یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
هر فرد بوی بدن خاص و منحصر به فردی دارد

هر فرد بوی بدن خاص و منحصر به فردی دارد

بوی بدن هر شخص مانند اثر انگشت او خاص و منحصر به فرد است، به استثناء دو قلوهای همسان که ممکن است بوی بدن مشابهی داشته باشند!.. با نگاه کردن به انسان‌های اطراف‌مان متوجه ‌خواهیم شد که بین ما و آن‌ها تفاوت‌های زیادی وجود دارد و هرکس در نوع خود بی‌نظیر است. تفاوت در ویژگی‌های ظاهری، شخصیتی و رفتاری افراد مختلف، کاملا متفاوت و منحصر به فرد است.

با نگاه دقیق‌تر در بیولوژی انسان‌ها برای یافتن راه‌هایی در تعیین هویت، متوجه می‌شویم که قسمت‌های زیادی در بدن وجود دارد که همانند اثر انگشت و DNA منحصر به فرد است. هر انسانی در دنیا مشخصه‌های کاملا منحصر به فردی دارد، از نحوه راه رفتن، شکل گوش‌ها، دندان‌ها، لب‌ها و زبان گرفته تا بوی بدن.

بوی بدن هر فرد با دیگری متفاوت است!

چه بخواهید چه نخواهید بدن‌تان بو می‌دهد. تحقیقات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد، افراد مختلف را می‌توان، از مواد شیمیایی که هنگام بیداری، از بدن‌شان خارج می‌شود و بویی که از خود در فضا برجای می‌گذارند شناسایی کرد. همچنین محققان دانشگاه بریستول به این نتیجه رسیدند که می‌توان افراد را با آنالیز ترکیب 44 ماده که از بدن ترشح می‌شود شناسایی کرد. این ترکیبات به شکل توده‌های حرارتی، بخار شده و در فضا پخش می‌شوند.

بوی بدن افراد

از این رو دانشمندان سعی کردند تا با استفاده از بینی‌های الکتریکی که ترکیبات شیمیایی عطرهای مختلف را مشخص می‌کند کار مشابهی را با بوی بدن افراد انجام دهند. سازمان پزشک قانونی انگلستان نیز در تلاش است تا با استفاده از این روش و با استفاده از آثار به جای مانده در صحنه جرم، برای شناسایی مجرمان استفاده کند. در این راستا، روشی ابداع شده است که با کمک آن می‌توان، مجرمان را از بوی بدن‌شان و با دقت 85 درصدی تشخیص داد.

همچنین سگ‌ها به خاطر حس بویایی قوی که دارند، می‌توانند مجرمان را از روی بوی خاص بدن‌شان پیدا کنند.بوی بدن یک قسمت از بدن به حساب نمی‌آید، بلکه بخشی از ویژگی‌های ذاتی و درونی هر شخص است. شاید با خود فکر کنید شناسایی فرد از طریق بوی بدنش کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و البته تا حدودی هم حق با شما است. عوامل بسیاری وجود دارد که روی بوی بدن انسان تاثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال از رژیم غذایی و چیزهایی که می‌خوریم گرفته تا مواد شوینده‌ای که بدن‌مان را با آن می‌شوییم. اما در این میان یک بوی اولیه و ذاتی در بدن هر شخص وجود دارد که مختص خودش است و با توجه به عوامل و شرایط محیطی مختلف تغییر نمی‌کند. به گفته محققان، این بو، حتی اگر مقدار زیادی سیر و پیاز هم خورده باشید، باز از بوی بدن دیگران قابل تمایز است.

بوی بدن

تشخیص بوی بدن شخص و تفکیک آن از بوی بدن دیگران کمی دشوار است، به همین دلیل نیازمند ابزارهای پیشرفته است تا بتوان آن را تشخیص داد. تلاش‌های بسیاری در این رابطه انجام شده است ولی به خاطر پیچیدگی آن، به راحتی نمی‌توان از این روش برای شناسایی افراد استفاده کرد. شایان ذکر است در میان پستانداران، انسان‌ها و موش‌ها به دلیل داشتن بوی بدن منحصر به فرد از لحاظ ژنتیکی شناخته شده هستند.

بدن انسان‌ها تنها یک رایحه از خود منتشر نمی‌کند و هر نقطه از بدن بوی ویژه‌ و خاصی دارد. مطالعات جدید نشان می‌دهد، از میان ترکیبی از 5000 اسید، آلدئید و کتونی که در رایحه بدن انسان وجود دارد، 44 نوع آن به اندازه‌ای قابل تشخیص است که می‌توان از آن برای ساخت پروفایل شیمیایی هر شخص استفاده کرد. این پروفایل شیمیایی مانند اثر انگشت هر فرد برای شناسایی هویت او کاربرد دارد.

تاثیر حس بویایی در عاشق شدن

با توجه به این که بوی بدن هر فرد با دیگری متفاوت است، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بوی بدن انسان می‌تواند نکاتی را در مورد شخصیت و رابطه عاطفی آن‌ها بگوید. با وجود اینکه بینی ما آنقدر قوی و حساس نیست تا بتواند بوی بدن یک شخص را از شخص دیگر تشخیص دهد، ولی باز هم اثر بوی بدن می‌تواند در روابط عاطفی بین اشخاص تاثیرگذار باشد.

تاثیر حس بویایی

در بویی که بدن افراد از خود ساطع می‌کند یک نوع ژن به نام mhc موثر است. این ژن به ژن سازگاری بافتی ماژور موسوم است و تاثیر آن به گونه‌ای است که، افراد به سمت شخصی جذب می‌شوند که دارای ژن mhc متفاوت با ژن خودشان باشد. یعنی در واقع حس بویایی این توانایی را دارد که در افراد مختلف حس جذب شدن و عاشق شدن را ایجاد و یا تشدید کند.

دانشمندان با تحقیق بر روی انسان‌ها به این نتیجه رسیدند که اغلب ما معمولا به افرادی جذب می‌شویم که بوی بدن‌شان با بدن ما کاملا فرق دارد. همانطور که دو جنس مخالف به سمت یکدیگر جذب می‌شوند. حس بویایی در انسان‌ها عاملی تاثیرگذار در عاشق شدن و پیدا کردن نیمه گمشده است، همچنین به حفظ رابطه با آن شخص نیز موثر است. در کنار بوی بدن هر شخص، رایحه عطر و ادکلن‌ها نیز می‌تواند در ایجاد احساسات و رابطه عاشقانه فرد نسبت به جنس مخالفش موثر باشد.

در پایان این مقاله امیدواریم مطالب گفته شده درباره بوی بدن خاص افراد برایتان مفید و جذاب بوده باشد. بدون شکرایحه‌ها ارتباط مستقیمی با حافظه انسان دارند. پس بوییدن رایحه‌های مختلف سبب ایجاد احساسات مختلف در افراد شده و میزان تاثیرگذاری هر عطر را می‌توان با تغییری که در میزان جریان خون او ایجاد می‌کند، سنجید.

۲۵۵,۵۷۸
محصولات مرتبط
بادی اسپلش بل زنانه سی گلSeagull 
۸۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
بادی اسپلش مارول زنانه سی گلSeagull 
۱۵۳,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
بادی اسپلش کد زنانه لیمپیوLimpio 
۲۸۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
بادی اسپلش مجیک مومنت زنانه مایMy 
۲۷۳,۰۰۰ تومان
۲۲۰ میل
۲۰۰ میل
بادی اسپلش اندلس فانتزی زنانه مایMy 
۱۷۴,۰۰۰ تومان
۲۲۰ میل
۲۰۰ میل
بادی اسپلش مونت وین مردانه مایMy 
۱۷۲,۸۰۰ تومان
۲۲۰ میل
نویسنده :مرتضی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آیا بوی بدن هر شخص خاص است؟
پاسخ:

بوی بدن هر شخص مانند اثر انگشت او خاص و منحصر به فرد است، به استثناء دو قلوهای همسان که ممکن است بوی بدن مشابهی داشته باشند! با نگاه کردن به انسان‌های اطراف‌مان متوجه ‌خواهیم شد که بین ما و آن‌ها تفاوت‌های زیادی وجود دارد و هرکس در نوع خود بی‌نظیر است. تفاوت در ویژگی‌های ظاهری، شخصیتی و رفتاری افراد مختلف، کاملا متفاوت و منحصر به فرد است. با نگاه دقیق‌تر در بیولوژی انسان‌ها برای یافتن راه‌هایی در تعییت هویت، متوجه می‌شویم که قسمت‌های زیادی در بدن وجود دارد که همانند اثر انگشت و DNA منحصر به فرد است. هر انسانی در دنیا مشخصه‌های کاملا منحصر به فردی دارد، از نحوه راه رفتن، شکل گوش‌ها، دندان‌ها، لب‌ها و زبان گرفته تا بوی بدن.

تشخیص بوی بدن و تفکیک آن از دیگران چگونه انجام می شود؟
پاسخ:

تشخیص بوی بدن شخص و تفکیک آن از بوی بدن دیگران کمی دشوار است، به همین دلیل نیازمند ابزارهای پیشرفته است تا بتوان آن را تشخیص داد. تلاش‌های بسیاری در این رابطه انجام شده است ولی به خاطر پیچیدگی آن، به راحتی نمی‌توان از این روش برای شناسایی افراد استفاده کرد. شایان ذکر است در میان پستانداران، انسان‌ها و موش‌ها به دلیل داشتن بوی بدن منحصر به فرد از لحاظ ژنتیکی شناخته شده هستند.

تأثیر بویایی در عشق چیست؟
پاسخ:

با توجه به این که بوی بدن هر فرد با دیگری متفاوت است، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بوی بدن اشخاص می‌تواند نکاتی را در مورد شخصیت و رابطه عاطفی آن‌ها بگوید. با وجود اینکه بینی ما آنقدر قوی و حساس نیست تا بتواند بوی بدن یک شخص را از شخص دیگر تشخیص دهد، ولی باز هم اثر بوی بدن می‌تواند در روابط عاطفی بین اشخاص تاثیرگذار باشد. در بویی که بدن افراد از خود ساطع می‌کند یک نوع ژن به نام mhc موثر است. این ژن به ژن سازگاری بافتی ماژور موسوم است و تاثیر آن به گونه‌ای است که، افراد به سمت شخصی جذب می‌شوند که دارای ژن mhc متفاوت با ژن خودشان باشد. یعنی در واقع حس بویایی این توانایی را دارد که در افراد مختلف حس جذب شدن و عاشق شدن را ایجاد و یا تشدید کند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۲۵۵,۵۷۸ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
ملیکا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

چطور میشه این بو رو کمی تغییر داد یا شدتش رو کم کرد ؟

ریحا
دوست عزیز ریحا سلام
با تغییر رژیم غذایی معمولا شیمی بوی بدن نیز تغییر می کند.