یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
همه چیز درباره عوارض ژل مو !

همه چیز درباره عوارض ژل مو !

همه ما تمایل داریم به هنگام بیرون رفتن از خانه شیک و خوش تیپ به نظر برسیم. شما می‌توانید از چندین محصول مراقبت از پوست یا آرایشی استفاده کنید تا در تمام طول روز شیک و زیبا و در عین حال تمیز باشید، اما اگر حالت موهای شما به درستی نباشد ، تفاوتی ایجاد نمی‌کند. چراکه بدون شک موهای شما در ظاهر بیرونی شما نقشی اساسی و تاثیرگذار دارند.

به نظر می‌رسد که امروزه ژل مو به یکی از اصلی‌ترین ابزار اساسی در حالت دادن به موها؛ خصوصا برای استفاده روزمره پسرهای جوان وآقایان تبدیل شده است. همانطور که زنان تمایل به آراستگی و آرایش صورت دارند؛ موهای آراسته، به عنوان بخشی از آرایش ظاهری مردان باعث می‌شود تا آن‌ها اعتماد به‌نفس بیشتری پیدا کرده و خوش تیپ‌تر به نظر برسد.

ژل‌های مو حاوی برخی پلیمرهای کاتیونی هستند که از طریق بار مثبت خود، باعث قرار گرفتن موها در یک حالت واحد می‌شوند. این ماده عملا به سختی موها کمک کرده و باعث می‌شود تا موهای شما برای ساعت‌ها در جای خود باقی مانده و حالت آنها هیچ‌گونه تغییری نکند. در این صورت دیگر نیازی به شانه کردن مرتب موها ندارید.

استفاده از ژل مو برای حالت دهی

با وجود این‌که ژل مو محصولی کاملاً مناسب برای حالت دادن و فرم دادن به موهای شما است؛ثابت شده که استفاده از آن با عوارض جانبی مشخصی همراه است و به احتمال 90% در طولانی مدت به موهای شما آسیب وارد می‌کند. اگرچه که ژل مو در آرایش ظاهری و القای نزاکت فردی موثر است؛ اما بسیاری از مردان هنوز از عوارض ژل مو از جمله شوره سر، ریزش مو و طاسی و همچنین خشکی مو اطلاع ندارند. همانطور که مشخص می باشد جهت کاهش خطرات جانبی از آن ابتدا باید طرز استفاده از ژل موی سر را بدانید تا کمترین آسیب نسیب موی شما شود.

همچنین از دیگر عوارض ژل مو، می‌توان به موارد نادرتر تغییر رنگ مو سفیدی، آسیب پوستی و حتی سرطان اشاره کرد که در بدترین حالت اتفاق می‌افتند. حقیقت انکار ناپذیر آن است که مواد شیمیایی موجود در ساختار ژل، برای سلامت مو خیلی مضر هستند. اگر می خواهید موهای شما سالم باشد و به بهترین شکل به نظر برسد، باید استفاده از محصولات حالت دهنده را به حداقل برسانید.

در حالت ایده آل ، شما فقط باید برای موارد خاص؛ مثل مناسبت‌ها خاص یا میهمانی‌ها از ژل مو استفاده کنید؛ چراکه کاربرد روزانه می‌تواند کاملا خطرناک باشد. در ادامه این مقاله ما به یک نگاه کلی و توضیح درباره هریک از این موارد عوارض ژل مو پرداخته‌ایم که تا شاید دیگر مجبور به استفاده روزمره از آن نشوید. پس این مطلب را از دست ندهید. مراقبت نکردن از موها به آنها آسیب می‌زند و باعث می‌شود درمان کردن این آسیب‌ها هم دشوار باشند و زمان زیادی برای ترمیم آنها صرف شود. راهکارمراقبت از مو را یاد بگیرید تا موهایتان همیشه سالم و خوش فرم باشد.

1- کم‌آبی و خشکی مو

کم‌آبی و خشکی مو از مضرات استفاده از ژل مو

بیشتر ژل های مو حاوی الکل و سایر مواد شیمیایی مضر و خورنده هستند که با قرار گرفتن در معرض هوا خشک می‌شوند و به همین دلیل با گذشت زمان باعث خشکی و شکنندگی مو نیز می‌شوند. از طرفی این ژل‌ها باعث کاهش رطوبت در مو و پوست سر شده که در نهایت ایجاد خارش و حساسیت در پوست سر را به همراه دارد.

همچنین ژل مو باعث کاهش تولید نوعی روغن طبیعی در پوست سر به‌نام سبوم می‌‌شود که یکی از مواد مغذی اصلی برای موهای شما است. به محض کاهش تولید سبوم، موها با هربار شانه کردن شکسته و خرد می شوند. از طرف دیگر موهای شکننده بهشدت مستعد موخوره و غیرقابل کنترل هستند. همین موضوع به نوبه خود منجر به استفاده بیشتر و بیشتر افراد از ژل یا انواع واکس مو می‌شود که البته این یک چرخه معیوب است.

2- ریزش مو

ریزش مو از عوارض استفاده از ژل موی سر

عناصر شیمیایی موجود در فرمولاسیون ژل نه تنها به موهای خارجی، بلکه به صورت داخلی؛ به بافت پوستی و سلول‌های مولد چربی نیز آسیب می رساند. وقتی بیش از حد از ژل مو استفاده می‌کنید، منافذ پوست سر مسدود شده و این به نوبه خود باعث کاهش رسیدن مواد مغذی به مو از سوی سلول‌های پوستی می‌شود. کمبود مواد مغذی؛ از جمله سبوم سر، منجر به ریزش بیش از حد مو می‌شود؛ چراکه سبوم، در مرطوب نگه داشتن پوست سر و نگه داشتن مو از ریشه تاثیرگذار است. به جز موارد اشاره شده ، از دست دادن رطوبت و خشکی پوست سر، می‌تواند به‌مراتب عفونت‌های پوست سر را نیز تحریک کند. برای همین است که بسیاری از افراد معتقدند تراشیدن مو، رشد بهتر و بیشتری در آن ایجاد می‌کند.هرچه بیشتر از ژل مو به طور منظم استفاده کنید، مستعد ابتلا به مشکلاتی از جمله عقب رفتن خطوط مو هستید.

3- مشکل شوره سر

مشکل شوره سر از عوارض استفاده از ژل

همانطور که چندین بار به آن اشاره کردیم؛ استفاده از ژل مو به دلیل داشتن مواد شیمیایی مضر، پوست سر شما را خشک می‌کند. در چنین شرایطی حتی اگر موهای‌تان خشک به نظر نرسد، پوست سر شما رطوبت خود را از دست داده و درنهایت باعث پوست پوسته پوسته شدن و بروز شوره می‌شود.

همچنین اگر از جنبه دیگری به داستان نگاه کنید؛ به دلیل استفاده بیش از حد از ژل ، در پوست سر اکثر افراد مصرف‌کننده، مشکل عفونت و خارش شدید به‌وجود می‌آید که به دنبال خود می‌تواند باعث ایجاد شوره سر شود باشد. در صورتی که تمایل به راه های مراقبت از موی سر خود دارید پیشنهاد می کنیم مقاله "بهترین روش‌ها برای مراقبت مو های‌تان " را مطالعه نمایید.

4- آسیب و حساسیت پوستی

آسیب و حساسیت پوستی

استفاده بیش از حد از ژل مو باعث آسیب به بافت پوست می‌شود. از آنجایی که منافذ مسدود شده، مانع آبرسانی و تغزیه طبیعی پوست می‌شوند، زمینه خارش، پوسته پوسته شدن و ایجاد شوره در متن سر را ایجاد می‌کنند. با گذشت زمان ، تولید سلولهای پوستی سالم کاهش یافته و به دنبال آن قابلیت ارتجاعی پوست نیز از بین می‌رود. تمام این اتفاقاتِ زنجیره‌وار، یکی پس از دیگری منجر به تحریک پوست شده و در پایان مشکلات پوستی ناخوشایندی مانند درماتیت سبورئیک را به وجود می آورند. با گذشت زمان این بیماری از زیر موهای شما به پوست در امتداد خط مو گسترش می‌یابد و قابل مشاهده می شود.

5- تغییرات رنگ مو و سفیدی مو

تغییرات رنگ مو و سفیدی مو

از آنجایی که ژل مو مواد مغذی مناسب موهای شما را از بین برده و حتی تعادل PH ترشحات پوستی شما را تغییر می‌دهد، موها را ضعیف و نازک‌تر کرده و حتی رنگ موها نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند. در واقع رنگ طبیعی مو روشنایی خود را از دست داده و به‌جای آن‌ها کم‌کم تعداد موهای خاکستری افزایش می‌یابند.هرچه مواد مغذی و سبوم پوست سر شما کمتر شود، احتمال بروز هرچه سریع‌تر سفیدی مو بیشتر است. برای این‌که پیرتر از سن حقیقی خود به نظر نرسید، بهتر است استفاده غیر ضروری و منظم ژل مو را یه حداقل برسانید.

6- سرطان

پیشرفت سرطان در بدن بعلت استفاده از ژل مو

شاید خیلی دور از ذهن به نظر برسد، اما برخی از مواد شیمیایی مورد استفاده در ژل های مو می‌توانند به پیشرفت سرطان کمک کنند. ثابت شده که فتالات‌ها و پارابن‌ها که از اصلی‌ترین اجزای سازنده برای چسبنده کردن هرچه بیشتر ژل‌های مو هستند؛ تا حد زیادی ارتباط مستقیم با سرطان پستان دارند. پیشنهاد میکنیم در هنگام خرید ژل موی سر از برندهای معتبر استفاده نمایید تا میزان خطر عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید.

و اما در پایان این مطلب، امیدواریم که موارد گفته شده به حد کافی برای‌تان مفید واقع شده باشند تا شاید عوارض ژل مو را جدی گرفته و کمی محافظه‌کار تر عمل کنید. اگر شما هم از مضرات جانبی ژل مو تجربه خاصی دارید؛ آن را با ما در میان بگذارید و از روش‌های درمانی یا راه‌های خودداری از مصرف دائمی انواع ژل‌ها برای هم‌وطنانتان بگویید.

در ادامه این مقاله قصد داریم چند نمونه از مطرح‌ترین و باکیفیت‌ترین ژل موها را در امنواع برندهای خارجی و ایرانی و با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا به شما معرفی کنیم. دقت کنید که تک‌تک این محصولات تایید شده وزارت بهداشت بوده و بعضا دارای خاصیت آبرسانی و تقویت کنندگی مو نیز هستند. شما می‌توانید با کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، برای خرید هر یک از این کالاهای پیشنهاد شده، از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا اقدام نمایید.

1- ژل مو خیس و براق فولیکا

خرید ژل مو خیس و براق فولیکا

ژل مو خیس و براق فولیکا به موها حالتی جذاب بخشیده و آنها را درخشان و براق نشان می‌دهد. با استفاده از ژل موی فولیکا، موها ظاهری خیس و نمدار دارند و بدون اینکه خشک شوند، حالت جذاب آنها برای مدتی طولانی ماندگار می‌گردد. ژل مو خیس و براق فولیکا رطوبت و لطافت موها را حفظ و نگهداری می‌کند و سبب خشک شدن تارهای مو نخواهد شد. این ژل مو همچنین دارای فیلترهای جاذب است که اشعه ماورابنفش خورشید را جذب کرده و از ساختار مو محافظت می‌نمایند.

ویتامین B5 موجود در این ژل مو نیز به تأمین رطوبت مورد نیاز پوست سر کمک می‌کند. این ژل مو برای حالت دادن، براق کردن و ایجاد لطافت و نرمی در مو عالی است. ژل مو خیس و براق فولیکا رطوبت مو را حفظ نموده و سبب ایجاد حالتی پایدار و طولانی روی موها می گردد. با استفاده از ژل مو خیس و براق فولیکا می‌توانید حالت از بین رفته موها در اثر رنگ کردن، دکلره کردن، سشوار کردن و استفاده از وسایل حرارتی مو، شرایط آب و هوایی و .. را بازگردانید.

2- ژل مو مکس پاور ماسیما فورزا تافت شوارتزکف

خریدژل مو مکس پاور ماسیما فورزا تافت شوارتزکف

ژل مو مکس پاور تافت شوارتسکف ژل موی مکس پاور تافت دارای قدرت بسیار بالا در حالت دهی و نگهداری مو در تمامی شرایط آب و هوایی است. این ژل دارای رنکینگ 8 در قدرت نگه داری حالت مو است. این محصول موها را خشک نمی‌کند و باعث چسبندگی تارهای مو بهم نمی‌شود و به راحتی از روی مو شسته می‌شود همچنین استفاده از این ژل یکی از قوی‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ماندگاری حالت دلخواه بر روی موها است.

ژل مو مکس پاور تافت یک ژل رطوبترسان است و حاوی پرو ویتامین B5 پانتنول بوده که برای انواع مو مناسب است. این محصول موهای شما را تا مدت بسیار طولانی به فرم اولیه نگاه می‌دارد و در طول روز نیاز به تمدید ندارد. این محصول آلمانی علاوه بر حفط ظاهر مو، کاملا رطوبت رسان و فاقد الکل بوده و علاوه بر آن حاوی پرو ویتامین B5 نیز می‌باشد. ژل مو مکس پاور ماسیما فورزا تافت شوارتزکف در حجم 30 میلی لیتر برای آقایان سخت پسند عرضه شده است.

3- ژل موی مرطوب وایت فیکس مای

خریدژل موی مرطوب وایت فیکس مای

ژل موی مرطوب مدل وایت فیکس مای با توجه به تأثیری که روی زیبایی مو دارد، طرفداران زیادی دارد. ژل‌های موی خیس و مرطوب، سبب درخشان شدن و براق شدن موها می‌شوند و حالتی خیس مانند به مو می‌دهند. با استفاده از ژل موی مرطوب مای زیبایی موهایتان چندبرابر می‌شود و اعتماد به نفس ویژه‌ای به فرد می‌بخشد. ژل موی مرطوب مدل وایت فیکس مای برای استفاده روزانه مناسب بوده و به دلیل داشتن عصاره آلوئه ورا و ویتامین B5 خواص رطوبت رسانی و نرم کنندگی موها را دارد.

برای پیشگیری از خاکستری شدن موها در این ژل مو از ویتامین B5 استفاده شده است. همچنین در این محصول از الکل استفاده نشده است و سبب تضمین سلامت موهایتان می‌گردد. استفاده از ژل موی مرطوب مدل وایت فیکس مای سبب سفیدک زدن روی موها نمی‌شود و شاهد پوسته پوسته شدن روی مو نیز نخواهید بود. ژل موی مرطوب مدل وایت فیکس مای دارای قدرتی مناسب برای حالت دادن به موها است و بهترین زمان جهت استفاده از آن، بعد حمام کردن و یا زمانی است که موها خیس و مرطوب هستند.

4- ژل مو استودیو لاین ایندس تراکتیبل لورئال

خرید ژل مو استودیو لاین ایندس تراکتیبل لورئال

ژل موی ایندس تراکتیبل اورال با دوام و ماندگاری طولانی بسیار قوی، تثبیت‌کننده حالت موها است، از وز شدن موها جلوگیری کرده و به سرعت روی موها خشک می‌شود. ژل مو سری استودیو مدل ایندس تراکتیبل اورال مناسب افرادیست که موهای بی حالت و بد فرم دارند. ژل مو اورال بدون چسبندگی و با ماندگاری 48 ساعته موها را در طول این ساعات خوش حالت نگه داشته و بسیار مقاوم و سبک است.

ژل مو سری استودیو مدل ایندس تراکتیبل اورال برای آرایش مو در مدل‌های مختلف و خاص مناسب است. این ژل مو از برند محبوب و قدیمی اورآل حالت موها را برای مدت طولانی بدون آسیب به آن نگه‌می‌دارد. ویژگی مهم این ژل مو ترکیبات غنی از ویتامین و فاقد مواد مضر است. به این ترتیب با استفاده از این ژل مو نه تنها به موها آسیب وارد نمی‌شود بلکه موجب تقویت موها به وسیله مولتی ویتامین موجود در ترکیبات آن نیز می‌شود.

5- ژل حالت‌دهنده قوی کراتینه لدورا

خریدژل حالت‌دهنده قوی کراتینه لدورا

ژل حالت‌دهنده قوی موی سر کراتینه زنانه لدورا از محصولات با کیفیت و فوق العاده برند لدورا است که بدون ایجاد سفیدی و چسبندگی روی موها، به آنها حالت می‌دهد. این ژل حالت دهنده، ماندگاری بالایی داشته و مدت طولانی اثرگذاری دارد. ترکیبات به کار رفته در ژل حالت دهنده لدورا سبب تقویت مو شده و ساختار مو را محافظت می‌کنند. ازجمله مواد مفید و مؤثر به کار رفته در ژل حالت‌دهنده قوی موی سر کراتینه زنانه لدورا می‌توان کراتین را نام برد که به بازسازی و احیای ساختار مو کمک می‌کند.

ویتامین B5 موجود در ترکیبات این ژل سبب ضخیم ترشدن موها شده و از ایجاد الکتریستیه ساکن در موها پیشگیری می‌کند. بدن به این ویتامین برای متابولیزه کردن پروتئین، چربی و یا کربوهیدرات نیاز دارد. این ویتامین به تغذیه سلول‌ها کمک کرده و سبب دریافت انرژی مواد غذایی می‌گردد. به عبارت دیگر اگر این ویتامین در بدن وجود نداشته باشد، فولیکول‌های مو نمی‌توانند مواد مغذی کافی برای عملکرد درست را دریافت کنند. این موضوع نیز به سوءتغذیه فولیکول‌های مو می انجامد.

6- ژل گیاهی تقویت کننده موی سر سروینا

خریدژل گیاهی تقویت کننده موی سر سروینا

ضعیف شدن فولیکول مو از عوامل موثر در ریزش مو است، این ژل جادویی با ساختار گیاهی خود فولیکول مو را تغذیه و تقویت می‌کند تا موهای شاداب و پرپشت داشته باشید. ژل گیاهی تقویت کننده موی سر سروینا فرآورده‌ای است که تمام عناصر مورد نیاز موی را در خود دارد و در واقع فرآورده قدرتمندی برای ترمیم موهای آسیب دیده شما است. این ژل گیاهی قدرتمند با فرمولاسیون خاص خود سبب افزایش جریان خون در پوست سر و در نهایت رویش مجدد موها بر روی سر شما می‌شود.

شرکت سروش ژل تقویت کننده شگفت‌انگیز خود را با ترکیبات عصاره گیاهی گزنه، عصاره برگ حنا، عصاره گیاهی رازیانه، عصاره گیاهی رزماری، عصاره گیاهی بابونه، عصاره برگ مُورد، ترکیب پروکاپیل و صمغ درخت تارا تولید و به بازار عرضه کرده است. این محصول فوق‌العاده علاوه بر تقویت، ترمیم کنندگی و جلوگیری از ریزش موهای شما، به درمان التهاب، خارش و قرمزی پوست سر شما نیز کمک کرده تا از شر این مشکل خلاص شوید.

7- ژل موی سر کراتینه لیمپیو

خرید ژل موی سر کراتینه لیمپیو

این محصول قدرتمند از جمله فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی است که علاوه‌بر حالت‌دهی معرکه برای موهای شما، با ویتامین B5 (دیپنتنول) موجود در خود سبب خون‌رسانی و تغذیه مناسب ریشه‌های موی شما می‌شود تا مانع ریزش آن‌ها شود. این ماده ضمن تقویت، موجب افزایش ضخامت مو شده و ضدالکتریسیته ساکن است. برای آرامش خیال شما از کیفیت محصول، ژل موی سر کراتینه 7 روز گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا دارد. این ژل تقویتی در محفظه‌ای به حجم 200 میل به بازار عرضه می‌شود.

اين ژل جادویی حاوی ترکیبات کراتین مو و آلوئه‌ورا است که کراتین موجود در آن موی شما را ترمیم و بازسازی می‌کند تا مویی شاداب و سرزنده را تجربه کنید و گیاه جادویی آلوئه‌ورا نیز حاوی 75 ماده موثره فعال و منحصر به فردی است که موجب خون‌رسانی بهینه، تقويت و بهبود کیفیت موی شما مي‌شود. توجه کنید که هر چه میزان ژل کمتر باش موها نیز شل‌تر و استفاده زیاد هم باعث شکل نامناسب مو می‌شود. اگر موها کثیف و چرب باشد اثر ژل مو کمتر شده و در ضمن سبب موخوره نیز می‌شود.

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین ژل موها برای مرتب کردن موی سر؛ در مجموعه‌ای از انواع برندهای خارجی و داخلی بازار پرداختیم و به یک سوال کلی که ژل مو چیست؟؛ پاسخ دادیم. امیدواریم تا با معرفی طیف وسیعی از انواع محصولات ارجینال، شما را با محبوبترین و پرفروش‌ترین نمونه‌های موجود در فروشگاه ریحا آشنا کرده باشیم.

شما می‌توانید با توجه به نوع پوست صورت خود و طبق سلیقه و نیاز‌تان، اقدام به خرید محصول مورد نظر از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات پرکاربرد دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

۱۴۰,۲۶۸
محصولات مرتبط
ژل واکس کریستالCrystal 
۱۱۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
ژل مو سوپر هارد گتسبیGatsbyامکان ارسال فوری
۱۹۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۱۵۰ میل
ژل مو سوپر آیسر مالوچسکاMallochesca 
۱۰۷,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ژل موی وت لوک هربال سینرهCinere 
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل موی مرطوب وایت فیکس مایMy 
۵۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل مو خیس و براق فولیکاFulica 
۸۱,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل موی قوی تافت پاور شوارتزکفSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۲۵۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل موی خیس تافت مدل اولتراSchwarzkopf 
۱۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل مو دبلیو جی واتر گلس هایپر سایلد گتسبیGatsbyامکان ارسال فوری
۱۸۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ گرم
۳۰۰ گرم
ژل مو تقویت کننده نوتریپلنیش آوداaveda 
۴,۵۸۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۴۰ میل
نویسنده :سارا قادری

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
ژل مو چیست؟
پاسخ:

ژل‌های مو حاوی برخی پلیمرهای کاتیونی هستند که از طریق بار مثبت خود، باعث قرار گرفتن موها در یک حالت واحد می‌شوند. این ماده عملا به سختی موها کمک کرده و باعث می‌شود تا موهای شما برای ساعت‌ها در جای خود باقی مانده و حالت آنها هیچ‌گونه تغییری نکند. در این صورت دیگر نیازی به شانه کردن مرتب موها ندارید. 

آیا ژل مو سبب خشکی مو می شود؟
پاسخ:

بیشتر ژل های مو حاوی الکل و سایر مواد شیمیایی مضر و خورنده هستند که با قرار گرفتن در معرض هوا خشک می‌شوند و به همین دلیل با گذشت زمان باعث خشکی و شکنندگی مو نیز می‌شوند. از طرفی این ژل‌ها باعث کاهش رطوبت در مو و پوست سر شده که در نهایت ایجاد خارش و حساسیت در پوست سر را به همراه دارد.

آیا ژل مو به ریزش مو منجر می شود؟
پاسخ:

عناصر شیمیایی موجود در فرمولاسیون ژل نه تنها به موهای خارجی، بلکه به صورت داخلی؛ به بافت پوستی و سلول‌های مولد چربی نیز آسیب می رساند. وقتی بیش از حد از ژل مو استفاده می‌کنید، منافذ پوست سر مسدود شده و این به نوبه خود باعث کاهش رسیدن مواد مغذی به مو از سوی سلول‌های پوستی می‌شود. کمبود مواد مغذی؛ از جمله سبوم سر، منجر به ریزش بیش از حد مو می‌شود؛ چراکه سبوم، در مرطوب نگه داشتن پوست سر و نگه داشتن مو از ریشه تاثیرگذار است. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۴۰,۲۶۸ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید