یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
کدام روایح به درمان افسردگی کمک می‌کنند؟

کدام روایح به درمان افسردگی کمک می‌کنند؟

هرگز نمی‌توان منکر قدرت روایح شد. روایح نه تنها می‌توانند مغز را تحریک کند تا فورا شما را به خاطره‌ای زنده از دوران کودکی بازگرداند، بلکه می‌توانند به همان سرعت خلق و خوی را نیز تغییر دهند. روایح احساست بی شماری از شادابی و آرامش گرفته تا حس ملموسافسردگی فصلی را در این بین ایجاد می‌کنند. خوشبختانه، داروهای طبیعی بسیاری برای درمان افسردگی وجود دارد، از جمله استفاده از روغن‌های ضروری خاص و دود کردن عود و اسماج!..در این مقاله به بهبود افسردگی توسط روایح اشاره شده است. همچنین روغن‌هایی که می‌تواند تاثیر بهتری در این زمینه داشته باشند را نیز معرفی کرده‌ایم.

ارتباط شناختی

ارتباط قدرتمندی بین عملکرد شناختی و سیستم بویایی یا حس بویایی ما وجود دارد. به زبان ساده، روایح می‌توانند واکنش‌های خاصی را از نظر فیزیکی و روانی، در بدن ایجاد کنند. تأثیر رایحه بر وضعیت احساسی به طور حکایتی و نه علمی در فرهنگ‌های سراسر جهان ثبت شده است. اما پس از یک مطالعه پنج ساله توسط آزمایشگاه مغز و رفتار دانشگاه ژنو، عطر عملکردی خلق شد.

این عطر نوعی رایحه درمانی عصر جدید است که به عنوان یک مکمل ضد استرس موضعی عمل می‌کند. با استفاده از پردازش تصویر عصبی، این مطالعه نشان داد که چگونه گروه‌های روایح خاص بر عملکرد شناختی ما تاثیر ‌گذارند. هنگامی که ساختارشکن شد، ممکن است ببینید که برخی از روایح مورد علاقه موجود شما ممکن است دارای اجزای مشابهی باشند که خلق و خو را تغییر می‌دهند. اما ابتدا باید درک بهتری از نحوه عملکرد آن داشته باشیم.

رابطه بین مغز و حس بویایی

طبق تحقیقات، بویایی اولین حسی است که در هنگام تولد فعال می‌شود،. برخی از مطالعات نشان داده که ما حتی در رحم توانایی بویایی را به‌دست می‌آوریم. ارتباط بین سیستم بویایی و مغز ما باعث می‌شود که گیرنده‌های قسمت‌های مختلف مغز با استشمام یک عطر فعال شوند. این گیرنده‌ها با احساسات ما مرتبط هستند، به این ترتیب روایح می‌توانند خاطرات را تحریک کرده و افراد یا مکان‌ها را به ما یادآوری کنند، مانند یک تعطیلات عالی یا دراز کشیدن روی یک چمن تازه بریده شده. نظریه مطرح شده و تحقیقاتی که بر روی آن انجام شد نشان می‌دهد که این یک ارتباط جهانی است که بدون توجه به فرهنگ یا وضعیت اقتصادی، نتایج مشابهی را در سراسر جهان نشان داده است.

اما نکته قابل توجه این است که ما به عنوان بزرگسالان کمتر از ظرافت‌های رایحه آگاه هستیم. ما از حس بویای خود استفاده نمی‌کنیم مگر اینکه بو ناخوشایند باشد. بینی ما معمولا برای شناسایی خطر مانند بوی گاز، آتش و دود و برای دور شدن از خطرات احتمالی، مانند سفید کننده، رنگ و شیر فاسد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر حالت اصلی بقا که رایحه ما را در آن قرار می‌دهد، ما همچنین می توانیم از حس بویایی خود برای تأثیر استراتژیک بر انتشار پیام رسان‌های شیمیایی دوپامین و سروتونین، در مغزمان استفاده کنیم. این‌ها سیگنال‌هایی هستند که به ما احساس خوبی می‌دهند. برخی از نمونه‌های متداول این روایح نشاط ‌بخش شامل کوکی‌های تازه پخته شده، علف‌های بریده شده، گل‌ها و مرکبات است.

به مورد آخر توجه کنید، زیرا عطرهای زیادی با روایح پوست لیمو، پرتقال یا گریپ فروت وجود دارد که این توانایی را دارند تا حس و حال منفی یک روز بد را کاملا تغییر دهند. نت‌های دیگری که به شادابی و نشاط شما کمک می‌کند زنجبیل، فلفل صورتی و برخی از نت‌های گل‌ها هستند.

رایحه درمانی

رایحه درمانی استفاده از ترکیبات آلی یا همان اسانس‌ها، برای بهبود خلق و خو، وضعیت روانی یا سلامتی شماست. این اسانس‌ها از قسمت‌های مختلف گیاه مانند ریشه، دانه، برگ و شکوفه ساخته می‌شوند. آنها را می‌توان به تنهایی یا ترکیبی برای ایجاد روایح جدید استفاده کرد. می‌توانید اسانس‌ها را در هوا پخش کنید، آن‌ها را در وان حمام‌تان حل کنید و یا آن‌ها را در حین ماساژ بر روی بدن‌تان بمالید...

اگر افسردگی دارید، برای درمان آن تنها به رایحه درمانی اتکا نکنید. اما اضافه کردن روایح را به برنامه درمانی خود در نظر بگیرید. استفاده از رایحه درمانی در کنار سایر درمان‌ها ممکن است به تقویت خلق و خو و کاهش استرس‌تان کمک کند.

چگونه از رایحه درمانی برای درمان افسردگی استفاده می شود؟

هنوز متخصصان مطمئن نیستند که رایحه درمانی دقیقا چگونه روی ما تاثیر می‌گذارد. اما ممکن است مواد شیمیایی موجود در روغن‌های ضروری، گیرنده‌های بویایی را در بینی تحریک کرده تا پیام‌هایی را به قسمتی از مغز بفرستند که خلق و خوی شما را کنترل می‌کند. برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا رایحه درمانی می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند یا خیر، تحقیقات بیشتری لازم است.

اما برخی شواهد نشان داده است که ممکن است فوایدی داشته باشد. به عنوان مثال، یک بررسی منتشر شده در مجله پزشکی مورد اعتماد نشان داد که رایحه درمانی ممکن است به تسکین علائم افسردگی کمک کند. با این حال، برای درمان افسردگی نباید به تنهایی به آن تکیه کنید. در عوض می‌توان استفاده از آن را در کنار سایر درمان‌های تجویز شده در نظر گرفت.

روغن‌های معطر ضروری

روغن‌های معطر قرن‌ها به‌عنوان داروی سنتی برای بسیاری از بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مطالعات علمی اخیر در مورد اینکه چرا و چگونه این عصاره‌های گیاهی برای التیام بدن و بهبود سلامتی ما کار می‌کنند، به ما پاسخ‌هایی ارائه کرده‌اند.

عطرهای طبیعی از ترکیبی اسانس‌ها و عصاره‌های طبیعی مشتق شده از گیاه ساخته می‌شوند که اجزای فعال گیاه را حفظ می‌کنند. اسانس‌ها از نظر فنی «روغن» نیستند، بلکه یک مایع غلیظ آبگریز، حاوی ترکیبات معطر فرار هستند. این روغن «ضروری» است به این معنا که حاوی اسانس عطر گیاه است. روغن‌های ضروری چه از طریق عطرها، روغن‌های بدن یا لوسیون‌های طبیعی استنشاق شوند یا روی پوست استفاده شوند، به راحتی وارد جریان خون می‌شوند. روغن‌های ضروری اثرات روانی و فیزیولوژیکی قابل اندازه‌گیری از جمله تأثیر قابل توجهی بر اضطراب، افسردگی، استرس، درد و بی‌خوابی دارند.

اگرچه مکانیسم اثر اسانس هنوز به طور کامل شناخته شده نیست، اما برخی از مطالعات نشان می‌دهند که بعضی از روغن‌های ضروری ممکن است باعث آزاد شدن اسیدهای آمینه مجزا شوند. این روغن‌ها ممکن است به انتقال‌دهنده‌های عصبی عمل کرده و انعطاف‌پذیری سیناپس‌ها را در مغز بهبود ‌ببخشند.

استنشاق اسانس‌ها سیگنال‌هایی را از طریق گیرنده‌های بویایی در بینی به سیستم لیمبیک منتقل می‌کند، مغز را تحریک می‌کند تا انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین را فعال کرده و در نتیجه خلق و خو را بهبود ببخشد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده که روغن‌های طبیعی بر روی سیستم اپیوئیدی و سایر گیرنده‌های درد اثر می‌گذارند و به کاهش درد و در بهبود نتایج سلامت روان در افراد مبتلا به درد مزمن کمک ‌کننده هستند.

هم در مطالعات علمی و هم در تجربیات کاربردی بالینی دیده شده که رایحه درمانی یک درمان مؤثر برای طیف وسیعی از شرایط روانپزشکی ارائه می‌دهد و به کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک می‌کند. این چنین به نظر می‌رسد که رایحه درمانی روشی بدون عوارض جانبی بسیاری از داروهای روانگردان یا مسکن‌های معمولی است.

چوب صندل

اسانس‌های مختلف چوب صندل، از جمله چوب صندل استرالیایی(Santalum spicatum) به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک و ضربان قلب و همچنین واکنش های فیزیولوژیکی به استرس روانی را کاهش می‌دهد و سبب تسهیل بهبودی پس از استرس می‌شود.

برگاموت یا ترنج

ترنج (Citrus bergamia) در رایحه درمانی برای به حداقل رساندن علائم اضطراب ناشی از استرس، اختلالات خلقی خفیف و درد و همچنین کاهش ضربان قلب و فشار خون و سطح کورتیزول مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ثابت شده است که استنشاق اسانس ترنج باعث بهبود سلامت کلی بدن و ایجاد حس شادابی و تندرستی می‌شود.

گشنیز

روغن گشنیز (Coriander sativum) دارای اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی قابل توجهی است. این گیاه سطح گلوتاتیون را در هیپوکامپ مغز کاهش می‌دهد که به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند. در مطالعات خاص، قرار گرفتن در معرض چندگانه روغن گشنیز می‌تواند به عنوان روشی برای مقابله با اضطراب، افسردگی و استرس اکسیداتیو به ویژه در شرایط بیماری آلزایمر مفید باشد.

جزو فرار اصلی روغن گشنیز حدود 69٪ لینالول است، که احتمالا عامل تشکیل دهنده اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی مشاهده شده است.استنشاق اسانس های غنی از لینالول می تواند به عنوان وسیله ای برای مقابله با اضطراب مفید باشد. لینالول همچنین جزو اصلی اسانس های چوب رز، نرولی، نعناع فلفلی و ترنج نیز می‌باشد.

سیج کلاری

مریم گلی (Salvia sclarea) یک ضد اضطراب و ضد افسردگی شناخته شده است که به طور سنتی برای هزاران سال استفاده می‌شود. مطالعات نشان داده که اثر ضد افسردگی روغن مریم گلی با تعدیل مسیر دوپامینرژیک ارتباط نزدیکی دارد.

گل سرخ

گیاهانی از خانواده رز سرشار از مولکول‌های طبیعی با خواص بیولوژیکی مفید هستند. اسانس‌ها و عصاره‌های گل رز به دلیل اثرات درمانی بسیاری از جمله اثرات ضد افسردگی، آرامش روانی، بهبود اختلالات جنسی، آنتی‌اکسیدان، آرامش عضلات و اثر آرام‌بخش، شناخته شده‌اند. تحقیقات نشان داده است که روغن گل رز باعث کاهش قابل توجهی در سرعت تنفس، اشباع اکسیژن خون و فشار خون سیستولیک می‌شود که نشان دهنده تنظیم سیستم عصبی خودکار است.

یلانگ یلانگ

اسانس یلانگ یلانگ (Cananga odorata) معمولا در کاهش فشار خون و بهبود عملکرد شناختی استفاده می‌شود. روغن یلانگ یلانگ همچنین خاصیت ضد اضطرابی را نیز دارا است. روغن این گیاه و ماده اصلی تشکیل دهنده آن بنزیل بنزوات بر روی مسیرهای سروتونرژیک و دوپامینرژیک در بدن اثر می‎گذارد.

وانیل

وانیل (Vanilla planifolia) و ترکیب اصلی آن وانیلین علائم افسردگی را از طریق مسیر بویایی تسکین داده و از آن جلوگیری می‌کنند. مکانیسم‌های اساسی شامل تعدیل انتقال ‌دهنده‌های عصبی مونوآمین در مغز، افزایش سطح سروتونین و دوپامین در بافت مغز است. داده‌های برخی از مطالعات نشان داده‌اند که رفتارهای شبه افسردگی را می‌توان با رایحه ‌درمانی مزمن وانیلین معکوس کرد و از اسانس وانیل به طور بالقوه می‌توان برای درمان اختلال افسردگی استفاده کرد.

روش‌های مختلف رایحه درمانی چیست؟

چند روش مختلف برای بهره برند از فواید اسانس‌ها وجود دارد. هنگام تصمیم‌گیری و خرید در مورد گزینه‌ها، از محصولات ساخته شده با روایح مصنوعی خودداری کرده و به دنبال محصولاتی باشید که با اسانس‌های خالص ساخته شده‌اند. زیرا روایح مصنوعی معمولا فواید اسانس‌های خالص را ندارند. راه های مختلفی که می توانید از روایح لذت ببرید عبارتند از:

انتشار دادن روایح در خانه

می توانید از دستگاهی به نام دیفیوزر برای پخش بوی روغن های ضروری در یک اتاق یا کل خانه استفاده کنید. و یا یک قابلمه آب را جوشانده و چند قطره از اسانس مورد نظرتان را درون آب درحال جوشیدن بریزید. حالا کل فضای خانه از رایحه محبوب‌تان پر شده است.

اسپری‌های خوشبو کننده هوا

با استفاده از اسپری‌های خوشبو کننده هوا می‌توانید به سرعت عطر و روایح دلپذیر را به قسمتی از خانه خود اضافه کنید. می‌توانید اسپری‌های آماده موجود در بازار را بخرید یا خودتان با مخلوط کردن اسانس‌ها مورد نظر و آب بسازید.

ماساژ دادن

روغن‌های طبیعی یک مکمل محبوب برای روغن ماساژ هستند. ترکیب آروماتراپی با ماساژ یک روش عالی برای آرامش و کاهش استرس است. از قبل مطمئن شوید که آنها را با روغن ماساژتان مخلوط می‌کنند. زیرا مهم است که روغن‌های ضروری مستقیما روی پوست استفاده نشوند.

حمام کردن با اسانس‌ها

حمام در حالت عادی نیز یکی از بهترین روش‌های بر سرحال شدن است. حال اگر روغن‌ها و نمک‌های معطر مخصوص حمام نیز برای تبدیل حمام یا دوش شما به یک تجربه آرامش‌بخش مورد استفاده قرار گیرند؛ می‌توانند تاثیری چندین برابر ایجاد کنند.

استفاده از محصولات پوست و مو

صابون‌های معطر، لوسیون‌ها و محصولات مو نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا هر کجا که می‌روید، عطر روغن‌های طبیعی را با خود به‌همراه داشته باشید.

فواید رایحه درمانی چیست؟

همانطور که گفتیم، رایحه درمانی ممکن است به کاهش استرس و تقویت خلق و خوی شما کمک کند. استفاده از روغن‌ها و اسانس‌ها روشی آسان و همچنین ارزان و در دسترس است. شما می‌توانید روش‌های مختلف دیگری را در کنار سایر درمان‌های مرسوم مانند داروها و مشاوره انجام دهید.

همچنین می‌توانید آن را با سایر درمان‌های مکمل مانند ماساژ و مدیتیشن ترکیب کنید؛ زیرا آروماتراپی واقعا می‌تواند به وارد کردن یک فرد به لحظه حال کمک کند. در عین حال، استشمام روایح آرامش بخش به خودی خود نیز می‌تواند پاسخی مشروط را برانگیزد. روایح در زنده کردن خاطرات بسیار قوی هستند؛ آنها می‌توانند در به‌یادآوری خاطرات خوش گذشته بسیار قدرتمند عمل کنند.

خطرات رایحه درمانی چیست؟

اگرچه آروماتراپی به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما روغن‌های طبیعی به طور بالقوه می‌توانند هنگام استنشاق واکنش آلرژیک ایجاد کنند. اگر به روایح قوی حساس هستید، قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید.

برخی روغن‌ها خوراکی نبوده و خوردن آنها می‌تواند در فرد مسمومیت غذایی ایجاد کند، و برخی از آنها می‌توانند پوست شما را تحریک کنند، به خصوص اگر آنها را مستقیما بدون رقیق کردن آنها روی پوست خود بمالید. برای جلوگیری از این کار بهتر است همیشه آنها را در روغن ماساژ رقیق کنید.

و در آخر، رایحه درمانی مانند بسیاری از درمان‌های مکمل است و نباید به عنوان جایگزینی برای برنامه درمانی تجویز شده توسط پزشک استفاده شود! هرگز بدون مشورت با پزشک خود، مصرف داروها، شرکت در جلسات مشاوره یا استفاده از سایر درمان‌های تجویز شده را متوقف نکنید.

ترکیبات موجود در عطرهای طبیعی چیزی بسیار بیشتر از بوی شگفت انگیز هستند. در واقع روایح به احساس سلامتی شما کمک کرده و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند. روایح این قدرت را دارند تا از بسیاری جهات در دنیای شما تغییرات شگرفی را ایجاد کنند.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم چند نمونه از پرکاربردترین گزینه‌های عطری موجود برای رفع افسردگی در انواع مختلف را با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید هریک از این محصولات را برای خوشبو کردن محیط اطراف خود و بهره‌گیری از خواص بی‌پایان آن‌ها تهیه فرمایید. کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، امکان خرید آن‌ها را از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا فراهم می‌کند.

1-اسماج و هربال استیم گل‌ اسطوخودوس

خرید اسماج و هربال استیم گل‌ اسطوخودوس

اسماج و هربال استیم گل‌های لوندر، بهترین همراه برای کمک به زیبایی بیشتر شما هستند. گل‌های لوندر خواص بسیار زیادی برای پوست دارند و بخور گرفتن با گل‌های لوندر به کاهش التهابات پوستی و از بین رفتن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. اسماج گل‌های لوندر نیز علاوه بر اینکه رایحه بسیار خوشبویی دارند و باعث عطرآگین شدن فضای اطراف شما می‌شوند، به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند و برای داشتن خوابی عمیق‌تر و آرام‌تر مفید هستند. رایحه گل‌های لوندر در اسماج همچنین باعث بهبود عملکرد مغزی و فعال‌تر شدن ذهن می‌شود.

از اسماج لوندر برای دور کردن انرژی‌های منفی، پاکسازی انرژی فضاهای جدید، افزایش انرژی مثبت در محیط و قبل از شروع هر کار جدید استفاده می‌کنند. همچنین این اسماج‌ با توجه به خواصی که دارد، می‌تواند برای بهبود ناراحتی‌های روحی و از بین بردن میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از اسماج، کافیست با استفاده از یک فندک یا شعله شمع، سر گیاهان را بسوزانید تا گیاه دود کند. سپس اسماج را به صورت اریب به یک ظرف گود تکیه دهید، به طوری که سر سوزانده شده اسماج به طرف داخل ظرف قرار بگیرد.

2- اسماج و هربال استیم برگ و سرشاخه اسطوخودوس

خریداسماج و هربال استیم برگ و سرشاخه اسطوخودوس

اسماج و هربال استیم برگ‌های لوندر، بهترین همراه برای آرامش شما هستند. برگ‌های لوندر نه تنها مانند یک قرص آرام‌بخش، باعث آرامش عمیق و همیشگی روح و روان شما می‌شوند، بلکه بخور آن‌ها برای کاهش التهابات دستگاه تنفسی بسیار مفید است. دود کردن اسماج برگ‌های لوندر نیز به پاکسازی محیط از استرس‌های روزانه کمک می‌کند و همچنین باعث بهبود سردرد و فشارهای روحی می‌شود. رایحه برگ‌های لوندر همچنین باعث بهبود گردش خون می شود و بخور آن به درمان بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، کمک زیادی می‌کند.

برای استفاده از اسماج، کافیست با استفاده از یک فندک یا شعله شمع، سر گیاهان را بسوزانید تا گیاه دود کند. در روش دوم کافیست مقداری از هربال استیم را داخل یک ظرف مناسب بریزید و با مقدار مناسبی آب مخلوط کنید. سپس ظرف را روی شعله ملایم گاز بگذارید و اجازه دهید که آب مخلوط شده با گیاهان کم کم بخار شود. بعد از اینکه آب درون ظرف به طور کامل بخار شد، شعله گاز را خاموش کنید. اکنون همه فضای خانه شما پر از رطوبت این بخور گیاهی شده است و شما از خواص آن بهره‌مند شدید.

3- چوب پالو سانتو

خریدچوب پالو سانتو

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان امروزی، داشتن آرامش و زندگی بدون تنش و استرس است. اما یکی دیگر از چیزهایی که به افزایش انرژی مثبت محیط کمک می‌کند و جز یکی از معروف‌ترین و موثرترین راه‌های رفع استرس نیز به شمار می‌رود؛ چوب پالو سانتو است. این چوب، که دارای خاصیت‌های جادویی است؛ برای استفاده در محیط‌های مختلف برای رفع انرژی‌های منفی و حال و هوای منفی کمک می‌کند.این چوب، از درخت مقدس تولید می‌شود. این درخت که در آمریکای جنوبی وجود دارد از ارزش معنوی بالایی برخوردار است و افراد آن را درختی مقدس می‌دانند. برای همین استفاده از آن با روش‌های معمولی و مثل بقیه درختان نیست.

این درختان، به هیچ وجه بریده نمی‌شوند و از چوب این درخت‌ها، هنگامی استفاده می‌شود که شاخه‌های آن به خودی خود بیفتند. پس از آن، این شاخه‌ها باید به مدت چندسال خشک شوند و پس از آن، با متبلور شدن شیره چوب به وسیله یک تبدیل شیمیایی به رنگ طلایی و یا نارنجی در بیایند.چوب پالو سانتو، چوبی با خاصیت آرام‌بخشی است. این چوب جادویی و مقدس، همانند عودی خوش‌بوکننده و درمانی عمل می‌کند و باعث می‌شود که انرژی‌های منفی از محیط دور شده و فضایی دل‌پذیر و پر از نشاط و آرامش در محیط‌های مختلف ایجاد شود. این چوب، دارای خاصیت‌های زیادی هم‌چون کاهش علائم سرماخوردگی، رفع علائم آسم، از بین بردن افسردگی و اضطراب نیز است.

4- خوشبو کننده هینملی ایفل

خریدخوشبو کننده هینملی ایفل

خوشبو کننده رومیزی هینملی ایفل به سرعت بوی نامطبوع محیط را جذب و روایح خوش خود را پراکنده می‌کنند که تا هفته ها و ماه‌ها، رایحه‌ای ملایم و ثابت را در فضا پراکنده است. بسته‌بندی این محصول بسیار زیبا و شکیل با ابعاد بسیار مناسب است. این خوشبو کننده هوا به صورت یک شیشه زیبا با حجم 110 میلی‌لیتر و به ابعاد 10 سانتیمتر در 6 سانتیمتر در 6 سانتیمتر به همراه 4 شاخه چوبی یا نی نازک که درون بسته بندی‌اش جای گرفته، ارائه می‌شود. شما می‌توانید از این محصول در سرویس بهداشتی، اتاق‌ها و حتی آشپزخانه یا اتومبیل بهره‌مند شوید.

از ویژگی‌های خاص این خوشبوکننده مقرون به‌صرفه بودن و ماندگاری بالا آن است. مدت زمان استفاده این محصول بسته به میزان استفاده مصرف کننده، بین 4 الی 5 ماه متغیر است که نسبت به بقیه خوشبو کننده‌های موجود در بازار ماندگاری بسیار خوبی دارد. همه پسند بودن رایحه‌های آن نیز از دیگر نقاط قوت این محصول است که تردیدی برای انتخاب به‌جای نخواهد گذاشت. روایح متنوع و گیاهی با کیفیتی بالا که بو مطبوعی را در محیط حاکم خواهند کرد. همچنین به‌دلیل وجود الکل چرب در مایع این محصول، به ضدعفونی کردن محیط نیز کمک شایانی می‌شود.

5-شمع معطر اونتوس کرید

خرید شمع معطر اونتوس کرید

شمع معطر اونتوس کرید با بهره‌گیری از فرمولایون ادوپرفیوم معروف و محبوب کرید اونتوس طراحی شده است. اونتوس کرید، ادوپرفیومی شیرین و خنک است، که در گروه بویایی مدیترانه‌ای میوه‌ای جای می‌گیرد. این ادوپرفیوم توسط دو عطرساز معروف و حرفه‌ای به نام‌های اروین کرید و الیور کرید طراحی و تولید شده است. الیور کرید، پدر اروین کرید است. آن‌ها در واقع نسل ششم و هفتم از خاندان بزرگ کرید هستند. رایحه ادوپرفیوم کرید اونتوس، بسیار هوشمندانه طراحی شده و القا کننده احساس شادابی، نشاط و وقار مردانه‌ و دراماتیکی است. این عطر در مدت زمان کوتاهی پس از معرفی، تبدیل به محبوب‌ترین عطر از برند گران قیمت و لوکس کرید شد.

در هرم رایحه‌ای این عطر، ابتدا شاهد نت‌هایی سرشار از میوه‌های مختلف و با طراوت هستیم که از گیاهان شهر Corsica، شهری که ناپلئون بناپارت در آنجا به دنیا آمده بود، گرفته شده‌اند. آناناس، انگور فرنگی، ترنج ایتالیایی و سیب، نت‌های اولیه اونتوس مردانه را تشکیل می‌دهند. جالب است، بدانید که ترنج ایتالیایی به کار رفته در اونتوس کرید مردانه، یادآور مکانی است، که اولین پیروزی شهرت‌آور ناپلئون بناپارت در آنجا رخ داد. نت‌های پایانی این عطر، ترکیبی شیرین از مشک، وانیل و رایحه خزه درخت بلوط اسپانیایی است. در رایحه انتهایی این عطر،عنبر سائل دریایی در واقع با هدف نشان دادن قدرت نیروی دریایی ناپلئون بناپارت در اونتوس کرید به کار رفته است.

6- شمع معطر باکارات رژ 540 میسون فرانسیس کورکجان

خریدشمع معطر باکارات رژ 540 میسون فرانسیس کورکجان

فرانسیس یک عطر ساز بین المللی معروف با توانایی خلق رایحه‌های نیش و شناخته شده است که با موفقیت تمام، محصولات برندش را عرضه می‌کند. فرانسیس به تازگی، ایده شمع‌هایی با دوام بالا را ارائه کرده است که بعضی از آن‌ها دارای رایحه مشابه با پرطرفدارترین و پراستقبال‌ترین عطرهایش هستند. این شمع با مدت زمان سوخت 55 ساعته و ساختار بسیار متراکم از فرمول عطر باکارات رژ 540 با رایحه غالب عنبر درختی و گل‌های زعفران و یاسمن ساخته شده است.

فرانسیس کورکجان در مورد عطر باکارات رژ 540 می‌گوید: «با طراحی این عطر تمایل به خلق رایحه‌ای با ساختار بسیارغلیظ و متراکم داشته‌ام». قیمت بالای این محصولات به‌دلیل پروسه پیچیده‌ تولید و استفاده از طلا در آ‌ن‌ها است؛ آنچنان که شما در حین مدیتیشن با این رایحه خاص و منحصر به‌قرد می‌توانید کتپنات را به جذب پول، ثروت و طلا به سمت خود فرا بخوانید. باکارات رژ، در حال حاضر به جمع کلکسیون عطر 250 نفر از ثروتمندترین افراد کلکسیون دار دنیا پیوسته است.

در فرمولاسیون حرفه‌ای و بسیار ظریف این عطر شرقی گل‌دار، زعفران و سپس روایح عنبر درختی و عنبر را عرض اندام کرده و در نهایت آکوردهای غالب چوبی با عناصر درخت نراد و چوب سدر تکمیل کننده‌ی این هرم بویایی می‌شوند. به طور کلی عطر مردانه و زنانه‌ی باکارات رژ 540 ، دارای رایحه‌ای شیرین و معتدل از گروه بویایی و دارای ماندگاری فوق العاده بالایی است که یک انتخاب بینظیری برای مصرف رسمی در شب‌های سرد سال می‌باشد.

7- ادو پرفیوم میس دیور زنانه با رایحه مدیترانه‌ای

خریدادو پرفیوم میس دیور زنانه

ادوپرفیوم نام‌آشنای میس دیور، از محصولات بسیار محبوب و همیشه در صحنه کمپانی فرانسویِ دیور است که در سال 2012 به بازار جهانی عطر و ادوکلن زنانه شد. جای شکی وجود نداشت که نسخه ادوپرفیوم میس دیور نیز، مانند سایر محصولات ارائه شده از این زیرمجموعه، به‌شدت مورد استقبال قرار میگیرد؛ و همین طور هم شد! هرم بویایی این عطر زنانه، به دستان کاردیده و باتجربه طراح و عطرسازِ مطرحِ جهانی؛ آقای فرانسوا دماکی (Francois Demachy) خلق شد و در اختیار طرفدارن همیشگی برندِ دیور قرار گرفت. چهره‌ی تبلیغاتی میس دیور، خانم ناتالی پورتمن (Natalie Portman)؛ بازیگرمشهورِ هالیوودی انتخاب شد.

ترکیب اغواگر ادوپرفیوم میس دیور، به‌طور طبیعی از یک عشق واقعی همراه با شیطنت الهام گرفته شده و مخصوص خانم‌های جوانِ زیبا و سرزنده‌ای است که در یک رابطه‌ی عاشقانه هستند؛ عطری رمانتیک که دنیایی پر از رویا و دوست داشتن را برای دختران جوانِ عاشق و باروحیه به تصویر می‌کشد. طبع معتدل و طعم شیرین رایحه‌ میس دیور، لطیف، وسوسه برانگیز و مست‌کننده است و با آ‌وهوای هر چهار سال فصل سازگار است؛ اما بیشتر برای استفاده‌ی روزانه در فصل‌های پاییز و بهار پیشنهاد می‌شود. این عطرمدیترانه‌ای گل‌دار با ماندگاری بسیار بالایی که دارد برای مصرف در مراسم رسمی و مهمانی‌های شبانه پیشنهاد می‌شود.

8- ادو پرفیوم ایوسن لورن مون پاریس زنانه با رایحه مدیترانه‌ای

خریدادو پرفیوم ایوسن لورن مون پاریس زنانه

عطر Mon Paris به معنی پاریس من، عطری بسیار شیک و شناخته شده است که در سال 2016 با الهام از دوشنبه‌های پاریس طراحی شد. مون پاریس عطری بسیار شیک و مدرن است که از ابتدای ورودش به بازار با بازخورد کم نظیر مواجه شد و طرفداران بسیاری مجذوب رایحه خیره کننده‌اش شدند. کمپین معرفی این عطر توسط کارگردان فرانسوی؛ کلمنت دورو، پیر دوپاکوییه و مدل کانادایی کریستا کوبر و بازیگر فرانسوی جرمی لاهورت در نقاط مختلف پاریس از جمله یک باشگاه، مترو، در نزدیکی برج ایفل و بر روی سقف اپرا گارنیر در دو روز و شب عکس برداری شد.

فرمولاسیون کاملا حرفه‌ای این ادوپرفیوم زنانه نیز با همکاری یک تیم سه‌نفره از عطرسازان مطرح جهانی به‌ نام‌های الیور کرسپ، هری فریمونت و دورا بگریچه آرناو انجام شد. این گروه سعی کردند با خلاقیت خود، تفسیری از همان عشق معروف زیاد شنیده شده در خیابان های زیبای پاریس را به تصویر بکشند. ترکیب ایوسن لورن مون پاریس از گروه بویایی مدیترانه‌ای میوه‌ای است که با شروعی شاداب و دلپذیر از میوه‌ها و تلخی ملایم نعنای هندی شروع میشود. به طور کلی رایحه‌ای که احساس می‌کنید، شیرین و میوه ای است و حس دوست داشتنی گلها نیز با آنها ترکیب شده است.

9- ادو کلن آرامیس دوین مردانه با رایحه مدیترانه‌ای

خرید ادو کلن آرامیس دوین مردانه

ادوکلن مردانه آرامیس از محصولات پربازخورد برند آمریکایی دوین است در سال 1977 ساخته شد. این محصول نمونه بروز شده نسخه قدیمی آن بوده و اگرچه تقریبا قدیمی است اما هنوز هم طرفداران مخصوص به خودش را دارد. در فرمولاسیون این عطر آکوردهای غالب چوبی و آروماتیک در کنار عناصر ادویه‌ای و گیاهان سبز رایحه‌ای مدیترانه‌ای را جشن می‌گیرند. رایحه‌ای گرم و دوستانه که همزمان با سال تولیدش، جایزه FiFi (بنیاد عطر) را دریافت کرد و کمتر مشابه آن را در بازار می‌توان پیدا کرد. نت‌های مرکباتی، گل‌های میخک و یاسمن سفید و درخت کاج در خلق این خط بوی مدیترانه‌ای مقش خیلی زیادی دارند.

به طور کلی از آرامیس دوین، رایحه‌ای گرم و تلخ به مشام می‌رید که در عین کلاسیک بودن، شیک و اسچورت است و در هر موقعیت مکانی جذابیت خاص خودش را دارد. بسیاری از کاربران معتقدند که این عطر به‌خاطر داشتن ته‌بوی ضعیفی بر محوریت گل‌ها، مناسب مردان عاشق‌پیشه است. رایحه خاص این محصول روابط شما با عشقتان را به تاریخ‌های طلایی تبدیل خواهد کرد. به همین دلیل این عطر به مردان عاطفی و دلسوزی که قصد ساختن یک شب عاشقانه و رمانتیک را دارند پیشنهاد می‌شود؛ چراکه لحظه لحظه ثانیه‌های شیرین عشق‌بازی را برای شما خاطراه‌انگیز کرده و در ذهن‌تان ابدی می‌کند.

10- ادو پرفیوم کرید ارولفا مردانه با رایحه مدیترانه‌ای

خریدادو پرفیوم کرید ارولفا مردانه با رایحه مدیترانه‌ای

برند لوکس، فاخر و مشهور فرانسوی کرید، در سال 1992 از عطر ارولفا، که توسط عطار خبره و حرفه‌ای الیویر کرید (Olivier Creed) ساخته شد، رونمایی و به بازار جهانی عرضه کرد. او این عطر را برای ثبت خاطرات خانوادگی‌اش در سواحل مدیترانه‌ای خلق کرد که نام عطر تلفیقی از نام‌های اعضای خانواده‌اش است. پسرش اروین (Erwin)، دخترش الیویا (Olivia) و همسرش فابینه (Fabienne) که نام ارولفا از ابتدای اسم تک‌تک آن‌ها به دست آمده اشت. عطری بسیار ظریف و شیکل با بوی تلخ و جنگلی که به شما حس دریانوردی در دریای آزاد بر روی یک کشتی چوبی قدیمی را می‌دهد.

عطری با کلاس بالا و لاکچری، عشق مطلق و رایحه‌ای ضروری برای تابستان گرم! فرمولاسیون حرفه‌ای Creed Erolfa از آکوردهای غالب و اصلی عناصر مرکباتی، چوبی و ادویه‌ای تازه به دست آمده که این عطر را در دسته عطرهایی با گروه بویایی مدیترانه‌ای قرار می‌دهد. رایحه کلاسیک، بی‌انتها و خیره‌کننده این عطر مردانه با ظرافت اشرافی خود آبی اقیانوس در طلوع آفتاب را در ذهنتان تداعی می‌کند؛ کریستال‌های نمک روی پوست‌تان برق می‌زنند و گرمای سوزان خورشید را روی صورت خود احساس خواهید کرد. به معنای واقعی کلمه، رایحه بهشتی را تجربه می‌کنید.

امیدواریم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از بهترین محصولات خوشبوکننده و آرامش‌بخش جهت رفع افسردگی آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید طبق سلیقه‌ یا نیازتان، اقدام به خرید محصول مورد نظر از وبسایت ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره خریداری و استفاده از هرکدام از این کالاهای معرفی شده دارید، حتما دیدگاه خود را در خصوص کیفیت و اثرگذاری محصول با ما در میان بگذارید و تجربیات‌تان را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

۲۳,۵۱۷
محصولات مرتبط
عود س—ی گرافیتیdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۲۹,۵۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود آبشاری پالو سانتو اولاسullasامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۶,۰۰۰ تومان۳۳,۵۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود آبشاری میرا اولاسullasامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود مخروطی چنس شنل دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود کاپتان بلک بیکbic Incense تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود آبشاری عود اولاسullas تخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود آبشاری اکزاتیک ایندین پالو سانتو اولاسullasامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود مخروطی لوندر دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود مخروطی لاگوست دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۹,۰۰۰ تومان۴۲,۰۰۰ تومان
۱۰ عددی
عود مدیتیشن ساتیاsatyaامکان ارسال فوری
۱۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰ گرم
عود الکسیر دس مرولیس دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود بلک ایکس اس دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۲۹,۵۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود لاگوست رد دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود مشک دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
عود مامان اند بیبی دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
عود اورکید دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
عود میر دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
سیلور مانتین واتر دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
عود نارگیل پاکتی دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
عود سیب سبز دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۳,۵۱۷ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید