یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عطرهایی که چهار هزار سال ماندگاری دارند!

عطرهایی که چهار هزار سال ماندگاری دارند!

اگر مشتاق به دانستن گذشته عطرها و تاریخ شکل‌گیری آن‌ها باشید، حتما شنیدن خبرهای جدید درباره گذشته دنیای عطر نیز شما را به وجد می‌آورد. باستان شناسان ایتالیایی، به تازگی در جزیره‌ای از كشور قبرس، یک كارگاه عطرسازی‌ كشف كرده‌اند كه متعلق به چهار هزار سال قبل است.

این کارگاه ، عطر را برای صادرات به سرزمین‌های شرق دریای مدیترانه تولید می‌كرده و در همان زمان‌ها توسط زلزله تخریب شده است.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، بطری‌های سفالی این كارگاه هنوز هم بعد از چهار هزار سال رایحه و بوی خوش عطرها را همراه خود دارند. در حقیقت، می‌توان گفت که در این پدیده باستان‌شناسی، عطرهایی با ماندگاری 4 هزار ساله رایحه‌شان کشف شده‌اند.

از زمان کشف این گنج باستانی تا به امروز، باستان‌شناسان با همکاری عطرسازان، توانسته‌اند، 12 فرمول و ساختار رایحه‌ای را از خمره‌ها و ظرف‌های این عطرهای باستانی کشف کنند و به دست آورند. آن‌ها عطرهایی مانند عصاره ترنج، دارچین، گشنیز،بادام و سایر موارد را از گیاهان محلی گرفته‌اند و با روغن زیتون مخلوط كرده‌اند.

این كارگاه وسیع با خمره‌هایی كه تا 500 لیتر عطر را در خود جای می‌داده است، نشان می‌دهد که اغلب مردم دنیای باستان هم واقعا عطر‌دوست بوده‌اند.

باستان‌شناسان معتقدند كه هزاران سال پیش در این جزیره، بازار بزرگ عطر قبرس قرار گرفته بوده است. آن‌ها از روغن‌های معطر كه اغلب نیز گران قیمت بوده‌اند، برای آیین‌های مذهبی و خاك‌سپاری مردگان استفاده می‌كرده‌اند.

۲۴۰,۹۴۱
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
قدیمی ترین کارگاه عطر سازی کجا کشف شده است؟
پاسخ:

اگر مشتاق به دانستن گذشته عطرها و تاریخ شکل‌گیری آن‌ها باشید، حتما شنیدن خبرهای جدید درباره گذشته دنیای عطر نیز شما را به وجد می‌آورد. باستان شناسان ایتالیایی، به تازگی در جزیره‌ای از كشور قبرس، یک كارگاه عطرسازی‌ كشف كرده‌اند كه متعلق به چهار هزار سال قبل است. این کارگاه ، عطر را برای صادرات به سرزمین‌های شرق دریای مدیترانه تولید می‌كرده و در همان زمان‌ها توسط زلزله تخریب شده است.

آیا کشف عطرها و رایحه های چهار هزار ساله حقیقت دارد؟
پاسخ:

بطری‌های سفالی این كارگاه هنوز هم بعد از چهار هزار سال رایحه و بوی خوش عطرها را همراه خود دارند. در حقیقت، می‌توان گفت که در این پدیده باستان‌شناسی، عطرهایی با ماندگاری 4 هزار ساله رایحه‌شان کشف شده‌اند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۰,۹۴۱ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید