یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه با رایحه‌ها مدیتیشن کنیم؟

چگونه با رایحه‌ها مدیتیشن کنیم؟

حس بویایی یک حس اولیه است که امکان برقراری ارتباط از طریق بوها را از طریق تشخیص نشانه ها، بوها و حافظه فراهم می‌کند. روایح خاطرات را برمی‌انگیزند، ما را احساساتی و غرق خود می‌کنند و کمک می کنند تا تصاویر مربوط به آنها را برای خودمان را تداعی کنیم.

روایح دیگر اغواگری ما را به هم می زند، به ما هشدار می‌دهند و از خطر باز می‌دارند، وسوسه می‌کنند، شور مذهبی ما را تقویت می کند و گاهی حتی ما را تا بهشت نیز همراهی می‌کند. بخور، روغن‌های طبیعی معطر و مدیتیشن هزاران سال است که برای تمرکز ذهن، ترویج آرامش و تقویت یک ارتباط معنوی استفاده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم درباره ارتباط روایح با مدیتیشن و آثار آنها بر روح و روان و حتی جسم و خلق و خوی انسان‌ها صحبت کنیم.اگر استرس شما را مضطرب، پرتنش و نگران کرده است، مدیتیشن را امتحان کنید. گذراندن حتی چند دقیقه در مدیتیشن می‌تواند ذهن‌تان را ارام کند و آرامش درونی شما را بازگرداند.

مدیتیشن چیست؟

مراقبه برای هزاران سال است که در میان انسان‌ها با آداب و رسوم و فرهنگ‌های متفاوت انجام می‌شود. در سالیان خیلی دور، مدیتیشن در واقع برای کمک به درک عمیق نیروهای مقدس و عرفانی زندگی بود اما این روزها، مدیتیشن برای آرامش و کاهش استرس استفاده می‌شود.

مدیتیشن نوعی طب مکمل ذهن و بدن در نظر گرفته می‌شود چرا که می‌تواند حالتی عمیق از آرامش جسمی و ذهنی را در وجود شما ایجاد کند. مدیتیشن یک اصطلاح چتر برای رسیدن به حالت آرامش است که انواع مختلفی از تکنیک‌ها و روش‌ها را شامل می‌شود.

انواع مدیتیشن

مدیتیشن انواع و روش‌های مختلفی دارد کههمه این تکنیک‌ها در یک هدف مشترک برای رسیدن به آرامش درونی هستند. شما در حین مدیتیشن، توجه خود را متمرکز می‌کنید و جریان افکار درهم ریخته‌ای که ذهن شما را شلوغ کرده و باعث استرس شده، حذف می‌کنید. این فرآیند در طول زمان منجر به افزایش رفاه جسمی، عاطفی و روحی شما می‌شود.

مدیتیشن هدایت شده

گاهی اوقات تصویرسازی یا تجسم هدایت شده نامیده می شود، با این روش مدیتیشن شما تصاویر ذهنی از مکان ها یا موقعیت هایی ایجاد می کنید که برایتان آرامش بخش است. مدیتیشن هدایت شده نوعی از مدیتیشن را توصیف می‌کند که از چندین تکنیک مختلف برای دستیابی یا تقویت حالت مراقبه استفاده می کند. رایج ترین شکل این مدیتیشن، ترکیبی از موسیقی مدیتیشن و موسیقی درمانی، تصویرسازی هدایت شده، آرامش بدن و ذهن، تمرکز حواس و نوشتار درمانی است.

مدیتیشن مانترا

در این نوع مدیتیشن، شما در سکوت یک کلمه، فکر یا عبارت آرامش بخش را تکرار می کنید تا از افکار منحرف کننده و مزاحم جلوگیری کنید. همانطور که گفته شد هدف مدیتیشن مانترا تمرکز ذهن بر یک کلمه، صدا یا عبارت است و به ذهن اجازه نمی‌دهد که منحرف شود و به وسیله مانترا ذهنتان نظم می‌گیرد. یک مانترا انتخاب کنید؛ برای یک مانترا از صدا، کلمه الهام‌بخش و مثبت یا عبارت کوتاه استفاده کنید. برای مثال صدای « OM» اغلب در شرق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیتیشن ذهن آگاهی

ذهن آگاهی نوعی مراقبه مبتنی بر هوشیار بودن یا افزایش آگاهی و پذیرش زندگی در لحظه حال است. در مدیتیشن ذهن آگاهی، کاملاً از آنچه در لحظه حس می کنید بدون تفسیر و قضاوت آگاه باشید. شما در طول مدیتیشن روی جریان تنفس، تصویرگری هدایت شده و سایر روش ها برای آرام سازی بدن و ذهن خود تمرکز می‌کنید. شما می توانید افکار و احساسات خود را مشاهده و درک کنید، اما اجازه می‌دهید که آنها بدون قضاوت بگذرند.

چی کونگ

چی کونگ که بعضی آنرا کونگ فوی درونی هم می‌نامند یک روش بسیار قدیمی کنترل و استفاده از انرژی درونی در چین باستان است که توسط مردم چین برای حفظ و افزایش سلامت جسمی و روانی در هنرهای رزمی انجام می‌شود. در این روش شما می‌اموزید که چطور انرژی " چی " محیط را دریافت کرده، آن را ذخیره کنید و در هنگام نیاز آنرا به جریان بیاندازید. برای دستیابی به این هدف روشهای خاصی برای تمرین وجود دارد، این روشها به سه دسته تمرینات تنفسی، حرکت بدنی و مراقبه‌های ذهنی تقسیم میشوند. چی کونگ (CHEE-gung) بخشی از طب سنتی چینی است.

تای چی

" تای چی چوان" نام یکسری از تمرینات هنرهای رزمی چینی است که از مشخصات آن می‌توان به حرکات ملایم و نرم به همراه تنفس موزون و هماهنگ با تمرکز فکر و روح اشاره کرد. در تای چی (TIE-CHEE)، شما حین تمرین تنفس عمیق و مجموعه‌ای از وضعیت‌ها یا حرکات خود را به شیوه‌ای آرام، ملایم و برازنده انجام می‌دهید.

مدیتیشن متعالی

مدیتیشن متعالی یک تکنیک ساده و طبیعی است. در مدیتیشن متعالی، شما در سکوت یک مانترا که بر اساس خصوصیات شخصی خود انتخاب کرده‌اید، مانند یک کلمه، صدا یا عبارت را به روشی خاص تکرار می‌کنید. این شکل از مدیتیشن به بدن شما اجازه می‌دهد تا در حالت استراحت و آرامش عمیق قرار بگیرد و ذهن شما بدون نیاز به تمرکز یا تلاش به آرامش درونی دست یابد.

یوگا

در یوگا شما یک سری از وضعیت‌ها و تمرینات تنفسی و کششی کنترل شده را برای ارتقای بدنی انعطاف پذیرتر و ذهنی آرام انجام می‌دهید. همانطور که در موقعیت‎های حرکتی قرار می‌گیرید، نیاز به تعادل و تمرکز دارید، در نتیجه تشویق می‌شوید که کمتر روی روز شلوغ خود و بیشتر بر روی لحظه و تمرینات‌تان تمرکز کنید.

فواید مدیتیشن

مدیتیشن به شما احساس آرامش روانی، آرامش جسمی و تعادل می‌دهد که می‌تواند برای سلامت عاطفی و سلامت کلی بدن‌ شما مفید باشد و این مزایا با پایان جلسه مدیتیشن تمام نخواهد شد. مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا کل روز را با آرامش بیشتری سپری کنید و ممکن است به شما در مدیریت علائم بیماری‌های خاص نیز کمک کند.

چطور مدیتیشن کنیم؟

انجام مدیتیشن با کم‌ترین امکانات و ساده‌ترین چیزها ممکن است و شما می‌توانید هر زمان که بخواهید مدیتیشن را به تنهایی و در هر لحظه‌ای تمرین کنید. در اینجا به چند راه ساده برای انجام مدیتیشن برای افراد تازه کار اشاره می‌کنیم:

تنفس عمیق

این تکنیک برای افراد مبتدی خوب است زیرا تنفس یک عملکرد طبیعی بدن است. تمام توجه خود را روی تنفس خود متمرکز کنید. هنگام دم و بازدم از طریق سوراخ‌های بینی، روی احساس و گوش دادن تمرکز کنید. عمیق، آهسته و منظم نفس بکشید. هنگامی که توجه‌تان از تمرین پرت شد، به آرامی دوباره تمرکز خود را روی تنفس و دم و بازدم برگردانید.

بدن خود را اسکن کنید

هنگام استفاده از این تکنیک، حواستان باشد که بر روی قسمت‌های مختلف بدن خود تمرکز کنید. سعی کنید از احساسات مختلف بدن خود آگاه شوید؛درد، تنش، گرما و یا آرامش. اسکن بدن را با تمرینات تنفسی ترکیب کنید و تنفس گرما یا آرامش را به داخل و خارج از قسمت های مختلف بدن خود تصور کنید.

یک مانترا را تکرار کنید

شما می توانید مانترای خود را بسازید، چه مذهبی و چه سکولار. نمونه هایی از مانتراهای مذهبی مثل دعای حضرت عیسی در سنت مسیحی، نام مقدس خدا یا om mantra هندوئیسم، بودیسم و سایر ادیان شرقی. در اجرای این روش از راه‌های گوناگون استفاده می‌شود.

بعضی از افراد عبارات را در ذهن خود مرور می‌کنند و برخی آن را به‌شکل زمزمه بر لب‌ها جاری می‌کنند. اما اگر آشفتگی ذهن در میانه راه مانع از تکرار صحیح عبارات شود، می‌توان بیان اذکار با صدای بلند را جایگزین روش‌های قبلی کرد.

قدم بزنید و مدیتیشن کنید

ترکیب پیاده روی با مدیتیشن یک راه کارآمد و سالم و بدون هزینه، برای آرامش است. می‌توانید از این تکنیک هر جایی که در حال پیاده‌روی هستید، مانند یک جنگل آرام، پیاده‌روی در شهر یا حتی در مرکز خرید استفاده کنید. وقتی از این روش استفاده می‌کنید، سرعت راه رفتن خود را کم کنید تا بتوانید روی هر حرکت پاهای خود تمرکز کنید.

سعی کنید روی یک مقصد خاص تمرکز نکنید. روی پاهای خود تمرکز کنید و در ذهن کلمات عملی مانند "بلند کردن"، "حرکت" و "قرار دادن" را در حالی که هر پا را بلند می‌کنید، تکرار کنید، پای خود را به سمت جلو حرکت دهید و دوباره روی زمین قرار دهید.

به نماز مشغول شوید

نماز یکی از شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین نمونه‌های مراقبه است. دعاهای گفتاری و نوشتاری در اکثر سنت‌های دینی یافت می‌شود. شما هم می‌توانید با استفاده از کلمات خود دعا کنید و هم دعاهایی که دیگران نوشته‌اند را بخوانید.

به موسیقی مقدس یا آرامش بخش گوش فرا دهید

به یک موسیقی مقدس، پادکست آرامش بخش یا هر موسیقی که احساس آرامش یا الهام بخشی می‌کنید گوش فرا دهید. ممکن است بخواهید افکار خود را روی یک ورق کاغذ بنویسید یا آنها را با یک دوست در میان بگذارید.

عشق و قدردانی خود را متمرکز کنید

در این نوع مراقبه، شما توجه خود را بر روی یک تصویر یا موجود مقدس متمرکز می‌کنید و احساس عشق، شفقت، محبت، سپاس گذاری و قدردانی را در افکار خود پرورش می‌دهید. همچنین می‌توانید چشمان خود را ببندید و از قدرت تخیل خود استفاده کنید.

تاثیر روایح بر مدیتیشن

در همه ادوار تاریخ، و عصرها مواد معطر به عنوان کمکی برای مدیتیشن مورد استفاده قرار می‌گرفتند و حالت خلق و خو را تغییر می‌دادند. اغلب، حتی اگر بخشی از یک محیط مقدس یا تشریفاتی بودند، صرفا به دلیل عطر پخش شده در هنگام عبادت، مورد قدردانی قرار می‌گرفتند.

علم ثابت کرده است کهرایحه‌ها می‌توانند روی ذهن و بدن ما اثر بگذارند. عطرهای متشکل از مواد کاملاً طبیعی می توانند تأثیر عمیقی بر بدن ما بگذارند. به این دلیل که سیستم لیمبیک مستقیما به بخش‌هایی از مغز متصل است که ضربان قلب، فشار خون، تنفس، سطح استرس و تعادل هورمونی را علاوه بر حافظه کنترل می کند.

جالب است بدانیند که از بین حواس پنج گانه ما، فقط حس بویایی ما است که مستقیما به سیستم لیمبیک متصل می‌شود. و می‌تواند روی ان تاثیر بگذارد. رفتارهای عاطفی ما، ترس، اضطراب، خشم، شادی و اندوه همه از این ناحیه از مغز می‌آیند. در میان متخصصان پزشکی به طور گسترده پذیرفته شده است که روایح می‌توانند سریع‌تر از هر چیز دیگری بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارند.

شکوفه پرتقال

اسانس نرولی از شکوفه پرتقال تلخ به دست می‌آید. آمارا اولین بار به عنوان یک عطر در قرن شانزدهم محبوب شد. نام این عطر از نام شهری به نام نرولی در نزدیکی رم گرفته شد که شاهزاده خانم آن شهر از این عطر استفاده می‌کرد و به ان علاقه داشت. ویژگی‌های خلقی: شور و نشاط آور، متحرک، شادی آور، آگاهی و هویت واضح، جرقه خلاق، گرما از طریق روابط مؤثر، توانایی دادن و دریافت، خندیدن.

رایحه درمانی: اسانس‌های گل‌هایی مانند نرولی اغلب دارای کیفیت شیرین و بوی تند و گاهی حسی هستند که با تمام جنبه‌های خلاقیت، از جمله سرگرمی، بازی، تحریک قوه تخیل مرتبط است. این سرخوشی‌های ملایم در مواقع شوک عاطفی مفید هستند که می‌توانند به رفع اضطراب‌های مربوط به تصویر و عزت نفس ضعیف از خود، کمرویی و عدم اعتماد به نفس کمک کنند.

بنزوئین

بنزوئین رزینی است که از پوست زخمی درختان بوته‌ای کوچک بومی سوماترا تراوش می‌کند و استفاده از آن به‌عنوان عطر سنتی بسیار قدیمی و طولانی است. بنزوئین رایحه‌ای ملایم، شیرین و شبیه وانیل دارد. این یک تثبیت کننده و یک نت پایه در عطرسازی است. بنزوئین یک کالای ارزشمند در یونان و روم باستان بود که در قرن هفدهم به اروپا معرفی شد. ویژگی های خلقی: احساس حمایت، تغذیه، تمرکز، ثبات، احساس تعلق، جذب، رها کردن.

رایحه درمانی: از روغن رزین‌هایی مانند بنزوئین برای کمک به ایجاد حس آرامش و امنیت درونی، ثبات و تعادل استفاده می‌شود. ماهیت شیرین بنزوئین نیز به عنوان پرورش دهنده و آرامش بخش، زمین گیر و آرام بخش تجربه می‌شود.

هل

میوه گیاهی از تیره زنجبیل‌هاست که در فرهنگ‌های عربی و طب سنتی شرقی بسیار مهم بوده و برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است. ویژگی های خلقی: احساس هوشیاری، وضوح ذهنی، متحرک، تعادل، هماهنگ، احساسات روشن، مرتبط با آسمان، الهام گرفته شده، عزت نفس بالا، قادر به نفس کشیدن و حذف، دادن و دریافت، قادر به احساس از دست دادن و سپس حرکت.

رایحه درمانی:اسانس هل دارای بوی تند و گرم تند است که دارای رایحه نافذ کافوراس و اکالیپتوس است. نشان داده شده که مواد تشکیل دهنده هل، جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد. عطر هل برای تقویت احساس آرامش، نشاط، ارزش خود و وضوح ذهنی مفید است. کاربرد اصلی روان درمانی آن در رایحه درمانی برای خستگی ذهنی و آرامش ذهن است.

چوب سدر

اگرچه معمولاً آن را سدر می نامند، اسانس چوب سرو ویرجینیا در واقع از گونه ای از درخت عرعر به نام Juniperus virginiana مشتق شده است. این درخت و چوب آن و بخور حاصل از چوب آن جایگاه مهمی در سنت هندی شمال غربی/اقیانوس آرام دارد. چروکی ها می گویند که چوب سدر دارای روح های محافظ قدرتمندی است. ویژگی های خلقی: ظرفیت بالا برای ارزیابی ریسک، تسلط بر خود، متکی به خود، اعتماد به نفس، انگیزه پایدار، اراده قوی.

رایحه درمانی: روغن چوب‌هایی مانند سرو ویرجینیا می‌تواند به فرد کمک کند تا انعطاف پذیری و قدرت درونی خود را پیدا کند. رایحه‌های چوبی می‌توانند برای حمایت از اراده عمل کنند، و اگر در مواقع بحرانی نیاز به قدرت دارید، مفید هستند. رایحه چوب سدر ویرجینیا، رایحه درمانی برای از بین بردن تمایلات منفی مانند بی احتیاطی، رفتارهای مخرب یا اعتیاد آور است که می‌تواند این احساسات را با استقلال ذهن و روح جایگزین کند.

پرتقال تلخ

درخت پرتقال تلخ، آمارا، سال‌هاست که به‌خاطر محصولات خوشبوکننده‌اش کشت می‌شود. شاخه‌هایش شکوفه پرتقال می‌دهند، برگ‌هایش آن پتی‌گرین. این‌ها یکی از اجزای مهم ادکلن‌ها، و میوه‌های کوچک، یعنی روغن پرتقال تلخ را، از پوست خود می‌دهند. این درخت سابقه طولانی در مصارف آشپزی و دارویی دارد.

ویژگی های خلقی: حس و بینش قوی از مسیر شما در زندگی، صبور بودن، درک این موضوع که همه چیز با سرعت درست پیش می رود، آسان پیش می رود، توانایی فکر کردن به آینده و برنامه ریزی کردن، انعطاف پذیر بودن، رضایت کلی از وضعیت موجود، انرژی گسترده و نوآورانه.

رایحه درمانی: روغن‌های مرکبات مانند پرتقال تلخ دارای اثر نشاط آور مشخصی هستند و همچنین برای حرکت به جلو/حرکت از رفتار زائد و شروعی تازه نشان داده می‌شوند. روغن پرتقال تلخ دارای یک نت سبز است که می تواند برای مقابله با احساسات خشم و ناامیدی با ترویج احساسات تنظیم کننده، خنک کننده، آرامش بخش و شفاف کننده استفاده شود.

اسطوخودوس

از دوران باستان، گیاه اسطوخودوس بعنوان یک دارو و خوشبو کننده طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در گذشته اعتقاد اکثر مردم بر این بود که پر کردن بالشت با گل اسطوخودوس به خواب بهتر و رفع کابوس کمک می‌کند و این اعتقاد هنوز هم در بین مردم بعضی مناطق وجود دارد.از دیگر کاربردهای این گیاه می‌توان به درمان نیش حشرات، سوختگی و همینطور رفع شوره سر اشاره کرد.

رایحه درمانی:در طول جنگ جهانی اول، این گیاه را بعنوان ماده ضدعفونی کننده برای بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند. رايحه خوشبو روغن اسطوخودوس، یک روش درمانی عالی و کاربردی براي بهبود خلق و خو، رفع خستگی، کاهش اضطراب و افسردگی، بی‌خوابی‌های شبانه و تحرکات معده است. اسطوخودوس برای بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت و رینیت هم بسیار موثر و کاربردی است.

این گیاه یک ماده ضدعفونی کننده ریوی است که ترشحات برونشیتی را کاهش می‌دهد و به خلط رساندن عفونت را تسهیل می‌کند.در طب سنتی راه‌های زیادی برای تقویت حافظه وجود دارد، اما یکی از پرکاربردترین آن‌ها استفاده از عرقیات گیاهی است. به اعتقاد متخصصان، نوشیدن یک فنجان عرق اسطوخودوس هر شب و پیش از خواب، به مدت 30 تا 40 روز می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش توان مغز، بهبود عملکرد آن و تقویت حافظه داشته باشد.

بهترین محصولاتمعطر برای داشتن یک مدیتیشن فوق‌العاده

در ادامه این مقاله ما قصد داریم چند نمونه از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین محصولات قابل استفاده در حین مدیتیشن را، با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، برای خرید هر یک از این کالاهای پیشنهاد شده، از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا اقدام نمایید.

1- عود مخروطی لوندر هاری دارشان

خریدعود مخروطی لوندر هاری دارشان

خوش‌بو کردن فضا، به دلیل این‌که با حس بویایی ارتباط داشته و بر دستگاه تنفسی و مغز تاثیر می‌گذارد؛ یکی از روش‌های خاص و منحصر به فرد اما ساده و کم‌هزینه عودها هستند. عودها، به عنوان قدیمی‌ترین ابزارهای خوش‌بوکننده، از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفته و بسیاری از آن‌ها دارای خاصیت درمانی نیز است. عود مخروطی لوندر هاری دارشان، عودی خوش‌بو و دارای خاصیت نشاط‌بخشی و شاد‌ی‌آور است.

این عود، دارای عطری شیرین اما لطیف و ملایم است که توسط برند هاری دارشان در کشور هند تولید می‌شود. عود اسطوخودوس هاری دارشان در بسته‌های 10 عددی به صورت شاخه‌ای قابل خرید است. این عود، دارای رایحه‌ای گرم و شیرین، با نت اولیه گل خوش‌بو و دارویی اسطوخودوس است. وجود این گل در عود مخروطی لوندر هاری دارشان، باعث شده که استشمام این عود خواص درمانی زیادی را برای مصرف‌کنندگانش به همراه داشته باشد. این عود با تاثیرگذاری بر مجاری تنفسی، آن را ضدعفونی کرده، التهاب و تورم را نیز در دستگاه تنفسی از بین می‌برد. هم‌چنین با رایحه آرام‌بخش خود، روزهای پر استرس و تنش شما را تبدیل به روزهایی آرام می‌کند. چون مستقیما بر روان شما تاثیر می‌گذارد و شما را برای رویارویی با مشکلات و اتفاقات جدید روزمره مقاوم و آماده می‌کند. همین باعث می‌شود که مغز قدرت تمرکز بالایی داشته باشد و به شما در حل مسائل و داشتن تمرکز در کار، کمک بسیار شایان و ارزنده‌ای کند.

2- اسماج و هربال استیم گل‌ اسطوخودوس

خریداسماج و هربال استیم گل‌ اسطوخودوس

از اسماج برای دور کردن انرژی‌های منفی، پاکسازی انرژی فضاهای جدید، افزایش انرژی مثبت در محیط و قبل از شروع هر کار جدید استفاده می‌کنند. همچنین اسماج‌ها با توجه به خواصی که دارند، می‌توانند برای بهبود ناراحتی‌های روحی و از بین بردن میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها مورد استفاده قرار گیرند. برای استفاده از اسماج، کافیست با استفاده از یک فندک یا شعله شمع، سر گیاهان را بسوزانید تا گیاه دود کند. اسماج و هربال استیم گل‌های لوندر، بهترین همراه برای کمک به زیبایی بیشتر شما هستند.

گل‌های لوندر خواص بسیار زیادی برای پوست دارند و بخور گرفتن با گل‌های لوندر به کاهش التهابات پوستی و از بین رفتن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. اسماج گل‌های لوندر نیز علاوه بر اینکه رایحه بسیار خوشبویی دارند و باعث عطرآگین شدن فضای اطراف شما می‌شوند، به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند و برای داشتن خوابی عمیق‌تر و آرام‌تر مفید هستند. رایحه گل‌های لوندر در اسماج همچنین باعث بهبود عملکرد مغزی و فعال‌تر شدن ذهن می‌شود.

3- شمع معطر باکارات رژ 540 میسون فرانسیس کورکجان

خریدشمع معطر باکارات رژ 540 میسون فرانسیس کورکجان

فرانسیس یک عطر ساز بین المللی معروف با توانایی خلق رایحه‌های نیش و شناخته شده است که با موفقیت تمام، محصولات برندش را عرضه می‌کند. فرانسیس به تازگی، ایده شمع‌هایی با دوام بالا را ارائه کرده است که بعضی از آن‌ها دارای رایحه مشابه با پرطرفدارترین و پراستقبال‌ترین عطرهایش هستند. این شمع با مدت زمان سوخت 55 ساعته و ساختار بسیار متراکم از فرمول عطر باکارات رژ 540 با رایحه غالب عنبر درختی و گل‌های زعفران و یاسمن ساخته شده است.

فرانسیس کورکجان در مورد عطر باکارات رژ 540 می‌گوید: «با طراحی این عطر تمایل به خلق رایحه‌ای با ساختار بسیارغلیظ و متراکم داشته‌ام». قیمت بالای این محصولات به‌دلیل پروسه پیچیده‌ تولید و استفاده از طلا در آ‌ن‌ها است؛ آنچنان که شما در حین مدیتیشن با این رایحه خاص و منحصر به‌قرد می‌توانید کتپنات را به جذب پول، ثروت و طلا به سمت خود فرا بخوانید. باکارات رژ، در حال حاضر به جمع کلکسیون عطر 250 نفر از ثروتمندترین افراد کلکسیون دار دنیا پیوسته است.

در فرمولاسیون حرفه‌ای و بسیار ظریف این عطر شرقی گل‌دار، زعفران و سپس روایح عنبر درختی و عنبر را عرض اندام کرده و در نهایت آکوردهای غالب چوبی با عناصر درخت نراد و چوب سدر تکمیل کننده‌ی این هرم بویایی می‌شوند. به طور کلی عطر مردانه و زنانه‌ی باکارات رژ 540 ، دارای رایحه‌ای شیرین و معتدل از گروه بویایی و دارای ماندگاری فوق العاده بالایی است که یک انتخاب بینظیری برای مصرف رسمی در شب‌های سرد سال می‌باشد.

4- عود جنگل بارانی هاری دارشان

خریدعود جنگل بارانی هاری دارشان

عود جنگل بارانی هاری دارشان، عودی خوش‌بو و ضدافسردگی است و برای استفاده در محیط‌های تنش‌زا و افسرده پیشنهاد می‌شود. این عود توسط برند هاری دارشان، تحت نظر کشور هند تولید شده است. عود جنگل بارانی هاری دارشان، در بسته‌های 20 عددی به صورت شاخه‌ای به فروش می‌رسد. این عود، دارای رایحه‌ای با نت اولیه خاک و عطر خاک نم‌زده دارد. این رایحه، یکی از خاص‌ترین اما پرطرفدارترین رایحه‌ها شناخته شده و با ایجاد احساساتی نستالژیک و خوشایند در مصرف‌کنندگان خود، سبب آرامش بهتر و بیشتر در زندگی‌شان می‌شود.

استشمام این خاک، سبب تازه شدن هوای موجود در ریه‌ها شده و گرفتگی گلو را نیز رفع می‌کند. از طرفی با صاف کردن گلو، گرفتگی صدا را هم از بین می‌برد. عود جنگل بارانی هاری دارشان، مناسب برای استفاده در مراسم‌های یوگا و محیط‌های مدیتیتشن بوده و با ایجاد هوایی تازه و خنک که عطر جنگل‌های باران خورده را دارد؛ سبب افزایش تمرکز بیشتر میشود و ذهن و جسم را برای انجام حرکت‌های یوگا و مدیتیشن، با یکدیگر هماهنگ می‌کند.

5- چوب پالو سانتو

خریدچوب پالو سانتو

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان امروزی، داشتن آرامش و زندگی بدون تنش و استرس است. اما یکی دیگر از چیزهایی که به افزایش انرژی مثبت محیط کمک می‌کند و جز یکی از معروف‌ترین و موثرترین راه‌های رفع استرس نیز به شمار می‌رود؛ چوب پالو سانتو است. این چوب، که دارای خاصیت‌های جادویی است؛ برای استفاده در محیط‌های مختلف برای رفع انرژی‌های منفی و حال و هوای منفی کمک می‌کند.

این چوب، از درخت مقدس تولید می‌شود. این درخت که در آمریکای جنوبی وجود دارد از ارزش معنوی بالایی برخوردار است و افراد آن را درختی مقدس می‌دانند. برای همین استفاده از آن با روش‌های معمولی و مثل بقیه درختان نیست. این درختان، به هیچ وجه بریده نمی‌شوند و از چوب این درخت‌ها، هنگامی استفاده می‌شود که شاخه‌های آن به خودی خود بیفتند. پس از آن، این شاخه‌ها باید به مدت چندسال خشک شوند و پس از آن، با متبلور شدن شیره چوب به وسیله یک تبدیل شیمیایی به رنگ طلایی و یا نارنجی در بیایند.

چوب پالو سانتو، چوبی با خاصیت آرام‌بخشی است. این چوب جادویی و مقدس، همانند عودی خوش‌بوکننده و درمانی عمل می‌کند و باعث می‌شود که انرژی‌های منفی از محیط دور شده و فضایی دل‌پذیر و پر از نشاط و آرامش در محیط‌های مختلف ایجاد شود. این چوب، دارای خاصیت‌های زیادی هم‌چون کاهش علائم سرماخوردگی، رفع علائم آسم، از بین بردن افسردگی و اضطراب نیز است.

در پایان این مقاله، امیدواریم تا با مطالب گفته شده و معرفی این محصولات، شما را با بهترین محصولات مرتبط برای داشتن یک مدیتیشن آرام آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید برای داشتن لحظاتی خوش و فارق از هرگونه استرس و اضطراب اقدام به خرید این محصولات از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره استفاده از هرکدام از این موارد معرفی شده پرطرفدار دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

محصولات مرتبط
شمع معطر پوستیانو ترودون1643trudon 1643 
۱۴,۴۲۱,۰۰۰ تومان
۲۷۰ گرم
شمع معطر اودلیسک ترودون1643trudon 1643 
۱۳,۳۱۴,۰۰۰ تومان
۲۷۰ گرم
۷۰ گرم
شمع معطر ماری ترودون1643trudon 1643 
۶۶,۰۱۹,۰۰۰ تومان
۲۸۰۰ گرم
شمع معطر ماداریا ترودون1643trudon 1643 
۶۶,۰۱۹,۰۰۰ تومان
۲۸۰۰ گرم
۸۰۰ گرم
۲۷۰ گرم
+۱
تنوع
شمع معطر اوتامان ترودون1643trudon 1643 
۱۳,۳۱۴,۰۰۰ تومان
۲۷۰ گرم
شمع معطر مادلینه ترودون1643trudon 1643 
۱۳,۳۱۴,۰۰۰ تومان
۲۷۰ گرم
شمع معطر اوریکیا ترودون1643trudon 1643 
۱۴,۰۵۱,۰۰۰ تومان
۲۷۰ گرم
شمع معطر کاتون پابلین بایردوByredo 
۶,۷۵۶,۰۰۰ تومان
۲۴۰ گرم
شمع معطر آریس دیپتیکDiptyque 
۶,۷۵۶,۰۰۰ تومان
۱۹۰ گرم
شمع معطر میرا دیپتیکDiptyque 
۶,۷۵۶,۰۰۰ تومان
۱۹۰ گرم
ست شمع کاکتوسOther Brandامکان ارسال فوری
۹۱,۰۰۰ تومان
۴ عددی
شمع معطر انگلیش پایر اند فریژا جو مالون لندنJo Malone London 
۲۵,۷۰۳,۰۰۰ تومان
۶۰۰ گرم
۲۰۰ گرم
۶۰ گرم
شمع معطر استریال ترودون1643trudon 1643 
۱۳,۳۱۴,۰۰۰ تومان
۲۷۰ گرم
شمع معطر دادا ترودون1643trudon 1643 
۱۳,۸۶۷,۰۰۰ تومان
۲۷۰ گرم
شمع معطر ارنستو ترودون1643trudon 1643 
۱۳,۸۶۷,۰۰۰ تومان
۲۷۰ گرم
۷۰ گرم
نویسنده :سارا قادری

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا حس بویایی اهمیت دارد؟
پاسخ:

حس بویایی یک حس اولیه است که امکان برقراری ارتباط از طریق بوها را از طریق تشخیص نشانه ها، بوها و حافظه فراهم می‌کند. روایح خاطرات را برمی‌انگیزند، ما را احساساتی و غرق خود می‌کنند و کمک می کنند تا تصاویر مربوط به آنها را برای خودمان را تداعی کنیم.

فواید مدیتیشن چیست؟
پاسخ:

مدیتیشن به شما احساس آرامش روانی، آرامش جسمی و تعادل می‌دهد که می‌تواند برای سلامت عاطفی و سلامت کلی بدن‌ شما مفید باشد و این مزایا با پایان جلسه مدیتیشن تمام نخواهد شد. مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا کل روز را با آرامش بیشتری سپری کنید و ممکن است به شما در مدیریت علائم بیماری‌های خاص نیز کمک کند.

رایحه ها چه تاثیری بر مدیتیشن دارند؟
پاسخ:

علم ثابت کرده است که رایحه‌ها می‌توانند روی ذهن و بدن ما اثر بگذارند. عطرهای متشکل از مواد کاملاً طبیعی می توانند تأثیر عمیقی بر بدن ما بگذارند. به این دلیل که سیستم لیمبیک مستقیما به بخش‌هایی از مغز متصل است که ضربان قلب، فشار خون، تنفس، سطح استرس و تعادل هورمونی را علاوه بر حافظه کنترل می کند.

سابقه استفاده از رایحه اسطوخودوس برای رایحه درمانی چه بوده است؟
پاسخ:

در طول جنگ جهانی اول، این گیاه را بعنوان ماده ضدعفونی کننده برای بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند. رايحه خوشبو روغن اسطوخودوس، یک روش درمانی عالی و کاربردی براي بهبود خلق و خو، رفع خستگی، کاهش اضطراب و افسردگی، بی‌خوابی‌های شبانه و تحرکات معده است. اسطوخودوس برای بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت و رینیت هم بسیار موثر و کاربردی است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید