یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
گرانقیمت ترین عطر دنیا توسط رکوردهای گینس ثبت شد

گرانقیمت ترین عطر دنیا توسط رکوردهای گینس ثبت شد

دلیل گرانی این عطر(حدود یک میلیارد تومان) در واقع کم‌یابی مواد استفاده شده در آن است...

شرکت انگلیسی کلایو کریستسن (Clive Christian) از برجسته‌ترین و نام‌آشناترین کمپانی‌های انگلیسی است که به هنگام تولید و طراحی عطرهای مجموعه‌اش، همیشه کیفیت محصولاتش را ارجع‌تر و مهم‌تر از کمیت آن‌ها می‌داند و برای این باور همیشگی تلاش می‌کند.

این شرکت از دیرباز در خلق نفیس ترین عطرهای موجود در بازار جهانی فعالیت می‌کند و اصالت ذاتی و میراث بریتانیایی خود را در قطره قطره عطر‌های منحصر به‌فرد و استثنایی‌اش به نمایش می‌گذارد. با این حال، عطر Imperial Majesty عطری است کاملا بی‌مانند، که تا به امروز به عنوان لوکس ‌ترین و باشکوه‌ترین محصول این کمپانی شناخته شده است. این عطر نخستین بار به دستان هنرمند روجا داو (Roja Dove)برای ملکه ویکتوریا در سال 1872ساخته شد. ملکه ویکتوریا بعد از استفاده از این عطر اغواگر، با مهر سلطنتی رضایت خود را به سازندگان این عطراعلام کرد و از همان زمان به شرکت انگلیسی Clive Christian اجازه داده شد که تاج ملکه ویکتوریا را به عنوان نماد این عطر در بطری‌های آن به کار رود. بطری این عطر به شکل ویژه‌ایاز کریستال باکارا ساخته شده که پنج قیراط الماس در آن به کار رفته است و دارای حلقه‌ای از جنس طلااست. با این حال کریستین می‌گوید: گرچه ظاهر و شکل عطر مهم است اما مهم‌تر از آن محتوای درون بطری است. آدم لازم نیست برای فهمیدن بوی خوب دوره و کلاس ببیند.

همچنین روند خلاقانه‌ی تولید عطر،در سه مرحله تقطیر انجام می‌شود که بسیار حرفه‌ای و منحصر به فرد است. در نهایت طی این مراحل پیچیده،عطری حاصل می‌شود که ناب‌ترین و بادوام‌ترین عطر است.رایحه وصف‌ناپذیر و خصوصیات ذاتی این عطر، به عنوان جوهر و قلب این برند و برجسته‌ترین اثرش در دنیای بی‌پایان عطر و ادکلن توصیف شده است.

بد نیست بدانید کهگل سرخ پایه اصلی عطر‌های کلایو‌کریستین است و در تولید این عطر از هر 200شاخه گل سرخ تنها یک قطره عطر به دست می‌آید. همچنین از دیگر ترکیبات به‌کار رفته در این عطر، چوب صندل هندی 50ساله و وانیل تاهیتی است. وانیل تاهیتی، حدود شش ماه طول می‌کشد تا متبلور شود و درنهایت از آنادویه‌ای با رایحه‌ی نزدیک به آلبالو بدست می‌آید.

از این‌رو امپریال مجلسی عطر گرانی است، زیرا تولید آن که با روش های طبیعی انجام می گیرد وقت‌گیر است. هفت شیشه از عطر امپريال مجستی به مبلغ هر عدد 340هزار دلار (حدود یک میلیارد تومان) توسط یک عطرشناس ناشناس خریداری شده است.همچنین یک شیشه ازاین عطر برای همیشه در فروشگاه هارودز لندن در ویترین قرار دارد و یک شیشه نیز در برگدورف گودمن نیویورک است.

ویکتوریا کریستین، دختر طراح افسانه‌ای عطر و مبلمان، می‌گوید: برای تنها شیشه باقی مانده که قرار است به دُبی برسد قیمتی نمی‌شود تعیین کرد، این عطر به مناسبت دهمین سالگرد همکاری ما با گالری پاریس برای اولین‌بار در دُبی نمایش داده خواهد شد. همچنین کریستین در ادامه حرف‌های دخترش اضافه می‌کند: اگرچه کتاب رکوردهای گینس این عطر را گران‌بهاترین عطر جهان نامیده است، اما هدف ما در اصل این نبود.

شرکت انگلیسی Clive Christianبه تازگی عطر ویژه‌ای برای آلبرت و ویکتوریا به مناسبت عروسی آنها ساخته است. از دیگر مشتریان عطرهای این شرکت می‌شود به کتی‌هولمز، تام کروز،‌ ویکتوریا و دیوید بکهام، التون جان و ملکه رانیا اشاره کرد.

۲۴۱,۹۴۹
محصولات مرتبط
رژا اوت لوکس پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۳۷۵,۷۰۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
چایپر اکسترا اوردینر پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۲۱۹,۱۶۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ا گودنایت کیس پرفیوم زنانه رژا داوRoja Dove 
۲۰۶,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گریت بریتین - گریت بریتن پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۲۰۶,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پارفوم د لا نویت شماره 2 پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۱۶۹,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پارفوم د لا نویت شماره 1 پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۱۶۹,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پارفوم د لا نویت شماره 3 پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۱۶۹,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وانیلا س--س ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford 
۱۴۸,۱۰۴,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بویس د آگار ادو پرفیوم زنانه مردانه آرت پروفومیArte Profumi 
۱۳۲,۰۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
کلایو کریستسن (Clive Christian) چیست؟
پاسخ:

شرکت انگلیسی کلایو کریستسن (Clive Christian) از برجسته‌ترین و نام‌آشناترین کمپانی‌های انگلیسی است که به هنگام تولید و طراحی عطرهای مجموعه‌اش، همیشه کیفیت محصولاتش را ارجع‌تر و مهم‌تر از کمیت آن‌ها می‌داند و برای این باور همیشگی تلاش می‌کند. 

عطر Imperial Majesty چه ویژگی هایی دارد؟
پاسخ:

عطر Imperial Majesty عطری است کاملا بی‌مانند، که تا به امروز به عنوان  لوکس ‌ترین و باشکوه‌ترین محصول این کمپانی شناخته شده است.   این عطر نخستین بار به دستان هنرمند روجا داو (Roja Dove) برای ملکه ویکتوریا در سال 1872ساخته شد. ملکه ویکتوریا بعد از استفاده از این عطر اغواگر، با مهر سلطنتی رضایت خود را به سازندگان این عطر اعلام کرد و از همان زمان به شرکت انگلیسی Clive Christian اجازه داده شد که تاج ملکه ویکتوریا را به عنوان نماد این عطر در بطری‌های آن به کار رود.

بطری عطر Imperial Majesty چگونه است؟
پاسخ:

بطری این عطر به شکل ویژه‌ای از کریستال باکارا ساخته شده که پنج قیراط الماس در آن به کار رفته است و دارای حلقه‌ای از جنس طلا است. با این حال کریستین می‌گوید: گرچه ظاهر و شکل عطر مهم است اما مهم‌تر از آن محتوای درون بطری است. آدم لازم نیست برای فهمیدن بوی خوب دوره و کلاس ببیند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۴۱,۹۴۹ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید