یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
راهکارهایی در خصوص مراقبت از موی سر 

راهکارهایی در خصوص مراقبت از موی سر 

در این مقالهمی‌خواهیم این سوال را مطرح کنیم که شما چطور به مراقبت از موی سر خود می‌پردازید؟ آیا از روغن‌ها و مواد گیاهی طبیعی برای مراقبت از مو استفاده می‌کنید یا استفاده از کرم مو، سرم مو، ماسک مو و از این قبیل چیزها را در برنامه‌ مراقبت از موی خود قرار داده‌اید؟ به‌ نظرتان کدام یک از این مواد می‌توانند از موهایتان بیشتر مراقبت کنند؟ قدرت روغن‌ها و مواد گیاهی بیشتر است یا کرم موها و مواد صنعتی موجود؟ آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که با وجود استفاده از این مواد گیاهی یا صنعتی نتیجه‌ی دلخواهی که مد نظرتان است را بدست نیاورده باشید؟

استفاده از این راهکارها به شما کمک می‌کند که همواره موهایی خوش فرم و خوش‌حالت داشته باشید. مراقبت نکردن از موها به آنها آسیب می‌زند و باعث می‌شود درمان کردن این آسیب‌ها هم دشوار باشند و زمان زیادی برای ترمیم آنها صرف شود. راهکارهای مراقبت از مو را یاد بگیرید تا موهایتان همیشه سالم و خوش فرم باشد.

راهکارمراقبت از موی سر

شستن درست موها و خوب شانه کشیدنشان

برای شستن استاندارد موها باید آن‌ها را به صورت استاندارد بشویید، به این صورت که تعداد دفعات شستشوی موها را به اندازه‌ای که لازم است مشخص کنید، و موهایتان را به صورت درست بشویید و به درستی شانه بزنید. برای انجام این کارها باید به اندازه‌ی موهایتان شامپو مصرف کنید، موهایتان را با آبهای خیلی سرد یا خیلی داغ نشویید، سعی کنید برای شستن آنها از آب ولرم استفاده کنید. برای شانه کردن و باز کردن گره‌ موهایتان از شانه‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های درشتی دارند و سعی کنید موهایتان را در روز بیشتر از دوبار نشویید.

انواع مراقبت از مو

استفاده از شامپوی مناسب

سعی کنید ابتدا نوع موهای خود را به خوبی شناسایی کنید، سپس به خرید یک شامپوی متناسب با موهایتان بپردازید. شامپوها در سه گروه شامپوهای مناسب موهای خشک، موهای معمولی و موهای چرب در دسترس هستند. نوع موی خود را تشخیص دهید و از شامپوی مناسب با موهایتان استفاده کنید.

استفاده از شامپو در محل مناسب خود

محققان آمریکایی دریافته‌اند که فقط باید کف سر و ریشه‌ی موها را با شامپو شست. و ساقه‌ی موها فقط باید با استفاده از نرم کننده‌ ها شسته شوند؛ زیرا آنها بر این باورند که محل تجمع سلول‌های مرده و چربی‌ در ریشه‌ی مو است.

مراقبت از مو

استفاده از نرم کننده

استفاده از محصولات مراقبت از موی سر به منظور افزایش سطح رطوبت موها بسیار اهمیت دارند. تارهای مو به دلیل داشتن ماده‌ی کوتیکول که از جمع شدن سلول‌های مرده روی هم تشکیل می‌شوند، به رطوبت نیاز دارند. زمانی که رطوبت کافی به آنها نرسد، وزوزی می‌شوند و برای جلوگیری از وز شدن آنها باید از نرم کننده استفاده کرد.

خشک کردن موها بدون استفاده از حوله

توصیه می‌شود برای مراقبت بیشتر از موها آنها را با حوله خشک نکنید، اگر برایتان مقدور است برای خشک کردن موهایتان از پارچه‌های نازک نخی استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از روشی که درماتولوژی آمریکا بیان کرده است استفاده کنید. این روش بیان می‌کند که بهتر است به جای استفاده از حوله‌ها برای خشک کردن موهایتان، از فضای باز برای خشک کردن موها استفاده کنید. این روش ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما در عوض هیچ آسیبی را به موهایتان وارد نمی‌کند.

محافظت از موها در برابر حرارت

حرارت رساندن به موها، ممکن است آنها‌ را زیباتر و خوش حالت‌تر کند، اما به آنها آسیب می‌رساند. مشکلاتی که در اثر حرارت زیاد ممکن است برای موها بوجود بیایند عبارت‌اند از وز شدن موها، ریزش بیش از حد موها، دندانه‌دار شدن قسمت انتهایی مو، موخوره گرفتن و خشک و خشن شدن موها.پس یادتان باشد از اتو مو و سشوار در حد لازم استفاده کنید تا آسیبی متوجه موهایتان نشود.

نگهداری صحیح از مو

کوتاه کردن موها به صورت مرتب

یکی دیگر از نکاتی که باعث مراقبت از موی سر می‌شود، کوتاه کردن موها به صورت مرتب است. موها هر چقدر که بلندتر می‌شوند، آسیب‌ پذیرتر و شکننده‌تر شده و موخوره‌های بیشتری می‌گیرند. برای مراقبت از آن‌ها بهتر است در فواصل زمانی کوتاهی آن‌ها را کوتاه کنید، تا سلامتیِ بیشتری داشته باشند.‌ فواصل زمانی مناسب برای کوتاه کردن موها 8 تا 12 هفته برای موهای کوتاه‌تر و 6 تا 8 هفته برای موهای بلند‌تر و پرحجم‌تر.

مراقبت از موی سر

لازم به ذکر است که به بیان این نکته هم بپردازیم، که گاهی اوقات با وجود استفاده از انواع محصولات مراقبت از موی سر طبیعی و کارخانه‌ای، باز هم نمی‌توانیم نتیجه‌ی دلخواهمان را بدست آوریم.‌ این به دست نیاوردن نتیجه به دلیل روش استفاده‌های نادرست از این محصولات است که باید به یادگیری آنها پرداخته شود.

حفظ کردن رطوبت موها

مرطوب بودن موها همیشه از آنها مراقبت خواهد کرد؛ شما با استفاده از کرم موها، سرم موها و یا ماسک موهای مناسب موهایتان می‌توانید موهایتان را همواره مرطوب نگه‌ دارید. در استفاده از این محصولات باید به این نکته توجه کنید که کاملا با موهایتان تناسب داشته باشند، یعنی اگر موی خشک و شکننده‌ای دارید حتما از محصولی استفاده کنید که به درد موهای خشک و شکننده‌تان می‌خورد.

برای حفظ رطوبت موها هم می‌توان از سرم موها، کرم موها و ماسک موهای معتبر موجود در بازار استفاده کرد، و هم می‌توان از روغن‌های گیاهی خانگی استفاده کرد. این روغن‌های گیاهی و انواع ماسک‌ها و سرم موها و… هیچ کدام هیچ برابری‌ای نسبت به یکدیگر ندارند و حتی می‌توان گفت که مواد اولیه‌ی بسیاری از سرم موها از روغن‌های گیاهی‌ای مانند روغن آرگان، عصاره‌ی چای سبز، و …‌هستند.

در ادامه شما را با چند نمونه از محصولات مطرح مراقبت از مو آشنا می‌کنیم:

1- سرم مو حاوی روغن های گیاهی آتوسا رویال

خرید سرم مو حاوی روغن های گیاهی آتوسا رویال

سرم پوششی عالی روی مو ایجاد، موها را نرم، درخشان و ابریشمی می‌کند. سرم مو حاوی روغن های گیاهی با داشتن انواع روغن‌های گیاهی سلامت را به موها باز می‌گرداند. روغن آرگان نرم‌کننده‌ قوی موی سر است. همچنین با در بر داشتن منبع غنی ویتامین ای، به درمان شوره سر، محافظت از مو در مقابل حرارت، درمان ریزش مو و محافظت از مو در مقابل نور خورشید می‌پردازد.

روغن بادام نیز نرم‌کننده، تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده مو است و از شوره سر جلوگیری می‌کند. روغن زیتون نیز ضد شوره سر و موخوره است و موردی مناسب برای ترمیم موهای آسیب‌دیده محسوب می‌شود. این روغن علاوه بر ایجاد نرمی و لطافت مو، با تغذیه مناسی مو باعث پرپشتی و تحریک رشد مو می‌شود. روغن لاوندر یا اسطوخودوس نیز از جمله روغن‌های موجود در این سرم است. این روغن به نرم‌کننده طبیعی موها شهرت دارد و در کاهش شوره و ریزش مو نیز کاربرد دارد.

2- سرم حالت دهنده و نرم کننده موهای خشک اویدرم

خرید سرم حالت دهنده و نرم کننده موهای خشک اویدرم

وجود دو داروی درمان وز و خشکی پوست و موی سر در یک محصول، می‌تواند نشانه خوبی برای نشان دادن کیفیت عالی آن باشد. مخصوصا اگر همراه با آنها از مواد دیگری چون سیلیکون‌ها در فرمولاسیون آن استفاده شود. سیلیکون‌ها لایه‌ای محافظ بر روی مو تشکیل می‌دهند که نه تنها آنها را در مقابل صدمات و نور خورشید محافظت می‌کند بلکه باعث خوش‌حالت شدن آنها هم می‌شوند.

سرم حالت‌دهنده و نرم‌کننده مناسب موهای خشک هم خواص عمومی سرم‌ها را در خود دارد و هم وجود مواد تاثیرگذار در آن قدرتش را مضاعف می‌کند. چنین فرمولاسیونی باعث ایجاد لایه‌ای محافظ بر روی ساقه موها می‌شود در این حالت موها بدون اینکه احساس کنیم چرب هستند، با ماندگاری طولانی لطیف و نرم هستند. رطوبت‌رسانی به موها در حدی است که شانه شدن آنها به راحتی امکانپذیر می‌شود. از طرف دیگر موها حالت‌پذیر هستند و موخوره‌شان از بین می‌رود.

3- کرم موی ترمیم کننده و محافظ سری پرو وی

خرید کرم موی ترمیم کننده و محافظ سری پرو وی

یکی از راه‌ها‎ی موثر برای رساندن رطوبت کافی به موها، استفاده از کرم موی ترمیم کننده و محافظ سری پرو وی پنتن می‎باشد. این کرم ریشه مو‌ها‎ را تقویت کرده و رطوبت کافی را به مو می‎رساند. در نتیجه ریزش مو‌ها‎ متوقف می‎شود. همچنین این محصول می‎تواند مواد غذایی مورد نیاز ریشه‌ها‎ی موی شما را تامین کند و منجر به تقویت ریشه‌ها‎ شود.

جلوگیری از ریزش مو تنها یکی از خواص این محصول است. ویژگی دیگر این محصول ویژگی ضد وز بودنِ آن است. اگر مو‌ها‎ی شما دارای وز سنگین است این کرم می‎تواند الکتریسیه موجود میان مو‌ها‎ را از بین ببرد و در نتیجه باعث کاهش حجم مو‌ها‎ شود. همان طور که به آن اشاره شد، فرمولاسیون این کرم بسیار سبک است.

4- واتر بمب موی حاوی زینک، بیوتین و بپانتین کامان

خرید واتر بمب موی حاوی زینک، بیوتین و بپانتین کامان

واتر بمب موی حاوی زینک، بیوتین و بپانتین کامان محصولی عالی برای مراقبت از مو و پیشگیری از ریزش مو و تقویت کننده مو است. بمب آبرسان کامان دارای مواد مغذی و ویتامین‌های فراوانی است که سبب تقویت مو می‌شوند و زمانی که به ریزش مو مبتلا شدید، این واتر بمب به کمک‌تان خواهد آمد. مقدار زیاد مواد تقویتی اشاره شده در این محصول جهت ترمیم موهای نازک، ضعیف و شکننده وجود دارد که پس از استفاده از آن، در مدت زمان کمی، کیفیت موهایتان بالاتر خواهد رفت.

افرادی که با استفاده پیاپی از حالت‌دهنده‌های حرارتی و رنگ مو و... موهایشان خشک و دهیدراته شده است و مو آب میان بافتی خود را از دست داده است، با استفاده از واتر بمب کامان می‌توانند نرمی، لطافت و زیبایی را به موهایشان بازگردانند. همچنین به خشکی، شکنندگی مو و موخوره با استفاده از واتر بمب کامان پایان دهند.

5- ماسک مو گلیس حاوی پروتئین و شی باتر از برند شوارتزکف

خرید ماسک تغذیه کننده مو گلیس حاوی پروتئین و شی باتر

استفاده از ماسک مویی با مواد مغذی، ترمیم کننده و نرم کننده تمام آن چیزیست که به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان بیشترین مراقبت را از موهای خود داشته باشید. ماسک موی تغذیه کننده گلیس حاوی پروتئین و شی باتر دقیقا همان ماسک موی کاملی است که می‌تواند شما را از خرید چندین محصول مراقبتی مختلف بی‌نیاز کند. می‌توان از ایم محصول به عنوان نرم کننده در حمام استفاده کرد.

ماسک تغذیه کننده مو گلیس حاوی پروتئین و شی باتر محصولی تخصصی و ویژه برای آبرسانی عمیق موهای شماست. مواد موجود در این ماسک موی بی‌نظیر موهای شما را لطیف و براق می‌کنند و محصولی کامل برای موهایی هستند که به شدت آسیب دیده و ضعیف شده‌اند. حجم ماسک تغذیه کننده مو گلیس حاوی پروتئین و شی باتر 400 میل است. این ماسک مو در واقع محصولی چهار در یک است که به چند طریق قابل استفاده است.

6- ماسک مو السیو مدل میوزی زوی یاگ لورآل از برند اورال

خرید ماسک مو السیو مدل میوزی زوی یاگ لورآل

ماسک مو السیو مدل میوزی زوی یاگ یک ماسک موی تغذیه کننده و چند کاره هست که در ترکیب آن از روغن نارگیل تصفیه شده استفاده شده است. این ماسک مو با بافت سبک و بدون هیچ گونه احساس سنگینی روی موها، به طور عمیق موها را تغذیه و نرم می‌کند و ظاهر خوش حالتی به آن می‌بخشد. این ماسک مو برای موهای معمولی تا خشک مناسب است.

ماسک مو السیو مدل میوزی زوی یاگ با تغذیه تارهای مو، زیبایی و درخشندگی مو را چندین برابر می‌کند. این ماسک مو با آبرسانی و حفظ رطوبت موها، برای افرادی مناسب است که مویشان مستعد خشکی و شکنندگی است. همچنین فرمولاسیون آن حاوی روغن نارگیل است که علاوه بر نرم و درخشان کردن موها، تارهای مو را به خوبی تغذیه و آبرسانی هم می‌کند.

همان طور که در طول مقاله ذکر شد، مراقبت از موسرو نگهداری از مو مسئله‌ای است که بسیار مورد توجه خانم‌ها است. خانم‌ها همیشه دوست دارند به زیبایی‌شان توجه کنند؛ آنها همیشه در تدارک این هستند که موهایشان را چطور کوتاه کنند، چطور رنگ کنند، از چه مدلی برای آرایش موهایشان استفاده کنند،اما متاسفانه گاهی شرایط به صورتی پیش نمی‌رود که آن‌ها دوست دارند، گاهی استفاده‌ از یک کرم موی نامناسب یا خوب شانه نکردن موها، کوتاه نکردن آن‌هاباعث می‌شوند که موها آسیب ببینند و زیبایی گذشته‌شان را نداشته باشند. به وجود آمدن این مشکلات به خود فرد و بی‌دقتی‌هایش بستگی دارد که برای رفع آن‌ها باید از خودش مایه بگذارد و بیشتر تلاش کند.

محصولات مرتبط
شامپو مو نرم کننده مارولا اویل ترزمهTresemme 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۷۰۰ میل
۶۵۰ میل
اسپری دوفاز مو مدل بایو تچ ریستور گلیسSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۳۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
سرم مو روغن کراتین پنتنPantene 
۴۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو آرگان بوستر کامانComeon 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۷۰ میل
۷۵ میل
شامپو مو تقویت کننده گوچ وی پارلاکلیک پنتنPantene 
۲۴۴,۰۰۰ تومان
۳۵۰ میل
۵۰۰ میل
۴۰۰ میل
اسپری شامپو خشک شاداب کننده بیوتین و کلاژن او جی ایکسOgxامکان ارسال فوری
۶۳۵,۰۰۰ تومان
۱۶۵ میل
ماسک مو ریپیر اند کر پنتنPantene 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو اوزون و گوچلو پنتنPantene تخفیف ویژه
۴۳۷,۰۰۰ تومان۳۸۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
نویسنده :ماهور سهیلی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا مراقبت از مو ضروری است؟
پاسخ:

استفاده از راهکار های مراقبت از مو به شما کمک می‌کند که همواره موهایی خوش فرم و خوش‌حالت داشته باشید. مراقبت نکردن از موها به آنها آسیب می‌زند و باعث می‌شود درمان کردن این آسیب‌ها هم دشوار باشند و زمان زیادی برای ترمیم آنها صرف شود. راهکارهای مراقبت از مو را یاد بگیرید تا موهایتان همیشه سالم و خوش فرم باشند.

استفاده از محصولات مرطوب کننده مو چه تأثیری دارد؟
پاسخ:

مرطوب بودن موها همیشه سبب مراقبت از موها می شود؛ شما با استفاده از کرم موها، سرم موها و یا ماسک موهای مناسب موهایتان می‌توانید موهایتان را همواره مرطوب نگه‌ دارید. در استفاده از این محصولات باید به این نکته توجه کنید که کاملا با موهایتان تناسب داشته باشند، یعنی اگر موی خشک و شکننده‌ای دارید حتما از محصولی استفاده کنید که به درد موهای خشک و شکننده‌تان می‌خورد. 

آیا استفاده از نرم کننده مو برای موها مفید است؟
پاسخ:

استفاده از محصولات مراقبت از موی سر به منظور افزایش سطح رطوبت موها بسیار اهمیت دارند. تارهای مو به دلیل داشتن ماده‌ی کوتیکول که از جمع شدن سلول‌های مرده روی هم تشکیل می‌شوند، به رطوبت نیاز دارند. زمانی که رطوبت کافی به آنها نرسد، وزوزی می‌شوند و برای جلوگیری از وز شدن آنها باید از نرم کننده استفاده کرد. 

چرا نباید از حوله برای خشک کردن مو استفاده کنیم؟
پاسخ:

توصیه می‌شود برای مراقبت بیشتر از موها آنها را با حوله خشک نکنید، اگر برایتان مقدور است برای خشک کردن موهایتان از پارچه‌های نازک نخی استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از روشی که درماتولوژی آمریکا بیان کرده است استفاده کنید. این روش بیان می‌کند که بهتر است به جای استفاده از حوله‌ها برای خشک کردن موهایتان، از فضای باز برای خشک کردن موها استفاده کنید. این روش ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما در عوض هیچ آسیبی را به موهایتان وارد نمی‌کند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید