یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست؟ 

تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست؟ 

این روزها محصولات مراقبت از موی بسیاری وجود دارند که استفاده از آنها برای بالا بردن مقاومت زیبایی موها فوق‌العاده است؛ اما استفاده کردن از آنها هنوز خیلی مرسوم نشده است چون ویژگی‌های خاص آنها را نمی‌دانیم. در این مطلب می‌خواهیم تفاوت ماسک مو و سرم مو ، ماسک مو و واکس مو، ماسک مو و کرم مو و… را برای‌تان شرح دهیم تا با ویژگی‌های خاص آنها آشنا شوید و استفاده کردن از آنها را در برنامه‌های خودتان قرار دهید.پیشنهاد می‌کنیم ویژگی‌های هر کدام از این ترمیم کننده‌های مو را با دقت مطالعه کنید و بررسی کنید که کدام یک از آنها برای موهای شما مورد مناسب‌تری هستند.

تفاوت ماسک مو و سرم مو

تفاوت ماسک مو و سرم مو چییست؟

ماسک مو بهتره یا سرم مو ؟ در پاسخ باید بگوییم ماسک های مو جنبه‌ی درمانی بیشتری نسبت به سایر ترمیم کننده‌های مو دارند. شما می‌توانید برای رفع مشکل موی خود که می‌تواند خشکی و شکنندگی یا … باشد، یکی از انواع ماسک های مو را انتخاب کنید و به درمان مشکل موی خود بپردازید. ماسک مو در کنار مراقبت از موها، می‌تواند آسیب دیدگی‌های مو را ترمیم و مشکل به وجود آمده را حل کند.‌ سرم مو بهتره یا ماسک مو؟ ماسک مو هم می‌تواند به صورت تجاری خریداری شود و هم می‌تواند در محیط خانه، با استفاده از مواد طبیعی و خانگی مورد استفاده قرار بگیرد. ماسک مو را می‌توان بر اساس نوعی که دارد مورد استفاده قرار داد. برای مثال برخی از ماسک موها را باید قبل از حمام روی سر ماساژ داد و بعد از مدتی آنها را شست، برخی از آنها را می‌توان در حمام استفاده کرد، و برخی از آنها را می‌توان مانند کرم روی موها ماساژ داد و در همین حالت بدون شستشو قرار داد. ماسک مو چیست؟

ماسک‌ها دارای ویتامین A، ویتامین E، و ویتامین C هستند که باعث تقویت کردن ساقه‌ی موها، رفع کردن ریزش‌ موها، بخشیدن شادابی و لطافت به موها و بسیاری از اتفاقات خوشایند دیگر در موها می‌شوند.مسئله‌ای که مطرح است این است که خیلی‌ها سرم مو و ماسک مو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند و فکر می‌کنند کاربردهای یکسانی دارند. اما باید بدانند که این دو ترمیم کننده کارایی‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. بنابراین با توجه به کارایی که دارند نمی توان گفت ماسک مو بهتر است یا سرم مو.

اگر موهایتان ضعیف است و به راحتی گره می‌خورد یا دچار خشکی می‌شود و موخوره می‌گیرد، استفاده از سرم مو می‌تواند مشکل موهایتان را حل کند. سرم‌های مو از موها حفاظت می‌کنند و آسیب‌هایی که بر اثر استفاده از مواد شیمیایی به آنها رسیده است را برطرف می‌کند. از ریزش مو جلوگیری می‌کنند و باعث شفافیت و درخشش موهایتان می‌شوند.

مناسب‌ترین روشی که برای استفاده از سرم مو پیشنهاد شده است، استفاده از سرم مو بعد از حمام است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود ابتدا موهایتان را با یک شامپوی نرم و ملایم بشویید و وقتی موهایتان در حال خشک شدن بودند و رطوبت خودشان را کاملا از دست نداده بودند، مقداری سرم مو را در دستانتان پخش کنید و به تمامی قسمت‌‌های ساقه ماساژ دهید. برای انجام این کار موهایتان را به دوبخش تقسیم کنید و سرم مو را به خوبی از سمت پایین به بالا بکشید تا سرم مو به خوبی در موهایتان پخش شود. سرم مو چیست؟

تفاوت واکس مو و ماسک مو

تفاوت ماسک مو و کرم مو

کرم مو بهتر است یا سرم مو؟ اصلی‌ ترین تفاوت سرم مو و ماسک مو در شیوه‌ی استفاده از آنها است. به این صورت که از ماسک مو زمانی استفاده می‌شود که موها دارای رطوبت باشند، مثل زمانی که در حمام هستید.‌ اما از کرم مو زمانی استفاده می‌شود که بعد از آن نباید به شستشوی موها بپردازیم. کرم مو چیست؟

تفاوت واکسمو و ماسک مو

همانطور که ذکر کردیم، استفاده از ماسک مو جنبه‌ی درمانی دارد و باعث می‌شود موها کیفیت خوبی پیدا کنند؛ اما واکس مو با حفظ کردن بافت طبیعی مو آنها را به هر حالتی که بخواهید حالت می‌دهد. این ماده‌ی حالت دهنده محبوبیت بسیار بیشتری از ژل‌های مو دارد، زیرا استفاده کردن از واکس مو علاوه بر اینکه به موهایتان حالت می‌دهد، بافت طبیعی خود را حفظ می‌کند، به این صورت که بدون خشک شدن موهایتان را به هر حالتی که بخواهید در می‌آورد و آنها را درخشان و براق می‌کند. استفاده از واکس مو همچنین باعث پرپشت دیده شدن موها می‌شود و از به هم چسبیدنشان جلوگیری می‌کند. شیوه‌ی استفاده از واکس مو به این صورت است که ابتدا باید مقداری از آن‌را به نوک موهایتان بزنید سپس به آرامی به ماساژ دهید تا کل موها پوشانده شوند. بعد از اینکه موهایتان را با واکس مو به هر حالتی که خواستید درآوردید، باید از سشوار استفاده کنید. استفاده از سشوار علاوه بر اینکه موهایتان را پر پشت‌تر نشان می‌دهد، آنها را خوش‌ حالت‌تر می‌کند.

تفاوت لوسیون مو و ماسک مو

لوسیون مو محصولی است که مخصوص مراقبت کردن از مو است و بافتی کرم مانند دارد. ترکیبات مختلفی که در لوسیون مو وجود دارد بسیار تقویت کننده است و مواد مغذی مو را در کمترین زمان ممکن به موها می‌رساند. تفاوت اصلیِ ماسک مو و لوسیون مو در شیوه‌ی استفاده کردن از آنها است. یکی از تفاوت‌های استفاده لوسیون مو و ماسک مو در این است که بعد از استفاده از لوسیون مو، دیگر نیازی نیست مانند بسیاری‌ از ماسک موها، به شستشوی موها بپردازید، زیرا لوسیون‌های بدن به خوبی جذب موها می‌شوند.

و دومین موردی که تفاوت آن‌را بیشتر آشکار می‌کند ترمیم کننده بودن و آبرسان بودن لوسیون مو است که شدت بیشتری از ماسک مو دارد. ماسک مو به سرعت موهایتان را آبرسانی می‌کند ولی پایداری لوسیون مو بیشتر از ماسک مو است و مدت زمان بیشتری در این حالت قرار می‌گیرد.

تفاوت ماسک مو و سرم مو

تفاوت ماسک مو و سرم مو و همچنین تفاوت چند ترمیم کننده‌ی دیگر مو با ماسک مو را در این مقاله برایتان شرح دادیم. مطمئنا حداقل یکی از این موارد می‌توانند برای موهای شما مناسب باشند. اگر به توضیحات تکمیل‌تری در خصوص ویژگی‌های هر کدام از ترمیم کننده‌های مو نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم به بررسی هر کدام از آن‌ها بپردازید و حتما موردی را انتخاب کنید که برای موهای شما مناسب‌تر هستند. این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا انتخاب یک ترمیم کننده‌ی نامناسب، و استفاده‌ی نادرست از آن، ممکن است به موهای شما آسیب بسیار بیشتری بزند. در ادامه تعدادی از محصولات مطرح را به شما معفی می‌کنیم:

انواع محصولات ماسک مو و سرم مو

1- ماسک مو گلیس مدل دیپ ریپیر

ماسک مو گلیس مدل دیپ ریپیر

خریدماسک مو گلیس مدل دیپ ریپیر

اگر موهای شما برا اثر استفاده مداوم از رنگ مو و مواد فر کننده مو و همچنین استفاده از سشوار و اتو مو آسیب دیده‌اند و خشک، وز و بد حالت شده‌اند، ماسک مو گلیس مدل دیپ ریپیر مناسب‌ترین انتخاب برای رفع این آسیب‌ها است. در ترکیبات ماسک مو گلیس مدل دیپ ریپیر از مواد صاف کننده هم استفاده شده است و تا حد زیادی بعد از استفاده از این ماسک مو، موهای شما لخت و خوش حالت می‌شوند.

ماسک موی گلیس مدل دیپ ریپیر با حجم 300 میل محصولی فوق‌العاده برای ترمیم موهای آسیب دیده و تخریب شده شماست. آمینو پروتئین موجود در ماسک موی گلیس پروتئین لازم برای موها را فراهم می‌کند. کراتین مایع موجود در آن ، ترکیب ترمیم کننده‌ای بسیار قوی است که به سرعت ساقه موی آسیب دیده و تخریب شده شما را ترمیم و بازسازی می‌کند. مواد آبرسان موجود در این ماسک موی باکیفیت باعث حفظ رطوبت و درخشندگی موها می‌شوند.

2- ماسک مو ترمیم کننده توتال ریپیر فایو

تفاوت سرم و کرم مو

خریدماسک مو ترمیم کننده توتال ریپیر فایو

موها ممکن است به هر دلیل آسیب ببیند. کوتیکول مو خارجی‌ترین قسمت مو است و زودتر از سایر قسمت‌های مو دچار آسیب می‌شود، بنابراین باید با استفاده از محصولات مراقبتی از موها محافظت کرد. ماسک مو لورال سری Elseve مدل Total Repairبا تقویت موها از تارهای مو در مقابل آسیب‌های شیمیایی و فیزیکی محافظت و به ترمیم کوتیکول‌های مو کمک می‌کند.

این ماسک مو حاوی سرامید و پروکراتین برای بازسازی و تقویت کوتیکول است. این محصول برای موهای آسیب دیده طراحی شده است و با استفاده منظم شادابی و درخشندگی را به موها باز می‌گرداند. پروکراتین با داشتن آمینو اسید تارهای مو را بازسازی و تقویت می‌کند و سرامید نیز موجب نرمی و لطافت موها می‌شود.

3- ماسک موی حاوی عصاره آووکادو شون

ماسک موی حاوی عصاره آووکادو شون

خریدماسک موی حاوی عصاره آووکادو شون

ماسک موی حاوی عصاره آووکادو شون به دلیل داشتن ترکیبات منحصر به فرد باعث آبرسانی عمیق به موهای سر خواهد شد. از ترکیبات به کار رفته در این ماسک می‌توان به ویتامین آ، ب، سی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان اشاره کرد. وجود مواد مغذی فراوان نظیر امگا-9 در این ماسک مو باعث ایجاد آنتی اکسیدان‌های فراوان در سر خواهد شد که این امر برای جلوگیری از رادیکال‌های آزاد موجود در سر مؤثر است.

آووکادو یک ترکیب کلیدی برای آبرسانی پوست سر است که به دلیل داشتن خواص زیاد باعث تنظیم PH مو‌ها شده و از موی سر در مقابل عوامل آسیب رسان مراقبت خواهد کرد. آووکادو علاوه بر محافظت از موی سر می‌تواند باعث نرمی و لطافت مو شود. کسانی که به دنبال یک ترکیب گیاهی فوق العاده مفید برای موهای سر هستند و قصد دارند تا ریشه‌ی مو را تقویت کنند می‌توانند خرید این محصول را در نظر داشته باشند.

4- سرم موی دو فاز ارگان بیول

سرم موی دو فاز ارگان بیول

خریدسرم موی دو فاز ارگان بیول

سرم دو فاز بیول که ویژه مو‌‌های آسیب دیده تهیه و عرضه شده است یک محصول فوق العاده برای بهبود سلامت مو‌‌هاست. این سرم دو فاز مختلف دارد که هر کدام دارای مواد مهمی برای بازیابی و احیای مو‌‌های شماست. محصول سرم بیول‌ می‌تواند یک عامل محافظت کننده قدرتمند برای مو‌‌های شما باشد و علاوه بر رساندن مواد ضروری و مغذی به مو‌‌های شما آن را در برابر آسیب‌‌های احتمالی محیط حفظ کند. ویژگی خاص این محصول اثر آن بر ریشه‌‌های مو است که‌ می‌تواند بسیار قوی عمل کند و با تقویت ریشه‌‌ها مانع ریزش آن‌‌ها شود.

یکی از مواد مغذی که در فاز اول وجود دارد، هیالورونیک اسید است. این ماده که از اجزای مهم ساختمان سلول‌‌های بدن است به استحکام سلول‌‌ها کمک‌ می‌کند. همان طور که اشاره شد این هیالورونیک اسید فقط در مو‌‌های ما نیست بلکه در تمام بافت‌‌های بدن وجود دارد و وظیفه حفظ ساختار بافت مربوطه است. پس این قسمت از سرم دو فاز بیول‌ می‌تواند نیاز مو‌‌ها به این ماده ضروری را برطرف کند.

اما فاز دوم این سرم دارای یکی از اصلی ترین مواد ساختمان مو است. این ماده کراتین نام دارد. کراتین پروتئینی طبیعی در بدن است که وظیفه آن شکل دادن به مو و ناخن است. اگر بدن ما دچار کمبود این ماده شود زود یا دیر دچار شکستگی مو‌‌ها و شکستگی ناخن خواهیم شد. بنابراین ضرورت دارد بیش از پیش برای احیای کراتین مو و به طور کلی کراتین بدن اقدام کنیم. کراتین موجود در سرم دو فاز بیول‌ می‌تواند مقدار مورد نیاز مو‌‌های شما تامین کند و دیگر نیازی نیست نگران آسیب کراتین مو‌‌ها باشید.

5- سرم دو فاز ضد موخوره گلیس اولتیما ایل الکسیر

سرم دو فاز ضد موخوره گلیس اولتیما ایل الکسیر

خریدسرم دو فاز ضد موخوره گلیس اولتیما ایل الکسیر

این محصول جادویی حاوی هشت روغن طبیعی و مغذی بوده که ساقه مو را به شکل فوق‌العاده‌ای تقویت کرده و ساختار دورنی مو را بازسازی می‌کند. هم‌چنین مواد مغذی لازم برای مو را تامین کرده و موهای آسیب‌دیده را احیا می‌کند. از طرفی دارای کراتین مغذی بوده که انواع پروتئین‌های لازم را برای مو فراهم کرده و موهایتان را نرم و لطیف می‌کند. این محصول از 95 درصد مواد طبیعی تشکیل شده و تضمینی برای کاهش وز مو است.

اگر سر موهای شما هم دو شاخه شده و به موخوره دچار شده است، پیشنهاد می‌کنیم که برای رفع آن از سرم دو فاز اولتیما ایل الکسیر استفاده کنید. این سرم در فاز اول از موهایتان در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت کرده و در فاز دوم رطوبت‌ مو را تامین کرده و نرمی باورنکردنی به موهایتان می‌دهد. سرم دو فاز گلیس اولتیما ایل الکسیر برای انواع مو مناسب بوده و در محفظه‌های جذاب با حجم 200 میلی به بازار عرضه می‌شود. هم‌چنین نیاز به شستشو نداشته و برای موهای مرطوب و خشک استفاده می‌شود.

6- واکس مو تافت مدل پاور واکس

واکس مو تافت مدل پاور واکس

خریدواکس مو تافت مدل پاور واکس

این محصول جادویی حاوی کافئین بوده که مانع از ریزش و رشد قابل توجه مو می‌شود. هم‌چنین به درون فولیکول‌های مو نفوذ کرده و آب‌رسانی فوق‌العاده‌ای بر مو دارد. اگر شما هم به دلیل داشتن موهای وز و خشک، همیشه برای رفتن به مهمانی‌ها دچار دردسر و ناراحتی می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که از واکس مو تافت مدل پاور واکس استفاده کنید. این محصول با ایجاد نرمی فوق‌العاده در مو، حالت‌دهی موهایتان را به شکل باورنکردنی بالا برده و موهایی لخت و لطیف را به شما هدیه می‌دهد.

از طرفی حاوی مواد مفید و باکیفیت بوده و بدون ایجاد سفیدک بر مو قرار می‌گیرد. این واکس مو باعت ترمیم و بازسازی ساقه مو شده و درخشش خیره‌کننده‌ای به موهایتان می‌دهد. واکس مو تافت مدل پاور واکس برای انواع مو خانم‌ها و آقایان مناسب بوده و در محفظه‌های جذاب با حجم 75 میلی به بازار عرضه می‌شود. هم‌چنین برای موهای خشک و مرطوب استفاده شده و قابلیت حمل به هر مکانی را دارد.

۷,۳۲۱
محصولات مرتبط
روغن مو آرگان 95% لایتنسLightness 
۲۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
شامپو مو ضد ریزش کافئین سی وان آلپسینAlpecin تخفیف ویژه
۶۷۳,۰۰۰ تومان۶۴۳,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۳۷۵ میل
روغن مو آرگان مراکشی پنتراتینگ اویل او جی ایکسOgx تخفیف ویژه
۵۶۱,۰۰۰ تومان۵۰۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
محلول تقویت کننده مو کافئین آلپسینAlpecin 
۱,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۷۵ میل
نرم کننده مو احیا کننده روغن آرگان مراکشی او جی ایکسOgxامکان ارسال فوری
۲۲۸,۰۰۰ تومان
۸۸ میل
سرم مو دوفاز ترمیم کننده آلتیمیت ریپیر شوارتزکفSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۳۴۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
شامپو مو تغذیه کننده الویو دریم لانگ لورئالLorealامکان ارسال فوری
۴۳۱,۰۰۰ تومان
۳۷۰ میل
نویسنده :ماهور سهیلی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
ماسک مو چیست؟
پاسخ:

ماسک های مو جنبه‌ی درمانی بیشتری نسبت به سایر ترمیم کننده‌های مو دارند. شما می‌توانید برای رفع مشکل موی خود که می‌تواند خشکی و شکنندگی یا … باشد، یکی از انواع ماسک های مو را انتخاب کنید و به درمان مشکل موی خود بپردازید.

سرم مو چیست؟
پاسخ:

اگر موهایتان ضعیف است و به راحتی گره می‌خورد یا دچار خشکی می‌شود و موخوره می‌گیرد، استفاده از سرم مو می‌تواند مشکل موهایتان را حل کند. سرم‌های مو از موها حفاظت می‌کنند و آسیب‌هایی که بر اثر استفاده از مواد شیمیایی به آنها رسیده است را برطرف می‌کند. از ریزش مو جلوگیری می‌کنند و باعث شفافیت و درخشش موهایتان می‌شوند. 

تفاوت لوسیون مو و ماسک مو چیست؟
پاسخ:

تفاوت اصلیِ ماسک مو و لوسیون مو در شیوه‌ی استفاده کردن از آنها است. یکی از تفاوت‌های استفاده لوسیون مو و ماسک مو در این است که بعد از استفاده از لوسیون مو، دیگر نیازی نیست مانند بسیاری‌ از ماسک موها، به شستشوی موها بپردازید، زیرا لوسیون‌های بدن به خوبی جذب موها می‌شوند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۷,۳۲۱ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید