یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
جورجیو آرمانی،‌ دانشجوی انصرافی پزشکی یا قهرمان دنیای مد و فشن!

جورجیو آرمانی،‌ دانشجوی انصرافی پزشکی یا قهرمان دنیای مد و فشن!

جورجیو آرمانی با نام لاتین Giorgio Armani برندی با نام خود را ایجاد کرده است. این برند برای اولین بار در سال 1975 در میلان ایتالیا آغاز به کار کرد. اولین محصولات برند آرمانی، لباس‌های مردانه بود. برند جورجیو آرمانی در حال حاضر حدود دو هزار فروشگاه رسمی و غیررسمیدر سراسر دنیا دارد، که درآمد سالیانه آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار است.

به اعتقاد آرمانی، لباس‌هایی که طراحی می‌شوند، باید برای پوشیدن ساخته شوند، نه برای به نمایش گذاشتن. با توجه به همین دیدگاه، طراحی‌های جورجیو آرمانی، از لباس‌های مردم معمولی در خیابان‌ها الهام گرفته شده‌اند. مهم‌ترین چیزی که برای جورجیو آرمانی در طراحی لباس‌ها اهمیت دارد،‌ کیفیت آن‌ها است.

اغلب منتقدین صنعت مد اعتراف می‌کنند، که لباس هایبرند Armani از بهترین پارچه و مواد اولیه تهیه می‌شوند و دلیل قیمت بالای محصولات آن نیز همین مورد است. امپریو آرمانی،‌ برند لباس‌هایی است که توسط خانه‌ مد جورجیو آرمانی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند.

از دیگر محصولات جورجیو آرمانی می‌توان به لوازم آرایش،‌ عطر،‌ جواهرات، عینک،‌ ساعت و لوازم دکوراتیو اشاره کرد. این برند برای هر طیف از محصولاتش نشان‌های تجاری گوناگونی همچون آرمانی کولزیونی، امپریو آرمانی، آرمانی جینز، آرمانی جونیور، آرمانی اکسچینج و غیره در نظر گرفته است. رابرت دنیرو،‌ دیوید بکهام،‌ مارتین اسکورسیسی،‌ سوفیا لورن، کریستین رونالدو و مگان فاکس از افراد معروف و شناخته شده‌ای هستند، که با پوشیدن لباس هایآرمانی به تبلیغ محصولات آن می‌پردازند.

جورجیو آرمانی کیست؟

آشنایی با جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی، یکی از تاثیرگذارترین و بانفوذترین طراحان مد ایتالیایی است، که در 11 ژوئن 1934 در شهر پیاچنزا و در کشور ایتالیا متولد شد. جورجیو به همراه خواهرش روزانا و برادر بزرگ‌ترش سرجیو در شهر کوچکی خارج از شهر میلان بزرگ شد. پدر آن‌ها یعنی اوگو آرمانی به عنوان مدیر حمل و نقل مشغول فعالیت بود و مادرشان ماریا خانه‌دار بود.

کودکی جورجیو و خواهر و برادرش، در روزهای سخت جنگ جهانی دوم سپری شد. در جنگ، پناهگاه خانواده جورجیو و هم محله‌ای‌های‌شان، یک سینما بود. این محل برای جورجیو یک فضای بزرگ همچون قصری رویایی بود و ستاره‌هایی که در فیلم‌های سینما بازی می‌کردند، از نگاه کودکانه او بسیار پر زرق و برق و جالب به نظر می‌رسیدند.

جورجیو، وقتی که نوجوان بود، به آناتومی بدن علاقمند شد و برای سرگرمی با استفاده از گل‌های خشک و دانه‌های قهوه عروسک می‌ساخت. شیفتگی او به بدن انسان، باعث شد که به سراغ رشته پزشکی برود. او بالاخره در دانشگاه پیاچنزا به عنوان دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل شد.

در سال 1953، پس از آنکه آرمانی دو سال در رشته پزشکی تحصیل کرده بود، برای خدمت به ارتش فراخوانده شد. او مجبور به خدمت در بیمارستان ارتش شد. فعالیت در بیمارستان ارتش، برای روحیه حساس جورجیو آرمانی خوشایند نبود، بنابراین باعث شد که رشته پزشکی را کنار بگذارد و به سراغ رشته دیگری برود.

جورجیو آرمانی بر حسب اتفاق و البته با توجه به علاقه‌ای که به آناتومی بدن و استایل ظاهری انسان داشت، پس از کنار گذاشتن رشته پزشکی، وارد دنیای مد، فشن و طراحی لباس شد.

برند آرمانی چگونه تاسیس شد؟

تاسیس برند آرمانی

جورجیو آرمانی پس از انصراف دادن از ارتش و کنار گذاشتن رشته پزشکی، در سال 1957 به عنوان طراح ویترین در فروشگاه لاریناسنته (La Rinascente) در میلان شروع به کار کرد. پس از این کار، به عنوان فروشنده لباس مردانه مشغول به کار شد. این شغل جدید او باعث شد که تجارب زیادی در زمینه بازاریابی مد به دست آورد.

آرمانی در یکی از خاطراتش مربوط به این دوران تعریف کرده است: «من به خاطر دارم که تعدادی ژاکت کشباف پشمی زرد رنگ در یک بوتیک کوچک دیدم و آن‌ها را به فروشگاه خودمان آوردم، همه فکر می‌کردند، من دیوانه شده‌ام. این ژاکت‌های پشمی زرد مورد استفاده دوک ویندسور بودند و مردم متوسط از آن استفاده نمی‌کردند. این نوع تفکر در مورد این قبیل پوشاک بسیار انگلیسی بود.»

جورجیو آرمانی در دهه 1960 به عنوان طراح لباس مردانه به کمپانی معروف نینو چروتی (Nino Cerruti) رفت. مهارت‌های او بسیار متقاضی داشت و طی دهه بعد همزمان با کار در چروتی به عنوان طراح آزاد برای بیش از ده تولیدکننده دیگر نیز کار می‌کرد.

آرمانی در اواخر دهه 1960 با سرجیو گالئوتی (Galeotti)،‌ یک طراح معمار‌ آشنا شد. آشنایی آن دو، آغاز یک ارتباط شخصی و حرفه‌ای بود که برای سال‌ها ادامه پیدا کرد. گالئوتی در سال 1973 آرمانی را متقاعد کرد، که یک دفتر طراحی در میلان باز کند. این کار منجر به آن شد که آرمانی طی یک دوره طولانی به عنوان طراح با خانه‌های مد و طراحی لباس معروفی چون آلگری، ‌باگوتا،‌ هیلتون، ‌گیبو، مونتدورو و تاندرس همکاری کند.

بالاخره در جولای سال 1975، جورجیو، شراکت تجاری‌اش را با دوست کاری‌اش گالئوتی (Galeotti) آغاز و برند جورجیو آرمانی اس پی اِی (Giorgio Armani.S.p.A) را تاسیس کرد و در آستانه قرن بیست و یکم به عنوان موفق‌ترین طراح مد و فشن، پا را از ایتالیا فراتر گذاشت.

همکاری  جورجیو آرمانی با سرجیو گالئوتی

پس از تاسیس این برند، کم کم ایده‌های جورجیو رنگ حقیقت می‌گرفت. تجارب او در این زمینه به تدریج پیشرفت کرد. پس از نمایش لباسی که جورجیو آرمانی در پیتی پالاس در فلورانس برگزار کرد، توجه رسانه‌های بین‌المللی به طرف او جلب شد و در همه جوامع مد و فشن صحبت از طرح‌های آرمانی بود.

آرمانی کالکشن لباس‌های مردانه خود را در سال 1975 به بازار معرفی کرد و یک سال بعد، مجموعه زنانه خود را معرفی کرد. این طراح ایتالیایی به وضوح باعث دگرگون شدن کمد لباس زنان در دهه 1980 میلادی شد و تمایل آن‌ها را از لباس‌های پیچیده و پرمدعا به سمت لباس‌های شیک، ساده و با ظرافت و در عین حال لوکس سوق داد.

این تجربه فرصت‌هایی را برای آرمانی فراهم کرد تا شیوه کار مخصوص خود را در مسیرهای جدیدی پیش ببرد. او دیگر آماده بود، که همه انرژی خود را به صورت تمام وقت صرف نام تجاری خود کند. آرمانی پس از گسترش برند خود، به سرعت تولید لباس زیر، لباس شنا، لوازم جانبی، عطر و موارد دیگر را با نشان تجاری جورجیو آرمانی راه‌اندازی و به بازار عرضه کرد.

همه چیز درباره عطرهای جورجیو آرمانی

همه چیز درباره عطرهای جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی اولین عطر زنانه خود را در سال 1982 میلادی و سپس نسخه مردانه‌ آن را در سال 1984 میلادی به بازار معرفی و عرضه کرد. پس از آن و هنوز که هنوز است، عطرها از جمله تولیدات موفق این برند ایتالیایی - آمریکایی در قرن بیست و یکم به شمار می‌آیند.

این برند در حال حاضر، تولید بیش از 126 عطر را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، که اغلب آن‌ها بسیار موفق و محبوب بوده‌اند. عطر مردانه بلک کد و پرفیوم ماندگار آموآ دی جیو از جورجیو آرمانی، به عنوان پرفروش‌ترین عطرهای این برند شناخته شده‌اند.

برند جورجیو آرمانی چگونه در دنیا معروف شد؟

معروفیت برند جورجیو آرمانی

یکی از موفقیت‌های اصلی جورجیو آرمانی، زمانی اتفاق افتاد که در یک فیلم مشهور آن زمان لباس هنرپیشه معروف و محبوب فیلم، یعنی «ریچارد گری» را طراحی کرد و توجهات زیادی را به سمت برند خود جلب کرد. اندکی بعد، آوازه لباس‌های خوش دوخت و شیک جورجیو آرمانی به گوش ستارگان مشهور هالیوود رسید و آن‌ها شروع به قدم زدن بر روی فرش‌های قرمز جشنواره‌های مختلف با لباس‌های جورجیو آرمانی کردند.

از جمله شخصیت‌ها و ستارگان هالیوود آن زمان، که به برند آرمانی در عطرروی آوردند، می‌توان به میشل فایفر، جودی فاستر و جان تراولتا اشاره کرد. در حال حاضر جورجیو آرمانی در دنیای مد تنها طراحی است، که نامش باعث تضمین فروش یک فیلم می‌شود. شرکت Giorgio Armani در اوایل دهه 1980 توافقات مهمی با شرکت لورآل برای تولید عطر انجام داد و خط تولید جدید و محبوب دیگری هم به شرکت خود اضافه کرد.

این برند در سال 1981، اولین سری از فروشگاه‌های پخش و فروش ارزان‌تر خود را با افتتاح بازار بزرگ آرمانی و فروش شلوارهای جین آرمانی آغاز کرد. آرمانی در سال 2000 بخش جدید گریم و لوازم آرایشی را به محصولات خود اضافه کرد. این بخش توسط پت مگراس طرح ریزی می شد. امروزه امپراطوری آرمانی شامل 2000 مرکز فروش جهانی با سود فروش سالانه بیش از یک میلیارد دلار است.

پس از اینکه پلیس پاریس، خیمه‌های مشکی نمایش او را در سینت سولپایس پاریس، با این ادعا که ساخت و استقرار آن‌ها امن نیست ممنوع کرد، آرمانی مجبور شد به آمریکا مهاجرت کند. او بالاخره در مارس سال 1998در شهر نیویورک کارهای خود را به نمایش گذاشت. در این زمان نمایش‌های راهرویی (کت واک) او، معمولا جمعیت زیادی را به خود جلب می کرد و رابرت دنیرو، مارک والبرگ، مارتین اسکورسیسی، سوفیا لورن و بسیاری دیگر به تماشای آن می‌آمدند.

معروفیت جورج آرمانی

با وجود نظر بسیاری از افراد متخصص و منتقدان در خصوص لوکس بودن برند آرمانی، جورجیو ادعا می‌کند که از مردم معمولی که در خیابان‌ها هستند، برای طراحی مدل‌های خود الهام می‌گیرد. او اعتقاد دارد که لباس‌ها باید برای پوشیدن تولید شود، نه فقط برای نمایش و ترسیم مهارت‌هایی که او به عنوان یک طراح لباس آموخته است تا لباس‌های معاصری را برای زنان تولید کند.

جورجیو، از اولین طراحانی بود که لباس‌های زنانه با شانه‌های پهن را به مدلی عملی‌تر، سودمندتر و انعطاف پذیرتر تبدیل کرد. امروزه مجموعه‌های آرمانی در عین زیبایی سادگی و ظرافت دارای تمام استانداردهای لوکس امروزی نیز هستند.

جورجیو آرمانی در سال 1991 به عنوان یکی از 50 شخص زیبای جهان از نظر مردم، در مجله فوربز معرفی و برگزیده شد. در سال 2000مجله ماهانه آمریکایی فوربز، آرمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا معرفی کرد. درآمد شخصی او در سال 1999 معادل 135میلیون دلار بود.

در سال 2001 این مجله او را در ریف نوزدهم (بعد از خانواده بولگاری و قبل از پرادا) در لیست اعضای جدید مد قرار داد. شرکت جورجیو آرمانی در حال حاضر بیش از 4 هزار و 700 کارمند و 13 نمایندگی تولید در سراسر جهان دارد. همچنین آرمانی نزدیک به 300 فروشگاه در 36 کشور دنیا دارد. درآمد این شرکت در سال 2005 در حدود 69/1 میلیارد دلار برآورد شده است.

همچنین در حال حاضر محصولات برند تجاری آرمانی را می‌توان در فروشگاه‌های بزرگ سراسر جهان و همچنین در 500 فروشگاه خرده فروشی انحصاری در کشورهای مختلف دنیا پیدا کرد.

راز موفقیت بی پایان جورجیو آرمانی کیفیت لباس‌هایش است. او لباس‌هایش را از بهترین مواد و پارچه‌ها تهیه می‌کند. همه دست اندرکاران دنیای مد و تمام منتقدین این صنعت اعتراف می‌کنند که لباس‌هایی طراحی و تولید شده در این برند، قطعا از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات ایجاد شده است.

موفقیت برند تجاری آرمانی

در حال حاضر این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل لوازم فشن، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، لوازم دکور، جواهرات، عینک و ساعت با مارک‌های گوناگونی شامل جورجیو آرمانی، آرمانی کولزیونی، امپوریو آرمانی، آرمانی جینز، آرمانی جونیور، آرمانی اکسچینج و آرمانی کاسا شناخته شده است.

این شرکت همچنین از طریق همکاری با سایر شرکت‌ها به حیطه‌های تازه‌ای مانند ساخت هتل‌ها و مراکز تفریحی زنجیره‌ای و حتی ساخت گوشی‌های موبایل نیز وارد شده است. آرمانی در یک همکاری با شرکت سامسونگ، به طراحی و عرضه گوشی‌های موبایل لوکس با نام تجاری و برند خود اقدام کرده است.

همچنین، آخرین و جدیدترین سرمایه‌گذاری جورجیو آرمانی مربوط به افتتاح اولین هتل او در دوبی، در سال 2010 است. این هتل، آسمان خراشی 39 طبقه است، که 160 اتاق و سوئیت و 144 خوابگاه دارد و تمام طراحی داخلی آن توسط شخص آرمانی انجام گرفته است. براساس اعلام کمپانی جورجیو آرمانی، این برند قرار است هتل دیگری را در شهر میلان ایتالیا افتتاح کند.

۲۱۷,۰۰۷
محصولات مرتبط
مای وی پرفیوم زنانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۹,۸۰۱,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
مای وی فلورال ادو پرفیوم زنانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۱۵,۲۴۲,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۵ میل
سمپل
آرمانی کد پارفوم پرفیوم مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۸,۵۷۷,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۱۵ میل
سمپل
۱.۲ میل
سمپل
آکوا دی جیو ادو پرفیوم مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۱۸,۵۲۳,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
استرانگر وید یو ابسولوتلی پارفوم مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۷,۱۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۵ میل
سمپل
مای وی اینتنس ادو پرفیوم زنانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani تخفیف ویژه
۹,۱۸۷,۰۰۰ تومان۷,۸۴۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیبل نویت ادو پرفیوم زنانه و مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۳۹,۵۱۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳ میل
دستریز
این لاو ویت یو فریز ادو پرفیوم زنانهGiorgio Armani 
۹,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷ میل
مینیاتوری
نویسنده :رها واعظی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
جورجیو آرمانی چه کسی بود؟
پاسخ:

جورجیو آرمانی با نام لاتین Giorgio Armani برندی با نام خود را ایجاد کرده است. این برند برای اولین بار در سال 1975 در میلان ایتالیا آغاز به کار کرد. اولین محصولات برند آرمانی، لباس‌های مردانه بود. برند جورجیو آرمانی در حال حاضر حدود دو هزار فروشگاه رسمی و غیررسمی در سراسر دنیا دارد، که درآمد سالیانه آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار است.  به اعتقاد آرمانی، لباس‌هایی که طراحی می‌شوند، باید برای پوشیدن ساخته شوند، نه برای به نمایش گذاشتن. با توجه به همین دیدگاه، طراحی‌های جورجیو آرمانی، از لباس‌های مردم معمولی در خیابان‌ها الهام گرفته شده‌اند. مهم‌ترین چیزی که برای جورجیو آرمانی در طراحی لباس‌ها اهمیت دارد،‌ کیفیت آن‌ها است. 

برند آرمانی چگونه تاسیس شد؟
پاسخ:

جورجیو آرمانی پس از انصراف دادن از ارتش و کنار گذاشتن رشته پزشکی، در سال 1957 به عنوان طراح ویترین در فروشگاه لاریناسنته (La Rinascente) در میلان شروع به کار کرد. پس از این کار، به عنوان فروشنده لباس مردانه مشغول به کار شد. این شغل جدید او باعث شد که تجارب زیادی در زمینه بازاریابی مد به دست آورد.بالاخره در جولای سال 1975، جورجیو، شراکت تجاری‌اش را با دوست کاری‌اش گالئوتی (Galeotti) آغاز و برند جورجیو آرمانی اس پی اِی (Giorgio Armani.S.p.A) را تاسیس کرد و در آستانه قرن بیست و یکم به عنوان موفق‌ترین طراح مد و فشن، پا را از ایتالیا فراتر گذاشت.

برند جورجیو آرمانی چگونه در دنیا معروف شد؟
پاسخ:

یکی از موفقیت‌های اصلی جورجیو آرمانی، زمانی اتفاق افتاد که در یک فیلم مشهور آن زمان لباس هنرپیشه معروف و محبوب فیلم، یعنی «ریچارد گری» را طراحی کرد و توجهات زیادی را به سمت برند خود جلب کرد. اندکی بعد، آوازه لباس‌های خوش دوخت و شیک جورجیو آرمانی به گوش ستارگان مشهور هالیوود رسید و آن‌ها شروع به قدم زدن بر روی فرش‌های قرمز جشنواره‌های مختلف با لباس‌های جورجیو آرمانی کردند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۱۷,۰۰۷ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید