکت کنندگان و دیگر عوامل چه نقشی در این زمینه دارند مطمئن نیستند.

منبع:pbs

محصولات مرتبط
سرچ ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۲,۲۹۳,۰۰۰ تومان۱۵,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
لینیج ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage 
۱۵,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
گایدنس - گویدانس ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouageامکان ارسال فوری
۱۸,۸۴۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
الکتریک چری ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۳۰,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
فور هر فوراور ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۱,۵۳۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
والایا ادو پرفیوم زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۸,۱۸۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
کنت استاپ لاوینگ یو ادو پرفیوم زنانه بای کیلیانBy Kilian 
۳۶,۲۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
مای وی پرفیوم زنانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۹,۸۰۱,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
سونیک فلاور ادو پرفیوم زنانه مردانه روم 1015Room 1015 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وای اینتنس ادو پرفیوم مردانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL 
۷,۸۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سادوناسو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه ناسوماتوNasomatto 
۱۰,۸۵۱,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :فرزانه پاشایی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید