یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آروماتراپی چه تاثیری بر بهبود کیفیت خواب افراد دارد؟

آروماتراپی چه تاثیری بر بهبود کیفیت خواب افراد دارد؟

قرار گرفتن در برابر رایحه خوب كیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و هنگام خواب احساس خوشایندی برای افراد ایجاد می‌كند. چراکه حس بویایی هنگام خواب فعال است و رایحه‌های مختلف هنگام خواب بر بخش‌هایی از مغز مانند منطقه مربوط به حافظه تاثیر می‌گذارد. محققان در روند بررسی علل كابوس‌های شبانه، به تاثیر رایحه‌های مختلف بر كیفیت خواب پی بردند.

محققان در این پژوهش، گروهی افراد داوطلب را كه در مرحله رویابینی خواب بودند، به مدت 10 ثانیه در برابر رایحه معطر قرار دادند و سپس آنان را از خواب بیدار كردند. پس از آن محققان از داوطلبان درباره محتوای خواب و احساس آنان در آن لحظه سوال كردند. براساس این پژوهش رایحه‌های مطبوع باعث ایجاد احساس خوشایند و بهبود كیفیت خواب می‌شود.

بهبود کیفیت خواب با رایحه درمانی

استراتژی های متعددی وجود دارد که برای بهبود خواب شبانه توصیه می شوند. یکی از تکنیک‌هایی که باعث بهبود کیفیت خواب در افراد مختلف می‌شود، استفاده از روغن‌های معطر گیاهی است. در واقع امروزه، از رایحه درمانی یا آروماتراپی به عنوان روشی برای ایجاد آرامش در افراد استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین لازمه‌های یک خواب راحت نیز، داشتن آرامش است.در اینجا به چند مورد از روغن‌های گیاهی ارامش بخش اشاره کردیم:

درمان بی خوابی با روغن معطر اسطوخودوس

در آروماتراپی، اسطوخودوس بیشترین ارزش را دارد. تاثیر رایحه گیاه اسطوخودوس بر سیستم عصبی، به دلیل اثر آرام بخشی که دارد، غیر قابل انکار است. اسطوخودوس حتی برای درمان بی خوابی‌های مزمن نیز می‌تواند موثر باشد. برای استفاده از رایحه قطره روغن اسطوخودوس، کافی است، 15 قطره از آن را در دستگاه بخور ریخت و شب‌ها آن را روشن کرد. همچنین می‌توان پیش از خواب، یک قطره از روغن معطر اسطوخودوس را روی صورت، گردن، دست و پا ماساژ داد.

رهایی از تنش و بی‌خوابی با اسانس معطر ماندارین

اگر با مشکلات ناشی از تنش و شلوغی در زندگی روزمره خود مواجه باشیم، رایحه اسانس ماندارین می‌تواند تاثیر فراوانی در ایجاد آرامش برای ما داشته باشد. بهترین روش استفاده کاربردی از رایحه روغن ماندارین، ریختن 15 قطره از این روغن اسانس در دستگاه بخور و روشن کردن دستگاه پیش از خواب است. همچنین برای بهره‌گیری از خواص این رایحه، می‌توان صبح و شب دو قطره از آن را به همراه یک قاشق روغن زیتون میل کرد.

درمان بی خوابی ناشی از اضطراب با روغن خوش عطر به لیمو

برای بهبود کیفیت خواب می‌توان از روغن اسانس به لیمو استفاده کرد. عطر این اسانس برای پیشگیری از اضطراب، افسردگی یا ناراحتی‌های مختلف مورد استفاده است و خواص آرام بخش بسیار موثری دارد.

داشتن خوابی آرام و عمیق با عطر بابونه رومی

روغن اسانس بابونه رومی برای مقابله با بی‌خوابی، رایحه‌ای ایده آل و موثر دارد. اثر آرام‌بخش حاصل از رایحه روغن بابونه رومی، بسیار قدرتمند است و حتی برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، نیز مفید واقع می‌شود.

بهبود کیفیت خواب با رایحه پرتقال تلخ

رایحه روغن پرتقال و به طور کلیگروه بویایی مرکبات به طرز چشم‌گیری آرام‌بخش بوده و به طور موثری در درمان بی‌خوابی، افسردگی، استرس و عصبانیت کاربردی است. از این روغن می‌توان در دستگاه بخور یا به صورت ترکیب با یک روغن حامل برای ماساژ استفاده کرد. اگر یک قطره از اسانس روغن پرتقال تلخ را روی بالش یا لباس خود بزنید، به طوری که رایحه آن مستقیما وارد مشام شما شود، کیفیت خواب شما بهبود می‌یابد و خواب راحت‌تر و عمیق‌تری را تجربه خواهید کرد.

روغن های اسانس یا مواد تشکیل دهنده فعال معطر روی سیستم عصبی پاراسمپاتیک که کنترل کننده استراحت، آرامش و خواب است، اثر می گذارد. میلیون‌ها گیرنده بویایی در بینی شما به مغز متصل هستند، بنابراین بوها تاثیر فوری در ایجاد آرامش و خوابیدن شما دارند. روغن‌های معطر را می‌توان در ماساژ یا بخور استفاده کرد، تا باعث کاهش تنش اضطراب و افسردگی در افراد مختلف شود. اکنون که با اثر رایحه‌های مختلف بر بهبود کیفیت خواب آشنا شدید، آیا از آن‌ها برای داشتن خوابی آسوده، عمیق و آرام استفاده خواهید کرد؟

۲۴۱,۲۷۴
محصولات مرتبط
پاپ اسماج گل‌ اسطوخودوس ریحاRiihaامکان ارسال فوری
۲۳۵,۰۰۰ تومان
۱ عددی
اسماج و هربال استیم گل‌ اسطوخودوس ریحاRiihaامکان ارسال فوری
۲۷۱,۰۰۰ تومان
۲ عددی
چوب پالو سانتوRiihaامکان ارسال فوریپیشنهاد شگفت انگیز
۰
:
۰
:
۰
۵۹۸,۰۰۰ تومان۳۵۰,۰۰۰ تومان
۵ عددی
۱ عددی
اسماج و هربال استیم برگ و سرشاخه اسطوخودوس ریحاRiihaامکان ارسال فوریپیشنهاد شگفت انگیز
۰
:
۰
:
۰
۱۷۰,۰۰۰ تومان۱۲۵,۰۰۰ تومان
۲ عددی
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آروماتراپی چه تأثیری دارد؟
پاسخ:

قرار گرفتن در برابر رایحه خوب كیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و هنگام خواب احساس خوشایندی برای افراد ایجاد می‌كند. محققان در روند بررسی علل كابوس‌های شبانه، به تاثیر رایحه‌های مختلف بر كیفیت خواب پی بردند. 

بهبود کیفیت خواب با رایحه درمانی چگونه ممکن است؟
پاسخ:

استراتژی های متعددی وجود دارد که برای بهبود خواب شبانه توصیه می شوند. یکی از تکنیک‌هایی که باعث بهبود کیفیت خواب در افراد مختلف می‌شود، استفاده از روغن‌های معطر گیاهی است. در واقع امروزه، از رایحه درمانی یا  آروماتراپی به عنوان روشی برای ایجاد آرامش در افراد استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین لازمه‌های یک خواب راحت نیز، داشتن آرامش است.

روغن معطر اسطوخودوس چه تأثیری روی بی خوابی دارد؟
پاسخ:

در آروماتراپی، اسطوخودوس بیشترین ارزش را دارد. تاثیر رایحه گیاه اسطوخودوس بر سیستم عصبی، به دلیل اثر آرام بخشی که دارد، غیر قابل انکار است. اسطوخودوس حتی برای درمان بی خوابی‌های مزمن نیز می‌تواند موثر باشد. برای استفاده از رایحه قطره روغن اسطوخودوس، کافی است، 15 قطره از آن را در دستگاه بخور ریخت و شب‌ها آن را روشن کرد. همچنین می‌توان پیش از خواب، یک قطره از روغن معطر اسطوخودوس را روی صورت، گردن، دست و پا ماساژ داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۱,۲۷۴ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید