یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
بخور - Incense

بخور - Incense

اسم بخور (Incense) در واقع از فعل لاتین incendere، به معنای سوختن گرفته شده و ترکیبی از مواد زیستی معطر است که هنگام سوختن دود خوشبویی از آن متصاعد می شود. بخورهای اولیه به شکل های مختلفی از قبیل چوب خام، گیاه معطر بریده شده، خمیر، پودر، و حتی مایع یا روغن، با پایه و اساس کاملا ساده، وجود داشته است.از همان ابتدا، بخور نقش مهمی در هستی انسان ایفا می‌کرد.

مبدا دقیق بخور قابل شناسایی نیست، اما استفاده از بخور احتمالا به مصر باستان برمی‌گردد چرا که این کشور از سواحل عربی و سومالی صمغGumو عود وارد کرده و در مراسم مذهبی به کار می‌برده است. همچنین از نوشته‌های زمان باستان می توان پی برد که در مذاهب و فرهنگ های قدیمی، از رایحه بدست آمده از سوزاندن گیاهان معطر، گل‌ها، برگ درختان و سایر منابع طبیعی در مراسم‌های مذهبی، تطهیر، رایحه درمانی، مدیتیشن، ایجاد فضایی خاص و برای از بین بردن بوی بد استفاده می‌کرده‌اند.

البته در همه نقاط دنیا، بخورهایی، برجا مانده از هزاران سال پیش کشف شده است، بنابراین می توان گفت، بخور، بخشی از فرهنگ‌های گوناگون بوده است. بودایی‌ها با پراکنده کردن رایحه‌ی بخور راهنمایی مناسبی را به شفاگرهای کلیسا، یادآور می‌شوند که این کار نماد رایحه سلوک خالصانه معنوی است. باستان شناسان، در اطراف بدن مومیایی موجود در دره پادشاهان شهر تِبس، مقادیر بسیار زیادی از روغن، عطر و بخور کشف کرده‌اند.

موضوع جالب قابل ذکر این است که بسیاری از ترکیبات بخور، تنها زمانی معطر می شوند که آن را بسوزانیم. با استفاده‌ی درست از رایحه‌ی بخور، می توان از قدرت درمانگر آن در کاهش تشویش، استرس، ترس و کم خوابی استفاده کرد و به درمان آن ها تسریع بخشید. از بخور برای تحریک و تجدید انرژی و همچنین پاکسازی و آماده سازی محیط برای مدیتیشن و عبادت نیز استفاده می‌شود.

بوی معطر حاصل از سوزاندن بخور موجب تحریک عصب های بویایی شده که با توجه به رایحه ای که دارد، باعث ایجاد تاثیراتی در حالت های مختلف فیزیکی، احساسی و روان شناسی می‌شود. به عقیده ی مردم ژاپن، بخور موجب تطهیر ذهن، بدن و بهبود روابط، ایجاد آرامش در تشویش‌های ایجاد شده و همراه خوبی در هنگام تنهایی به حساب می‌آید.

شکل‌های مختلف بخور

امروزه شاهد مصرف فراوان بخور به شکل‌های متنوع از جمله عود، بخور کاج ، پودری و غیره هستیم که به دو گروه اصلی تقسیم می شوند، این تقسیم بندی شامل بخورهایی می‌شوند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌سوزند. بخورهای غیر قابل احتراق که به صورت غیر مستقیم می سوزند، نمیتوانند خود به خود آتش بگیرند و به منبع گرمایی جداگانه نیاز دارند، در حالی که بخورهای قابل احتراق، مستقیما با یک شعله روشن شده، سپس شعله ور می‌شوند و از بقایای نیمسوز و برافروخته آن، رایحه متصاعد می‌شود که از رایج ترین نوع آن می توان به بخور شاخه درختان اشاره کرد.

رایحه بخور

در نت‌های عطر وقتی بخور ذکر می‌شود، معمولا هیچ صحبتی از نوع بخور نمی‌شود و فقط به ذکر اسم بخور بسنده می‌شود؛ چرا که ممکن است ترکیبات زیادی از جمله چوبی، گل مانند، گیاهی و صمغی وجود داشته باشد که در این حالت بویی که به مشام شخص می رسد، متفاوت است. در ادامه شما را با چند مورد از بهترین عطرهای موجود در بازار با رایحه بخور آشنا می‌کنیم:

1- ادوپرفیوم گرلن شالیمار (Guerlain Shalimar edp)

خرید عطر گرلن شالیمار

ادوپرفیوم شالیمار، یک عطر قدیمی از برند گرلن است، که برای اولین بار، در سال 1925 توسط این کمپانی به بازار معرفی و عرضه شد. این عطر شرقی و تند با رایحه گرم، شیرین و تلخی که دارد، برای زنان جدی، با تجربه و کاردرستی طراحی شده است، که سن و سال جوانی را پشت سر گذاشته‌اند. این عطر ماندگاری خوب و پخش بوی قابل قبولی دارد.

ادوپرفیوم شالیمار از برند فرانسوی عطر و ادکلن گرلن، پس از گذشت نزدیک یک قرن هنوز هم تولید می‌شود و از اعتبار بالایی برخوردار است. گرلن شالیمار جزء عطرهای زنانه‌ای بوده که نسخه‌های بسیار زیادی از روی آن تولید شده و برند Guerlain در طول سالیان متمادی، 18فلنکر با نام شالیمار و پسوندهای متفاوتش به جهانیان معرفی کرده است.

شالیمار فقط نام یک عطر زنانه در بین سایر ادوپرفیوم‌ها نیست، بلکه نامی است، که تاریخی کهن را با خود به دوش می‌کشد. شالیمار نام باغ محبوب همسر امپراطور افسانه‌ای، امپراطور شاه جهان است. رایحه این محصول، یادآور خاطراتی است، که جهانگردان با سفر به هند و بازدید از تاج محل، در ذهن خود ثبت می‌کنند و همزمان، گرمایی دل‌انگیز و شرقی در کنار تلخی و تندی بخور از خود بر جای می‌گذارد.

2- پرفیوم جورجیو آرمانی آکوا دی جیو (Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo)

خرید عطرجورجیو آرمانی آکوا دی جیو

کمپانی ایتالیایی جورجیو آرمانی که در سال 1996 عطر مردانه و محبوب آکوآ دی جیو خود را روانه بازار کرده بود، پس از حدود بیست سال، یعنی در سال 2015 نسخه جدیدی از آن را با نام آکوآ دی جیو پروفومو و با حضور جیسون مورگان به عنوان چهره تبلیغاتی به دنیای عطر معرفی کرد.

رایحه عطر آکوا دی جیو پرفومو (Acqua di Gio Profumo) نیزهمچون نسخه قبلی آن در گروه بویایی آروماتیک آبی قرار گرفته اما به مراتب خنک‌تر، عمیق‌تر و مقداری تندتر شده است. رایحه بی‌نظیر این عطر تلخ و مردانه توسط آلبرتو موریلاس ساخته و طراحی شده است.

آکوآ دی جیو پروفومو به عنوان عطری بسیار پیچیده و به شدت مردانه شناخته می‌شود، زیرا که طراوت عمیق آن نمادی از آزاد شدن خنکی ناشی از برخورد آب دریا با صخره‌های ساحلی است. این عطر مردانه علاوه بر داشتن تمام این ویژگی‌ها، یک عطر بسیار آرامش بخش و ضد استرس با نت بخور است.

3- ادوپرفیوم الکسیر دس مرولیس (Elixir Des Merveilles)

خرید عطرالکسیر دس مرولیس

برند هرمس، در سال 2006 ادوپرفیوم شرقی فوژه زنانه‌ای معرفی و عرضه کرد، که خیلی زود، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین عطرهای هرمس شد. این ادوپرفیوم گرم و تلخ هرمس، که الکسیر دس مرویلس نام دارد، برای استفاده توسط خانم‌های بالای 25 سال مناسب‌تر است.

ادوپرفیوم الکسیر دس مرویلس، رایحه‌ای شیرین و صمغی و در عین حال نیمه شاداب، مرکباتی و دریایی دارد. پخش بو و ماندگاری این عطر بسیار قابل قبول است و برای استفاده در فصل‌های خنک یا سرد سال، یعنی بهار، پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

غلیظ‌ترین رایحه الکسیر دس مرولیس که در فرانسوی، ایلیکسیق د ماقوی تلفظ می‌شود، نت تلخ و بی‌نظیر پرتقالی است. تلخی این عطر، ردپای عمیق بخور است که بسیار مورد توجه خانم‌های خونگرم و طرفدار جذابیت قرار بگیرد. این عطر، حاصل همکاری عطرساز فرانسوی زبردست و حرفه‌ای، یعنی آقای ژان کلود النا با برند لوکس و قدمت‌دار هرمس است.

4- ادو پرفیوم تام فورد بلک ارکید مردانه/زنانه(Tom Ford Black Orchid EDP For Women And Men)

خرید عطرتام فورد بلک ارکید مردانه/زنانه

ادو پرفیوم تام فورد بلک ارکید محصولی پرطرفدار و شناخته شده از برند آمریکایی تام فورد است که توسط شرکت جیوودان طراحی و در سال 2006 رونمایی شد. عطر بلک ارکید تام‌فورد که در ابتدا به عنوان محصولی زنانه عرضه شده بود اما همه جا آن را به عنوان محصولی مردانه،زنانه معرفی میکردند تا اینکه در کمال ناباوری این کار در سایت تام فورد نیز در گروه عطرهای مردانه قرار داده شد.

با این حال بلک ارکید با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند. بلک ‌اورکید از عجیب‌ترین و نادرترین عطرهای موجود هست که ماندگاری آن بسیار قابل قبول بوده و فقط کافیست یک اسپری ملایم کنید تا کل روز از آن لذت ببرید. البته نه یک روز معمولی؛ روزی که مهمانی یا ملاقات ویژه‌ای در پیش دارید. این عطر قبل از ورود حضور شما را اعلام می‌کند و بعد از رفتن بوی شما را برای مدتها برای بقیه باقی می‌گذارد.

فرمولاسیون شرقی گل‌دار این ادوپرفیوم زنانه احساس جوانی را در وجود هر کسی زنده می‌کند چرا که روح احساسی و بلند پرواز شما را در چنگ خود می‌گیرد. وقتی آکوردهای غااب ادویه‌ای و شیرین با هم به ملاقات روایح خاکی و بالسامیک می‌روند، رایحه‌ای گرم و شیرین را خلق می‌کند که بسیار نادر، شیک و خاص است . بافت عطر همانند حجاب گرمی از کهربا و بخور به همراه شکلات تلخ، بدن شما را می‌پوشاند و برای استفاده در فصل‌های سرد سال فوق‌العاده است.

5- ادو پرفیوم آمواج اینترلود مردانه (Amouage Interlude EDP For Men)

خرید عطرآمواج اینترلود

برند مطرح و پرآوازه عطرسازی آمواج در کشور عمان، نسخه مردانه ادوپرفیوم اینترلوده خود را، متناسب با نسخه زنانه این عطر در سال 2012 تولید و روانه بازار کرد. این عطر محبوب از برند آمواج، رایحه‌ای شرقی چوبی دارد و با وجود طبع گرمش، برای استفاده در فصل‌های سرد سال، یعنی پاییز و به خصوص زمستان مناسب است.

رایحه عودی و اسموکی این عطر مردانه، توجه همه اطرافیان را در یک مهمانی بزرگ و رسمی به‌ سوی شما منحرف خواهد کرد. طراحی و فرمولاسیون اینترلوده توسط عطرساز مشهور و برجسته پیر نگرین (Pierre Negrin) انجام شده است. این در حالی است که رایحه نافذ و معوم بخور همزمان احساس تعادل و آرامش را با خود به ارمغان می آورد.

عطر مردانه Interlude حس بی نظمی خاصی را پس از اولین اسپری در هوا به وجود می آورد و در عین حال راهی برای رسیدن به یک رضایت شخصی را پیش روی شما قرار می‌دهد. همه هرج و مرج‌ها و بی نظمی‌های طبیعی یا اجتماعی در زندگی امروزی، ما را محاصره کرده‌اند و قطعا می‌توانند به سطح بسیار واقعی‌تری برسند.

در پایان این مقاله با معرفی تک‌تک این عطرها و تمام توضیحاتی که به شما ارائه دادیم؛ امیدورایم که این روایح را با تمام وجود لمس کرده و به درک عمیقی ازعطرهای مردانه و زنانه با رایحه بخور رسیده باشید. شما می‌توانید برای سفارش هریک از این عطرها، محصول مورد علاقه‌تان را در فروشگاه ریحا جستجو و از طریق سفارش آنلاین آن را تهیه کنید.

۲۴۳,۴۷۳
محصولات مرتبط
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
بنتلی اینتنس ادو پرفیوم مردانهBentley تخفیف ویژه
۳,۲۲۱,۰۰۰ تومان۲,۴۷۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵میل عطر
+۱
تنوع
بلو د شنل - بلو د چنل ادو پرفیوم مردانهChanel تخفیف ویژه
۱۶,۰۰۱,۰۰۰ تومان۱۳,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۴
تنوع
لانویت ترزور- ترسور ل نویت ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome تخفیف ویژه
۱۰,۷۳۱,۰۰۰ تومان۹,۴۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۶
تنوع
پورهوم دیلن بلو ادو تویلت مردانه ورساچهVersace 
۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۴
تنوع
انکر نویر ال اکستریم - لالیک مشکی انک نواغ اکستریم ادو پرفیوم مردانهLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۱۴۸,۰۰۰ تومان۱,۹۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۱
تنوع
زن ادو پرفیوم زنانه شیسیدوShiseidoامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴,۴۵۴,۰۰۰ تومان۳,۵۶۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
ديريك ادو تویلت مردانه اورلان - اورلینOrlaneامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۲۷۲,۰۰۰ تومان۹۰۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۸ میل
مینیاتوری
اینترلوده - اینترلود ادو پرفیوم مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۸,۵۴۲,۰۰۰ تومان۱۲,۸۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
بلو د شنل - بلو د چنل ادو تویلت مردانهChanel تخفیف ویژه
۱۲,۳۷۰,۰۰۰ تومان۱۱,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
لهوم ایدیل ادو پرفیوم مردانه گرلنGuerlain تخفیف ویژه
۷,۳۴۵,۰۰۰ تومان۶,۲۵۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر قدیم
+۲
تنوع
الکسیر دس مرولیس ادو پرفیوم زنانه هرمسHermes 
۱۶,۰۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
+۴
تنوع
دلینا ادو پرفیوم زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۸,۵۷۹,۰۰۰ تومان۱۴,۲۰۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
رد توباکو ادو پرفیوم مردانه/زنانه مانسراMancera تخفیف ویژه
۷,۹۸۷,۰۰۰ تومان۵,۵۸۹,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
هانر ادو پرفیوم زنانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۰,۰۰۵,۰۰۰ تومان۱۴,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
بلک ارکید ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford تخفیف ویژه
۱۰,۹۲۶,۰۰۰ تومان۸,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
بلک افگانو - بلک افغانو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه ناسوماتوNasomatto تخفیف ویژه
۱۲,۱۳۵,۰۰۰ تومان۱۱,۴۷۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳ میل
دستریز
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
بخور - Incense چیست؟
پاسخ:

اسم بخور(Incense)در واقع از فعل لاتین incendere، به معنای سوختن گرفته شده و ترکیبی از مواد زیستی معطر است که هنگام سوختن دود خوشبویی از آن متصاعد می شود. بخورهای اولیه به شکل های مختلفی از قبیل چوب خام، گیاه معطر بریده شده، خمیر، پودر، و حتی مایع یا روغن، با پایه و اساس کاملا ساده، وجود داشته است. از همان ابتدا، بخور نقش مهمی در هستی انسان ایفا می‌کرد.

مبدا بخور کجاست؟
پاسخ:

مبدا دقیق بخور قابل شناسایی نیست، اما استفاده از بخور احتمالا به مصر باستان برمی‌گردد چرا که این کشور از سواحل عربی و سومالی صمغ Gumو عود وارد کرده و در مراسم مذهبی به کار می‌برده است. همچنین از نوشته‌های زمان باستان می توان پی برد که در مذاهب و فرهنگ های قدیمی، از رایحه بدست آمده از سوزاندن گیاهان معطر، گل ها، برگ درختان و سایر منابع طبیعی در مراسم‌های مذهبی، تطهیر، رایحه درمانی، مدیتیشن، ایجاد فضایی خاص و برای از بین بردن بوی بد استفاده می‌کرده‌اند.

شکل‌های مختلف بخور چیست؟
پاسخ:

امروزه شاهد مصرف فراوان بخور به شکل‌های متنوع از جمله عود، بخور کاج ، پودری و غیره هستیم که به دو گروه اصلی تقسیم می شوند، این تقسیم بندی شامل بخورهایی می‌شوند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌سوزند. بخورهای غیر قابل احتراق که به صورت غیر مستقیم می سوزند، نمیتوانند خود به خود آتش بگیرند و به منبع گرمایی جداگانه نیاز دارند، در حالی که بخورهای قابل احتراق، مستقیما با یک شعله روشن شده، سپس شعله ور می‌شوند و از بقایای نیمسوز و برافروخته آن، رایحه متصاعد می‌شود که از رایج ترین نوع آن می توان به بخور شاخه درختان اشاره کرد.

عطر  گرلن شالیمار چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

ادوپرفیوم شالیمار، یک عطر قدیمی از برند  گرلن است، که برای اولین بار، در سال 1925 توسط این کمپانی به بازار معرفی و عرضه شد. این عطر شرقی و تند با رایحه گرم، شیرین و تلخی که دارد، برای زنان جدی، با تجربه و کاردرستی طراحی شده است، که سن و سال جوانی را پشت سر گذاشته‌اند. این عطر ماندگاری خوب و پخش بوی قابل قبولی دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۳,۴۷۳ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید