یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید روشن کردن عود

فواید روشن کردن عود

روایح و عطرها و عودها می‌توانند برای تحریک پاسخ‌های خاصی استفاده شوند. برای مثال؛ برای تشویق آرامش، کمک به خوابی آرام، افزایش تمرکز، تحریک خلاقیت، افزایش انگیزه و... . علاوه بر این موارد، مجموعه‌ای از دلایل مذهبی، زیبایی شناختی و عملی نیز برای استفاده از روایح وجود دارد. بعد دیگر مسئله این است که عطرها یا ترکیبات خاص را می‌توان برای اهداف خاص مورد استفاده قرار داد. از زمان‌های قدیم و بسیار دور، سوزاندن عود در بین باستانیان مرسوم بوده است.

امروزه نیز بسیاری از مردم برای تولید عطرهای خوشایند و متفاوت از آن استفاده می‌کنند. اما این روایح فقط کاربرد معطر و ایجاد فضای خوب را ندارند و هرکدام آن روایح می‌تواند تاثیراتی متفاوت داشته باشند. مبحث استفاده از عود بسیار فراتر از آن است که ب‌نظر می‌رسد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از گهگاهی از عود برای معطر شدن فضای خانه و محل کار خود استفاده می‌کنید اما از دیگر فواید این ماده گران قیمت اطلاعی ندارید، تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

عود چیست؟

عود که به عنوان «رایحه 165 میلیون تومانی در هر 450 گرم» شناخته می‌شود، یکی از گران‌ترین مواد اولیه عطر خام در جهان است. این اسانس به نام آگاروود نیز شناخته می‌شود. عود از چوب صمغی آلوده به قارچ درخت آگار استخراج می‌شود که در جنگل‌های انبوه جنوب شرقی آسیا، هند و بنگلادش یافت می‌شود؛ یا با تقطیر از چوب یا با ذوب رزین استخراج می‌شود.

گفته می‌شود که از هر ده درخت در حیات وحش، تنها یک درخت قلب آلوده خواهد داشت. عطرسازان متخصص به دلیل غنای بالای عطر رزین به دنبال این درختان مسن‌تر هستند. متأسفانه، بسیاری از این درختان قدیمی در حال حاضر گونه‌های در معرض تهدید و نابودی محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه رزین تنها با تشکیل قالب ایجاد می‌شود، تخمین زده می‌شود که در مجموع 2 درصد از این درختان رزین تولید می‌کنند. این امر به جایگاه عود به عنوان گران‌ترین کالا در بازار اسانس منجر می‌شود.

تاریخچه کوتاهی از عود

به گفته مورخان استفاده از عود به دوران باستان برمی‌گردد و شواهد غیرقابل انکاری در متون مقدس فرهنگ‌های مختلف باستانی نهفته است. از لحاظ تاریخی، جهان اسلام نیز برای رزین گرانبها به عنوان اسانس و عطر شخصی ارزشی خاص قائل بوده است. پیامبر اسلام (ص) سنت بخور دادن با چوب آگار را برگزار می‌کرد و این عمل تا به امروز در جهان اسلام ادامه یافته است. پیامبر اکرم از چوب آگار به عنوان یک کالای متمایز موجود در بهشت نیز یاد کرده است. همچنین مشاهدات نشان می‌دهد که سوابق اولیه در مرکز ویتنام به قرن سوم پس از میلاد باز می‌گردد. استخراج چوب آگار و صادرات عود به چین و ژاپن را ذکر می‌کند که در آنجا برای قرن‌ها به عنوان بخور سوزانده می‌شد. ثروتمندان قدیمی چینی به ساختن تابوت‌های خود از این چوب صمغی معروف بودند.

در سنت بودایی نیز، گرانبهاترین رشته مهره‌هایی که شماره آنها به 108 می‌رسد از چوب آگار می‌سازند. با گسترش استفاده از عود به اروپا، خانواده سلطنتی فرانسه، به ویژه لوئیس چهاردهم (پادشاه خورشید) که به خوش‌گذرانی‌های ظالمانه‌اش معروف بود، آنقدر این عطر را دوست داشت که دستور داده بود لباس‌هایش را با عود شستشو دهند.

استفاده از عود در عطرسازی مدرن

در دنیای امروزی با فرمولاسیون پیچیده عطر، عود مورد توجه و محبوبیت قابل توجهی قرار گرفته است. در زمان های اخیر، برخی از طراحان مشهور عطرهای خود را با استفاده از این اسانس ارزشمند روانه بازار کرده اند. برخی از نمونه ها عبارتند از: عود رویال جورجیو آرمانی و عود وود تام فورد. ظهور هتل های بوتیک در دهه 1980 یک تجربه مسافرتی جدید و بسیار مجلل را به ارمغان آورد و همراه با آن، رایحه های کمیاب و عجیب و غریب برای کسانی که دارای سلیقه های لوکس هستند و پول برایشان مهم نیست پذیرایی می کند.

هنگامی که در ترکیب عطر استفاده می شود، عود اغلب یک نت پایه است که تمایل دارد تا مدت ها پس از از بین رفتن بقیه نت ها روی پوست باقی بماند. از آنجایی که آنها پایه عطر را تشکیل می دهند، نت های پایه بسیار غنی، سنگین و ماندگار هستند (تا شش ساعت و بیشتر). آنها برای تقویت بوی سایر مواد مفید هستند. در برخی موارد، آنها رایحه ای را به خود اختصاص می دهند. در حالی که بیشتر نت‌های چوبی به دلیل ویژگی‌های خاکی‌شان شناخته می‌شوند، عود رایحه شیرین دلپذیری ارائه می‌کند و اغلب در نسخه‌های مصنوعی آن به کار می‌رود، زیرا برداشت آن بسیار پرهزینه است.

فواید و کاربردهای متعدد عود

این اسانس نفیس کاربردهای فراوانی دارد که از معنوی تا درمانی و دارویی را شامل می‌شود. استفاده از عود اغلب با هماهنگی، آرامش روح و زمانی که به طور منظم استفاده شود، با حذف انرژی‌های مخرب و منفی در خانه همراه است. یک کمک بسیار موثر برای مدیتیشن است، همچنین به افزایش وضوح ذهنی و کاهش رفتار عصبی و وسواسی نیز معروف است.

1. استراحت و آرامش

یک عود با رایحه مورد علاقه خود را انتخاب و روشن کنید، به همراه یک فنجان چای، یک کتاب و مقداری موسیقی خنک روی مبل. می‌توانید در زمان حمام کردن در کنار شمع‌ها یک عود نیز روشن کنید. روایح ملایم این زمان را بیشتر کرده و به شما این امکان را می‌دهند که زمان و فضایی را به دور از دردسرهای زندگی روزمرهُ به خود اختصاص دهید. کندر، چوب صندل و چوب سدر همگی "روایح آرام بخش" هستند و معمولا برای عموم خوب عمل می‌کنند.

2. استرس و اضطراب را کاهش دهید

یک قدم بالاتر از آرامش! ذهن خود را تشویق کنید که از نگرانی، مسابقه دادن و مقایسه کردن از چیزی به چیز دیگر دست بردارد. برای این کار به سراغ خالص‌ترین و با کیفیت‌ترین عود چوب صندل بروید. اسطوخودوس و رزماری نیز گزینه‌های عالی برای کاهش ضربان قلب و استرس هستند.

3. مدیتیشن

بخور به طور گسترده در بسیاری از اعمال مذهبی برای عمیق‌تر کردن توجه، تقویت حواس و بالا بردن روحیه خود هنگام مراقبه استفاده می‌شود. همچنین در روزهای قدیم، گذر زمان را نیز با سوزاندن چوب‌های عود اندازه گیری می‌کردند. برای مدیتیشن، چوب صندل و نیلوفر آبی بیشتر کاربرد و محبوبیت دارد. اما شما آنچه را که برای‌تان مناسب‌تر است انتخاب کنید. چیزی که شما را به جایی که باید باشید، بدون تسلط بر افکارتان برساند.

4. معنویت

سوزاندن عود می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای معنویت، رسمی یا غیر رسمی، مذهبی شناخته شده عمل کند. سوزاندن عود هزاران سال است که در بسیاری از ادیان جهان، مانند هندوئیسم، بودیسم و مسیحیت چه در معابد و چه در خانه، مورد استفاده روزانه قرار می‌گیرد.

5. سخاوت و آگاهی ذهن

رسمی یا غیررسمی، مذهبی یا زیبایی شناختی، شما با روشن کردن یک عود به عنوان هدیه، کارمای خوبی ایجاد می‌کنید. این عمل یک راه ساده برای انجام کاری، بدون انتظار بازگشت است. یک عمل سخاوتمندانه و رها کردن؛ که می‌توانید آن را به یک فعالیت آگاهانه تبدیل کنید. کافیست یک عود با کیفیت بالا انتخاب کنید. برای آماده سازی، انتخاب عود، جا عودی و انتخاب فضای خود وقت بگذارید و از این کار لذت ببرید. نور، گوش دادن به عطر و استراحت؛ معجزه خواهد کرد.

6. خلاقیت‌تان را تحریک کنید

یک عود اگر درست و باتوجه به سلیقه شما انتخاب شود، می‌تواند برای تقویت توانایی‌ها، تحریک ایده‌ها و بهبود عملکرد ذهنی استفاده شود. برای مثال روایح خاص و نشاط بخشی مانند علف لیمو، رایحه مرکبات، شمعدانی و یلانگ یلانگ در زمینه شناخته شده و تاثیرگذار هستند.

7. افزایش تمرکز

برای افزایش تمرکز هنگام کار یا مطالعه، روایح نشاط‌بخش را بسوزانید. عطرها تاثیر کمی کمتر از پخش موسیقی در پس‌زمینه ذهن دارند. روایح تأثیر ظریف‌تری بر ذهن و بدن دارند و همین امر آن‌ها را به شریکی عالی برای کار، مطالعه یا مشغول شدن به سرگرمی‌هایی تبدیل می‌کنند که نیاز به تمرکز دقیق دارد.

8. کمک به خواب

بی خوابی یک بیماری فزاینده است، به ویژه در جامعه مدرن ما که هر فردی به نوعی و دلیلی آن را بارها تجربه خواهد کرد. اسطوخودوس، وتیور و بابونه با روایح تسکین دهنده خود، برای رفع اختلال بی‌خوابی گزینه بسیار مناسبی هستند. سوزاندن عود هنگام خواب بسیار ایمن‌تر از استفاده از یک شمع با شعله برهنه است.

9. افزایش میل جنسی

بله درست است! کافیست از روایحی مانند یاس، وانیل و گل رز در محیطی مناسب و آرام استفاده کنید تا حس و حالی رویایی و آرامش بخش را ایجاد کنید. ذهن ما بسیار قدرتمند است و به راحتی توسط این روایح تقویت کننده جنسی فعال می‌شود. دارچین را نیز امتحان کنید تا شور و شوق و لحظات عاشقانه را برای خود ایجاد کنید.

10. دارویی

تحقیقات نشان داده که اثر روایح خوب تولید شده از عود باعث افزایش سروتونین در مغز می‌شود. از عود به عنوان جایگزینی برای مصرف دارو استفاده کنید. روش‌های غیردارویی افزایش سروتونین مغز نه تنها ممکن است خلق و خو را بهبود بخشد، بلکه این کار بدون عوارض جانبی یا خطرات اعتیاد است.

سروتونین یک تثبیت کننده خلق و خوی طبیعی است که به خواب، غذا خوردن و هضم غذا کمک می‌کند. سروتونین همچنین در کاهش افسردگی، تنظیم اضطراب و کاهش سردرد نیز نقش مهمی دارد. به طور خلاصه، سروتونین برای بدن مفید بوده و عود به جریان آن کمک می‌کند! عود گل رز بالاترین رتبه در لیست توصیه‌های ما برای بهره‌مندی از این ویژگی است.

11. تصفیه هوا

برخی از ترکیبات مبتنی بر گل دارای خواص ضد باکتریایی هستند. با سوزاندن عودهای مبتنی بر این ترکیبات، خیلی سریع، در دسترس و آسان؛ بوهای ناخواسته خانگی مانند پخت و پز، حیوانات خانگی، لباس های مرطوب و غیره را از بین ببرید. روایح سدر و یا مرکبات هوا را پاکسازی می‌کنند و طراوت و تمیزی خاصی را در هوای خانه حکم‌فرما می‌کنند.

12. یک تجربه جادویی

رایحه‌ها باعث برانگیخته شدن واکنش‌های قابل توجهی در مغز ما می‌شوند. آنها می‌توانند خیلی سریع رویدادها، افراد و احساسات گذشته را به ما یادآوری کنند. با یک رایحه خاص می‌توانیم به مصر باستان، یا یک بهار در ژاپن یا هر چیزی که در بانک‌های حافظه خودمان باشد، سری بزنیم. احساسات خوب فقط یک لحظه با شما فاصله دارند. آنها با قیمتی مناسب و استفاده‌ای آسان انتخاب جالب و جذابی برای عوض کردن حس و حال‌تان هستند.

چگونه عود بسوزانیم؟

عود انواع مختلفی دارد از جمله: سیم پیچ، مخروط، پودر‌ها، چوب. برای سوزاندن عود نخست آن را به آرامی مشتعل می‌کنید. به عنوان مثال، برای سوزاندن یک چوب عود کافیست از فندک یا کبریت برای روشن کردن نوک آن استفاده کنید. پس از اینکه عود مشتعل شد شعله را به آرامی خاموش کنید؛ سپس عود شروع به تولید دود و رایحه خواهد کرد.

زمان سوزاندن عود به فرم آن بستگی دارد به عنوان مثال، یک چوب عود ممکن است بین 50 تا 90 دقیقه ماندگاری داشته باشد. عود پس از تمام شدن، خودش خاموش می‌شود. بهتر است هنگام سوزاندن عود از وسیله‌های مخصوص آن استفاده کنید. نگهدارنده‌های عود را روی یک سطح مقاوم در برابر آتش بگذارید و هرگز عود را بدون مراقبت در گوشه‌ای رها نکنید.

این مقاله شامل مطالب کاملی برای تازه واردان و افراد با تجربه در مبحث عود و سوزاندن عود بود که نشان دهنده دلایل بسیار زیاد و فواید سوزاندن عود است. رایحه درمانی، معنوی و سنتی عود یکی از بی خطرترین، کم هزینه ترین و ارزان ترین روش‌ها است که در خانه به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم چند نمونه از پرکاربردترین و محبوبترین انواع عودهای موجود در برندهای مختلف را با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید هریک از این محصولات را برای داشتن خوشبو کردن محیط اطراف خود و بهره‌گیری از سار خواص بی‌پایان آن‌ها تهیه فرمایید. کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، امکان خرید این کالاهای پیشنهاد شده را از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا فراهم می‌کند.

1- عود مخروطی وانیل هاری دارشان

خریدعود مخروطی وانیل هاری دارشان

عود مخروطی وانیل هاری دارشان، عودی خوش‌بو و ضدافسردگی است و برای استفاده در محیط‌های تنش‌زا و افسرده پیشنهاد می‌شود. این عود توسط برند هاری دارشان تحت نظر کشور هند تولید شده است. عود مخروطی وانیل هاری دارشان، در بسته‌های 10 عددی به صورت مخروطی به فروش می‌رسد. این عود، دارای رایحه‌ای با نت اولیه وانیل است. وانیل که عطری شیرین و گرم دارد، به این عود رایحه‌ای خاص، دل‌پذیر، شیرین اما دل‌چسب و ملایم داده و باعث می‌شود که افراد پس از استشمام عود مخروطی وانیل هاری دارشان، احساس خستگی و بی‌انگیزگی را فراموش کنند.

این عود، به عنوان درمانی قوی برای افسردگی و استرس‌ها پیشنهاد می‌شود. چون با تقویت روحیه، به افراد برای رویارویی و حل احساسات منفی و مایوس‌کننده شان کمک می‌کند. از طرفی با خاصیت ضدعفونی‌کنندگی خود، هم محیط را از آلودگی‌ها و باکتری‌ها پاک می‌کند و هم پس از استشمام، سبب رفع عفونت‌ها از دستگاه تنفسی افراد می‌شود. عود مخروطی وانیل هاری دارشان، سرماخوردگی و سرفه را نیز درمان می‌کند و باعث رفع گلودرد ناشی از سرماخوردگی و یا ویروس‌های مشابه آن می‌شود.

2- عود آبشاری کاپیتان بلک رامو

خریدعود آبشاری کاپیتان بلک رامو

عود آبشاری کاپیتان بلک رامو، دارای یکی از پرطرفدارترین رایحه‌ها بوده و باعث شده که مصرف‌کنندگان زیادی برای خرید آن اقدام کنند. این عود توسط برند رامو در کشور هند تولید شده است. عود آبشاری کاپیتان بلک رامو، در بسته‌های 10 عددی تعبیه شده و به صورت آبشاری به فروش می‌رسد. رایحه تشکیل‌دهنده این عود، با نت اولیه شیرین و گرم تنباکو است. البته می‌توان گفت شما با استشمام عود آبشاری کاپیتان بلک رامو، به خوبی عطر شیرین و گرم کاپیتان بلک را نیز به یاد آورده و حس شادی و نشاطی وصف نشدنی را تجربه می‌کنید.

این عود، دارای خاصیت‌هایی به غیر خوش‌بوکنندگی و آرام‌بخشی نیز چون خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و تسکین درد نیز است. این خاصیت در عود آبشاری کاپیتان بلک رامو، هم برای ضدعفونی کردن فضا از بیماری‌های عفونی، باکتری‌ها و ویروس‌ها مفید است و هم برای ضدعفونی کردن بدن انسان از عفونت‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌های خطر ناک قابل مصرف است. این عود جذاب و دوست‌داشتنی یکی از معروف‌ترین رایحه‌ها را دارد و باعث ایجاد سرحالی و آرامش در افراد، پس از استشمام می‌شود. عود آبشاری کاپیتان بلک رامو، برای مبارزه با بیماری‌های عفونی و جهت تسکین درد نیز گزینه خاص و محبوبی به شمار می‌رود.

3- عود آبشاری بلک افغان رامو

خریدعود آبشاری بلک افغان رامو

عود آبشاری بلک افغان رامو، عودی گیاهی، خوش‌بو و ضدافسردگی است و برای استفاده در محیط‌های تنش زا و افسرده پیشنهاد می‌شود. این عود توسط برند رامو در کشور هند تولید شده است. در این عود درمانی، از عصاره برگ گیاه شاهدانه استفاده شده که دارای طبعی سرد و خشک است. در واقع عود آبشاری بلک افغان رامو، بارایحه سرد و خنک خود شما را از کلافگی و اضطراب دور می‌کند و آرامش و نشاط زیادی را به شما هدیه می‌دهد. از خواص گیاه شاهدانه که این عود را منحصر به فرد و خاص کرده خاصیت ضدافسردگی آن است؛ به طوری‌که باعث کاهش هورمون‌های استرس شده و اضطراب را رفع می‌کند.

استشمام این عود در محیط خانه و کار شما، باعث می‌شود که خوش خلقی شما چند برابر شود. همچنین یکی دیگر از خواص درمانی عود آبشاری بلک افغان رامو، تسکین‌دهندگی درد، به خصوص سردردها و درمان تهوع است. این عود پیشنهاد مناسبی برای استفاده در رستوران‌ها و محل‌های خوردن غذاست. چون با وجود خاصیت درمانی گیاه شاهدانه برای بی‌اشتهایی، باعث ایجاد اشتها و ترغیب افراد به خوردن غذای بیشتر نیز می‌شود. عود آبشاری بلک افغان رامو، هم‌چنین در افزایش حافظه و دقت، افزایش تمرکز در کار و مطالعه و درمان آلزایمر تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

4- عود آبشاری لجند رامو

خریدعود آبشاری لجند رامو

شرکت رامو که یکی از بهترین برندهای تولید کننده عود در کشور هندوستان است، عود آبشاری لاگوست بلو رامو را به شما خانم‌ها و آقایان حساس که به بوی خوش خانه و محل کارتان اهمیت می‌دهید، معرفی کرده و به شما در خریدی مطمئن کمک می‌کند. این محصول جادویی که جزو عودهای صنعتی است، از اسانس لیمو ترش زرد و نعناع ساخته می‌شود. ترکیب این دو اسانس جادویی سبب ایجاد رایحه‌ای بسیار خنک و پر طراوت شده و به طرز فوق‌العاده‌ای به ایجاد شادی و آرامش در افراد کمک می‌کند. اگر شما هم به دنبال راهی ساده برای جلوگیری از سرماخوردگی و ابتلا به بیماری‌های ریوی و آسم هستید، می‌توانید عود لاگوست بلو را در خانه‌تان بسوزانید.

این عود به علت داشتن اسانس لیمو ترش زرد، میکروب‌های موجود فضا را از بین برده و مانع از ورود سرماخوردگی به خانه می‌شود. از طرفی وجود نعنا در آن باعث باز شدن راه تنفسی و گرفتگی‌های گلو و ریه شده و به شما در بهتر نفس کشیدن کمک می‌کند. از طرفی باعث افزایش انرژی در بدن شده و با تحریک فعالیت‌های ذهن، باعث نیروبخشی به جسم و روحتان می‌شود. هم‌چنین بوی ناخوشایند محیط را به خود جذب کرده و رایحه‌ای ملایم را جایگزین می‌کند. سوختن هر عدد از این عود معرکه تقریباً 20 تا 30 دقیقه بوده و نسبت به دیگر خوشبوکننده‌ها دوام طولانی‌تری دارد؛ به طوری که اثرات آن تا ساعت‌ها در فضا باقی می‌ماند.

5- عود مخروطی جنگل بارانی هاری دارشان

خریدعود مخروطی جنگل بارانی هاری دارشان

عود مخروطی جنگل‌ بارانی هاری دارشان، یکی از بهترین عودهای درمانی و خوش‌بو کننده است. این عود، در میان طرافداران مدیتیشن و ورزش‌های یوگا، مصرف‌کنندگان زیادی دارد و توسط برند هاری دارشان در کشور هند تولید شده است. عود مخروطی جنگل بارانی هاری دارشان به شکل مخروطی بوده و در بسته‌های 10 عددی به فروش می‌رسد. عود مخروطی جنگل بارانی هاری دارشان، از صمغ و کندر و چوب‌های جنگلی تهیه شده و رایحه‌ای خنک و آرام‌بخش، همانند حال و هوای جنگلی بارانی را داراست. این عود، باعث ایجاد حس آرامش شده و همین احساس خوب، به افزایش تمرکز و داشتن روحیه‌ای قوی و سالم کمک می‌کند.

وجود کندر در ترکیبات عود مخروطی جنگل بارانی هاری دارشان، باعث شده که درمانی مناسب و تضمین‌شده برای تقویت حافظه به خاطر سپردن چیزهای مختلف در ذهن شود. همین موضوع باعث می‌شود که مبتلایان به آلزایمر نیز جز طرفداران پر و پاقرص این عود، برای بهبود و جلوگیری از پیشرفت بیماری‌شان باشند. از دیگر خواص این عود خوش‌بو، بعد از پخش شدن در فضا، رفع گرفتگی صدا، برطرف‌کنندگی خلط و ترشحات پشت حلقی و کاهش التهاب‌های گلو و معده است. عود مخروطی جنگل بارانی، ضعف اعصاب و استرس را بهبود بخشیده و سبب کاهش کابوس‌های شبانه می‌شود. داشتن خوابی راحت یکی از مزایای منحصربه فرد استشمام این عود است.

6- عود صندل نخیل

خریدعود صندل نخیل

عود صندل نخیل، یکی از عودهای دست‌ساز و خاصی است که به علاوه خاصیت خوشبوکنندگی، دارای خواص درمانی زیادی برای بدن انسان است. این عود توسط برند نخیل در کشور هند تولید شده است. عود صندل نخیل، در بسته‌های 50 گرمی تعبیه شده و به همراه 7 روز ضمانت بازگشت و گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالاست. عود صندل نخیل، از چوب صندل که چوبی معطر از درختی خاص در هند به نام سانتالوم به دست می‌آید، تهیه شده است. چوب صندل به علاوه داشتن عطری خوش، خواص درمانی بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. وجود چوب صندل در عود صندل نخیل است که باعث شده این عود به علاوه خوش‌بوکنندگی، خاصیت درمانی پیدا کند و راه حلی مناسب برای بسیاری از مشکلات در بدن انسان باشد.

این عود، با وجود چوب صندل تبدیل به ضدعفونی‌کننده‌ای قوی و طبیعی شده است و دارای ویژگی‌های ضد میکروبی زیادی برای بدن انسان است. افراد با استشمام عود صندل نخیل، به دوصورت از خاصیت ضدعفونی‌کنندگی آن بهره‌مند می‌شوند. اول آن‌که این عود، با پخش شدن در محیط، باعث ضدعفونی‌کنندگی هوای آن‌جا شده و ویروس‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد. اما استشمام این عود نیز دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دستگاه تنفسی انسان بوده و باعث می‌شود که عفونتها و باکتری های موجود در آن به خوبی پاک‌سازی شده و فرد از سلامتی بیشتری برخوردار شود. استشمام این عود، باعث افزایش تولید سروتونین در مغز شده و حس شادی و رضایت را در انسان پس از استشمام افزایش می‌دهد.

7- عود اچاریا اسطوخودوس ناندیتا

خریدعود اچاریا اسطوخودوس ناندیتا

اچاریا اسطوخودوس ناندیتا، یکی از بهترین و خوشبوترین عودهای دست‌ساز است که دارای طبعی سرد بوده و برای استفاده در تابستان و روزهای گرم تابستانی، توصیه می‌شود. این عود دست‌ساز در کشور هند و توسط برند ناندیتا، به صورت شاخه‌ای در بسته‌های 50 گرمی تعبیه شده است و به صورت بسته‌های تکی به فروش می‌رسد. این عود طبیعی و گیاهی بوده و همین موضوع باعث شده است که به دلیل خاصیت‌های درمانی‌اش از بقیه عودها متمایز شمرده شود. اچاریا اسطوخودوس ناندیتا، از گیاه اسطوخودوس، که یکی از خوشبوترین و معطرترین گیاهان دارویی و خوراکی محسوب می‌شود؛ تهیه شده است.

این گیاه، به جز داشتن بویی خوش، دارای خواص دارویی زیادی برای بدن انسان بوده و در کاهش استرس و آرام کردن ذهن و روح افراد نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. در واقع اگر در محیطی پر از تنش و استرس زندگی و یا کار می‌کنید و یا چندوقتی است استرس و فشار روحی و روانی خسته‌تان کرده است؛ استفاده از عود درمانی و خوشبو اچاریا اسطوخودوس ناندیتا را برای معطرسازی محیط اطراف خود، در اولویت قرار دهید. از خواص درمانی این عود دست‌ساز می‌توان به کاهش و درمان سردرد به خصوص سردردهای میگرنی نیز نام برد. در واقع می‌توان گفت به علاوه خاصیت آرام‌بخشی، خاصیتی تسکین‌دهنده و مسکن نیز در این عود وجود دارد.

در پایان این مقاله، امیدواریم تا با مطالب گفته شده، به خوبی با روش‌های آرام کردن روح و روان خود و خوشبوسازی فضای اطراف به کمک انواع عودها آشنا شده باشید. به همین دلیل سعی کردیم تعدادی از پرفروشترین عودهای موجود در فروشگاه ریحا را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با توجه طبق سلیقه و نیاز‌تان، اقدام به خرید محصول مورد نظر از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا اقدام نمایید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات پرطرفدار دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان گذاشته و نظرات خود را برای ما در قسمت ثبت دیدیگاه بنویسید.

۱۸,۳۳۸
محصولات مرتبط
عود س—ی گرافیتیdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۲۹,۵۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود آبشاری پالو سانتو اولاسullasامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۶,۰۰۰ تومان۳۳,۵۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود آبشاری میرا اولاسullasامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود مخروطی چنس شنل دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود کاپتان بلک بیکbic Incense تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود آبشاری عود اولاسullas تخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود آبشاری اکزاتیک ایندین پالو سانتو اولاسullasامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود مخروطی لوندر دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود مخروطی لاگوست دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود مدیتیشن ساتیاsatyaامکان ارسال فوری
۱۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰ گرم
عود الکسیر دس مرولیس دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود بلک ایکس اس دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۲۹,۵۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود لاگوست رد دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود مشک دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
عود مامان اند بیبی دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
عود اورکید دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
عود میر دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
سیلور مانتین واتر دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود نارگیل پاکتی دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
عود سیب سبز دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۸,۳۳۸ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید