یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عطر امضا چیست و چگونه باید آن را انتخاب کنیم؟

عطر امضا چیست و چگونه باید آن را انتخاب کنیم؟

بوی خوش و بوی بد در تقویت و تضعیف روابط اجتماعی نقش مهمی دارد. ذهن ناخودآگاه انسان، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل هر کسی که بوی بهتری داشته باشد، از زاویه دید ما جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

همان‌طور که بو کردن یک رایحه خوش و دلنشین، در بین شلوغی کار می‌تواند ما را مهربان‌تر کند تا با انرژی بیشتری به کارهای‌مان برسیم، داشتن یک عطر مشخص نیز نشانه و نماد شخصیت ما خواهد بود.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید، که عاشق یک عطر خاص هستید و از 18 سالگی تا همین امروز، هر بار که عطرتان تمام شده و برای خرید عطر اصل رفته‌اید، دوباره همان عطر قبلی را خریده باشید.

البته همه این‌ها بدان معنا نیست، که شما عطر خیلی گران قیمت یا خاصی می‌خرید، بلکه به معنی علاقه شما به یک نوع عطر و القای احساس خوب درونی به شما از رایحه آن عطر است.

اگر شما هم از این افراد هستید، پس جالب است بدانید، که شما به طور کاملا ناخودآگاه، عطر امضا دارید. داشتن عطر امضا، در دنیای تخصصی مد و زیبایی، در واقع یک سبک و سیاق مشخص است، که بسیاری از آدم‌ها بدون آنکه این موضوع را بدانند، از آن پیروی می‌کنند.

عطر امضا چیست؟

هر شخصی چه آقا باشد و چه خانم، چه جوان باشد یا پیر، می‌تواند احساسات، اخلاق، رفتار و شخصیت منحصربه فرد خود را داشته باشد. بنابراین، با توجه به همین موضوع، هر فردی حتی استایل و پوشش متفاوتی را برای خود در نظر می‌گیرد و انتخاب می‌کند.

عطر امضا یا به عبارت دیگر عطر نماد، که اصطلاحا به آن عطر شخصی یا عطر نشان هم گفته می‌شود، عطری است که شما را به بهترین شکل ممکن معرفی می‌کند. عطر امضا معمولا نمایانگر روحیات یک فرد است و می‌تواند نشان دهد، که آن فرد حساس است صبور، شوخ است یا جدی. عطر امضا به طور کلی می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت و رفتار افراد مختلف باشد.

به زبان دیگر، عطر امضا، عطر همیشگی شما است. در واقع می‌توان گفت، عطری که همیشه آن را می‌خرید و همه دور و بری‌های‌تان، شما را در کنار رایحه آن عطر به یاد می‌آورند، یا اگر جایی بوی عطر شما را حس کنند، تصویری از یاد شما در ذهن‌شان شکل می‌گیرد، عطر امضای شما به حساب می‌آید.

عطر امضا در کنار نوع لباس پوشیدن، نمایانگر شخصیت و استایل شما است. در واقع فردی که ابتدا وضعیت ظاهری شما را می‌بیند و سپس بوی عطرتان به مشامش می‌خورد، متوجه می‌شود که با چه تیپ فردی روبه‌رو شده است.

به این ترتیب، انتخاب عطر امضا، یک انتخاب مهم و حیاتی برای استایل شما به شمار می‌رود، زیرا باید عطری را برای امضای خود انتخاب کنید که سازگاری بیشتری با مشخصات رفتاری، شخصیتی، پوششی و حرفه‌ای شما دارد.

در واقع هر فردی باید یک عطر امضا داشته باشد، یعنی اثر و خط بویی از رایحه مخصوص عطر همیشگی او، در هر زمان و هر مکانی که حضور دارد، باقی بماند. به این ترتیب، همه افراد، با احساس کردن آن رایحه خاص، به یادش می‌افتند.

داشتن عطر امضا باعث می‌شود، که این قاعده، حتی اگر گاهی اوقات، فردی از عطر همیشگی‌اش استفاده نکند، باز هم خاطره عطر امضای او برای همه افراد برقرار باشد.

وقتی عطر امضا داشته باشید، دیگر مجبور نیستید عطرتان را با لباس یا روحیات هر روزتان هماهنگ کنید. به این ترتیب، برای لباس پوشیدنِ هر روز صبح یا آماده شدن برای مهمانی رفتن در شب‌ها آسان‌تر می‌شود. علاوه بر این‌ها، استفاده از یک عطر مناسب و همیشگی، می‌تواند دیگران را جذب شما کند و باعث برقراری ارتباط بهتر می‌شود.

امروزه، با وجود هزاران عطر موجود در بازار، انتخاب یک عطر اختصاصی و همیشگی بسیار سخت و دشوار است و حتی ممکن است، سال‌ها و ماه‌ها طول بکشد. به خصوص اینکه هر کدام از عطرها مانند قطعات موسیقی، نُت و رایحه‌ای مخصوص دارند و هر فرد، باید با توجه به روحیات خود، و براساس علاقه‌اش عطر امضای مورد نظرش را پیدا کند.

چگونه عطر امضای خود را پیدا و انتخاب کنیم؟

تنها مقداری از عطر مناسب با روحیات و احساسات درونی شما، برای افزایش انرژی‌تان کافی است. برای انتخاب عطر امضا،‌ باید در بهترین شرایط روحی و احساسی خود قرار بگیرید، تا بتوانید از بین هزاران عطر موجود در بازار، انتخاب نهایی درستی داشته باشید.

رایحه شخصی شما، یک رایحه ساده است، که هر روز شما را در خود غرق می‌کند و احساس آرامش و شادی بی‌نظیری را در وجودتان بیدار می‌کند. البته، فراموش نکنید که عطر امضای بعضی از افراد، ممکن است در یک عطر خلاصه نشود و چند عطر خاص و ویژه باشد.

در عین حال، برای پیدا کردن عطر امضا یا عطر امضاهای خود، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. در ادامه درباره نکات مهمی که برای انتخاب عطر امضا به شما کمک می‌کند، توضیح می‌دهیم:

شخصیت خود را بشناسید

برای انتخاب درستِ عطر امضای خود، بهتر است به سراغ عطرهایی بروید، که با شخصیت شما متناسب و هماهنگ هستند و عطرهایی را بشناسید، که با روحیات شما همخوانی ندارند. به این ترتیب، در نهایت عطرهایی را به عنوان عطر امضا انتخاب خواهید کرد، که شخصیت شما راکامل‌تر کند.

به طور مثال اگر شخصیت آرام و ملایمی دارید، مطمئنا استفاده از عطرهای تند با روحیه شما سازگار نخواهد بود و اطرافیان را در ارتباط و مواجهه با شما سردرگم می‌کند.

خاص باشید

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب صحیح عطر امضا، خاص بودن است. عطری که قرار است، امضای شما باشد، نباید برای عالم و آدم آشنا و تکراری به نظر برسد.

همان طور که یک امضا باید خاص و منحصر به فرد باشد، عطر امضا هم باید تک باشد، تا بتواند به عنوان نشانه‌ای برای معرفی از شخص شما مورد استفاده قرار بگیرد.

با خودتان صادق باشید

برخورد کردن با خانمی که چهره‌ای عبوس و خشمگین و البته پوششی تیره و رسمی دارد، اما بوی عطری گلی، شاد و خوشمزه از او به مشام می‌رسد، کمی دور از انتظار است. یا تصور کنید، که مردی با شلواری مشکی و پارچه‌ای، کفشی رنگی و اسپورت پوشیده است و وارد یک جلسه کاری جدی و مهم شده است. حتی شوخی درباره این اتفاق هم عذاب آور است.

به همین دلیل، هماهنگ کردن رایحه عطر با روحیات، اخلاق، رفتار و همچنین پوشش افراد یکی از ارکان به شدت مهم در استایل کلی و انتخاب عطر امضای مناسب است. اگر فردی مهربان و آرام هستید، پس حتما روحیه‌ای لطیف دارید. بنابراین بهتر است، به سراغ عطرهایی از جنس گل‌های ملایم و میوه‌ای بروید.

یا اگر شخصیتی جدی و مسمم دارید، از نظر اصول عطرشناسی، عطری رسمی، سنگین و البته تاریک و تلخ احتمالا با روحیات و استایل کلی شما سازگارتر خواهد بود.

با سه عطر به طور همزمان شروع کنید

شاید از آن دسته افرادی باشید، که در ابتدای کار، انتخاب یک نوع عطر به عنوان امضای شخصی، برای‌تان سخت و مشکل است. اگر اینطور است، پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدای مسیر خود برای انتخاب عطر امضا، با سه عطر شروع کنید.

در واقع اگر عطرهای زیادی بخرید، وجود تعداد زیاد عطر بر روی میزتان، شما را گیج و سردرگم می‌کند. در نهایت هم، نمی‌توانید یک عطر امضای واقعی و متناسب با روحیات‌تان انتخاب کنید.

درک بویایی خود را تقویت کنید

با تقویت درک بویایی و افزایش آگاهی‌تان در زمینه روش‌های مختلف برای تقویت حس بویایی، می‌توانید بهترین گزینه‌ها را به عنوان عطر امضای‌تان انتخاب کنید.

تقویت درک بویایی شما، باعث می‌شود، که بتوانید ناخالصی درون عطر‌ها را تشخیص دهید. در نهایت حتی می‌توانید مشاور خوبی در زمینه تاثیرگذاری عطرها و انتخاب عطر امضای خوب برای دیگران شوید.

گروه‌های بویایی مختلف را بشناسید

عطرها دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. از جمله این دسته‌بندی‌ها از نظر گروه‌های بویایی می‌توان به گروه‌های بویایی چوبی، میوه‌ای، گلی، سبز، مرکباتی، خوراکی، ادویه‌ای، چرمی و موارد بسیار دیگر اشاره کرد.

شناخت گروه‌های بویایی مختلف اصلی بسیار بسیار مهمی برای تست و خرید عطر به شمار می‌رود. برای آنکه بتوانید عطر امضای درستی انتخاب کنید، بهتر است آگاهی و اطلاعات‌تان را در زمینه گروه‌های بویایی و آکوردهای مختلف عطری افزایش دهید.

از یک عطر برای همه فصول استفاده نکنید

همان طوری که حتما شما هم می‌دانید، عطرها طبع و طعم مختلفی دارند. از نظر طبعی بعضی عطرها سرد و برخی دیگر گرم هستند. همچنین ممکن است، عطری معتدل و مناسب برای چهارفصل باشد.

همچنین طعم آن‌ها، برای عطرهای مختلف ممکن است، شیرین، تلخ یا ترش باشد. ترکیب طعم و طبع هر یک از این عطرها،‌ برای یک فصل مناسب است و با یک نوع آب و هوا همخوانی دارد.

بنابراین اگر به شدت تاکید دارید، که در همه فصول از یک نوع عطراستفاده کنید، قطعا باید به دنبال عطرهای معتدل و چهار فصل بروید. این عطرها معمولا طبع‌شان نه گرم است و نه سرد و می‌توانیم در همه فصول سال از آن‌ها استفاده کنیم.

البته اگر وسیع‌تر فکر می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که شما نمی‌توانید عطرهای گرم را در تابستان استفاده کنید، زیرا باعث آزار و اذیت خود و دیگران می‌شوید. واضح است، که اگر عطری گرم را در تابستان استفاده کنید و دوست‌تان بپرسد که چرا بوی پیف پاف می‌دهید، نباید شوکه شوید. مناسب ترینادکلن مردانه برای فصل تابستان ادکلن های سرد می باشند

نگران عطر امضای خود نباشید. دو عطر را یکی سرد برای فصل‌های گرم و دیگری گرم برای فصل‌های سرد انتخاب کنید. هر کدام از این عطرها می‌تواند در شش ماه از سال به عنوان امضای شما مورد استفاده قرار بگیرد.

نت‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید

هر عطر از نت‌های مختلفی ساخته شده است. در ساختار عطر سه نتِ ابتدایی، میانی و پایانی وجود دارد، که هر کدام از ترکیب یک یا چند نت مختلف تشکیل شده‌اند. بهتر است، پیش از انتخاب عطر امضای خود، ابتدا خوب فکر و نت‌های سازگار با روحیات، شخصیت، نوع پوشش و سلیقه خود را پیدا کنید.

جالب است بدانید، مثلا روایح تلخ و سنگین همچون عود یا چرم مناسب افراد پخته‌تر، رسمی پوش و نسبتا جدی و مطمئن است. یا عطرهایی که از جنس مرکبات ساده هستند، بیشتر برای تیپ‌های روزانه و انرژیک مناسب‌تر است. همچنین عطرهای گل محور با روحیاتی مهربان و آرام سازگار است.

به عطرهای محبوب گذشته خود بازگردید

همواره به عطرهایی بازگردید، که قبلا از آن‌ها استفاده می‌کردید و آن‌ها را دوست داشتید. استفاده از عطرهایی که در گذشته از آن‌ها استفاده می‌کردید، حافظه بویایی اطرافیان را در خصوص شما شکل می‌دهد. این اتفاق باعث ماندگاری شما در ذهن افراد می‌شود.

اگر عطرهای تند را دوست ندارید، به سراغ‌شان نروید

سلیقه افراد در خصوص انتخاب عطر، با یکدیگر متفاوت است. برخی افراد از استشمام عطرهای تند و تیز لذت می‌برند، اما بعضی دیگر، عطرهای ملایم را دوست دارند. بنابراین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید، که از استشمام عطرهای تند لذت نمی‌برید، جای تعجب ندارید.

بهتر است، برای عطر امضا، به سراغ عطرهایی بروید، که دوست‌شان دارید و از استشمام رایحه آن‌ها لذت می‌برید.

از عطر امضای خود درست استفاده کنید

آداب و رسوم استفاده از عطر متفاوت است. اگر عطر امضا دارید، باید از آن درست استفاده کنید، چون استفاده اشتباه از عطر، باعث کاهش ماندگاری رایحه آن می‌شود.

بهتر است برای ماندگارتر شدن رایحه عطر امضای خودتان، مقداری از آن را به مو‌های‌تان اسپری کنید. جالب است بدانید، مو‌ها به خوبی رایحه عطرها را در فضا منتشر می‌کنند. همچنین فراموش نکنید، که اگر پوست خشکی دارید، باید به میزان بیشتری از عطر خود بر روی پوست‌تان اسپری کنید.

۲۴۷,۲۹۷
محصولات مرتبط
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLalique تخفیف ویژه
۲,۷۴۶,۰۰۰ تومان۱,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Lo تخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
مگنولیا ادو تویلت زنانه ایوروشهYves Rocher تخفیف ویژه
۱,۰۶۴,۰۰۰ تومان۷۶۹,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
کلاسیک بلک ادو تویلت مردانه جگوارJaguar تخفیف ویژه
۱,۳۴۶,۰۰۰ تومان۹۵۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۸ میل
سمپل
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۶۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۶
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۱۰
تنوع
ورساچه پور هوم ادو تویلت مردانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۷,۰۷۷,۰۰۰ تومان۴,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۹۹۷,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
کوکو مادمازل ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان۱۸,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
سکری فایس فور هر ادو پرفیوم زنانه اجملAjmalامکان ارسال فوری
۹۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
ماسک نویر رز فور هر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۰.۸ میل
سمپل
+۳
تنوع
میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت زنانهDior 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
اکلت دی ارپج ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvin تخفیف ویژه
۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان۲,۶۵۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
ساوج - ساواج ادو تویلت مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۵,۱۷۳,۰۰۰ تومان۱۰,۷۹۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
عطر امضا چیست؟
پاسخ:

هر شخصی چه آقا باشد و چه خانم، چه جوان باشد یا پیر، می‌تواند احساسات، اخلاق، رفتار و شخصیت منحصربه فرد خود را داشته باشد. بنابراین، با توجه به همین موضوع، هر فردی حتی استایل و پوشش متفاوتی را برای خود در نظر می‌گیرد و انتخاب می‌کند.  عطر امضا یا به عبارت دیگر عطر نماد، که اصطلاحا به آن عطر شخصی یا عطر نشان هم گفته می‌شود، عطری است که شما را به بهترین شکل ممکن معرفی می‌کند. عطر امضا معمولا نمایانگر روحیات یک فرد است و می‌تواند نشان دهد، که آن فرد حساس است صبور، شوخ است یا جدی. عطر امضا به طور کلی می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت و رفتار افراد مختلف باشد.

عطر امضا نشان دهنده چه چیزی است؟
پاسخ:

عطر امضا در کنار نوع لباس پوشیدن، نمایانگر شخصیت و استایل شما است. در واقع فردی که ابتدا وضعیت ظاهری شما را می‌بیند و سپس بوی عطرتان به مشامش می‌خورد، متوجه می‌شود که با چه تیپ فردی روبه‌رو شده است. 

چگونه عطر امضای خود را پیدا و انتخاب کنیم؟
پاسخ:

تنها مقداری از عطر مناسب با روحیات و احساسات درونی شما، برای افزایش انرژی‌تان کافی است. برای انتخاب عطر امضا،‌ باید در بهترین شرایط روحی و احساسی خود قرار بگیرید، تا بتوانید از بین هزاران عطر موجود در بازار، انتخاب نهایی درستی داشته باشید. رایحه شخصی شما، یک رایحه ساده است، که هر روز شما را در خود غرق می‌کند و احساس آرامش و شادی بی‌نظیری را در وجودتان بیدار می‌کند. البته، فراموش نکنید که عطر امضای بعضی از افراد، ممکن است در یک عطر خلاصه نشود و چند عطر خاص و ویژه باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۷,۲۹۷ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید